ChristianMatch
 


Forum

Titanic
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:14
 
ik las vanmorgen een stukje over Robert Ballard (de ontdekker van de Titanic op de zeebodem)

die zag in zn onderzeebootje dat de rode verf van de onderkant van de Titanic nog helemaal niet was aangetast!! omdat er toen al roestwerende enz verf was gebruikt

omdat hij vindt dat de Titanic een soort gewijde plaats is - het is ook een graf hè - wil hij de bovenkant vd Titanic ook weer opnieuw verven (daar is apparatuur voor) om de boot zo lang mogelijk als monument in stand te houden

de mensen zeiden: hij is crazy...

de kinderen vroegen: welke kleur?

wat vind jij?


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 17:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:19
 
KEITH722 schreef:
ik las vanmorgen een stukje over Robert Ballard (de ontdekker van de Titanic op de zeebodem)

die zag in zn onderzeebootje dat de rode onderkant van de titanic nog helemaal niet was aangetast!! omdat er toen al roestwerende enz verf was gebruikt

omdat hij vindt dat de Titanic een soort gewijde plaats is (het is ook een graf hè) wil hij de bovenkant vd Titanic ook weer opnieuw verven om het zo lang mogelijk als monument in stand te houden

de mensen zeiden: hij is crazy

de kinderen vroegen: welke kleur?

wat vindt jij?

Laat de doden rusten. Ook de boten waarop ze gestorven zijn.
Het is een ding, een voorwerp, dat veel aandacht gekregen heeft de afgelopen 100 jaar en het is mooi dat ook onze generatie respect heeft voor de tragedie van het ongeluk, maar het is en blijft gewoon een ding dat niet vereerd dient te worden. Laat het rusten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:26
 
mm het is een graf, dat moet je niet verstoren maar aan de andere kant mag je het wel onder houden.
Dus als hij dat op zn hart heeft, het niet slecht voor het milieu is, het betaald word door hemzelf en/of vrijwillige gevers zou ik zeggen:
laat hem zn gang gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:30
 
TESSYBEAR731 schreef:
Laat de doden rusten. Ook de boten waarop ze gestorven zijn.
Het is een ding, een voorwerp, dat veel aandacht gekregen heeft de afgelopen 100 jaar en het is mooi dat ook onze generatie respect heeft voor de tragedie van het ongeluk, maar het is en blijft gewoon een ding dat niet vereerd dient te worden. Laat het rusten...

dat is ook één vd redenen van mn stukje, Ballard heeft waargenomen dat de site wordt bezocht door allerlei grafrovers (spulle vd Titanic zijn heel veel waard!) daar wil hij wat aan/tegen doen en dat past in jouw antwoord Tessybear en in dat van Roelande

maar het ging me in mn verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:45
 
KEITH722 schreef:
ik las vanmorgen een stukje over Robert Ballard (de ontdekker van de Titanic op de zeebodem)

die zag in zn onderzeebootje dat de rode verf van de onderkant van de Titanic nog helemaal niet was aangetast!! omdat er toen al roestwerende enz verf was gebruikt

omdat hij vindt dat de Titanic een soort gewijde plaats is - het is ook een graf hè - wil hij de bovenkant vd Titanic ook weer opnieuw verven (daar is apparatuur voor) om het zo lang mogelijk als monument in stand te houden

de mensen zeiden: hij is crazy...

de kinderen vroegen: welke kleur?

wat vind jij?

Ben nu wel eens benieuwd hoeveel bezoekers het jaarlijks trekt Gefrustreerde smiley ben toch echt wel bang, dat je die op één hand kan tellen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:52
 
GERRIT084 schreef:
Ben nu wel eens benieuwd hoeveel bezoekers het jaarlijks trekt Gefrustreerde smiley ben toch echt wel bang, dat je die op één hand kan tellen Knipoog smiley

dan heeft je hand wel hééél veel vingers gerrit, het is een schatgravers eh schatduikers paradijs namelijk

voorbeeld!, op ebay gevonden:

http://www.ebay.nl/itm/An-Original-White-Star-Line-RMS-Titanic-1st-Class-Smoking-Room-Tile-Framed-/290795097313?pt=UK_Collectables_Nautical&hash=item43b4bd0ce1

is ingelegde linoleum vloertegel, daar betalen de mensen geen kleine 1500 euro voor als ie niet uit de echte titanic komt denk ik


