ChristianMatch
 


Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 23:31
 
FLOWERFUL304 schreef:
"iemand die zulke uitingen naar mijn adres uit, getuigd van hoogmoed en van zo iemand kan ik zeer zeker niets van leren!". En zal ik even nog persoonlijker worden, van jouw kan ik zeer zeker niets leren!!

Harald hoogmoedig???

hmm, Harald, porwerfull is vast de eerste die je hoogmoedig noemt!!

hannah.............kan nog errug veel van Harald leren!!!!
(bescheidenheid bijvoorbeeld........?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 23:39
 
HANNAH810 schreef:
Harald hoogmoedig???

hmm, Harald, porwerfull is vast de eerste die je hoogmoedig noemt!!

hannah.............kan nog errug veel van Harald leren!!!!
(bescheidenheid bijvoorbeeld........?)


Je bedoelt dat jij nog erg veel van harald kan leren neem ik aan. Want ik denk dat ik best wel in staat ben om mn eigen leraars uit te kiezen. Zoals ik al aangaf ik heb niks aan zn verhaal. Maar maakt niet uit is misschien wel goed voor een ander.

En wat beschiedenheid betreft: Ik ken hem niet dus daar kan ik hem niet op beoordelen en voor de rest zijn we niet alllemaal het zelfde!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zaterdag 23 juni 2012, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 23:50
 
ik lees veel heel goedbedoelde reakties.
Ik hou het even heel simpel:
Ik weet voor mezelf wel, dat wanner een praktiserende homo mij zegt een levend geloof te hebben in God, dat ik dat nooit ga ontkennen. En ik zal de laatste zijn om tegen die persoon te zeggen dat dat onmogelijk/onwaar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:03
 
WILMA729 schreef:
ik lees veel heel goedbedoelde reakties.
Ik hou het even heel simpel:
Ik weet voor mezelf wel, dat wanner een praktiserende homo mij zegt een levend geloof te hebben in God, dat ik dat nooit ga ontkennen. En ik zal de laatste zijn om tegen die persoon te zeggen dat dat onmogelijk/onwaar is.

O, ik zeg het ook niet tegen die persoon, hooorrr. Het heeft geen zin of nut om dat te doen.

Maar als iemand mij zegt dat hij een levend geloof heeft in God, en hij praktiseert nog steeds zijn homo activiteiten jaar in jaar uit. Dat spreekt dan elkaar tegen gezien wat er daarover in de bijbel geschreven staat.

Aan de vruchten van de boom kan men ziet met wat voor een boom men te maken heeft.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 00:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:05
 
bedoel je daarmee dat het ergens niet kan?? klopt??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:31
 
WILMA729 schreef:
bedoel je daarmee dat het ergens niet kan?? klopt??


idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.

Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.

Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 00:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:43
 
FLOWERFUL304 schreef:


idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.

Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.

Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen.

Toch even aanhalen dat dit een proces is van jaaaaren... en ALLEEN God kan die verandering brengen. op één klap? Nee!!! zo werkt God niet persé. Bij de ene wel en bij de andere niet. En in al die jaren van herstel, is er nog vaak terugval. en het gebeurt zelfs dat het niet verandert.
Om te stellen dat hij geen kind van de Here is.
Inderdaad overtuigd de Geest van zonde. maar uit eigen kracht zal dat niet lukken.
God gaat met ieder een eigen weg, dat is nu net die unieke identiteit die je in Hem hebt. Daarom dat alles in Zijn hand is, en een ander in Zijn plaats dit niet kan bepalen;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 01:05
 
"homo praktijken" what's in a word...

We hebben het over mensen die niet alleen lichaam delen maar meer. We blijven altijd stil staan bij het feit dat men het met elkaar "doet".
Ik weet dat ik een open heilig huisje intrap... maar weten we ook dat we het behalve over "verderfelijke onvergeeflijke homoseks" het ook hebben over mannen en vrouwen die zielsveel van elkaar houden?

Ik heb mijn dichtgemetselde veilige meningen en stellingen gehad. Door de jaren heen weet ik alles niet zo stellig meer (Goddank) en durf het open voor Hem te leggen en mijn vragen te hebben. Mag Hij het invullen?



Jo ...
door vragen wordt men wija


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 juni 2012, 01:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 03:21
 
FLOWERFUL304 schreef:


idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.

Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.

Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen.



