ChristianMatch
 


Forum

Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 23:48
 
VISSER278 schreef:
W-tje..........DATEN???????? Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley



Met jou altijd Visser...... Knipoog smiley Clown smiley
Hoewel? Ik hoorde dat George Clooney ook weer vrijgezel was....... Verliefde smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 11 juli 2011, 00:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 00:09
 
Volgens mij is het vanaf het begin af aan duidelijk geweest dat de picknick een uitje was waar kinderen welkom waren, bij stapavondjes of wandelingen was dat vaak omdat er ook behoefte bleek aan alleenstaanden die de voorkeur gaven aan een uitje zonder kinderen.
Een stapavondje, etentje of wandeling met alleenstaanden zonder kinderen zou dus een datingsuitje kunnen zijn, dit in tegenstelling tot de picknick wat alleen bedoeld was als een gezellig samenzijn; maar ik heb de stapavondjes, etentjes (of wandeling) zelf altijd gezien als een gezellig samenzijn met anderen met de hoop mijn sociale kring te vergroten... zo zag ik dat al vanaf het begin dat Inka de bbq's organiseerde, toen hij ermee stopte vond ik het alleen maar leuk dat Hannah de picknicks opstarte, ook al waren kinderen daar ook welkom.

Als ik echt wil daten, mail of chat ik met iemand waar ik vervolgens dan een afspraak mee maak, dat is voor mij het daten, al ben ik ook daar ruimdenkender in geworden, omdat ik ook opensta voor vriendschappen...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 juli 2011, 00:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 00:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Doe je nu niet een beetje te moeilijk Chatuliem? Als je wilt picknicken me tkinderen en je ontmoet een leuk iemand heb je toch niet gelijk een date?
Als mijn kinderen mij met een man/vrouw zien praten denken ze toch niet gelijk dat ik er iets mee heb? Dat hoort toch ook bij het normale leven? Misschien vinden kinderen het alleen maar gezellig zo'n picknick en denken ze niets? Kan het niet zo zijn dat je het teveel lading meegeeft?
Als ik al kijk hoe je naar het hele sauna gebeuren kijkt denk ik dat wel een beetje......
En jij hoeft ook niet voor een ander in te vullen wat hij/zij wel of niet doet,
dat is nog eens ieders eigen verantwoordelijkheid......
Je kan wel overal een bepaalde mening of visie over hebben maar soms is de realiteit gewoon anders.........én moet je ook kunnen begrijpen dat zaken die voor jou gelden door iemand anders weer heel anders beleefd worden.


Of ik begrijp het allemaal niet, ook nog een optie.......
Je zit niet op CM om met zn allen de libelle te bespreken, dus in mijn ogen moet je heel voorzichtig zijn met je kinderen. En dat kan overdreven voor de ander klinken, maar ik vraag me af hoe dat werkelijk in de harten van de kinderen zit. Vaak hebben ze al een moeilijke tijd achter de rug en zijn extra afhankelijk van de verzorgende ouder geworden. Moeten ze nu ook meegesleept worden in het dategebeuren van de ouder? En je kunt het wel geheim houden voor ze, maar onbewust weten ze toch wat er aan de hand is. Anders vertellen de andere kids ze het wel.
Dus, om nog meer onzekerheid te voorkomen, vind ik dat je CM en kinderen gewoon niet samen moet brengen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 07:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Je zit niet op CM om met zn allen de libelle te bespreken, dus in mijn ogen moet je heel voorzichtig zijn met je kinderen. En dat kan overdreven voor de ander klinken, maar ik vraag me af hoe dat werkelijk in de harten van de kinderen zit. Vaak hebben ze al een moeilijke tijd achter de rug en zijn extra afhankelijk van de verzorgende ouder geworden. Moeten ze nu ook meegesleept worden in het dategebeuren van de ouder? En je kunt het wel geheim houden voor ze, maar onbewust weten ze toch wat er aan de hand is. Anders vertellen de andere kids ze het wel.
Dus, om nog meer onzekerheid te voorkomen, vind ik dat je CM en kinderen gewoon niet samen moet brengen...

Dat vind jij voor jou kinderen, ik voor mijn kinderen, maar dat moet een ander zelf voor zijn of haar kinderen zelf bepalen.
En ook niet iedereen zit op cm om een relatie te zoeken. Ik had gisteren nog een cmer op de koffie die net als ik destijds hier enkel lid werd als tijdsverdrijf, op de lange stille avonden na mijn scheiding.


