ChristianMatch
 


Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:59
 
Het ligt niet in onze macht om Anita te helpen middels het forum. Daar lijkt het te ernstig voor. Het feit dat je ooit met suicide te maken hebt gehad maakt je niet tot deskundige en zeker niet als je dat van jezelf zegt. Zelfs als je de beperkte uitdrukkingsvaardigheid en slordige taal van Maritime als verzachtende omstandigheid aanvoert, ook dan kan je het nog niet zeggen dat een vrouw met kanker niet ziek is. Ik probeer me voor te stellen dat Willemijn dit leest. Nee hoor, je hebt geen chemokuren en geen kanker en je bent niet ziek, Maritime weet wel hoe het zit. Dan worden grenzen overschreden en niet te weinig ook. En dan Ik heb het meegemaakt en IK kom voor haar op want Ik weet wat het is. Nou anderen kennelijk niet of minder. Ik denk dat je het niveau van met name een aantal vrouwen hier ernstig onderschat. Als je ergens echt goed in bent dan hoeft je dat ook niet van jezelf te zeggen, dat merken anderen vanzelf wel op.

Het ligt boven onze macht hier op het forum, het is goed bedoeld om Anita te willen helpen, maar dit is iets voor deskundigen. Als iemand de pretentie heeft dit via het forum op te kunnen lossen, dan schat je denk ik niet goed in wat er aan de hand is of kan zijn. Bidden is nu maar het beste om te doen, dat kan iedereen wel en dat lijkt me hard nodig.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 januari 2013, 22:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:05
 
MARGRIET020 schreef:
Mooi passend plaatje Maritime!!
Want juist in dit volle Licht kan geen duisternis zijn....
alleen maar liefde en bewogenheid voor elkaar. Dat zet een mens vrij uit de gebondenheid en stelt de mens in zo'n supergave verbinding met elkaar...

Dank je dat je het nog mooier hebt gemaakt!


mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:16
 
Stukje quote uit het stuk van Thomas: Zelfs als je de beperkte uitdrukkingsvaardigheid en slordige taal van Maritime als verzachtende omstandigheid aanvoert, ook dan kan je het nog niet zeggen dat een vrouw met kanker niet ziek is. Ik probeer me voor te stellen dat Willemijn dit leest. Nee hoor, je hebt geen chemokuren en geen kanker en je bent niet ziek, Maritime weet wel hoe het zit. Dan worden grenzen overschreden en niet te weinig ook. En dan Ik heb het meegemaakt en IK kom voor haar op want Ik weet wat het is. Nou anderen kennelijk niet of minder. Ik denk dat je het niveau van met name een aantal vrouwen hier ernstig onderschat. Als je ergens echt goed in bent dan hoeft je dat ook niet van jezelf te zeggen, dat merken anderen vanzelf wel op.

SHANITA schreef: HELEMAAL MEE EENS!

Bedankt Thomas voor je wijsheid!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:25
 
THOMAS968 schreef:
Het ligt niet in onze macht om Anita te helpen middels het forum. Daar lijkt het te ernstig voor. Het feit dat je ooit met suicide te maken hebt gehad maakt je niet tot deskundige en zeker niet als je dat van jezelf zegt. Zelfs als je de beperkte uitdrukkingsvaardigheid en slordige taal van Maritime als verzachtende omstandigheid aanvoert, ook dan kan je het nog niet zeggen dat een vrouw met kanker niet ziek is. Ik probeer me voor te stellen dat Willemijn dit leest. Nee hoor, je hebt geen chemokuren en geen kanker en je bent niet ziek, Maritime weet wel hoe het zit. Dan worden grenzen overschreden en niet te weinig ook. En dan Ik heb het meegemaakt en IK kom voor haar op want Ik weet wat het is. Nou anderen kennelijk niet of minder. Ik denk dat je het niveau van met name een aantal vrouwen hier ernstig onderschat. Als je ergens echt goed in bent dan hoeft je dat ook niet van jezelf te zeggen, dat merken anderen vanzelf wel op.

Het ligt boven onze macht hier op het forum, het is goed bedoeld om Anita te willen helpen, maar dit is iets voor deskundigen. Als iemand de pretentie heeft dit via het forum op te kunnen lossen, dan schat je denk ik niet goed in wat er aan de hand is of kan zijn. Bidden is nu maar het beste om te doen, dat kan iedereen wel en dat lijkt me hard nodig.

Thomas

Mooi verwoord, Thomas!

Ik heb geen kanker, maar ben al wel bijna 2 jaar aan het tobben met mijn gezondheid en ook bij mij kwam die opmerking binnen.
Laat staan dat ie bij Willemijn binnenkwam, zo rechtreeks aan haar gericht...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:29
 
maandag 21 januari 2013, 21:17


ZOEKER064 schreef:
Ik wil graag even kort met jullie delen dat we contact hebben gehad met Anita en dat het op dit moment redelijk met haar gaat.

