ChristianMatch
 


Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:43
 
PETRA373 schreef:
Kotsende smiley ik ga hier zo over me nek, week ongeveer terug op cm en jee wat sommigge mensen hier allemaal op het forum schrijven. nee geen zin in om te lezen. iedereen het beste verder. Vind dat er teveel negatieve dingen op dit forum overheersen.

Voor Willemijn sterkte Willemijn.

Lieve mensen,

Neem toch geen aanstoot, daar heb je slechts jezelf mee.
Als sommigen zich zonder het te weten nog laten misbruiken voor de werken van de boze, ga dan toch in liefde te raad, en geef - liefst prive - een liefdevolle, zachtmoedige vermaning. Want als je in haat reageert op een ander die hatelijk doet, wat is daarmee gewonnen?

Als je niet vanuit de rust en vanuit liefde kunt reageren, reageer dan alsjeblieft niet. Een twist houdt op zodra 1 van de partijen stopt met reageren. En laat God toch het laatste woord hebben. Wat heeft het nou voor waarde om je gelijk te willen halen?

God vraagt aan IEDEREEN om elkaar lief te hebben, ja ook op dit forum. Een forum, juist een plek om op een VEILIGE manier lief te hebben. Maar de meeste zien het als een VEILIGE manier om hun gram te halen ofzo...

Opnieuw moet ik denken aan die bekende woorden van Paulus:
2 Tim 2:
Als je je niet met de zonde inlaat, zul je zijn als één van die borden van zuiver goud (de beste in huis) zodat Christus je kan gebruiken voor Zijn hoogste doelen.

[22] Blijf uit de buurt van alles wat jou als jongeman slechte gedachten en gevoelens kan geven. Geef in plaats daarvan je aandacht aan alles wat je kan helpen goed te doen. Heb geloof en liefde en zoek het gezelschap van hen, die van de Here houden en een zuiver hart hebben.

[23] Ik zeg het nog eens: Laat je niet verleiden tot zinloze discussies, die alleen maar op ruzie kunnen uitlopen.


Voor iedereen, de vrede van Christus toegewenst.... je weet wel, die alle verstand te boven gaat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:44
 
JOL252 schreef:
Van Willemijn? Zoals ik al zei: ontnuchterend, meer iets van: kom bij je positieven. Ik hoopte zelf dat dit inderdaad zo zou werken voor Anita.

mee eens, zo zag ik het ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:49
 
Mensen, Thomas heeft de vinger haarfijn op de zere plek gelegd, het is nu wachten op reactie van de ontvanger dezes.

Ondertussen is mij in die paar weken dat ik hier rondloop duidelijk geworden dat discussies bij een nieuw topic in begin erg goed zijn, maar telkens ook door een vaste kern om zeep wordt geholpen. Ook in dit topic is dat weer het geval, alleen nog haartje erger omdat de emoties/pijn zo diep liggen bij enkele leden.

Laten we het Koninkrijk maar opbouwen in plaats van afbreken en ik wens de ernstig zieken, zowel fysiek als mentaal een warm hart toe en veel kracht. Dat lijkt me een meer christelijke houding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:52
 
PETRA373 schreef:
What zal jezus doen als hij hier bij was geweest?

Jezus IS erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:55
 
ROADY558 schreef:
Lieve mensen,

Neem toch geen aanstoot, daar heb je slechts jezelf mee.
Als sommigen zich zonder het te weten nog laten misbruiken voor de werken van de boze, ga dan toch in liefde te raad, en geef - liefst prive - een liefdevolle, zachtmoedige vermaning. Want als je in haat reageert op een ander die hatelijk doet, wat is daarmee gewonnen?

Als je niet vanuit de rust en vanuit liefde kunt reageren, reageer dan alsjeblieft niet. Een twist houdt op zodra 1 van de partijen stopt met reageren. En laat God toch het laatste woord hebben. Wat heeft het nou voor waarde om je gelijk te willen halen?

God vraagt aan IEDEREEN om elkaar lief te hebben, ja ook op dit forum. Een forum, juist een plek om op een VEILIGE manier lief te hebben. Maar de meeste zien het als een VEILIGE manier om hun gram te halen ofzo...

Opnieuw moet ik denken aan die bekende woorden van Paulus:
2 Tim 2:
Als je je niet met de zonde inlaat, zul je zijn als één van die borden van zuiver goud (de beste in huis) zodat Christus je kan gebruiken voor Zijn hoogste doelen.

[22] Blijf uit de buurt van alles wat jou als jongeman slechte gedachten en gevoelens kan geven. Geef in plaats daarvan je aandacht aan alles wat je kan helpen goed te doen. Heb geloof en liefde en zoek het gezelschap van hen, die van de Here houden en een zuiver hart hebben.

[23] Ik zeg het nog eens: Laat je niet verleiden tot zinloze discussies, die alleen maar op ruzie kunnen uitlopen.


