ChristianMatch
 


Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:28
 
m

Laatst aangepast door
HELEEN296
op donderdag 15 maart 2012, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je kan er nu wel erg flauw op reageren maar ik moet je zeggen dat ik het grootste respect heb voor mensen die zelf de eindjes aan elkaar knopen door hard te werken en toch optimistich blijven 'en die niet zo in de slachtofferrol blijven hangen door maar verklaringen te geven waarom ze niet kunnen of willen werken.....

Volledig mee eens!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:52
 
Quote:
WILLEMIJN232 schreef:
Je kan er nu wel erg flauw op reageren maar ik moet je zeggen dat ik het grootste respect heb voor mensen die zelf de eindjes aan elkaar knopen door hard te werken en toch optimistich blijven 'en die niet zo in de slachtofferrol blijven hangen door maar verklaringen te geven waarom ze niet kunnen of willen werken.....

Ook volledig mee eens. Eigenlijk. Ja, je kan één keer iets zeggen, en dan weet ik het wel. Maar bijvoorbeeld elke dag ofzo.

Maar dat gezeik en dat gezeur, iedereen heeft weleens een iets mindere dag. Morgen weer een dag hoor, optimistisch blijven, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Nee, ik hou helemaal niet van gezeur. Zeker als gelovige niet.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 19:19
 
REBEKKA369 schreef:
Hier is het ook geen vetpot, maar kan ook weer niet zeggen dat ik in armoede leef. Met mijn werk verdien ik dan ook niet het allermeeste, maar het is wel dankbaar werk en ben allang blij dat ik werk heb. Ik ben ook blij met alle kortingen en toeslagen die ik vanuit de overheid krijg, anders zou ik echt niet rond kunnen komen. Af en toe is het best wel eens kijken hoe je de maand nu weer doorkomt, maar dan komt er weer eens 'hulp' uit onverwachte hoek. Het geeft best wel een zorgen, maar kan er voor dit moment ook niets anders van maken.
Soms moet je dan idd iets laten wat voor een ander de normaalste gang van zaken is. Je bedenkt je wel een paar keer of iets echt nodig is om aan te schaffen.

Neem nu het boodschappen doen: elke winkel afgaan op koopjes. Mijn ervaring is dat hoe meer winkels je in gaat hoe meer je in de verleiding komt om iets te kopen. En soms neem je iets mee omdat het in de aanbieding is, maar het eigenlijk helemaal niet nodig hebt, ben je uiteindelijk nog duurder uit.
Mijn tip zou zijn: ga naar 1 à 2 winkels en maak van te voren een lijstje en houdt je daar ook aan.
Ik denk ook wel dat je totale houding in dit geheel uitmaakt in hoe de medemens naar je kijkt. Ben je iemand die altijd maar klaagt, zul je weinig medeleven/respect krijgen. Maar probeer je er wat van te maken; is de kans dat men je respecteert veel groter. En als jij zelf wat voor de ander over hebt gunt die ander jou andersom ook eens wat. En dan geeft het niet het gevoel dat je altijd je handje op hoeft te houden...

Het is vooral ook heel belangrijk om je financiën goed bij te houden: dus weet wat er binnen komt, maar vooral ook wat er uit gaat. En wat er uiteindelijk te besteden is.

Knap hoor, dat je dát werk doet. Ik heb weleens een tijdje bij ouderen, rond 85 jaar geschoonmaakt enzo. Dat is anders dan jij doet denk ik.

Ik had ook via wmo(soort pgb) zo iemand die schoonmaakt enzo bij mij gehad.
Nou ja, ik ben beleeft, doe ook dingen, vraag iets eerst beleeft, grote pauze's enzo.

Ja, wie ben ik, er komt iemand schoonmaken elke week, ik had zelfs 4 uur. Ik hoef daar niets voor te betalen, dan voel ik me bijna schuldig.
Ik ken mensen die hebben dat voor de rest van hun leven.
Nou, ik zei al snel van tijdelijk, want ik héb wel periodes gehad dat ik juist heel netjes was, ja, en alles wat je ooit gehad heb, zit in je en kan terugkomen.

