ChristianMatch
 


Forum

Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:30
 
Mooie reacties van iedereen.
Momenteel ben ik nu aan het latten.
Belangrijkste redenen?
-zoals iemand zei: ik stoot geen 2e keer aan dezelfde steen
-mijn huis en "leven"verlaten om WEER opnieuw een kennissenkring op te
bouwen...
-zijn zoon van 15 die echt niet op mij zit te wachten

Maar nu, ruim een jaar verder, vind ik het latten wel vermoeiend worden.
Wie slaapt vannacht bij wie? Wie kookt?
Tas in en uit pakken, chips (shit) toch wat vergeten....
Ik merk voor mezelf dat ik in beide huizen wat öntheemd"raak.
Hebben anderen deze ervaring ook?

Het meest ideale zou zijn om samen helemaal opnieuw te beginnen: nieuw huis, meubels etc.. maar dat is zeker in deze tijd onmogelijk voor ons.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:03
 
INGE721 schreef:
Mooie reacties van iedereen.
Momenteel ben ik nu aan het latten.
Belangrijkste redenen?
-zoals iemand zei: ik stoot geen 2e keer aan dezelfde steen
-mijn huis en "leven"verlaten om WEER opnieuw een kennissenkring op te
bouwen...
-zijn zoon van 15 die echt niet op mij zit te wachten

Maar nu, ruim een jaar verder, vind ik het latten wel vermoeiend worden.
Wie slaapt vannacht bij wie? Wie kookt?
Tas in en uit pakken, chips (shit) toch wat vergeten....
Ik merk voor mezelf dat ik in beide huizen wat öntheemd"raak.
Hebben anderen deze ervaring ook?

Het meest ideale zou zijn om samen helemaal opnieuw te beginnen: nieuw huis, meubels etc.. maar dat is zeker in deze tijd onmogelijk voor ons.

Inge, wat je beschrijft is herkenbaar...maar...zijn meer praktische zaken en geen dieperliggende - of gevoelszaken. Als jullie liefde diep genoeg is, moet dat die praktische zaken gemakkelijk overwinnen. Neemt niet weg dat het soms best lastig is, dat snap ik heel goed. Sterkte met je 'ontheemding', want dat is echt niet leuk, zoek een oplossing samen daarvoor. Je komt er altijd wel uit, ik weet het zeker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 18:18
 
INGE721 schreef:
Het meest ideale zou zijn om samen helemaal opnieuw te beginnen: nieuw huis, meubels etc.. maar dat is zeker in deze tijd onmogelijk voor ons.

Absoluut, behalve, voor God is niks onmogelijk. Geloof, hoop en liefde.
Dat is hetgeen hij ons geeft in deze tijd, ook al lijkt het moeilijk vanuit ons vleselijk denken!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 18:32
 
MARITIME853 schreef:
Absoluut, behalve, voor God is niks onmogelijk. Geloof, hoop en liefde.
Dat is hetgeen hij ons geeft in deze tijd, ook al lijkt het moeilijk vanuit ons vleselijk denken!!

Voor God is inderdaad niets onmogelijk, maar dat wil niet zeggen dat hij iedereen opeens een nieuw huis, nieuwe meubels etc. geeft! En dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 18:45
 
JANS221 schreef:
Voor God is inderdaad niets onmogelijk, maar dat wil niet zeggen dat hij iedereen opeens een nieuw huis, nieuwe meubels etc. geeft! En dan?

Dan begint het pas!! En als je alle zaken bekijkt die hobbels kunnen veroorzaken, kan je voorlopig stevig aan de bak en dan wordt je liefde op de proef gesteld.....bezint eer ge begint vind ik dan wel een goede uit de oude doos.

Hoewel het natuurlijk ook een pracht van een uitdaging is; een stevig avontuur om samen aan te beginnen met alle mogelijkheden van dien..en je 'bagage' kan vóór je werken, hè?

Er zijn er velen die die sprong wagen en ik vind het erg moedig en bewonderenswaardig, naar mijn mening zijn een aantal jaren latten wel een goede vooroefening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:43
 
JANS221 schreef:
Voor God is inderdaad niets onmogelijk, maar dat wil niet zeggen dat hij iedereen opeens een nieuw huis, nieuwe meubels etc. geeft! En dan?

Wat wil je hiermee zeggen??

Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.

Mat 13:44 Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een schat, in den akker verborgen, welken een mens gevonden hebbende, verborg dien, en van blijdschap over denzelven, gaat hij heen, en verkoopt al wat hij heeft, en koopt dienzelven akker.

Tevens geeft God ons een hoopvolle toekomst.
En dan toch maar blijven vast houden aan ons aardse/vleselijke dingen en beredeneringen.
Waar is het werkelijke vertrouwen in God?