Jij leest de Bijbel zo dat God niet van homo praktijken houdt......Gelukkig zijn er kerken die homo huwelijken inzegenen voor Gods aangezicht......Wat is er mooier dan twee mensen die van elkaar houden?
En wie ben jij omdat met je starre geloof te veroordelen? Terwijl die mensen misschien wel een levender geloof hebben dan dat jij nu zo invult.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 03:53
 
FLOWERFUL304 schreef:


idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.

Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.

Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen.


Als we nu eens de Bijbel effe negeren en ons als mensen gedragen alsof we de Bijbel nooit hebben gelezen, tevens werden opgevoed in een menslievende en verdraagzame omgeving met alle begrip voor anders denkende, anders-geaarde. Waarom zouden we de homo's dan niet alle liefde, geluk, genegenheid, lichamelijke affectie en zo veel meer toewensen?

Is liefde omgezet in daden alleen maar bestemd voor de hetero's? Zijn we dan niet aan het discrimineren? Ons alle geluk en affectie toewensen en mensen met een andere seksuele geaardheid niets gunnen. Is dat liefde en begrip voor onze medemens? We zijn hier in die zogenaamde beschaafde westerse wereld maar een stapje verwijderd van wat ze in de Arabische wereld doen met homoseksuelen. Of erger nog: een stapje verwijderd van dat enge korporaaltje dat 70 jaar geleden een jaagt maakte op de zogenaamde 'untermensch'. Mooie christenen, mensen, zijn jullie. Bravo...moest er een Nobelprijs zijn voor de domste onmenselijkste gedachten zouden vele christenen (?) in aanmerking komen.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 24 juni 2012, 12:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 05:38
 
JOL252 schreef:
"homo praktijken" what's in a word...

We hebben het over mensen die niet alleen lichaam delen maar meer. We blijven altijd stil staan bij het feit dat men het met elkaar "doet".
Ik weet dat ik een open heilig huisje intrap... maar weten we ook dat we het behalve over "verderfelijke onvergeeflijke homoseks" het ook hebben over mannen en vrouwen die zielsveel van elkaar houden?

Ik heb mijn dichtgemetselde veilige meningen en stellingen gehad. Door de jaren heen weet ik alles niet zo stellig meer (Goddank) en durf het open voor Hem te leggen en mijn vragen te hebben. Mag Hij het invullen?



Jo ...
door vragen wordt men wija

[color=#000000]
Is zo Jo door vragen wordt men wijzer.
Vraag is wanneer men als -Christen- een zondig bestaan heeft ?
[/color] Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 24 juni 2012, 06:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 08:46
 
FLOWERFUL304 schreef:


idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.

Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.

Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen.


De vruchten van het geloof: liefde, vrede, geloof, geduld, vriendelijkheid, goedheid, zelfbeheersing, zachtmoedigheid....
k heb de indruk dat jij aangeeft dat dit slles dus niet groeien kan in iemand met "homopraktijken"(wat een rotwoord, daar versta ik Sodom en Gomorra onder, iets totaal anders dan 2 mensen die van elkaar houden en elkaar trouw zijn). Wil je de vruchten van het geloof (eigendom uiteindelijk van God) dan nog wel zien bij iemand die homoseksueel is? Ik vraag me af of men in staat is die vruchten te (h)erkennen als iemand toch al ingelijst is met zwarte rand.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 juni 2012, 08:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 09:49
 
JOL252 schreef:
De vruchten van het geloof: liefde, vrede, geloof, geduld, vriendelijkheid, goedheid, zelfbeheersing, zachtmoedigheid.... k heb de indruk dat jij aangeeft dat dit slles dus niet groeien kan in iemand met "homopraktijken"(wat een rotwoord, daar versta ik Sodom en Gomorra onder, iets totaal anders dan 2 mensen die van elkaar houden en elkaar trouw zijn). Wil je de vruchten van het geloof (eigendom uiteindelijk van God) dan nog wel zien bij iemand die homoseksueel is? Ik vraag me af of men in staat is die vruchten te (h)erkennen als iemand toch al ingelijst is met zwarte rand.

