ChristianMatch
 


Forum

Gebed om liefde
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 01:26
 
Ik vraag gebed om liefde. Liefde voor elkaar. Dat verbroken (familie)relaties weer hersteld mogen worden. Bid ook voor liefde onder elkaar, liefde naar ongelovigen en bewaring voor lauwheid, wetteloosheid of juist een te strak juk van de wet zodat de liefde bekoeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SILVIA267





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 01:30
 
MANNA420 schreef:
Ik vraag gebed om liefde. Liefde voor elkaar. Dat verbroken (familie)relaties weer hersteld mogen worden. Bid ook voor liefde onder elkaar, liefde naar ongelovigen en bewaring voor lauwheid, wetteloosheid of juist een te strak juk van de wet zodat de liefde bekoeld.

ik geloof dat je het wel erg zwart in ziet jongen .
je zit wel erg diep in de put geloof ik
kijk is naar buiten , naar de zon , de natuuur , trek er is op uit , zet de soris is naast je , en kijk is naar de goedheid van God die je iedere dag weer krijgt ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 06:50
 
MANNA420 schreef:
Ik vraag gebed om liefde. Liefde voor elkaar. Dat verbroken (familie)relaties weer hersteld mogen worden. Bid ook voor liefde onder elkaar, liefde naar ongelovigen en bewaring voor lauwheid, wetteloosheid of juist een te strak juk van de wet zodat de liefde bekoeld.

Manna, mooi dat je zo begaan met je naaste. In de gebedsroom komen deze thema's aan bod. Mensen vragen om te bidden als woorden hen gekwetst hebben en ook bidden we dit als algemeen hartspunt dat er in cm zachtmoedigheid én broederlijkheid de overhand haalt. Join the club,elke donderdag 20 tot 21 u.. We zijn te bereiken via de chatbox. Knipoog smiley
.
Herman & co


Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 22 mei 2012, 06:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 07:17
 
MANNA420 schreef:
Ik vraag gebed om liefde. Liefde voor elkaar. Dat verbroken (familie)relaties weer hersteld mogen worden. Bid ook voor liefde onder elkaar, liefde naar ongelovigen en bewaring voor lauwheid, wetteloosheid of juist een te strak juk van de wet zodat de liefde bekoeld.

wat mooi omschreven...


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 22 mei 2012, 07:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 08:09
 
MANNA420 schreef:
Ik vraag gebed om liefde. Liefde voor elkaar. Dat verbroken (familie)relaties weer hersteld mogen worden. Bid ook voor liefde onder elkaar, liefde naar ongelovigen en bewaring voor lauwheid, wetteloosheid of juist een te strak juk van de wet zodat de liefde bekoeld.

AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 08:16
 
MANNA420 schreef:
Ik vraag gebed om liefde. Liefde voor elkaar. Dat verbroken (familie)relaties weer hersteld mogen worden. Bid ook voor liefde onder elkaar, liefde naar ongelovigen en bewaring voor lauwheid, wetteloosheid of juist een te strak juk van de wet zodat de liefde bekoeld.

Amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 11:36
 
AMEN..DRAAG ELKANDERS LASTEN..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 14:50
 
Ik bid met je mee manna geweldig mooi geplaatst gevraagd gebed
Er is wat mis in deze wereld de liefde overwint toch ?
Maar t is de liefde tussen jouw en de HEER niet tussen mensen .
Er staat dat in de eindtijd broers zussen en familie elkaar niet meer zullen kennen en verscheurd worden , we kunnen niet iedereen redden in deze wereld hoe goed ook bedoelt Maar mag ik een beetje ego zijn dat maakt mijn leven gelukkig blij vrolijk elke dag opnieuw één zijn in Christus de liefde aanvaarden die HIJ jouw geeft is genoeg.
Uw genade is mij genoeg zegt een lied hou je daar maar aan vast de liefde in de wereld vergaat op den duur of je wil of niet , prediker schrijft zo mooi niets is blijvend alles is leegte en ja we zijn mens we mogen genieten ook van de liefde maar de liefde van de Vader doorgeven dat is een eeuwige liefde dat blijft en nooit verloren gaat
Ik wens je zijn liefde toe tot in lengte van dagen.
En ik weet zeker dat als je je handen open vouwt de HEER er mooie dingen in gaat leggen niet wat jij misschien verwacht maar ik vind het zo mooi elke dag mag ik leven tot zijn eer met hem praten bidden en Hem liefhebben want HIJ had mij eerst lief dat is de ware liefde
En als je bid in overeenstemming met de Heer dan zal er ook liefde in je leven komen op aard Hij geeft je de juiste mensen als je wilt luisteren
Je eigen IK wilt afleggen ik heb een steeds mooier leven met Hem door Hem ik geef je een beetje van mijn liefde die de Heer aan mij heeft gegeven .

Heel veel liefs gewenst

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 17:13
 
Als ik het hier heb over liefde bedoel ik de liefde van God. Dus niet dat romantische gedoe, maar echte liefde zoals God het bedoeld heeft en zoals God het wil.

Wij hebben allemaal een plaats gekregen op deze aarde en mensen om ons heen om liefde te geven. Soms wordt je liefde niet beantwoord of zelfs minacht. Blijf toch in de liefde, want zonder liefde ben je nergens.

