ChristianMatch
 


Forum

Gebedsgenezing zin of onzin?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 23:12
 
PIETER649 schreef:
als jij er in geloofd en vooral als je er baat bij hebt, vind ik het fantastisch leuk voor je!!

maar ik mot er niks van hebben Lachende smiley

Het staat in de bijbel geschreven dat wie leraar is mag onderwijzen en wie kracht krijgt om te genezen ook mag genezen
we hadden een voorbeeld en mogen dat volgen GOD gaf opdracht aan zijn volk om uit te gaan deze dingen te doen
En God wil toch nog steeds dat we HEM volgen Hoe kan het dan dat ik me zo gezegend voel in alle omstandig heden en ik vroeger zo kwaad was dat was de duivel die mijn leven heeft kapot gemaakt en nu Is GOD me aan t helen genezing door te belijden aan Hem
Hij baant een nieuwe weg voor mij niet ik die zelf meer de keuzes maak in dingen die ik vroeger graag deed
En ik ben blij dat ik dat kan in de kracht met en van de HEER
Het is toch ook bewezen dat als er iets is in de familie van kwaad t gaat van geslacht op geslacht zo kan het ook gaan met de goede dingen
Ik heb geleerd ondanks alles dat ik inzie wie mijn ouders waren voor mij en nu zijn en ik krijg een betere band met ze
Maar God heeft mijn ogen geopend en me bevrijd van de boze door me te laten zien wie IK was een leven zonder HEM had en zo alles verloor

Nu mag ik weer rijkelijk ontvangen omdat ik van zonden ben bevrijd
En god me genade terug heeft gegeven
En t geeft niet dat jij dat niet geloofd pieter prima
Waar het God om gaat is dat we voor hem leven zoals hij dat wil
en ik denk dat ik dat op deze manier kan doen
maart ga ik vasten en bidden voor de wereld voor GOD en voor mezelf om nog meer van zijn liefde te eervaren mijn hart open te stellen voor GOD
En ja met mijn hoofd gebogen in een kerkbank zitten heeft mijn nog nooit ergens gebracht

Ik leef nu in een gemeente vol liefde ik hoef maar te bellen en ze ezijn er voor me in de oude gemeente vragen ze hoe gaat het me je och das vervelend maar niemand die echte liefde betoont
is dat wat GOD van ons vraagt daar geloof ik niet in
We zijn allemaal van christus en God wil dat we huilen met de medemens lachen met de medemens en er voor al voor elkaar zijn lidmaat zijn om samen christen te zijn toch

En ik begrijp je wel hoor ook ik denk wel eens doe ik dit goed
Ligt het niet bij me zelf oooo ja heel veel wel maar dat heb ik nu mogen leren als ikniet uit was gegaan onder d eleiding van GOD dan had ik dit niet allemaal geleerd

En als ik zing dat ik op mijn knieen mag gaan moet gaan zelfs en dan in een kerk zit die dat niet doet jammer
Ik kniel voor mijn heer alsik denk dat ik dat moet doen maar t moosit wat ik nu geleerd heb is met open handen te ontvangen en ik krijg veel
En met geheven handen te zingen HEER ik hou van u dat staat ook in de bijbel
Mijn bekering was met geheven handen en ik zou niets liever willen dan dat
wens je natuurlijk als broeder een gezegende tijd met de dingen die je doet in de gemeente
Zegen je in Jezus naam zo ook je vrouwe en kids

Groet anita


Laatst aangepast door
ANITA695
op zondag 18 december 2011, 23:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 14:31
 
MAR907 schreef:
Rijst bij mij de vraag, wat is dan de maatstaf welke bepaald dat het binnen de kader van Gods woord is???

De bijbel IS ZELF de maatstaf, mensen kunnen er niet aan toevoegen of er wat van afnemen, in dit geval Jacobus 5. De bijbel zelf geeft aan dat als iemand ziek is dat hij de ouderlingen naar zich moet laten roepen. Ik ben me er van bewust dat grote gevestigde kerken zoals de Katholieke en de gereformeerde kerken dat uitleggen als zijnde een laatste afscheid, maar ik heb daarbij nooit overtuigende uitleg gehoord hoe dat te rijmen is met het opgenomen voorbeeld van Jacobus dat Elia een mens was zoals wij en bad dat het niet zou regenen en dat dat gebed verhoord werd.