Maar er zitten types bij, en daar moet je dan gaan werken. Ik heb verhalen gehoord van diegene die bij mij kwam, over sommigen waar ze nog meer kwam..en ik ken sommigen ook zelf, dan denk ik van nou als je dáár moet werken, ben je klaar...Ja, of het is een gave om ermee om te gaan..Knap hoor. Ja, dat moet je in je hebben. Dat werk op zich bedoel ik niet, maar omgaan met die types.

Ja, en goed je administratie bijhouden, in ordners.

Ja, en wat jij schrijft, dingen laten die voor een ander de normaalste zaak van de wereld zijn...ja, vind ik weleens moeilijk. Maar ja, dan breng ik begrip voor mezelf op, en ga ik niet lopen zeiken en klagen. Dat veranderd niets, tis niet goed voor hunzelf, klagen, en anderen irriteren ze er behoorlijk mee.

Maar ja, als je doet wat Willemijn zegt, kijken wat je wel hebt, kom je een eind!

Lachende smiley

nb: Ik heb weleens een tijdje in een fabriek lopende band werk gedaan, en toen ging ik 's avonds naar bijbelstudie. en als bijvoorbeeld iemand vroeg wat ik deed en ik zei dat, zei die gelijk van dat het geen werk is waar ik me voor hoef te schamen hooor!

Dan dacht ik, ik werk me eigen rot, 's nacht zie ik die band nog, en dan dat fabriekslawaai en geen daglicht.....en daarvoor hoef ik me eigen dan niét te schamen....ja, ik ben niet zo vlot van begrip, misschien omdat ik geen nederlander ben, ja wel paspoort. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 20:21
 
[quote=SHANITA130]Knap hoor, dat je dát werk doet. Ik heb weleens een tijdje bij ouderen, rond 85 jaar geschoonmaakt enzo. Dat is anders dan jij doet denk ik.
Ik kom dus bij allerlei mensen, dus ook hoogbejaarden en doe daar allerlei soorten van werkzaamheden

Ik had ook via wmo(soort pgb) zo iemand die schoonmaakt enzo bij mij gehad.
Nou ja, ik ben beleeft, doe ook dingen, vraag iets eerst beleeft, grote pauze's enzo.
Soms hebben mensen er meer aan dat je wat doet en niet van alles vraagt! Gewoon aan het werk dus en grote pauzes zijn er in dit werk niet bij, althans niet bij de cliënt, maar in je eigen tijd, zoals bij elke baan.

Maar er zitten types bij, en daar moet je dan gaan werken. Ik heb verhalen gehoord van diegene die bij mij kwam, over sommigen waar ze nog meer kwam..en ik ken sommigen ook zelf, dan denk ik van nou als je dáár moet werken, ben je klaar...Ja, of het is een gave om ermee om te gaan..Knap hoor. Ja, dat moet je in je hebben. Dat werk op zich bedoel ik niet, maar omgaan met die types.
Als mensen via het WMO hulp krijgen hebben ze er ook recht op en dan maakt het niet uit wat voor mensen het zijn! En ja, de een ligt je nu eenmaal beter dan de ander... en daar kun je wel om gaan zitten zeuren, maar schiet je niets mee op... Stel dat iedereen zo reageert kom jij misschien zelf niet eens in aanmerking voor bepaalde hulp...

Het gaat mij er ook helemaal niet om wat voor werk iemand doet of heeft gedaan... Ook mensen met een goede baan kunnen door welke redenen ook in armoede komen te zitten. Hoeft ook niet altijd eigen schuld te zijn.
@Shanita: ik vraag me alleen wel af; jij geeft aan dat je een universitaire opleiding hebt genoten waarom je dan hebt gewerkt in een fabriek (waar niets mis mee is!) Naar mijn idee zou je dan voldoende kennis in huis moeten hebben om ook ander werk te doen... Of er moeten redenen zijn waarom bedrijven je niet zouden willen aannemen, of er is sowieso geen diploma aantoonbaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 21:44
 
SHANITA130 schreef:
Knap hoor, dat je dát werk doet. Ik heb weleens een tijdje bij ouderen, rond 85 jaar geschoonmaakt enzo. Dat is anders dan jij doet denk ik.