Maar dat was de vraag nu een keer niet. We weten dat de meningen daarover verschillen, en das toch ook niet erg?
De vraag was nu: wat is nu eigenlijk een datingsuitje? Of misschien moet het meer zijn: wat is daten? Is dat gewoon elkaar ontmoeten, of ontmoeten met meer verwachtingen?

Het zou zomaar kunnen dat dat de mening over dat woord net zo verschillend zijn als de mening of je wel of niet je kinderen meeneemt.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 11 juli 2011, 07:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit is de eerste keer dat je eindelijk erkent, dat mensen echt bezwaren kunnen hebben om naar de picknick te komen. Ik hoop dan ook dat je me niet meer lastig valt als ik zeg dat ik daar niet naar toe ga.
Verder wil ik opmerken, dat je door de picknick bij ieder uitje de vraag krijgt of liever gezegd de eis, dat de kinderen ook mee mogen komen. En het kost de organisator enorm veel stress om nee te moeten zeggen.


Ik wil niet eens inhoudelijk reageren op zo'n zielige opmerking ..

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 11 juli 2011, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Je zit niet op CM om met zn allen de libelle te bespreken, dus in mijn ogen moet je heel voorzichtig zijn met je kinderen. En dat kan overdreven voor de ander klinken, maar ik vraag me af hoe dat werkelijk in de harten van de kinderen zit. Vaak hebben ze al een moeilijke tijd achter de rug en zijn extra afhankelijk van de verzorgende ouder geworden. Moeten ze nu ook meegesleept worden in het dategebeuren van de ouder? En je kunt het wel geheim houden voor ze, maar onbewust weten ze toch wat er aan de hand is. Anders vertellen de andere kids ze het wel.
Dus, om nog meer onzekerheid te voorkomen, vind ik dat je CM en kinderen gewoon niet samen moet brengen...


Jij hebt toch volwassen kinderen Chatuliem? Dus dan is het voor jou toch helemaal niet aan de orde? Voor mij ook niet, maar ik vind dat een ieder het helemaal zelf moet weten en daar ook zelf verantwoordelijk voor is........En we praten hier gelukkig nog wel eens over wat anders dan daten, of hoe je het ook mag noemen... dat weet jij ook wel........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:53
 
Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Doe ff een tukkie tussen alle geharrewar door Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:19
 
ANNETTE792 schreef:
Dat vind jij voor jou kinderen, ik voor mijn kinderen, maar dat moet een ander zelf voor zijn of haar kinderen zelf bepalen.
En ook niet iedereen zit op cm om een relatie te zoeken. Ik had gisteren nog een cmer op de koffie die net als ik destijds hier enkel lid werd als tijdsverdrijf, op de lange stille avonden na mijn scheiding.


Maar dat was de vraag nu een keer niet. We weten dat de meningen daarover verschillen, en das toch ook niet erg?
De vraag was nu: wat is nu eigenlijk een datingsuitje? Of misschien moet het meer zijn: wat is daten? Is dat gewoon elkaar ontmoeten, of ontmoeten met meer verwachtingen?

Het zou zomaar kunnen dat dat de mening over dat woord net zo verschillend zijn als de mening of je wel of niet je kinderen meeneemt.
Tja, als je een uitje uitsluitend als doel ziet om te daten, dan kom je idd bij de door CM georganiseerde uitjes terecht. De uitjes door de leden kunnen een date opleveren, maar dat hoeft niet, dus in die zin is dat geen dating uitje.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 11 juli 2011, 13:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:21
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij hebt toch volwassen kinderen Chatuliem? Dus dan is het voor jou toch helemaal niet aan de orde? Voor mij ook niet, maar ik vind dat een ieder het helemaal zelf moet weten en daar ook zelf verantwoordelijk voor is........En we praten hier gelukkig nog wel eens over wat anders dan daten, of hoe je het ook mag noemen... dat weet jij ook wel........
Ik krijg ook te maken met die vraag als ik uitjes organiseer. En qua leeftijd maakt het niet veel uit, mijn kids hadden ook moeite met een nieuwe relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Tja, als je een uitje uitsluitend als doel ziet om te daten, dan kom je idd bij de door CM georganiseerde uitjes terecht. De uitjes door de leden kunnen een date opleveren, maar dat hoeft niet, dus in die zin is dat geen dating uitje.