Voor iedereen, de vrede van Christus toegewenst.... je weet wel, die alle verstand te boven gaat...

interesant hoe ieder er anders tegen aankijkt, ja met die reactie was ik boos, inderdaad kun je beter reageren pas weer als je de vrede van god weer in je hart hebt, daarmee heb ik later gereageerd, geen aanstoot nemen, toekijken hoe iemand erg word gekwetst? mensen elkaar hier kwetsen? moeilijk , ik kan het niet, vandaar ik weg ga.

Discusies kun je soms ook van leren, en warom begin jij nou ook over je gelijk halen? mensen die me beter van hier kennen weten toch ook ik niet altijd me gelijk wil hebben, kom ik dan zo over?

de vrede van cristus, jezus was op aarde, reageerde op farizeeërs, reageerde op de vrouw die werd gestenigd, ging niet effe ergens prive met de mensen persoonlijk 1 voor 1 praten of mailen om ze vriendelijk t e vermanen, maar zei wie zonder zonde is gooien de eerste steen, vraag me af zouden er ook mensen hebben gedacht, eh reageer privé, hij wilt zijn gelijk halen? gewoon wat gedachten die in me opkomen of reacties van wat wil je dat we allemaal op onze knieeen gaan? enfin aangezien mijn schrijven weer es voor de nodige mensen irritatie geeft kap ik er maar mee verder te reageren,. ps was trouwens niet de enigste die volgens mij op martime schrijven reageerde met afschuw, boosheid, leg het niet allemaal bij mij neer he.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 13:10
 
verder had ik gehoopt dat met mijn reactie iedereen zou nadenken die elkaar hier kwetst en er nou net een einde aan de nagatieve sfeer hier zou komen, maar ja iedereen leest verschillend iemands woorden Twijfelende smiley het is wat cm.....verschillende mensen met verschillend denken laat het aan jullie verder over
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 13:13
 
Vreemd,

Ik zei toch echt "lieve mensen".
Vreemd dat je het dan zo persoonlijk maakt.
Jouw heftige reactie was voor mij een reden om te reageren, juist omdat ik NIET graag zie dat mensen om die reden vertrekken. Daarom haalde ik je reactie even aan.

En nog een tip: als een post van iemand niet duidelijk genoeg is, voel je vrij om 's vragen te stellen? In plaats van meteen los te gaan.

Shalom gewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 13:42
 
ROADY558 schreef:
Vreemd,

Ik zei toch echt "lieve mensen".
Vreemd dat je het dan zo persoonlijk maakt.
Jouw heftige reactie was voor mij een reden om te reageren, juist omdat ik NIET graag zie dat mensen om die reden vertrekken. Daarom haalde ik je reactie even aan.

En nog een tip: als een post van iemand niet duidelijk genoeg is, voel je vrij om 's vragen te stellen? In plaats van meteen los te gaan.

Shalom gewenst.

daar heb je gelijk in, was geen heldere reactie van me omdat ik ondertussen allerlei mails krijg over me schrijven van het stuk petrus en ik bij de poort van de hemel, met goede bedoelingen geschreven , blijkbaar door sommiggen verkeerd begrepen, of overgekomen en word ik nu van alles beschuldigd, tussendoor reageer ik op jou, dat krijg je met vrouwen, ze proberen nuchter te reageren, maar emoties, vooral als je op het punt staat om ongesteld te worden dus ik open de mails maar effe niet meer, ook ik heb gevoel, en mijn reactie op jou is een reactie op jou en die mails die ik krijg, met verbazing eigenlijk ben ik inmiddels overladen met beschuldigingen, geemotieoneerd en denk ik

Smiley die vol vragen zit Dus vergeet die reactie van mij maar, ha ha sorry, petra, die op het forum wel es zit voor leuke contacten, goeie discussies, soms de nuchterheid van een man mist maar geen enkele spijt van haar woorden heeft over het stukje van de hemelpoort. en soms ook niet meer helder reageert. duh
voor de mensen die zich geroepen voelen om mails na me te sturen, sorry misschien ik ze later open zou wel fijn zijn als jullie bij ieder onterecht woord, van een ieder opkomen voor rechtvaardigheid,

met twijfels of ik dit wel zou plaatsen, ma ja ken er nog wel bij, liefs voor iedereen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 13:53
 
PETRA373 schreef:
daar heb je gelijk in, was geen heldere reactie van me omdat ik ondertussen allerlei mails krijg over me schrijven van het stuk petrus en ik bij de poort van de hemel, met goede bedoelingen geschreven , blijkbaar door sommiggen verkeerd begrepen, of overgekomen en word ik nu van alles beschuldigd, tussendoor reageer ik op jou, dat krijg je met vrouwen, ze proberen nuchter te reageren, maar emoties, vooral als je op het punt staat om ongesteld te worden dus ik open de mails maar effe niet meer, ook ik heb gevoel, en mijn reactie op jou is een reactie op jou en die mails die ik krijg, met verbazing eigenlijk ben ik inmiddels overladen met beschuldigingen, geemotieoneerd en denk ik