Ik had ook via wmo(soort pgb) zo iemand die schoonmaakt enzo bij mij gehad.
Nou ja, ik ben beleeft, doe ook dingen, vraag iets eerst beleeft, grote pauze's enzo.

Ja, wie ben ik, er komt iemand schoonmaken elke week, ik had zelfs 4 uur. Ik hoef daar niets voor te betalen,Dat zouden meer mensen moeten doen. Daar heeft vissertje ook wel oren naar.... iemand die elke week z'n huis komt schoonmaken en dan nog voor noppes ook. dan voel ik me bijna schuldig.
Ik ken mensen die hebben dat voor de rest van hun leven.
Nou, ik zei al snel van tijdelijk, want ik héb wel periodes gehad dat ik juist heel netjes was, ja, en alles wat je ooit gehad heb, zit in je en kan terugkomen.

Maar er zitten types bij, en daar moet je dan gaan werken. Ik heb verhalen gehoord van diegene die bij mij kwam, over sommigen waar ze nog meer kwam..en ik ken sommigen ook zelf, dan denk ik van nou als je dáár moet werken, ben je klaar...Ja, of het is een gave om ermee om te gaan..Knap hoor. Ja, dat moet je in je hebben. Dat werk op zich bedoel ik niet, maar omgaan met die types.

Ja, en goed je administratie bijhouden, in ordners.

Ja, en wat jij schrijft, dingen laten die voor een ander de normaalste zaak van de wereld zijn...ja, vind ik weleens moeilijk. Maar ja, dan breng ik begrip voor mezelf op, en ga ik niet lopen zeiken en klagen. Dat veranderd niets, tis niet goed voor hunzelf, klagen, en anderen irriteren ze er behoorlijk mee.

Maar ja, als je doet wat Willemijn zegt, kijken wat je wel hebt, kom je een eind!

Lachende smiley

nb: Ik heb weleens een tijdje in een fabriek lopende band werk gedaan, en toen ging ik 's avonds naar bijbelstudie. en als bijvoorbeeld iemand vroeg wat ik deed en ik zei dat, zei die gelijk van dat het geen werk is waar ik me voor hoef te schamen hooor!

Dan dacht ik, ik werk me eigen rot, 's nacht zie ik die band nog, en dan dat fabriekslawaai en geen daglicht.....en daarvoor hoef ik me eigen dan niét te schamen....ja, ik ben niet zo vlot van begrip, misschien omdat ik geen nederlander ben, ja wel paspoort. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 21:52
 
Nee...Visser...je moet blij zijn dat je dat zelf nog kan....( en ik ook dat ik het WEER...zelf kan doen)

Ik heb ook eens een jonge psychiatrische client gehad...die begeleid zelfstandig woonde...
In en in triest hoor!!!!

Ik lach ook niet altijd als ik op mijn vrije dag thuis eigenlijk aan de slag moet, maar ik ken ook tijden...dat alles verwaarloosde en een ander het kwam doen( althans...helpen)
Daarom...soms moet je uitkijken...er kan een psychisch verleden achter zitten....wat soms moeilijk in te leven is...
Tegen mij wordt ook weleens gezegd...""Lekker dat je zoveel vrije tijd hebt!!!""
Dat kan heel zeer doen!!! Je weet soms het verleden niet!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 22:08
 
ZEELAND736 schreef:
Nee...Visser...je moet blij zijn dat je dat zelf nog kan....( en ik ook dat ik het WEER...zelf kan doen)Ben ik ook maar ik ben ook heeeeeeel blij als een ander dat voor me wil doen hoor
Ik heb ook eens een jonge psychiatrische client gehad...die begeleid zelfstandig woonde...Geloof niet dat ik daar ooit last van heb gehad en begeleid hebben ze me ook nog nooitIn en in triest hoor!!!!

