ChristianMatch
 


Forum

Verlaat dit forum...
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:50
 
j
Ik had door dat die beeldschone dame mij wilde bedriegen met in de hemel prijzen, maar dat heb ik op tijd onderkend, want zij verzweeg, dat ze schulden had....

laatste bericht overigens..


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 27 juli 2011, 21:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JECH387





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:57
 
CHRISTEN307 schreef:
jullie kunnen weer verder gaan met verstoppertje spelen, ik doe niet meer mee, dus kiekeboe, ik ga mij voorbereiden op mijn date a.s. vrijdag, hmm heerlijk naar die beeldschone...

Eidelijk weer rust op dit forum !


Laatst aangepast door
JECH387
op woensdag 27 juli 2011, 19:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 19:04
 
CHRISTEN307 schreef:
jullie kunnen weer verder gaan met verstoppertje spelen, ik doe niet meer mee, dus kiekeboe, ik ga mij voorbereiden op mijn date a.s. vrijdag, hmm heerlijk naar die beeldschone...

ik wens je een fijne vrijdag, christen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 19:05
 
CHRISTEN307 schreef:
jullie kunnen weer verder gaan met verstoppertje spelen, ik doe niet meer mee, dus kiekeboe, ik ga mij voorbereiden op mijn date a.s. vrijdag, hmm heerlijk naar die beeldschone...

spreekt van weinig respect voor vrouwen...

mijn date (if any) zou daar niet blij mee zijn

ajuus, he.


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 27 juli 2011, 19:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JECH387





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 19:06
 
=JECH387]Eindelijk weer rust op dit forum !

Laatst aangepast door
JECH387
op woensdag 27 juli 2011, 19:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 19:16
 
HANNAH810 schreef:
ik wens je een fijne vrijdag, christen.



En een verhelderende donderdag. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 20:04
 
Ik ga me geloof ik vervelen... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:21
 
CHRISTEN307 schreef:
jullie kunnen weer verder gaan met verstoppertje spelen, ik doe niet meer mee, dus kiekeboe, ik ga mij voorbereiden op mijn date a.s. vrijdag, hmm heerlijk naar die beeldschone...

Ik zou nu die vrouw wel eens willen horen...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:25
 
Dat is een goede besluit van christen307.
Het was veel irritaties van christen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:27
 
CHRISTEN307 schreef:
jullie kunnen weer verder gaan met verstoppertje spelen, ik doe niet meer mee, dus kiekeboe, ik ga mij voorbereiden op mijn date a.s. vrijdag, hmm heerlijk naar die beeldschone...

Mag je liegen? Denk aan de 9e gebod
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:40
 
Christen, beste broeder,

Ik wens je oprecht het allerbeste toe.
Dat je hart vervuld mag zijn met de liefde waarover je spreekt.
Dat je een lieve vrouw mag vinden met wie je lief en leed kunt delen
Dat je de rust mag vinden bij je Heer, gewoon rust, zonder het te MOETEN uitdragen in allerlei ingewikkelde constructies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:05
 
CHRISTEN307 schreef:
j
Ik had door dat die beeldschone dame mij wilde bedriegen met in de hemel prijzen, maar dat heb ik op tijd onderkend, want zij verzweeg, dat ze schulden had....

laatste bericht overigens..



en wat heb jij verzwegen? of gewoon nog niet verteld?
maar evengoed jammer... je zocht dus een rijke vrouw?

sucses
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:10
 
JECH387 schreef:
Eidelijk weer rust op dit forum !
Tijd voor een middagdutje? Rusten kunnen we in een verzorgingstehuis. Nee, ik vind het leuk als iemand weer eens voor zijn mening durft uit te komen hier. Ook al ben ik het niet met hem eens, dat is beter dan gezapigheid...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 28 juli 2011, 13:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Tijd voor een middagdutje? Rusten kunnen we in een verzorgingstehuis. Nee, ik vind het leuk als iemand weer eens voor zijn mening durft uit te komen hier. Ook al ben ik het niet met hem eens, dat is beter dan gezapigheid...


