ChristianMatch
 


Forum

Wie ben ik? (weten wie je bent in Christus.)
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 23:10
 
In verband met de onderstaande berichten heb ik de Bijbelteksten als nog opgeschreven. jullie hebben gelijk Lachende smiley


Wie ben ik?

Ik ben het zout der aarde Math. 5:13
Ik ben het licht der wereld Math. 5:14
Ik ben een kind van God Joh.1:12
Ik ben een rank van de ware wijnstok, een kanaal voor de liefde van Christus Joh. 15:1,5
Ik ben een vriend van Christus Joh.15:15
Ik ben door Christus uitgekozen en aangewezen om Zijn vrucht
te dragen Joh. 15:16
Ik ben een dienaar van de gerechtigheid Rom.6:18
Ik ben een dienaar van God Rom.6:22
Ik ben een zoon/dochter van God; God is mijn geestelijke Vader
Rom. 8:14,15; Gal.3:26; 4:6
Ik ben een mede-erfgenaam van Christus, en heb deel aan het erfgoed van Christus Rom. 6:22
Ik ben Gods tempel. Zijn Geest en Zijn leven wonen in mij 1 Kor.3:16; 6:19
Ik heb mij aan de Heer gehecht en ben 1 geest met Hem 1 Kor.6:17
Ik ben een lid van het Lichtaam van Christus 1 Kor. 12:27; Ef.5:30
Ik ben een nieuwe schepping 2 Kor.5:18,19
Ik ben een zoon/dochter van God en ik ben in Christus 1 met andere christenen Gal.3:26,28
Ik ben een erfgenaam van God, omdat ik een zoon/dochter van God ben Gal.4:6,7
Ik ben een heilige Ef. 1:1, 1 Kor. 1:2, Fil. 1:1, Kol 1:2
Ik ben een maaksel van God, in Christus Jezus geschapen om Zijn werk te doen Ef.2:10
Ik ben een huisgenoot van God Ef.2:19
Ik ben een gevangene in de Heer Ef.3:1,4:1
Ik bn rechtvaardig en heilig Ef.4:24
Ik ben een burger van een rijk in de hemel en ik heb nu al een plaats in de hemelse gewesten Fil.3:20, Ef.2:6
Ik ben verborgen met Christus in God Kol.3:3
Ik ben een uiting van het leven van Christus, omdat Hij mijn leven
is. Kol.3:4
Ik ben door God uitverkoren, heilig en bemind. Kol.3:12, 1 Tess.1:4
Ik ben een kind van het licht en niet van de duisternis 1 Tess. 5:5
Ik heb deel aan de hemelse roeping Heb. 3:1
Ik heb deel aan Christus, ik heb deel aan Zijn leven Heb.3:14
Ik ben een levende steen en laat mij gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis 1 Petrus. 2:5
Ik hoor bij een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk Gode ten eigendom 1 Petr. 2:9,10
Ik ben een bijwoner en vreemdeling in deze wereld waar ik tijdelijk
woon. 1Petr. 2:11
Ik ben een vijand van de duivel 1 Petr. 5:8
Ik ben een kind van God en zal gelijk zijn aan Christus, als Hij terug komt op de aarde 1 Joh. 3:1,2
Ik ben uit God geboren, Het kwaad, de duivel, heeft geen vat op
mij. 1 Joh. 5:18
Ik ben NIET de grote " Ik ben" Ex 3:14, Joh.8:24,28,58
Maar door de genade van God ben ik wat ik ben 1 Kor. 15:10

Overwinning over de duisternis.
auteur. Neil T. Anderson


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zondag 27 mei 2012, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 07:00
 
TINEKE986 schreef:
ik had hier een paar prachtige teksten uit de Bijbel neer gezet over wie wij zijn in Christus. maar nadat ik zag dat voor in het boek geschreven staat dat je niets mag vermenigvuldigen zonder toestemming van de uitgever, en die heb ik niet, heb ik het weer verwijdert. mijn excuses hier voor.

nu is de vraag dan wel. mag je hier vrij teksten uit de Bijbel neerzetten welke ook gebruikt zijn in dat boek.

en welke teksten zouden wij kunnen aanhalen over wie wij zijn in Christus.


Tinneke,
Als er verwijzing is naar schrijver en boek, geen probleem om teksten te gebruiken.
Wij zijn een nieuwe schepping in Christus, toch. Hij is een nieuw werk in mij begonnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 11:44
 
TINEKE986 schreef:
ik had hier een paar prachtige teksten uit de Bijbel neer gezet over wie wij zijn in Christus. maar nadat ik zag dat voor in het boek geschreven staat dat je niets mag vermenigvuldigen zonder toestemming van de uitgever, en die heb ik niet, heb ik het weer verwijdert. mijn excuses hier voor.

nu is de vraag dan wel. mag je hier vrij teksten uit de Bijbel neerzetten welke ook gebruikt zijn in dat boek.

en welke teksten zouden wij kunnen aanhalen over wie wij zijn in Christus.