Ik wil jullie vragen om te stoppen met ruzie maken en met elkaar na te denken hoe je iemand kunt helpen die vast zit in angst. Dat is net een andere twist aan dit topic, maar zal zeker helpen. Veel reacties hebben te maken met een machteloos gevoel als je zo'n noodkreet ziet.

En ik zou willen toevoegen, dit soort angst redeneer je niet weg. Integendeel, redeneren maakt het alleen maar groter. Alleen gebed en gericht gebed kan hier helpen.

Ik zou jullie willen vragen heel specifiek voor Anita te bidden.

Maar niet alleen voor Anita, de macht die wil dat we elkaar verkeerd begrijpen is erg krachtig aanwezig. Die creert ook angst. Angst om lief te hebben angst om te vertrouwen.

I bid dat die geest van misverstand geen plaats meer heeft op dit forum!


JOL schreef: Het gaat hier over ongekend gedrag dat niet door de beugel kan en om de brij heen draaien plus iemand tot leugenaar bestempelen. Niet over demonen.

SHANITA130 schreef: Inderdaad!
Lekker makkelijk: oh dat was ik niet, waren de demonen.

Ja, ik zou niet over verleden, moet me nu ff, uitzondering iets van het hart.

Ja, van se..eh groepen, moest ik vergeven, want oa, zelf niet dat waren namelijk demonen die dat door hem deden.
St. de H. te D. maakte het zo bont: ja, hij kon er ook niets aan doen dat ie pedofiel was...

S. sommigen groepen, stichtingen etc., zijn zo bezeten van demonen dat ze het daar bijna de gehele dag door over hebben.

Waardoor er geen eigen verantwoordelijkheid is.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 10:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:33
 
maandag 21 januari 2013, 21:10


MARITIME853 schreef:
Willemijn reageerd op de gevoelens van Anita, zij reageerde daar op.
En nou moet ik mijn exuus aanbieden omdat ik, op de gevoelens van Anita reaageer???
Om wie gaat het? Om Willemijn alleen? De gevoelens van Anita is dan niet meer van belang???

De Heer lette op schaapjes welke in de sloot belanden...


JOL schreef: Je reageert op een onbeschofte manier door de ziekte, de pijn en de strijd te ontkennen waar Willemijn doorheen gaat. Hiervoor vind ik, en ik merk ook anderen, alleen maar gerechtvaardigd dat er een excuus volgt om verder te gaan met dit topic. Ik vind het ongekend, geen ander woord voor. En jij denkt hiermee weg te komen door weer om de bekende brij heen te draaien? No way!

SHANITA130 schreef: Idd!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:38
 
THOMAS968 schreef:
Het ligt niet in onze macht om Anita te helpen middels het forum. Daar lijkt het te ernstig voor. Het feit dat je ooit met suicide te maken hebt gehad maakt je niet tot deskundige en zeker niet als je dat van jezelf zegt. Zelfs als je de beperkte uitdrukkingsvaardigheid en slordige taal van Maritime als verzachtende omstandigheid aanvoert, ook dan kan je het nog niet zeggen dat een vrouw met kanker niet ziek is. Ik probeer me voor te stellen dat Willemijn dit leest. Nee hoor, je hebt geen chemokuren en geen kanker en je bent niet ziek, Maritime weet wel hoe het zit. Dan worden grenzen overschreden en niet te weinig ook. En dan Ik heb het meegemaakt en IK kom voor haar op want Ik weet wat het is. Nou anderen kennelijk niet of minder. Ik denk dat je het niveau van met name een aantal vrouwen hier ernstig onderschat. Als je ergens echt goed in bent dan hoeft je dat ook niet van jezelf te zeggen, dat merken anderen vanzelf wel op.

Het ligt boven onze macht hier op het forum, het is goed bedoeld om Anita te willen helpen, maar dit is iets voor deskundigen. Als iemand de pretentie heeft dit via het forum op te kunnen lossen, dan schat je denk ik niet goed in wat er aan de hand is of kan zijn. Bidden is nu maar het beste om te doen, dat kan iedereen wel en dat lijkt me hard nodig.

Thomas

Geplaatst: zondag 11 november 2012, 22:30

MARITIME853 schreef:
Wiilemijn, veel sterkte, ook heeft God voor jou een hoopvolle toekomst in zijn gedachten.

Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.

Juist als alles mij angst aanjaagt, stel ik op U mijn vertrouwen. Op U, mijn God. Ik prijs Uw woord. Ik vertrouw op God en ken geen angst, wat zouden mensen mij kunnen aandoen? Psalm 56:4 en 5

Nou even een bemoediging Willemijn.

Er is een God die hoort

Dit ben ik ook!...... Opvallend dat ik je dan niet hoor en anderen....


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 21 januari 2013, 22:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:49
 
MARITIME853 schreef:
Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!!
Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen....
Ik weet wat het is en doet!

