ChristianMatch
 


Forum

"Dat vertel ik je later"
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 11:21
 
COOTJE711 schreef:
Nou Gerrit, ik zou absoluut willen weten van de miljonair òf hij het verdient heeft met een krantewijk òf met vakkevullen... Engeltje smiley

Ach Cootje Twijfelende smiley wat maakt het allemaal uit, het is ook aannemelijker dat een rijke eerder arm wordt, dan een arme rijk Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 11:29
 
ANNETTE792 schreef:
Hoe kom je er aan, maar ook niet onbelangrijk: wat doe je eraan om er vanaf te komen.
Pieter had op het moment dat we elkaar leerde kennen ook nog de nodige oude vuiltjes openstaan, maar omdat hij daar altijd open en eerlijk over geweest is en ik ook zag wat hij er aan deed om die weg te werken, heeft het me er niet van weerhouden om samen verder te gaan.

Waar ik me dan wel altijd aan stoor is het feit dat het vaak maar gewoon lekker op de ex afgeschoven wordt, door hem/haar zit ik nu in de schulden. Maar hoe verklaarbaar het misschien ook is dat je er in mee ging, je hebt ooit zelf de keuze gemaakt om er in mee te gaan. Ik heb meer respect voor mensen die durven te zeggen: ik heb de verkeerde keuze gemaakt en moet nu een poosje op de blaren zitten.

Juist Annet dat is de hele essentie er achter!
Eerlijkheid en is men er zelf heftig mee bezig om het op te ruimen of vind men het wel goed!

Enne mocht ik een rijke vent tegen komen dan zou ik ook willen weten hoe die aan al die centen kwam!
(nu is de kans daarop veel kleiner dan dat ik een armere man tegen kom denk ik Knipoog smiley )


Laatst aangepast door
ERIKA129
op donderdag 26 januari 2012, 14:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 13:03
 
GERRIT084 schreef:
Ach Cootje Twijfelende smiley wat maakt het allemaal uit, het is ook aannemelijker dat een rijke eerder arm wordt, dan een arme rijk Gefrustreerde smiley

Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 13:41
 
MARRY942 schreef:
Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel Knipoog smiley

De rest van die tekst:“Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.”

en

"Zijt niemand iets schuldig, dan elkander lief te hebben; want die den ander liefheeft, die heeft de wet vervuld"

Zo kunnen we nog heeeeeeeeeeeeel lang doorgaan en hebben we allemaal een excuus om rijk/arm te zijn Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 14:39
 
LEANNE226 schreef:
De rest van die tekst:“Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.”

en

"Zijt niemand iets schuldig, dan elkander lief te hebben; want die den ander liefheeft, die heeft de wet vervuld"

Zo kunnen we nog heeeeeeeeeeeeel lang doorgaan en hebben we allemaal een excuus om rijk/arm te zijn Engeltje smiley

Tja, soms worden er bijbelteksten bijgesleurd die eigenlijk niets te maken hebben met het onderwerp. Ze vinden dan een tekst met een woord erin dat in een bepaalde vraag voorkomt en dan denkt men als christen die tekst ook te kunnen gebruiken. Of ze die bepaalde bijbeltekst dan ook begrijpen én het topic-onderwerp is nog maar de vraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 17:30
 
FRANKT627 schreef:
Tja, soms worden er bijbelteksten bijgesleurd die eigenlijk niets te maken hebben met het onderwerp. Ze vinden dan een tekst met een woord erin dat in een bepaalde vraag voorkomt en dan denkt men als christen die tekst ook te kunnen gebruiken. Of ze die bepaalde bijbeltekst dan ook begrijpen én het topic-onderwerp is nog maar de vraag.

Ik vind het altijd mooi om naar de Bijbel te gaan zien wat God zegt over moeilijke dingen. Zaken die voor mensen moeilijk te doorgronden zijn. Er is altijd een "vruchtbaar" antwoord dat past in de -beperkte- menselijke geest, Frank. Probeeer eens Lachende smiley Lachende smiley , succes verzekerd!.