Negatieve voorbeelden van genezing die niet aan de maatstaven van de bijbel voldoen zijn tovenarij. Ongeacht hoeveel aandacht de vroegere of hedendaagse theologie eraan geeft: voor de Here is het een GRUWEL. Daarom zal ik nooit naar strijkers, magnetiseurs en acupuncturisten gaan, want de filosofie daarachter belijdt en erkent het gezag van de God van de Bijbel niet.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op maandag 19 december 2011, 14:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 14:36
 
MAR907 schreef:
Rijst bij mij de vraag, wat is dan de maatstaf welke bepaald dat het binnen de kader van Gods woord is???

Ik heb de volgende vraag even apart gehouden van mijn andere mail zodat de ene deeldiscussie niet door de andere deeldiscussie gaat lopen: je bedoelt met je vraag toch niet dat de Katholieke catechismus of de Heidelbergse catechismus (of andere theologische varianten daarop) bepalen welke bijbelgedeelten voor ons van toepassing zijn of niet??

Vriendelijke groet,

Christian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVIE747





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 12:46
 
Je kunt God vragen om te genezen maar ik denk dat Hij alles op Zijn tijd doet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 12:51
 
PIETER649 schreef:
als jij er in geloofd en vooral als je er baat bij hebt, vind ik het fantastisch leuk voor je!!

maar ik mot er niks van hebben Lachende smiley



Het was wel toevallig Pieter dat toen ik naar hem toegeweest was en eerder vertrok gelijk de sleutel in mijn slot van mijn voordeur afbrak...... Knipoog smiley Ik riep nog als groet naar mijn vriendin Hallelujah toen ik wegfietste...
Gelukkig heb ik een aardige én handige buurman die het raam inklom om van binnenuit de deur open te maken......maar het koste me wel een nieuw slot....Komt er van als je er cynisch naar kijkt he? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 12:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het was wel toevallig Pieter dat toen ik naar hem toegeweest was en eerder vertrok gelijk de sleutel in mijn slot van mijn voordeur afbrak...... Knipoog smiley Ik riep nog als groet naar mijn vriendin Hallelujah toen ik wegfietste...
Gelukkig heb ik een aardige én handige buurman die het raam inklom om van binnenuit de deur open te maken......maar het koste me wel een nieuw slot....Komt er van als je er cynisch naar kijkt he? Verraste, verbaasde smiley

Het is maar net hoe je het bekijkt Verraste, verbaasde smiley toen die sleutel afbrak dacht je waarschijnlijk hoe kom ik nu binnen Smiley die vol vragen zit toen kwam die handige buurman Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 12:58
 
GERRIT084 schreef:
Het is maar net hoe je het bekijkt Verraste, verbaasde smiley toen die sleutel afbrak dacht je waarschijnlijk hoe kom ik nu binnen Smiley die vol vragen zit toen kwam die handige buurman Engeltje smiley

Het zieke slot werd door een gezond slot vervangen...spreken we dan van een genezing Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 13:00
 
FRANKT627 schreef:
Het zieke slot werd door een gezond slot vervangen...spreken we dan van een genezing Smiley die vol vragen zit

Voor de voordeur wel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 13:14
 
GERRIT084 schreef:
Voor de voordeur wel Lachende smiley


Heren, zo had ik het nog niet bekeken...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 13:15
 
GERRIT084 schreef:
Voor de voordeur wel Lachende smiley



Maar wel één met een aardig prijskaartje...... Knipoog smiley
Nou ja, aan de andere kant....JZ vraagt ook wel het een en ander van zijn leden.....de envelop lag al op de stoel.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 26 december 2011, 13:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 13:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het was wel toevallig Pieter dat toen ik naar hem toegeweest was en eerder vertrok gelijk de sleutel in mijn slot van mijn voordeur afbrak...... Knipoog smiley Ik riep nog als groet naar mijn vriendin Hallelujah toen ik wegfietste...
Gelukkig heb ik een aardige én handige buurman die het raam inklom om van binnenuit de deur open te maken......maar het koste me wel een nieuw slot....Komt er van als je er cynisch naar kijkt he? Verraste, verbaasde smiley


zucht........had dan ook geen hallelujah geroepen, maar AMEN, willemijn!


hannah.....schud meewarig haar hoofd......... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 26 december 2011, 13:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 13:30
 
HANNAH810 schreef:
zucht........had dan ook geen hallelujah geroepen, maar AMEN, willemijn!


hannah.....schud meewarig haar hoofd......... Engeltje smiley



Hannah, je hebt gelijk, was veel verstandiger geweest......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 16:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hannah, je hebt gelijk, was veel verstandiger geweest......

