ChristianMatch
 


Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:06
 
SHANITA130 schreef:
Ik wil, voordat ik reageer dit wel zo ontzettend belangrijke stukje van Lydia er nog weer even in zetten.

Quote:
Lydia schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.

Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.

Ja, ik vind dit gewoon zó belangrijk...vandaar ;)

heb jij goed gedaan

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.
Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.


echt belangrijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 00:07
 
Ja he?

Knipoog smiley Welterusten!

Droom lekker!

Tot morgen!

Slapende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 21 januari 2013, 00:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 12:34
 
MIJN ANGST OM LIEF TE HEBBEN IS WEER EENS WAARHEID GEWORDEN.

ANITA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 12:40
 
STERKTE!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 13:48
 
ALTJE848 schreef:
MIJN ANGST OM LIEF TE HEBBEN IS WEER EENS WAARHEID GEWORDEN.

ANITA

Dat is wat angst doet Anita, het zorgt ervoor dat je altijd gelijk krijgt. Het is zo'n beetje de rode draad in iedere keuze die je hebt: Luister je naar angst of niet?

Ik bid je toe dat je naar de andere innerlijke stem luistert .. De Stem die vrede geeft en ontMOET.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:10
 
ZOEKER064 schreef:
Dat is wat angst doet Anita, het zorgt ervoor dat je altijd gelijk krijgt. Het is zo'n beetje de rode draad in iedere keuze die je hebt: Luister je naar angst of niet?

Ik bid je toe dat je naar de andere innerlijke stem luistert .. De Stem die vrede geeft en ontMOET.

Hai Zoeker,

Ik had een vraag.

Je moet toch juist naar je angst luisteren.....angst is toch ook door de natuur, of God gegeven als emotie. als waarschuwing.

Dan bedoel ik niet irreele angst, die schijnbaar nergens door komt.

Maar bijvoorbeeld angst, van ja, als ik met die en die omga wordt het weer ruzie.
Dan is angst een waarschuwing.
Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:23
 
ZOEKER064 schreef:
Dat is wat angst doet Anita, het zorgt ervoor dat je altijd gelijk krijgt. Het is zo'n beetje de rode draad in iedere keuze die je hebt: Luister je naar angst of niet?

Ik bid je toe dat je naar de andere innerlijke stem luistert .. De Stem die vrede geeft en ontMOET.



Heb al gebeld voor een opname ik kan niet meer....
Ik wil donderdag niet thuis zijn
Ik wil hier weg
Ik leef niet meer
Ik hield van iemand de wereld zegt niet doen
dit is niet goed dat is niet goed niets op deze wereld is goed alleen houden van toch liefde toch toch toch toch
Ik voel het niet ik wil het niet meer zo .
Ik zie het nut er niet meer van in ja nu gevangen woestijn reis tot de dood me scheid van de wereld want niet iedereen word genezen gelukkig heeft pret in het leven niet iedereen voelt zich altijd blij
en daar ben ik er één van
Het maakt me niet uit wat er gebeurd maar denk dat ik donderdag gewoon niet thuis ben ik wil de uitslag niet horen
Ik blok alle instanties vandaag niemand komt er meer in
NIEMAND MEER
De advocaat belt me zo ja jaj aja krijg je dan kan ik verder niets meer doen waar worden ze voor betaald wat denken ze wel niet Ik heb zeker geen rechten en zelfs niet over mijn kind sorry het word me echt te veel nu
ik wil niet in de wereld meer zijn

Mooi lied geweldig wat je me stuurde maar ik heb maar één lied in gedachten THIS WORLD IS NOT MY HOME

Gegroet allen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:27
 
SHANITA130 schreef:
Hai Zoeker,

Ik had een vraag.

Je moet toch juist naar je angst luisteren.....angst is toch ook door de natuur, of God gegeven als emotie. als waarschuwing.

Dan bedoel ik niet irreele angst, die schijnbaar nergens door komt.

Maar bijvoorbeeld angst, van ja, als ik met die en die omga wordt het weer ruzie.
Dan is angst een waarschuwing.
Toch?