Het heeft anderhalf jaar geduurt, maar zie hier het resulaat van veel (teveel) discussies:

de picknick is geen datingsuitje Lachende smiley , net als alle andere door leden georganiseerde uitjes. Komt er toch een relatie voort uit een uitje, geweldig toch!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:08
 
Wat ik alleen echt niet begrijp:

Waarom zouden er mensen zijn die zich voor het hoofd gestoten voelen als kids niet welkom zijn?
Diegene die het uitje organiseerd heeft een bepaald idee bij dat uitje en als die persoon vind dat het niet leuk is dat er kinderen bij zijn, dan is dat toch zijn/haar goed recht?
Lekker belangrijk allemaal, als je je daar als moeder/vader aan stoort ga je toch lekker niet mee. Het leven is meer als de kinderen alleen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:50
 
JOLAN931 schreef:
Diegene die het uitje organiseerd heeft een bepaald idee bij dat uitje en als die persoon vind dat het niet leuk is dat er kinderen bij zijn, dan is dat toch zijn/haar goed recht?

En daar heb je meteen het punt waar het hier op cm vaak bij misgaat.

Als iemand zegt: op die en die datum gaan we dit of dat doen, krijg je eerst een hele rij reakties van mensen die niet kunnen, niet willen of het hele uitje aan willen passen aan hun eigen ideaalbeeld van een uitje.

Bekend voorbeeld: iemand organiseert iets en een van de aanmelders vraagt of iedereen zn zangbundel meeneemt zodat we kunnen zingen met elkaar. Waarop spontaan veel mensen afhaken die daar niet van houden., en aan de organisator wordt niet gevraagd hoe hij of zij daar over denkt.

Wat is er zo moeilijk aan om niet te reageren als het een uitje is dat jou niet trekt, of als het op een datum is die jou niet uit komt?
De keuze om niet te gaan is ook een keuze Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 11 juli 2011, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 15:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik krijg ook te maken met die vraag als ik uitjes organiseer. En qua leeftijd maakt het niet veel uit, mijn kids hadden ook moeite met een nieuwe relatie.


Moeite met een nieuwe relatie hebben is natuurlijk een heel andere discussie dan wel of geen kinderen mee naar een CM uitje, date of ontmoeting.......
Als jij een uitje organiseert maak jij die keuze en daar kunnen mensen het mee eens of niet.....en meegaan of thuisblijven......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 19:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Je zit niet op CM om met zn allen de libelle te bespreken, dus in mijn ogen moet je heel voorzichtig zijn met je kinderen. En dat kan overdreven voor de ander klinken, maar ik vraag me af hoe dat werkelijk in de harten van de kinderen zit. Vaak hebben ze al een moeilijke tijd achter de rug en zijn extra afhankelijk van de verzorgende ouder geworden. Moeten ze nu ook meegesleept worden in het dategebeuren van de ouder? En je kunt het wel geheim houden voor ze, maar onbewust weten ze toch wat er aan de hand is. Anders vertellen de andere kids ze het wel.
Dus, om nog meer onzekerheid te voorkomen, vind ik dat je CM en kinderen gewoon niet samen moet brengen...

Hoi Chat,
Ik vind dat je hier voorbij gaat aan bijv. een alleenstaande ouder die ook wel eens weg wilt en een uitje wilt bijwonen... ik kan me daarbij ook indenken dat iemand ook behoefte heeft aan een gezellig samenzijn, zonder dat daar daten aan te pas komt.
In die zin wordt het dan een sociaal gebeuren, leuk zowel voor de ouder als de kinderen omdat ze er op uit zijn; oke je kunt ook alleen met je kind naar het strand, maar als ouder kan ik me zo indenken dat de relatie met je kind van een ander kaliber is dan tegenover een andere volwassene.

Daarom lijkt me de picknick daarvoor een ideale gelegenheid, al maakt ieder voor zich natuurlijk uit of de kinderen wel of niet mee gaan.

Alleen zonder kids naar een stapavondje, etentje, wandeling of zelfs maar de picknick betekent dat je je kinderen ergens tijdelijk onder moet brengen en niet iedereen is in die gelegenheid.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 juli 2011, 19:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 19:52
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi Chat,
Ik vind dat je hier voorbij gaat aan bijv. een alleenstaande ouder die ook wel eens weg wilt en een uitje wilt bijwonen... ik kan me daarbij ook indenken dat iemand ook behoefte heeft aan een gezellig samenzijn, zonder dat daar daten aan te pas komt.
In die zin wordt het dan een sociaal gebeuren, leuk zowel voor de ouder als de kinderen omdat ze er op uit zijn; oke je kunt ook alleen met je kind naar het strand, maar als ouder kan ik me zo indenken dat de relatie met je kind van een ander kaliber is dan tegenover een andere volwassene.