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 6 januari 2013, 22:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:14
 
KEITH722 schreef:
dan heeft je hand wel hééél veel vingers gerrit, het is een schatgravers eh schatduikers paradijs namelijk

Oké, das waar, maar echte belangstellenden, daar voor zou een likje verf wellicht baat bij hebben.
En niet voor de schatgravers, die zal het jukken hoe de Titanic er bij ligt, sterker nog, die zouden een likje verf verfoeien .
Des te rotter die boot is, des te eerder zijn zij er bij, en een toeristische trekpleister kunnen ze ook wel vergeten.
Te koud, te veel druk, en een te groot gevaar voor cassionziekte (taalvoutje)
Zo,n reisje kost waarschijnlijk nog meer dan een tochtje naar de maan.
Mits je met lege handen terug komt, en mijn hand is daarbij vergeleken pinuts Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:17
 
GERRIT084 schreef:
Oké, das waar, maar echte belangstellenden, daar voor zou een likje verf wellicht baat bij hebben.
En niet voor de schatgravers, die zal het jukken hoe de Titanic er bij ligt, sterker nog, die zouden een likje verf verfoeien .
Des te rotter die boot is, des te eerder zijn zij er bij, en een toeristische trekpleister kunnen ze ook wel vergeten.
Te koud, te veel druk, en een te groot gevaar voor cassionziekte (taalvoutje)
Zo,n reisje kost waarschijnlijk nog meer dan een tochtje naar de maan.
Mits je met lege handen terug komt, en mijn hand is daarbij vergeleken pinuts Gefrustreerde smiley

ehhh, eh om weer even bij het begin te blijven, het ging me in mn verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe

(trouwens, caissonziekte is hier niet van toepassing want er wordt alleen maar gedoken met diepwater-onderzeebootjes, duikapparatuur is er niet op berekend en het lichaam al helemaal niet, 250kg druk per vierkante cm!! op een diepte van 5800 meter, bijna 6 kilometer!, zoiets, reken maar uit)


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 14:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:21
 
De Bijbel zegt: Laat de doden hun doden begraven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:30
 
LAVERDE524 schreef:
De Bijbel zegt: Laat de doden hun doden begraven.

nog n keer:

om weer even bij het begin te blijven, het ging me in mn verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 14:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:23
 
KEITH722 schreef:
nog n keer:

om weer even bij het begin te blijven, het ging me in mn verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe

Tja, ben wel met Laverde eens. Ook dat is iets wat kinderen horen te leren in hun leven.

Is het nu echt nodig om onze kleuren pallet te voorschijn halen en er bloementjes en zo erbij te teken en in te kleuren?

Het maakt het feitelijke alleen maar ontzichtbaarder!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:33
 
MARITIME853 schreef:
Tja, ben wel met Laverde eens. Ook dat is iets wat kinderen horen te leren in hun leven.

bloemetjes? waar zie jij bloemetjes maritime?

... maar goed, ik heb ook niet beweerd dat ze dat niet zouden moeten doen maar daar ging het niet om, het is trouwens wel weer aardig om te merken dat andere mensen de onderliggende en eigenlijke boodschap wél meteen door hadden en mij dat hebben laten weten via persoonlijke chat of mail (het ging dus over het verschil tussen de reacties van kinderen en grote mensen op één en hetzelfde! bericht) jammer ook dat andere mensen er dan weer overheen lazen op hun beurt maar die lezen het vast nog wel een keer over Lachende smiley


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 17:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:45
 
KEITH722 schreef:
bloemetjes? waar zie jij bloemetjes maritime?