Hoi Shanita.

hoe ik het leer en ervaar is dat emotie een hele goede natuurlijke richtingwijzer is. Het is zeker een van de belangrijkste stukjes informatie als je een keuze gaat maken.

Maar emotie (hoort bij denken) en onderbuik gevoel (ook wel gut-feeling) horen bij ons ego, onze natuurlijke / oude mens. Deze informatie helpt om te kunnen overleven en heeft alles te maken met vertouwen op jezelf.
En gelukkig maar dat dat zo werkt, zo moeten we groeien. Het domein van de rups. Zoals een vlinder niet kan ontstaan zonder rups, zo kunnen wij niet wedergeboren worden zonder onze oude mens.

Het is ook niet iets om te veroordelen of te haten, het is een deel van onze schepping en we mogen daar blij mee zijn. Pas als we dat leren accepteren kunnen we naar de volgende fase in ons leven. Kunnen we ontpoppen tot vlinder.

De adelaar raakt zijn overlevingsinstrumenten kwijt (klauwen en scherpe bek).

Dat is het mysterie wat Jezus heeft laten zien. Niet meer het oude testament (de wetten, straffen, ) het oog om oog tand om tand, nee, iets geheel nieuws. Het oude heeft afgedaan een nieuw leven begind. Zonder oordeel, zonder afscheidiing, een leven uit Liefde. Liefde en angst sluiten elkaar uit.

De vlinder laat zich niet meer leiden door angst, maar door liefde. Leven zoals het bedoeld is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:42
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Shanita.

hoe ik het leer en ervaar is dat emotie een hele goede natuurlijke richtingwijzer is. Het is zeker een van de belangrijkste stukjes informatie als je een keuze gaat maken.

Maar emotie (hoort bij denken) en onderbuik gevoel (ook wel gut-feeling) horen bij ons ego, onze natuurlijke / oude mens. Deze informatie helpt om te kunnen overleven en heeft alles te maken met vertouwen op jezelf.
En gelukkig maar dat dat zo werkt, zo moeten we groeien. Het domein van de rups. Zoals een vlinder niet kan ontstaan zonder rups, zo kunnen wij niet wedergeboren worden zonder onze oude mens.

Het is ook niet iets om te veroordelen of te haten, het is een deel van onze schepping en we mogen daar blij mee zijn. Pas als we dat leren accepteren kunnen we naar de volgende fase in ons leven. Kunnen we ontpoppen tot vlinder.

De adelaar raakt zijn overlevingsinstrumenten kwijt (klauwen en scherpe bek).

Dat is het mysterie wat Jezus heeft laten zien. Niet meer het oude testament (de wetten, straffen, ) het oog om oog tand om tand, nee, iets geheel nieuws. Het oude heeft afgedaan een nieuw leven begind. Zonder oordeel, zonder afscheidiing, een leven uit Liefde. Liefde en angst sluiten elkaar uit.

De vlinder laat zich niet meer leiden door angst, maar door liefde. Leven zoals het bedoeld is.

Angst en vrees kunnen door elkaar gehaald worden.
Ik denk dat Shanita de vreze des Heeren bedoelt, het begin van de wijsheid. Die vrees heb ik wel eens ervaren. Er is wel verschil tussen vrees en angst, al kan ik het niet zo goed in woorden weergeven.
Zoeker heeft gelijk dat de wedergeboren mens onderscheiden kan tussen angst (van de oude mens) en de vreze des Heeren (hoort bij de wedergeboren mens, die de Heere als hoogste prioriteit heeft).
Onrust/vrees kan wel degelijk ingegegeven worden door de Heilige Geest, zoals vrede ook kan horen bij een bevestiging van de Here dat de ingeslagen weg de juiste is.
Het is dus zaak om de angstgevoelens goed te onderzoeken en de oorsprong van de angstgevoelens te onderzoeken. De vrees die de Heilige Geest kan geven is altijd zonder oordeel/veroordeling.
Angst van de oude mens heeft dat oordeel/zelfveroordeling wel in zich en dan is het een zeer slecht gevoel, dat overwonnen moet worden.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 21 januari 2013, 14:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:45
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Shanita.

hoe ik het leer en ervaar is dat emotie een hele goede natuurlijke richtingwijzer is. Het is zeker een van de belangrijkste stukjes informatie als je een keuze gaat maken.