Een zonde is een zonde, moeten er dan voor bepaalde zonden wel een uitzondering worden gemaakt?
Veroordelen is niet voor ons weg gelegd, maar alleen voor God net als vergeven van zonden.
Iets wat ons is aangedaan, mogen (moeten) wij die ander wel vergeven want wij zijn immers volgelingen van Jezus Christus.
Maar ook hij heeft gezegd ook door Zijn komst, ik voeg niets toe en haal niets weg aan de wetten van de Vader.
Dus mogen wij dan de lat van tolerantie ten opzichten van homoseksualiteit hoger of lager leggen? neen

Ik vraag me wel eens af, als ons uur der waarheid aan zou breken, of de tolerantie dan net zo hoog is als nu.
( voor sommigen komt die nooit, en anderen weer wel, ligt er maar net aan welke beleving je aanhangt, maar volgens mij voor iedereen. Dus wordt er ook verschillend gedacht over dit onderwerp)

Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 24 juni 2012, 09:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij leest de Bijbel zo dat God niet van homo praktijken houdt......Gelukkig zijn er kerken die homo huwelijken inzegenen voor Gods aangezicht......Wat is er mooier dan twee mensen die van elkaar houden?
En wie ben jij omdat met je starre geloof te veroordelen? Terwijl die mensen misschien wel een levender geloof hebben dan dat jij nu zo invult.....




Zoals gewoonlijk worden we dus weer persoonlijk. Blijkbaar kunnen jullie geen discussie voeren zonder dat te worden. Dat is jammer, maar goed.

Een homo huwelijk inzegenen voor Gods aangezicht, is voor de gek houderij als je het mij vraagt. God zegent dat niet. Tja, zoals ik al eerder zei: "we kunnen mensen voor de gek houden maar God niet". Willen ze dat doen en zichzelf voor de gek houden dan doen ze dat maar, ik wens ze veel succes! Zo ook met hun levendiger geloof!

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit wat men allemaal wil doen met/in zn lichaam hier op aarde. Om je eerlijk te zeggen ik geef er niet om! Wat de ander wil doen moet die helemaal zelf weten en is daar zelf ook helemaal verantwoordelijk voor. Als ik maar weet wat ik doe want ook ik ben daar zelf verantwoordelijk voor.

Als je zegt dat ik met mn vlgs jouw starre geloof aan het veroordelen ben dan mag men blij zijn dat ik dat doe en niet God! Weet je waarom? Ik kan ze niet de Hel in sturen! Als je mijn geloof star noemt dan noem je de bijbel star maar dat maakt mij ook niet uit. Ik hoef God en de bijbel gelukkig niet te verdedigen, daar is Hij zelf wel toe in staat.

Maar ik weet heel goed waar de bijbel voor staat en de bijbel is duidelijk. Dat sommige mensen dat niet willen accepteren en er een draai aangeven om alles waar God niet van houdt dat ze doen te rechtvaardigen, mogen ze van mij ook zelf weten en doen. Ik geef er niet om, is niet mijn pakkie aan.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 15:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:02
 
FLOWERFUL304 schreef:
Zoals gewoonlijk worden we dus weer persoonlijk. Blijkbaar kunnen jullie geen discussie voeren zonder dat te worden. Dat is jammer, maar goed.

Een homo huwelijk inzegenen voor Gods aangezicht, is voor de gek houderij als je het mij vraagt. God zegent dat niet. Tja, zoals ik al eerder zei: "we kunnen mensen voor de gek houden maar God niet". Willen ze dat doen en zichzelf voor de gek houden dan doen ze dat maar, ik wens ze veel succes! Zo ook met hun levendiger geloof!

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit wat men allemaal wil doen met/in zn lichaam hier op aarde. Om je eerlijk te zeggen ik geef er niet om! Wat de ander wil doen moet die helemaal zelf weten en is daar zelf ook helemaal verantwoordelijk voor. Als ik maar weet wat ik doe want ook ik ben daar zelf verantwoordelijk voor.

Als je zegt dat ik met mn vlgs jouw starre geloof aan het veroordelen ben dan mag men blij zijn dat ik dat doe en niet God! Weet je waarom? Ik kan ze niet de Hel in sturen! Als je mijn geloof star noemt dan noem je de bijbel star maar dat maakt mij ook niet uit. Ik hoef God en de bijbel gelukkig niet te verdedigen, daar is Hij zelf wel toe in staat.

Maar ik weet heel goed waar de bijbel voor staat en de bijbel is duidelijk. Dat sommige mensen dat niet willen accepteren en er een draai aangeven om alles waar God niet van houdt dat ze doen te rechtvaardigen, mogen ze van mij ook zelf weten en doen. Ik geef er niet om, is niet mijn pakkie aan.