... maar goed, ik heb ook niet beweerd dat ze dat niet zouden moeten doen maar daar ging het niet om, het is trouwens wel weer aardig om te merken dat andere mensen de onderliggende en eigenlijke boodschap wél meteen door hadden en mij dat hebben laten weten via persoonlijke chat of mail (het ging dus over het verschil tussen de reacties van kinderen en grote mensen op één en hetzelfde! bericht) jammer ook dan dat andere mensen er dan weer overheen lazen op hun beurt maar die lezen het vast nog wel een keer over Lachende smiley

Hetgeen dat via de achtdeur besproken wordt, kan niemand lezen en/of weten.
Maar goed, voor de kinderen is het belangrijk dat dingen zijn zoals werkelijk is, zonder dat het met kleuren en geuren gebracht wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:01
 
Ik hielp vroeger mijn oom met de begrafenissen. Ik was toen der tijd 12 jaar oud of zo iets. En ik heb er heel veel van geleerd. Je begraaft de doden, en je laat het achter je. Je gaat vervolgens niet hun graven in kleuren of zo, want wat daar ligt is enkel de omhulsel, het overschot, meer niet, de geest is allang weg, dat wist ik toen al als 12 jarige dat bij elke begrafenis dat ik deed dat de persoon zelf er niet meer lag maar enkel de omhulsel.

Mijn oom moest tegen het laatste aan alles alleen doen, naja dat liet ik dus niet toe, dus begon ik hem in mijn vrije tijd te helpen met begrafenissen. We hebben zo'n alles wel gehad in die tijd zoals ik het nog weet. Tot mijn 17e heb ik mijn oom geholpen, en toen moest ik hem zelf, mijn oom dus, naar het graf brengen. Is heel normaal hoor. Maar ik ga niet weer naar zijn graf toe want daar ligt toch niks meer. En trouwens mijn oom heeft het nu beter, dus...

En dat is ook met die titanic, het is een rustplaats, geen sensatie plaats, het word meer als sensatie gebruikt. Laat de doden op hun plek liggen waar ze behoren, en ga zelf verder met het leven. En ik lees tevens nergens in de Bijbel dat ik de doden moet gedenken. Jezus moest zijn aardse vader Jozef ook achterlaten in het graf. Maar Jezus ging zelf moedig voorwaarts. We moeten ons tenslotte niet richten op degenen die al zijn heen gegaan, maar juist op degenen die nog leven, in de hoop dat zij ook gered mogen worden.

Dus dat boot schilderen? Ik vind het zelf wat te ver gaan, maar goed, dat is ieder voor zich zelf. Toen mijn oom stierf op 45 jarig leeftijd, ja jammer, maar ja het was al gebeurd, had hij zijn suikerziekte maar niet expres moeten verwaarlozen, hij deed het bewust omdat hij er geen zin meer in had, had ie vaak tegen mij gezegd toen der tijd. Naja, hij stierf dus, ik heb 'm persoonlijk samen met zijn andere broers(mijn ooms dus) naar zijn graf gebracht, ik heb ook mogen laten zakken, dus dat was heerlijk om te doen, want dat was het laatste dat je kon doen. Maar ik ga er niet steeds weer naar toe, want er ligt daar toch niks meer, en het is ook geen plaats voor de levenden om daar te wezen.

Ja, ik ga heel nuchter met de dood om, als 12 jarige ging ik er al nuchter mee om. Ik maakte soms zelfs wel eens grapjes met mijn oom, dan lag ik zelf in zo'n graf en dan zei ik zo uit de gein van: oh nou gooi maar dicht, ik lig nu ook meteen te plek, hihi. Ja de mensen waren er verder niet bij hoor, wij waren enkel aan het graven, daar was verder niemand bij dus kon ik wel eens grapjes met hem maken.

Maar goed, ik heb niks met doden, en ik heb ook niks met die rustplaatsen van hun. Er komt straks nog genoeg tijd om naar de camping het stille zuchtje te gaan, naja tenzij dat Jezus eerder terug komt, dan niet natuurlijk. Het zou mooi wezen om Jezus tegemoet te gaan. Maar goed, mocht het niet zo zijn dan kom ik ook wel vanzelf op de camping het stille zuchtje.

