ChristianMatch
 


Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARSJG370





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:07
 
FLOWERFUL304 schreef:
ik ervaarde jouw vraag ook niet als een aanval, petra. Als ik het als een aanval had ervaren dan had je dat ook wel gemerkt. Je vraagt het en ik heb het voor je opgezocht. klaar toch.

Ik zeg altijd zolang er leven is is er hoop. God zal niet los laten zolang we hier op aarde zijn, maar wij zijn het die Hem loslaten. Als we de HG hebben ontvangen kunnen we hem ook wel verliezen (in extreem geval). Als Hij komt weet men dat, want het is een ervaring die iemands leven verandert. Maar als Hij zich terug trekt uit ons lichaam doet hij dat stilletjes en dan komen wij er pas achter in het leven hierna. Maar God blijft dan wel in ons omgeving, blijft aan ons trekken om weer tot Hem te komen.

Toen ik nog niet echt bekeerd was, was hij bij mij, in mn omgeving/ in de buurt. Toen ik mij bekeerde kwam die in mn lichaam wonen (wedergeboorte/doop in de HG), een ervaring die mn leven en persoon heeft veranderd. Als ik hem in mn binnenkamer zoek (stille tijd hou) of in de dienst ben komt hij ook nog op me, omgeeft hij mij wat ik kan ervaren. Sorry, ik kan het wat moeilijk uitleggen.

Maar, zo ik uit de bijbel kan halen is het wel de bedoeling om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Hij is ons als voorbeeld gegeven. Dus hoe meer men naar Jezus toe wordt gevormd door de HG en onze gewilligheid om te leven naar zijn wil in lijn met de bijbel, hoe minder men gaat zondigen. Want Jezus komt terug voor een bruid zonder vlek of rimpel. Het is een proces. Bij de één gaat het wat sneller en bij de andere kost het wat meer tijd afhankelijk hoe wij willen meewerken met God.

Het is ook belangrijk wat men onder zonde verstaat. Bijvoorbeeld: ik zie sex voor huwelijk of homofielie als zonde. Jij ziet sex voor het huwelijk niet als zonde. Hoe jij homo praktijken ziet, weet ik niet en ga ik ook niet voor je invullen. Het is om een voorbeeld te gegeven hoe men zonde zelf wil invullen. Maar wat zegt de bijbel daarover, dat is de vraag? God hoe kijkt u hier tegen aan? Gaan we dat onderzoeken? Willen we wel accepteren wat de bijbel als zonde bestempeld, is de vraag? Of houden we vast aan wat we willen dat zonde is? etc etc

Er staat ook geschreven weersta de duivel en hij zal van je vlieden. Net zo ook bij kain en abel. Kain hoefde abel niet te vermoorden als hij niet had toegegeven aan de drang om abel te vermoorden. God zei hem ook dat hij dat kon weerstaan als hij wilde. Dus zondigen is een keus die wij hebben te maken. We kunnen zondigen als we dat willen maar we kunnen het ook weerstaan als we niet willen zondigen. En als we het willen weerstaan dan komt de kracht Gods ons hierin te hulp. Het is vallen en opstaan totdat we dan uiteindelijk staan en de overwinning over de zonde of onze zwakheden behalen.

Flowerful, zo te zien heb jij niet hard genoeg gebeden, het is van je gezicht af te lezen, dat het bij jou nog steeds niet snor zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:12
 
MARSJG370 schreef:
Flowerful, zo te zien heb jij niet hard genoeg gebeden, het is van je gezicht af te lezen, dat het bij jou nog steeds niet snor zit.

zwaar onder de gordel Marsjg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:42
 
FLOWERFUL304 schreef:
ik ervaarde jouw vraag ook niet als een aanval, petra. Als ik het als een aanval had ervaren dan had je dat ook wel gemerkt. Je vraagt het en ik heb het voor je opgezocht. klaar toch.

Ik zeg altijd zolang er leven is is er hoop. God zal niet los laten zolang we hier op aarde zijn, maar wij zijn het die Hem loslaten. Als we de HG hebben ontvangen kunnen we hem ook wel verliezen (in extreem geval). Als Hij komt weet men dat, want het is een ervaring die iemands leven verandert. Maar als Hij zich terug trekt uit ons lichaam doet hij dat stilletjes en dan komen wij er pas achter in het leven hierna. Maar God blijft dan wel in ons omgeving, blijft aan ons trekken om weer tot Hem te komen.

Toen ik nog niet echt bekeerd was, was hij bij mij, in mn omgeving/ in de buurt. Toen ik mij bekeerde kwam die in mn lichaam wonen (wedergeboorte/doop in de HG), een ervaring die mn leven en persoon heeft veranderd. Als ik hem in mn binnenkamer zoek (stille tijd hou) of in de dienst ben komt hij ook nog op me, omgeeft hij mij wat ik kan ervaren. Sorry, ik kan het wat moeilijk uitleggen.

