ChristianMatch
 


Forum

Afgoderij
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 20:40
 
@pieter, Paulus spreekt over een andere jezus en een andere evangelie, de vraag is: welke jezus belijd men? De paus beleid namelijk ook een jezus en een evangelie, dus....

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 22 december 2012, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 20:50
 
LAVERDE524 schreef:
Oke, voor de ware zoekers die oprecht op zoek zijn die niet de woorden gebruiken die onze overheden hebben uitgevonden, heb ik iets leuks. Neem eens een kijkje op onze website:

http://www.ekklesia-evangeliekorps.com

Deze website heb ik opgebouwd, alleen voor ware onderzoekers is deze website bestemd. Hierop staat voor 35 jaar onderzoeksmateriaal op. Ik zou zeggen; voor degenen die er van houden om de Bijbel te onderzoeken, neem eens een kijkje.

Oh ja, voor degenen die kerk en gemeente combineren. Je moet een gemeente nooit vergelijken met een kerk. Jezus heeft en kent namelijk geen kerk. En Zijn lichaam bestaat ook niet uit kerkelijke mensen, maar uit de eerstelingen, de geroepenen. Nogmaals; de kerk is een roomse uitvinding.

De eerstelingen waren de letterlijke Joden dat afkomstig zijn uit de OT.
Wij zijn de nakomelingen van Abraham.
De letterlijke afstammelingen waar deze site over heeft, dat claimen meerdere geloofs groeperingen. O.a. ook de Britten omdat zij zeggen we hebben de steen van Jacob. Zelfs zuidafrikanen claimen we zijn de "ware Israel"!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 22 december 2012, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 22:06
 
Zoveel onzin als ik op deze antichristelijke website zie van het zogenaamde evangeliekorps (ik begrijp echt niet wat aan deze site "evangelisch" is, wat nl. de blijde boodschap is dat Jezus zowel Joden als heidenen redt uit de macht van de duisternis en daarmee Zijn Lichaam vormt) heb ik lang niet meer gezien. Laverde wordt geleid door een of andere dwaalgeest die zoals alle sekten hun eigen draai aan de Bijbel geven. Wordt wakker, Laverde, je bent op weg naar de afgrond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 22:22
 
LAVERDE524 schreef:
@pieter, Paulus spreekt over een andere jezus en een andere evangelie, de vraag is: welke jezus belijd men? De paus beleid namelijk ook een jezus en een evangelie, dus....

Al jij meent dat er in de Bijbel over 2 Jezussen gesproken wordt heb je het goed mis. Er word ma rover !1 Jezus gesproken en Paulus heeft het over de zelfde als de profeten, Matteüs , Marcus en Johannes en wie al niet meer.

Als jij meent dat Paulus een Jezus verkondigd waar jij je voordeel mee kunt doen en de essentie naast je neerlegt, van wat Jezus zelf wil, belijd jij de verkeerde God.

Eigen voordeel halen uit de Bijbel, ten koste van anderen, is beslist niet Gods bedoeling geweest. Ik begin me sterk af te vragen wat joi is overkomen en wie je heeft aangeraakt dat je niet erkend dat er maar Één is geweest, gezonden door de Vader die onze Redding is, ongeachte wat velen over hem hebben geschreven.

Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven en niemand komt tot de Vader dan door Hem. Al leer jij je een olifantenhoofd (bijwijze van spreken), het is niet de weg naar de Eeuwigheid.

Alleen als men Jezus aanneemt als de Opgestane Heer en men probeert Hem na te volgen (wij zijn niet volmaakt), in Zijn dienende liefde, kan men zich een oprecht belijdend christen noemen. Als de paus dat ook doet (oprecht bewust belijdend christen zijn) is hij goed bezig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 22:49
 
@pieter

2 Corinthiërs 11:4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel.

Galaten 1:6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 23:01
 
LAVERDE524 schreef:
@pieter

2 Corinthiërs 11:4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel.

Galaten 1:6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie,

Wist je dat Jezus een hekel had aan de meesten die de schriften zo goed kenden? Wist je dat Jezus ons een heel goed voorbeeld is geweest en dat Hij Gods woord niet misbruikte om eigen gelijk te krijgen?

