ChristianMatch
 


Forum

Doodstraf .......wat is erop tegen ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:53
 
PETRA944 schreef:
eh alleen al de naam hakkelaar, wil noggeneens niet weten wat hij gedaan heeft en wat zijn redenen zijn en hoe zon man denkt. liever houd ik me met het licht bezig Lachende smiley

Daar heb je wel gelijk in, maar het was best spannend om naar te kijken; gedurfd is het wel. Maar het pleit hem niet goed wat hij gedaan heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:56
 
Ik vraag me af of in Romeinen 13 met het ``hanteren van het zwaard`` alleen maar het uitvoeren van de doodstraf bedoeld wordt. Als je het breder trekt zou het ook kunnen betekenen het handhaven van het recht.

De doodstraf als vergelding staat voor mij haaks op het gebod tot het liefhebben van je naaste. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat er niet gestraft zou mogen worden. Alleen het ontnemen van iemands leven komt niet aan ons toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:58
 
MARIO216 schreef:
Daar heb je wel gelijk in, maar het was best spannend om naar te kijken; gedurfd is het wel. Maar het pleit hem niet goed wat hij gedaan heeft.


ha ha jij houd zeker ook van horror films, weet je ik vind dat ze intervieuws met zon hakkelaar helemaal niet op tv moeten uitzenden,vooral niet wanneer de blaadjes vallen, hoeveel geesteszieken zitten niet voor de tv nu t e kijken en denken hee, dat brengt me op een idee. misschien wel de schrifofreen bij jou 2 straten verder, dan word het echt spannend.....,
mensen kijken vaak die shit van spannend of interesant maar blijft een feit dat het ook invloed heeft op bepaalde mensen die denken leuk etc en het na willen doen. zo denk ik erover .... of is dat nou zo maf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:00
 
PIETER619 schreef:
Natuurlijk hebben ook niet christenen normen en waarden. bij sommige zouden wij misschien wel een voorbeeld aan kunnen nemen.

Waar het omgaat is, dat oog ooog en tand om tand, gemakkelijker gaat dan de ander wang toekeren, dat is het verschil.

Ja, de ander de wang toekeren kan erg moeilijk zijn. (soms mag je wel terugmeppen, hoor Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:07
 
Graarg on topic...heeft de overheid de macht en zou het goed zijn voor de huidige samenleving om de doodstraf in extreme gevallen toe te passen?

Er staat ook dat je geen pareks voor de zwijnen moet werpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:16
 
Er zijn hier hele topics geweest over vergeving,waar is die gedachte nu gebleven????
Iemand doden omdat JIJ vindt dat je ze uit de samenleving wilt hebben strookt niet met de Bijbel,na doding is er geen kans meer op berouw en vergeving.Wat mij betreft mogen de straffen hoger worden,vergis je niet,opsluiting is al een zware straf op zich.......

In Amerika voert men de doodstraf uit,de criminaliteit neemt er alleen maar toe dus als afschrikmiddel werkt het absoluut niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:21
 
LEANNE226 schreef:
Er zijn hier hele topics geweest over vergeving,waar is die gedachte nu gebleven????
Iemand doden omdat JIJ vindt dat je ze uit de samenleving wilt hebben strookt niet met de Bijbel,na doding is er geen kans meer op berouw en vergeving.Wat mij betreft mogen de straffen hoger worden,vergis je niet,opsluiting is al een zware straf op zich.......

In Amerika voert men de doodstraf uit,de criminaliteit neemt er alleen maar toe dus als afschrikmiddel werkt het absoluut niet.

goh daar heb je helemaal gelijk in over amerika. over vergeving, wil niet zeggen dat daders hun verantwoordelijkheid , de gevolgen mogen ontlopen.

enfin ik ga na de leuke topics, moeilijk onderwerp, maar goed om es over na te denken. en denk dat sommigge hier wijzer zijn als ik, inderdaad laat de wraak maar aan god toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:24
 
in de eerste plaats is de doodstraf een straf van het volk.
net als elke andere straf.
een rechter straft niet omdat hij/zij boos is ,maar omdat het volk het eist.

in de tweede plaats heeft het niets te maken met afschrikken maar de straf die staat op de wreedheden die verricht zijn.
en een straf heeft altijd iets corrigerends , maar wat valt er te corrigeren aan een sujet , die tig mensen vermoord?
moet je daar de samenleving voor behoeden ?
of moet je Sinterklaas spelen ?