Maar, zo ik uit de bijbel kan halen is het wel de bedoeling om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Hij is ons als voorbeeld gegeven. Dus hoe meer men naar Jezus toe wordt gevormd door de HG en onze gewilligheid om te leven naar zijn wil in lijn met de bijbel, hoe minder men gaat zondigen. Want Jezus komt terug voor een bruid zonder vlek of rimpel. Het is een proces. Bij de één gaat het wat sneller en bij de andere kost het wat meer tijd afhankelijk hoe wij willen meewerken met God.

Het is ook belangrijk wat men onder zonde verstaat. Bijvoorbeeld: ik zie sex voor huwelijk of homofielie als zonde. Jij ziet sex voor het huwelijk niet als zonde. Hoe jij homo praktijken ziet, weet ik niet en ga ik ook niet voor je invullen. Het is om een voorbeeld te gegeven hoe men zonde zelf wil invullen. Maar wat zegt de bijbel daarover, dat is de vraag? God hoe kijkt u hier tegen aan? Gaan we dat onderzoeken? Willen we wel accepteren wat de bijbel als zonde bestempeld, is de vraag? Of houden we vast aan wat we willen dat zonde is? etc etc

Er staat ook geschreven weersta de duivel en hij zal van je vlieden. Net zo ook bij kain en abel. Kain hoefde abel niet te vermoorden als hij niet had toegegeven aan de drang om abel te vermoorden. God zei hem ook dat hij dat kon weerstaan als hij wilde. Dus zondigen is een keus die wij hebben te maken. We kunnen zondigen als we dat willen maar we kunnen het ook weerstaan als we niet willen zondigen. En als we het willen weerstaan dan komt de kracht Gods ons hierin te hulp. Het is vallen en opstaan totdat we dan uiteindelijk staan en de overwinning over de zonde of onze zwakheden behalen.

flowerful ik vind dit stuk van je mooi geschreven en ben het met alle dingen die hier staan eens.
ik zie sex voor het huwelijk in bepaalde gevallen niet als zonde ja. en over homofili denk ik zo mijn dingen er over, maar of het zo is, of ikhet goed zie?? Wijselijk probeer ik me uit deze discussie te houden, maar lees de meningen van anderen. ben nog moe van de discussie sex voor het huwelijk Knipoog smiley

Jezus houd van alle mensen,wij hoeven zijn liefde niet te verdienen met daden enhoe we zijn of hoeveel werken we hebben,(wilniet zeggen dat we ermaar oplosmogen leven) dat is allemaal genade.Hij heeft het kruis gedragen voor zondaren.
En iedereen is welkom bij jezus, ook homo,s
Ik ben er wel van overtuigd dat als ik zondig ik daardoor minder vervuld ben van de heilige geest,gelukkig is jezus daar om me zonden te vergeven. vond de regel uit debijbel effe moeilijk, dat god zijn geest geeft aan wie hem gehoorzamen, dacht hoe moet ik dat opvatten? want zonder zonde ben ik niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:10
 
PETRA411 schreef:
flowerful ik vind dit stuk van je mooi geschreven en ben het met alle dingen die hier staan eens.
ik zie sex voor het huwelijk in bepaalde gevallen niet als zonde ja. en over homofili denk ik zo mijn dingen er over, maar of het zo is, of ikhet goed zie?? Wijselijk probeer ik me uit deze discussie te houden, maar lees de meningen van anderen. ben nog moe van de discussie sex voor het huwelijk Knipoog smiley

Jezus houd van alle mensen,wij hoeven zijn liefde niet te verdienen met daden enhoe we zijn of hoeveel werken we hebben,(wilniet zeggen dat we ermaar oplosmogen leven) dat is allemaal genade.Hij heeft het kruis gedragen voor zondaren.
En iedereen is welkom bij jezus, ook homo,s
Ik ben er wel van overtuigd dat als ik zondig ik daardoor minder vervuld ben van de heilige geest,gelukkig is jezus daar om me zonden te vergeven. vond de regel uit debijbel effe moeilijk, dat god zijn geest geeft aan wie hem gehoorzamen, dacht hoe moet ik dat opvatten? want zonder zonde ben ik niet.


dank je wel.

Begrijp ik je goed Petra? Dat je wel overtuigd bent dat als men zondigt men daardoor minder vervuld is met de Helige Geest?

want dan kom men dus bij het verhaal van de 10 maagden, 5 wijs, 5 dwaas. de olie (=symbool voor HG) van de 5 dwaas raakte op. die gingen terug om olie te kopen maar in de tussen tijd kwam Jezus en nam alleen de 5 wijs mee. De 5 dwaas konden niet meer binnen in het koninkrijk.

maar zoals ik al zei: "zolang er leven is is er hoop". die 5 dwasen zijn wijs geworden want ze waren olie gaan kopen. Ze hebben welles waar de 1e komst van Jezus gemist maar zullen als ze wijs blijven en vol houden dan zullen ze Zijn 2e komst niet missen. Maar makkelijk zullen ze het niet hebben totaan zn 2e komst. Want houden ze niet vol dan zullen ze het koninkrijk niet halen, helaas. Ook een hele discussie op zich.

jakobus 1:13-15> 13 Wie in verleiding komt, moet niet beweren: ‘Die verleiding komt van God.’ Want God stelt niemand aan verleiding bloot, zoals hij zelf ook niet door iets slechts in verleiding kan worden gebracht. 14 Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. 15 Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 26 juni 2012, 10:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:30
 
FLOWERFUL304 schreef:
dank je wel.