Jij zegt en vind dit nu wel zo mooi maar wat mijn ervaring is: mensen met een star geloof willen toch vaak alles wat ze stuk gemaakt hebben en veroordeelt hebben in hun leven toch wel weer goedmaken als hun tijd gekomen is om dit aardse te verlaten...en dat is wel een beetje hypocriet vind je niet......Jammer dat je daar eerst voor moet sterven vind ik altijd, waarom niet bij leven? Pure angst....
Ik weet trouwens ook heel goed waar de Bijbel voor staat en dat accepteer ik op een andere manier dan jij dat doet.....
Ik geloof gelukkig in een liefdevolle God en daar ben ik blij mee....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:05
 
HERMAN968 schreef:
[color=#000000]Is zo Jo door vragen wordt men wijzer.
Vraag is wanneer men als -Christen- een zondig bestaan heeft ?
[/color] Engeltje smiley


Ach herman, een christen heeft vlgs de meeste hier op het forum een zondig bestaan als men vlgs bijbelse normen en waarde probeert te leven en te geloven. Bijvoorbeeld: als men niet voor sex voor het huwelijk bent, of als men niet voor christelijke homo praktijken is, als men niet voor een christen bent die naar de discotheek gaat, geen bioscoop etc etc. Alles wat men als christen niet doet wat in hun straatje past is een zondig, star en oordelend leven en geloof, als je het mij vraagt vlgs de meeste hier. Is het je nog niet opgevallen! Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 16:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij zegt en vind dit nu wel zo mooi maar wat mijn ervaring is: mensen met een star geloof willen toch vaak alles wat ze stuk gemaakt hebben en veroordeelt hebben in hun leven toch wel weer goedmaken als hun tijd gekomen is om dit aardse te verlaten...en dat is wel een beetje hypocriet vind je niet......Jammer dat je daar eerst voor moet sterven vind ik altijd, waarom niet bij leven? Pure angst....
Ik weet trouwens ook heel goed waar de Bijbel voor staat en dat accepteer ik op een andere manier dan jij dat doet.....
Ik geloof gelukkig in een liefdevolle God en daar ben ik blij mee....



Ik geloof ook in een genadige liedevolle God. Er is niemand die zoveel liefde heeft dat hij zn leven voor ons heeft gegeven. Maar ik weet ook dat Hij zn grenzen heeft. Hij is ook een God van toorn. Hij is ook een God met gevoelens.

En wat hebben we toch zo weining waardering daarvoor. Het is niet aan mij om Hem uit te dagen door maar te doen waar Hij niet van houdt of in strijd is met de bijbel. Vroeg of laat zal men daar de vruchten van plukken.

En hypocriet zijn we allemaal van star gelovig tot vrij gelovig, tot alles-kan gelovig, tot ongelovig m.a.w niemand uitgezonderd ook jij niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:18
 
FLOWERFUL304 schreef:
Sorry harald, het is mij duidelijk dat jij mij totaal niet begrijpt wat ik bedoel of probeer te vertellen. Maakt niet uit. Aan de vruchten van de boom kan men zien met wat voor boom met te maken heeft.

En ik denk dat jij beter je suggesties over mijn muren opzetten en open meningen etc maar beter voor je zelf kunt houden over wat ik denk of doe of zeg of luister. Wat jij niet allemaal suggereert wat ik wel of niet doe of zeg of luister,gaat mij wat te ver! En gezien jij mij ook helemaal niet kent ben jij zeer zeker niet in staat om dat te beoordelen of te suggereren! Dus wordt niet persoonlijk !

En zoals ik al zei: Roelande mag en heeft zijn eigen overtuigen te volgen . En dat ik dat niet geloof is mijn recht toe . En idd ook ik en ieder ander mag zn eigen mening hebben dus houdt het op een informatie uitwisselen over het onderwerp, niet om de ander te zeggen wat die wel of niet moet doen of moet zeggen of denken of luitster of muren , whatever! Ik ben niet op dit forum om mensen te overtuigen. M.a.w. wordt aub niet persoonlijk!

Maar gezien je persoonlijk uitingen naar mijn adres wil ik daar dan ook even op reageren: "iemand die zulke uitingen naar mijn adres uit, getuigd van hoogmoed en van zo iemand kan ik zeer zeker niets van leren!". En zal ik even nog persoonlijker worden, van jouw kan ik zeer zeker niets leren!!