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 21 december 2012, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:54
 
MARITIME853 schreef:
Wat wil je hiermee zeggen??

Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.

Mat 13:44 Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een schat, in den akker verborgen, welken een mens gevonden hebbende, verborg dien, en van blijdschap over denzelven, gaat hij heen, en verkoopt al wat hij heeft, en koopt dienzelven akker.

Tevens geeft God ons een hoopvolle toekomst.
En dan toch maar blijven vast houden aan ons aardse/vleselijke dingen en beredeneringen.
Waar is het werkelijke vertrouwen in God?

Inge schrijft dat het voor haar onmogelijk is om helemaal opnieuw te beginnen met een nieuw huis en nieuwe meubels etc. Vervolgens schrijf jij dat voor God niets onmogelijk is. Dat beaam ik, maar wel met de opmerking dat God niet aan iedereen opeens een huis en nieuwe meubels etc. geeft. Net zoals Inge al aangeeft.
Jij komt dan opeens met twee Bijbelteksten aan, die over het volgen van Jezus gaan. Ik begrijp niet wat die hiermee te maken hebben. Waarom toch steeds zomaar Bijbelteksten uit de Bijbel plukken en die ergens op een topic plaatsen? Kan je mij uitleggen wat deze teksten te maken hebben met het aangaan van een nieuwe relatie?
God geeft ons inderdaad een hoopvolle toekomst, maar hier op aarde zullen we toch echt zelf ook na moeten denken. En dat heeft niets te maken met het niet vertrouwen op God, maar wel met het dragen van je eigen verantwoordelijkheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VORDIS244





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:18
 
JANS221 schreef:
Ik ben toentertijd het huwelijk ingestapt met (net als anderen) de bedoeling om bij elkaar te blijven tot de dood ons zou scheiden. Helaas kan zoiets anders lopen dan je gedacht hebt.
Ik ben me er nu van bewust dat het niet eenvoudig zal zijn om een nieuwe relatie op te bouwen. Aan de andere kant blijf ik erin geloven dat het mogelijk is. Het terug kunnen vallen op je eigen omgeving, hoeft niets te maken te hebben met het niet altijd bij elkaar willen zijn of het niet genoeg vertrouwen in elkaar hebben. Het heeft gewoon te maken met de nuchtere werkelijkheid. Het is ook niet zo dat ik samenwonen of trouwen daarmee uit wil sluiten, maar de stap is nu eenmaal groter/moeilijker als je allebei al je eigen leven hebt opgebouwd. Maar daarom hoeft een nieuwe liefde niet minder te zijn, wel anders.
Het blijft iets moois als twee mensen elkaar kunnen vinden, liefhebben, respecteren en vertrouwen en samen een manier kunnen vinden om een relatie op te bouwen in welke vorm dan ook.

Ik ben het wel met je eens Jans.
Voor de 2e keer het geluk vinden is niet eenvoudig maar zeker mogelijk, er zijn CM setjes (en andere setjes) die dit bewijzen.
Latten is praktisch gezien de factor afstand en andere omstandigheden die moeilijk te veranderen zijn. Even weer letterlijk op afstand zijn kan trouwens heel heilzaam zijn en opbouwend werken.
Verder zie ik een LAT relatie als een begin. Waarbij je ook als je er vol voor gaat tegen de realiteit van een mislukking kunt aanlopen. Dan is het prettig niet veroordeeld te zijn tot elkaar in 1 huis. Maar als de relatie floreert en zich verdiept dan sluit ik in een later stadium samenwonen of huwelijk niet uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:45
 
VORDIS244 schreef:
Ik ben het wel met je eens Jans.
Voor de 2e keer het geluk vinden is niet eenvoudig maar zeker mogelijk, er zijn CM setjes (en andere setjes) die dit bewijzen.
Latten is praktisch gezien de factor afstand en andere omstandigheden die moeilijk te veranderen zijn. Even weer letterlijk op afstand zijn kan trouwens heel heilzaam zijn en opbouwend werken.
Verder zie ik een LAT relatie als een begin. Waarbij je ook als je er vol voor gaat tegen de realiteit van een mislukking kunt aanlopen. Dan is het prettig niet veroordeeld te zijn tot elkaar in 1 huis. Maar als de relatie floreert en zich verdiept dan sluit ik in een later stadium samenwonen of huwelijk niet uit.


het is wel heel fraai dat gescheidenen nog een gerede kans op een late liefde hebben hier op cm. In de herfst van je leven sta je er wel heel anders in, ook gevoelsmatig.
Je eerste grote liefde kan je niet overdoen. Een herfstrelatie vergelijken met die eerste liefde gaat niet op. Je zult als het ware weer opnieuw moeten leren iemand in je leven toe te laten en dat na alle pijn die je hebt moeten doorstaan, dat valt niet mee.
Dan is alle tijd nemen om elkaar te leren kennen nog zo gek niet.
De scherpe kantjes van je karakter zijn vaak wat ronder geworden...en je zal waarschijnlijk milder en creatiever met moeilijke momenten in de nieuwe relatie kunnen omgaan.
Als je gaat scheiden, heb je geen idee wat er van komt. Nu aan de andere kant van die scheiding, weet je dat wel. Je kent je zelf beter dan toen.