Word christen zo Jezus het wil, uit daad en niet uit geleerdheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 23:02
 
dubbel

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 23 december 2012, 19:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 23:54
 
Jammer dat je niet reageert op mijn vragen. En die van anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 00:49
 
[quote=ELOY676]Beste Laverde,

ik kan een heel eind met je meegaan wat afgoderij betreft en in de huidige maatschappij is het niet altijd even makkelijk om mijn gedachte zuiver te houden.

Nu zie ik zelf als Rooms Katholiek niet zozeer het probleem bij een beeldje op zich.

Ik weet dat vele Christenen daar anders over denken, in die zin is mijn probleem eerder dat ik me schuldig zou voelen dat ik door het in huis hebben van beeldjes aanstoot zou kunnen geven aan iemand die daar veroordelende gedachtes bij kan krijgen. (hoe zuiver wil je zijn) , met alle respect en mijn excuus aan degene voor wie dat inderdaad zo is.
Ik verwacht dat God ook mij, door het aannemen van Christus als mijn verlosser, genadig zal zijn.

God is een ieder genadig die hem aanneemt, zowel rooms-katholiek als protestant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 01:59
 
Laverde,

Ergens in 1 van je openingsstukjes noemde je de satansster als zijnde een afgod......hierbij gaf je aan dat dat de David ster was...helaas, moet ik je op dat punt verbeteren: de satansster is een 5 puntige ster die naar beneden gericht is...de punt onderste boven ( pentagram....gek....de latijnse benaming voor pinksteren is pentacost...ook iets met 5......) ..als je dan toch kennis wilt delen, doe het dan goed!!!

Tink die een klein beetje verstand van de duisternis heeft


Laatst aangepast door
TINK100
op zondag 23 december 2012, 03:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 02:04
 
LAVERDE524 schreef:
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.

iedereen is inprincipe katholiek omdat de betekenis erin ligt dat het een algemeen geloof is....het woord Rooms ervoor geeft aan dat het om de gevestigde orde in Rome gaat, de RK waar jij het over hebt......
En is dat nu zo slecht?? ok, miss de uitvoering ervan maar toch......om nu iedereen over 1 kam te scheren die niet tot jouw beweging hoort, of is het een stroming??
zelfs in boeddha zit nog iets goeds, maar in jouw opmerkingen proef ik een dwaalleer...jammer


Laatst aangepast door
TINK100
op zondag 23 december 2012, 02:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 11:40
 
Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:

De zuivere nakomelingen van de Verloren Tien Stammen van Israël worden vandaag gevonden onder de Anglo- Saksische, Keltische, Germaanse en met hen verwante natiën van West-Europa. Zij zullen tezamen met de zuivere afstammelingen van Juda en Benjamin, die nog dezelfde roeping en opdracht van God hebben optrekken, om aan alle natiën het licht van de eeuwige, waarachtige God en zijn verlossingsplan te demonstreren. Israël moet haar bloed zuiver houden om haar identiteit te bewaren, omdat integratie noodwendig verbastering tot gevolg heeft. Zo geloven wij aan segregatie (afscheiding, heiligheid).

en:

Zij weten dat als het bloed vermengd wordt, verdwijnt de verhevene, gezamenlijke en geestelijke eigenschappen van een mens, het intellect en streven die van de blanken, leiders gemaakt hebben. Dan verloor de blanke man z’n bijzondere vatbaarheid van het verhevenste van alle invloeden, namelijk het Evangelie.