Begrijp ik je goed Petra? Dat je wel overtuigd bent dat als men zondigt men daardoor minder vervuld is met de Helige Geest?

want dan kom men dus bij het verhaal van de 10 maagden, 5 wijs, 5 dwaas. de olie (=symbool voor HG) van de 5 dwaas raakte op. die gingen terug om olie te kopen maar in de tussen tijd kwam Jezus en nam alleen de 5 wijs mee. de 5 dwaas konden niet meer binnen.

ja daar ben ik van overtuigd,alleen zie sommigge dingen anders als jij,het punt sexvoorhet huwelijk bv, nou zou ik dat alleen doen als ik al een relatie heb uit liefde en het zelfs metj ezus overleggen, heb daar tig stukken terug in dat topic over geschreven hoe ik het zie.En denk dat het geen zonde dan is, maar allemaal denk denk he, ha ha ben sinds tijdje veel gegroeid in geloof en dit is nieuw voor mij hoe doe ik dat met mijn geloof nu ik in jezus geloof? enfin in ieder geval als ik weer een relatie begin doe ik het samen met jezus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:42
 
ROELANDE345 schreef:
zwaar onder de gordel Marsjg


BEHOORLIJK ZWAAR!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:50
 
PETRA411 schreef:
ja daar ben ik van overtuigd,alleen zie sommigge dingen anders als jij,het punt sexvoorhet huwelijk bv, nou zou ik dat alleen doen als ik al een relatie heb uit liefde en het zelfs metj ezus overleggen, heb daar tig stukken terug in dat topic over geschreven hoe ik het zie.En denk dat het geen zonde dan is, maar allemaal denk denk he, ha ha ben sinds tijdje veel gegroeid in geloof en dit is nieuw voor mij hoe doe ik dat met mijn geloof nu ik in jezus geloof? enfin in ieder geval als ik weer een relatie begin doe ik het samen met jezus

we denken idd verschillend (nog wel dan) maar ik heb ook niet altijd zo naar dit soort dingen op deze manier gekeken. Mijn kijk is gaan veranderen toen ik de bijbel begon te lezen enzo en me af begon te vragen hoe God tegen dit soort dingen aankijkt. In het oude testament heb ik kunnen ontdekken waar hij wel en niet van houdt. En omdat ik met Hem een verbond heb hou ik rekening met waar Hij wel en niet van houdt. Ik wil Hem pleasen niet mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:56
 
MARSJG370 schreef:
Flowerful, zo te zien heb jij niet hard genoeg gebeden, het is van je gezicht af te lezen, dat het bij jou nog steeds niet snor zit.

Het is dat ik toevallig op het sex forum had gelezen waar jij voor staat. Het is wat jij snor noemt, zou ik zeggen!!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 22:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:58
 
FLOWERFUL304 schreef:
we denken idd verschillend (nog wel dan) maar ik heb ook niet altijd zo naar dit soort dingen op deze manier gekeken. Mijn kijk is gaan veranderen toen ik de bijbel begon te lezen enzo en me af begon te vragen hoe God tegen dit soort dingen aankijkt. In het oude testament heb ik kunnen ontdekken waar hij wel en niet van houdt. En omdat ik met Hem een verbond heb hou ik rekening met waar Hij wel en niet van houdt. Ik wil Hem pleasen niet mezelf.

we denken inderdaad verschillend,maar hebben ook veel denken gemeen met elkaar,net zo als al die andere cristenen op dat sexvoorhuwelijk topic, het is jammer dat het communiceren zo moeilijk gaat met elkaar.
we horen niet tegenover elkaar te staan maar met elkaar.
ondanks we op verschillende punten van mening verschillen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:04
 
PETRA411 schreef:
we denken inderdaad verschillend,maar hebben ook veel denken gemeen met elkaar,net zo als al die andere cristenen op dat sexvoorhuwelijk topic, het is jammer dat het communiceren zo moeilijk gaat met elkaar.
we horen niet tegenover elkaar te staan maar met elkaar.
ondanks we op verschillende punten van mening verschillen.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:22
 
FLOWERFUL304 schreef:
Knipoog smiley

ja kon het maar anders..
moet toch kunnen?

we hebben allemaal wat
maar toch zijn we...........................

sorry k'reageer in't verkeerde vakje Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 23:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 00:09
 
THOMAS968 schreef:

Dank je wel!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:10
 
FRANKT627 schreef:
Dat ze kiezen om alleen te blijven, al dan niet door de domme vooroordelen, kan ik nog begrijpen. Maar een homo, een rechtgeaarde homo, wordt geen hetero hoor. Zo'n 100 jaar geleden dachten ze ook dat goede therapieên iemand van zijn of haar 'verkeerde' geaardheid kon verhelpen. Ik vind het gek dat sommigen in deze moderne tijd nog steeds van die kromme gedachten hebben.

idd kunnen goede therapieën niemand van zijn/haar verkeerde geaardheid helpen maar God wel. Bij Hem is alles mogelijk staat geschreven. Hij is de enige die alles kan verhelpen bij de mens daarvoor is hij ook de enige die de prijs ervoor op het kruis heeft betaald.