Afstand kan je ook de ruimte geven te wennen aan het weer samen zijn en kan daardoor een voordeel zijn. En als je gewend bent om alleen te zijn kan je de afstand benutten en langzaam naar elkaar toe groeien.

Je bepaalt in deze tijd samen de vorm en dat helpt ook en vergt wel dat je stevig in je schoenen staat, als vrienden en familie er weet van krijgen en er hun mening over geven.

Ik ken een stel dat al acht jaar een lat-relatie heeft en niet anders wil.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op vrijdag 21 december 2012, 23:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 20:12
 
JANS221 schreef:
Inge schrijft dat het voor haar onmogelijk is om helemaal opnieuw te beginnen met een nieuw huis en nieuwe meubels etc. Vervolgens schrijf jij dat voor God niets onmogelijk is. Dat beaam ik, maar wel met de opmerking dat God niet aan iedereen opeens een huis en nieuwe meubels etc. geeft. Net zoals Inge al aangeeft.
Jij komt dan opeens met twee Bijbelteksten aan, die over het volgen van Jezus gaan. Ik begrijp niet wat die hiermee te maken hebben. Waarom toch steeds zomaar Bijbelteksten uit de Bijbel plukken en die ergens op een topic plaatsen? Kan je mij uitleggen wat deze teksten te maken hebben met het aangaan van een nieuwe relatie?
God geeft ons inderdaad een hoopvolle toekomst, maar hier op aarde zullen we toch echt zelf ook na moeten denken. En dat heeft niets te maken met het niet vertrouwen op God, maar wel met het dragen van je eigen verantwoordelijkheid.

Wat ik ermee wil zeggen. Dat het leven en een relatie met God en de Here Jezus hebben niks met materialisme te maken heeft. Ook een relatie daarin.
God geeft dat gene waar je Hem om vraagt, ook een gezonde gezamelijke huwelijk zonder te latten.
Wie gelooft daar nog in dat Hij daarin voorziet?

Weet ook dat de "dream" waar leanne over heeft, niet onmogelijk is voor God.
Ken er onderhand ook CMers waar dat wel tot stand is gekomen.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 22 december 2012, 20:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 21:27
 
MARITIME853 schreef:
Wat ik ermee wil zeggen. Dat het leven en een relatie met God en de Here Jezus hebben niks met materialisme te maken heeft. Ook een relatie daarin.
God geeft dat gene waar je Hem om vraagt, ook een gezonde gezamelijke huwelijk zonder te latten.
Wie gelooft daar nog in dat Hij daarin voorziet?

Weet ook dat de "dream" waar leanne over heeft, niet onmogelijk is voor God.
Ken er onderhand ook CMers waar dat wel tot stand is gekomen.

Wie heeft het dan over materialisme gehad en dat in combinatie met een relatie met God? Er is hier gezegd dat een nieuw huis met nieuwe meubels om samen opnieuw te beginnen niet tot de mogelijkheden behoorde. En de wens om opnieuw zo te beginnen lijkt mij niet verkeerd.
Ik geloof dat voor God niets onmogelijk is, maar ik geloof er niet in dat God datgene waar je Hem om vraagt, zoals jij b.v. noemt `` een gezonde gezamenlijke huwelijk zonder te latten`` aan iedereen geeft. De werkelijkheid is anders. Al sluit ik daarmee niet uit dat het onmogelijk is. Maar dat had ik al gezegd.


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 22 december 2012, 21:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 21:37
 
JANS221 schreef:
Wie heeft het dan over materialisme gehad en dat in combinatie met een relatie met God? Er is hier gezegd dat een nieuw huis met nieuwe meubels om samen opnieuw te beginnen niet tot de mogelijkheden behoorde. En de wens om opnieuw zo te beginnen lijkt mij niet verkeerd.
Ik geloof dat voor God niets onmogelijk is, maar ik geloof er niet in dat God datgene waar je Hem om vraagt, zoals jij b.v. noemt `` een gezonde gezamenlijke huwelijk zonder te latten`` aan iedereen geeft. De werkelijkheid is anders. Al sluit ik daarmee niet uit dat het onmogelijk is. Maar dat had ik al gezegd.