het is maar hoe je het beziet.
maar wat er in Nederland wordt verstaan onder de gevangenis is bij lange na niet zoals het is in China of Rusland of Brazilie of welk ander land dan ook.
Het is niet leuk ........nee
Maar echt afzien is het ook niet.

meer een betaald verblijf en logies ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:30
 
CORTAZAR588 schreef:
in de eerste plaats is de doodstraf een straf van het volk.
net als elke andere straf.
een rechter straft niet omdat hij/zij boos is ,maar omdat het volk het eist.

in de tweede plaats heeft het niets te maken met afschrikken maar de straf die staat op de wreedheden die verricht zijn.
en een straf heeft altijd iets corrigerends , maar wat valt er te corrigeren aan een sujet , die tig mensen vermoord?
moet je daar de samenleving voor behoeden ?
of moet je Sinterklaas spelen ?

het is maar hoe je het beziet.
maar wat er in Nederland wordt verstaan onder de gevangenis is bij lange na niet zoals het is in China of Rusland of Brazilie of welk ander land dan ook.
Het is niet leuk ........nee
Maar echt afzien is het ook niet.

meer een betaald verblijf en logies ....


Weet je... ik heb barmhartigheid van God in actie gezien vanuit het justitiepastoraat... ontroerend hoe een pittige crimineel zijn leven heeft gebeterd en als een beter mens de samenleving in ging, zich welbewust van Zegen en Genade. Ik vind jouw woorden liefde- en harteloos. WWJD.

Gods formule voor de mens in actie: barmhartigheid en lankmoedigheid.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 12 oktober 2012, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:48
 
... wie zijn wij dat wij bepalen wie er mag leven en wie niet. Hoe moeten wij nog getuigen zijn van het Licht als we wegvagen wie ons te duister is/lijkt ... en hoe rechtvaardig zouden wij omgaan met dit soort uitvoeren van het recht? De grens is zo dun... voor je het weet staan de rechters en de uitvoerders aan de kant waar de terechtgestelden stonden.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 12 oktober 2012, 23:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:57
 
Vraagje aan de voorstanders van de doodstraf...

Stel dat de doodstraf in nederland nog bestond en de rechter sprak hem uit over een kindermoordenaar, overduidelijk bewijs, dus geen twijfelgeval.

Zou jij de trekker willen overhalen of de strop om de hals willen leggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 00:31
 
PETRA944 schreef:
4 woorden, maar echt in de praktijk thomas zou jij je kids niet verdedigen? moeilijk hoor......, iets waar ik zelf natuurlijk ook wel es over nadenk die 4 woorden....

Ons huwelijk was kinderloos, Petra. Maar als ze er waren geweest: Verdedigen zou ik wel, maar doden zeker niet, in geen geval.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 13 oktober 2012, 00:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 07:16
 
CORTAZAR588 schreef:
in de eerste plaats is de doodstraf een straf van het volk.
net als elke andere straf.
een rechter straft niet omdat hij/zij boos is ,maar omdat het volk het eist.

in de tweede plaats heeft het niets te maken met afschrikken maar de straf die staat op de wreedheden die verricht zijn.
en een straf heeft altijd iets corrigerends , maar wat valt er te corrigeren aan een sujet , die tig mensen vermoord?
moet je daar de samenleving voor behoeden ?
of moet je Sinterklaas spelen ?

het is maar hoe je het beziet.
maar wat er in Nederland wordt verstaan onder de gevangenis is bij lange na niet zoals het is in China of Rusland of Brazilie of welk ander land dan ook.
Het is niet leuk ........nee
Maar echt afzien is het ook niet.

meer een betaald verblijf en logies
....

Eén keer per jaar is er in Nederland een mogelijkheid je vrijwillig in een cel te laten opsluiten voor ik dacht 48 uur. Je mag er dan maar dat ene uurtje uit om te luchten en verder blijft die celdeur potdicht. Je zou es kunnen overwegen gevangene onder de gevangenen te worden om (een tipje) van het celleven en de sfeer te proeven. Veel van het personeel en de mede-gevangenen weten namelijk niet dat je er vrijwillig zit dus zullen je niet anders benaderen dan de medegedetineerden tijdens het uurtje buiten cel.

