ChristianMatch
 


Forum

Inzicht inzake honger naar relatie!
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SONJA835





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:21
 
"Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God", schrijft Manna, en tot nu toe zegt iedereen er 'amen' tegen. Maar waar staat dat en is 'jaloezie' niet puur een menselijke eigenschap?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:53
 
SONJA835 schreef:
"Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God", schrijft Manna, en tot nu toe zegt iedereen er 'amen' tegen. Maar waar staat dat en is 'jaloezie' niet puur een menselijke eigenschap?

Hoewel Manna waarschijnlijk hier zelf niet meer op in kan gaan!..
Denk ik zelf dat Manna het in zijn geplaatste topic zo heeft bedoeld
dat hij voelde God de weg te hebben willen wijzen in zijn leven.
En hij zegt denk ik duidelijk wat hij hierin ondervond?

Jaloezie is denk ik zeker menselijk
Maar ook God is een jaloers God..wanneer we eigen wegen zoeken of gaan.
Ja dan ijver God(jaloezie)voor Zijn eigen eer.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op dinsdag 19 juni 2012, 15:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 15:38
 
SONJA835 schreef:
"Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God", schrijft Manna, en tot nu toe zegt iedereen er 'amen' tegen. Maar waar staat dat en is 'jaloezie' niet puur een menselijke eigenschap?

Jaloersheid is niet een eigenschap die alleen negatief is.
En dat God een jaloers God is, dat is een uitdrukking die meer voorkomt, en dan meer in de zin van, dat God recht heeft op het ontvangen van eer door een mens, net als een partner recht heeft op zijn/haar wederhelft, en die plaats niet kan afstaan aan een ander wil de relatie goed blijven. En in dat verband is het ook een verklaarbare uitdrukking, die wel degelijk een eigenschap van God duidelijk maakt, zij het misschien menselijk uitgedrukt.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op dinsdag 19 juni 2012, 16:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:43
 
SONJA835 schreef:
"Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God", schrijft Manna, en tot nu toe zegt iedereen er 'amen' tegen. Maar waar staat dat en is 'jaloezie' niet puur een menselijke eigenschap?

Even voor je opgezocht. zie
wilibrord: ex 20:5,

ex 34:14->Want u mag geen andere god vereren. De HEER heet de jaloerse, Hij is een jaloerse God.

deut 4:24->Want de HEER uw God is een verslindend vuur, een jaloerse God.

duet 5:9, deut 6:15, joz 24:19,

nah 1:2->2 De woede van de HEER[alef] Een jaloerse en wrekende god is de HEER, een wreker is de HEER, machtig in grimmigheid; de HEER wreekt zich op wie Hem weerstaan en op zijn vijanden blijft Hij vertoornd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:53
 
FLOWERFUL304 schreef:
Even voor je opgezocht. zie
wilibrord: ex 20:5,

ex 34:14->Want u mag geen andere god vereren. De HEER heet de jaloerse, Hij is een jaloerse God.

deut 4:24->Want de HEER uw God is een verslindend vuur, een jaloerse God.

duet 5:9, deut 6:15, joz 24:19,

nah 1:2->2 De woede van de HEER[alef] Een jaloerse en wrekende god is de HEER, een wreker is de HEER, machtig in grimmigheid; de HEER wreekt zich op wie Hem weerstaan en op zijn vijanden blijft Hij vertoornd.


Ik lees in verschillende vertalingen verschillenden bewoordingen:

Exodus 34 vers 14
Want gij zult u niet nederwerpen voor een anderen god; de Heer toch, zijn naam is naijverig, hij zelf een naijverig god.

Deut. 4 vers 24
Want de Heer, uw God, is een verterend vuur en een ijverig God.


Zoals ik het lees wordt jaloers in verschillende vertalingen (Staten Vertaling, Lutherse Vertaling,‘ Leidse Vertaling)ook wel naijverig of ijverig genioemd in die teksten.


Naijverig = iemand niet gunnen dat die iets heeft dat HIJ zelf wil hebben
ijverig = wie aandachtig en ingespannen ergens aan werkt

Het zijn naar mijn idee geen puur menselijke dingen. Mensen hebben die ook Net als God


Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 20 juni 2012, 14:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 15:12
 
ik heb wel es ergens een omschrijving/vertaling horen geven over een "jaloers God"...

"Hij begeert je met mateloos enthousiasme" ... nou kijk... dat klinkt wel!


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 29 juni 2012, 16:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 15:25
 
SONJA835 schreef:
"Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God", schrijft Manna, en tot nu toe zegt iedereen er 'amen' tegen. Maar waar staat dat en is 'jaloezie' niet puur een menselijke eigenschap?

toch wel goed denk ik dat je er nog even op terug kwam Sonja..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:43
 
YES356 schreef:
Ik lees in verschillende vertalingen verschillenden bewoordingen:

Exodus 34 vers 14
Want gij zult u niet nederwerpen voor een anderen god; de Heer toch, zijn naam is naijverig, hij zelf een naijverig god.

Deut. 4 vers 24
Want de Heer, uw God, is een verterend vuur en een ijverig God.