De grens tussen liefde en haat is soms splinterdun. Omdat het met gevoelens te maken heeft. Als je veel van iemand houdt en diegene kwetst jou dan kan dit al snel overslaan in een gevoel van haat. Laten we altijd bidden dat God ons mag vullen met Zijn Liefde die onveranderlijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 06:36
 
Wijsheid is
een beetje minder treuren om het verleden,
een beetje minder hopen op de toekomst,
en VEEL BIDDEN om meer liefhebben in het HEDEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 06:38
 
liefde is een houding die men aanneemt, geen beloning voor bewezen diensten.

men lijdt nog meer als men geen liefde heeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 07:58
 
DJES101 schreef:
Wijsheid is
een beetje minder treuren om het verleden,
een beetje minder hopen op de toekomst,
en VEEL BIDDEN om meer liefhebben in het HEDEN



Pfff...het is waar op papier...maar de werkelijkheid he...zo moeilijk!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 08:02
 
MANNA420 schreef:
Als ik het hier heb over liefde bedoel ik de liefde van God. Dus niet dat romantische gedoe, maar echte liefde zoals God het bedoeld heeft en zoals God het wil.

Wij hebben allemaal een plaats gekregen op deze aarde en mensen om ons heen om liefde te geven. Soms wordt je liefde niet beantwoord of zelfs minacht. Blijf toch in de liefde, want zonder liefde ben je nergens.

De grens tussen liefde en haat is soms splinterdun. Omdat het met gevoelens te maken heeft. Als je veel van iemand houdt en diegene kwetst jou dan kan dit al snel overslaan in een gevoel van haat. Laten we altijd bidden dat God ons mag vullen met Zijn Liefde die onveranderlijk is.


Liefde verandert soms in haat, omdat we geneigd zijn om van het verkeerde uit te gaan.
Wij gewoon ons denken moeten veranderen! Lachende smiley Het goede denken, niks is moelijker Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 08:33
 
NICKY298 schreef:
Het goede denken, niks is moelijker Gefrustreerde smiley

waarom zou dat moeilijk zijn, dan, nicky?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 12:23
 
HANNAH810 schreef:
waarom zou dat moeilijk zijn, dan, nicky?


Omdat er aan een verhaal 2 kanten kunnen zitten en wij ook emoties hebben. die wij laten spreken. Huilende smiley, smiley in tranen
Interperteer je iets op een andere manier dan krijg je en ander beeld.
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 13:07
 
NICKY298 schreef:
Omdat er aan een verhaal 2 kanten kunnen zitten en wij ook emoties hebben. die wij laten spreken. Huilende smiley, smiley in tranen
Interperteer je iets op een andere manier dan krijg je en ander beeld.
Lachende smiley

ja, als je niet zeker weet of je het goed intepreteert kan het handig zijn om de boodschap die je denkt op te pikken terug te vragen of samen te vatten, nicky, dat is zo.
(dus als ik je goed begrijp zeg je eigenlijk.......................)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 23:31
 
Quote:
Als ik het hier heb over liefde bedoel ik de liefde van God. Dus niet dat romantische gedoe, maar echte liefde zoals God het bedoeld heeft en zoals God het wil.

Wij hebben allemaal een plaats gekregen op deze aarde en mensen om ons heen om liefde te geven. Soms wordt je liefde niet beantwoord of zelfs minacht. Blijf toch in de liefde, want zonder liefde ben je nergens.

De grens tussen liefde en haat is soms splinterdun. Omdat het met gevoelens te maken heeft. Als je veel van iemand houdt en diegene kwetst jou dan kan dit al snel overslaan in een gevoel van haat. Laten we altijd bidden dat God ons mag vullen met Zijn Liefde die onveranderlijk is.


well said!
Ik bidt met je mee!
Zie het zelf ook aan alle kanten...mensen behandelen elkaar respectloos, en kijken niet naar elkaar om. Mensen die een gelukkig gezinnetje hebben, daarin wordt alles zo tegengewerkt! Echt een wonder dat zij aan God blijven vasthouden. Daar bidt ik voor! dat mensen God niet vergeten, maar dat ze Zijn liefde mogen ervaren en voelen...want dat houdt een mens op de been.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:02
 
SILVIA267 schreef:
ik geloof dat je het wel erg zwart in ziet jongen .
je zit wel erg diep in de put geloof ik
kijk is naar buiten , naar de zon , de natuuur , trek er is op uit , zet de soris is naast je , en kijk is naar de goedheid van God die je iedere dag weer krijgt ..

nou ja, ik vind dit een wat vervelende reactie, silvia, sorry dat ik het zo zeg. maar mijns inziens ziet manna de dingen helemaal niet zwart. zijn oproep tot gebed heeft niks met "in de put zitten" te maken. Twijfelende smiley
er ís gewoon veel lauwheid onder christenen. en er zijn veel familierelaties kapot! ik denk dat manna heus ook wel de goede dingen zien die gebeuren, maar hij mag toch gewoon oproepen tot gebed?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 15:11
 
Ik wilde er verder niet op in gaan maar dat ik de goede dingen van God zie wil niet zeggen dat ik daardoor mijn ogen sluit voor de dingen die niet goed gaan in mijn leven en in dat van anderen. Gebed is vaak een goede eerste stap om in beweging te komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 17:06
 
SILVIA267 schreef:
kijk is naar buiten , naar de zon , de natuuur , trek er is op uit , zet de soris is naast je , en kijk is naar de goedheid van God die je iedere dag weer krijgt ..


IK vind het wel heel goed dat je de mooie en goede dingen ziet van GOD. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1