In Nederland is het inderdaad beter, ik ken verhalen over het gevangenis"bestaan" zoals in Japan, in Turkije en het verschil is duidelijk. Maar er is ook een overeenkomst in de verhalen vergeleken met Nederland en die gaat dieper dan jouw omschrijving: "in Nederland is het niet echt afzien en meer betaald logies en verblijf..."


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 13 oktober 2012, 07:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 08:33
 
PIETER649 schreef:
Vraagje aan de voorstanders van de doodstraf...

Stel dat de doodstraf in nederland nog bestond en de rechter sprak hem uit over een kindermoordenaar, overduidelijk bewijs, dus geen twijfelgeval.

Zou jij de trekker willen overhalen of de strop om de hals willen leggen?

Als ik voorstander was van de doodstraf, zou ik er best moeite mee hebben om de knop om te draaien,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 08:34
 
PIETER649 schreef:
Vraagje aan de voorstanders van de doodstraf...

Stel dat de doodstraf in nederland nog bestond en de rechter sprak hem uit over een kindermoordenaar, overduidelijk bewijs, dus geen twijfelgeval.

Zou jij de trekker willen overhalen of de strop om de hals willen leggen?

goede vraag, nee zou het niet willen, tenzij zo iemand me eigen kinderen wat zou hebben aangedaan misschien, maar dan zou ik het uit wraak doen en das geen goed motief.

Jullie hebben helemaal gelijk met geen doodstraf.Ik trek me woorden terug, toch met verdediggen vind ik het een moeilijk iets, andere zaak......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 08:35
 
THOMAS968 schreef:
Ons huwelijk was kinderloos, Petra. Maar als ze er waren geweest: Verdedigen zou ik wel, maar doden zeker niet, in geen geval.


Thomas

Sorry thomas, dat wist ik niet dat je huwelijk kinderloos was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 08:37
 
Ik vond de uitzending van Collegetour van gisteravond best een overwinningstoch voor Holleeder, geen enkel woord van spijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 09:22
 
THOMAS968 schreef:
Ons huwelijk was kinderloos, Petra. Maar als ze er waren geweest: Verdedigen zou ik wel, maar doden zeker niet, in geen geval.


Thomas


Toch denk ik dat de praktijk een stuk weerbarstiger is. We weten allemaal dat er staat Gij zult niet doden....
Ik hoef maar te refereren aan de verzetsstrijders...en recenter nog in Tubbergen, waar twee predikanten bekend om hun vredelievendheid samen wonen en de één de ander vermoordde.....
En wat denk je van al die mensen-lijkt wel een trend- die hun partner en kinderen vermoorden omdat er problemen zijn die geen uitkomst meer bieden zo lijkt het.......
Dus ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn met termen van in geen geval of ik doe het nooit.......
Je hoopt dat je het nooit zal doen is misschien een wat betere formulering......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 09:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
Toch denk ik dat de praktijk een stuk weerbarstiger is. We weten allemaal dat er staat Gij zult niet doden....
Ik hoef maar te refereren aan de verzetsstrijders...en recenter nog in Tubbergen, waar twee predikanten bekend om hun vredelievendheid samen wonen en de één de ander vermoordde.....
En wat denk je van al die mensen-lijkt wel een trend- die hun partner en kinderen vermoorden omdat er problemen zijn die geen uitkomst meer bieden zo lijkt het.......
Dus ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn met termen van in geen geval of ik doe het nooit.......
Je hoopt dat je het nooit zal doen is misschien een wat betere formulering......

Daar zit ik dus ook steeds aan te denken, in oorlog, om je te verdedigen, stel dat er in een oorlog geen soldaten waren, een land zich niet verdedigt, want gij zult niet doden. Dan kom ik toch in botsing met dat gebod. Jij leeft bv in een land met heftig oorlogsgeweld, de viijand komt bv op een school met kinderen af , laat je ze gaan,ook al zal je weten dat ze die kinderen doden? want god zegt gij zult niet doden, of pak je een wapen en schiet ze neer? In mijn denken denk ik meteen het laatste.
Zou niet met mezelf kunnen leven denk ik als ik niets had gedaan.