Maar nogmaals; je moet de doden laten rusten, en hun rustplaats ook achter je laten, laat het zoals het erbij ligt, het vergaat toch met de tijd, of je het onderhoud of niet. En hecht je geen waarde aan rustplaatsen, maar aan degenen die nog leven. Heel simpel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:09
 
LAVERDE524 schreef:
Ik hielp vroeger mijn oom met de begrafenissen. Ik was toen der tijd 12 jaar oud of zo iets. En ik heb er heel veel van geleerd. Je begraaft de doden, en je laat het achter je. Je gaat vervolgens niet hun graven in kleuren of zo, want wat daar ligt is enkel de omhulsel, het overschot, meer niet, de geest is allang weg, dat wist ik toen al als 12 jarige dat bij elke begrafenis dat ik deed dat de persoon zelf er niet meer lag maar enkel de omhulsel.

Mijn oom moest tegen het laatste aan alles alleen doen, naja dat liet ik dus niet toe, dus begon ik hem in mijn vrije tijd te helpen met begrafenissen. We hebben zo'n alles wel gehad in die tijd zoals ik het nog weet. Tot mijn 17e heb ik mijn oom geholpen, en toen moest ik hem zelf, mijn oom dus, naar het graf brengen. Is heel normaal hoor. Maar ik ga niet weer naar zijn graf toe want daar ligt toch niks meer. En trouwens mijn oom heeft het nu beter, dus...

En dat is ook met die titanic, het is een rustplaats, geen sensatie plaats, het word meer als sensatie gebruikt. Laat de doden op hun plek liggen waar ze behoren, en ga zelf verder met het leven. En ik lees tevens nergens in de Bijbel dat ik de doden moet gedenken. Jezus moest zijn aardse vader Jozef ook achterlaten in het graf. Maar Jezus ging zelf moedig voorwaarts. We moeten ons tenslotte niet richten op degenen die al zijn heen gegaan, maar juist op degenen die nog leven, in de hoop dat zij ook gered mogen worden.

Dus dat boot schilderen? Ik vind het zelf wat te ver gaan, maar goed, dat is ieder voor zich zelf. Toen mijn oom stierf op 45 jarig leeftijd, ja jammer, maar ja het was al gebeurd, had hij zijn suikerziekte maar niet expres moeten verwaarlozen, hij deed het bewust omdat hij er geen zin meer in had, had ie vaak tegen mij gezegd toen der tijd. Naja, hij stierf dus, ik heb 'm persoonlijk samen met zijn andere broers(mijn ooms dus) naar zijn graf gebracht, ik heb ook mogen laten zakken, dus dat was heerlijk om te doen, want dat was het laatste dat je kon doen. Maar ik ga er niet steeds weer naar toe, want er ligt daar toch niks meer, en het is ook geen plaats voor de levenden om daar te wezen.

Ja, ik ga heel nuchter met de dood om, als 12 jarige ging ik er al nuchter mee om. Ik maakte soms zelfs wel eens grapjes met mijn oom, dan lag ik zelf in zo'n graf en dan zei ik zo uit de gein van: oh nou gooi maar dicht, ik lig nu ook meteen te plek, hihi. Ja de mensen waren er verder niet bij hoor, wij waren enkel aan het graven, daar was verder niemand bij dus kon ik wel eens grapjes met hem maken.

Maar goed, ik heb niks met doden, en ik heb ook niks met die rustplaatsen van hun. Er komt straks nog genoeg tijd om naar de camping het stille zuchtje te gaan, naja tenzij dat Jezus eerder terug komt, dan niet natuurlijk. Het zou mooi wezen om Jezus tegemoet te gaan. Maar goed, mocht het niet zo zijn dan kom ik ook wel vanzelf op de camping het stille zuchtje.

Maar nogmaals; je moet de doden laten rusten, en hun rustplaats ook achter je laten, laat het zoals het erbij ligt, het vergaat toch met de tijd, of je het onderhoud of niet. En hecht je geen waarde aan rustplaatsen, maar aan degenen die nog leven. Heel simpel.