Hoe durft Willemijn iets over haar te zeggen???

Vandaar mijn reactie.

Ik ben echt heel erg boos hoe zij reageerd naar Anita.


Velen weten niet hoe hooggevoelig sommigen kunnen zijn...
dus we kunnen beter maar zwijgen over alles?
Mensen die zeer diep in de put zitten zien alleen maar hun eigen ellende...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:52
 
Ik wil iedereen niemand uitgezonderd bedanken voor alle reacties
Hoe goed of slecht ze overkwamen
En wens iedereen toe dat zijn of haar reis mag eindigen bij onze lieve HEER.
Hoe we verder gaan op reis dat weet niemand , maar ik heb nergens genoemd dat ik me van kant wil maken en nooit in mijn gedachten opgekomen dat ik er niet meer wilde zijn ook.
Hoe dingen wel niet gelezen worden jammer.
En ja sommigen terecht dat er zorgen waren dat spijt me dan want dat was niet mijn bedoeling het werd me zeker wel te veel
En ik leef daar al 46 jaar mee en bedoel dan dat ik met terug trek van de wereld in mijn eigen huis en dan met niemand in discussie hoef ,
Ik hoop dat ik het goed zeg als ik dit terug lees dat er mensen zijn die ook vanuit hun worstelingen hebben gereageerd maar ik kreeg door reacties van sommigen hier alleen maar meer angst ipv van begrip voor de situatie
Ik ben iemand die met anderen meeleeft als ik weet hoet het is en zit
Er word hier gereageerd op stukjes puzzels dat dan niet kloppend is met wat de ander in dit geval ik lees
Ik heb nu meer begrip voor een ieder die geschreven heeft heb nu ook rust omdat iemand met me heeft gebeden.
wat ik wel wil zeggen is dat ik zeker wil leven maar al wat ik schreef 46 jaar vecht voor een leven dat leefbaar is, en dan probeer ik vrienden en vriendinnen te ontmoeten die waar ik me kan delen helen en het leven door kan ook als is het moeilijk.
Want dat heb ik niet ik ben allen sta alleen ben in een proces van mensen ontmoeten maar knap wel snel af als mensen je zo begroeten
Nu begrijp ik het als ik alles lees, ik gun iedereen een leven zoals God het bedoelt heeft en daar zijn we allemaal naar op zoek dat is toch ieders verlangen ?????????
Mijne wel en ik hoop dat ik mensen mag ontmoeten waar ik lang bevriend mee mag zijn die me steunen om te groeien in geloof hoop en liefde want dat is waar het om draait in het leven .
En profesionals heb ik niet nodig dat is angst die over heerst en ja ik heb gebeld vorig jaar is me dat ook overkomen heb ik gebeld de therapeut bad voor mij een lang gesprek volgde en het was duidelijk ik wist het wel maar kon er niet bij angst overheerst gevoel van niet begrepen te worden dat me hier ook parte speelde jammer maar gebeurd
Nu gaat het goed met me en wil ik nogmaals dank zeggen voor jullie schrijven van mij Gods zegen ook aan mensen die me neerzetten en dingen die niet kloppen in hun schrijven en dat zijn er meerdere want alleen ik weet wat ik bedoel met mijn woorden verder niemand anders hier .

Gods zegen op jullie wegen hoop dat je een mooie reis tegemoet mag gaan waarvan je op en dag kan vragen HEER heb ik het goede gedaan.

Ik bid dat dit topic van mij mag sluiten er helemaal uit word gehaald vernietigd tot as zodat alles bij het kruis mag blijven.
Dat een ieder die heeft geschreven gezegend word in Jezus naam.

Blessings to you all

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:58
 
MARITIME853 schreef:
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 22:30

MARITIME853 schreef:
Wiilemijn, veel sterkte, ook heeft God voor jou een hoopvolle toekomst in zijn gedachten.

Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.

Juist als alles mij angst aanjaagt, stel ik op U mijn vertrouwen. Op U, mijn God. Ik prijs Uw woord. Ik vertrouw op God en ken geen angst, wat zouden mensen mij kunnen aandoen? Psalm 56:4 en 5

Nou even een bemoediging Willemijn.

Er is een God die hoort

Dit ben ik ook!...... Opvallend dat ik je dan niet hoor en anderen....


Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!
Ziek ben je zeker niet. Wel anders.
Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben.
Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt.



Heb je over het stuk hierboven ook een passende bijbeltekst?

Jakobus 3:11 Doet soms een bron uit dezelfde ader zoet en bitter water opwellen?
Kan soms, mijn broeders, een vijgeboom olijven of een wijnstok vijgen opleveren? Evenmin kan een zilte bron zoet water geven.




Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 januari 2013, 23:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 23:19
 
THOMAS968 schreef:
Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!
Ziek ben je zeker niet. Wel anders.
Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben.
Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt.