Ik lach ook niet altijd als ik op mijn vrije dag thuis eigenlijk aan de slag moet, moet je juist wel doen , dan krijg je er veel meer plezier in maar ik ken ook tijden...dat alles verwaarloosde doe ik hooguit voor een week en een ander het kwam doen( althans...helpen)
Daarom...soms moet je uitkijken...er kan een psychisch verleden achter zitten....wat soms moeilijk in te leven is...
Tegen mij wordt ook weleens gezegd...""Lekker dat je zoveel vrije tijd hebt!!!"" nou , mn baas mag me best 10 vrije dagen meer geven op een jaar hoor, heb ik ècht geen problemen meeDat kan heel zeer doen!!! Je weet soms het verleden niet!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 22:08
 
ZEELAND736 schreef:
Nee...Visser...je moet blij zijn dat je dat zelf nog kan....( en ik ook dat ik het WEER...zelf kan doen)

Ik heb ook eens een jonge psychiatrische client gehad...die begeleid zelfstandig woonde...
In en in triest hoor!!!!

Ik lach ook niet altijd als ik op mijn vrije dag thuis eigenlijk aan de slag moet, maar ik ken ook tijden...dat alles verwaarloosde en een ander het kwam doen( althans...helpen)
Daarom...soms moet je uitkijken...er kan een psychisch verleden achter zitten....wat soms moeilijk in te leven is...
Tegen mij wordt ook weleens gezegd...""Lekker dat je zoveel vrije tijd hebt!!!""
Dat kan heel zeer doen!!! Je weet soms het verleden niet!!!

Het begint nu echt in een tragedie/ komedie te veranderen, of andersom En wat heeft dit in vredesnaam met armoe in Nederland te maken.
Ik vraag me werkelijk af, als iemand een geintje maakt op straat, jij daar ook een heel pleidooi van gaat maken.
Niet alles is galgen humor Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 22:12
 
VISSER278 schreef:

Je snapt et nie Visser..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
die schoonmaakster/ of interieurverzorgster zo je wilt.... wordt betaald door vadertje staat... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 22:13
 
GERRIT084 schreef:
Het begint nu echt in een tragedie/ komedie te veranderen, of andersom En wat heeft dit in vredesnaam met armoe in Nederland te maken.
Ik vraag me werkelijk af, als iemand een geintje maakt op straat, jij daar ook een heel pleidooi van gaat maken.
Niet alles is galgen humor Gefrustreerde smiley

Ach...ik vergat dat jij er ook (nog) was!!!


(galgenhumor?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 22:15
 
COOTJE711 schreef:
Je snapt et nie Visser..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
die schoonmaakster/ of interieurverzorgster zo je wilt.... wordt betaald door vadertje staat... Knipoog smiley

Moeten toch schijn baar de vrouwen weer zijn die het doorhebben...

(1-0 Cootje)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 22:21
 
ZEELAND736 schreef:
Moeten toch schijn baar de vrouwen weer zijn die het doorhebben...

(1-0 Cootje)

jaja.... die mannen hebben dus toch begelijding nodig he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 22:32
 
ZEELAND736 schreef:
Moeten toch schijn baar de vrouwen weer zijn die het doorhebben...

(1-0 Cootje)


Maak er dan maar 2-0 van want visser snapt deze reactie helemaaaaaaaaal niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 22:50
 
ZEELAND736 schreef:
Moeten toch schijn baar de vrouwen weer zijn die het doorhebben...