Zoals ik het lees wordt jaloers in verschillende vertalingen (Staten Vertaling, Lutherse Vertaling,‘ Leidse Vertaling)ook wel naijverig of ijverig genioemd in die teksten.


Naijverig = iemand niet gunnen dat die iets heeft dat HIJ zelf wil hebben
ijverig = wie aandachtig en ingespannen ergens aan werkt

Het zijn naar mijn idee geen puur menselijke dingen. Mensen hebben die ook Net als God

ik vind de uitleg van naijverig wel mooi. Daar kan ik me ook iets bij voorstellen dat God inderdaad niet wil dat we andere goden zouden dienen.
Tenslotte komt Hem toe alle dank en eer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:03
 
FLOWERFUL304 schreef:
Even voor je opgezocht. zie
wilibrord: ex 20:5,

ex 34:14->Want u mag geen andere god vereren. De HEER heet de jaloerse, Hij is een jaloerse God.

deut 4:24->Want de HEER uw God is een verslindend vuur, een jaloerse God.

duet 5:9, deut 6:15, joz 24:19,

nah 1:2->2 De woede van de HEER[alef] Een jaloerse en wrekende god is de HEER, een wreker is de HEER, machtig in grimmigheid; de HEER wreekt zich op wie Hem weerstaan en op zijn vijanden blijft Hij vertoornd.

Is zo. Je hebt de liefdevolle Vader, maar ook de God die oordeel velt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:04
 
HERMAN968 schreef:
Is zo. Je hebt de liefdevolle Vader, maar ook de God die oordeel velt.


precies, daarom moeten wij het laten!!


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 20 juni 2012, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 17:50
 
FLOWERFUL304 schreef:
Even voor je opgezocht. zie
wilibrord: ex 20:5,

ex 34:14->Want u mag geen andere god vereren. De HEER heet de jaloerse, Hij is een jaloerse God.

deut 4:24->Want de HEER uw God is een verslindend vuur, een jaloerse God.

duet 5:9, deut 6:15, joz 24:19,

nah 1:2->2 De woede van de HEER[alef] Een jaloerse en wrekende god is de HEER, een wreker is de HEER, machtig in grimmigheid; de HEER wreekt zich op wie Hem weerstaan en op zijn vijanden blijft Hij vertoornd.


Een Pinkster-vrouw met de Willibrord vertaling??? Verraste, verbaasde smiley
Straks gaat ze nog zeggen dat ze de Psalmen die vertaald werden door Ida Gerhardt (die ik nog persoonlijk heb gekend) en Marie van der Zeyde ook mooi en poëtisch vind... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:03
 
FRANKT627 schreef:
Een Pinkster-vrouw met de Willibrord vertaling??? Verraste, verbaasde smiley
Straks gaat ze nog zeggen dat ze de Psalmen die vertaald werden door Ida Gerhardt (die ik nog persoonlijk heb gekend) en Marie van der Zeyde ook mooi en poëtisch vind... Lachende smiley

Willebrordvertaling, algemeen geprezen, toch ! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:11
 
HERMAN968 schreef:
Willebrordvertaling, algemeen geprezen, toch ! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Oja, het is nogal erg RK en dat wordt op deze site niet erg gewaardeerd. Want RK mensen zijn toch zonderlingen, slechte verkrachtende mensen die in een vergevende God geloven en die niet zoveel hebben met satan...oja, ik, wij, schriijven satan zonder hoofdletter...het is immers nietszeggend...denk daar maar eens als echt christenen over na.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:18
 
Doe eens een beetje gezellig, Frank! Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 18:22
 
JANS221 schreef:
Doe eens een beetje gezellig, Frank! Boze smiley

ervaringen my dear Janske...kunnen soms tot ongezelligheid leiden...als ik moest vertellen wat ik allemaal al heb meegemaakt op deze site zou je gaan twijfelen aan de Heilige Geest die ons zou moeten inspireren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:32
 
MANNA420 schreef:
Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!

Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.

Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.

Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God.

Persoonlijk ben ik nogal huiverig (lees: voorzichtig) voor en met dit soort hotline-verhalen...


Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 21 juni 2012, 19:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:39
 
FRANKT627 schreef:
ervaringen my dear Janske...kunnen soms tot ongezelligheid leiden...als ik moest vertellen wat ik allemaal al heb meegemaakt op deze site zou je gaan twijfelen aan de Heilige Geest die ons zou moeten inspireren...

Nee Frank...want ik heb wel betere verhalen en getuigenissen van je gelezen..Laten we nu alsjeblieft door misschien vervelende gebeurtenissen of ervaringen niet ineens over alles negatief gaan doen...
Dat kan en mag niet...
Immers jij en ik zijn toch ook mensen met fouten en gebreken???
Ligt alles dan maar aan de ander???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:42
 
FRANKT627 schreef:
Een Pinkster-vrouw met de Willibrord vertaling??? Verraste, verbaasde smiley
Straks gaat ze nog zeggen dat ze de Psalmen die vertaald werden door Ida Gerhardt (die ik nog persoonlijk heb gekend) en Marie van der Zeyde ook mooi en poëtisch vind... Lachende smiley

Als het nou the king james, statenvertaling, nbg, willibrord, herziene statenvertaling, de nieuwe bijbelvertaling, het boek, groot nieuws bijbel, etc is, wat maak het uit!

