ChristianMatch
 


Forum

Wanneer blokkeren???
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:10
 
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat mensen elkaar blokkeren op de site. Zelf doe ik dit alleen als het echt niet anders kan, als iemand mijn 'nee' niet begrijpt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?


Laatst aangepast door
RENATE619
op zondag 9 oktober 2011, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:19
 
RENATE619 schreef:
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat mensen elkaar blokkeren op de site. Zelf doe ik dit alleen als het echt niet anders kan, als iemand mijn 'nee' niet begrijpt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Ik vind het onzin om iemand te blokkeren, en doe dit alleen als iemand zo onbeschoft is dat het de moeite waard is om de redactie hierover te mailen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:43
 
JOLAN931 schreef:
Ik vind het onzin om iemand te blokkeren, en doe dit alleen als iemand zo onbeschoft is dat het de moeite waard is om de redactie hierover te mailen

Bedankt voor je reactie. Dat is ook mijn grens inderdaad. Ik heb iemand dan ook al meerdere keren gemeld dat hij over de grens gaat als ik het zou doen.
Toch blijken er mensen dit eerder te doen, zonder iemand daarvoor een reden te geven. Ik zou daar slecht tegen kunnen, denk ik. Je kunt niets meer uitspreken met elkaar.


Laatst aangepast door
RENATE619
op zondag 9 oktober 2011, 23:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:46
 
RENATE619 schreef:
Bedankt voor je reactie. Dat is ook mijn grens inderdaad. Ik heb iemand dan ook al meerdere keren gemeld dat hij over de grens gaat.

ik heb het een enkele keer gedaan. dit waren vooral mannen die persee langs wilden komen om die zelfde avond nog mijn bed te willen bevuilen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:51
 
JOLAN931 schreef:
ik heb het een enkele keer gedaan. dit waren vooral mannen die persee langs wilden komen om die zelfde avond nog mijn bed te willen bevuilen Smiley met dichtgeplakte mond

Helaas is dat voor mij ook een bekend fenomeen. Op een christelijke site is dat niet anders, wat ik overigens wel had gehoopt. Maar zal wel wat minder zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 08:46
 
RENATE619 schreef:
Helaas is dat voor mij ook een bekend fenomeen. Op een christelijke site is dat niet anders, wat ik overigens wel had gehoopt. Maar zal wel wat minder zijn.


Ik heb het één keertje gedaan omdat ik maar steeds mailtjes bleef ontvangen van iemand waar ik van gezegd had geen contact mee te willen en die mij bleef bestoken met mailtjes......dan is het toch wel prettig dat die blokkeren knop er op zit.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:57
 
JOLAN931 schreef:
Ik vind het onzin om iemand te blokkeren, en doe dit alleen als iemand zo onbeschoft is dat het de moeite waard is om de redactie hierover te mailen
Is het ook niet zo, dat mensen die geblokkeerd zijn zich veel te snel afgewezen voelen? In het dagelijks leven heb je toch ook dat de een je veel beter ligt dan de ander? Ik vind het geen probleem als mensen mij geblokkeerd hebben. Zij hebben dat recht en waarom zou ik me daar nu druk over maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Is het ook niet zo, dat mensen die geblokkeerd zijn zich veel te snel afgewezen voelen? In het dagelijks leven heb je toch ook dat de een je veel beter ligt dan de ander? Ik vind het geen probleem als mensen mij geblokkeerd hebben. Zij hebben dat recht en waarom zou ik me daar nu druk over maken?

Denk dat daar wel wat in zit chat!
Zelf heb ik 1 keer iemand geblokkeerd omdat die persoon me lastig bleef vallen met mailtjes over mijn geloof!
Ze kende me en ik moest me meer verdiepen in het echte geloof.
Ik kende die persoon totaal niet mailde op te houden met die mailtjes maar bleef doorgaan.
UIteindelijk de blokkade ingezet!
Verder heb ik niemand geblokt en ben dat ook niet van plan! vind dat je eerst dingen kan bespreken of vragen voordat je die maatregel inzet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Is het ook niet zo, dat mensen die geblokkeerd zijn zich veel te snel afgewezen voelen? In het dagelijks leven heb je toch ook dat de een je veel beter ligt dan de ander? Ik vind het geen probleem als mensen mij geblokkeerd hebben. Zij hebben dat recht en waarom zou ik me daar nu druk over maken?