(1-0 Cootje)




ach zolang de man kan profiteren boeit hem het achtergelegen verhaal niet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 23:30
 
[quote=REBEKKA369][quote=SHANITA130]Knap hoor, dat je dát werk doet. Ik heb weleens een tijdje bij ouderen, rond 85 jaar geschoonmaakt enzo. Dat is anders dan jij doet denk ik.
Ik kom dus bij allerlei mensen, dus ook hoogbejaarden en doe daar allerlei soorten van werkzaamheden
ok.
Ik had ook via wmo(soort pgb) zo iemand die schoonmaakt enzo bij mij gehad.
Nou ja, ik ben beleeft, doe ook dingen, vraag iets eerst beleeft, grote pauze's enzo.
Soms hebben mensen er meer aan dat je wat doet en niet van alles vraagt! Gewoon aan het werk dus en grote pauzes zijn er in dit werk niet bij, althans niet bij de cliënt, maar in je eigen tijd, zoals bij elke baan.
Ik weet wat je bedoeld, ik had door omstandigheden(ziekte en vakantie) drie hulpen in een jaar tijd. Het is ook aftasten, alledrie heel verschillend, met de eerste, ja, die wou zelfs meteen koffie, en die hield ervan heerlijk te babbelen, ja en ik vind dat wel gezellig, dus daar nam ze, door mij, grote pauzes met mij. Ze mog me graag, ze werkte vaak ook langer door. Maar ja, ze deed het voor de afleiding niet voor het geld. Haar man was directeur. Het betrof hh2. Met haar klikte het meteen, we zijn nu vriendinnen. zo laat God uit de raarste hoek, waar je het niet uit verwacht, een zegen komen.

De tweede was inderdaad een typ van gewoon doorwerken, je hebt er recht op. de derde weet ik niet, heb ik veel te kort meegemaakt. Maar dat was een typ waar ik normaal gesproken bang voor zou zijn, maar toen ik haar meemaakte, bleek zij zo aardig te zijn...Ja, ik besef gewoon, het lag aan mezelf, ik heb gewoon moeite met sommige types, en als ik ze dan ken gaat die angst weg.

Maar er zitten types bij, en daar moet je dan gaan werken. Ik heb verhalen gehoord van diegene die bij mij kwam, over sommigen waar ze nog meer kwam..en ik ken sommigen ook zelf, dan denk ik van nou als je dáár moet werken, ben je klaar...Ja, of het is een gave om ermee om te gaan..Knap hoor. Ja, dat moet je in je hebben. Dat werk op zich bedoel ik niet, maar omgaan met die types.[/i]
Als mensen via het WMO hulp krijgen hebben ze er ook recht op en dan maakt het niet uit wat voor mensen het zijn! En ja, de een ligt je nu eenmaal beter dan de ander... en daar kun je wel om gaan zitten zeuren, maar schiet je niets mee op... Stel dat iedereen zo reageert kom jij misschien zelf niet eens in aanmerking voor bepaalde hulp...
Ja, daar dacht ik ook even aan tijdens het schrijven, het laatste wat je zei...komt door mijn angst voor sommigen mensen, die angst is geheel onterecht, maar ja, die voelde ik wel.
Ik zelf vind sommige mensen moeilijk, dan ben ik ook bang voor ze, dat kan overal zijn hoor, dan mag ik ze wel, dat heeft daar niet mee te maken. Ja, en toch, als ik er langer mee omgaat, dan gaat dat over, want dan snap ik meer van ze. Ligt in mezelf nu ik er zo over denk.

Het gaat mij er ook helemaal niet om wat voor werk iemand doet of heeft gedaan... Ook mensen met een goede baan kunnen door welke redenen ook in armoede komen te zitten. Hoeft ook niet altijd eigen schuld te zijn.
@Shanita: ik vraag me alleen wel af; jij geeft aan dat je een universitaire opleiding hebt genoten waarom je dan hebt gewerkt in een fabriek (waar niets mis mee is!) Naar mijn idee zou je dan voldoende kennis in huis moeten hebben om ook ander werk te doen... Of er moeten redenen zijn waarom bedrijven je niet zouden willen aannemen, of er is sowieso geen diploma aantoonbaar...