Niets en dan ook niets is onmogelijk bij God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:20
 
FRANKT627 schreef:
Als we nu eens de Bijbel effe negeren en ons als mensen gedragen alsof we de Bijbel nooit hebben gelezen, tevens werden opgevoed in een menslievende en verdraagzame omgeving met alle begrip voor anders denkende, anders-geaarde. Waarom zouden we de homo's dan niet alle liefde, geluk, genegenheid, lichamelijke affectie en zo veel meer toewensen?

Is liefde omgezet in daden alleen maar bestemd voor de hetero's? Zijn we dan niet aan het discrimineren? Ons alle geluk en affectie toewensen en mensen met een andere seksuele geaardheid niets gunnen. Is dat liefde en begrip voor onze medemens? We zijn hier in die zogenaamde beschaafde westerse wereld maar een stapje verwijderd van wat ze in de Arabische wereld doen met homoseksuelen. Of erger nog: een stapje verwijderd van dat enge korporaaltje dat 70 jaar geleden een jaagt maakte op de zogenaamde 'untermensch'. Mooie christenen, mensen, zijn jullie. Bravo...moest er een Nobelprijs zijn voor de domste onmenselijkste gedachten zouden vele christenen (?) in aanmerking
komen.

Vlgs mij gaat het in dit forum over christelijke homo wat staat daarover in de bijbel en niet over wat jij hierboven allemaal schrijft. Tenzij ik me vergis?

Maar persoonlijk zoals ik al vaker heb geschreven: mij maakt het allemaal niets uit hoe iemand wil leven en waar die voor kiest om met zn lichaam te doen als ik er maar geen last van heb. Dan doet die maar, whatever! Het intresseert mij helemaal niet! Het is ieder zn eigen verantwoordelijkheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:36
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd kunnen goede therapieën niemand van zijn/haar verkeerde geaardheid helpen maar God wel. Bij Hem is alles mogelijk staat geschreven. Hij is de enige die alles kan verhelpen bij de mens daarvoor is hij ook de enige die de prijs ervoor op het kruis heeft betaald.

Niets en dan ook niets is onmogelijk bij God!

ja, klopt, ik ben het helemaal eens dat God alle macht heeft, in staat is tot het onmogelijke. Dat heb ik ook best gezien, al was het maar in mijn eigen leven. Toch is mijn ervaring tot nu toe ook dat er muren blijven staan, vragen overblijven (de raadselen van I Corinthiërs 13 misschien?). Dat er mensen zijn die niet genezen van persoonstoornissen, ziekten (mijn broer is opgegeven), verslavingen. Dan dus ook de geaardheden waar men hard tegen knokt, voor bidt en smeekt en er komt blijkbaar geen verandering. En dan kan de hele omgeving biddend en smekend op de knieën rond deze persoon aanwezig zijn en vasten, proclameren, banieren... ik houd mijn vragen hierin... omdat de praktijk weerbarstiger is... maar twijfel niet aan het feit dat God altijd goed is met of zonder alles waar we mee kunnen worstelen en geen verandering in zien.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 25 juni 2012, 11:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:37
 
HEIDE115 schreef:
discussie apart?
Het gaat hier alleen maar over gebreken van wel willen,niet willen
het hoort wel,het hoort niet..ik denk van wel,ik denk van niet.

wat versta jij onder gebreken?

In jou stukje waarop ik antwoordt gaf.
Schrijf je dingen,die in het leven van een christen tot uiting mogen en komen.
dat is nog steeds iets persoonlijks tegen over God zelf!
Waar niemand over te oordelen heeft.

Hier zijn mensen die bepaalde dingen niet willen als christen
maar spreek niet zo jij doet over hun.
het is laag,wanneer je daar Herman voor nodigt hebt
Om je dan hierbij goed te voelen

pardon heide, er is een vlgs mij wel een verschil tussen zondigen en onze gebreken. Herman? wat heeft Herman met mij goed voelen te maken? Ik vind het zeer onvolwassen om herman voor mij voelen te gebruiken.