De werkelijkheid is, dat het zwaar en moeilijk is, maar niet onmogelijk.
Hetgeen dat God samenbrengt zal Hij ook voorzien van hetgeen dat nodig is.
Maar dat is een stukje geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 22:01
 
MARITIME853 schreef:
De werkelijkheid is, dat het zwaar en moeilijk is, maar niet onmogelijk.
Hetgeen dat God samenbrengt zal Hij ook voorzien van hetgeen dat nodig is.
Maar dat is een stukje geloof.

Maritime, ik kan je begrijpen, heel goed zelfs. Je weet ook dat het niet altijd klopt. God wilt ons zeker gelukkig zien. Welke vader wilt zijn kinderen niet gelukkig zien, trouwens? Echter, ons geluk hangt niet alleen van God af maar ook van bepaalde omstandigheden en mensen om ons heen. De Vader sprak tot ons, zoals we kunnen lezen in het OT en NT. Hij had daar zijn middelen, zijn personen voor. Ook dat weten we. Jezus is onze Heer en in zijn voetsporen willen we treden. Of...toch niet helemaal want Jezus leefde in armoede (hij had zelfs geen steen om zijn hoofd op te rusten te leggen), Hij leefde in zuiverheid (hij had geen vrouw of vriendin waarmee Hij een relatie had) en Hij leefde in gehoorzaamheid.

Deze drie zaken worden door de kloosterlingen en religieuzen in het algemeen getracht, ik zeg nadrukkelijk 'getracht' na geleefd te worden. Het is een levenslange opgave waar in niet iedereen slaagt. Het kan ook niet anders. We leven nu eenmaal in een wereld waarin het materialisme hoogtij viert. Vergeleken met de kartonnen doos van een dakloze is ons warm bed al een hoop materialisme. Het is allemaal zo dubbel...of niet?


Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 24 december 2012, 12:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 23:40
 
Mooi Frank...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LUDOVIS284





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 09:58
 
je moet de lat niet te hoog leggen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 10:07
 
FRANKT627 schreef:
Maritime, ik kan je begrijpen, heel goed zelfs. Je weet ook dat het niet altijd klopt. God wilt ons zeker gelukkig zien. Welke vader wilt zijn kinderen niet gelukkig zien, trouwens? Echter, ons geluk hangt niet alleen van God af maar ook van bepaalde omstandigheden en mensen om ons heen. De Vader sprak tot ons, zoals we kunnen lezen in het OT en NT. Hij had daar zijn middelen, zijn personen voor. Ook dat weten. Jezus is onze Heer en in zijn voetsporen willen we treden. Of...toch niet helemaal want Jezus leefde in armoede (hij zelfs geen steen om zijn hoofd op te rusten te leggen), Hij leefde in zuiverheid (hij geen vrouw of vriendin waarmee Hij een relatie had) en Hij leefde in gehoorzaamheid. Deze drie zaken worden door de kloosterlingen en religieuzen in het algemeen getracht, ik zeg nadrukkelijk 'getracht' na te geleefd te worden. Het is een levenslange opgave waarin niet iedereen slaagt. Het kan ook niet anders. We leven nu eenmaal in een wereld waarin het materialisme hoogtij viert. Vergeleken met de kartonnen doos van een dakloze is ons warm bed al een hoop materialisme. Het is allemaal zo dubbel...of niet?

Ja heel mooi gezegd Frank.
En maant Paulus ons ook niet in !tim 6:8 dat we tevreden moeten zijn als we voedsel en kleding hebben?
De meesten van ons hebben dan alle reden om teverden te zijn. Maar een mens wil altijd meer en zonder relatie zijn zit niet in onze aard.
Het is het enige waarvan God tijdens de scheping zei dat het niet goed was. "het is niet goed dat de mens alleen is"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 11:03
 
ROELANDE345 schreef:
Ja heel mooi gezegd Frank.
En maant Paulus ons ook niet in !tim 6:8 dat we tevreden moeten zijn als we voedsel en kleding hebben?
De meesten van ons hebben dan alle reden om teverden te zijn. Maar een mens wil altijd meer en zonder relatie zijn zit niet in onze aard.
Het is het enige waarvan God tijdens de scheping zei dat het niet goed was. "het is niet goed dat de mens alleen is"

Paulus zei ergens, dat als het aan hem lag men alleen zou blijven, dan zou een hoop verdriet bespaart worden.

Paulus werd geïnspireerd door God, met wat hij schreef.

En idd, voedsel, kleding en onderdak, dan ben je eigenlijk al heel rijk.

Iig, ik heb het hele idee en concept van 'een relatie willen' overboord gegooid. Ik ben nu gelukkig met mijn vrienden, en kennissen.

Krijg ik een relatie, ja, tuurlijk ben ik dan heel blij. Maar ja, ik pin mij er allang niet meer op vast. Ik heb de waarde ontdekt van goede vrienden.
Zulke goede vrienden dat het aanvoelt als family.