Till soon,
Herman


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 26 januari 2012, 17:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 19:06
 
MARRY942 schreef:
Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel Knipoog smiley

Ik zie daar het verband niet zo tussen Zieke smiley die Bijbeltekst ken ik wel, dat wel.
Het enige wat overeen komt is die rijke, en een arme, tja om die nu te vergelijken met een kameel??!!
En na gelang van de vraag, of opmerking, liever een miljonair, dan iemand met schulden!?!
Gaat de rijke wel, en de arme niet door het ook van de naald Gefrustreerde smiley

Je zal maar door die naalden getroffen worden Huilende smiley, smiley in tranen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 19:08
 
ERIKA129 schreef:
Juist Annet dat is de hele essentie er achter!
Eerlijkheid en is men er zelf heftig mee bezig om het op te ruimen of vind men het wel goed!

Enne mocht ik een rijke vent tegen komen dan zou ik ook willen weten hoe die aan al die centen kwam!
(nu is de kans daarop veel kleiner dan dat ik een armere man tegen kom denk ik Knipoog smiley )

Tis maar net hoe hoog je jou latje legt Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 20:51
 
GERRIT084 schreef:
Ik zie daar het verband niet zo tussen Zieke smiley die Bijbeltekst ken ik wel, dat wel.
Het enige wat overeen komt is die rijke, en een arme, tja om die nu te vergelijken met een kameel??!!
En na gelang van de vraag, of opmerking, liever een miljonair, dan iemand met schulden!?!
Gaat de rijke wel, en de arme niet door het ook van de naald Gefrustreerde smiley

Je zal maar door die naalden getroffen worden Huilende smiley, smiley in tranen Smiley met dichtgeplakte mond

Nou Gerrit..ik ben getrouwd geweest met iemand die schulden had/maakte...Doe mij nu maar es die miljonair he....(tussenweggie mag ook hoor) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 00:08
 
MARRY942 schreef:
Nou Gerrit..ik ben getrouwd geweest met iemand die schulden had/maakte...Doe mij nu maar es die miljonair he....(tussenweggie mag ook hoor) Knipoog smiley

Dat kan je wel vergeten Geschokte, onthutste smiley die zou tegen je zeggen, je eerste maakte schulden Smiley die vol vragen zit nou dan ben je zelf ook schuldig geweest Twijfelende smiley als je zelf slim had geweest, had je er bij de eerste schuld al een stokje voor moeten steken, Zieke smiley kga met jou voorzeker niets doen, zelfs niet met een miljoen Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:53
 
MARRY942 schreef:
Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel Knipoog smiley

GERRIT084 schreef:
Ik zie daar het verband niet zo tussen Zieke smiley die Bijbeltekst ken ik wel, dat wel.
Het enige wat overeen komt is die rijke, en een arme, tja om die nu te vergelijken met een kameel??!!
En na gelang van de vraag, of opmerking, liever een miljonair, dan iemand met schulden!?!
Gaat de rijke wel, en de arme niet door het ook van de naald Gefrustreerde smiley

Je zal maar door die naalden getroffen worden Huilende smiley, smiley in tranen Smiley met dichtgeplakte mond

Toch even reageren, al is het off-topic.

Lukas 18:24 Toen Jezus zag dat de man zo bedroefd werd, zei hij: ‘Wat is het moeilijk voor rijken om het koninkrijk van God binnen te gaan. 25 Het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ (NBV)

Het oog van de naald.
Wat is nu eigenlijk "het oog van een naald"? Is dit "het oog van de naald", zoals dat gebruikt wordt om te naaien of te borduren, of wordt hier een ander "oog van de naald" mee bedoeld? In de tijd van Jezus werd hiermee de benaming van een kleine deur bij een poort aangegeven. Bij het donker worden werden de poorten gesloten en kon men alleen via een kleine deur in de poort de stad binnen gaan. Wanneer men met een kameel door die kleine deur naar binnen wilde gaan, moest de kameel dus eerst geheel worden afgeladen. De kameel kón dus wel (met moeite) naar binnen maar zónder iets mee te nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:59
 
CROSSROAD317 schreef:
MARRY942 schreef:
Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel Knipoog smiley



Toch even reageren, al is het off-topic.