Mijn reactie was niet om je persoonlijk aan te vallen, maar je tot nadenken te stemmen.
Jou geloof is je recht inderdaad, maar geen wet van Meden en Perzen, waar niet aan te tornen valt, een geloof is geen vaststaand iets, maar moet juist groeien.

In je reactie heb je het over oordelen, en noem je een paar teksten die daar over zouden gaan. 1kor6: 3+5, 1kor 6 :9> 10, 1kor5:11, efe2:1-3.
En je zegt daarop, kijk in de bijbel veroordelen ze, dus mogen wij het ook.

Mijn reactie daarop aan jou was om daar de verantwoordelijkheden aan te geven die bij veroordelen horen, want als Jezus zegt in Matt 7:1 en 2:
Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden
En Rom 12:19b Het is aan Mij om wraak te nemen, Ik zal vergelden. Wraak nemen is gelijk aan (ver)oordelen.

Wie zijn jij en ik dan om tegen iemand te zeggen; met deze levensstijl en toch in God gelovend word je niet behouden.
Daarbij kunnen wij mensen niet altijd een goed oordeel over iemand vellen, wij zien de buitenkant aan van een geloof, God ziet het hart aan van een geloof.
Jezus zei in Joh 8:11 Ik veroordeel u ook niet, als Jezus, terwijl Hij ook het hart kan aanzien, al het oordelen aan de Vader overlaat, voor wie maakt het dan rechtsgeldig om te oordelen over de mens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:18
 
FLOWERFUL304 schreef:
Ik geloof ook in een genadige liedevolle God. Er is niemand die zoveel liefde heeft dat hij zn leven voor ons heeft gegeven. Maar ik weet ook dat Hij zn grenzen heeft. Hij is ook een God van toorn. Hij is ook een God met gevoelens.

En wat hebben we toch zo weining waardering daarvoor. Het is niet aan mij om Hem uit te dagen door maar te doen waar Hij niet van houdt of in strijd is met de bijbel. Vroeg of laat zal men daar de vruchten van plukken.

En hypocriet zijn we allemaal van star gelovig tot vrij gelovig, tot alles-kan gelovig, tot ongelovig m.a.w niemand uitgezonderd ook jij niet.


Met het onderste heb je helemaal gelijk maar ik vind het altijd zo verdrietig dat pas bij het sterven vaak de inkeer en de liefde komt om dingen te helen.....waarom niet bij leven vraag ik me dan af.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:21
 
EVEN !!!!

Lesley opende dit onderwerp......
Dit onderwerp "C(h)ristenlijke homo's" is al heel vaak geplaatst op het Forum en we reageren allemaal WEER hetzelfde.......( zie in voorgaande pagina's)
Lesley reageerd zelf NIET meer!!!!!
Leest het misschien wel.....STEL>>>>>.....hij is terleurgesteld in ons als leden van CM....Had wat anders verwacht .......

of lacht in zijn vuistje.....

Ook nu word je op de proef gesteld van wat je opschrijft.....

God kent je (ons) beter, dan wie ook !!!


Laatst aangepast door
LIEKE000
op zondag 24 juni 2012, 16:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:22
 
Ik vind dat iedereen recht heeft op respect.

De een vind bijvoorbeeld dat sex alleen in een huwelijk thuishoort, daar heb ik respect voor. diegene staat voor zijn mening.

Ook voor degenen die denken dat sex in een relatie thuishoort, daar heb ik ook respect voor. Vaak worden huwelijken gesloten omdat men snel seks kan hebben.

En nog meer varianten. ik vind, ook al denkt iemand anders, dat hij dat gewoon moet kunnen neerzetten. en dan kan je discussieeren, en naar de ander luisteren. en rustig uiteenzetten waarom jij dit denkt en de ander dat.