Daarom lijkt me de picknick daarvoor een ideale gelegenheid, al maakt ieder voor zich natuurlijk uit of de kinderen wel of niet mee gaan.

Alleen zonder kids naar een stapavondje, etentje, wandeling of zelfs maar de picknick betekent dat je je kinderen ergens tijdelijk onder moet brengen en niet iedereen is in die gelegenheid.
Nou, dan denken we daar anders over. Stel je hebt een relatie, kun je toch ook niet de ander alleen maar ontmoeten waar de kids bij zijn. De meesten hebben dan opeens wel een oplossing voor handen. CM en kids, slecht idee....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Nou, dan denken we daar anders over. Stel je hebt een relatie, kun je toch ook niet de ander alleen maar ontmoeten waar de kids bij zijn. De meesten hebben dan opeens wel een oplossing voor handen. CM en kids, slecht idee....

Ik ben het met je eens dat als je (ook als alleenstaande met kids) gaat daten, dat het niet de bedoeling is dat kids hierbij betrokken zijn.

Maar dan nog is de picknick (waar volgens mij is afgesproken dat dit niet een datinggebeuren is) een sociaal gebeuren en wat jouw denkfout m.i. daarin is is dat het geen datingpicknick is, maar een gezellig samen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Nou, dan denken we daar anders over. Stel je hebt een relatie, kun je toch ook niet de ander alleen maar ontmoeten waar de kids bij zijn. De meesten hebben dan opeens wel een oplossing voor handen. CM en kids, slecht idee....



Jij hebt toch ook kinderen?....



Wat is er dan mis met cm en kinderen?
Ze niet betrekken bij uitjes?
Ze niet betrekken bij daten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:05
 
MARISKA601 schreef:
Jij hebt toch ook kinderen?....



Wat is er dan mis met cm en kinderen?
Ze niet betrekken bij uitjes?
Ze niet betrekken bij daten?
Ik vraag me af of je echt wel gelezen hebt wat ik heb geschreven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:08
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik ben het met je eens dat als je (ook als alleenstaande met kids) gaat daten, dat het niet de bedoeling is dat kids hierbij betrokken zijn.

Maar dan nog is de picknick (waar volgens mij is afgesproken dat dit niet een datinggebeuren is) een sociaal gebeuren en wat jouw denkfout m.i. daarin is is dat het geen datingpicknick is, maar een gezellig samen zijn.
Denk je echt dat ik het de moeite waard vind om dan te komen?? Onbewust is men toch bezig om te kijken met wie je evt. kan daten. Voor uitjes met ouders en kinderen kan ik beter met een aantal vrienden naar het Stadspark gaan....lekker dichtbij en o zo gezellig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:12
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af of je echt wel gelezen hebt wat ik heb geschreven...



dat heb ik zeer zeker....



ik begrijp uit jouw laatste zin dat mensen met kinderen beter geen lid van cm kunnen zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:14
 
MARISKA601 schreef:
dat heb ik zeer zeker....



ik begrijp uit jouw laatste zin dat mensen met kinderen beter geen lid van cm kunnen zijn
Dan begrijp je niks van wat ik schrijf of wil je dat persé anders uitleggen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:16
 
CHATULIEM619 schreef:
Denk je echt dat ik het de moeite waard vind om dan te komen?? Onbewust is men toch bezig om te kijken met wie je evt. kan daten. Voor uitjes met ouders en kinderen kan ik beter met een aantal vrienden naar het Stadspark gaan....lekker dichtbij en o zo gezellig.


pas maar op straks is er een alleenstaande vrouw bij....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Nou, dan denken we daar anders over. Stel je hebt een relatie; dan kun je toch ook niet de ander alleen maar ontmoeten waar de kids bij zijn?

het is wel mogelijk; maar misschien heeft het jouw voorkeur niet?