En weet je misschien offtopic, maar cristen zijn in vervolgde landen, soms denk ik wel es, makkelijk hier cristen zijn, maar bv in sommigge landen word je aangehouden, vragen ze ben je cristen of moslim, antwoord je cristen hakken ze je hand af. ehhhh wat zou ik doen?( en dat is nog mild vergeleken wat ze soms met cristenen doen) En dan gaat het nog alleen maar over mij, stel je weet je familie, je kids gaan er onder leiden, krijgen er heftigge gevolgen door, verlochen je dan je geloof? En ik denk dat cristenen die hun geloof niet verlochenen echt de hemel open zien op zon moment en daar door de kracht hebben om hun geloof niet te verloochenen. God ze op dat moment de kracht geeft, bij ze is. maar of ik zelf dan nog in het openbaar voor me geloof zou uitkomen????
En als je denkt aan de vader van corrie ten boom, in het verzet, met alle gevolgen die dat met zich meebrengt voor je gezin, dan denk ik dapper zo,n keuze kunnen maken en vraag ik me af, of in moeilijke tijden god veel van zich laat zien aan bepaalde mensen dat ze die keuzes kunnen maken, ook niet cristenen, hoeveel hebben hun leven geofferd om anderen mensen te redden , strijdend voor de goede dingen in de wereld, misschien zien ze de wereld dan anders, met nog maar 1 ding voor ogen, laat liefde in de wereld overheersen , ook al gaat het tenkoste van me leven. Wat zou ikz elf doen als ik in zon situatie zat? We zullen het nooit weten tenzij we het mee maken, met de hoop dat we nooit zoiets hoeven mee te maken. en als toch dat we de juiste keuze maken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 11:03
 
PIETER649 schreef:
Vraagje aan de voorstanders van de doodstraf...

Stel dat de doodstraf in nederland nog bestond en de rechter sprak hem uit over een kindermoordenaar, overduidelijk bewijs, dus geen twijfelgeval.

Zou jij de trekker willen overhalen of de strop om de hals willen leggen?

als het vonnis door de rechter bepaalt was en uitgevoerd moest worden door bijv injectie zou ik dat denk ik wel doen als het mijn taak was
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 11:06
 
MARIO216 schreef:
Ik vond de uitzending van Collegetour van gisteravond best een overwinningstoch voor Holleeder, geen enkel woord van spijt.

Als een volk een moordenaar en ontvoerder een held vindt, zegt het iets ver de droeve staat van het volk en van het niveau van de media van dit land. Gewoon niet kijken want dat is effectief bij dit soort ondernemers.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 13 oktober 2012, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 20:23
 
CORTAZAR588 schreef:
in de eerste plaats is de doodstraf een straf van het volk.
net als elke andere straf.
een rechter straft niet omdat hij/zij boos is ,maar omdat het volk het eist.

in de tweede plaats heeft het niets te maken met afschrikken maar de straf die staat op de wreedheden die verricht zijn.
en een straf heeft altijd iets corrigerends , maar wat valt er te corrigeren aan een sujet , die tig mensen vermoord?
moet je daar de samenleving voor behoeden ?
of moet je Sinterklaas spelen ?

het is maar hoe je het beziet.
maar wat er in Nederland wordt verstaan onder de gevangenis is bij lange na niet zoals het is in China of Rusland of Brazilie of welk ander land dan ook.
Het is niet leuk ........nee
Maar echt afzien is het ook niet.

meer een betaald verblijf en logies ....

Dus vind jij dat het volk boven God staat, ken jij het Grote Gebod wat Jezus ons heeft geleerd wel? Wie is dan Baas als je dat naleeft, het volk of God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 16:58
 
Ik ken het gebod.
Dat is mij bekend , maar even afgezien van alle verwijten aan mijn adres , heeft de staat desalniettemin de taak om zijn ingezetenen te beschermen.

Dat kan op velerlei wijzen.

Het gebod Gij zult niet doden is duidelijk.

Maar geldt dat in de eerste plaats niet voor de verdachte ?
Waarom zou deze daarvan verschoond moeten blijven?

Degene die een moord begaat neemt het leven van een slachtoffer.
Ik heb het niet over doodslag want dat is een andere kwestie.

Moord is altijd gewild.
Of het nu komt omdat je een slechte jeugd hebt gehad of een koele moeder of een slecht huwelijk of dat je in andere problemen zit...
er is geen verdediging voor moord noch is er een reden om te doen alsof het verdedigbaar is.