Kijk, en ik denk helemaal niet dat ik er al ben hoor, ook al voel ik me gelukkig.
Ik heb nog een weg te gaan, maar ja, ik heb doelen nu.
Dus het gaat goed, steeds beter had een lange tijd in een diep dal, soort depressie gezeten.
Ja, en zelfs dan had ik gelukkige tijden als ik naar, ja begin ik weer...'het kleine huis op de prairie keek, met name, en ook goede klassiekers.

(Dat ik die 'voedingslijst'
nog niet hierop heb gezet, is omdat ik 'm zelf kwijt ben, ja, zelfs mijn kopie is spoorloos, als ik 'm vind doe ik het, had het allang willen doen, baal er ook van....)

Nou, ik ga er even vandoor een paar uurtjes...laterz!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 11:25
 
MARITIME853 schreef:
De werkelijkheid is, dat het zwaar en moeilijk is, maar niet onmogelijk.
Hetgeen dat God samenbrengt zal Hij ook voorzien van hetgeen dat nodig is.
Maar dat is een stukje geloof.

Dat heb ik eerder gehoord; zwaar, moeilijk, maar niet onmogelijk...

Soms, vaak, kan een relatie nu eenmaal niet (meer), ja, je kan als de wil er van beide kanten is goede vrienden blijven en worden.

En; zwaar, moeilijk maar niet onmogelijk....en dan maar hopen dat God voorziet...?

Als 'het' niet lukt, doordat je mekaar steeds verkeerd begrijpt, verschillende referentiekaders hebt, leeftijdsverschil te hoog, beide een rugzak....
Ja, dan kan je wel hopen dat God voorziet; God voorziet niet in een situatie die niet kan.

Dan kan je in je handen knijpen dat je vrienden bent, en dus hele goede vrienden, want ja, je geeft om mekaar.

En ja, dan wel wat afstand, dus bijvoorbeeld niet elke avond samen, ja want dan kan je wáchten op irritaties van beide kanten..

en ook, pas geleerd, niet samen als digibeet op één pc...

Dus, men kan nog zoveel van mekaar houden, en toch kan het niet, ja dat komt voor.
Want we leven in een gebroken wereld.

Maar ja, idd, karakters kunnen botsen..

En dan zie je vaak, dat éen zwaar en moeilijk leven maar niet onmogelijk', vaak veel meer voor de een gevoelsmatig dan, op zal gaan dan voor de ander.

Ik heb ontzettend veel verdriet gehad van mijn scheiding, echt heel erg veel, en heel lang, maar ja....nu ben ik zo blij als een kind dat we wel goede vrienden zijn.

:)

S. Goede vrienden zijn vaak nog veel waardevoller dan een relatie die niet 'loopt'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:38
 
JANS221 schreef:
Ik denk dat je hier op CM (bijna) niet aan een LAT-relatie ontkomt, of je dat nu wilt of niet. En zeker de eerste tijd, nadat je elkaar hebt leren kennen. En dat heeft niet alleen met afstand te maken. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat er maar weinig mensen zijn die in een nieuwe relatie kunnen wachten met het beleven en genieten van seksualiteit tot ze weer getrouwd zijn. Dat is geen jaren vol te houden, of in dit geval tegen te houden. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar. Maar uiteraard zullen er mensen zijn, die hier een andere mening over hebben, en dat mag.
Ik kan me ook niet voorstellen hoe iemand na 6 weken al over trouwen kan praten. Je kunt nog zo verliefd zijn en graag bij elkaar willen zijn, er zal toch in een moment van nuchterheid nagedacht en gepraat moeten worden. En om te gaan trouwen omdat men graag verder wil gaan dan elkaars handje vasthouden lijkt mij geen optie.
Over seks voor het huwelijk zijn al pagina s volgeschreven. Teksten opzoeken die seks voor het huwelijk goedkeurden, zijn er niet te vinden. Evenmin kun je teksten uit de Bijbel over het huwelijk en seksualiteit gebruiken voor nu. De wetten die toen golden waren geschreven voor toen. En in die tijd waren de wetten goed en gaven een stuk bescherming, juist voor vrouwen.
Hiermee heb ik dus in geen geval bedoeld dat ik het goed vind om zomaar met iedereen het bed te delen. Een (LAT-)relatie die voortkomt uit liefde tot elkaar en gebaseerd is op wederzijds respect is mijns inziens wel een vereiste.

Misschien moeilijk te geloven maar ... ik ben één van de mensen die na 6 weken wel begon over trouwen ... euh ... eigenlijk was het al na 4 weken ... en ong. 3 maand na onze eerste ontmoeten zijn we getrouwd ... Lachende smiley

Gemakkelijk -- NEE !!! Je leert elkaar niet kennen in 3 maand, je moet elkaar goed leren kennen in het huwelijk ... en ja ... soms loop je tegen iets aan waarvan je denkt "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..."