PPFFffff wat een geneuzel weer he Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 16:44
 
GERRIT084 schreef:
PPFFffff wat een geneuzel weer he Gefrustreerde smiley

Zullen we bidden dat ze genezen mogen worden van dat geneuzel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 16:45
 
GERRIT084 schreef:
PPFFffff wat een geneuzel weer he Gefrustreerde smiley

Nee Gerrit, we hebben het gewoon ergens over, dat is geen geneuzel... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 19:08
 
FRANKT627 schreef:
Zullen we bidden dat ze genezen mogen worden van dat geneuzel?


Straks breekt jouw sleutel ook, pas maar op.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 20:40
 
WILLEMIJN232 schreef:
Straks breekt jouw sleutel ook, pas maar op.....

Boze smiley inderdaad, ik heb al genoeg tegenslagen gekend dit jaar...misschien is een genezingsgebed voor de hopeloze gevallen dan wel aan mij besteed Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 20:46
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley inderdaad, ik heb al genoeg tegenslagen gekend dit jaar...misschien is een genezingsgebed voor de hopeloze gevallen dan wel aan mij besteed Twijfelende smiley



Of 2012 wordt jouw jaar...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 20:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Of 2012 wordt jouw jaar...... Knipoog smiley

Zie ik WIllemijn nu slow-chatten en off-topic gaan Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 21:23
 
ERIKA129 schreef:
Zie ik WIllemijn nu slow-chatten en off-topic gaan Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

Wel nee joh Engeltje smiley het gaat ergens over Coole smiley met zonnebril geloof ik Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 21:26
 
GERRIT084 schreef:
Wel nee joh Engeltje smiley het gaat ergens over Coole smiley met zonnebril geloof ik Engeltje smiley



Willen jullie mij niet zo plagen?????? Smiley die vol vragen zit Heb ik eens geen moppers en doe ik mee is het weer niet goed..... Knipoog smiley
Mario help me eens....!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 21:26
 
WILLEMIJN232 schreef:
Of 2012 wordt jouw jaar...... Knipoog smiley

Je zou hier toch maar een paar daagjes zijn Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 21:27
 
MARIO216 schreef:
Je zou hier toch maar een paar daagjes zijn Smiley met dichtgeplakte mond


Is ook zo... een hele maand nog..... Knipoog smiley
Maar dit topic ging over gebedsgenezing..... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 26 december 2011, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 21:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is ook zo... een hele maand nog..... Knipoog smiley

wij kenne nie sonder mekaar he...hoe lang of kort ook...ooit zien we elkaar weer! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 26 december 2011, 21:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Willen jullie mij niet zo plagen?????? Smiley die vol vragen zit Heb ik eens geen moppers en doe ik mee is het weer niet goed..... Knipoog smiley
Mario help me eens....!


Wel nee,ik ben het toch helemaal met je eens!!
Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:39
 
...

Laatst aangepast door
COOTJE711
op vrijdag 4 mei 2012, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 23:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
In mijn tijd als diaken mocht ik eens bij een ziekenzalving in mijn gemeente zijn. iets wat zeer incidenteel gebeurd bij ons. Het ging om iemand die ernstig ziek was. het waren heilige momenten, ik kan niet anders zeggen en ik was er ook van onder de indruk. het ging niet om genezing maar net wat je al schreef, het aanvaarden wat de wil van God was.....
Een poosje daarna switchte die persoon van kerk en ging naar de evangelie gemeente. Tot mijn verbazing kreeg ik een uitnodiging voor haar doop omdat dat een voorwaarde was om toegelaten te worden tot die gemeente en omdat zij wedergeboren werd...
Dat verklaart denk ik gelijk mijn tegenstand tegen de herdoop. Hoe kan je als je van die heilige momenten beleefd met God je nog weer her laten dopen omdat het regel is om tot die gemeente te mogen horen?

Dit verschilt wel per evangeliegemeente.
Soms is de doop ook een bevestiging van je geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 23:34
 
JOLAN931 schreef:
Tot voor twee jaar terug zou ik het volkomen met je eens geweest zijn.
Maar...
Hier in de omgeving was een vrouw. Zij ging naar een gebedsgenezingsdienst in een rolstoel, en kwam er lopend vandaan.
Heel appart, maar ze loopt nog steeds!
Nog steeds zie ik zulke diensten als 'eng', maar toch, om dat voorval kon de gehele regio niet heen.