Smiley die vol vragen zit Dus vergeet die reactie van mij maar, ha ha sorry, petra, die op het forum wel es zit voor leuke contacten, goeie discussies, soms de nuchterheid van een man mist maar geen enkele spijt van haar woorden heeft over het stukje van de hemelpoort. en soms ook niet meer helder reageert. duh
voor de mensen die zich geroepen voelen om mails na me te sturen, sorry misschien ik ze later open zou wel fijn zijn als jullie bij ieder onterecht woord, van een ieder opkomen voor rechtvaardigheid,

met twijfels of ik dit wel zou plaatsen, ma ja ken er nog wel bij, liefs voor iedereen

Maltesers! Goed bij hormonen en onbegrip op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 14:05
 
ALTJE848 schreef:Ik wil iedereen niemand uitgezonderd bedanken voor alle reacties
Hoe goed of slecht ze overkwamen
En wens iedereen toe dat zijn of haar reis mag eindigen bij onze lieve HEER.
Hoe we verder gaan op reis dat weet niemand , maar ik heb nergens genoemd dat ik me van kant wil maken en nooit in mijn gedachten opgekomen dat ik er niet meer wilde zijn ook.
Hoe dingen wel niet gelezen worden jammer.
SHANITA130 schreef: Zo las ik het niet, van anderen ja, dat weet ik niet helemaal zeker natuurlijk!
ALTJE848 schreef: En ja sommigen terecht dat er zorgen waren dat spijt me dan want dat was niet mijn bedoeling het werd me zeker wel te veel
En ik leef daar al 46 jaar mee en bedoel dan dat ik met terug trek van de wereld in mijn eigen huis en dan met niemand in discussie hoef ,
Ik hoop dat ik het goed zeg als ik dit terug lees dat er mensen zijn die ook vanuit hun worstelingen hebben gereageerd maar ik kreeg door reacties van sommigen hier alleen maar meer angst ipv van begrip voor de situatie
SHANITA130 schreef: Ik ken Angst.....ik kan getuigen hoe ik er ben uitgekomen...eerst de oorzaak zoeken....vaak vanuit vroeger heb ik gelezen, iig was bij mij zo...
Ik ben veel gaan lezen, en als door een wonder, geen Angst meer.
Het was bij mij zo erg, jaren terug, dat ik dacht, als iemand even 2 minuten zou voelen wat ik voel zou hij er al gek van worden en ik heb het uren/dagenlang....

ALTJE848 schreef: Ik ben iemand die met anderen meeleeft als ik weet hoet het is en zit
SHANITA130 schreef: Ik ook
ALTJE848 schreef: Er word hier gereageerd op stukjes puzzels dat dan niet kloppend is met wat de ander in dit geval ik lees
SHANITA130 schreef: Duidelijk zijn kan je leren, erachter komen waardoor je de Angst heb, veel erover lezen, als je wil, dat heeft mij wel geholpen en als je veel weet kan je ook beter meewerken met de hulpverlening want je weet dan waar ze naartoe willen en willen bereiken zeg maar.
ALTJE848 schreef: Ik heb nu meer begrip voor een ieder die geschreven heeft heb nu ook rust omdat iemand met me heeft gebeden.
wat ik wel wil zeggen is dat ik zeker wil leven maar al wat ik schreef 46 jaar vecht voor een leven dat leefbaar is, en dan probeer ik vrienden en vriendinnen te ontmoeten die waar ik me kan delen helen en het leven door kan ook als is het moeilijk.
Want dat heb ik niet ik ben allen sta alleen ben in een proces van mensen ontmoeten maar knap wel snel af als mensen je zo begroeten
Nu begrijp ik het als ik alles lees, ik gun iedereen een leven zoals God het bedoelt heeft en daar zijn we allemaal naar op zoek dat is toch ieders verlangen ?????????
SHANITA130 schreef: Een leven zoals God het bedoelt heeft? God heeft het bedoelt dat we in het Paradijs zouden leven, totdat de mensen ongehoorzaam was, en daarom leven we nu in een gebroken wereld.
Je kan er wel het beste van maken. Als je wilt, Door er veel over te lezen. Ik zal je een schrijver geven: Alice Miller. Voor mij de allerbelangrijkste schrijver, en zijn er veel meer natuurlijk.
Hoe meer je afweet waar je Angst vandaan komt hoe beter je er dingen aan kan doen, kennis is macht in die zin.

ALTJE8484 schreef: Mijne wel en ik hoop dat ik mensen mag ontmoeten waar ik lang bevriend mee mag zijn die me steunen om te groeien in geloof hoop en liefde want dat is waar het om draait in het leven .
SHANITA130 schreef: Ja, dan zou je juist 'uit' moeten gaan, vrijwilligerswerk, beginnen met enkele uren, als je wil.
ALTJE848 schreef: En profesionals heb ik niet nodig dat is angst die over heerst
SHANITA130 schreef: Wat ik al zei; er veel over lezen over Angst en waar het vandaan kan komen, en achter de oorzaak komen van je Angst, als je wilt, die meestal zijn wortels heeft in het verleden.
En dan zou je kúnnen praten omdat je wéét...en dus vrienden kunnen maken..als je wilt..
En ja, juist als je veel weet, en geloof me, na één boek erover weet je al veel, bibliotheek heeft alles....En dan, dan kan je meerwerken met proffesionals

