ChristianMatch
 


Forum

alleenstaande moeders
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:26
 
HELEEN296 schreef:
De Libelle schijnt vrij veel door mannen te worden gelezen, die ook actief op allerlei forums zijn......

Je kunt je uberhaupt afvragen wat een forum als op CM met daten te maken heeft. Maar goed dat is dan weer een ander forumonderwerp......
Zullen we het dan maar eens over daten hebben Heleen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Zullen we het dan maar eens over daten hebben Heleen?

haha nu wordt ie wakker........... Clown smiley

maar ik vind het ook een leuke actie, hoor heleen; even babbelen als (pleeg-)moeders onder elkaar.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 26 maart 2012, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:57
 
HANNAH810 schreef:
haha nu wordt ie wakker........... Clown smiley

maar ik vind het ook een leuke actie, hoor heleen; even babbelen als (pleeg-)moeders onder elkaar.

Ja precies, alleen leest iedereen mee! Dus het enige wat ik kan verklappen is dat mijn dochter morgen jarig is en ik vroeg wakker gemaakt wordt en ik komend weekend 12 meiden over de laminaatvloer krijg en zaterdag mooi kan zeggen dat ik dat in mijn eentje toch maar mooi gedaan heb of zal ik toch even iemand charteren met een auto voor de boodschappen....... (zie plaatje chatuleumLachende smiley.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 23:05
 
HELEEN296 schreef:
Ja precies, alleen leest iedereen mee! Dus het enige wat ik kan verklappen is dat mijn dochter morgen jarig is en ik vroeg wakker gemaakt wordt en ik komend weekend 12 meiden over de laminaatvloer krijg en zaterdag mooi kan zeggen dat ik dat in mijn eentje toch maar mooi gedaan heb of zal ik toch even iemand charteren met een auto voor de boodschappen....... (zie plaatje chatuleumLachende smiley.






ssssssst; niet zo hard fluisteren, heleen!!
de muren hebben hier OREN!!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 23:06
 
HELEEN296 schreef:
Ja precies, alleen leest iedereen mee! Dus het enige wat ik kan verklappen is dat mijn dochter morgen jarig is en ik vroeg wakker gemaakt wordt en ik komend weekend 12 meiden over de laminaatvloer krijg en zaterdag mooi kan zeggen dat ik dat in mijn eentje toch maar mooi gedaan heb of zal ik toch even iemand charteren met een auto voor de boodschappen....... (zie plaatje chatuleumLachende smiley.

Gezellig...maak er iets heeeeeeeeeeeeel leuks van....
(Alhoewel dat doen die dames van die leeftijd meestal zelf wel he??)


En die boodschappen???
Tuurlijk doet Chat dat ff....
Beter werk dan over die Libelle weer zeuren.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 00:37
 
HELEEN296 schreef:
Ja precies, alleen leest iedereen mee! Dus het enige wat ik kan verklappen is dat mijn dochter morgen jarig is en ik vroeg wakker gemaakt wordt en ik komend weekend 12 meiden over de laminaatvloer krijg en zaterdag mooi kan zeggen dat ik dat in mijn eentje toch maar mooi gedaan heb of zal ik toch even iemand charteren met een auto voor de boodschappen....... (zie plaatje chatuleumLachende smiley.
Zeg maar wanneer en hoe laat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 13:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Zeg maar wanneer en hoe laat...

Nou bedankt voor je aanbod, maar ga toch maar weer slepen met de boodschappen op de fiets en zal hier maar niet schrijven wanneer en hoe laat om leedvermaak te voorkomen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON253





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 14:50
 
DIANA556 schreef:
Ook ik ben alleenstaande moeder van 3 lieve kinderen, 2 jongens van 5 en bijna 13 jaar en een meisje van 9 jaar. Hun vader is 2 jaar geleden overleden, een scheiding door de dood dus.
Men zegt vaak, je staat er nu wel alleen voor, maar dan zeg ik, ja, dat is zo, maar toch voelt het niet zo. Ik voel, dat God mij hier doorheen draagt. Ook heb ik mensen in mijn omgeving, die ik altijd om advies kan vragen en die me willen helpen, als het nodig is.
Toch mis ik wel die ene speciale, die ons leven weer compleet zou maken.

Diana als je blijft vertrouwen op de allerhoogste heb jij het niet zwaar dus hou je vast aan hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON253





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 14:59
 
REBEKKA369 schreef:
Niet alle moeders zijn hetzelfde!! Ik vind het juist heel belangrijk dat ze de band met hun vader houden. Hij is en blijft wel hun vader!
@ Willemijn: soms is het juist wel eens prettig om samen te overleggen over bepaalde dingen dat mis ik juist. Vind het soms juist wel lastig om in mijn eentje bepaalde beslissingen te moeten nemen.