Ik deel hier in dit forum de visie die ik heb over homo sex die dus jouw en vele anderen dus blijkbaar niet bevallen en blijkbaar dus niet op een volwassen en respectvolle manier met elkaars meningen kunnen omgaan zonder dat ze de andere persoonlijk kleineren met zeer onsportieve en kinderachtige opmerkingen zoals die jij hierboven beschrijft in het gezicht te gooien. Het staat jullie netjes, hoor!!

Ik hoop dat jij en de anderen die dat ook hebben gedaan zich dan maar veel beter christen voelen dan ze mij voor uitmaken! Wel, Proficiaat!!

Jullie weten niet te discussieren als je het mij vraagt. Succes verder!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 25 juni 2012, 11:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:43
 
FLOWERFUL304 schreef:
Vlgs mij gaat het in dit forum over christelijke homo wat staat daarover in de bijbel en niet over wat jij hierboven allemaal schrijft. Tenzij ik me vergis?

Ja weet ik wel en daarom begon ik ook met te zeggen om eens effe niet Bijbels te gaan redeneren maar wel vanuit een puur menselijke, ja misschien wel vrijzinnige, oogpunt.

Maar persoonlijk zoals ik al vaker heb geschreven: mij maakt het allemaal niets uit hoe iemand wil leven en waar die voor kiest om met zn lichaam te doen als ik er maar geen last van heb. Dan doet die maar, whatever! Het intresseert mij helemaal niet! Het is ieder zn eigen verantwoordelijkheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 12:19
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd kunnen goede therapieën niemand van zijn/haar verkeerde geaardheid helpen maar God wel. Bij Hem is alles mogelijk staat geschreven. Hij is de enige die alles kan verhelpen bij de mens daarvoor is hij ook de enige die de prijs ervoor op het kruis heeft betaald.

Niets en dan ook niets is onmogelijk bij God!



Ben ik helemaal niet met je eens.....ook voor God zijn dingen onmogelijk en dat weet een ieder....Sommige ziektes en aandoeningen heb je door aanleg om door familieverbanden.....
Het is juist zo'n zin die mensen tot wanhoop brengt als ze het onmogelijke voor mogelijk gaan houden bij God......
Als jij een kind hebt met een beperking-ik noem maar even wat- moet je er toch mee leren omgaan dat dat niet zal veranderen en niet denken niets is onmogelijk bij God dus misschien wordt ze nog wel een keer wakker en dan is de beperking weg.....
Dat is geen reel beeld wat je schept en maakt mensen ook in verwarring en geeft ze dat eeuwige schuldgevoel.....
Hier in dit aardse leven zijn zelfs voor God zaken onmogelijk.......
Vergeet het psychisch effect ook niet, in Lourdes zit iedere dag de wachtkamer van de arts vol van mensen die denken genezen te zijn.......maar als dat werkelijk genezing was was er ook geen ziekte meer.....Hetzelfde heb ik ook ervaren in zo'n evangelische genezingsdienst.......er wordt zo op de mensen ingepraat en ik denk dat je daar erg voor op moet oppassen......Nog erger vind ik het als ik zie dat mensen grif voor die wonderen betalen........
En als laatste: niet gelovige mensen denken als ze genezen dat het allemaal mee is gevallen, christenen denken dat ze door God genezen zijn.........
mijn motto blijft: Vertrouw op God maar zet je fiets op slot......dus ook aandacht voor het aardse leven......en enige realiteitszin......


Oeps, off topic, het ging over homo"s....... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 25 juni 2012, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:24
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik helemaal niet met je eens.....ook voor God zijn dingen onmogelijk en dat weet een ieder....Sommige ziektes en aandoeningen heb je door aanleg om door familieverbanden.....
Het is juist zo'n zin die mensen tot wanhoop brengt als ze het onmogelijke voor mogelijk gaan houden bij God......
Als jij een kind hebt met een beperking-ik noem maar even wat- moet je er toch mee leren omgaan dat dat niet zal veranderen en niet denken niets is onmogelijk bij God dus misschien wordt ze nog wel een keer wakker en dan is de beperking weg.....
Dat is geen reel beeld wat je schept en maakt mensen ook in verwarring en geeft ze dat eeuwige schuldgevoel.....
Hier in dit aardse leven zijn zelfs voor God zaken onmogelijk.......
Vergeet het psychisch effect ook niet, in Lourdes zit iedere dag de wachtkamer van de arts vol van mensen die denken genezen te zijn.......maar als dat werkelijk genezing was was er ook geen ziekte meer.....Hetzelfde heb ik ook ervaren in zo'n evangelische genezingsdienst.......er wordt zo op de mensen ingepraat en ik denk dat je daar erg voor op moet oppassen......Nog erger vind ik het als ik zie dat mensen grif voor die wonderen betalen........
En als laatste: niet gelovige mensen denken als ze genezen dat het allemaal mee is gevallen, christenen denken dat ze door God genezen zijn.........
mijn motto blijft: Vertrouw op God maar zet je fiets op slot......dus ook aandacht voor het aardse leven......en enige realiteitszin......