Ach, er stond bij de vragen welke opleiding, ik zat als kind op vwo, 8ten en 9gens en 10nen. Had ik een 7 was ik zelfs teleurgesteld, ik wou studeren, wiskunde of psychologie. Maar ja, moest vanaf mijn 12de werken(en zeggen dat ik 16 was) en dat ging niet samen met school, en op mijn 16 het huis uit.
En later ben ik op de OU, nog een tijd psychologie gedaan, zo tien jaar geleden. Ja, dus ik heb wel op WO gezéten.

Bedankt voor je serieuze reageren!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 maart 2012, 07:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 23:33
 
ZEELAND736 schreef:
Nee...Visser...je moet blij zijn dat je dat zelf nog kan....( en ik ook dat ik het WEER...zelf kan doen)

Ik heb ook eens een jonge psychiatrische client gehad...die begeleid zelfstandig woonde...
In en in triest hoor!!!!

Ik lach ook niet altijd als ik op mijn vrije dag thuis eigenlijk aan de slag moet, maar ik ken ook tijden...dat alles verwaarloosde en een ander het kwam doen( althans...helpen)
Daarom...soms moet je uitkijken...er kan een psychisch verleden achter zitten....wat soms moeilijk in te leven is...
Tegen mij wordt ook weleens gezegd...""Lekker dat je zoveel vrije tijd hebt!!!""
Dat kan heel zeer doen!!! Je weet soms het verleden niet!!!

Hoi Zeeland,

Ik voel precies aan wat je bedoeld, met je hele posting.
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 23:51
 
ZEELAND736 schreef:
Nee...Visser...je moet blij zijn dat je dat zelf nog kan....( en ik ook dat ik het WEER...zelf kan doen)

Ik heb ook eens een jonge psychiatrische client gehad...die begeleid zelfstandig woonde...
In en in triest hoor!!!!

Ik lach ook niet altijd als ik op mijn vrije dag thuis eigenlijk aan de slag moet, maar ik ken ook tijden...dat alles verwaarloosde en een ander het kwam doen( althans...helpen)
Daarom...soms moet je uitkijken...er kan een psychisch verleden achter zitten....wat soms moeilijk in te leven is...
Tegen mij wordt ook weleens gezegd...""Lekker dat je zoveel vrije tijd hebt!!!""
Dat kan heel zeer doen!!! Je weet soms het verleden niet!!!

GERRIT084: Het begint nu echt in een tragedie/ komedie te veranderen, of andersom En wat heeft dit in vredesnaam met armoe in Nederland te maken.
Ik vraag me werkelijk af, als iemand een geintje maakt op straat, jij daar ook een heel pleidooi van gaat maken.
Niet alles is galgen humor Gefrustreerde smiley

Hoi Gerrit,

Ik denk als iemand zegt van lekker dat je zoveel vrije tijd hebt, en ze weten niet wáárom je al die tijd hebt, dat er verdrietige zaken achter kunnen zitten waarom je niet kan werken.

Net zo goed als iemand zegt van als je écht wil werken is er werk.
Dat kan verdrietig zijn, als je 2 grote stapels a4's met afwijzingen hebt.

Ja, je hebt ook veel vrije tijd, maar ja, in je hart zou je gewoon een baantje willen, voor 40 uur, wat te doen is. Dat baantje hoeft geen 8 of een 9 als cijfer te hebben, als het maar een 6 is, daar bedoel ik mee, als het te doen is. Echt heel leuk enzo hoeft niet, als het maar te doen is.

Ja, ik heb zelfs time managment gehad, bij een voormalig ggz bureau. Een vriend van mij lachte zich dood, omdat ik in die periode niet echt veel deed, had even een dipje.
Maar juist, met zoveel vrije tijd, is het erg belangrijk dat je goed je dagen leert in te delen.

En kan je dat, ja, dat kan na een tijd, de vele vrije tijd een zegen zijn. Dan maak je van de nood een deugd. Maar dat gaat niet altijd gelijk.
Je moet nagaan, je kan lang niet alles doen, je kan nét boodschappen doen, met heel goed opletten of dingen in de aanbieding zijn.