nou nou...
dus jij vind dat alles maar getollereerd moet worden met wat men hier neerzet.
nee, dat gaat bij mij niet op.
soms gaat men hier te ver met zijn mening.
en ik doel er dan op dat er personen verketterd worden.
we mogen niet oordelen over elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:48
 
MARISKA601 schreef:
nou nou...
dus jij vind dat alles maar getollereerd moet worden met wat men hier neerzet.
nee, dat gaat bij mij niet op.
soms gaat men hier te ver met zijn mening.
en ik doel er dan op dat er personen verketterd worden.
we mogen niet oordelen over elkaar.
Ik vind dat we best wel ver mogen gaan in onze standpunten. Leg mij eens uit waarom men hier klakkeloos de grootste zondes mogen opschrijven (ja Pieter, ik denk weer aan het 7e gebod) maar als men ergens anders stellig over is, wordt men meteen weer verketterd. Bovendien hoort in mijn ogen polemiek bij het geloof. Joden zijn het voorbeeld waarin zij voortdurend in debat gingen om te praten over bijbelse aspecten. Als wij ons ook onder de joodse traditie scharen, dan zouden we dit aspect ook weer eens naar voren mogen halen. En wat is erop tegen elkaar te bevragen en elkaars standpunten te bestrijden. En als iemand meteen te stellig is, denken we dat de wereld vergaat..doe ff normaal met zn allen en durf de discussie eens aan te gaan in plaats van in een hoekje te gaan zitten janken omdat iemand toevallig iets geschreven heeft wat jou niet uitkomt.
Tot nu toe zie ik geen persoonlijke beledigingen, en zolang het gescheld uitblijft is het wat mij betreft goed. Maar ik ben geen moderator, ik heb slechts mijn eigen (niet bescheiden) mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat we best wel ver mogen gaan in onze standpunten. Leg mij eens uit waarom men hier klakkeloos de grootste zondes mogen opschrijven (ja Pieter, ik denk weer aan het 7e gebod) maar als men ergens anders stellig over is, wordt men meteen weer verketterd. Bovendien hoort in mijn ogen polemiek bij het geloof. Joden zijn het voorbeeld waarin zij voortdurend in debat gingen om te praten over bijbelse aspecten. Als wij ons ook onder de joodse traditie scharen, dan zouden we dit aspect ook weer eens naar voren mogen halen. En wat is erop tegen elkaar te bevragen en elkaars standpunten te bestrijden. En als iemand meteen te stellig is, denken we dat de wereld vergaat..doe ff normaal met zn allen en durf de discussie eens aan te gaan in plaats van in een hoekje te gaan zitten janken omdat iemand toevallig iets geschreven heeft wat jou niet uitkomt.
Tot nu toe zie ik geen persoonlijke beledigingen, en zolang het gescheld uitblijft is het wat mij betreft goed. Maar ik ben geen moderator, ik heb slechts mijn eigen (niet bescheiden) mening.


hallo hoor..
dit is een datingsite in eerste instantie.. en geen instantie om elkaar eens lekker de grond in te trappen met geloofsovertuigingen.

zijn er niet al genoeg mensen de grond ingetrapt door de kerk die ze verlaten hebben?
door hun ex-partners?

wees eens niet zo ongevoelig chat.
denk eens na.
de een kan beter tegen kritiek dan een ander.

jij houd er van om mensen te prikkelen .
om ze tot het uiterste te drijven.

jij haalt bij sommigen het bloed onder de nagels vandaan met je
opmerkingen, je standpunten, je gehele houding.

en zo zijn er velen op cm.

ik vraag me af, is het een goede christelijke houding
om mensen op deze manier te benaderen?

jij als voorganger hebt het goede voorbeeld te geven.

je mag je naaste niet tot aanstoot zijn,
helaas ben jij voor velen een persoon die aanstoot geeft.

goed..

ik zelf ben ook niet perfect
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:49
 
MARISKA601 schreef:
hallo hoor..
dit is een datingsite in eerste instantie.. en geen instantie om elkaar eens lekker de grond in te trappen met geloofsovertuigingen.

zijn er niet al genoeg mensen de grond ingetrapt door de kerk die ze verlaten hebben?
door hun ex-partners?