Heb je over het stuk hierboven ook een passende bijbeltekst?

Jakobus 3:11 Doet soms een bron uit dezelfde ader zoet en bitter water opwellen?
Kan soms, mijn broeders, een vijgeboom olijven of een wijnstok vijgen opleveren? Evenmin kan een zilte bron zoet water geven.




Thomas

Ziet ook de schepen, hoewel zij zo groot zijn, en van harde winden gedreven, zij worden omgewend van een zeer klein roer, waarhenen ook de begeerte des stuurders wil. 5 Alzo is ook de tong een klein lid, en roemt nochtans grote dingen. Ziet, een klein vuur, hoe groten hoop houts het aansteekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 23:28
 
MARITIME853 schreef:
Ziet ook de schepen, hoewel zij zo groot zijn, en van harde winden gedreven, zij worden omgewend van een zeer klein roer, waarhenen ook de begeerte des stuurders wil. 5 Alzo is ook de tong een klein lid, en roemt nochtans grote dingen. Ziet, een klein vuur, hoe groten hoop houts het aansteekt.


Tsja dat is uit hetzelfde hoofdstuk waaruit ik citeer maar het is geen antwoord op de vraag. Een fraaie tekst, dat wel, ik neem hem niet voor niks. Wellicht helpt het als je beide bijdragen die ik hierboven verzameld hebt eens naast elkaar legt.


Ik vraag het je voor de tweede keer:
Heb je over onderstaand stuk wel een bijbeltekst die de boodschap van jou die hier in verwerkt is onderstreept? Dat was mijn vraag.

Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!
Ziek ben je zeker niet. Wel anders.
Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben.
Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 januari 2013, 23:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 23:42
 
MARITIME853 schreef:
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 22:30

MARITIME853 schreef:
Wiilemijn, veel sterkte, ook heeft God voor jou een hoopvolle toekomst in zijn gedachten.

Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.

Juist als alles mij angst aanjaagt, stel ik op U mijn vertrouwen. Op U, mijn God. Ik prijs Uw woord. Ik vertrouw op God en ken geen angst, wat zouden mensen mij kunnen aandoen? Psalm 56:4 en 5

Nou even een bemoediging Willemijn.




Er is een God die hoort

Dit ben ik ook!...... Opvallend dat ik je dan niet hoor en anderen....


je wist dat ze vecht tegen kanker en je schrijft zoiets als vandaag? Nog steeds vind je een excuus niet op zijn plaats?

Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 00:00
 
PETRA373 schreef:
je wist dat ze vecht tegen kanker en je schrijft zoiets als vandaag? Nog steeds vind je een excuus niet op zijn plaats?

Gefrustreerde smiley

Kotsende smiley ik ga hier zo over me nek, week ongeveer terug op cm en jee wat sommigge mensen hier allemaal op het forum schrijven. nee geen zin in om te lezen. iedereen het beste verder. Vind dat er teveel negatieve dingen op dit forum overheersen.

Voor Willemijn sterkte Willemijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 07:46
 
MARITIME853 schreef:
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 22:30

MARITIME853 schreef:
Wiilemijn, veel sterkte, ook heeft God voor jou een hoopvolle toekomst in zijn gedachten.

Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.

Juist als alles mij angst aanjaagt, stel ik op U mijn vertrouwen. Op U, mijn God. Ik prijs Uw woord. Ik vertrouw op God en ken geen angst, wat zouden mensen mij kunnen aandoen? Psalm 56:4 en 5

Nou even een bemoediging Willemijn.

Er is een God die hoort

Dit ben ik ook!...... Opvallend dat ik je dan niet hoor en anderen....

Het ``dit ben ik ook``, rechtvaardigt nog steeds niet jouw opmerking van gisteren. Het maakt het alleen maar des te erger: Weten dat iemand strijdt tegen kanker en dan bewust zulke uitspraken doen.
Is het nu zo moeilijk om te zeggen: het spijt me, dit had ik niet mogen zeggen?

Laat zien dat ``dit ben ik ook``, niet alleen maar woorden zijn......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:40
 
MARITIME853 schreef:
Ziet ook de schepen, hoewel zij zo groot zijn, en van harde winden gedreven, zij worden omgewend van een zeer klein roer, waarhenen ook de begeerte des stuurders wil. 5 Alzo is ook de tong een klein lid, en roemt nochtans grote dingen. Ziet, een klein vuur, hoe groten hoop houts het aansteekt.


weet je als we later voor de hemelpoort staan, zullen we denk ik niet een examen hoeven afleggen, wie de meeste bijbelteksten kent en een heel theologisch examen moeten afleggen om binnen te komen, maar ik denk dat er recht in ons hart word gekeken en dan kun je wel nog zoveel bijbelteksten zeggen, als je hart en je werken niet goed zijn redden je die denk ik niet.