Oeps, off topic, het ging over homo"s....... Engeltje smiley

Ik ga niet akkoord dat er dingen voor God onmogelijk zouden zijn, alleen...
volgens mij ligt het probleem vaak dat genezing voor velen "het" doel is.
God laat dingen gewoon ook toe om tot een doel te komen in een bepaald plan, soms voor jezelf, maar ook tot licht voor een ander.
We leven inderdaad in een gebroken wereld, en daarom zit ieder van ons nog gekluisterd aan het zondige, gebroken en zeker niet perfecte bestaan.
ik vraag me vaak af of alle situaties nodig zijn om persé te "veranderen". Het is vaak leerrijker om te ontdekken dat God juist handvaten geeft om met bepaalde situaties om te gaan.
En niet alles moet veranderen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:29
 
Ben ik met je eens X!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik helemaal niet met je eens.....ook voor God zijn dingen onmogelijk en dat weet een ieder....Sommige ziektes en aandoeningen heb je door aanleg om door familieverbanden.....
Het is juist zo'n zin die mensen tot wanhoop brengt als ze het onmogelijke voor mogelijk gaan houden bij God......
Als jij een kind hebt met een beperking-ik noem maar even wat- moet je er toch mee leren omgaan dat dat niet zal veranderen en niet denken niets is onmogelijk bij God dus misschien wordt ze nog wel een keer wakker en dan is de beperking weg.....
Dat is geen reel beeld wat je schept en maakt mensen ook in verwarring en geeft ze dat eeuwige schuldgevoel.....
Hier in dit aardse leven zijn zelfs voor God zaken onmogelijk.......
Vergeet het psychisch effect ook niet, in Lourdes zit iedere dag de wachtkamer van de arts vol van mensen die denken genezen te zijn.......maar als dat werkelijk genezing was was er ook geen ziekte meer.....Hetzelfde heb ik ook ervaren in zo'n evangelische genezingsdienst.......er wordt zo op de mensen ingepraat en ik denk dat je daar erg voor op moet oppassen......Nog erger vind ik het als ik zie dat mensen grif voor die wonderen betalen........
En als laatste: niet gelovige mensen denken als ze genezen dat het allemaal mee is gevallen, christenen denken dat ze door God genezen zijn.........
mijn motto blijft: Vertrouw op God maar zet je fiets op slot......dus ook aandacht voor het aardse leven......en enige realiteitszin......


Oeps, off topic, het ging over homo"s....... Engeltje smiley



het staat in de bijbel geschreven zie, zelfs voor ons kinderen Gods is niets onmogelijk zegt de bijbel. Ik heb het niet verzonnen hoor!

jerm 32:14>Ach HEER, mijn God, u hebt met uw grote kracht, met uw machtige arm, de hemel en de aarde gemaakt. Voor u is niets
onmogelijk.


mat 17:20>Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’

luc 1:37> want voor God is niets onmogelijk

Ik geloof wel dat bij God niets onmogelijk is, het staat in de bijbel daarom geloof ik het. Waarom bijvoorbeeld de ene van aids of een handicapt geneest en de andere niet is voor mij af en toe een raadsel. Ik heb genoeg gezien in de genezingsdiensten waar mensen van geboren blindheid of doofheid genezen, dat geboren verlamde mensen genezen. Of van aids genezen etc Het wordt ook allemaal nagegaan of het wel echt is en niet fake. En idd soms is het een show. Maar ik weet dat God wel degelijk nog steeds geneest, zelf heb ik ook genezingen van God ontvangen.

Waarom bij de één wel en de andere niet? Alleen God weet dat antwoordt als je het mij vraagt. Heeft het met de persoons zn geloof te maken? kan, hoeft niet. Heeft het met geestelijke blokkades te maken? kan, hoeft niet. Waarom gaat de één dood aan dezelfde kanker maar God geneest de andere? Zover ik weet heeft alles een rede die wij als mensen niet altijd weten maar God wel. Maar hoe dan ook, dood gaan is een overwinning voor een wedergeboren christen, ze gaan naar een betere plaats.

En idd we hebben God te vertrouwen en ons deel daarin te doen, zoals je bij de fiets op slot doen zegt. Ik weet wel dat voor God niets onmogelijk is. Hij heeft tenslotte de hele schepping en mensheid geschapen en dat doet Hij nog steeds. Elke baby van mens, dier en plant is Hij nog steeds aan het scheppen want vanzelf gaat dat niet. Zijn hand zit daarin. Dan zijn er de waarom niet gebeuren? Soms krijgen we antwoordt daarop en soms niet. We moeten maar doen met wat we wel weten en wat we niet weten in Gods handen leggen en Hem vertrouwen zoals je zelf ook schrijft. Zo is dit leven op aarde. En idd we gaan off topic.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 25 juni 2012, 13:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:47
 
FLOWERFUL304 schreef:
het staat in de bijbel geschreven zie, zelfs voor ons kinderen Gods is niets onmogelijk zegt de bijbel. Ik heb het niet verzonnen hoor!