Rebekka ik heb daarom alleen maar respect en bewondering voor al die alleenstaande moeders
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON253





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 15:00
 
REBEKKA369 schreef:
Niet alle moeders zijn hetzelfde!! Ik vind het juist heel belangrijk dat ze de band met hun vader houden. Hij is en blijft wel hun vader!
@ Willemijn: soms is het juist wel eens prettig om samen te overleggen over bepaalde dingen dat mis ik juist. Vind het soms juist wel lastig om in mijn eentje bepaalde beslissingen te moeten nemen.

Rebekka ik heb daarom alleen maar respect en bewondering voor al die alleenstaande moeders
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 17:43
 
PIETER649 schreef:
Bij het lezen van deze titel, denk ik dan ook gelijk aan de alleenstaande vaders.
Moeders krijgen meestal de kinderen toegewezen bij een scheiding en vaak zorgen ze er voor dat die kinderen vervreemden van hun vader.
Wraak van de moeder zogezegd.

Maar goed, laat deze overdenking de moeders niet weerhouden hun ervaringen en inzichten te delen op dit forum Lachende smiley

Ik kon enkele jaren geleden een man die was gescheiden, die gaf zijn ex een flinke alimentatie, ondanks dat ze zorgde dat de kinderen zich van hem vervreemden. Maar ja, hij wou gewoon dat zijn kinderen 't financieel goed hadden, omdat hij zich dat kon veroorloven.

Maar het is wel ontzettend gemeen en laag, van dat soort vrouwen.



Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: donderdag 29 maart 2012, 19:04
 
SHANITA130 schreef:
Ik kon enkele jaren geleden een man die was gescheiden, die gaf zijn ex een flinke alimentatie, ondanks dat ze zorgde dat de kinderen zich van hem vervreemden. Maar ja, hij wou gewoon dat zijn kinderen 't financieel goed hadden, omdat hij zich dat kon veroorloven.

Maar het is wel ontzettend gemeen en laag, van dat soort vrouwen.



Zieke smiley


Ik geloof niet dat de man dat zèlf bepaalt maar dat de rechter dat bepaalt hoeveel er aan alimentatie betaald moet worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 10:46
 
VISSER278 schreef:
Ik geloof niet dat de man dat zèlf bepaalt maar dat de rechter dat bepaalt hoeveel er aan alimentatie betaald moet worden.

Ooooh, het gaat niet over de hoeveelheid alimentatie.
Het gaat erom dat als een moeder niet wil dat de vader de kinderen ziet, dat dat dan ook niet gebeurd. Daar kan je niets aan doen. Ook al is bezoekrecht afgesproken met de rechter.

Dan zou zo'n vader kunnen zeggen van dan betaal ik ook geen alimentatie meer. maar blijft die wel doen, en nog meer, juist omdat ie wil, dat zijn kinderen het iig niet financieel moeilijk hebben, juist makkelijk. Dit is een voorbeeld van wat ik kon.

Dat bedoel ik. Als een moeder elke keer, of niet thuis is, of andere smoes, als de vader voor zijn kinderen komt, dat gebeurd vaak.
Er is ook een oranisatie, die heet 'dwaze vaders'over vaders die hun kinderen niet meer mogen zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 21:13
 
SHANITA130 schreef:
Ooooh, het gaat niet over de hoeveelheid alimentatie.
Het gaat erom dat als een moeder niet wil dat de vader de kinderen ziet, dat dat dan ook niet gebeurd. Daar kan je niets aan doen. Ook al is bezoekrecht afgesproken met de rechter.

Dan zou zo'n vader kunnen zeggen van dan betaal ik ook geen alimentatie meer. maar blijft die wel doen, en nog meer, juist omdat ie wil, dat zijn kinderen het iig niet financieel moeilijk hebben, juist makkelijk. Dit is een voorbeeld van wat ik kon.

Dat bedoel ik. Als een moeder elke keer, of niet thuis is, of andere smoes, als de vader voor zijn kinderen komt, dat gebeurd vaak.
Er is ook een oranisatie, die heet 'dwaze vaders'over vaders die hun kinderen niet meer mogen zien.


En als pa de alimentatie niet betaalt dan is er nog wel een instantie die pa weet te vinden hoor om de centjes te halen.
Visser , die dat extra'tje voor zn kids dan maar liever rechtstreeks aan zn kids geeft , hetzij zo in het handje of op hun spaarbankboekje zodat moeder er niet van profiteert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 22:08
 
VISSER278 schreef:
En als pa de alimentatie niet betaalt dan is er nog wel een instantie die pa weet te vinden hoor om de centjes te halen.
Visser , die dat extra'tje voor zn kids dan maar liever rechtstreeks aan zn kids geeft , hetzij zo in het handje of op hun spaarbankboekje zodat moeder er niet van profiteert.