En luister U goed! De Afrikaner is de sleutel tot het bestaan van de gehele Westerse wereld. U moet niet toelaten dat de duivel zegt tegen u, dit is vergezocht. Dan vraag ik u om deze feiten te weerleggen. Verdwijnt of zwicht de Afrikaner, dan is er voor Zuid-Afrika en de Westerse beschaving geen hoop meer. ­Zuid-Afrika zal in duigen storten en samen met hem de Westerse wereld, dit gebeurd er als de Afrikaner ten onder gaat.

Laten we Gods duidelijke bevelen in de zaak eerbiedigen en het bloed van onze blanke natie zuiver houden.

Ik heb even genoeg gelezen.......... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 12:24
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:

De zuivere nakomelingen van de Verloren Tien Stammen van Israël worden vandaag gevonden onder de Anglo- Saksische, Keltische, Germaanse en met hen verwante natiën van West-Europa. Zij zullen tezamen met de zuivere afstammelingen van Juda en Benjamin, die nog dezelfde roeping en opdracht van God hebben optrekken, om aan alle natiën het licht van de eeuwige, waarachtige God en zijn verlossingsplan te demonstreren. Israël moet haar bloed zuiver houden om haar identiteit te bewaren, omdat integratie noodwendig verbastering tot gevolg heeft. Zo geloven wij aan segregatie (afscheiding, heiligheid).

en:

Zij weten dat als het bloed vermengd wordt, verdwijnt de verhevene, gezamenlijke en geestelijke eigenschappen van een mens, het intellect en streven die van de blanken, leiders gemaakt hebben. Dan verloor de blanke man z’n bijzondere vatbaarheid van het verhevenste van alle invloeden, namelijk het Evangelie.

En luister U goed! De Afrikaner is de sleutel tot het bestaan van de gehele Westerse wereld. U moet niet toelaten dat de duivel zegt tegen u, dit is vergezocht. Dan vraag ik u om deze feiten te weerleggen. Verdwijnt of zwicht de Afrikaner, dan is er voor Zuid-Afrika en de Westerse beschaving geen hoop meer. ­Zuid-Afrika zal in duigen storten en samen met hem de Westerse wereld, dit gebeurd er als de Afrikaner ten onder gaat.

Laten we Gods duidelijke bevelen in de zaak eerbiedigen en het bloed van onze blanke natie zuiver houden.

Ik heb even genoeg gelezen.......... Zieke smiley

het bloed van onze blanke natie zuiver houden.....waar heb ik dat eerder gehoord? Verraste, verbaasde smiley ik ga het ook eens lezen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 12:33
 
LAVERDE524 schreef:
Oke, voor de ware zoekers die oprecht op zoek zijn die niet de woorden gebruiken die onze overheden hebben uitgevonden, heb ik iets leuks. Neem eens een kijkje op onze website:

http://www.ekklesia-evangeliekorps.com

Deze website heb ik opgebouwd, alleen voor ware onderzoekers is deze website bestemd. Hierop staat voor 35 jaar onderzoeksmateriaal op. Ik zou zeggen; voor degenen die er van houden om de Bijbel te onderzoeken, neem eens een kijkje.

Oh ja, voor degenen die kerk en gemeente combineren. Je moet een gemeente nooit vergelijken met een kerk. Jezus heeft en kent namelijk geen kerk. En Zijn lichaam bestaat ook niet uit kerkelijke mensen, maar uit de eerstelingen, de geroepenen. Nogmaals; de kerk is een roomse uitvinding.