dag petrus, dag petra, mag ik na binnen?
eh petra, hoe zijn je werken en je hart? heb je omgekeken naar andere mensen etc?
Maar petrus ik kan alle spalmen uit me hoofd, heb theologie bestudeert, kan de hele bijbel van achterste voren, als je me een theologsch examen aflegt haal ik zeker een 9
Maar petra, denk je dan dat je een examen moet doen over de bijbel, heb je de woorden niet begrepen?
Wat zijn je werken petra?
Eh heb wel hier een hele studie die ik heb gevolgd over d ebijbel petrus maar eh werken..... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:57
 
PETRA373 schreef:
weet je als we later voor de hemelpoort staan, zullen we denk ik niet een examen hoeven afleggen, wie de meeste bijbelteksten kent en een heel theologisch examen moeten afleggen om binnen te komen, maar ik denk dat er recht in ons hart word gekeken en dan kun je wel nog zoveel bijbelteksten zeggen, als je hart en je werken niet goed zijn redden je die denk ik niet.

dag petrus, dag petra, mag ik na binnen?
eh petra, hoe zijn je werken en je hart? heb je omgekeken naar andere mensen etc?
Maar petrus ik kan alle spalmen uit me hoofd, heb theologie bestudeert, kan de hele bijbel van achterste voren, als je me een theologsch examen aflegt haal ik zeker een 9
Maar petra, denk je dan dat je een examen moet doen over de bijbel, heb je de woorden niet begrepen?
Wat zijn je werken petra?
Eh heb wel hier een hele studie die ik heb gevolgd over d ebijbel petrus maar eh werken..... Twijfelende smiley


Ik kan er niks aan doen maar dit is zo mooi, ik zit met een brede grijns even tussen mijn werk door te lezen. Je verwoordt het perfect, recht uit het hart en dit is zo waar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 10:06
 
JOL252 schreef:
Ik kan er niks aan doen maar dit is zo mooi, ik zit met een brede grijns even tussen mijn werk door te lezen. Je verwoordt het perfect, recht uit het hart en dit is zo waar!


Misschien moeten we er nog wel een stukje bij toevoegen:

eh petra, jezus is heel genadig maar eh als je nu al die theologioshce examens die je gehaald hebt in de papierversnipperaar gooit en effe terug naar de aarde gaat, kijk
daar zit iemand die je op haar hart hebt getrapt en daar zit iemand waarbij je dit hebt gedaan
Maar petrus ik reageerde zo, omdat bla bla bal
nee petra, begin de bijbel maar es opnieuw te lezen, maak het goed met die mensen en kom dan maar es terug, gelukkig is jezus genadig, heeft hij de prijs voor onze zonden, onrechtvaardigheid betaald, misschien mag je dan wel na binnen en heb ik ergens achteraan een plekje nog vrij Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:49
 
In Jezus naam: alsjullieblieft! (o, dat vertaald toevallig als als jullie geloven)

Mag ik jullie allemaal vragen even de wapens neer te leggen? Voor we het weten gaan ook mensen reageren om het voor Maritime op te nemen en leidt deze oorlog tot veel meer slachtoffers.

Maken mensen fouten? Ja, ze zijn geneigd tot alle kwaad! (voor discussie daarover is een ander topic). Ook ik.

In dit topic was het de ene cynische opmerking (Willemijn) die werd beantwoord met een andere cynische opmerking (Maritieme).
Cynische opmerkingen kwetsen, altijd. Er zijn door beide opmerkingen veel mensen geraakt. En de reactie van Petra, hoe goed bedoeld ook is in zijn geheel een cynische reactie.

Volgens mij is dat duidelijk en is het de verantwoordelijkheid van de twee personen om e.e.a. recht te zetten. de aanmoediging daartoe is volgens mij voldoende gegeven.

Maritime neemt in ieder geval een eenzijdige waperstilstand in acht. Ik hoop dat de rest die wapens ook neerlegt.

Ik probeer aan alle kanten niet te oordelen, ik probeer alleen te delen wat ik hier waarneem. Het gaat hier volgens mij helemaal niet om gelijk hebben. Het gaat hier om gelijk halen, de manier waarop. Cynisme is volgens mij geen wapen van God. Het lijkt wel een lynchmob: kijk nu hebben we Maritime, nu zal hij bekennen ook. Op de knieeen! Het is nog net geen strop om zijn nek ...

What Would Jezus Do?

Laten we ajb terug gaan on-topic, ik zal zelf proberen de les uit deze oorlog te koppelen aan dit topic. Want de relatie is er zeker. Wil je hier op reageren doe dat dan graag even via prive email.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:55
 
ZOEKER064 schreef:
In Jezus naam: alsjullieblieft! (o, dat vertaald toevallig als als jullie geloven)

Mag ik jullie allemaal vragen even de wapens neer te leggen? Voor we het weten gaan ook mensen reageren om het voor Maritime op te nemen en leidt deze oorlog tot veel meer slachtoffers.