Hai Beste Visser,

The main point is here, dat de vader zijn kinderen niet te zien krijgt, en dat geen rechter daar iets aan doet. die dingen komen vaak voor.

En ik kon een vader die nog meer betaalde als wettelijk vastgesteld aan alimentatie voor de kinderen, in de hoop dat de moeder dat ook aan de kinderen zou besteden, uit liefde voor de kinderen, omdat ie zich machteloos voelde, omdat zij zich niet aan de afspraken hield, als hij zijn kinderen kwam halen op afgesproken tijd. En hij zo toch het gevoel had dat ie íets deed. want hij zag ze nooit.

Ja, die instanties zijn er, weet ik. Maar de nuance ligt hier anders, snappie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 23:45
 
VISSER278 schreef:
En als pa de alimentatie niet betaalt dan is er nog wel een instantie die pa weet te vinden hoor om de centjes te halen.
Visser , die dat extra'tje voor zn kids dan maar liever rechtstreeks aan zn kids geeft , hetzij zo in het handje of op hun spaarbankboekje zodat moeder er niet van profiteert.



Ik denk dat het wel goed is dat er iets als een LBIO bestaat......kinderen hebben nl recht op een financiële bijdrage van hun ouder....en van de ouder is het een plicht, geen gunst zoals weleens wordt gedacht..........en als kinderen bij de moeder wonen heeft die moeder het vaak ook wel hard nodig als bijdrage om studiekosten edg te kunnen betalen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 15:04
 
en dan gaat het weer om de centjes! Een geliefd onderwerp op het Forum. Het leven is meer dan dat en kinderen kun je nooit geruststellen (of je nu getrouwd bent of gescheiden) met geld, alleen liefde telt! En daarom heeft Esther dit onderwerp gestart denk ik, elkaar steunen als alleenstaande moeders, maar dat lukt denk ik niet op een forum!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 16:57
 
Een lotgenoten groep opstarten voor christelijke alleenstaande moeders, en alleenstaande moeders die affiniteit hebben met het christelijk geloof.

En dan ergens beginnen en uitbreiden door het hele land.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 17:08
 
Ging trouwens erover dat heel veel moeders, de vaders toegang tot hun kinderen ontzeggen en zo kinderen van de vader vervreemden.

Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 17:49
 
SHANITA130 schreef:
Een lotgenoten groep opstarten voor christelijke alleenstaande moeders, en alleenstaande moeders die affiniteit hebben met het christelijk geloof.

En dan ergens beginnen en uitbreiden door het hele land.

Lachende smiley

En dat kan je dan bijvoorbeeld noemen: "Het wel en wee van de alleenstaande moeder". "Lotgenotengroepen voor alleenstaande moeders die 'lief en leed' willen delen met elkaar....

Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 18:08
 
HELEEN296 schreef:
en dan gaat het weer om de centjes! Een geliefd onderwerp op het Forum. Het leven is meer dan dat en kinderen kun je nooit geruststellen (of je nu getrouwd bent of gescheiden) met geld, alleen liefde telt! En daarom heeft Esther dit onderwerp gestart denk ik, elkaar steunen als alleenstaande moeders, maar dat lukt denk ik niet op een forum!



Uiteraard is het leven meer dan dat, maar enige realiteitszin is ook niet verkeerd......Ik heb nog nooit iemand gehoord die met liefde brood op de plank kreeg en zijn/haar hypotheek betaald....
En geloof maar dat het voor kinderen ook naar is als er geen geld is.....dus of het echt zo is dat alleen liefde telt? Ik ben er niet zo zeker van.....het is wel een mooi droombeeld dat is waar..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 19:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Uiteraard is het leven meer dan dat, maar enige realiteitszin is ook niet verkeerd......Ik heb nog nooit iemand gehoord die met liefde brood op de plank kreeg en zijn/haar hypotheek betaald....
En geloof maar dat het voor kinderen ook naar is als er geen geld is.....dus of het echt zo is dat alleen liefde telt? Ik ben er niet zo zeker van.....het is wel een mooi droombeeld dat is waar..... Engeltje smiley