Zieke smiley Wie bepaald dat... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:04
 
Gelezen op de site van het ekklesia-evangeliekops:

``Vandaag de dag worden door de gehele wereld gepredikt over de Geboorte van onze Verlosser. Maar van al die zogenoemde “Christelijke kerken” geeft geen enkele de juiste boodschap.
…….Ziet u dat de boodschap in het nieuwe testament niet is veranderd? God zegt in het Oude Testament dat Hij de Verlosser is van Israël en dat Hij Israël zal verlossen van hun zonden. Ik lees dus ook nergens dat Hij een andere volk zou verlossen, dan alleen Israël.``

Laverde, als ik het goed begrijp zijn de teksten die voor het volk Israël geschreven zijn nu van toepassing op het Ekklesia-evangeliekorps? Zijn zij in de plaats van Israël gekomen?
(Ik begrijp nu in elk geval waar jij je informatie vandaan haalt.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:07
 
Leanne schreef:

Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:

De zuivere nakomelingen van de Verloren Tien Stammen van Israël worden vandaag gevonden onder de Anglo- Saksische, Keltische, Germaanse en met hen verwante natiën van West-Europa. Zij zullen tezamen met de zuivere afstammelingen van Juda en Benjamin, die nog dezelfde roeping en opdracht van God hebben optrekken, om aan alle natiën het licht van de eeuwige, waarachtige God en zijn verlossingsplan te demonstreren. Israël moet haar bloed zuiver houden om haar identiteit te bewaren, omdat integratie noodwendig verbastering tot gevolg heeft. Zo geloven wij aan segregatie (afscheiding, heiligheid).

en:

Zij weten dat als het bloed vermengd wordt, verdwijnt de verhevene, gezamenlijke en geestelijke eigenschappen van een mens, het intellect en streven die van de blanken, leiders gemaakt hebben. Dan verloor de blanke man z’n bijzondere vatbaarheid van het verhevenste van alle invloeden, namelijk het Evangelie.

En luister U goed! De Afrikaner is de sleutel tot het bestaan van de gehele Westerse wereld. U moet niet toelaten dat de duivel zegt tegen u, dit is vergezocht. Dan vraag ik u om deze feiten te weerleggen. Verdwijnt of zwicht de Afrikaner, dan is er voor Zuid-Afrika en de Westerse beschaving geen hoop meer. ­Zuid-Afrika zal in duigen storten en samen met hem de Westerse wereld, dit gebeurd er als de Afrikaner ten onder gaat.

Laten we Gods duidelijke bevelen in de zaak eerbiedigen en het bloed van onze blanke natie zuiver houden.

Ik heb even genoeg gelezen.......... Zieke smiley

Wow, staat dat écht op die website? Dat had ik nog niet eens gelezen, was er even snel doorheen gegaan. Wat heeft dit met het evangelie van doen Laverde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:16
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:

De zuivere nakomelingen van de Verloren Tien Stammen van Israël worden vandaag gevonden onder de Anglo- Saksische, Keltische, Germaanse en met hen verwante natiën van West-Europa. Zij zullen tezamen met de zuivere afstammelingen van Juda en Benjamin, die nog dezelfde roeping en opdracht van God hebben optrekken, om aan alle natiën het licht van de eeuwige, waarachtige God en zijn verlossingsplan te demonstreren. Israël moet haar bloed zuiver houden om haar identiteit te bewaren, omdat integratie noodwendig verbastering tot gevolg heeft. Zo geloven wij aan segregatie (afscheiding, heiligheid).

en:

Zij weten dat als het bloed vermengd wordt, verdwijnt de verhevene, gezamenlijke en geestelijke eigenschappen van een mens, het intellect en streven die van de blanken, leiders gemaakt hebben. Dan verloor de blanke man z’n bijzondere vatbaarheid van het verhevenste van alle invloeden, namelijk het Evangelie.

En luister U goed! De Afrikaner is de sleutel tot het bestaan van de gehele Westerse wereld. U moet niet toelaten dat de duivel zegt tegen u, dit is vergezocht. Dan vraag ik u om deze feiten te weerleggen. Verdwijnt of zwicht de Afrikaner, dan is er voor Zuid-Afrika en de Westerse beschaving geen hoop meer. ­Zuid-Afrika zal in duigen storten en samen met hem de Westerse wereld, dit gebeurd er als de Afrikaner ten onder gaat.

Laten we Gods duidelijke bevelen in de zaak eerbiedigen en het bloed van onze blanke natie zuiver houden.