CHATULIEM schreef:
De meesten hebben dan opeens wel een oplossing voor handen. CM en kids, slecht idee....

de meeste mensen hebben misschien wel een eenvoudige oplossing; maar niet iedereen, chat.
CM en kids gaan naar mijn idee prima samen als je je als volwassene tenminste volwassen gedragen kunt.
overigens geld dat toch ook als je een relatie zou hebben? dan gedraag je je ook anders wanneer er kinderen om je heen zijn. (mag ik tenminste aannemen.......... Engeltje smiley )

zo ook bij het meenemen van kinderen naar uitjes, (mits die geschikt zijn voor kinderen)
ik neem naar de picknicks in ede bijvoorbeeld ook de vriendinnetjes van mijn pleegdochtertje mee, en zij vragen; wanneer gaan we weer naar de hei, en mogen we weer torren zoeken?
ze slaan er zelfs speelmiddagen bij vriendjes voor af, om maar mee te kunnen, zijn boos wanneer ze een keer niet mee kunnen; en dus heb ik zelf het idee, dat ze zich er prima vermaken.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 11 juli 2011, 20:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Denk je echt dat ik het de moeite waard vind om dan te komen?? Onbewust is men toch bezig om te kijken met wie je evt. kan daten. Voor uitjes met ouders en kinderen kan ik beter met een aantal vrienden naar het Stadspark gaan....lekker dichtbij en o zo gezellig.


dan liggen jouw behoeften inderdaad niet op één lijn met de doelstelling van dit uitje, en zou ik in jouw geval ook voor een middagje stadspark kiezen, chatuliem;

er zijn echter ook alleenstaande ouders, die graag mensen willen ontmoeten, vriendschappen willen opbouwen, met andere alleenstaande ouders.
de zomer is lang; en het kan erg leuk zijn, om samen met een andere alleenstaande ouder bijvoorbeeld een daagje dierentuin te plannen, een middag gewoon eens in een andere tuin te zitten, waar de kinderen (die elkaar dan al kennen) met elkaar in t zwembad spetteren, terwijl je zelf ook wat te praten hebt.

vorig jaar ben ik zelfs met een vrouw die ik heb ontmoet op de picknick gezamelijk op vacantie geweest; de kinders vonden het een geweldig idee, en vermaakten zich prima samen; bovendien kun je de kosten nog delen ook!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:37
 
[quote=SUSANNAH475][color=8B0000]Ik ben het met je eens dat als je (ook als alleenstaande met kids) gaat daten, dat het niet de bedoeling is dat kids hierbij betrokken zijn.

Hallo Susannah

Maar de kinderen zijn er toch altijd omdat je ze niet weg kan stoppen .
Ik heb die van mij toen ze nog een jaar of 10 waren er wel altijd bij gehouden want ook voor hun is het toch een grote verandering .
Want ze woonden wel bij mij dus ging ik voor alles of niets en ls ze het niet prettig vonden dan luisterde ik er naar en trok dan mn conclusie.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIJFNUL285





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:44
 
MARIA576 schreef:
ja, die ken ik! maar ik bedoel dat boek met 'ongeschreven' regels Mario! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

** Als je dan als volwassene wel naar de picknick gaat om te daten dan vind ik dat je de "spelregels bewust" overtreedt!


Het ging mij alleen om dat ene woordje, maar als het destijds tussen elkaar zo is afgesproken dan neem ik het terug.

Begrijp mij niet verkeerd, zal deze activiteit geenzins relateren aan een kennis-makings date. Date zowieso niet, ontmoet liever een persoon spontaan. Op deze activiteit kan het wel zo zijn dat er een "klik" ontstaat tussen 2 personen en elkaar beter willen leren kennen.
Ik ga er dus niet heen met voorbedachte rade, wel spontaan als niet alleenstaande ouder.

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:48
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Susannah

Maar de kinderen zijn er toch altijd omdat je ze niet weg kan stoppen .
Ik heb die van mij toen ze nog een jaar of 10 waren er wel altijd bij gehouden want ook voor hun is het toch een grote verandering .
Want ze woonden wel bij mij dus ging ik voor alles of niets en ls ze het niet prettig vonden dan luisterde ik er naar en trok dan mn conclusie.
Sjalom.
Martin

Hoi Martin,
Ik denk dat het belangrijk is dat met name jonge kinderen niet betrokken worden in het datinggebeuren... je kunt een date hebben maar niet weten of je daar mee verder gaat en zolang dit niet duidelijk is lijkt me het niet verstandig om je kinderen hiermee bekend te maken.

