ChristianMatch
 


Forum

De vreze des Heren
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:59
 
MARITIME853 schreef:
Een eerlijke oprechte reactie. Dat waardeer ik.
Dat de vrouw onderdrukt wordt door "hierachie", is nooit Gods bedoeling geweest en nog niet.



okay... dank voor je woorden.

Voor mij blijft staan wat je naar voren bracht in dit topic en wat mijns inziens een bepaalde zienswijze blijft naar de vrouw toe waar ik niet blij van wordt en meerderen met mij...

Het zij zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 17:00
 
Het zou je sieren als je de vrouwen die je hebt gekrenkt en met veel moeite hun huwelijk beëindigd hebben als gevolg van de behandeling door types, die de bijbelteksten op deze gruwelijke wijze in praktijk brachten, je excuses aan zou bieden. { quote van Thomas}


ik hoef geen excuses....tegen domheid kun je gewoon niet op......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 18:10
 
MARITIME853 schreef:
Nee hoor, helemaal niet! Niets is zeker in het leven, jij denkt dat het zo is, prima toch? En het is onzin te schrijven dat je dan beter in niks kan geloven als je toevallig die absolute zekerheid niet hebt, dat is pas arrogant! en dan het volgende bagger:

Dat is theoretisch ook zo maar vergeet niet hoe je beschadigd kan worden door die kleine groep mensen..de bagger die over je heen gegooid wordt is hier niet mis hoor.....mensen waar je voorheen leuk mee omging veranderen dan in een soort haatwezens en denken dat ze van alles over je mogen schrijven en vinden en dat allemaal in de naam van God.......


Hier wordt over herarchie gesproken, waarop gereageerd wordt en zijn gevolgen heeft.

Dat zij vere van mij......
Je reageert op Thomas maar citeert mijn tekst? Dat kan echt niet maritime
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:01
 
Ja, Maritime, dat wordt er voor anderen en mij niet duidelijker op...

Zou je het kunnen wijzigen?

Bij voorbaat Thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:11
 
SHANITA130 schreef:
Ja, Maritime, dat wordt er voor anderen en mij niet duidelijker op...

Zou je het kunnen wijzigen?

Bij voorbaat Thanks!

op het andere topic, hoe verder na beeindiging....wordt het er ook al niet beter op.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:49
 
LAVERDE524 schreef:
Ook vanmorgen hadden we een prachtige openbaring gekregen van de Heilige Geest. Als we spreken over de Heilige Geest dan spreken wij over bijzonder en uitzonderlijke gaven.

Ik ga binnenkort dit onderwerp eens vertalen naar het Nederlands, want het onderwerp van dit betoog komt oorspronkelijk van willie smith af, uit zuid afrika. En dit onderwerp hebben we vanmorgen behandeld.

Er is een boekje van het Morgenrood wat over de brieven van Christus gaan... en dat we overduidelijk nu leven in Laodicea... dat kun je expliciet hier bemerken, maar geef de moed niet op, er zit immers altijd nog koren tussen het kaf.

Helaas zijn er velen die 2Ti_4:3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 09:23
 
HANS909 schreef:
Er is een boekje van het Morgenrood wat over de brieven van Christus gaan... en dat we overduidelijk nu leven in Laodicea... dat kun je expliciet hier bemerken, maar geef de moed niet op, er zit immers altijd nog koren tussen het kaf.

Helaas zijn er velen die 2Ti_4:3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; Knipoog smiley

Even een vraag, wie zijn die zij en wie bepaald dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:27
 
ANNA415 schreef:
Even een vraag, wie zijn die zij en wie bepaald dat?

ja en wat is kittelachtig??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:30
 
ROELANDE345 schreef:
ja en wat is kittelachtig??

Praatjes houden die hun luisteraars goed in de oren klinken, zonder daarmee recht te doen aan de waarheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:43
 
ANNA415 schreef:
Even een vraag, wie zijn die zij en wie bepaald dat?
Heb je geen Bijbel in je bezit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:45
 
ROELANDE345 schreef:
ja en wat is kittelachtig??
Zoek de tekst eens op in bijvoorbeeld je eigen vertaling als je de Statenvertaling niet begrijpt. Heb je geen woordenboek? Je hebt internet.. Google eens op het woord.

Waar is je eigen initiatief om het Woord van God te onderzoeken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:51
 
STEENTJE178 schreef:
Praatjes houden die hun luisteraars goed in de oren klinken, zonder daarmee recht te doen aan de waarheid.

thanks Steen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 14:09
 
HANS909 schreef:
Heb je geen Bijbel in je bezit?