Zou het te maken hebben met een afwijzing???
Er zijn er die blijven ""zeuren"" (dat was dan een man)
Maar ook heb ik het wel gehad dat het als vrouw tegenover vrouw...een doorzeuren was over een onderwerp waar je dan zelf klaar mee bent...
Het is ook wel geweest dat ik een uitvoerige beschrijving kreeg over een conflict(keer op keer weer) waarom er een relatie hier mis was gelopen...
Dan blokkeer ik even...ja...das dan even ook een zelfbescherming....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:07
 
ERIKA129 schreef:
Denk dat daar wel wat in zit chat!
Zelf heb ik 1 keer iemand geblokkeerd omdat die persoon me lastig bleef vallen met mailtjes over mijn geloof!
Ze kende me en ik moest me meer verdiepen in het echte geloof.
Ik kende die persoon totaal niet mailde op te houden met die mailtjes maar bleef doorgaan.
UIteindelijk de blokkade ingezet!
Verder heb ik niemand geblokt en ben dat ook niet van plan! vind dat je eerst dingen kan bespreken of vragen voordat je die maatregel inzet!

Zeker als je christen bent...!
of zijn wij niet zo anders? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:08
 
MARIAN519 schreef:
Zeker als je christen bent...!
of zijn wij niet zo anders? Smiley die vol vragen zit


Maar christenen zijn ook net echte mensen he? Knipoog smiley Niet beter of slechter dan de gemiddelde Nederlander....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:10
 
MARIAN519 schreef:
Zeker als je christen bent...!
of zijn wij niet zo anders? Smiley die vol vragen zit
Sommige mensen gaan er erg snel van uit, dat de ander het op prijs stelt met je te chatten of met je te mailen. Het omgekeerde zie je ook wel optreden. Dat iemand je ongevraagd op de vriendenlijst zet en je dan meteen aanspreekt als je on line bent. Dat kan ook heel vervelend zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar christenen zijn ook net echte mensen he? Knipoog smiley Niet beter of slechter dan de gemiddelde Nederlander....

Juist...dat dacht ik ook....
Denken??? kWeet het wel zeker!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige mensen gaan er erg snel van uit, dat de ander het op prijs stelt met je te chatten of met je te mailen. Het omgekeerde zie je ook wel optreden. Dat iemand je ongevraagd op de vriendenlijst zet en je dan meteen aanspreekt als je on line bent. Dat kan ook heel vervelend zijn.

sorry hoor, ik zal je van mn vriendelijste afknallen als je wilt.
ik kan me niet heugen het je gevraagd te hebben, maar soms was het toch wel handig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik zou niet weten of er mensen zijn die mij op hun lijstje hebben trouwens..

Maar in je andere bijdrage zat zeker wat in. mensen voelen zich te snel afgewezenmisschien, maar dat heeft veel te maken met hoe je karakter in elkaar zit denk ik. Dus in dat geval hebben beide partijen gelijk.
Diegene die blokt, En degene die zich afgewezen voelt. Bijde partijen hebben het goed recht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:38
 
MARIAN519 schreef:
Zeker als je christen bent...!
of zijn wij niet zo anders? Smiley die vol vragen zit
Heeft dat met christen zijn te maken? Het maakt het onderwerp meteen zo beladen, terwijl het naar mijn idee meer gaat om omgangsvormen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 17:38
 
RENATE619 schreef:
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat mensen elkaar blokkeren op de site. Zelf doe ik dit alleen als het echt niet anders kan, als iemand mijn 'nee' niet begrijpt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Ik heb het hele chatgebeuren geblockt(dus(bijna Knipoog smiley ) geen mensen persoonlijk),geen zin in,geen behoefte aan,is toch mijn goed recht en dat hoef ik toch niet iedereen uit te leggen????zou je zeggen..........en toch krijg ik er steeds weer boze mailtjes over en kattige toespelingen in de chatbox........
Ik wil mijn contacten zelf kunnen reguleren,iemand kan eventjes op de vriendenlijst zodat er een chat kan volgen maar meestal zijn ze al zo over de rooie("wat flik je me nou???niemand blockt mij!wat denk je wel niet!") omdat ze beweren dat ik ze volledig block dat nadien echt een block nodig is..........