ALTJE848 schreef: en ja ik heb gebeld vorig jaar is me dat ook overkomen heb ik gebeld de therapeut bad voor mij een lang gesprek volgde en het was duidelijk ik wist het wel maar kon er niet bij angst overheerst gevoel van niet begrepen te worden dat me hier ook parte speelde jammer maar gebeurd
Nu gaat het goed met me en wil ik nogmaals dank zeggen voor jullie schrijven van mij Gods zegen ook aan mensen die me neerzetten en dingen die niet kloppen in hun schrijven en dat zijn er meerdere want alleen ik weet wat ik bedoel met mijn woorden verder niemand anders hier .
SHANITA130 schreef: Niemand kan alles weten, maar ja, wel een indruk krijgen.
ALTJE130 schreef: Gods zegen op jullie wegen hoop dat je een mooie reis tegemoet mag gaan waarvan je op en dag kan vragen HEER heb ik het goede gedaan.

Ik bid dat dit topic van mij mag sluiten er helemaal uit word gehaald vernietigd tot as zodat alles bij het kruis mag blijven.
Dat een ieder die heeft geschreven gezegend word in Jezus naam.

Blessings to you all

Anita

SHANITA130 schreef: Shanita

Zegens, ik bedoel het goed!

Laterz!


Als je wat wilt weten mag je me wel mailen hoor!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 19:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 14:08
 
JOL252 schreef:
Maltesers! Goed bij hormonen en onbegrip op het forum.

ha ha dankje jol, heb nog wel kinderchocolade in me kast, die ga ik opeten en lekker es egoistisch wezen, geen mails meer lezen en beantwoorden, liever ontvang ik leuke mails van leuke mannen die me lief vinden, liefst type straatmanwerk model. zucht Kwijlende smiley ze denken maar, dan is het hun probleem als ze een probleem met mij hebben, mijn probleem niet meer ik ga lekker me verstand op nul zetten en chocolade, ben ik aan toe Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 15:07
 
PETRA373 schreef:
ha ha dankje jol, heb nog wel kinderchocolade in me kast, die ga ik opeten en lekker es egoistisch wezen, geen mails meer lezen en beantwoorden, liever ontvang ik leuke mails van leuke mannen die me lief vinden, liefst type straatmanwerk model. zucht Kwijlende smiley ze denken maar, dan is het hun probleem als ze een probleem met mij hebben, mijn probleem niet meer ik ga lekker me verstand op nul zetten en chocolade, ben ik aan toe Lachende smiley

Wel ja, bakkie erbij, wie doet je wat. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 15:22
 
JOL252 schreef:
Wel ja, bakkie erbij, wie doet je wat. Knipoog smiley

LOL

ik heb hier (echt toevallig) Crispello's .... zooooo lekker ...

ben ik nu ook een vrouw ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 15:28
 
ZOEKER064 schreef:
LOL

ik heb hier (echt toevallig) Crispello's .... zooooo lekker ...

ben ik nu ook een vrouw ;)

Ik weet niet?

Crispello's.... hmmm hopelijk overleef ik deze verleiding Clown smiley it's one of those days.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 15:37
 
JOL252 schreef:
Ik weet niet?

Crispello's.... hmmm hopelijk overleef ik deze verleiding Clown smiley it's one of those days.

Bij AH in de aanbieding, twee voor de prijs van één Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 15:46
 
ZOEKER064 schreef:
Bij AH in de aanbieding, twee voor de prijs van één Kwijlende smiley


Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 16:34
 
WETEN JULLIE WEL DAT JE HELEMAAL...OFF-TOPIC BENT???? Knipoog smiley


(Ineke die daar in werkelijkheid helemaal geen moeite mee heeft want het gaat over LEKKERE dingen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 17:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo hebben we allemaal wel wat Anita....sprak eens een CM lid tegen mij.... En zo is het ook....we hebben allemaal ons pakje te dragen ook al zetten we dat niet zo uitgebreid op het forum.....en als je schrijft ik wil niet meer leven en de oorlog is begonnen, weet je dan wel wat je schrijft? Dat er misschien mensen zijn die dolgraag willen blijven leven en tegen de bierkaai vechten om maar te kunnen blijven leven? Of die iemand in een oorlogsgebied hebben zitten......?
Je eigen leed is je eigen leed maar druk je in Godsnaam wat genuanceerder uit....