Mw Vlot is zèker genezen, en na jaren nog steeds.....
Jan Zijlstra; zijn gebedsgenezingen vind ik een lastige discussie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 10:25
 
HENK393 schreef:
Mw Vlot is zèker genezen, en na jaren nog steeds.....
Jan Zijlstra; zijn gebedsgenezingen vind ik een lastige discussie


Ik denk zelf altijd dat God degene is die dan wilde dat je genas......
en niet omdat je het machtigingskaartje bij Jan Zijlstra hebt ingevuld en je open gesteld hebt voor de Heer en dan zijn trilogie voor de beginnende christen hebt gekocht......
Je hoopt als mens altijd dat God zich realiseert wat wij graag willen en wat we zelf niet in de hand hebben maar God is geen tovenaar en zo moeten we hem ook niet gaan zien. En dat gevoel heb ik een beetje bij die gebedsgenezingsdiensten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 10:48
 
HENK393 schreef:
Mw Vlot is zèker genezen, en na jaren nog steeds.....
Jan Zijlstra; zijn gebedsgenezingen vind ik een lastige discussie

Jezus geneest vandaag de dag nog steeds mensen.
Een interesant boek erover is ; niet te geloven, 15 artsen over god,wonderen en onzichtbare machten, daar staan verslagen in van chirurg, gynaecologen, pshychologen,arts-microbioloog,neuroloog, internist anesthesist, kinderarts,psychiater, priester-exorcist. Mensen die veel geleerd hebben over het menselijk lichaam en ervaring en beschrijven over wonderen van genezing door jezus.

Bij jan zijlstra worden wel degelijk ook mensen genezen, niet alleen bij jan zijlstra er zijn genoeg getuigenissen van mensen die genezen zijn van iets door jezus.

Warom word de een wel genezen en de ander niet vraag je je wel es af? Tja, warom denken alle cristenen wel es...denk ik.
De disipelen dachten ook vast warom ... paulus zat in de gevangenis, ze baden voor hem, eh best wel twijfelend gebed moet het geweest zijn, want ze waren zeer verbaasd toen hij ineens voor hun stond vertellende dat een engel hem uit de gevangenis had bevrijd, vervolgens word ,ik dacht dat het jacobus was... in de gevangenis gegooid en zou je toch denken dat de disipelen dachten: dan gaan we effe bidden,komt er vast weer een engel om jacobus te bevrijden. Wat gebeurt er... jacobus word onthoofd, geen engel die komt bevrijden.

Ik kan niet anders denken dan dat, net zoals een klein kindje van drie zou vragen mama wat gebeurt er allemaal in de wereld? En ik het kleine kindje niet alles zou vertellen omdat die die informatiie nog niet aankan, god ons ook niet alles openbaart,omdat we die informatie niet aan kunnen, maar dat we hoe meer we god gaan kennen,hem meer gaan vertrouwen en in dat vertrouwen mogen we ook vragen om genezing, soms worden mensen genezen,soms niet. Warom? ik vertrouw er maar op dat god het beste met ons voor heeft,me later ooit uitlegd warom.

Zelf heb ik ook genezing mogen ervaren bij jan zijlstra, das een lang verhaal, wat ik jullie bespaar , eh had toen trouwens ook een hoe heet het? Bij me tenen zon zwembadexzeem toestand,exzeem,me huid iedere keer open,dus deed er maar geen zalf op, want magniet op open huid en iedere keerging me huid bij me tenen kapot, vervelend iets, maar vond het niet de moeite waard omvoor te bidden. Ging voor straatangst, dat was belangrijker.Na de genezingsdienst van jan zijlstra was het exzeem gedoe weg, niet meer terug gekomen.
Nu op dit moment ben ik net weer fit na flink ziek te zijn geweest door bacteriele infectie, genezen door antibiotica. nee me gebed hielp niet, alhoewel je nooit niet weet, misschien zonder gebed was ik nog langer ziek geweest? Een dochter had ongeveer het zelfde, 6 weken lang antibiotica gehad, dus toen ik het ook kreeg dacht ik oh nee...ik heb maar 1 week antibiotica nodig gehad. Misschien toch dankzij gebed,ofmisschien had ik het minder erg?...

nog een goed boek : emiliano tardif, jezus geneest, eengetuigenis over een katholieke priester die veelmensen geneest in jezus naam.
ja ja katholiek, jezus geneest overal, kijkt denk ik niet naar de verschillen in de kerk, de foutte afdwalingen die kerken maken....

Enfin,interesant onderwerp envoor een ieder die gelooft in gebed,genezing, bid effe mee voor de gebedsoproep van eh effe zoeken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 Volgende
Pagina 12 van 13