ChristianMatch
 


Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:12
 
SHANITA130 schreef:
Zeg doe jij even tjes normaal, id@#$%!

Willemijn weet heel goed wat ze schrijft!

Anita zit eerst mij te beschuldigen dat ik mij ellende over haar uitstort, en ze had het bij elke zin die ze schreef over hoe de Heer haar helpt, en ja, nu wil ze ineens niet meer leven.

Ja, er zijn hier mensen die vechten om te mogen leven!

Ik heb op de niet okee knop gedrukt, je bent nu over mijn grens gegaan! Boze smiley


idem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:31
 
Nogmaals, Maritime dit kun je niet maken. Hoe durf je en hoe kun je zo op afstand iemand zo ontkennen in haar ziekte en de strijd daartegen en wat weet jij ervan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:37
 
JOL252 schreef:
Nogmaals, Maritime dit kun je niet maken. Hoe durf je en hoe kun je zo op afstand iemand zo ontkennen in haar ziekte en de strijd daartegen en wat weet jij ervan?

Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!!
Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen....
Ik weet wat het is en doet!

Hoe durft Willemijn iets over haar te zeggen???

Vandaar mijn reactie.

Ik ben echt heel erg boos hoe zij reageerd naar Anita.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 21 januari 2013, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:41
 
MARITIME853 schreef:
Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!!
Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen....
Ik weet wat het is en doet!

Vandaar mijn reactie.

Jou reactie is beneden alle peil!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:45
 
ERIKA129 schreef:
Jou reactie is beneden alle peil!!!!

natuurlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:50
 
MARITIME853 schreef:
Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!!
Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen....
Ik weet wat het is en doet!

Vandaar mijn reactie.

Ik ben echt heel erg boos hoe zij reageerd naar Anita.

We hebben het er nu even niet over hoe anderen volgens jou moeten reageren, we hebben het nu over jouw reactie naar Willemijn!

En de reactie ``Zij mag ook`` vind ik een zeer kinderachtige reactie van je! Kleuters op het schoolplein reageren ook zo: ``ja maar, hij deed het ook``.


Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 21 januari 2013, 20:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:55
 
JANS221 schreef:
We hebben het er nu even niet over hoe anderen volgens jou moeten reageren, we hebben het nu over jouw reactie!

Ik vind dit een zeer kinderachtige reactie van je: kleuters op het schoolplein reageren ook zo: ``ja maar, hij deed het ook``.

Jammer dan ben volwassen Jans. Kleineren kan ik ook.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 21 januari 2013, 19:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:55
 
[quote=MARITIME853]Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!!
Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen....
Ik weet wat het is en doet!

Vandaar mijn reactie.

Maritime
Jij als geen ander moet weten wat respect is. Ook het vellen van oordelen, dat is NIET aan ons. Wij worden vroeger of later allemaal, ook jij dus, be/ge/en uiteindelijk veroordeeld. Het is niet aan ons dat te doen. Help elkaar als iemand om hulp roept of doe er het zwijgen toe als je daar niet toe in staat bent.

Blijf neutraal in je postings, oordeel niet.

Je moet ook geen anderen gebruiken om je posting te rechtvaardigen. Die kunnen zich prima zelf verdedigen. Jij schrijft onder jouw naam en bent verantwoordelijk voor wat je schrijft.

Deze posting past dus niet, sterker nog, dit is heel erg zelfs.
Denk en schrijf es vanuit de Liefde van onze Heere, dan gaat het al snel de betere kant op denk ik.

Hoop dat je er wat mee kunt/doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:00
 
SHANITA130 schreef:
Zeg doe jij even tjes normaal, id@#$%!

Willemijn weet heel goed wat ze schrijft!

Anita zit eerst mij te beschuldigen dat ik mij ellende over haar uitstort, en ze had het bij elke zin die ze schreef over hoe de Heer haar helpt, en ja, nu wil ze ineens niet meer leven.

Ja, er zijn hier mensen die vechten om te mogen leven!

Ik heb op de niet okee knop gedrukt, je bent nu over mijn grens gegaan! Boze smiley

ik ook (op niet okee knop gedrukt dus)
A


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 21 januari 2013, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:00
 
MARITIME853 schreef:
Jammer dan ben volwassen Jans. Kleineren kan ik ook.

Ik heb het over een kinderachtige reactie, Maritime. Kunnen volwassenen ook maken!

Laten we maar weer proberen on-topic te gaan....


Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 21 januari 2013, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:02
 
[quote=CORNE927]

Ik reageer heftig, omdat iemand zover heen kan zijn dat op het randje van het leven staat. Dat herken ik van heel dichtbij.
Het leven kan soms heel hard zijn waarbij alles niks meer uitmaakt, dan past zo'n reactie van Willemijn hellemaal goed in (dus niet).... Niet begrepen worden....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:08
 
JANS221 schreef:
Ik heb het over een kinderachtige reactie, Maritime. Kunnen volwassenen ook maken!Laten we maar weer proberen on-topic te gaan....

Dat is waar het ook om gaat, angst hebben in de liefde waar je als vrouw niet begrepen wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:26
 
MARITIME853 schreef:
Dat is waar het ook om gaat, angst hebben in de liefde waar je als vrouw niet begrepen wordt.


Dus ontopic verdergaan, Willemijns gevoelens effe overslaan,zonder effe een escuus na haar toe?

Er zitten hier allemaal verschilende mensen,die verschillende dingen meemaken,sommigge reageren van uit emotie en we zijn allemaal verschillend, maar even kostbaar, ik persoonlijk vind dat je pas weer ontopic verder kan gaan als je je excuus naar willemijn hebt geschreven, achter iedere naam zit hier iemand achter de pc met gevoel. En eenieder reageert weer anders op bepaalde dingen. Eerlijk gezegd vond ik Willemijns reactie heel begrijpelijk. Jij las haar reactie weer op jouw manier, geeft je nog niet het recht om zo na haar terug te reageren toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:40
 
PETRA373 schreef:
Dus ontopic verdergaan, Willemijns gevoelens effe overslaan,zonder effe een escuus na haar toe?

Er zitten hier allemaal verschilende mensen,die verschillende dingen meemaken,sommigge reageren van uit emotie en we zijn allemaal verschillend, maar even kostbaar, ik persoonlijk vind dat je pas weer ontopic verder kan gaan als je je excuus naar willemijn hebt geschreven, achter iedere naam zit hier iemand achter de pc met gevoel. En eenieder reageert weer anders op bepaalde dingen. Eerlijk gezegd vond ik Willemijns reactie heel begrijpelijk. Jij las haar reactie weer op jouw manier, geeft je nog niet het recht om zo na haar terug te reageren toch?

Willemijn reageerd op de gevoelens van Anita, zij reageerde daar op.
En nou moet ik mijn exuus aanbieden omdat ik, op de gevoelens van Anita reaageer???
Om wie gaat het? Om Willemijn alleen? De gevoelens van Anita is dan niet meer van belang???

De Heer lette op schaapjes welke in de sloot belanden...


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 21 januari 2013, 20:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:43
 
ALTJE848 schreef:
ik kan niet meer....

Mooi lied geweldig wat je me stuurde maar ik heb maar één lied in gedachten THIS WORLD IS NOT MY HOME

Gegroet allen

Ik wil graag even kort met jullie delen dat we contact hebben gehad met Anita en dat het op dit moment redelijk met haar gaat.

Ik wil jullie vragen om te stoppen met ruzie maken en met elkaar na te denken hoe je iemand kunt helpen die vast zit in angst. Dat is net een andere twist aan dit topic, maar zal zeker helpen. Veel reacties hebben te maken met een machteloos gevoel als je zo'n noodkreet ziet.

En ik zou willen toevoegen, dit soort angst redeneer je niet weg. Integendeel, redeneren maakt het alleen maar groter. Alleen gebed en gericht gebed kan hier helpen.

Ik zou jullie willen vragen heel specifiek voor Anita te bidden.

Maar niet alleen voor Anita, de macht die wil dat we elkaar verkeerd begrijpen is erg krachtig aanwezig. Die creert ook angst. Angst om lief te hebben angst om te vertrouwen.

I bid dat die geest van misverstand geen plaats meer heeft op dit forum!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:50
 
Onderstaand gebed van St. Patrick heb ik Anita (in de mij-vorm) zojuist gestuurd.

Misschien is het een idee om het in deze vorm voor haar te bidden??
Voel je vrij...

God, ga voor haar uit om haar de weg te wijzen.
God, ga naast haar staan om haar te geleiden op haar weg.
God, ga achter haar staan om haar te beschermen tegen gevaar.
God, wees onder haar om haar op te vangen.
God, wees in haar om haar te behoeden voor duisternis.
God, wees om haar heen als een muur om haar te beschermen.
God, wees boven haar om haar te zegenen.
God, wees met haar tot in alle eeuwigheid.