Maken mensen fouten? Ja, ze zijn geneigd tot alle kwaad! (voor discussie daarover is een ander topic). Ook ik.

In dit topic was het de ene cynische opmerking (Willemijn) die werd beantwoord met een andere cynische opmerking (Maritieme).
Cynische opmerkingen kwetsen, altijd. Er zijn door beide opmerkingen veel mensen geraakt. En de reactie van Petra, hoe goed bedoeld ook is in zijn geheel een cynische reactie.

Volgens mij is dat duidelijk en is het de verantwoordelijkheid van de twee personen om e.e.a. recht te zetten. de aanmoediging daartoe is volgens mij voldoende gegeven.

Maritime neemt in ieder geval een eenzijdige waperstilstand in acht. Ik hoop dat de rest die wapens ook neerlegt.

Ik probeer aan alle kanten niet te oordelen, ik probeer alleen te delen wat ik hier waarneem. Het gaat hier volgens mij helemaal niet om gelijk hebben. Het gaat hier om gelijk halen, de manier waarop. Cynisme is volgens mij geen wapen van God. Het lijkt wel een lynchmob: kijk nu hebben we Maritime, nu zal hij bekennen ook. Op de knieeen! Het is nog net geen strop om zijn nek ...

What Would Jezus Do?

Laten we ajb terug gaan on-topic, ik zal zelf proberen de les uit deze oorlog te koppelen aan dit topic. Want de relatie is er zeker. Wil je hier op reageren doe dat dan graag even via prive email.

Ik ervaar deze reactie van Petra niet als cynisch noch is het de bedoeling oorlog te voeren. Wel vind ik nog steeds dat er excuses op zijn plaats zijn van de kant van Maritime om verder te kunnen met een enigszins nuttige discussie. Er wordt geen strop om zijn nek gedaan, wel een beroep op zijn zelfinzicht en zelfreflectie. By the way, je hoeft niet te bemiddelen, als hulpverlener zul je weten dat er sprake kan zijn van overdracht ..

Overigens was Willemijn niet cynisch in haar reactie aan Anita, hoogstens wat ontnuchterend om haar even bij de positieven te brengen en wat genuanceerder te worden.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 22 januari 2013, 11:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:04
 
JOL252 schreef:
Ik ervaar deze reactie van Petra niet als cynisch. Noch is het de bedoeling oorlog te voeren. Wel vind ik nog steeds dat er excuses op zijn plaats zijn van de kant van Maritime om verder te kunnen met een enigszins nuttige discussie. Er wordt geen strop om zijn nek gedaan, wel een beroep op zijn zelfinzicht. By the way, je hoeft niet te bemiddelen, als hulpverlener zul je weten dat er sprake kan zijn van overdracht ..

Hoi Jol, ik snap de goede intenties. Ik zie heilig vuur in jullie reacties. Maar meer dan dat.

Ik denk denk dat je met jouw opmerking dat jij de reactie van Petra niet als cynisch ervaart de kern raakt. Wat nu als anderen, zoals ik dit wel als cynisch ervaren? en daardoor pijn ervaren?

Mijn reden om dit te schrijven gaat veel dieper dan willen bemiddelen. ik ben geen hulpverlener. Er zitten ook bij mij heel wat littekens. En ja, misschien ben ik wel een van de personen die zegt geef mijn portie maar aan fikkie, CM bekijk het maar. de reacties drukken bij mij ook op een allergiepunt. Heel heftig zelfs. Ik schrijf het dan ook eerder vanuit eigen belang dan vanuit hulpverleningsbelang.

Mag ik jou vragen: hoe zou jij de reactie dan benoemen?


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op dinsdag 22 januari 2013, 12:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:08
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Jol, ik snap de goede intenties. Ik zie heilig vuur in jullie reacties. Maar meer dan dat.

Ik denk denk dat je met jouw opmerking dat jij de reactie van Petra niet als cynisch ervaart de kern raakt. Wat nu als anderen, zoals ik dit wel als cynisch ervaren? en daardoor pijn ervaren?

Mijn reden om dit te schrijven gaat veel dieper dan willen bemiddelen. ik ben geen hulpverlener. Er zitten ook bij mij heel wat littekens. En ja, misschien ben ik wel een van de personen die zegt geef mijn portie maar aan fikkie, CM bekijk het maar. de reacties drukken bij mij ook op een allergiepunt. Heel heftig zelfs. Ik schrijf het dan ook eerder vanuit eigen belang dan vanuit hulpverleningsbelang.

Mag ik jou vragen: hoe zou jij de reactie dan benoemen?


Van Willemijn? Zoals ik al zei: ontnuchterend, meer iets van: kom bij je positieven. Ik hoopte zelf dat dit inderdaad zo zou werken voor Anita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:11
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Jol, ik snap de goede intenties. Ik zie heilig vuur in jullie reacties. Maar meer dan dat.