Het is een capitaal misdrijf.

En zoals de meeste overheden ermee omgaan en het feit , dat een groot gedeelte van deze sujets recidiveert , is het vragen om problemen.
Ik weet , dat niemand het hier met me eens is en dat iedereen er schande vn spreekt , maar kom dan eens met tegenbewijs.?

De bijbel ken ik en de vigerende gedachte hier op het Forum , dat sinds het sterven van Jezus , alles id geoorloofd , want Hij vergeeft het toch wel , die gedachte is mij ook bekend.

Maar ik geloof niet dat God alles door de vingers ziet en overal wel een oogje toeknijpt.
Wie een moord begaat en zich niet bekeert, gaat naar de Hel.
Wie een dronkaard is en dus de alcohol als afgod heeft en zich niet bekeert en stop met zuipen
komt niet in het koninkrijk der hemelen.

Wie hoereert en alles wat los en vast zit ........, komt niet in de hemel.

Waarom is het zo moeilijk om deze woorden te accepeteren?
Omdat het de roze wolk doorprikt dat God Sinterklaas is ?
En spaar me alle kletskoek dat je je op het Licht moet richten.
De Satan komt als de engel van het licht en hij wil niets anders dan dat wij de bijbel niet meer letterlijk nemen , maar er een mooi verhalen boek van maken.

En elkaar in slaap sussen .........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:07
 
CORTAZAR588 schreef:
Ik ken het gebod.
Dat is mij bekend , maar even afgezien van alle verwijten aan mijn adres , heeft de staat desalniettemin de taak om zijn ingezetenen te beschermen.

Dat kan op velerlei wijzen.

Het gebod Gij zult niet doden is duidelijk.

Maar geldt dat in de eerste plaats niet voor de verdachte ?
Waarom zou deze daarvan verschoond moeten blijven?

Degene die een moord begaat neemt het leven van een slachtoffer.
Ik heb het niet over doodslag want dat is een andere kwestie.

Moord is altijd gewild.
Of het nu komt omdat je een slechte jeugd hebt gehad of een koele moeder of een slecht huwelijk of dat je in andere problemen zit...
er is geen verdediging voor moord noch is er een reden om te doen alsof het verdedigbaar is.

Het is een capitaal misdrijf.

En zoals de meeste overheden ermee omgaan en het feit , dat een groot gedeelte van deze sujets recidiveert , is het vragen om problemen.
Ik weet , dat niemand het hier met me eens is en dat iedereen er schande vn spreekt , maar kom dan eens met tegenbewijs.?

De bijbel ken ik en de vigerende gedachte hier op het Forum , dat sinds het sterven van Jezus , alles id geoorloofd , want Hij vergeeft het toch wel , die gedachte is mij ook bekend.

Maar ik geloof niet dat God alles door de vingers ziet en overal wel een oogje toeknijpt.
Wie een moord begaat en zich niet bekeert, gaat naar de Hel.
Wie een dronkaard is en dus de alcohol als afgod heeft en zich niet bekeert en stop met zuipen
komt niet in het koninkrijk der hemelen.

Wie hoereert en alles wat los en vast zit ........, komt niet in de hemel.

Waarom is het zo moeilijk om deze woorden te accepeteren?
Omdat het de roze wolk doorprikt dat God Sinterklaas is ?
En spaar me alle kletskoek dat je je op het Licht moet richten.
De Satan komt als de engel van het licht en hij wil niets anders dan dat wij de bijbel niet meer letterlijk nemen , maar er een mooi verhalen boek van maken.

En elkaar in slaap sussen .........

Je vergeet de helft. Alles is geoorloofd alleen niet alles is oorbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:26
 
Maar ik geloof niet dat God alles door de vingers ziet en overal wel een oogje toeknijpt.
Wie een moord begaat en zich niet bekeert, gaat naar de Hel.
Wie een dronkaard is en dus de alcohol als afgod heeft en zich niet bekeert en stop met zuipen
komt niet in het koninkrijk der hemelen.

Wie hoereert en alles wat los en vast zit ........, komt niet in de hemel.