Ik heb even genoeg gelezen.......... Zieke smiley

Ja in Zuid-Afrika is ook nog een militaire groep die allerlei bijbelteksten gebruikt om apartheid te promoten. Het voelt natuurlijk wel lekker om de niet uitverkoren rassen de schuld van alle ellende te geven.
Maar wie is dan je god? De God van Israel die Zijn Zoon zond voor de hele wereld. Of is de afgod van de macht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:19
 
dubbel

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 23 december 2012, 13:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:21
 
Wat mis ik de liefde op jullie site......... en wat stuit mij het offensieve tegen de borst. Wapengekletter met losse Bijbelteksten, compleet met uniformen, en selectie van tevoren uitgezochte bevolkingsgroepen.....
Ik krijg het er gewoon koud van.

Natuurlijk, we hebben te vechten tegen de zonde in al haar toonaarden. Maar als ik van onze Heiland Zelf de opdracht lees: ga heen, en maak alle volken tot Mijn discipelen, doop hen, en leer hen onderhouden wat Ik heb geboden heb.... Dan ben ik niet zo selectief, maar probeer Zijn liefde uit te stralen naar een ieder op deze wereld. En bid ik dat Zijn Geest nog héél veel mensen in hun harten wil raken, opdat ook zij de enige ware God; Vader, Zoon en Geest, leren liefhebben met heel hun hart, met heel hun leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:46
 
STEENTJE178 schreef:
Wat mis ik de liefde op jullie site......... en wat stuit mij het offensieve tegen de borst. Wapengekletter met losse Bijbelteksten, compleet met uniformen, en selectie van tevoren uitgezochte bevolkingsgroepen.....
Ik krijg het er gewoon koud van.

Natuurlijk, we hebben te vechten tegen de zonde in al haar toonaarden. Maar als ik van onze Heiland Zelf de opdracht lees: ga heen, en maak alle volken tot Mijn discipelen, doop hen, en leer hen onderhouden wat Ik heb geboden heb.... Dan ben ik niet zo selectief, maar probeer Zijn liefde uit te stralen naar een ieder op deze wereld. En bid ik dat Zijn Geest nog héél veel mensen in hun harten wil raken, opdat ook zij de enige ware God; Vader, Zoon en Geest, leren liefhebben met heel hun hart, met heel hun leven.


AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 14:24
 
Tja... dit is een godsdienst van en voor een selectief gezelschap en sluit binnen en buiten de kring van gelovigen (ander woord voor kerk) velen uit. Het kweekt ook achterdocht binnen de gelederen naar andersdenkenden.

Maar maak je geen zorgen, men onderscheid uiteindelijk zelf wel wat echt is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:14
 
Laten we allemaal hopen en bidden dat Laverde het WARE EVANGELIE mag leren kennen en afhaakt van de dwaalleer die hij nu uit puur eigen belang aanhangt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:16
 
ik vind het heel moeilijk om te moeten lezen hoe iemand het ene geloof uitmaakt voor afgoderij......en gelijk stelt met het babylonische rijk......heeft de profeet Daniel er niet bijna zijn hele leven gewoond en gewerkt en konden hij en zijn vrienden niet de koning daar overtuigen van de Enige God die is en die was en er altijd zal zijn???

om even een bizarre lijn door te trekken: en vergeef me, maar t is te bizar,
zijn de moslims niet nu net zo??? er is maar 1 geloof het hunne?? en al de andere zijn ongelovigen honden die je af mag maken??
Laten we voorzichtig zijn met het ene geloof goed te keuren en het ander neer te halen......Ik sta open voor alle geloven, met God voorop....en daar horen ook de RK gelovigen bij en ook Moslims!!
God schiep de mens en HIJ zag dat het goed was....wie zijn wij eigenelijk......