Ik wil hier nog verder op ingaan, maar ja, ik ga weg, zondagavond he Knipoog smiley

Laterz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:35
 
FLOWERFUL304 schreef:
Ach herman, een christen heeft vlgs de meeste hier op het forum een zondig bestaan als men vlgs bijbelse normen en waarde probeert te leven en te geloven. Bijvoorbeeld: als men niet voor sex voor het huwelijk bent, of als men niet voor christelijke homo praktijken is, als men niet voor een christen bent die naar de discotheek gaat, geen bioscoop etc etc. Alles wat men als christen niet doet wat in hun straatje past is een zondig, star en oordelend leven en geloof, als je het mij vraagt vlgs de meeste hier. Is het je nog niet opgevallen! Gefrustreerde smiley



Christenen lopen niet in een straatje..ze willen lopen op de WEG ten LEVEN!
Ook met hun gebreken..is je dat nog niet opgevallen?


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 17:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Met het onderste heb je helemaal gelijk maar ik vind het altijd zo verdrietig dat pas bij het sterven vaak de inkeer en de liefde komt om dingen te helen.....waarom niet bij leven vraag ik me dan af.....

Ik denk misschien omdat gezien wij allemaal verwonde mensen zijn wij elkaar maar blijven verwonden van generatie op generatie en er eigenlijk niet bij stil staan dat we dat doen omdat we het te goed hebben. Maar ook omdat wij het leven, mensen en de natuur niet waarderen, kijk maar wat we ervan maken, ermee omgaan en hoe we soms met elkaar omgaan. En bij het heengaan beseffen we dat het over is en dan gaan we ons realiseren waar we mee bezig waren. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Zij die het te goed hadden hier op aarde kijken naar en staan anders in het leven en tegenover mensen dan zij die in armoede hebben geleefd. Zij die meer pijnen en verdriet hebben gehad in hun leven staan ook weer anders in het leven dan zijn die dat niet tot minder hebben gehad in hun leven. En daar heb je dan ook weer uitzonderingen natuurlijk.

En het is natuurlijk ook weer zo dat sommigen het al in het leven goed maken en niet wanneer ze op hun sterfbed liggen. Maar bij plots overlijden, bijvoorbeeld hart stil stand, krijgt men niet eens de kans om ook maar iets goed te maken.

Dat is het leven hier op aarde helaas! De zondeval, zich afwendend van God, de liefdeloosheid, de verblindheid, de doofheid en de hardheid van het hart van de mens en de mens zelf met zn keuzes, maakt er een potje van in deze wereld. De aarde kreunt.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:55
 
HEIDE115 schreef:
Christenen lopen niet in een straatje..ze willen lopen op de weg ten LEVE!
Ook met hun gebreken..is je dat nog niet opgevallen?

Gefrustreerde smiley jij begrijpt het niet.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 16:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:24
 
FLOWERFUL304 schreef:


idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.

Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.

Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen.

zoals ik al eerder aangaf, als een homo of lesbienne dan maar hard genoeg bidt en nog harder gelooft, gaat dat over??? dacht het niet!!!! je maakt de persoon in kwestie het alleen maar moeilijker...wat nou naast hem/ haar staan?!!! welke vruchten draag jij???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:27
 
FLOWERFUL304 schreef:
Gefrustreerde smiley jij begrijpt het niet.
ik begrijp jou juist heel goed..over deze reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:33
 
TINK100 schreef:
zoals ik al eerder aangaf, als een homo of lesbienne dan maar hard genoeg bidt en nog harder gelooft, gaat dat over??? dacht het niet!!!! je maakt de persoon in kwestie het alleen maar moeilijker...wat nou naast hem/ haar staan?!!! welke vruchten draag jij???

Het staat volledig vast dat de oorzaak van homoseksualiteit, net als van heteroseksualiteit in de hersenen terug te vinden is. In eerdere topics is dat te lezen. Dat is aangeboren en je verandert er niks aan. Je kunt bidden er van af te komen maar de kans op verandering is even groot dat je bidt om niet meer hetero te zijn. De praktijk zou dus worden dat je een homo of lesbienne een seksueel leven ontzegt. Alle mensen die een goed of normaal seksueel leven hebben of hebben gehad, weten dat dat een onmogelijke eis is. Geen wonder dat deze andersgeaarde broeders en zusters zich niet thuis voelen in een kerk van mensen die kennellijk van de liefde voor de medemens niets begrepen hebben en ze gewoon laten barsten. Accepteer je homofiele medechristen als broeder en zuster en laat het oordelen eindelijk eens aan God zelf over.