wees eens niet zo ongevoelig chat.
denk eens na.
de een kan beter tegen kritiek dan een ander.

jij houd er van om mensen te prikkelen .
om ze tot het uiterste te drijven.

jij haalt bij sommigen het bloed onder de nagels vandaan met je
opmerkingen, je standpunten, je gehele houding.

en zo zijn er velen op cm.

ik vraag me af, is het een goede christelijke houding
om mensen op deze manier te benaderen?

jij als voorganger hebt het goede voorbeeld te geven.

je mag je naaste niet tot aanstoot zijn,
helaas ben jij voor velen een persoon die aanstoot geeft.

goed..

ik zelf ben ook niet perfect
Eerlijk gezegd vind ik het weer verrassend dat je mij aanvalt. Ik kom nl. niet voor mezelf op. Ik vind dat er elkaar de gelegenheid geboden moet worden om een goede mening te hebben. En mensen worden mij te vaak en te veel de mond gesnoerd die stellig zijn in hun uitspraken.
Hoe kan het toch dat iemand die zich misschien net wat anders uitdrukt dan een ander meteen het hele forum over zich heen krijgt? Kunnen we er niet mee omgaan als iemand zich wat onhandiger uitdrukt? Moeten we dan meteen lopen te klagen bij de redactie? Ik kan hier wel namen noemen van mensen die geestelijk afgemaakt zijn hier op het forum, omdat ze zgn. niet lief genoeg waren. En die lijst wordt mij te lang.
Wat betreft mijn eigen geestelijke houding: ik vind dat we elkaar moeten accepteren wie we zijn. En ieder mens en iedere mening is voor mij belangrijk. Hoe extreem dat misschien ook is in andermans ogen, ik vind dat er ruimte moet zijn voor iedereeen, dus ook mensen die zich wat ongenuanceerder uitdrukken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:55
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het weer verrassend dat je mij aanvalt. Ik kom nl. niet voor mezelf op. Ik vind dat er elkaar de gelegenheid geboden moet worden om een goede mening te hebben. En mensen worden mij te vaak en te veel de mond gesnoerd die stellig zijn in hun uitspraken.
Hoe kan het toch dat iemand die zich misschien net wat anders uitdrukt dan een ander meteen het hele forum over zich heen krijgt? Kunnen we er niet mee omgaan als iemand zich wat onhandiger uitdrukt? Moeten we dan meteen lopen te klagen bij de redactie? Ik kan hier wel namen noemen van mensen die geestelijk afgemaakt zijn hier op het forum, omdat ze zgn. niet lief genoeg waren. En die lijst wordt mij te lang.
Wat betreft mijn eigen geestelijke houding: ik vind dat we elkaar moeten accepteren wie we zijn. En ieder mens en iedere mening is voor mij belangrijk. Hoe extreem dat misschien ook is in andermans ogen, ik vind dat er ruimte moet zijn voor iedereeen, dus ook mensen die zich wat ongenuanceerder uitdrukken.


Nee het is te merken dast je niet voor jezelf praat, maar altijd voor een ander... erg storend...

en ja sommigen hebben nu eenmaal niet het vermogen om met de juiste intonatie dingen te lezen.

en extremiteit op het forum gaat mij te ver.
zie anders breivik.. christen.. extreem...
die kant gaat het uit als we elkaar niet afremmen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:01
 
MARISKA601 schreef:
Nee het is te merken dast je niet voor jezelf praat, maar altijd voor een ander... erg storend...

en ja sommigen hebben nu eenmaal niet het vermogen om met de juiste intonatie dingen te lezen.

en extremiteit op het forum gaat mij te ver.
zie anders breivik.. christen.. extreem...
die kant gaat het uit als we elkaar niet afremmen.
ik ben niet iemand die een ander persoonlijk aanvalt, en wat betreft je extremiteiten, ik had graag gehad dat we Breivik hier op het forum hadden, dan hadden we hem misschien kunnen overtuigen van Gods liefde..Je moet niet zo krampachtig reageren op een mening van de ander. Als je het niet met hem eens bent, probeer je je eigen standpunten er naast te leggen. Dat is veel beter, dan klagen over wat iemand geschreven heeft.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 28 juli 2011, 18:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:08
 