Laatst aangepast door
MARGRIET020
op maandag 21 januari 2013, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:57
 
MARGRIET020 schreef:
Onderstaand gebed van St. Patrick heb ik Anita (in de mij-vorm) zojuist gestuurd.

Misschien is het een idee om het in deze vorm voor haar te bidden??
Voel je vrij...

God, ga voor haar uit om haar de weg te wijzen.
God, ga naast haar staan om haar te geleiden op haar weg.
God, ga achter haar staan om haar te beschermen tegen gevaar.
God, wees onder haar om haar op te vangen.
God, wees in haar om haar te behoeden voor duisternis.
God, wees om haar heen als een muur om haar te beschermen.
God, wees boven haar om haar te zegenen.
God, wees met haar tot in alle eeuwigheid.

amen. Lachende smiley



Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 21 januari 2013, 21:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:59
 
ZOEKER064 schreef:
Ik wil graag even kort met jullie delen dat we contact hebben gehad met Anita en dat het op dit moment redelijk met haar gaat.

Ik wil jullie vragen om te stoppen met ruzie maken en met elkaar na te denken hoe je iemand kunt helpen die vast zit in angst. Dat is net een andere twist aan dit topic, maar zal zeker helpen. Veel reacties hebben te maken met een machteloos gevoel als je zo'n noodkreet ziet.

En ik zou willen toevoegen, dit soort angst redeneer je niet weg. Integendeel, redeneren maakt het alleen maar groter. Alleen gebed en gericht gebed kan hier helpen.

Ik zou jullie willen vragen heel specifiek voor Anita te bidden.

Maar niet alleen voor Anita, de macht die wil dat we elkaar verkeerd begrijpen is erg krachtig aanwezig. Die creert ook angst. Angst om lief te hebben angst om te vertrouwen.

I bid dat die geest van misverstand geen plaats meer heeft op dit forum!

Weis gezegd. Ben het hier zo mee eens, we begrijpen elkaar zo verkeerd allemaal hier soms, reageren vanuit emotie,maken ruzie,laten we allemaal proberen pas weer te reageren als we de vrede van jezus weer in ons hart hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:00
 
MARITIME853 schreef:
amen. Lachende smiley


ik zeg ook amen, met sommigge dingen zijn we het wel met elkaar eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:08
 
PETRA373 schreef:
ik zeg ook amen, met sommigge dingen zijn we het wel met elkaar eens Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:10
 
MARITIME853 schreef:
Willemijn reageerd op de gevoelens van Anita, zij reageerde daar op.
En nou moet ik mijn exuus aanbieden omdat ik, op de gevoelens van Anita reaageer???
Om wie gaat het? Om Willemijn alleen? De gevoelens van Anita is dan niet meer van belang???

De Heer lette op schaapjes welke in de sloot belanden...


Je reageert op een onbeschofte manier door de ziekte, de pijn en de strijd te ontkennen waar Willemijn doorheen gaat. Hiervoor vind ik, en ik merk ook anderen, alleen maar gerechtvaardigd dat er een excuus volgt om verder te gaan met dit topic. Ik vind het ongekend, geen ander woord voor. En jij denkt hiermee weg te komen door weer om de bekende brij heen te draaien? No way!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:17
 
JOL252 schreef:
Je reageert op een onbeschofte manier door de ziekte, de pijn en de strijd te ontkennen waar Willemijn doorheen gaat. Hiervoor vind ik, en ik merk ook anderen, alleen maar gerechtvaardigd dat er een excuus volgt om verder te gaan met dit topic. Ik vind het ongekend, geen ander woord voor. En jij denkt hiermee weg te komen door weer om de bekende brij heen te draaien? No way!

En daar zeg ik AMEN op!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:17
 
ZOEKER064 schreef:
Ik wil graag even kort met jullie delen dat we contact hebben gehad met Anita en dat het op dit moment redelijk met haar gaat.

Ik wil jullie vragen om te stoppen met ruzie maken en met elkaar na te denken hoe je iemand kunt helpen die vast zit in angst. Dat is net een andere twist aan dit topic, maar zal zeker helpen. Veel reacties hebben te maken met een machteloos gevoel als je zo'n noodkreet ziet.

En ik zou willen toevoegen, dit soort angst redeneer je niet weg. Integendeel, redeneren maakt het alleen maar groter. Alleen gebed en gericht gebed kan hier helpen.

Ik zou jullie willen vragen heel specifiek voor Anita te bidden.