Zo'n melding is vooral bedoeld voor als men deze teksten letterlijk wilt kopiƫren als je zelf een boek zou schrijven. Dan moet je inderdaad toelating vragen om dit te dupliceren.
Als je de opsomming hebt van verzen uit de bijbel die jou indentiteit in Christus bevestigen kan men als christelijk schrijver toch geen probleem hebben om andere op te bouwen?
uiteindelijk als men dan nog een verwijzing geeft van het boek kan dat anderen alleen maar een stimulans zijn om hun boek te lezen Knipoog smiley
Misschien kan je eens aan Wilkin van de kamp een mailtje sturen wat hij ervan vindt om deze tekst op het forum te plaatsen Knipoog smiley

even er nog bij....
De auteur van de bijbel is mijn Vader Knipoog smiley je hebt alle vrijheid om Zijn Woord te gebruiken, te citeren, te verkondigen....


Laatst aangepast door
XABIA794
op zaterdag 12 mei 2012, 11:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:12
 
TINEKE986 schreef:
nu is de vraag dan wel. mag je hier vrij teksten uit de Bijbel neerzetten welke ook gebruikt zijn in dat boek.

Nou, je kan je eens kunnen afvragen of God ons ooit verboden heeft teksten uit Zijn Boek (ofwel de Bijbel) te citeren. Ik dacht van niet! Hij stimuleert het juist! Vervolgens zou ik willen opmerken dat de Bijbel boven alle boeken staat. Dus daar heeft een menselijke auteur volgens mij niks mee te maken. Of ehhh... Zeg ik nu iet geks...?


Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 24 mei 2012, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 23:25
 
ik denk dat Onze Vader het juist heel fijn zou vinden als we zo over Hem kunnen praten.
Tenslotte is de Bijbel 1 groot leerboek, en hoe kun je er beter uit leren, door het met elkaar te lezen? ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:37
 
Heb hier een site van 25+ waar mp3 staan. De laatste conferectie ging hier ook over.

http://www.25-plus.nl/index.php?option=com_weblinks&catid=86&Itemid=304
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:48
 
Je mag gewoon teksten uit de Bijbel neerzetten want God doet niet zo moeilijk over Auteursrecht. Hij wil juist dat iedereen waar ter wereld ook Zijn evangeliewoord leest!

Maar de toelichtingen die de auteur van het boek zelf heeft geschreven mag je uiteraard niet publiceren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:16
 
De Auteurswet (1912) zegt er het volgende over:

Auteursrecht op religieuze werken
Bij auteursrecht op religieuze werken is niet altijd duidelijk is wie de rechthebbende is. Wat betreft het auteurschap van religieuze teksten, met de name de teksten die de basis vormen van een geloof, doet zich het geval voor dat de volgers geloven dat hun god het werk geschreven heeft of op zijn minst heeft gedicteerd. Zo geloven sommige christenen dat de Bijbel letterlijk het woord van God is. De oprichter van de De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen beweerde dat het Boek van Mormon de godsdienstige en wereldlijke geschiedenis van oude beschavingen in Amerika bevatte.

De Nederlandse Auteurswet zegt in artikel 6 over het dicteren van werken:
Indien een werk is tot stand gebracht naar het ontwerp van een ander en onder diens leiding en toezicht, wordt deze als de maker van dat werk aangemerkt.
Veel uitgevers van heilige boeken claimen auteursrechten op deze werken. Als de werken echter niet vervalst zijn of inderdaad door een god zijn gedicteerd, dan is een dergelijke claim echter mogelijk onterecht. Dit zou een rechter in een auteursrechtenzaak in de unieke positie kunnen brengen zich uit te moeten spreken over de vraag of een god wel of niet bestaat.

De Urantia Foundation klaagde in 1991 Kristen Maaherra aan voor het kopiƫren van Het Urantia boek. Dit werk zou door ruimtewezens aan leden van de stichting in de vorm van een interview zijn gedicteerd. Uiteindelijk verloor Maaherra de zaak, op de grond dat de leden van de kerk door het kiezen en formuleren van vragen een originele richting aan het werk had gegeven. Door deze rare draai aan het oordeel te geven, vermeed de rechtbank een uitspraak te moeten doen over het auteurschap van al dan niet bestaande ruimtewezens.[2]

Het auteursrecht op een religieus werk kan ook botsen met het evangelisatiewerk van een kerk. Een Nederlandse zaak die en passant grote invloed had op rechtspraak over het internet, "Scientology tegen Karin Spaink en internetproviders" (zie het Scientology-arrest) was een gewone auteursrechtenzaak, waarbij de kerk ultieme controle over haar heilige documenten wilde behouden. De kerk vraagt grote sommen geld voor het mogen lezen van die documenten, en heeft dus belang bij een stevige grip op haar auteursrechten. In hoger beroep vond de rechter dat het algemeen belang gediend was met het wijzen op het mogelijke gevaar van Scientology, en stelde Spaink in het gelijk.

Het grondrecht op vrijheid van religie (en het uitoefenen van die religie) kan botsen met het auteursrecht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:29
 
Ik heb de Bijbelteksten geplaatst en de naam van het boek en schrijver er onder gezet. tot slot is het een goed boek Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1