jerm 32:14>Ach HEER, mijn God, u hebt met uw grote kracht, met uw machtige arm, de hemel en de aarde gemaakt. Voor u is niets
onmogelijk.


mat 17:20>Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’

luc 1:37> want voor God is niets onmogelijk

Ik geloof wel dat bij God niets onmogelijk is, het staat in de bijbel daarom geloof ik het. Waarom bijvoorbeeld de ene van aids of een handicapt geneest en de andere niet is voor mij af en toe een raadsel. Ik heb genoeg gezien in de genezingsdiensten waar mensen van geboren blindheid of doofheid genezen, dat geboren verlamde mensen genezen. Of van aids genezen etc Het wordt ook allemaal nagegaan of het wel echt is en niet fake. En idd soms is het een show. Maar ik weet dat God wel degelijk nog steeds geneest, zelf heb ik ook genezingen van God ontvangen.

Waarom bij de één wel en de andere niet? Alleen God weet dat antwoordt als je het mij vraagt. Heeft het met de persoons zn geloof te maken? kan, hoeft niet. Heeft het met geestelijke blokkades te maken? kan, hoeft niet. Waarom gaat de één dood aan dezelfde kanker maar God geneest de andere? Zover ik weet heeft alles een rede die wij als mensen niet altijd weten maar God wel. Maar hoe dan ook, dood gaan is een overwinning voor een wedergeboren christen, ze gaan naar een betere plaats.

En idd we hebben God te vertrouwen en ons deel daarin te doen, zoals je bij de fiets op slot doen zegt. Ik weet wel dat voor God niets onmogelijk is. Hij heeft tenslotte de hele schepping en mensheid geschapen en dat doet Hij nog steeds. Elke baby van mens, dier en plant is Hij nog steeds aan het scheppen want vanzelf gaat dat niet. Zijn hand zit daarin. Dan zijn er de waarom niet gebeuren? Soms krijgen we antwoordt daarop en soms niet. We moeten maar doen met wat we wel weten en wat we niet weten in Gods handen leggen en Hem vertrouwen zoals je zelf ook schrijft. Zo is dit leven op aarde. En idd we gaan off topic.

Zo off topic is het niet... we hadden het tenslotte ook over of verandering/ genezing mogelijk is of niet.
Dit is een mooie bijdrage van je...
Alleen het Matt vers is gedoeld op je eigen mogelijkheden vanuit je geloof.
Ik geloof ook dat voor Gods niets onmogelijk is, daar Hij ALLES in de hand heeft. Dat alleen al, word je stil van.
Zoals ik al eerder zei, denk ik dat het probleem vaak ligt dat mensen verandering en genezing als hoogste doel zien, terwijl we hier zijn tot eer van Hem.
Bijvoorbeeld als een ziekte een gevolg is van jarenlange verkeerde levenshouding is het vaak beter eerst verandering in je denken op te bouwen, ipv een instante genezing.
Neem nu als homofilie een gevolg is van gebrokenheid (ik ga me hier niet uitlaten of het genetisch wel of niet zo is) dan heeft men ook jaren nodig om gebrokenheid te keren. Zelfs al is men wedergeboren is verandering niet een instant proces dat op een dagje gebeurt. Alleen God kan gebrokenheid herstellen.
De mooiste getuigenissen die ik ken zijn trouwens meestal van mensen die (menselijk gezien) het meeste "mankeren"
Van hoe ze in relatie met God staan ontdanks hun tekortkomingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:48
 
XABIA794 schreef:
Ik ga niet akkoord dat er dingen voor God onmogelijk zouden zijn, alleen...
volgens mij ligt het probleem vaak dat genezing voor velen "het" doel is.
God laat dingen gewoon ook toe om tot een doel te komen in een bepaald plan, soms voor jezelf, maar ook tot licht voor een ander.
We leven inderdaad in een gebroken wereld, en daarom zit ieder van ons nog gekluisterd aan het zondige, gebroken en zeker niet perfecte bestaan.
ik vraag me vaak af of alle situaties nodig zijn om persé te "veranderen". Het is vaak leerrijker om te ontdekken dat God juist handvaten geeft om met bepaalde situaties om te gaan.
En niet alles moet veranderen...



wauw Xabie.. mooi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 14:48
 
Bij deze wil ik even kwijt hier,dat we ondanks over en weer het hebben gehad over christelijke homo's..
Dat we elkaar in grote lijnen hebben begrepen.

Wat we er zeker mee hebben laten zien,is dat het ons niet koud heeft gelaten
over de vraag hoe wij over de homo's denken..hoe met ze mee te leven,en waarom je er persoonlijk tegen bent.

Bidden voor deze wereld,valt iedereen onder.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 25 juni 2012, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 15:17
 
FLOWERFUL304 schreef:
Vlgs mij gaat het in dit forum over christelijke homo wat staat daarover in de bijbel en niet over wat jij hierboven allemaal schrijft. Tenzij ik me vergis?