De Nieuwe Bijbelvertaling
Herziene Statenvertaling
Statenvertaling (Jongbloed editie)
Statenvertaling editie 1977
NBG vertaling 1951
Willibrord vertaling 1995
Groot Nieuws Bijbel 1996


maar ja, ik was nieuwsgierig wie jij eronder verstond. Want je gebruikt een bijbeltekst, neem ik aan, niet zonder reden.
Je wijst ermee naar iemand en ik vraag naar wie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 14:17
 
ANNA415 schreef:
De Nieuwe Bijbelvertaling
Herziene Statenvertaling
Statenvertaling (Jongbloed editie)
Statenvertaling editie 1977
NBG vertaling 1951
Willibrord vertaling 1995
Groot Nieuws Bijbel 1996


maar ja, ik was nieuwsgierig wie jij eronder verstond. Want je gebruikt een bijbeltekst, neem ik aan, niet zonder reden.
Je wijst ermee naar iemand en ik vraag naar wie.


Nog een aanrader van deze vlieg Knipoog smiley : The Message... awesome.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 14:18
 
HANS909 schreef:
Zoek de tekst eens op in bijvoorbeeld je eigen vertaling als je de Statenvertaling niet begrijpt. Heb je geen woordenboek? Je hebt internet.. Google eens op het woord.

Waar is je eigen initiatief om het Woord van God te onderzoeken?

Je komt inderdaad een hoop te weten als je op iets gaat googlen, Hans V.!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 14:27
 
JANS221 schreef:
Je komt inderdaad een hoop te weten als je op iets gaat googlen, Hans V.!

We kunnen heel het forum volgooien met lappen tekst uit de Schrift. We zouden evengoed kunnen zeggen: lees dat (bijbel-)boek, dat hoofdstuk van die vers tot en met die vers...dat zijn maar een paar zinnen.

Het komt er eigenlijk op neer wat de lezer verstaat onder die tekst. Hoe ervaart hij of zij die ene aangehaalde tekst? Verwoord je beleving eens?

Ja, ik weet het, dat is veel moeilijker dan zomaar klakkeloos teksten op het forum te kopiëren. Een eigen menig hebben, ook al stamel je die, is veel beter dan gewoon te herhalen wat er al enkele duizenden jaren geschreven werd of wat één of andere losgeslagen goeroe op een zondagochtend predikt (?).

We kunnen eens google naar een grondtekst of wat dan ook maar onze mening of beleving kunnen we niet google. Tenzij je een mening hebt en die dan ook op het internet zette.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 14:29
 
FRANKT627 schreef:
We kunnen heel het forum volgooien met lappen tekst uit de Schrift. We zouden evengoed kunnen zeggen: lees dat (bijbel-)boek, dat hoofdstuk van die vers tot en met die vers...dat zijn maar een paar zinnen.

Het komt er eigenlijk op neer wat de lezer verstaat onder die tekst. Hoe ervaart hij of zij die ene aangehaalde tekst? Verwoord je beleving eens?

Ja, ik weet het, dat is veel moeilijker dan zomaar klakkeloos teksten op het forum te kopiëren. Een eigen menig hebben, ook al stamel je die, is veel beter dan gewoon te herhalen wat er al enkele duizenden jaren geschreven werd of wat één of andere losgeslagen goeroe op een zondagochtend predikt (?).

We kunnen eens google naar een grondtekst of wat dan ook maar onze mening of beleving kunnen we niet google. Tenzij je een mening hebt en die dan ook op het internet zette.

Ik was eigenlijk aan het googlen naar wat anders, Frank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 14:30
 
FRANKT627 schreef:
We kunnen heel het forum volgooien met lappen tekst uit de Schrift. We zouden evengoed kunnen zeggen: lees dat (bijbel-)boek, dat hoofdstuk van die vers tot en met die vers...dat zijn maar een paar zinnen. Het komt er eigenlijk op neer wat de lezer verstaat onder die tekst. Hoe ervaart hij of zij die ene aangehaalde tekst? Verwoord je beleving eens? Ja, ik weet het, dat is veel moeilijker dan zomaar klakkeloos teksten op het forum te kopiëren. Een eigen menig hebben, ook al stamel je die, is veel beter dan gewoon te herhalen wat er al enkele duizenden jaren geschreven werd of wat één of andere losgeslagen goeroe op een zondagochtend predikt (?). We kunnen eens google naar een grondtekst of wat dan ook maar onze mening of beleving kunnen we niet google. Tenzij je een mening hebt en die dan ook op het internet zette.


mooi gezegd Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 14:35
 
JANS221 schreef:
Ik was eigenlijk aan het googlen naar wat anders, Frank!

Ja, weet ik wel, Janske...het was zeker niet persoonlijk naar jou bedoelt maar wel naar diegene die zomaar alles volkribbelen met teksten... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:29
 
HANS909 schreef:
Zoek de tekst eens op in bijvoorbeeld je eigen vertaling als je de Statenvertaling niet begrijpt. Heb je geen woordenboek? Je hebt internet.. Google eens op het woord.

Waar is je eigen initiatief om het Woord van God te onderzoeken?

beter vertaling zou ook kunnen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:30
 
PIETER619 schreef:
beter vertaling zou ook kunnen
Er is geen betere vertaling dan de Statenbijbel! Of het moet de Hebreeuwse Bijbel zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:32
 
FRANKT627 schreef:
We kunnen heel het forum volgooien met lappen tekst

Amen zeggen zo moeilijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14
Pagina 14 van 14