Niet mijn types........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 17:50
 
Ik kreeg vorige week zaterdag een mailtje van iemand, een vrouw van ergens in de 50, met als tekst:

je zoekt hier gezelligheid???????????????????????????

dus ik wilde meteen antwoorden, maar helaas was ik schijnbaar direct geblokt door die vrouw.

dus logde ik via annette in en schreef de vrouw dat ik het vreemd vond dat ze mailde en mij direct blokkeerde.
daarna ontblokte ze mij en heb ik even pv gechat.
het bleek dat ze het supervreemd vond dat ik als gehuwd man gezelligheid zocht op deze site.
gezelligheid behoorde ik bij familie en gemeenteleden te zoeken.
ik heb vriendelijk uitgelegd dat ik mijn vrouw hier op cm gevonden heb en in die tijd meerdere mensen heb leren kennen waar ik nog mee omga.
bleek heel raar te zijn en ze antwoorde niet meer.
ik heb toen de vrijheid genomen op haar mail te reageren maar dat mailtje is volgens mn outbox nog steeds niet geopend...

iedereen mag van mij denken wat ze willen, maar als ze met kritiek komen en direct de blok erop zetten, sporen ze zelf in mijn ogen ook totaal niet...
maar ach, das ook niet de gezelligheid die ik zoek op cm Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 17:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige mensen gaan er erg snel van uit, dat de ander het op prijs stelt met je te chatten of met je te mailen. Het omgekeerde zie je ook wel optreden. Dat iemand je ongevraagd op de vriendenlijst zet en je dan meteen aanspreekt als je on line bent. Dat kan ook heel vervelend zijn.

Kun je dat dan niet gewoon tegen iemand zeggen? Als je iets onprettig vind?
Ik vind het toch een gebrek aan fatsoen of uitdrukkingsvermogen.
Ik ben zelf ook 1 keer geblokkeerd door een man, hij kon een discussie over emancipatie niet aan met woorden en in zijn frustratie blokkeerde hij mij.
Ik zie dat niet als afwijzing, het was namelijk al eerder duidelijk dat we niet zouden matchen.

Maar voor degene die echt niet van stoppen weten vind ik het wel een oplossing. Terwijl ik toch nog geneigd blijf om eindeloos te blijven uitleggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 18:29
 
JOLAN931 schreef:
sorry hoor, ik zal je van mn vriendelijste afknallen als je wilt.
ik kan me niet heugen het je gevraagd te hebben, maar soms was het toch wel handig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik zou niet weten of er mensen zijn die mij op hun lijstje hebben trouwens..

Maar in je andere bijdrage zat zeker wat in. mensen voelen zich te snel afgewezenmisschien, maar dat heeft veel te maken met hoe je karakter in elkaar zit denk ik. Dus in dat geval hebben beide partijen gelijk.
Diegene die blokt, En degene die zich afgewezen voelt. Bijde partijen hebben het goed recht.
Jolan, ik vind het leuk om op je vriendenlijst te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 18:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Heeft dat met christen zijn te maken? Het maakt het onderwerp meteen zo beladen, terwijl het naar mijn idee meer gaat om omgangsvormen.

Ik denk als je christen bent, dat je dat in alle dingen in je leven laat merken?
wandelen met Jezus..of alleen wanneer het ons uitkomt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 18:46
 
Ik ben 3x geblokt, de vorige keer Zieke smiley 1x omdat iemand met mij perse geen contact wilde hebben (reden onbekend) 1x mij verkeerd begrepen. En 1 wist helemaal niet dat ze mij geblokt had. En in het laatste geval, vond ik ook jammer, ik snapte er al niets van. Maar dat kreeg ik deze keer te horen, soms druk je per ongeluk die knop in, en dat is het jammere, je ziet het zelf dus niet. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:12
 
MARIAN519 schreef:
Ik denk als je christen bent, dat je dat in alle dingen in je leven laat merken?
wandelen met Jezus..of alleen wanneer het ons uitkomt?

Daarom hoef je toch niet iedereen leuk en aardig te vinden?Je grenzen stellen is heel goed en voor de een zal die grens eerder bereikt zijn dan voor de ander.
Ik begrijp niet waarom mensen blijkbaar alleen maar lief en aardig gevonden willen worden,ik vind dat een gebrek aan eigenwaarde,je bent goed zoals je bent,vind iemand anders dat niet dan is er geen match op wat voor punt dan ook,vergeten en doorgaan.........klaar Knipoog smiley

ps.die laatste zin van Renate "ik heb de neiging iets steeds weer uit te willen leggen" zou mij irriteren,take your loss........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:21
 