Je zegt het Laverde.
Je wil niet weten hoe het is om je allerliefste, waar je alles mee gedeeld heb en intiem was, terug te voelen als een levenloze en koude mens...
Dat is de realiteit, dat ervaar iemand pas wanneer deze daarmee geconfronteerd wordt.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 18:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:21
 
LAVERDE524 schreef:
Ik hielp vroeger mijn oom met de begrafenissen. Ik was toen der tijd 12 jaar oud of zo iets. En ik heb er heel veel van geleerd. Je begraaft de doden, en je laat het achter je. Je gaat vervolgens niet hun graven in kleuren of zo, want wat daar ligt is enkel de omhulsel, het overschot, meer niet, de geest is allang weg, dat wist ik toen al als 12 jarige dat bij elke begrafenis dat ik deed dat de persoon zelf er niet meer lag maar enkel de omhulsel.

Mijn oom moest tegen het laatste aan alles alleen doen, naja dat liet ik dus niet toe, dus begon ik hem in mijn vrije tijd te helpen met begrafenissen. We hebben zo'n alles wel gehad in die tijd zoals ik het nog weet. Tot mijn 17e heb ik mijn oom geholpen, en toen moest ik hem zelf, mijn oom dus, naar het graf brengen. Is heel normaal hoor. Maar ik ga niet weer naar zijn graf toe want daar ligt toch niks meer. En trouwens mijn oom heeft het nu beter, dus...

En dat is ook met die titanic, het is een rustplaats, geen sensatie plaats, het word meer als sensatie gebruikt. Laat de doden op hun plek liggen waar ze behoren, en ga zelf verder met het leven. En ik lees tevens nergens in de Bijbel dat ik de doden moet gedenken. Jezus moest zijn aardse vader Jozef ook achterlaten in het graf. Maar Jezus ging zelf moedig voorwaarts. We moeten ons tenslotte niet richten op degenen die al zijn heen gegaan, maar juist op degenen die nog leven, in de hoop dat zij ook gered mogen worden.

Dus dat boot schilderen? Ik vind het zelf wat te ver gaan, maar goed, dat is ieder voor zich zelf. Toen mijn oom stierf op 45 jarig leeftijd, ja jammer, maar ja het was al gebeurd, had hij zijn suikerziekte maar niet expres moeten verwaarlozen, hij deed het bewust omdat hij er geen zin meer in had, had ie vaak tegen mij gezegd toen der tijd. Naja, hij stierf dus, ik heb 'm persoonlijk samen met zijn andere broers(mijn ooms dus) naar zijn graf gebracht, ik heb ook mogen laten zakken, dus dat was heerlijk om te doen, want dat was het laatste dat je kon doen. Maar ik ga er niet steeds weer naar toe, want er ligt daar toch niks meer, en het is ook geen plaats voor de levenden om daar te wezen.

Ja, ik ga heel nuchter met de dood om, als 12 jarige ging ik er al nuchter mee om. Ik maakte soms zelfs wel eens grapjes met mijn oom, dan lag ik zelf in zo'n graf en dan zei ik zo uit de gein van: oh nou gooi maar dicht, ik lig nu ook meteen te plek, hihi. Ja de mensen waren er verder niet bij hoor, wij waren enkel aan het graven, daar was verder niemand bij dus kon ik wel eens grapjes met hem maken.

Maar goed, ik heb niks met doden, en ik heb ook niks met die rustplaatsen van hun. Er komt straks nog genoeg tijd om naar de camping het stille zuchtje te gaan, naja tenzij dat Jezus eerder terug komt, dan niet natuurlijk. Het zou mooi wezen om Jezus tegemoet te gaan. Maar goed, mocht het niet zo zijn dan kom ik ook wel vanzelf op de camping het stille zuchtje.

Maar nogmaals; je moet de doden laten rusten, en hun rustplaats ook achter je laten, laat het zoals het erbij ligt, het vergaat toch met de tijd, of je het onderhoud of niet. En hecht je geen waarde aan rustplaatsen, maar aan degenen die nog leven. Heel simpel.


EHHHH..., laverde en maritime, als jullie bewust niet wíllen lezen wat ik schrijf - dat blijkt namelijk steeds duidelijker uit jullie reactie(s) - heb ik verder geen behoefte meer aan jullie respons

vriendelijk verzoek mijn topic dan niet in te vullen met niet terzake doende "aanvullingen", begin dan zelf een topic over jullie onderwerp ok!