En daarom is voor mij erg belangrijk, een vriendin van mij, zelfde situatie.
Ja, vriendschap met mensen met wie je veel gemeenschappelijk hebt.
En leren om blij te kunnen vertellen dat je iets van 5 euro hebt gekocht.
Dat leer je in therapie. Positief denken. iets ervan maken.

Tragi-komedie:
Het drama waarbij het tragische en het komische met elkaar verweven zijn.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 maart 2012, 07:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 00:00
 
Dit topic is inmiddels een klaagtopic geworden......Jammer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 00:13
 
Niet klagen.
maar dragen.
en vragen,
om kracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 02:47
 
VISSER278 schreef:



Visser, jammer he dat jij nog geen senioren vrije dagen hebt! Die heb ik ook en dat is inderdaad heerlijk zoveel vrije dagen....Doet mij geen momentje zeer! Geniet er alleen maar van.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 06:23
 
WILLEMIJN232 schreef:
Visser, jammer he dat jij nog geen senioren vrije dagen hebt! Die heb ik ook en dat is inderdaad heerlijk zoveel vrije dagen....Doet mij geen momentje zeer! Geniet er alleen maar van.... Knipoog smiley

Wat goed dat ze zoiets hebben ingesteld. Dat lijkt me ook erg fijn, als je een drukke baan hebt, en je hebt een dag vrij. Ja, dan waardeer je dat!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 06:50
 
ZEELAND736 schreef:
Nee...Visser...je moet blij zijn dat je dat zelf nog kan....( en ik ook dat ik het WEER...zelf kan doen)

Ik heb ook eens een jonge psychiatrische client gehad...die begeleid zelfstandig woonde...
In en in triest hoor!!!!

Ik lach ook niet altijd als ik op mijn vrije dag thuis eigenlijk aan de slag moet, maar ik ken ook tijden...dat alles verwaarloosde en een ander het kwam doen( althans...helpen)
Daarom...soms moet je uitkijken...er kan een psychisch verleden achter zitten....wat soms moeilijk in te leven is...
Tegen mij wordt ook weleens gezegd...""Lekker dat je zoveel vrije tijd hebt!!!""
Dat kan heel zeer doen!!! Je weet soms het verleden niet!!!

En ook bedankt voor deze reaktie. Ja, ik voel het aan.

Ik had vaak dat ik zo verdrietig was, dat ik het niet kon opbrengen mijn huis te doen. Dan zat ik dagen, weken maanden op de pc alle jaargangen van soap-series te bekijken, als vlucht. en tussendoor slapen.

Of hele dagen alleen maar te lezen, ene boek, na de andere. en ook weer slapen tussendoor. Wat kan een mens veel slapen....

Ja, en dan bijvoorbeeld zo'n posting van jou, dan denk ik van zie je ben toch niet de enige, ja, en dat sterkt mij. Net als bij een lotgenotengroep, dat je iemand die je niet goed kent, dingen hoort zeggen, die je aanvoelt,
omdat je het ook zo ervaart.

Nou ja, en sinds een tijd ben ik de draad weer aan het oppakken. Ik moet ook grenzen in de gaten houden. Omdat er als kind echt zonder respect zo over mijn grenzen heen is gewalst. Ik leerde dat iedereen belangrijk is maar ik niet. Dat het belangrijk is als anderen het naar hun zin hebben, ten koste van mij. Dat soort dingen.

Nou, en nu ben ik gezegend met een paar vriendinnen en vrienden. Dat contact heb ik weer opgepakt. en..die komen ook in me huis, dus nu heb ik een stok achter de deur om het hier netjes te blijven houden.

Dat was soms moeilijk, iemand bellen, die ik eigenlijk had laten barsten door zomaar ineens niets meer van me te laten horen, geen telefoon opnemen, geen deurbel beantwoorden...maar ze begrepen het, toen ik het een en ander uitlegde, van waarom...

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 07:28
 
Nou, nieuwe ronde nieuwe kansen, nieuwe dag.