Ik denk denk dat je met jouw opmerking dat jij de reactie van Petra niet als cynisch ervaart de kern raakt. Wat nu als anderen, zoals ik dit wel als cynisch ervaren? en daardoor pijn ervaren?

Mijn reden om dit te schrijven gaat veel dieper dan willen bemiddelen. ik ben geen hulpverlener. Er zitten ook bij mij heel wat littekens. En ja, misschien ben ik wel een van de personen die zegt geef mijn portie maar aan fikkie, CM bekijk het maar. de reacties drukken bij mij ook op een allergiepunt. Heel heftig zelfs. Ik schrijf het dan ook eerder vanuit eigen belang dan vanuit hulpverleningsbelang.

Mag ik jou vragen: hoe zou jij de reactie dan benoemen?

De reactie van Petra bedoel je natuurlijk. Gefrustreerde smiley
Niet cynisch dus. Er zit gewoon veel waarheid in wat ze schrijft: waar draait het om als je straks bij de troon staat en er wordt gekeken naar je leven voor Jezus. Draait het dan om al je kennis en visie? Of naar de samenhang tussen visie/kennis en je daden/hartsinstelling. En ik moest grijnzen vanmorgen toen ik haar humor er doorheen gesponnen zag plus hoe ze het onder woorden brengt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:15
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Jol, ik snap de goede intenties. Ik zie heilig vuur in jullie reacties. Maar meer dan dat.

Ik denk denk dat je met jouw opmerking dat jij de reactie van Petra niet als cynisch ervaart de kern raakt. Wat nu als anderen, zoals ik dit wel als cynisch ervaren? en daardoor pijn ervaren?

Mijn reden om dit te schrijven gaat veel dieper dan willen bemiddelen. ik ben geen hulpverlener. Er zitten ook bij mij heel wat littekens. En ja, misschien ben ik wel een van de personen die zegt geef mijn portie maar aan fikkie, CM bekijk het maar. de reacties drukken bij mij ook op een allergiepunt. Heel heftig zelfs. Ik schrijf het dan ook eerder vanuit eigen belang dan vanuit hulpverleningsbelang.

Mag ik jou vragen: hoe zou jij de reactie dan benoemen?


Mijn reactie was helemaal niet cynisch, ik vond het geschrevene kwetsend voor mij en voor anderen......als jij dat cynisch opvat zegt dat wat over jou.
Het zegt nog meer over jou als je die grenzeloze teksten van Maritime nog verdedigt.....Dan weet je werkelijk niet waar je het over hebt..
Grenzenloos, ik heb er niet de puf en energie voor om er wat anders over te schrijven....En christelijk????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:17
 
JOL252 schreef:
De reactie van Petra bedoel je natuurlijk. Gefrustreerde smiley
Niet cynisch dus. Er zit gewoon veel waarheid in wat ze schrijft: waar draait het om als je straks bij de troon staat en er wordt gekeken naar je leven voor Jezus. Draait het dan om al je kennis en visie? Of naar de samenhang tussen visie/kennis en je daden/hartsinstelling. En ik moest grijnzen vanmorgen toen ik haar humor er doorheen gesponnen zag plus hoe ze het onder woorden brengt.


Ik vond het een prachtige reactie van Petra, en oh zo waar.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:18
 
JOL252 schreef:
De reactie van Petra bedoel je natuurlijk. Gefrustreerde smiley
Niet cynisch dus. Er zit gewoon veel waarheid in wat ze schrijft: waar draait het om als je straks bij de troon staat en er wordt gekeken naar je leven voor Jezus. Draait het dan om al je kennis en visie? Of naar de samenhang tussen visie/kennis en je daden/hartsinstelling. En ik moest grijnzen vanmorgen toen ik haar humor er doorheen gesponnen zag plus hoe ze het onder woorden brengt.

Het cynisch aspect is voor mij dat ze iedere keer Petra noemt, maar het voor iedereen duidelijk is dat ze een andere naam daar bedoeld! Dit komt over als terechtwijzing van Maritime, zonder dat ook zo te zeggen omdat iedereen wel voelt dat dat over de grens zou gaan.

Het gaat niet om de inhoud, het gaat om het onuitgesprokene, wat jij humor noemt maar ontzettend kwetsend overkomt.

En als Petra echt niet bedoeld heeft om Maritime hiermee de les te lezen dan zou het een grote opliuchting voor me zijn, maar dan is het wel ongelofelijke slechte timing ... Zo ongelovelij dat het bijna humoristisch voor sommigen kan zijn ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:24
 
ZOEKER064 schreef:
Het cynisch aspect is voor mij dat ze iedere keer Petra noemt, maar het voor iedereen duidelijk is dat ze een andere naam daar bedoeld! Dit komt over als terechtwijzing van Maritime, zonder dat ook zo te zeggen omdat iedereen wel voelt dat dat over de grens zou gaan.