Thomas, it aint heavy, he 's your brother.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 24 juni 2012, 17:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:03
 
THOMAS968 schreef:
Het staat volledig vast dat de oorzaak van homoseksualiteit, net als van heteroseksualiteit in de hersenen terug te vinden is. In eerdere topics is dat te lezen. Dat is aangeboren en je verandert er niks aan. Je kunt bidden er van af te komen maar de kans op verandering is even groot dat je bidt om niet meer hetero te zijn. De praktijk zou dus worden dat je een homo of lesbienne een seksueel leven ontzegt. Alle mensen die een goed of normaal seksueel leven hebben of hebben gehad, weten dat dat een onmogelijke eis is. Geen wonder dat deze andersgeaarde broeders en zusters zich niet thuis voelen in een kerk van mensen die kennellijk van de liefde voor de medemens niets begrepen hebben en ze gewoon laten barsten. Accepteer je homofiele medechristen als broeder en zuster en laat het oordelen eindelijk eens aan God zelf over.

Thomas, it aint heavy, he 's your brother.

Ff een vraagje, Thomas: iemand die hetero is en nooit een partner heeft gehad, wordt ook een seksueel leven ontzegd toch? En ook zij kiezen er niet bewust voor, ook zj hebben dat kruis te dragen, toch?
Waarom wordt dat wel als normaal gezien?
Is het voor deze mensen geen onmogelijke eis dan?
Hoe moeten zij daar mee omgaan dan?

Zomaar ff een paar vragen en, ja, vragen die bij mij leven.

Verder vind ik je verhaal helder en duidelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:23
 
HARALD940 schreef:
Mijn reactie was niet om je persoonlijk aan te vallen, maar je tot nadenken te stemmen.> sorry, maar mij tot nadenken te stemmen, laat me niet lachen. Ik heb gelezen wat je denkt. Jouw denken en mijn denken komen niet overeen dat mogen toch wel duidelijk zijn, hé. Dus laat mij denken wat ik denk en ik laat jouw denken wal je wilt denken. Dat heet respect hebben voor elkaars denken. En daarvoor hoeft men niet persoonlijk te worden aub !

Jou geloof is je recht inderdaad, maar geen wet van Meden en Perzen >(?? Gefrustreerde smiley , dit is dus persoonlijk worden en voor mij dus invullen. Pardon!, heb je mij dit ergens zien schrijven of wel??? Kan je dit ergens lezen waar ik dit heb neer gepend??????? Dus ik vraag me dan af waarom dit nodig is om te zeggen van je geloof dit of je geloof dat....!!! Dit is een discussie over sex homo en niet over mijn geloof of mijn geloof dit of dat, phfff. Het is een informatie uitwisseling met respect voor elkaars meningen.

In je reactie heb je het over oordelen, en noem je een paar teksten die daar over zouden gaan. 1kor6: 3+5, 1kor 6 :9> 10, 1kor5:11, efe2:1-3.
En je zegt daarop, kijk in de bijbel veroordelen ze, dus mogen wij het ook.

Ik heb die teksten aangehaald om aan te geven dat ook paulus een oordeel velt dus als je het mij vraagt, zoals paulus zegt kunnen wij niet over de dingen van het leven oordelen hoe willen we dan over engelen oordelen, zoals paulus zegt.

Paulus oordeelt over een man die met zn stiefmoeder naar bed gaat dus paulus oordeelt over: 1. sex voor het huwelijk en 2. incest en 3. onzedelijkheid/ sexueel immoreel gedrag . Dus,Ja,als hij dat doet mogen wij dat ook als kinderen Gods (1kor2), alleen als maatstaf de bijbel gebruiken zoals ik al eerder aangaf. Zo denk ik daarover en jij mag anders daarover denken!

1kor 2: >10 Want óns heeft God het geopenbaard door de Geest. Want de Geest doorzoekt alle dingen, zelfs de diepten Gods. 11 Wie toch onder de mensen weet, wat in een mens is, dan des mensen eigen geest, die in hem is? Zo weet ook niemand, wat in God is, dan de Geest Gods. 12 Wij nu hebben niet de geest der wereld ontvangen, maar de Geest uit God, opdat wij zouden weten, wat ons door God in genade geschonken is. 13 Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. 14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is. 15 Maar de geestelijke mens beoordeelt alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. 16 Want wie kent de zin des Heren, dat hij Hem zou voorlichten? Maar wij hebben de zin van Christus.