Twijfel -- NEE !!! Ook al loop ik (of mijn vrouw) tegen een "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..." aan, de zekerheid van "wil je met me trouwen?" is vele malen sterker dan de "minder leuke" (karakter) eigenschappen van je vrouw (voor mijn vrouw zal het "haar man" zijn).
Maar naast liefhebben / houden van is er nog iets wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste is, in ons huwelijk ... We hebben samen gebeden of God ons huwelijk wil zegenen, of Hij ons Drievoudig snoer wil zijn wat ons samenbindt. Hij is onze Waarheid en Leidsman !!!

Gelukkig -- JA !!! Er is veel gebeurt in het afgelopen jaar, veel hoogtepunten, soms wat dieptepunten, maar altijd, en dan bedoel ik ook altijd, konden we gaan slapen met een vrij geweten naar elkaar en naar God. Het gedeelte uit Efeziërs 4 gaat over "Het nieuwe leven, met Christus als fundament", maar ik denk persoonlijk dat dit ook geldt voor het huwelijk ... waarschijnlijk voor elke relatie ...
Efeziërs 4:25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. (NBV)

Latten -- NEE !!! Persoonlijk vind ik latten "angst om je door het huwelijk / samenwonen aan elkaar te verbinden"
Ik vind het een "flauwe smoes" om te zeggen "het is een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen" of "je bent wel aan elkaar verbonden maar je hebt nu nog je eigen leven, het is niet zo beklemmend" of "er zijn nog thuiswonende kinderen" ...
Voor mij is een LAT relatie, misschien wat cru uitgedrukt Verlegen lachende smiley
L = Lauw
A = Angst
T = Twijfel

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ (NBV)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:48
 
Heel mooi Crossroad
goed te horen dat het ook zo kan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:07
 
mijn ouders zijn ook binnen 3 maanden getrouwd. op 1 april 1965 verloofd, en iedereen dacht dat het een grap was. nee dus.

maar nou 'kenden' mijn moeder en mijn vader elkaar al, ze woonden sinds 1937 bij elkaar om de hoek in Bussum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:20
 
Mooi Cross....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:07
 
Heel mooi Crossroad, blij te lezen dat het ook succes kan hebben.

Ik ben het desondanks niet met alles eens wat je schrijft.

Voor mij persoonlijk is angst geen goede raadgever. Het gaat mij erom dat het blinde vertrouwen wat je hebt als je 20/25 bent, bent kwijtgeraakt door scheiding of andere nare dingen. Mensen worden voorzichtiger en logisch, want de psychische schade is aangericht en dat wil niemand nogmaals beleven.

Ik denk dat het ook verschil maakt hoe oud jullie waren, ofwel van welke generatie jullie waren. De latere generaties zijn door de maatschappij toch meer ego-gericht geraakt, waarbij vooral de rol van de vrouw in de maatschappij fors veranderd is. Ik denk dus dat ouderen onder ons het relatief gemakkelijker hebben (door klassieke man/vrouwrolverdeling) dan de jongeren, de 30-ers tot 40-ers zeg maar.

Ik kan me niet vinden in je argumenten de eigen vrijheid te moeten houden. Ten diepste wil ik juist nog een relatie alsof ik 20 ben, maar vroeg me dus af of dat nog wel kon rond je 50e met alle maatschappelijke veranderingen die plaatsvonden de laatste decennia, vooral bij de vrouw.

Het is jullie gelukt, en daar ben ik blij om, maar ik zie dat niet als 'het bewijs' dat het allemaal niet zo lastig is, het ligt genuanceerder volgens mij. Anyway, bedankt voor je bijdrage, ben er blij mee :)

CROSSROAD317 schreef:
Misschien moeilijk te geloven maar ... ik ben één van de mensen die na 6 weken wel begon over trouwen ... euh ... eigenlijk was het al na 4 weken ... en ong. 3 maand na onze eerste ontmoeten zijn we getrouwd ... Lachende smiley

Gemakkelijk -- NEE !!! Je leert elkaar niet kennen in 3 maand, je moet elkaar goed leren kennen in het huwelijk ... en ja ... soms loop je tegen iets aan waarvan je denkt "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..."

Twijfel -- NEE !!! Ook al loop ik (of mijn vrouw) tegen een "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..." aan, de zekerheid van "wil je met me trouwen?" is vele malen sterker dan de "minder leuke" (karakter) eigenschappen van je vrouw (voor mijn vrouw zal het "haar man" zijn).
Maar naast liefhebben / houden van is er nog iets wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste is, in ons huwelijk ... We hebben samen gebeden of God ons huwelijk wil zegenen, of Hij ons Drievoudig snoer wil zijn wat ons samenbindt. Hij is onze Waarheid en Leidsman !!!