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 18:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:25
 
Ja dat doet zeer, dat weet ik. Een eigen vrouw verliezen of je oom verliezen, daar zit een wereld van verschil in. Mijn oom en ik hadden een vader en zoon band, want ik heb niks aan mijn eigen vader. Maar goed, er is toen veel gebeurd in onze familie, zoals valse aangiftes bij de politie etc. Dus ik kon me voorstellen dat mijn oom er geen zin meer in had. Maar goed, dat was zijn verantwoording, niet de mijne. Ik heb een goeie tijd met hem gehad, altijd veel gelachen, hij heeft zelfs vlieglessen voor me betaald toen der tijd. Hij was ambtenaar bij de gemeente dus hij had ze wel. Maar goed, toen hij overleed viel ik ook in een gat, naja is heel normaal hoor. Dat is logisch dat het gebeurd. Maar in 2003 tijdens mijn bekering ben ik uit die gat gekomen, ik heb ook enkele maanden in die occulte zaken gezeten, en in 2003 kwam ik tot bekering en ben toen ook gedoopt en dat was in 2004 28 maart.

Maar goed, nogmaals; je geliefde verliezen of een oom verliezen is een wereld van verschil. Dat is heel logisch.

Maar goed, naar de graf gaan waar in feite niks ligt, lost niks op. Ik ben misschien hard daarin, misschien ligt het ook wel aan mijn opvoeding, maja mijn familie gaan er ook weer heel anders mee om dan ik het doe, dus waar het aan ligt weet ik niet.

Maar even terugkomend op de titanic, het beschilderen van zo'n dood verzonken schip lost niks op, het vult enkel je gevoel, het geeft misschien een tevreden gevoel, en wat heb je daar aan? Je leven word er niet beter op daardoor. Ja, ik sta heel nuchter in het leven, sorry daarvoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:25
 
is goede keith.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:03
 
KEITH722 schreef:
EHHHH..., laverde en maritime, als jullie bewust niet wíllen lezen wat ik schrijf - dat blijkt namelijk steeds duidelijker uit jullie reactie(s) - heb ik verder geen behoefte meer aan jullie respons

vriendelijk verzoek mijn topic dan niet in te vullen met niet terzake doende "aanvullingen", begin dan zelf een topic over jullie onderwerp ok!

Gaat het nu heet worden???
Jou topic???
En dan belerend reageren omdat jij via de achterdeur reactie's krijgt???
Sorry dat zegt mij veel over jezelf....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:05
 
Maritm,

Ik geef keith wel een beetje gelijk, hij heeft uiteindelijk deze topic wel geopend. We moeten mekaar niet afbreken maar juist opbouwen. Laten we mekaar gewoon die ruimte geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:17
 
LAVERDE524 schreef:
Maritm,

Ik geef keith wel een beetje gelijk, hij heeft uiteindelijk deze topic wel geopend. We moeten mekaar niet afbreken maar juist opbouwen. Laten we mekaar gewoon die ruimte geven.

Dat begrijp ik. Ruimte geven komt van twee kanten.
Inhoudelijk geven wij dezezelfde reactie alleen dat wordt niet geaccepteerd.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:02
 
MARITIME853 schreef:
Dat begrijp ik. Ruimte geven komt van twee kanten.
Inhoudelijk geven wij dezezelfde reactie alleen dat wordt niet geaccepteerd.

het wordt geaccepteerd en ik ga er netjes op in en ik geef zonder schelden aan dat het in beginsel niet over begraven of zo ging/gaat!! dus als ik nou 4 of 5 keer aangeef dat het echt ergens anders over gaat, lees dat dan en blijf er niet over doorzagen

laten we het dan maar eens zijn over het feit dat we het oneens zijn


Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 8 januari 2013, 09:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:05
 
MARITIME853 schreef:
Gaat het nu heet worden???
Jou topic???
En dan belerend reageren omdat jij via de achterdeur reactie's krijgt???
Sorry dat zegt mij veel over jezelf....