Nog één reactie
IK ben echt ziek en kotsmisselijk van jouw opmerking hier
Als je eerlijk oprecht bent en je gewoon gezegd had via mail of hier op topic het hebt me geraakt het doet me pijn ik heb kanker en wil leven dan Had ik allang mijn spijt betuigt
IK kan niet ruiken wat jij hebt en vind dit oprecht heel erg,
Maar jij kan niet ruiken waar ik al 46 jaar inzit en dat is NET zo erg
daar kan je niet zomaar anders mee omgaan een knop omzetten als ik dat dat zou kunnen dan had ik dat allang gedaan
IK maak fouten maar niet in deze want ik wist het niet en dat jij dan je voor je leven knokt sorry dat doe ik ook
IK KNOK AL 46 JAAR OM TE LEVEN EN EEN BEETJE TE GENIETEN IPV TE OVERLEVEN snap je dit maakt geen verschil .
En voor God ook niet het gaat er om dat we Hem kennen in al onze noden pijn en verdriet maar vooral als we ons gekwetst voelen dat aan hem geven want HIJ staat met open armen te wachten op jouw en mij
We zijn elkaar hier niets verschuldigd dan elkaar te vergeven en er niet meer over door te gaan .
En als ik wil delen hier omdat ik een topic open en jij leest en het doet pijn reageer dan niet en zeker niet voor de ander praten ik had vond ik een goed gesprek met shanita begreep haar heus wel in dingen ik ken haar ook al langer en misschien ging ik nog uit van dat ik haar ken van anders sites Dat is het enige dat me dan spijt dat ik haar anders heb gezien omdat ik zoveel met haar kan delen nu
En ik ben blij met alles wat er is gebeurd nu dat ik wijzer ben geworden maar het doet me pijn hoe mensen hier weggedreven worden dat kan niet de bedoeling zijn .

IS HET VAN JOU JULLIE KANT NOG MOGELIJK OM TE VERGEVEN OF WAT ?
IS DIT NIET WAT DE HEER VAN ONS VRAAGT?
ELKAAR DE HAND TE GEVEN EN MET ELKAAR TE LEVEN IN VOOR EN TEGENSPOED DAT GELD NIET ALLEEN IN EEN HUWELIJK .
IK BEN EEN KIND VAN GOD EN JIJ HOOP IK OOK LATEN WE DAT DAN BIDDEND BELIJDEN EN ER NIET MEER OVER DOEN.

IK BEN HIER OM MENSEN TE LEREN KENNEN EN IK DAHT YES OVER EEN TIJDJE ZIT IK MET SHANITA AAN HET STRAND DAT WAS HUMOR MAAR OOK ZO GEMEEND DAT IK VERLANG NAAR EEN LEVEN MET VRIENDEN VIENDINNEN WANT IK BEN ALLEEN ZONDER DAT ALLES
EN JA IK KNOK OM TE LEVEN EN NIET TE OVERLEVEN AL 46 JAAR .

Verder wil ik het hier bij laten en wens jouw Gods zegen heb gisteravond in bed nog voor je gebeden ik hoop dat God je geneest van je ziekte , maar vooral dat je het dragen kan
Ik weet hoe ik je heb gekwetst dat was nooit mijn bedoeling ik wist het niet maar ik ben blij dat ik hier vrienden en vriendinnen heb gevonden waar ik fijne gesprekken mee kan voeren
En hoop dat ook weer met jouw te kunnen

Veel gezondheid en kracht toegewenst en dat meen ik uit mijn hart
wat ik hier schrijf .
Ik Bid voor jouw dat je nog lang hier mag zijn geniet van het leven dat je is gegeven.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 17:21
 
[quote=SHANITA130]Dankjewel heb je gelezen en ga kijken naar het boek maar ik weet ook waar het vandaan komt hoor echt wel maar soms heb je pieken die ken ik niet die had ik wel deze week wel en nog eigenlijk nooit meegemaakt , ook omdat ik weinig met mensen praat misschien is dat dan juist wel goed dat het nu eruit komt , misschien wel juist door wat ik lees en wat er binnen komt en sorry kritiek is dan nog een schep er bij boven op op de angst als of ik dan niets meer goed doe en dat maalt maar door , al is het goed bedoelt want dat lees ik dan wel hoor echt wel maar kan er niet bij .
En vroeger was ik allang weggeweest hier maar heb vooruitgang geboekt want die angst is wat dat betreft wel gesmoord maar nog niet in de kiem misschien. en ik loop niet meer weg voor commentaar want ik mag zijn in Christus wie ik ben en ben mooi gemaakt en word nog mooier gevormd ,dwars door het vuur maakt HIJ mij rein en puur
Dat wens ik iedereen hier toe, welk vuur we ook door moeten want eenmaal daar doorheen is er leven in overvloed.
Dank nogmaals voor je reactie fijn

Groet Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op dinsdag 22 januari 2013, 17:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:10
 
PETRA373 schreef:
daar heb je gelijk in, was geen heldere reactie van me omdat ik ondertussen allerlei mails krijg over me schrijven van het stuk petrus en ik bij de poort van de hemel, met goede bedoelingen geschreven , blijkbaar door sommiggen verkeerd begrepen, of overgekomen en word ik nu van alles beschuldigd, tussendoor reageer ik op jou, dat krijg je met vrouwen, ze proberen nuchter te reageren, maar emoties, vooral als je op het punt staat om ongesteld te worden dus ik open de mails maar effe niet meer, ook ik heb gevoel, en mijn reactie op jou is een reactie op jou en die mails die ik krijg, met verbazing eigenlijk ben ik inmiddels overladen met beschuldigingen, geemotieoneerd en denk ik