Gelukkig -- JA !!! Er is veel gebeurt in het afgelopen jaar, veel hoogtepunten, soms wat dieptepunten, maar altijd, en dan bedoel ik ook altijd, konden we gaan slapen met een vrij geweten naar elkaar en naar God. Het gedeelte uit Efeziërs 4 gaat over "Het nieuwe leven, met Christus als fundament", maar ik denk persoonlijk dat dit ook geldt voor het huwelijk ... waarschijnlijk voor elke relatie ...
Efeziërs 4:25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. (NBV)

Latten -- NEE !!! Persoonlijk vind ik latten "angst om je door het huwelijk / samenwonen aan elkaar te verbinden"
Ik vind het een "flauwe smoes" om te zeggen "het is een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen" of "je bent wel aan elkaar verbonden maar je hebt nu nog je eigen leven, het is niet zo beklemmend" of "er zijn nog thuiswonende kinderen" ...
Voor mij is een LAT relatie, misschien wat cru uitgedrukt Verlegen lachende smiley
L = Lauw
A = Angst
T = Twijfel

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ (NBV)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 18:51
 
CROSSROAD317 schreef:
Misschien moeilijk te geloven maar ... ik ben één van de mensen die na 6 weken wel begon over trouwen ... euh ... eigenlijk was het al na 4 weken ... en ong. 3 maand na onze eerste ontmoeten zijn we getrouwd ... Lachende smiley

Gemakkelijk -- NEE !!! Je leert elkaar niet kennen in 3 maand, je moet elkaar goed leren kennen in het huwelijk ... en ja ... soms loop je tegen iets aan waarvan je denkt "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..."

Twijfel -- NEE !!! Ook al loop ik (of mijn vrouw) tegen een "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..." aan, de zekerheid van "wil je met me trouwen?" is vele malen sterker dan de "minder leuke" (karakter) eigenschappen van je vrouw (voor mijn vrouw zal het "haar man" zijn).
Maar naast liefhebben / houden van is er nog iets wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste is, in ons huwelijk ... We hebben samen gebeden of God ons huwelijk wil zegenen, of Hij ons Drievoudig snoer wil zijn wat ons samenbindt. Hij is onze Waarheid en Leidsman !!!

Gelukkig -- JA !!! Er is veel gebeurt in het afgelopen jaar, veel hoogtepunten, soms wat dieptepunten, maar altijd, en dan bedoel ik ook altijd, konden we gaan slapen met een vrij geweten naar elkaar en naar God. Het gedeelte uit Efeziërs 4 gaat over "Het nieuwe leven, met Christus als fundament", maar ik denk persoonlijk dat dit ook geldt voor het huwelijk ... waarschijnlijk voor elke relatie ...
Efeziërs 4:25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. (NBV)

Latten -- NEE !!! Persoonlijk vind ik latten "angst om je door het huwelijk / samenwonen aan elkaar te verbinden"
Ik vind het een "flauwe smoes" om te zeggen "het is een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen" of "je bent wel aan elkaar verbonden maar je hebt nu nog je eigen leven, het is niet zo beklemmend" of "er zijn nog thuiswonende kinderen" ...
Voor mij is een LAT relatie, misschien wat cru uitgedrukt Verlegen lachende smiley
L = Lauw
A = Angst
T = Twijfel

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ (NBV)

Crossroad, Ik kan me er inderdaad nog steeds niets bij voorstellen, maar OK, ik ben blij voor jullie dat jullie nog steeds gelukkig zijn, en wens jullie verder ook fijne jaren samen toe.
Ikzelf zou meer tijd nemen om elkaar voor een huwelijk goed te leren kennen en niet 3 maanden na een eerste kennismaking trouwen. Al ben ik het met je eens, dat je altijd bezig blijft om elkaar goed te leren kennen. Dat is ook iets moois! Je schrijft dat je samen gebeden hebt of God jullie huwelijk wil zegenen, ik denk dat de meeste mensen op CM daar wel voor bidden. Maar meerderen weten ook dat dat geen garantie is voor blijvend geluk.
En een eventuele LAT-relatie hoeft niet voort te komen uit angst voor een huwelijk. Allerlei praktische zaken spelen ook mee. En met je laatste tekst kan ik niet zoveel. Er zijn genoeg mensen die door God geliefd zijn, maar die grote problemen op hun pad tegenkomen.
En ook ik blijf zeker geloven in nieuw geluk en in mogelijkheden voor een nieuwe relatie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 21:16
 
CROSSROAD317 schreef:
Misschien moeilijk te geloven maar ... ik ben één van de mensen die na 6 weken wel begon over trouwen ... euh ... eigenlijk was het al na 4 weken ... en ong. 3 maand na onze eerste ontmoeten zijn we getrouwd ... Lachende smiley

Gemakkelijk -- NEE !!! Je leert elkaar niet kennen in 3 maand, je moet elkaar goed leren kennen in het huwelijk ... en ja ... soms loop je tegen iets aan waarvan je denkt "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..."