LEANNE226 schreef:
Daarom hoef je toch niet iedereen leuk en aardig te vinden?Je grenzen stellen is heel goed en voor de een zal die grens eerder bereikt zijn dan voor de ander.
Ik begrijp niet waarom mensen blijkbaar alleen maar lief en aardig gevonden willen worden,ik vind dat een gebrek aan eigenwaarde,je bent goed zoals je bent,vind iemand anders dat niet dan is er geen match op wat voor punt dan ook,vergeten en doorgaan.........klaar Knipoog smiley

ps.die laatste zin van Renate "ik heb de neiging iets steeds weer uit te willen leggen" zou mij irriteren,take your loss........
Ken joe not tolk normelie duts dat drents is not toe understent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:29
 
GERRIT084 schreef:
Ken joe not tolk normelie duts dat drents is not toe understent

Och jonkje,kest ut niet begriepen?De spinnenwebben greut mien niet veur de mond moar ut komt soms briek uut mien b.. Smiley met dichtgeplakte mond

Ik zal het niet weer doen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 21:49
 
LEANNE226 schreef:
Daarom hoef je toch niet iedereen leuk en aardig te vinden?Je grenzen stellen is heel goed en voor de een zal die grens eerder bereikt zijn dan voor de ander.
Ik begrijp niet waarom mensen blijkbaar alleen maar lief en aardig gevonden willen worden,ik vind dat een gebrek aan eigenwaarde,je bent goed zoals je bent,vind iemand anders dat niet dan is er geen match op wat voor punt dan ook,vergeten en doorgaan.........klaar Knipoog smiley

ps.die laatste zin van Renate "ik heb de neiging iets steeds weer uit te willen leggen" zou mij irriteren,take your loss........

Met die laatste zin bedoel ik dat ik uit wil leggen waarom ik geen contact met iemand wil, voordat ik deze zou blokkeren. Je hebt me dus verkeerd begrepen. Het gaat niet om dat ik geblokkeerd wordt maar wat ik ervaar voor ik iemand blokkeer.
Verder weet ik goed wanneer iemand niet geinteresseerd is. Dat respecteer ik gewoon.


Laatst aangepast door
RENATE619
op maandag 10 oktober 2011, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 23:09
 
RENATE619 schreef:
Met die laatste zin bedoel ik dat ik uit wil leggen waarom ik geen contact met iemand wil, voordat ik deze zou blokkeren. Je hebt me dus verkeerd begrepen. Het gaat niet om dat ik geblokkeerd wordt maar wat ik ervaar voor ik iemand blokkeer.
Verder weet ik goed wanneer iemand niet geinteresseerd is. Dat respecteer ik gewoon.

Begrijp ik maar als je het omdraait begrijp je ook waarom sommige mensen blijven mailen terwijl je het contact het liefst wilt verbreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 01:18
 
LEANNE226 schreef:
Begrijp ik maar als je het omdraait begrijp je ook waarom sommige mensen blijven mailen terwijl je het contact het liefst wilt verbreken.

als je nu toch duidelijk hebt aangegeven dat je niet geinteresseerd bent...en je krijgt dan nog steeds mailtjes met rare teksten erin....of pv oproepen die nergens op lsaan....dan blokkeer ik die persoon voor een paar dagen...dan haal ik de blok er weer af...kijk hoe het gaat....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 07:35
 
TINK100 schreef:
als je nu toch duidelijk hebt aangegeven dat je niet geinteresseerd bent...en je krijgt dan nog steeds mailtjes met rare teksten erin....of pv oproepen die nergens op lsaan....dan blokkeer ik die persoon voor een paar dagen...dan haal ik de blok er weer af...kijk hoe het gaat....

Een simpele optie/knop met "bezet/beschikbaar" zou een hoop ellende schelen.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 08:16
 
LEANNE226 schreef:
Och jonkje,kest ut niet begriepen?De spinnenwebben greut mien niet veur de mond moar ut komt soms briek uut mien b.. Smiley met dichtgeplakte mond

Ik zal het niet weer doen Knipoog smiley

Is dat hetzelfd als fries. Daar hebben ze het bijvoorbeeld over sliepen, als ze slapen bedoelen.

Wel geinig die taal hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 11:19
 
SHANITA130 schreef:
Is dat hetzelfd als fries. Daar hebben ze het bijvoorbeeld over sliepen, als ze slapen bedoelen.

Wel geinig die taal hoor.


Of een dialect van het Fries met Drentse invloedsfeer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3