Lukas 18:24 Toen Jezus zag dat de man zo bedroefd werd, zei hij: ‘Wat is het moeilijk voor rijken om het koninkrijk van God binnen te gaan. 25 Het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ (NBV)

Het oog van de naald.
Wat is nu eigenlijk "het oog van een naald"? Is dit "het oog van de naald", zoals dat gebruikt wordt om te naaien of te borduren, of wordt hier een ander "oog van de naald" mee bedoeld? In de tijd van Jezus werd hiermee de benaming van een kleine deur bij een poort aangegeven. Bij het donker worden werden de poorten gesloten en kon men alleen via een kleine deur in de poort de stad binnen gaan. Wanneer men met een kameel door die kleine deur naar binnen wilde gaan, moest de kameel dus eerst geheel worden afgeladen. De kameel kón dus wel (met moeite) naar binnen maar zónder iets mee te nemen.

Idd, dat was de uitleg over die kameel.
zonder alles af te leggen is het moeilijk om de Here Jezus te v Knipoog smiley inden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 15:45
 
CROSSROAD317 schreef:
MARRY942 schreef:
Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel Knipoog smiley



Toch even reageren, al is het off-topic.

Lukas 18:24 Toen Jezus zag dat de man zo bedroefd werd, zei hij: ‘Wat is het moeilijk voor rijken om het koninkrijk van God binnen te gaan. 25 Het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ (NBV)

Het oog van de naald.
Wat is nu eigenlijk "het oog van een naald"? Is dit "het oog van de naald", zoals dat gebruikt wordt om te naaien of te borduren, of wordt hier een ander "oog van de naald" mee bedoeld? In de tijd van Jezus werd hiermee de benaming van een kleine deur bij een poort aangegeven. Bij het donker worden werden de poorten gesloten en kon men alleen via een kleine deur in de poort de stad binnen gaan. Wanneer men met een kameel door die kleine deur naar binnen wilde gaan, moest de kameel dus eerst geheel worden afgeladen. De kameel kón dus wel (met moeite) naar binnen maar zónder iets mee te nemen.

En ter voorkoming van Gefrustreerde smiley voor dat het weer een hele theologische veldslag gaat worden Twijfelende smiley
Het ging om het verschil tussen arm en rijk, en dan een hele poos nix en dan pas liefde.
In de trend van Zieke smiley de huid verkopen, voor de beer geschoten is Coole smiley met zonnebril
En dan door jaagsters die slecht in mikken zijn Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 29 januari 2012, 15:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 15:55
 
GERRIT084 schreef:
En ter voorkoming van Gefrustreerde smiley voor dat het weer een hele theologische veldslag gaat worden Twijfelende smiley
Het ging om het verschil tussen arm en rijk, en dan een hele poos nix en dan pas liefde.
In de trend van Zieke smiley de huid verkopen, voor de beer geschoten is Coole smiley met zonnebril
En dan door jaagsters die slecht in mikken zijn Huilende smiley, smiley in tranen


"Dat" vertel ik je later wel Gerrit ... gggrijns
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 16:03
 
CROSSROAD317 schreef:
"Dat" vertel ik je later wel Gerrit ... gggrijns

Tja, maar een lege kameel willen die jagertjes hier niet schieten he Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 29 januari 2012, 16:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:46
 
GERRIT084 schreef:
Tja, maar een lege kameel willen die jagertjes hier niet schieten he Gefrustreerde smiley


Maar een lege (onbepakte) kameel komt wel door "het oog van de naald" en blijft dus niet buiten in de kou staan ...

maar dat had je natuurlijk allang geschoten ... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:46
 