Het gaat niet om de inhoud, het gaat om het onuitgesprokene, wat jij humor noemt maar ontzettend kwetsend overkomt.

En als Petra echt niet bedoeld heeft om Maritime hiermee de les te lezen dan zou het een grote opliuchting voor me zijn, maar dan is het wel ongelofelijke slechte timing ... Zo ongelovelij dat het bijna humoristisch voor sommigen kan zijn ...

Als je Petra zou kennen, via andere reacties op het forum, dan weet je dat zij dit absoluut niet zo bedoeld als jij het opvat. Ik denk dat het eerder een serieus nemen is voor zichzelf, zelfreflecterend: hoe doe ik het eigenlijk.

Jol: vrouwen zijn soms wel dubbel, maar niet zo dubbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:25
 
JOL252 schreef:
Als je Petra zou kennen, via andere reacties op het forum, dan weet je dat zij dit absoluut niet zo bedoeld als jij het opvat. Ik denk dat het eerder een serieus nemen is voor zichzelf, zelfreflecterend: hoe doe ik het eigenlijk.

Jol: vrouwen zijn soms wel dubbel, maar niet zo dubbel.


Zoeker vind de vileine opmerkingen van Maritime ook ok dus Jol.....het zegt wat over hem.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zoeker vind de vileine opmerkingen van Maritime ook ok dus Jol.....het zegt wat over hem.......

Dank je wel dat je even reageert Willemijn.

Heb ik in mijn vorige bijdrage niet duidelijk gemaakt dat ik vind dat geen enkele cynische opmerking ok is?

Ik ken jou niet Willemijn, ik zit nog maar een week op dit forum. En wat ik waarneem is een groep van personen rond de 50 jaar die elkaar te pas en te onpas pijn doen en elkaar de tent uit vechten.

Vraag je nu van mij dat ik partij kies?

Mijn emotie schreeuwt dat ik moet maken dat ik hier weg kom. Dit is veel te bedreigend. Als ik daarnaar zou luisteren...

Ik begrijp dat jij ziek bent en kanker hebt. Ik bid je toe dat God daar een keer in mag geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:40
 
Zoeker er was niets mis met de reactie van willemijn, ik probeer te begrijpen dat we allemaal verschilende mensjes hier zijn op het forum, verschillende beleving, miscommunicaties, sommigge mensen reageren vanuit hun emoties die overheersen, niet helder daardoor dingen lezen en reageren en begreep martime best, denkende dat hij niet wist van willemijn, ben een tijdje hier niet geweest dus.
later lees ik dat hij wist van willemijns gevecht tegen kanker. En ja dat is zeker ver grensoverschrijdend om zo bewust op iemand te reageren, eh ik lees nergens over een wapenstilstand van martime, wel een door schrijven ontopic en daarbij rustig verder gaan als of er niet net over willemijns hart is gewalst.

What zal jezus doen als hij hier bij was geweest? ik persoonlijk denk dat hij martime effe wat had laten inzien jij leest mijn woorden als cynisch en alsof ik het leuk vind om oorlog hier te maken, nou wees gerust heb me lidmaatschap gisteravond al opgezegd dat haal jij er uit, misschien zou jezus ook wel een verhaal schrijven over de hemelpoort voor martime en anderen die elkaar hier soms zo kunnen afkraken

Jij ziet het als of iemand op de knieën moet, ik zie het dat het anders moet zoals sommigge hier met elkaar omgaan. trouwens op d eknieen gaan is niks mis mee, heb ik ook wel es gedaan als ik dingen verkeerd begreep en iemand kwetste, gewoon effe me excuus aangeboden

jezus koos trouwens wel eens partij, tegenover farizeeërs, jezus liep niet door toen er een vrouw werd gestenigd voor mijn gevoel stenigde maritiem willemijn met woorden zo zie ik het, wil niet zeggen dat ik gelijk wil halen, waar ik weer van word beschuldigd. pfff liever houd ik me met leuk schrijven bezig, lees ik leuke reacties achter ieder mens hier op het forum zit gevoel, bij mij ook, willemijn en bij maritiem en ja ik vind het ook heel erg zo als de sfeer op dit forum is, daarom ga ik ook maar weer weg, maar kan het niet laten om toe te kijken hoe iemand effe word gestenigd

dat ik mijn reactie met een beetje humor schreef is ja, dat doe ik vaker als mensen erg triest bezig zijn, dan kunnen we door alles heen weer glimlachen en misschien effe weer beter verder gaan, ook heb ik mijn naam in het stuk gebruikt om aan te geven dat hetzelfde ook voor mijn geld, niet alleen voor maritiem ook ik maak wel es fouten, kan worden teruggestuurd naar de aarde om eerst het een ander effe inorde te maken

verder is dit een forum, waar iedereen het recht heeft om te reageren, gelukkig maar, want van elkaar kunnen we leren Petra
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 Volgende
Pagina 6 van 11