Waarom is het zo moeilijk om deze woorden te accepeteren?
Omdat het de roze wolk doorprikt dat God Sinterklaas is ?
En spaar me alle kletskoek dat je je op het Licht moet richten.
De Satan komt als de engel van het licht en hij wil niets anders dan dat wij de bijbel niet meer letterlijk nemen , maar er een mooi verhalen boek van maken.

en wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.....wat ziet gij de splinter in de ogen van een ander maar niet de balk in uw eigen ogen.....zomaar wat teksten die boven komen......het is niet alleen zwart of wit...nuances zullen er zijn......een oog voor een oog?? werkt het zo???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 20:26
 
Lucia de B. werd veroordeeld tot een lange gevangenisstraf na een ernstige rechterlijke dwaling. Aangezien ze als verpleegster des doods nogal wat mensen had omgebracht, zou de doodstraf gegeven zijn. Nu leefde ze tenminste nog nadat bleek dat ze ten onrechte was veroordeeld. Als ze als gevolg van haar veroordeling door de staat was vermoord, had er geen recht meer kunnen plaatsvinden en was ze ten onrechte ter dood gebracht.
Wat Sietske H. deed was weerzinwekkend maar na psychiatrisch onderzoek blijkt dat ze bepaald niet in orde is. In plaats van twaalf jaar gevangenisstraf krijgt ze nu 3 jaar en voor de rest tbs, zij het dat die onbeperkt verlengd kan worden. Dat is gezien haar afwijking niet denkbeeldig. Had ze de doodstraf moeten krijgen? In een land met de doodstraf was dat waarschijnlijk gebeurd. Ik praat haar vreselijke daad nooit goed maar ben blij dat ik in een beschaafd land woon waar de doodstraf nooit maar dan ook nooit wordt gegeven. Verder kent ons recht twee onderdelen bij een straf, vergelding en resocialisatie. Dat het laatste niet werkt bij Marokkanen is bekend maar die staan ook naast of buiten onze samenleving. Het is goed dat we niet alleen straffen en vergelden, dat mag best, maar na de straf ook weer uitzicht bieden op een zo normaal mogelijk bestaan. Vergeving is nu eenmaal radicaal. Vergeving is misschien ook niet rechtvaardig maar het levert vooral de bijbelse gerechtigheid op, namelijk dat iedereen er bij hoort en tot zijn recht mag komen. Dat gold voor hoeren en tollenaars en zelfs voor moordenaars aan het kruis. Dat geldt dus ook voor Sietske.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 14 oktober 2012, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 20:47
 
THOMAS968 schreef:
Lucia de B. werd veroordeeld tot een lange gevangenisstraf na een ernstige rechterlijke dwaling. Aangezien ze als verpleegster des doods nogal wat mensen had omgebracht, zou de doodstraf gegeven zijn. Nu leefde ze tenminste nog nadat bleek dat ze ten onrechte was veroordeeld. Als ze als gevolg van haar veroordeling door de staat was vermoord, had er geen recht meer kunnen plaatsvinden en was ze ten onrechte ter dood gebracht.
Wat Sietske H. deed was weerzinwekkend maar na psychiatrisch onderzoek blijkt dat ze bepaald niet in orde is. In plaats van twaalf jaar gevangenisstraf krijgt ze nu 3 jaar en voor de rest tbs, zij het dat die onbeperkt verlengd kan worden. Dat is gezien haar afwijking niet denkbeeldig. Had ze de doodstraf moeten krijgen? In een land met de doodstraf was dat waarschijnlijk gebeurd. Ik praat haar vreselijke daad nooit goed maar ben blij dat ik in een beschaafd land woon waar de doodstraf nooit maar dan ook nooit wordt gegeven. Verder kent ons recht twee onderdelen bij een straf, vergelding en resocialisatie. Dat het laatste niet werkt bij Marokkanen is bekend maar die staan ook naast of buiten onze samenleving. Het is goed dat we niet alleen straffen en vergelden, dat mag best, maar na de straf ook weer uitzicht bieden op een zo normaal mogelijk bestaan. Vergeving is nu eenmaal radicaal. Vergeving is ook niet rechtvaardig misschien maar het levert vooral de bijbelse gerechtigheid op, namelijk dat iedereen er bij hoort en tot zijn recht mag komen. Dat gold voor hoeren en tollenaars en zelfs moordenaars aan het kruis. Dat geldt dus ook voor Sietske.