nee hoor, niet heet en ja, ik ben het topic zelf begonnen en de reactie kreeg ik van een CM-bezoekster, dat is geen achterdeur, dat is gewoon een andere route van een wat voorzichtige jongedame en mijn stijl van schrijven zegt veel over mijzelf, gelukkig maar Knipoog smiley


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 20:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:08
 
KEITH722 schreef:
het wordt geaccepteerd en ik ga er netjes op in en geef zonder schelden aan dat het in beginsel niet over begraven of zo ging/gaat!! dus als ik nou 4 of 5 keer aangeef dat het echt ergens anders over gaat, lees dat dan en blijf er niet over doorzagen

laten we het eens zijn over het feit dat we het over de kwaliteit vd discussie oneens zijn

Het gaat wel over, "om het eren van" .....
Nogmaals je zou eens moeten weten wat het is om hetgeen dat er niet meer is, nog eens te gaan "verbloemen"..... en te eren met de kleuren palletje.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 20:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:16
 
MARITIME853 schreef:
Het gaat wel over, "om het eren van" .....
Nogmaals je zou eens moeten weten wat het is om hetgeen dat er niet meer is, nog eens te gaan "verbloemen"..... en te eren met de kleuren palletje.

ehhh, eh om wéér even bij het begin van het topic te blijven, het ging me in mn topic/verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe

de grote mensen noemden het verven van het wrak crazy, de kinderen namen het een stuk constructiever op en gooiden het níet meteen als onzin aan de kant

Als God c.q. Jezus wil dat wij worden als een kind! gaat het ook juist om het constructieve!! en niet meteen dat afbrekende, dat veroordelende, het maakt dan even minder uit wat de aanleiding is en of die wel of niet verantwoord is

Dát was de onderliggende boodschap van mijn topic, sommigen zagen dat wel, anderen niet, nou ja...


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:19
 
MARITIME853 schreef:
Het gaat wel over, "om het eren van" .....
Nogmaals je zou eens moeten weten wat het is om hetgeen dat er niet meer is, nog eens te gaan "verbloemen"..... en te eren met de kleuren palletje.

Maritime, Keith geeft nu 3 keer aan dat het niet gaat over het begraven, maar om het feit hoe volwassenen en kinderen reageren op een vraag!
Blijf dan niet zo doordrammen......


Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 7 januari 2013, 20:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:29
 
KEITH722 schreef:
ehhh, eh om wéér even bij het begin van het topic te blijven, het ging me in mn topic/verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe

de grote mensen noemden het verven van het wrak crazy, de kinderen namen het een stuk constructiever op en gooiden het níet meteen als onzin aan de kant

Als God c.q. Jezus wil dat wij worden als een kind! gaat het ook juist om het constructieve!! en niet meteen dat afbrekende, dat veroordelende, het maakt dan even minder uit wat de aanleiding is en of die wel of niet verantwoord is

Dát was de onderliggende boodschap van mijn topic, sommigen zagen dat wel, anderen niet, nou ja...

Nogmaals, dan zou ik als ouder toe moeten laten, volgens jou? Om de realiteit gaan verbloemen in kleuren zoals het hun past?
Zoals de tweede wereld oorlog als een verbloeming te kennen geven aan mijn kinderen???
Ga toch gauw weg.
Het zegt meer dan we ons kunnen bedenken.
De geschiedenis staat op zich.

Vandaar de reactie van grote mensen.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 20:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:32
 
MARITIME853 schreef:
Nogmaals, dan zou ik als ouder toe moeten laten, volgens jou? De realiteit gaan verbloemen in kleuren zoals het hun past?
Zoals de tweede wereld oorlog als een verbloeming te kennen geven aan mijn kinderen???
Ga toch gauw weg.
Het zegt meer dan we ons kunnen bedenken.
De geschiedenis staat op zich.

Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:35
 
JANS221 schreef:
Gefrustreerde smiley

natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:45
 
JANS221 schreef:
Maritime, Keith geeft nu 3 keer aan dat het niet gaat over het begraven, maar om het feit hoe volwassenen en kinderen reageren op een vraag!
Blijf dan niet zo doordrammen......

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2