[quote=CHATULIEM619]ik ben niet iemand die een ander persoonlijk aanvalt, en wat betreft je extremiteiten, ik had graag gehad dat we Breivik hier op het forum hadden, dan hadden we hem misschien kunnen overtuigen van Gods liefde..Je moet niet zo krampachtig reageren op een mening van de ander. Als je het niet met hem eens bent, probeer je je eigen standpunten er naast te leggen. Dat is veel beter, dan klagen over wat iemand geschreven heeft.[/quote]

chat, wat doe je nu zelf dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:16
 
THIRZA120 schreef:
chat, wat doe je nu zelf dan?
Tja Tirza, ik zal er maar over ophouden. Ik vind het alleen jammer dat markante persoonlijkheden zo snel mogelijk weggejaagd worden hier...Ik mis de gesprekken met Solafide, David en Zinga om maar een paar te noemen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 28 juli 2011, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Tja Thirza, ik zal er maar over ophouden. Ik vind het alleen jammer dat markante persoonlijkheden zo snel mogelijk weggejaagd worden hier...Ik mis de gesprekken met Solafide, David en Zinga om maar een paar te noemen.

Ze worden niet weggejaagd... Althans, dat is mijn mening...
Maar sommige mensen zetten maar wat neer op het forum om aandacht te trekken en vervolgens reageren ze niet op het topic zelf, maar starten gewoon weer een ander topic (dat soms ook nog nergens op slaan).
En anderen hebben een houding alsof ze alles beter weten.. en dan kun je kritiek verwachten. Als je niet tegen kritiek kunt heb je idd de optie om te vluchten.
Tuurlijk mag ieder zijn mening hebben en deze verdedigen, maar je hebt ook wel enigszins rekening met elkaar te houden. En dan bedoel ik dat je elkaar niet bewust moet kwetsen.


Laatst aangepast door
THIRZA120
op donderdag 28 juli 2011, 18:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:02
 
THIRZA120 schreef:
Ze worden niet weggejaagd... Althans, dat is mijn mening...
Maar sommige mensen zetten maar wat neer op het forum om aandacht te trekken en vervolgens reageren ze niet op het topic zelf, maar starten gewoon weer een ander topic (dat soms ook nog nergens op slaan).
En anderen hebben een houding alsof ze alles beter weten.. en dan kun je kritiek verwachten. Als je niet tegen kritiek kunt heb je idd de optie om te vluchten.
Tuurlijk mag ieder zijn mening hebben en deze verdedigen, maar je hebt ook wel enigszins rekening met elkaar te houden. En dan bedoel ik dat je elkaar niet bewust moet kwetsen.
Maar men voelt zich hier zo snel gekwetst....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:42
 
CHATULIEM619 schreef:
Maar men voelt zich hier zo snel gekwetst....

Tja dat kan een reden hebben Chat. Er staan hier genoeg mensen op die het nodige hebben mee gemaakt in hun leven. Dat leidt er vaak toe dat mensen ook kwetsbaarder zijn. En op zich is daar helemaal niets mis mee. Het is wel iets waar we onderling rekening mee kunnen houden door op een respectvolle en liefdevolle manier onze bijdragen op het forum te verwoorden. Zodra je je ongenuanceerd gaat lopen uitdrukken, dan loop je het risico dat mensen daarover vallen. En terecht in mijn ogen. Als dat gebeurd kan degene die zich ongenuanceerd heeft uitgedrukt daar ook even over nadenken in plaats van meteen de verdediging in te schieten. Per slot van rekening kun je daar dan ook van leren en proberen om je een volgende keer iets tactvoller uit te drukken. Ja dat is soms best wel lastig, maar in mijn ogen is dat de moeite wel waard. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand hier echt de bedoeling heeft om een ander te kwetsen. En als dat dus wel lijkt te gebeuren doordat iemand zich ongenuanceerd uitdrukt dan is dat wel even een reden om naar jezelf te kijken en jezelf af te vragen WWJD?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:46
 
Ook op deze topic komt binnen afzienbare tijd een slotje want het leidt weer nergens naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:55
 
FRANKT627 schreef:
Ook op deze topic komt binnen afzienbare tijd een slotje want het leidt weer nergens naar.