Tuurlijk klopt helemaal, maar ik zeg niks meer over geld. Het gaat daar zoveel over, niet alleen dit onderwerp op het Forum. Ik vind het vaak een beetje negatief en natuurlijk weet ik ook dat het leven niet alleen liefde is, maar dat is wel het beste voor een kind. En soms moet je geld dan laten voor wat het is! Ik wilde het bespreken van dit onderwerp ook weer een andere kant op duwen, maar dat komt er niet van, wat Esther ook al eerder concludeerde! 't is toch wel veel wee en weinig wel wat ik lees! Laat ik nog tot slot noemen dat ik veel respect hebt voor alleenstaanden zonder kinderen; volgens mij is dat nog moeilijker dan met!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 19:40
 
HELEEN296 schreef:
Tuurlijk klopt helemaal, maar ik zeg niks meer over geld. Het gaat daar zoveel over, niet alleen dit onderwerp op het Forum. Ik vind het vaak een beetje negatief en natuurlijk weet ik ook dat het leven niet alleen liefde is, maar dat is wel het beste voor een kind. En soms moet je geld dan laten voor wat het is! Ik wilde het bespreken van dit onderwerp ook weer een andere kant op duwen, maar dat komt er niet van, wat Esther ook al eerder concludeerde! 't is toch wel veel wee en weinig wel wat ik lees! Laat ik nog tot slot noemen dat ik veel respect hebt voor alleenstaanden zonder kinderen; volgens mij is dat nog moeilijker dan met!


Waarom hebben alleenstaanden zonder kinderen het moeilijker? Ik denk dat iedereen die met weinig rond met komen het moeilijk heeft, met , zonder, gezin of alleenstaand....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 23:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
Waarom hebben alleenstaanden zonder kinderen het moeilijker? Ik denk dat iedereen die met weinig rond met komen het moeilijk heeft, met , zonder, gezin of alleenstaand....

Ik had het in dit verband niet meer over geld en over met weinig rondkomen, maar dus over het onderwerp alleenstaande moeders en dan het aspect dat als je alleenstaand bent zonder kinderen. Het is een voorrecht moeder te zijn, ook als je alleenstaand bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 1 april 2012, 13:01
 
HELEEN296 schreef:
Ik had het in dit verband niet meer over geld en over met weinig rondkomen, maar dus over het onderwerp alleenstaande moeders en dan het aspect dat als je alleenstaand bent zonder kinderen. Het is een voorrecht moeder te zijn, ook als je alleenstaand bent.

Ik begrijp enkele dingen niet......
Het gaat hier ineens om alleenstaande moeders zonder kinderen Smiley die vol vragen zit
De topicopener is al weg,jammer want dit is een openbaar forum,het ging niet zoals ze wilde maar zo is het leven he........je kunt niet voor de negatieve dingen weglopen.

Back on topic:toen mijn kinderen heel klein waren zag ik ze als een houvast om door te gaan,nu betekenen ze nog zoveel meer voor me.....
Ik heb dan misschien geen ex om ze zo nu en dan heen te brengen maar het niet hebben van een ex zie ik alleen als voordeel als ik al die verhalen zo lees Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 16:29
 
geen bezoekregeling kan inderdaad stukken rustiger zijn!!
het levert alleen wel extra verdriet op voor het kind dat niet meer opgehaald word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 17:08
 
HANNAH810 schreef:
geen bezoekregeling kan inderdaad stukken rustiger zijn!!
het levert alleen wel extra verdriet op voor het kind dat niet meer opgehaald word.


dat is inderdaad een mogelijkheid.
overigens zijn er ook kinderen die blij zijn dat die stressmomenten er niet meer zijn en genieten van de rust die ontstaan is nu 1 ouder uit beeld is.

niet generaliseren Hannah, iedere situatie is anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 17:25
 
PIETER649 schreef:
niet generaliseren Hannah, iedere situatie is anders.

tja, dat is ook nog een mogelijkheid;
ik ben wel benieuwd hoe anderen de (eventuele) bezoekregeling ervaren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 17:39
 
HANNAH810 schreef:
geen bezoekregeling kan inderdaad stukken rustiger zijn!!
het levert alleen wel extra verdriet op voor het kind dat niet meer opgehaald word.
volgens mij is een bezoekregeling rustiger. Je hebt nl. momenten voor jezelf om bij te tanken en met je eigen vriendenkring bezig te zijn. En dan kan je er ook weer beter tegen als de kids er weer zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 18:03
 
HANNAH810 schreef:
tja, dat is ook nog een mogelijkheid;
ik ben wel benieuwd hoe anderen de (eventuele) bezoekregeling ervaren?

Hier doet men dochter het regelen zelf met haar pa...
gewoon omdat zijn situatie met zijn partner en werktijden zo vaak vast lopen dat ze het dan ook maar liever zonder stress regelen wanneer het voor dochterlief een wens is en voor pa een mogelijkheid...

uiteraard is dat dan ook weer pas mogelijk naar gelang de situatie en leeftijd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4