Mijn reactie daarop aan jou was om daar de verantwoordelijkheden
(mij verantwoordlijkheden aangeven: mag ik vragen wie jij dan bent om zich geroepen te voelen om dat te doen? Ik denk dat het forum er ook niet is om de ander op verantwoordlijkheden te wijzen! Je kan hooguit je mening over het onderwerp neerpennen en daarmee uit. Maar mij op verantwoordelijkheid wijzen is 1. hoogmoed, 2. ik ben geen klein kind, 3 ik weet zelf wel waar ik het over heb. Dus! wie ben jij? )

aan te geven die bij veroordelen horen, want als Jezus zegt in Matt 7:1 en 2:
Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden

maar als je verder leest in mat 7:2-5> Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? 4 Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt? 5 Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.

Gezien de tekst hierboven eerst de balk uit je eigen ogen zodat je scherp kan zien wat de ander doet, en ik zelf niet aan homo praktijden doe, ben ik dus goed wel in staat om op basis van de bijbel daarover tot een conclusie te komen of tot een oordeel daarover te komen. Want als we het goede van het kwade niet kunnen onderscheiden is men nog een baby in Christus. Een baby kan zn linker- niet van zn rechter hand onderscheiden.

maar als je het mij vraagt: indien iemand een oordeel velt over een situatie op basis van de bijbel dan is die niet zelf aan het oordelen als je het mij vraagt maar de bijbel. Maar dan snapt men hier niet.


En Rom 12:19b Het is aan Mij om wraak te nemen, Ik zal vergelden. Wraak nemen is gelijk aan (ver)oordelen. ?????? wie neemt er wraak? wijkt af van het onderwerp. wat heeft mijn mening over homo sex te maken met wraak? )

Wie zijn jij en ik dan om tegen iemand te zeggen; met deze levensstijl en toch in God gelovend word je niet behouden. de bijbel geeft daar de openbaring over en is daar ook duidelijk over. De oude mens houdt ervan om het vlees te behagen de nieuwe geestelijke mens houdt ervan om God te behagen. Alleen zij die de wil van God doen komen in het koninkrijk van God dan moet ik denken dan de 10 maagden, 5 wijs en 5 dwaas zie mat 25.

Daarbij kunnen wij mensen niet altijd een goed oordeel over iemand vellen, wij zien de buitenkant aan van een geloof, God ziet het hart aan van een geloof.

idd ziet God het hart aan. maar zoals paulus ook zegt: mensen kunnen we voor de gek houden maar God niet. Maar paulus zegt ook dat aan de vruchten van de boom wij mensen kunnen zien met wat voor boom we te maken hebben. m.a.w uit iemands levenstijl kunnen we het zien. En paulus zegt ook dat men met de mond (lippen kan geloven) en met het hart kan geloven. m.a.w. als we met de mond geloven dan is ons levenstijl niet gelijk aan wat we geloven. geloven we met het hart dan is ons levenstijl er ook naar en in lijn met de bijbel. Paulus zegt ook dat het vlees God niet kan behagen. vlees staat voor alles wat niet God behaagt maar de mens, om het even zo te zeggen. Paulus zegt ook dat we God in geest en waarheid moeten aanbidden. Als iemand God in geest en waarheid aanbidt is dat te merken in zn levenstijl, in zijn doen en laten, hoe die praat, waar die voor staat dan is alles in lijn met de bijbel. Onze tekort komingen heb ik hier dan even buiten beschouwing gelaten.

En wie zijn wij: het onze plicht om als kind van God als we zien dat een broeder in zonde vervalt hem daarop aan te spreken als God dat van ons vraagt. Doen we dat niet dan worden wij daarvoor aansprakelijk gesteld als hij in die zonde sterft. Ik denk dat ik dit niet zo goed verwoord maar er staat ook het een en ander daarover in de bijbel.


Jezus zei in Joh 8:11 Ik veroordeel u ook niet, als Jezus, terwijl Hij ook het hart kan aanzien, al het oordelen aan de Vader overlaat, voor wie maakt het dan rechtsgeldig om te oordelen over de mens?
Hier heb ik al het 1 en ander over geschreven, ik ga niet weer in herhaling.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 18:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:43
 
HEIDE115 schreef:
ik begrijp jou juist heel goed..over deze reactie.

Wel, als jij dat zegt. Ik heb het idg niet over onze gebreken. Dat is een discussie apart als je het mij vraagt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 26 Volgende
Pagina 5 van 26