Pas als je beiden gaat voor een serieuze relatie kun je dit zeker bekendmaken. Als je daarmee te vroeg begint is dit m.i. niet goed voor kids, is mijn mening... die zien de ander dan weer vertrekken.
Je kunt met name de wat oudere kids wel vertellen dat je hoopt iemand tegen te komen, ik vind dat wel zo eerlijk, maar om ze te betrekken in een nog niet stabiele en onzekere situatie ? nee dat lijkt mij althans niet de manier, afhankelijk wel van de leeftijd van de kids.

Hiermee ga ik wel offtopic, want ik heb het hier niet over een datinguitje, maar het privé ontmoeten (lees daten) van een mogelijke partner.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:05
 
HANNAH810 schreef:
[/b]dan liggen jouw behoeften inderdaad niet op één lijn met de doelstelling van dit uitje, en zou ik in jouw geval ook voor een middagje stadspark kiezen, chatuliem;

er zijn echter ook alleenstaande ouders, die graag mensen willen ontmoeten, vriendschappen willen opbouwen, met andere alleenstaande ouders.
de zomer is lang; en het kan erg leuk zijn, om samen met een andere alleenstaande ouder bijvoorbeeld een daagje dierentuin te plannen, een middag gewoon eens in een andere tuin te zitten, waar de kinderen (die elkaar dan al kennen) met elkaar in t zwembad spetteren, terwijl je zelf ook wat te praten hebt.

vorig jaar ben ik zelfs met een vrouw die ik heb ontmoet op de picknick gezamelijk op vacantie geweest; de kinders vonden het een geweldig idee, en vermaakten zich prima samen; bovendien kun je de kosten nog delen ook!


Ach Hannah, je hebt toch ook vakanties voor éénouder gezinnen? Er zijn genoeg mensen die de picknick met kinderen ontzettend leuk vinden , prima toch?
Picknick gezellig verder en wie niet mee wil geeft zich niet op en vele schrijfsels later is er nog steeds een discussie.......eigenlijk triest vind je niet? De picknick is ook niet mijn ding maar ik vind het wel een leuk en betaalbaar initiatief, dat mag ook weleens gezegd worden ipv al die kritieken............
Gezien het aantal aanmeldingen voldoet het toch wel in een behoefte..........en dat is toch leuk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:08
 
Ik vraag me af of de mensen die het een slecht idee vinden dat de kinderen mee zouden gaan naar de picknick wel eens naar een van de picknicks geweest zijn.

Ik ben ondertussen 2x geweest. 1x met en 1x zonder de kinderen.
Ik zie er geen problemen in als de kinderen mee gaan.
Het ligt er natuurlijk aan met welk doel je gaat.
Ik ging er in eerste instantie heen om 'lotgenoten' te ontmoeten. En om er even tussen uit te zijn.
Ik heb het als prettig ervaren om zo de mensen op een ongedwongen manier te ontmoeten. Zonder bepaalde verwachtingen.
De ene keer gingen we volleyballen en voetballen, waar ook de kinderen bij betrokken werden. De andere keer waren een aantal mannen in de weer met touwen om een schommel voor de kinderen te maken. (dit om een beeld te geven hoe het was).
Ik heb wel gemerkt dat als ik zonder mijn kinderen ben ik meer tijd en aandacht voor de mede-picknickers heb en zo rustiger kan praten.
Dat zou dan ook mijn enige reden zijn om mijn kinderen niet mee te nemen.


Laatst aangepast door
THIRZA120
op maandag 11 juli 2011, 22:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:37
 
ANNETTE792 schreef:
Regelmatig vallen we hier over elkaar heen over wat de opzet van een door leden georganiseerd uitje is.
Vaak breekt dan de discussie los: is het een datingsuitje?

Maar wat is nou een datingsuitje?

In mijn ogen organiseerd cm zelf uitjes die op daten gericht zijn.
De leden organiseren zelf regelmatig wandelingen, picknicks , etentjes, volgens mij allemaal enkel bedoelt zijn als gezellig uitstapje, zonder dat er bijbedoeling zijn.

Wel vind ik dat als je zoiets bezoekt, je vooraf kan weten dat anderen het misschien wel gebruiken om mensen te ontmoeten die ze anders nooit in het echt te zien zouden krijgen.We zitten tenslotte wel op een datingsite.

Ik had eens met een dame een date die het over een sollicitatiegesprek had. LOL! Nou, ik kan je zeggen dat het dan een pijnbank word hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3