Maar persoonlijk zoals ik al vaker heb geschreven: mij maakt het allemaal niets uit hoe iemand wil leven en waar die voor kiest om met zn lichaam te doen als ik er maar geen last van heb. Dan doet die maar, whatever! Het intresseert mij helemaal niet! Het is ieder zn eigen verantwoordelijkheid.

als het je dan helemaal niks interesseert, waarom reageer je dan elke keer weer en, steeds heftiger en ook wel agressiever naar de anderen??
Waar in dit hele verhaal, topic, blijkt enig mededogen, naaste lief hebben als je zelf, of compassie voor de ander? De ander die worstelt met zijn homo-zijn en zijn geloof, wetende dat het niet kan???

Ik vind het beschamend om te moeten lezen en te bedenken dat ik mezelf ook een christen mag noemen als ik de bijdragen lees die je neerzet....... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 15:44
 
HEIDE115 schreef:
Bij deze wil ik even kwijt hier,dat we ondanks over en weer het hebben gehad over christelijke homo's..
Dat we elkaar in grote lijnen hebben begrepen.

Wat we er zeker mee hebben laten zien,is dat het ons niet koud heeft gelaten
over de vraag hoe wij over de homo's denken..hoe met ze mee te leven,en waarom je er persoonlijk tegen bent.

Bidden voor deze wereld,valt iedereen onder.


Heide, wat erg dat je dit schrijft........ik heb helemaal niet het gevoel dat we elkaar in grote lijnen begrepen, juist niet kan je beter zeggen......
Al die kritiek over twee mensen die van elkaar houden en dat willen laten zien onder het toeziend oog van een liefdevolle God, een God die daarin juist laat zien hoe divers God is wordt hier afgedaan als een ziekte die te genezen is.......Terwijl je juist moet denken: waar liefde heerst is de Eeuwige zegenend aanwezig.........is dat geen betere insteek?
En wie zegt dat ze in de tijd dat de Bijbel werd geschreven al homoseksualiteit bestond? Verhalen uit die tijd moet je niet lezen met de info die je nu hebt en zeker niet letterlijk want het blijft tenslotte een boek dat door mensen geschreven is in de Geest van God......en dan blijft hoe dan ook erg persoonlijk.....
Ik ben het met Tink eens: het is soms beschamend om te lezen......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 25 juni 2012, 15:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 16:04
 
ZEELAND736 schreef:
Ben ik met je eens X!!!!

Tsjone jonge jonge, had ik eerlijk gezet nooit kunnen denken, een hele zin, dat ik het toch een keer mocht meemaken, we zijn het een keer eens Smiley die vol vragen zit !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 16:06
 
Ik vond het juist een mooie conclusie van Heide, we zijn het niet met elkaar eens geworden nee. Maar dat hoeft ook niet.
Overigens blijkt voor mij uit Gen 19,het verhaal van Sodom em Gomorra en de wetgeving van God duidelijk dat homofilie toen ook al bestond. Lev 20;13 bijvoorbeeld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 16:22
 
TINK100 schreef:
als het je dan helemaal niks interesseert, waarom reageer je dan elke keer weer en, steeds heftiger en ook wel agressiever naar de anderen?? > Niks interesseert, duidelijk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Jij vindt dat ik steeds heftiger + ... reageer. Wel, wat zal ik zeggen: actie -reactie. Dacht dat het forum voor iedereen was om te reageren of is het maar voor een bepaald klein groepje van jouw soort,hé.

Waar in dit hele verhaal, topic, blijkt enig mededogen, naaste lief hebben als je zelf, of compassie voor de ander? De ander die worstelt met zijn homo-zijn en zijn geloof, wetende dat het niet kan??? > Vlgs mij gaat het onderwerp daar niet over!!

Ik vind het beschamend om te moeten lezen en te bedenken dat ik mezelf ook een christen mag noemen als ik de bijdragen lees die je neerzet....... Smiley met dichtgeplakte mond
> Dan lees ze dan ook niet als je beschamend over bent? Want ik denk dat je het niet zo goed begrijpt wat ik probeer uit te leggen maar doe ook geen moeite. En zo ik heb gemerkt is het respecteren van anders mans mening bij jouw ver te zoeken.

En als je over mij begint zou ik als ik jouw was maar even naar je zelf kijken want de manier hoe jij vanaf de eerste keer en ieder keer daarna op mij reageert is niet bepaald vriendelijk en liefde vol. Eerder haatdragend. Dus vind je het gek dat ik wat geirriteerd erdoor raak? Wat een goede christen ben jij zeg! Je verdient een grote pluim! Ga vooral zo door!
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 25 juni 2012, 16:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 16:31
 
Flowerful zegt:
Quote:
Wel, wat zal ik zeggen: actie -reactie. Dacht dat het forum voor iedereen was om te reageren of is het maar voor een bepaald klein groepje van jouw soort,hé.



Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 29 juni 2012, 06:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 26 Volgende
Pagina 7 van 26