Smiley die vol vragen zit Dus vergeet die reactie van mij maar, ha ha sorry, petra, die op het forum wel es zit voor leuke contacten, goeie discussies, soms de nuchterheid van een man mist maar geen enkele spijt van haar woorden heeft over het stukje van de hemelpoort. en soms ook niet meer helder reageert. duh
voor de mensen die zich geroepen voelen om mails na me te sturen, sorry misschien ik ze later open zou wel fijn zijn als jullie bij ieder onterecht woord, van een ieder opkomen voor rechtvaardigheid,

met twijfels of ik dit wel zou plaatsen, ma ja ken er nog wel bij, liefs voor iedereen

Is helemaal goed hoor. Geen probleem. Je bent tenminste eerlijk en dat kan ik altijd waarderen.

Neem lekker wat afstand van het forum als het je teveel doet, en geniet van de dingen.

Take care!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:32
 
ALTJE848 schreef:
Nog één reactie
IK ben echt ziek en kotsmisselijk van jouw opmerking hier
Als je eerlijk oprecht bent en je gewoon gezegd had via mail of hier op topic het hebt me geraakt het doet me pijn ik heb kanker en wil leven dan Had ik allang mijn spijt betuigt
IK kan niet ruiken wat jij hebt en vind dit oprecht heel erg,
Maar jij kan niet ruiken waar ik al 46 jaar inzit en dat is NET zo erg
daar kan je niet zomaar anders mee omgaan een knop omzetten als ik dat dat zou kunnen dan had ik dat allang gedaan
IK maak fouten maar niet in deze want ik wist het niet en dat jij dan je voor je leven knokt sorry dat doe ik ook
IK KNOK AL 46 JAAR OM TE LEVEN EN EEN BEETJE TE GENIETEN IPV TE OVERLEVEN snap je dit maakt geen verschil .
En voor God ook niet het gaat er om dat we Hem kennen in al onze noden pijn en verdriet maar vooral als we ons gekwetst voelen dat aan hem geven want HIJ staat met open armen te wachten op jouw en mij
We zijn elkaar hier niets verschuldigd dan elkaar te vergeven en er niet meer over door te gaan .
En als ik wil delen hier omdat ik een topic open en jij leest en het doet pijn reageer dan niet en zeker niet voor de ander praten ik had vond ik een goed gesprek met shanita begreep haar heus wel in dingen ik ken haar ook al langer en misschien ging ik nog uit van dat ik haar ken van anders sites Dat is het enige dat me dan spijt dat ik haar anders heb gezien omdat ik zoveel met haar kan delen nu
En ik ben blij met alles wat er is gebeurd nu dat ik wijzer ben geworden maar het doet me pijn hoe mensen hier weggedreven worden dat kan niet de bedoeling zijn .

IS HET VAN JOU JULLIE KANT NOG MOGELIJK OM TE VERGEVEN OF WAT ?
IS DIT NIET WAT DE HEER VAN ONS VRAAGT?
ELKAAR DE HAND TE GEVEN EN MET ELKAAR TE LEVEN IN VOOR EN TEGENSPOED DAT GELD NIET ALLEEN IN EEN HUWELIJK .
IK BEN EEN KIND VAN GOD EN JIJ HOOP IK OOK LATEN WE DAT DAN BIDDEND BELIJDEN EN ER NIET MEER OVER DOEN.

IK BEN HIER OM MENSEN TE LEREN KENNEN EN IK DAHT YES OVER EEN TIJDJE ZIT IK MET SHANITA AAN HET STRAND DAT WAS HUMOR MAAR OOK ZO GEMEEND DAT IK VERLANG NAAR EEN LEVEN MET VRIENDEN VIENDINNEN WANT IK BEN ALLEEN ZONDER DAT ALLES
EN JA IK KNOK OM TE LEVEN EN NIET TE OVERLEVEN AL 46 JAAR .

Verder wil ik het hier bij laten en wens jouw Gods zegen heb gisteravond in bed nog voor je gebeden ik hoop dat God je geneest van je ziekte , maar vooral dat je het dragen kan
Ik weet hoe ik je heb gekwetst dat was nooit mijn bedoeling ik wist het niet maar ik ben blij dat ik hier vrienden en vriendinnen heb gevonden waar ik fijne gesprekken mee kan voeren
En hoop dat ook weer met jouw te kunnen

Veel gezondheid en kracht toegewenst en dat meen ik uit mijn hart
wat ik hier schrijf .
Ik Bid voor jouw dat je nog lang hier mag zijn geniet van het leven dat je is gegeven.