Maar niet alleen voor Anita, de macht die wil dat we elkaar verkeerd begrijpen is erg krachtig aanwezig. Die creert ook angst. Angst om lief te hebben angst om te vertrouwen.

I bid dat die geest van misverstand geen plaats meer heeft op dit forum!


Het gaat hier over ongekend gedrag dat niet door de beugel kan en om de brij heen draaien plus iemand tot leugenaar bestempelen. Niet over demonen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:20
 
ZOEKER064 schreef:
Ik wil graag even kort met jullie delen dat we contact hebben gehad met Anita en dat het op dit moment redelijk met haar gaat.

Ik wil jullie vragen om te stoppen met ruzie maken en met elkaar na te denken hoe je iemand kunt helpen die vast zit in angst. Dat is net een andere twist aan dit topic, maar zal zeker helpen. Veel reacties hebben te maken met een machteloos gevoel als je zo'n noodkreet ziet.

En ik zou willen toevoegen, dit soort angst redeneer je niet weg. Integendeel, redeneren maakt het alleen maar groter. Alleen gebed en gericht gebed kan hier helpen.

Ik zou jullie willen vragen heel specifiek voor Anita te bidden.

Maar niet alleen voor Anita, de macht die wil dat we elkaar verkeerd begrijpen is erg krachtig aanwezig. Die creert ook angst. Angst om lief te hebben angst om te vertrouwen.

I bid dat die geest van misverstand geen plaats meer heeft op dit forum!

mooie en rustige reactie zoeker
a
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:24
 
MARGRIET020 schreef:
Onderstaand gebed van St. Patrick heb ik Anita (in de mij-vorm) zojuist gestuurd.

Misschien is het een idee om het in deze vorm voor haar te bidden??
Voel je vrij...

God, ga voor haar uit om haar de weg te wijzen.
God, ga naast haar staan om haar te geleiden op haar weg.
God, ga achter haar staan om haar te beschermen tegen gevaar.
God, wees onder haar om haar op te vangen.
God, wees in haar om haar te behoeden voor duisternis.
God, wees om haar heen als een muur om haar te beschermen.
God, wees boven haar om haar te zegenen.
God, wees met haar tot in alle eeuwigheid.

oh het is een zegenbede geloof ik, maar goed die hoorde ik ook wel eens aan het einde vd samenkomst, er ademt een echte met de mens betrokken gezindheid uit en mocht het dan ook graag horen Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 21 januari 2013, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:37
 
JOL252 schreef:
Het gaat hier over ongekend gedrag dat niet door de beugel kan en om de brij heen draaien plus iemand tot leugenaar bestempelen. Niet over demonen.

Als het nu eens allebij is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:41
 
ZOEKER064 schreef:
Als het nu eens allebij is?

Stel dat, dan begint het bij de deur die door ons mensen wordt opengezet en weer dicht gedaan dient te worden. Maar ik ga vooralsnog uit van nuchterheid.

(Geloof me, ik heb meer met dit soort bijltjes over demons gehakt, nuchterheid werkt het best en angstgeloof helpt niemand).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:44
 
JOL252 schreef:
Stel dat, dan begint het bij de deur die door ons mensen wordt opengezet en weer dicht gedaan dient te worden. Maar ik ga vooralsnog uit van nuchterheid.

(Geloof me, ik heb meer met dit soort bijltjes over demons gehakt, nuchterheid werkt het best en angstgeloof helpt niemand).

Kan ik je helemaal in volgen.

Maar er zijn situaties waar ze heel echt zijn ...

Maar erg toepasselijk in dit topic; laat je er niet bang door maken.
Hoeft ook niet, want wij kunnen vertrouwen dat Ze weg zijn als het Licht schijnt.

O ja, over dat dichtdoen van die deur, het punt is dat het erg lastig is om dat zelf te doen. Open zetten is erg makkelijk, een vaak beseffen we niet wanneer dat we dat doen. Daar hebben we elkaar vaak bij nodig: om te herkennen hoe die deur werkt en helpen de gevolgen te bestrijden.


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 21 januari 2013, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGRIET020





Berichten: 34

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:53
 
MARITIME853 schreef:
amen. Lachende smiley


Mooi passend plaatje Maritime!!
Want juist in dit volle Licht kan geen duisternis zijn....
alleen maar liefde en bewogenheid voor elkaar. Dat zet een mens vrij uit de gebondenheid en stelt de mens in zo'n supergave verbinding met elkaar...

Dank je dat je het nog mooier hebt gemaakt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:54
 
Dank je wel Margriet!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 Volgende
Pagina 5 van 11