Ik wil hier toch even een kleine nuance aanbrengen, omdat ik denk dat die uitleg niet helemaal voldoet. Jezus gebruikt dit als een analogie. Zoals de kameel alles moest afleggen om de poort binnen te gaan, zo moeten wij al onze rijkdom afleggen om Hem te volgen. De tekst blijft dan namelijk staan, Zijn stelling ook: het is moeilijker dat een rijke man het koninkrijk binnengaat. Dat vormt de kern van Zijn betoog, niet die kameel.... Die kameel dient slechts als een analogie voor Zijn boodschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik wil hier toch even een kleine nuance aanbrengen, omdat ik denk dat die uitleg niet helemaal voldoet. Jezus gebruikt dit als een analogie. Zoals de kameel alles moest afleggen om de poort binnen te gaan, zo moeten wij al onze rijkdom afleggen om Hem te volgen. De tekst blijft dan namelijk staan, Zijn stelling ook: het is moeilijker dat een rijke man het koninkrijk binnengaat. Dat vormt de kern van Zijn betoog, niet die kameel.... Die kameel dient slechts als een analogie voor Zijn boodschap.

Idd, maar in dit onderwerp over die rijke, werd dus heel wat anders bedoeld.
Er werd dus door een aantal dames een andere rijkdom bedoeld, zonder uitleg uit de Bijbel maar meer het hebberige .
Een soort van niet te verwezenlijken droom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:08
 
GERRIT084 schreef:
Idd, maar in dit onderwerp over die rijke, werd dus heel wat anders bedoeld.
Er werd dus door een aantal dames een andere rijkdom bedoeld, zonder uitleg uit de Bijbel maar meer het hebberige .
Een soort van niet te verwezenlijken droom.
ja...ja.... nu krijgen die de schuld.....Boze smiley
Wie begon er eigenlijk over??? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:55
 
[quote=COOTJE711]ja...ja.... nu krijgen die de schuld.....Boze smiley
Wie begon er eigenlijk over??? Knipoog smiley[/quote
eh...uh...ik vrees dat ik dit forum geopend heb Cootje ...met helaas andere bedoelingen... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:09
 
GERRIT084 schreef:
Wat voor werk doe je Smiley die vol vragen zit Kunnen ze beter veranderen in: wat is je minimale bestedingsruimte bv Tussen de 1500€ en de 3000€ per maand.
3000 € .. 6000€ .. ..
6000 € .. . 10.000€ .. ..
Dit ook bij de wensen zetten die je verwacht van je e.v.t partner, dit zijn zo,n beetje de belangrijkste zaken die men wil weten.
En het belangrijkste is nog steeds, hoe groot is je rugzakje, en dan komt er een hele poos niets.
En dan komt pas de liefde een keertje om het hoekje kijken, dus eerst het belangrijkste.
En dan pas de e.v.t andere fijne leuke bijkomstig heden, die je e.v.t kan mogen verwachten.
De mijne staat er dan nog niet eens tussen, steenrijke vrijgezelle mooie lieve vrijgevige en met een zwakhart dame tussen de 99 en 100 jaar.
Das pas eerlijk
Gefrustreerde smiley wat een geneuzel zeg Boze smiley

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:28
 
COOTJE711 schreef:
Clown smiley

Nou...hihi..dan komt de mijnes: heel regelrecht uit mijn hart, super gemeend, door en door eerlijk:

Gezocht: superlieve, zorgzame man...inkomen niet belangrijk alstie maar lief is.......

K hoop dattie overkomt...


Laatst aangepast door
MARRY942
op maandag 30 januari 2012, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:22
 
MARRY942 schreef:
Nou...hihi..dan komt de mijnes: heel regelrecht uit mijn hart, super gemeend, door en door eerlijk:

Gezocht: superlieve, zorgzame man...inkomen niet belangrijk alstie maar lief is.......

K hoop dattie overkomt...

Dat is snel Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 20:00
 
GERRIT084 schreef:
Dat is snel Geschokte, onthutste smiley

Vast al overgekomen....? Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:11
 
COOTJE711 schreef:
Vast al overgekomen....? Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Wiesjel overkomen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3