Het is allemaal maar een benaming gegeven door mensen, als het evangelie maar op hetzelfde neerkomt!. Het verschil is alleen het gebruik in de taal. De ene wat eenvoudiger nederlands dan de andere. En die marie en die Ida die ken ik niet. Ik ben niet zo poëtisch aangelegd maar kan best wel mooi zijn als jij dat zegt.

En wat dat pinkster, baptist, hervormd etc etc betreft ook allemaal benamingen door mensen gegeven! Als iemand in Jezus Christus gelooft en geboren is uit water en geest dan is dat mijn broeder of zuster. En dan maakt het mij niet uit of die pkn, baptist of whatever is. Er kan wel verschil zijn in iemands persoonlijke geestelijke ontwikkeling in het geloof of/en zijn belevenis. Maar goed, dat is een ander verhaal.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 21 juni 2012, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:52
 
SONJA835 schreef:
"Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God", schrijft Manna, en tot nu toe zegt iedereen er 'amen' tegen. Maar waar staat dat en is 'jaloezie' niet puur een menselijke eigenschap?

God mist Zijn evenbeeld in ons leven. Vandaar die naijver zoals in de 10 Geboden beschreven staat. God is een naijverig God. God wil aan Zijn eer komen in ons leven. Manna omschrijft dat in zijn commentaar dat wel heel mooi overigens.


Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 21 juni 2012, 19:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 20:53
 
Geschokte, onthutste smiley Honger naar een relatie??? Is dat niet het zelfde als vragen om erbarmelijke ellende???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 21:14
 
FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Honger naar een relatie??? Is dat niet het zelfde als vragen om erbarmelijke ellende???

Frank...als je nu om deze reden terug gekomen bent naar CM..doet me dat verdriet!!!
Als je hier bent...lees niets...of lees alles, maar geef een beetje positief commentaar!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 21:17
 
ZEELAND736 schreef:
Frank...als je nu om deze reden terug gekomen bent naar CM..doet me dat verdriet!!!
Als je hier bent...lees niets...of lees alles, maar geef een beetje positief commentaar!!!

Ik lees, dus ik ben...

Zee, sorry, je kent mijn verhaal wel, ik kan niet meer positief zijn. Ik zou het wel willen maar de wonden zijn te diep...gelukkig werden die wonden niet aangericht door de vaste CM-crew maar wel door iemand ik ik...nou ja je weet wel door wie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 21:27
 
FRANKT627 schreef:
Ik lees, dus ik ben...

Zee, sorry, je kent mijn verhaal wel, ik kan niet meer positief zijn. Ik zou het wel willen maar de wonden zijn te diep...gelukkig werden die wonden niet aangericht door de vaste CM-crew maar wel door iemand ik ik...nou ja je weet wel door wie...

Dan het daar maar niet meer over hebben...
Je zoekt gezellig de chat weer eens op...
Gooi het er maar uit...maar doe het dan maar even in een PB
Frank...ook mijn relatie ging over...gelukkig niet met ruzie..
Kom op..doe gezellig mee...
Zo krijgen we allemaal ons ""pakje"" mee in dit leven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 16:38
 
FLOWERFUL304 schreef:
Even voor je opgezocht. zie
wilibrord: ex 20:5,

ex 34:14->Want u mag geen andere god vereren. De HEER heet de jaloerse, Hij is een jaloerse God.

deut 4:24->Want de HEER uw God is een verslindend vuur, een jaloerse God.

duet 5:9, deut 6:15, joz 24:19,

nah 1:2->2 De woede van de HEER[alef] Een jaloerse en wrekende god is de HEER, een wreker is de HEER, machtig in grimmigheid; de HEER wreekt zich op wie Hem weerstaan en op zijn vijanden blijft Hij vertoornd.

volgens mij hebben jullie het hier over de einde der tijden.
wat ik hier zo gauw leest!

als je doet of je christen bent , maar mensen gebruikt en misbruikt.


maar als je normaal leeft dan is god een vergevende god!

want wij kunnen niet leven zonder fouten te maken,
Het gaat om de liefde voor elkaar!
een ieder die mij aanroepe zal behouden blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:45
 
NICKY298 schreef:
volgens mij hebben jullie het hier over de einde der tijden.
wat ik hier zo gauw leest!

als je doet of je christen bent , maar mensen gebruikt en misbruikt.


maar als je normaal leeft dan is god een vergevende god!

want wij kunnen niet leven zonder fouten te maken,
Het gaat om de liefde voor elkaar!
een ieder die mij aanroepe zal behouden blijven.

Ik zou het ook vooral plaatsen in het feit of je voor God kiest.
in de context van bruid te zijn, dan kunnen we ons toch niet permiteren om vreemd te gaan... we behoren Hem toe.
Waar zijn we met ons hart, in alle dingen die we doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2