Twijfel -- NEE !!! Ook al loop ik (of mijn vrouw) tegen een "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..." aan, de zekerheid van "wil je met me trouwen?" is vele malen sterker dan de "minder leuke" (karakter) eigenschappen van je vrouw (voor mijn vrouw zal het "haar man" zijn).
Maar naast liefhebben / houden van is er nog iets wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste is, in ons huwelijk ... We hebben samen gebeden of God ons huwelijk wil zegenen, of Hij ons Drievoudig snoer wil zijn wat ons samenbindt. Hij is onze Waarheid en Leidsman !!!

Gelukkig -- JA !!! Er is veel gebeurt in het afgelopen jaar, veel hoogtepunten, soms wat dieptepunten, maar altijd, en dan bedoel ik ook altijd, konden we gaan slapen met een vrij geweten naar elkaar en naar God. Het gedeelte uit Efeziërs 4 gaat over "Het nieuwe leven, met Christus als fundament", maar ik denk persoonlijk dat dit ook geldt voor het huwelijk ... waarschijnlijk voor elke relatie ...
Efeziërs 4:25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. (NBV)

Latten -- NEE !!! Persoonlijk vind ik latten "angst om je door het huwelijk / samenwonen aan elkaar te verbinden"
Ik vind het een "flauwe smoes" om te zeggen "het is een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen" of "je bent wel aan elkaar verbonden maar je hebt nu nog je eigen leven, het is niet zo beklemmend" of "er zijn nog thuiswonende kinderen" ...
Voor mij is een LAT relatie, misschien wat cru uitgedrukt Verlegen lachende smiley
L = Lauw
A = Angst
T = Twijfel

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ (NBV)

Helemaal goed. Dat wat de Heer samen voegd is een Parel voor Hem.
Adam dacht ook niet, mischien komt God nog met een andere EVA.!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 22:16
 
MARITIME853 schreef:
Helemaal goed. Dat wat de Heer samen voegd is een Parel voor Hem.
Adam dacht ook niet, mischien komt God nog met een andere EVA.!

Maritime, je weigert het te snappen volgens mij. Gooi je vooroordelen es even overboord en lees de eigenlijke vraag nog es, beter, lees de hele discussie nog es over wat er leeft.

Wat er iig bij mij NIET leeft is dat ik het als vrijblijvend zie en naar hartelust met andere schatjes ook wat stoei. Ik zeg het plat, maar is wel beetje de strekking van je schrijven. Lees de stelling goed voor je zo sterk oordeelt, wie ben jij dat te doen, doet de Heer dat niet voor ons op termijn?

Sorry, maar ik word er beetje boos van op deze manier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:34
 
MARITIME853 schreef:
Helemaal goed. Dat wat de Heer samen voegd is een Parel voor Hem.
Adam dacht ook niet, mischien komt God nog met een andere EVA.!

Tuurlijk dacht Adam dat niet! Op dat moment was er nog geen zondeval, dus kon hij dat zelfs niet denken!

Wat ik belagrijk vind uit het scheppingsverhaal:
En de HEERE God bouwde de rib die Hij uit Adam genomen had, tot een vrouw en Hij bracht haar bij Adam

God bracht Adam een partner. Moeten wij ook niet uitzien naar de partner die God het meest geschikt voor ons vindt?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:37
 
ANNA415 schreef:
Tuurlijk dacht Adam dat niet! Op dat moment was er nog geen zondeval, dus kon hij dat zelfs niet denken!

Wat ik belagrijk vind uit het scheppingsverhaal:
En de HEERE God bouwde de rib die Hij uit Adam genomen had, tot een vrouw en Hij bracht haar bij Adam

God bracht Adam een partner. Moeten wij ook niet uitzien naar de partner die God het meest geschikt voor ons vindt?!

Als je er zo over denkt dan neem je een afwachtende houding aan. En aangezien we op een datesite zitten denk ik dat we zelf op zoek gaan of ons tenminste laten zien met de hoop op...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:51
 
FRANKT627 schreef:
Als je er zo over denkt dan neem je een afwachtende houding aan. En aangezien we op een datesite zitten denk ik dat we zelf op zoek gaan of ons tenminste laten zien met de hoop op...

Ik zei niet wachten op, maar uitzien. Dus zelf je oogjes los doen en rondkijken. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:53
 
ANNA415 schreef:
Ik zei niet wachten op, maar uitzien. Dus zelf je oogjes los doen en rondkijken. Knipoog smiley

maar je zegt toch dat God ons een geschikte partner zal geven...of dat vraag je je af...maar als je zo denkt dan laat je het van Hem afhangen toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
Pagina 2 van 10