Anita

Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:58
 
ALTJE848 schreef aan WILLEMIJN232: ...en je gewoon gezegd had via mail of hier op topic het hebt me geraakt het doet me pijn ik heb kanker en wil leven dan Had ik allang mijn spijt betuigt
IK kan niet ruiken wat jij hebt en vind dit oprecht heel erg,

En: Ik weet hoe ik je heb gekwetst dat was nooit mijn bedoeling ik wist het niet

SHANITA130 schreef: Ja, dat kan ik me voorstellen, dan weet je niet dat iemand heel erg ziek is, en ja dan zeg je dingen die je niet zou zeggen als je dat had geweten...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 januari 2013, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:03
 
JOL252 schreef:
Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier.

Ik vind het ook super moedig van Anita!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:37
 
JOL252 schreef:
Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier.


Juist Jol...je schrijft precies de goede en juiste woorden!!!!
We dragen ieder op zich...ons eigen pakje....
Doet me denke aan dat gedicht....
Waarbij iedereen op een dorp....zijn kruis op straat mocht neerzetten....
Alleen bij 1 man....die had ogenschijnlijk geen kruis....(zijn naam was Jan Geluk)
Toen men hem er naar vroeg...zei hij....
Mijn kruis is te groot en te zwaar...ik kan het niet tillen.... daarom staat het in de gang...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:02
 
ROADY558 schreef:
Is helemaal goed hoor. Geen probleem. Je bent tenminste eerlijk en dat kan ik altijd waarderen.

Neem lekker wat afstand van het forum als het je teveel doet, en geniet van de dingen.

Take care!

dankje,
petra die inmiddels van m en m,s aan het genieten is en die effe bij leest en effe een vituriele knuffel aan anita wil geven, als reactie op je woorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:22
 
THOMAS968 schreef:
Het ligt niet in onze macht om Anita te helpen middels het forum. Daar lijkt het te ernstig voor. Het feit dat je ooit met suicide te maken hebt gehad maakt je niet tot deskundige en zeker niet als je dat van jezelf zegt. Zelfs als je de beperkte uitdrukkingsvaardigheid en slordige taal van Maritime als verzachtende omstandigheid aanvoert, ook dan kan je het nog niet zeggen dat een vrouw met kanker niet ziek is. Ik probeer me voor te stellen dat Willemijn dit leest. Nee hoor, je hebt geen chemokuren en geen kanker en je bent niet ziek, Maritime weet wel hoe het zit. Dan worden grenzen overschreden en niet te weinig ook. En dan Ik heb het meegemaakt en IK kom voor haar op want Ik weet wat het is. Nou anderen kennelijk niet of minder. Ik denk dat je het niveau van met name een aantal vrouwen hier ernstig onderschat. Als je ergens echt goed in bent dan hoeft je dat ook niet van jezelf te zeggen, dat merken anderen vanzelf wel op.

Het ligt boven onze macht hier op het forum, het is goed bedoeld om Anita te willen helpen, maar dit is iets voor deskundigen. Als iemand de pretentie heeft dit via het forum op te kunnen lossen, dan schat je denk ik niet goed in wat er aan de hand is of kan zijn. Bidden is nu maar het beste om te doen, dat kan iedereen wel en dat lijkt me hard nodig.

Thomas

Ik schat het best wel goed Thomas. Jij maakt je eigen verhaal.

Maritime, dat zichzelf niet onderschat.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 22 januari 2013, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:22
 
ZEELAND736 schreef:
JOL252 schreef:
Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier.


Juist Jol...je schrijft precies de goede en juiste woorden!!!!
We dragen ieder op zich...ons eigen pakje....
Doet me denke aan dat gedicht....
Waarbij iedereen op een dorp....zijn kruis op straat mocht neerzetten....
Alleen bij 1 man....die had ogenschijnlijk geen kruis....(zijn naam was Jan Geluk)
Toen men hem er naar vroeg...zei hij....
Mijn kruis is te groot en te zwaar...ik kan het niet tillen.... daarom staat het in de gang...



Wat is leed he? Ieder draagt zijn eigen pakje leed, maar het ene leed is het andere niet....Als ik griep heb is dat wat anders als dat je een ernstige ziekte hebt....Als er iemand is die je dierbaar is overlijdt is dat erger leed dan dat je auto niet start.....dus die pakjes waar jij het overhebt verschillen nog weleens en zijn niet met elkaar te vergelijken...Leed kan je niet vergelijken maar soms kan een ander zijn leed jouw leed wel relativeren........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 22 januari 2013, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:23
 
MARITIME853 schreef:
Ik schat het het best wel goed Thomas. Jij maakt je eigen verhaal.

Maritime, dat zichzelf niet onderschat.




Als je het allemaal goed zou snappen zou je deze zaken niet schrijven Maritime......ze zijn te gek voor woorden en christelijk zoals je pretendeert te zijn al helemaal niet.....dus als je met je Bijbelteksten aan komt zetten maak je alleen jezelf belachelijk.....