Thomas

Zelfs voor de ontvoeder van Toos van der Valk, Gerrit-Jan Heijn en al die anderen. Soms heel moeilijk te bevatten ja.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 22:56
 
..

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 14 oktober 2012, 22:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 22:59
 
CORTAZAR588 schreef:
Ik ken het gebod.
Dat is mij bekend , maar even afgezien van alle verwijten aan mijn adres , heeft de staat desalniettemin de taak om zijn ingezetenen te beschermen.

Dat kan op velerlei wijzen.

Het gebod Gij zult niet doden is duidelijk.

Maar geldt dat in de eerste plaats niet voor de verdachte ?
Waarom zou deze daarvan verschoond moeten blijven?

Degene die een moord begaat neemt het leven van een slachtoffer.
Ik heb het niet over doodslag want dat is een andere kwestie.

Moord is altijd gewild.
Of het nu komt omdat je een slechte jeugd hebt gehad of een koele moeder of een slecht huwelijk of dat je in andere problemen zit...
er is geen verdediging voor moord noch is er een reden om te doen alsof het verdedigbaar is.

Het is een capitaal misdrijf.

En zoals de meeste overheden ermee omgaan en het feit , dat een groot gedeelte van deze sujets recidiveert , is het vragen om problemen.
Ik weet , dat niemand het hier met me eens is en dat iedereen er schande vn spreekt , maar kom dan eens met tegenbewijs.?

De bijbel ken ik en de vigerende gedachte hier op het Forum , dat sinds het sterven van Jezus , alles id geoorloofd , want Hij vergeeft het toch wel , die gedachte is mij ook bekend.

Maar ik geloof niet dat God alles door de vingers ziet en overal wel een oogje toeknijpt.
Wie een moord begaat en zich niet bekeert, gaat naar de Hel.
Wie een dronkaard is en dus de alcohol als afgod heeft en zich niet bekeert en stop met zuipen
komt niet in het koninkrijk der hemelen.

Wie hoereert en alles wat los en vast zit ........, komt niet in de hemel.

Waarom is het zo moeilijk om deze woorden te accepeteren?
Omdat het de roze wolk doorprikt dat God Sinterklaas is ?
En spaar me alle kletskoek dat je je op het Licht moet richten.
De Satan komt als de engel van het licht en hij wil niets anders dan dat wij de bijbel niet meer letterlijk nemen , maar er een mooi verhalen boek van maken.

En elkaar in slaap sussen .........

Wat ik bij jou niet hoor is de liefde van God voor mensen. Door het offer van Christus is het voor een ieder mogelijk om verlossing en vergeving te ontvangen. Sterker nog: het wordt je aangeboden.

Die verlossing en vergeving is er dus ook voor moordenaars. Bij jou hoor ik alleen maar: ze hebben nu eenmaal iemand van het leven beroofd en dat mag niet en dus hebben ze straf verdiend. Maar ook zij kunnen Christus als hun Verlosser aannemen. En als je Christus aanneemt maakt het voor Hem echt geen verschil of je een moordenaar bent of een vrome Farizeeër die zich stipt aan de wet heeft gehouden. Het gaat er niet om wat jij gedaan hebt, het gaat er om wat Hij gedaan heeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 00:42
 
Zaak Galjoen. Verdachte schiet op 12 mei 2011 te Helmond zijn ex-vriendin dood. Op 16 mei 2011 schiet hij te Zwijndrecht eerst in het portiek van de woning de zus van een andere ex-vriendin dood (error in persona). Vervolgens gaat verdachte de woning van zijn ex-vriendin binnen en schiet haar en haar moeder daar dood. Ten slotte schiet verdachte op de vader van zijn ex-vriendin. Deze wordt wel geraakt, maar overleeft het. Error in persona staat niet aan voorbedachte raad in de weg. Bij het doden van de beide ex-vriendinnen voorbedachte raad aangenomen op basis van een bekennende verklaring, welke wordt ondersteund door andere bewijsmiddelen, waaronder een zgn. afscheidsbrief. Geen aanleiding voor het gelasten van TBS. Opleggen levenslange gevangenisstraf niet in strijd met artikel 3 en artikel 5, vierde lid, van het EVRM.


Dit is de strafmaat in Nederland anno 2012 voor het vermoorden van 4 mensen.

Levenslang is doorgaans 25 jaar.

Is dit een straf die in verhouding staat ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6