Iedereen die moeite heeft met wakker worden, en blijven, of geen zin heeft om te werken of in huishouden of beide, of andere dingen die moeten gebeuren, om wat voor reden dan ook, sterkte! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 07:41
 
JOLAN931 schreef:
Dit topic is inmiddels een klaagtopic geworden......Jammer!

Mooi zo,dan mag ik wel even he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik had anw(weduwenuitkering),door dat recht op anw vervalt je recht op ww,bijstand en ziektewetuitkering(ik ben een NUG-ger).........maar ik werk en dat schijnt te moeilijk te zijn voor het svb........ik ben een half jaar bezig geweest om financieel alles te regelen zodat het recht op die uitkering in ieder geval blijft bestaan en ik niet helemaal brodeloos thuis kom te zitten in geval van ziekte of ontslag.......afrekening heeft net plaatsgevonden,ik happy,meneer van het svb happy,rust in de keet tot juni Lachende smiley ......maar deze week heb ik een loonsverhoging gekregen(van wel 23 cent bruto en daar lever ik 2/3 van in) en kan ik helemaal opnieuw beginnen met de verrekeningen Huilende smiley, smiley in tranen

Nou zou je zeggen "fijn dat je recht op ie uitkering hebt"......maar ik zou liever mn eigen broek ophouden als het kon......

(ik mot nu gaan werken Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 07:46
 
LEANNE226 schreef:
Mooi zo,dan mag ik wel even he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik had anw(weduwenuitkering),door dat recht op anw vervalt je recht op ww,bijstand en ziektewetuitkering(ik ben een NUG-ger).........maar ik werk en dat schijnt te moeilijk te zijn voor het svb........ik ben een half jaar bezig geweest om financieel alles te regelen zodat het recht op die uitkering in ieder geval blijft bestaan en ik niet helemaal brodeloos thuis kom te zitten in geval van ziekte of ontslag.......afrekening heeft net plaatsgevonden,ik happy,meneer van het svb happy,rust in de keet tot juni Lachende smiley ......maar deze week heb ik een loonsverhoging gekregen(van wel 23 cent bruto en daar lever ik 2/3 van in) en kan ik helemaal opnieuw beginnen met de verrekeningen Huilende smiley, smiley in tranen

Nou zou je zeggen "fijn dat je recht op ie uitkering hebt"......maar ik zou liever mn eigen broek ophouden als het kon......

(ik mot nu gaan werken Knipoog smiley )

Het zijn jou schouders die deze wereld tillen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:03
 
SHANITA130 schreef:
Nou, nieuwe ronde nieuwe kansen, nieuwe dag.

Iedereen die moeite heeft met wakker worden, en blijven, of geen zin heeft om te werken of in huishouden of beide, of andere dingen die moeten gebeuren, om wat voor reden dan ook, sterkte! Lachende smiley

Met je voorgaande verhaal....zie en voel ik alles weer voor me....
Maar juist je laatste woorden lees ik OOK....(het bericht nieuwe ronden...)
Fijn Shanita...

En daar denk ik dan nu even aan....
Nee ik had geen moeite met wakker worden...
Het waren andere dingen...maar een nieuwe dag....

Dank U voor deze nieuwe morgen
Dank U voor deze nieuwe dag
Dank U dat....

IK MET AL MIJN ZORGEN!!!!!
Bij U komen mag...
Dat hoop ik meee te nemen door de dag.


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 16 maart 2012, 08:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:08
 
GERRIT084 schreef:
Het zijn jou schouders die deze wereld tillen Gefrustreerde smiley

Sure Gerrit........leef gerust je frustraties uit hoor.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:11
 
LEANNE226 schreef:
Sure Gerrit........leef gerust je frustraties uit hoor.........

Nee hoor, niets geen frustraties, ik meen het Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:13
 
GERRIT084 schreef:
Nee hoor, niets geen frustraties, ik meen het Lachende smiley

Je bent té goed Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 16 Volgende
Pagina 6 van 16