Ach welnee joh.. er is niets mis met een discussie over hoe er wordt gecommuniceerd op t forum. Knipoog smiley Hoewel degene die t topic is gestart wellicht een andere bedoeling had... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 20:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Tja Tirza, ik zal er maar over ophouden. Ik vind het alleen jammer dat markante persoonlijkheden zo snel mogelijk weggejaagd worden hier...Ik mis de gesprekken met Solafide, David en Zinga om maar een paar te noemen.


Als je kijkt naar hun bijdrages is het niet verwonderlijk dat ze verwijderd zijn van cm.
david is dan zelf vertrokken.
Maar ik herinner mij zeer ten stelligste dat er iemand bij hoog en bij laag beweerde dat ik, het satanspad aan het bewandelen was.

Ik vind dat je als christenzijnde zulke uitspraken niet kan maken.
Iedereen vind zijn eigen geloofsstandpunt het juiste.

Maar is het christelijk om zulke uitspraken te doen?

Vermaand elkander met liefde..
De liefde was verweg te zoeken.

oordeelt niet..

Nee , maar ondertussen...

Ik wil hier niet meezeggen dat we elkaar maar moeten beknuffelen,
we mogen zeker een andere mening hebben, maar respecteer dat .
En ga niet als een briesende leeuw op het forum te keer.

Jij bent niet wedergeboren omdat je je niet hebt laten dopen.
Ook zo'n uitspraak wat kwetsend kan zijn.

Ik geloof dat er nog best wel wat mensen zijn die zoekende zijn.
Maar als ze zulke opmerkingen lezen, dan denken ze:
Is dat nou Christelijk?

En niet de cm leden jagen mensen weg, maar de mensen zelf met
extremistische gedachten jagen zich zelf weg.
Ze tonen totaal geen respect voor anders denkenden.

Als dingen niet in hun straatje passen, bewandel je het satanspad.
En dan de opmerking erbij als je zo doorgaat beland je in de hel.


Leuk allemaal die opmerkingen,hoeveel mensen zijn niet gescheiden, waarvan de partner aan godsdienstwaanzin leed.

Die hebben van hun ex partner ook het nodige te horen gekregen.
En dan vind jij chat dat mensen zich zo snel gekwetst voelen?

Denk toch eens na...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 21:33
 
Slotje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 21:59
 
[quote=MARISKA601]

Vermaand elkander met liefde..
De liefde was verweg te zoeken.

Hallo Mariska.
Ik ben het helemaal met je eens want hier gaat het om.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:55
 
MARISKA601 schreef:
Als je kijkt naar hun bijdrages is het niet verwonderlijk dat ze verwijderd zijn van cm.
david is dan zelf vertrokken.
Maar ik herinner mij zeer ten stelligste dat er iemand bij hoog en bij laag beweerde dat ik, het satanspad aan het bewandelen was.

Ik vind dat je als christenzijnde zulke uitspraken niet kan maken.
Iedereen vind zijn eigen geloofsstandpunt het juiste.

Maar is het christelijk om zulke uitspraken te doen?

Vermaand elkander met liefde..
De liefde was verweg te zoeken.

oordeelt niet..

Nee , maar ondertussen...
Hier laat je precies zien waarom zulke mensen hier moet houden. Want een mening van de ene kan de ander beïnvloeden. En je kunt dan beter hem vertellen wat er fout aan is, dan dat je je meteen beledigd gaat voelen. En bovendien kan ik me er ook in vinden als hij zegt dat de doop en wedergeboorte bij elkaar horen. Dat jij dat als een belediging ervaart heeft ook te maken met je eigen achtergrond. Maar als je in mijn gemeente zou komen zou ik je ook attenderen op het belang van de doop. En als je me vraagt of de Heer de belijdenis hetzelfde ziet als de doop, moet ik je echt het antwoord schuldig blijven.
En wat betreft liefde en oordeel, ook weer zoiets subjectiefs. Ze worden hier te pas en te onpas gebruikt en meestal om te maskeren dat de ander toch gelijk had. Dan kun je dat heel goed als smoes gebruiken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2