Dat geldt voor iedereen......dus ook voor ALLE top-ic starters en reageerders......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:38
 
LAVERDE524 schreef:
@pieter, Paulus spreekt over een andere jezus en een andere evangelie, de vraag is: welke jezus belijd men? De paus beleid namelijk ook een jezus en een evangelie, dus....

Ik heb nieuws voor je dat is dezelfde Jezus. Was vandaag voor het eerst van mn leven in een eucharistie dienst van een abdij. Er is geen woord gesproken en geen lied gezongen dat niet in de Bijbel stond.
Ik vond het indrukkwekkend hoe zuiver het was
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:40
 
PIETER619 schreef:
Laten we allemaal hopen en bidden dat Laverde het WARE EVANGELIE mag leren kennen en afhaakt van de dwaalleer die hij nu uit puur eigen belang aanhangt.

Nou, nou Pieter, zo`n oproep tot gebed hoeft voor mij nu ook weer niet. We kunnen allemaal wel woorden in de mond nemen als ``het ware evangelie`` en ``dwaalleer``. Wel vind ik het terecht dat er opmerkingen geplaatst worden en er vragen gesteld worden. Maar laten we niet gelijk als we het ergens niet mee eens zijn te grote woorden in onze mond nemen. Let wel: ik ben het ook niet met Laverde eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 17:27
 
JANS221 schreef:
Nou, nou Pieter, zo`n oproep tot gebed hoeft voor mij nu ook weer niet. We kunnen allemaal wel woorden in de mond nemen als ``het ware evangelie`` en ``dwaalleer``. Wel vind ik het terecht dat er opmerkingen geplaatst worden en er vragen gesteld worden. Maar laten we niet gelijk als we het ergens niet mee eens zijn te grote woorden in onze mond nemen. Let wel: ik ben het ook niet met Laverde eens.

Er is veel gebed nodig (ook voor mij) maar mensen gaan afkraken en zelf het ware (blanke) evangelie teverkondigen gaat mij te ver, vandaar de reactie


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 23 december 2012, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:05
 
PIETER619 schreef:
Laten we allemaal hopen en bidden dat Laverde het WARE EVANGELIE mag leren kennen en afhaakt van de dwaalleer die hij nu uit puur eigen belang aanhangt.

Wat is "het ware evangelie"?.

Ook in de evangelische kringen/groeperingen zit een dwaalleer.
En ook daar kent men korpsen. B.v. het leger van God dat een dwaalleer brengt alsof we moeten gaan vechten tege Hemelse gewesten!
De een noemt zicht generaal de ander korpelaal enz.

Het is 1 grote verdeelde komedie onder christelijke noemer.

Er is maar 1 waarheid dat voor de hele mensheid is gegeven.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 23 december 2012, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:14
 
MARITIME853 schreef:
Wat is "het ware evangelie"?.

Ook in de evangelische kringen/groeperingen zit een dwaalleer.
En ook daar kent men korpsen. B.v. het leger van God dat een dwaalleer brengt alsof we moeten gaan vechten tege Hemelse gewesten!
De een noemt zicht generaal de ander korpelaal enz.

Het is 1 grote verdeelde komedie onder christelijke noemer.

Er is maar 1 waarheid dat voor de hele mensheid is gegeven.

Er is ÉÉN die ons dat heeft voorgeleefd, gewoon door hem te volgen en proberen gehoorzaam te zijn aan wat Hij van ons vraagt. Gewoon als kind geloven dat Jezus de Weg , de Waarheid en het Leven is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:16
 
PIETER619 schreef:
Er is ÉÉN die ons dat heeft voorgeleefd, gewoon door hem te volgen en proberen gehoorzaam te zijn aan wat Hij van ons vraagt. Gewoon als kind geloven dat Jezus de Weg , de Waarheid en het Leven is.

En uitgerekend Hij stond ook open voor mensen die niet tot het volk van Israël behoorden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:31
 
Omdat het bijna Kerst is, kom ik ook maar eens met een tekst:

Johannes 3:16 ;Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5