Ik steek er verder geen energie meer in maar heb vanochtend wel een brief naar de redactie gestuurd dat ik me ontzettend in mijn integriteit aangetast voel door jou en dat grenzeloos gedrag onacceptabel moet zijn op een site als deze......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 22 januari 2013, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:28
 
ALTJE848 schreef:
Nog één reactie
IK ben echt ziek en kotsmisselijk van jouw opmerking hier
Als je eerlijk oprecht bent en je gewoon gezegd had via mail of hier op topic het hebt me geraakt het doet me pijn ik heb kanker en wil leven dan Had ik allang mijn spijt betuigt
IK kan niet ruiken wat jij hebt en vind dit oprecht heel erg,
Maar jij kan niet ruiken waar ik al 46 jaar inzit en dat is NET zo erg
daar kan je niet zomaar anders mee omgaan een knop omzetten als ik dat dat zou kunnen dan had ik dat allang gedaan
IK maak fouten maar niet in deze want ik wist het niet en dat jij dan je voor je leven knokt sorry dat doe ik ook
IK KNOK AL 46 JAAR OM TE LEVEN EN EEN BEETJE TE GENIETEN IPV TE OVERLEVEN snap je dit maakt geen verschil .
En voor God ook niet het gaat er om dat we Hem kennen in al onze noden pijn en verdriet maar vooral als we ons gekwetst voelen dat aan hem geven want HIJ staat met open armen te wachten op jouw en mij
We zijn elkaar hier niets verschuldigd dan elkaar te vergeven en er niet meer over door te gaan .
En als ik wil delen hier omdat ik een topic open en jij leest en het doet pijn reageer dan niet en zeker niet voor de ander praten ik had vond ik een goed gesprek met shanita begreep haar heus wel in dingen ik ken haar ook al langer en misschien ging ik nog uit van dat ik haar ken van anders sites Dat is het enige dat me dan spijt dat ik haar anders heb gezien omdat ik zoveel met haar kan delen nu
En ik ben blij met alles wat er is gebeurd nu dat ik wijzer ben geworden maar het doet me pijn hoe mensen hier weggedreven worden dat kan niet de bedoeling zijn .

IS HET VAN JOU JULLIE KANT NOG MOGELIJK OM TE VERGEVEN OF WAT ?
IS DIT NIET WAT DE HEER VAN ONS VRAAGT?
ELKAAR DE HAND TE GEVEN EN MET ELKAAR TE LEVEN IN VOOR EN TEGENSPOED DAT GELD NIET ALLEEN IN EEN HUWELIJK .
IK BEN EEN KIND VAN GOD EN JIJ HOOP IK OOK LATEN WE DAT DAN BIDDEND BELIJDEN EN ER NIET MEER OVER DOEN.

IK BEN HIER OM MENSEN TE LEREN KENNEN EN IK DAHT YES OVER EEN TIJDJE ZIT IK MET SHANITA AAN HET STRAND DAT WAS HUMOR MAAR OOK ZO GEMEEND DAT IK VERLANG NAAR EEN LEVEN MET VRIENDEN VIENDINNEN WANT IK BEN ALLEEN ZONDER DAT ALLES
EN JA IK KNOK OM TE LEVEN EN NIET TE OVERLEVEN AL 46 JAAR .

Verder wil ik het hier bij laten en wens jouw Gods zegen heb gisteravond in bed nog voor je gebeden ik hoop dat God je geneest van je ziekte , maar vooral dat je het dragen kan
Ik weet hoe ik je heb gekwetst dat was nooit mijn bedoeling ik wist het niet maar ik ben blij dat ik hier vrienden en vriendinnen heb gevonden waar ik fijne gesprekken mee kan voeren
En hoop dat ook weer met jouw te kunnen

Veel gezondheid en kracht toegewenst en dat meen ik uit mijn hart
wat ik hier schrijf .
Ik Bid voor jouw dat je nog lang hier mag zijn geniet van het leven dat je is gegeven.

Anita



Ik ben helemaal niet boos op jou Anita, mijn vraag was alleen om je in Godsnaam wat genuanceerder uit te drukken...Niet te schrijven in termen van oorlog voeren of je leven er bij laten.....
Ik kan me goed voorstellen dat je leven niet meevalt en dat je vecht voor je dierbaren maar soms komen geschreven dingen vaak harder aan als dat ze gezegd worden.....
Ik bedoelde het ook niet cynisch zoals enkelen dat denken in te vullen voor me......
Ik hoop dat je gewoon op cm blijft en je stukken schrijft maar hopelijk niet met die termen erin......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:37
 
THOMAS968 schreef:
Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!
Ziek ben je zeker niet. Wel anders.
Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben.
Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt.



Heb je over het stuk hierboven ook een passende bijbeltekst?

Jakobus 3:11 Doet soms een bron uit dezelfde ader zoet en bitter water opwellen?
Kan soms, mijn broeders, een vijgeboom olijven of een wijnstok vijgen opleveren? Evenmin kan een zilte bron zoet water geven.

Thomas

Jakobus 1: 19 Zo dan, mijn geliefde broeders, een iegelijk mens zij ras om te horen, traag om te spreken, traag tot toorn;

Ik had al aangeven dat ik boos was. Dus jij leest verkeerd. Dat was niet alleen van nu op de reactie van Willemijn.

Maritime, dat langzaam tot toorn is gekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende
Pagina 7 van 11