Maar emotie (hoort bij denken) en onderbuik gevoel (ook wel gut-feeling) horen bij ons ego, onze natuurlijke / oude mens. Deze informatie helpt om te kunnen overleven en heeft alles te maken met vertouwen op jezelf.
En gelukkig maar dat dat zo werkt, zo moeten we groeien. Het domein van de rups. Zoals een vlinder niet kan ontstaan zonder rups, zo kunnen wij niet wedergeboren worden zonder onze oude mens.

Het is ook niet iets om te veroordelen of te haten, het is een deel van onze schepping en we mogen daar blij mee zijn. Pas als we dat leren accepteren kunnen we naar de volgende fase in ons leven. Kunnen we ontpoppen tot vlinder.

De adelaar raakt zijn overlevingsinstrumenten kwijt (klauwen en scherpe bek).

Dat is het mysterie wat Jezus heeft laten zien. Niet meer het oude testament (de wetten, straffen, ) het oog om oog tand om tand, nee, iets geheel nieuws. Het oude heeft afgedaan een nieuw leven begind. Zonder oordeel, zonder afscheidiing, een leven uit Liefde. Liefde en angst sluiten elkaar uit.

De vlinder laat zich niet meer leiden door angst, maar door liefde. Leven zoals het bedoeld is.



Vandaar het enigste kaartje van mijn moeder
op mijn verjaardag met een vlinder
Nu weet ik wat er in haar hart omgaat,
Maar ik blijf wel binnen in de cocon veilig en wel tot de oorlog begint.
Dan zal ik komen om te doen wat ik moet doen.

sorry denk er over ook c m te verlaten dan heb ik niets meer om te praten ja hoor mensen van de kerk kan ik wel benaderen maar ik wil niet meer heb mijn advocaat net gesproken de oorlog is begonnen leven zal niet eerder voor mij beginnen dan over 18 jaar
mits ik dan nog hier ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:56
 
ANNETTE050 schreef:
Angst en vrees kunnen door elkaar gehaald worden.

Ja, het zijn twee verschillende begrippen, mee eens, maar beide van toepassing voor het leven als rups.

Wat is het doel of nut van vrees in het leven van de vlinder?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 15:00
 
ZOEKER064 schreef:
Ja, het zijn twee verschillende begrippen, mee eens, maar beide van toepassing voor het leven als rups.

Wat is het doel of nut van vrees in het leven van de vlinder?


Ha HA HA om dichter bij God te komen

Zo slecht luister ik toch niet dat dit allemaal nodig is daarvoor???????


Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 15:18
 
ZOEKER064 schreef:
Ja, het zijn twee verschillende begrippen, mee eens, maar beide van toepassing voor het leven als rups.

Wat is het doel of nut van vrees in het leven van de vlinder?

In het NT wordt het meerdere malen geoemd. De vreze des Heren heeft als doel m.i. wijsheid, een wijsheid waar vrede op volgt. De vreze des Heren waardoor je het smalle pad kiest, waardoor je gaat wandelen met God (vele kennen de poster wel van de brede en de smalle weg).
Deze vrees is helemaal niet veroordelend, maar leidt door de werking van de Heilige Geest dusdanig dat iemand gaat wandelen met God en dan is er alleen maar Liefde, dat ben ik helemaal met je eens.
Maar God kastijdt ook wie Hij liefheeft en dan komt de vreze des Heren m.i. wel om de hoek kijken.
Ik heb het door schade en schande ondervonden.
Maar er is idd ook een vrees die past bij de oude mens, die wordt ook beoemd in het NT. Een vrees bijv. voor de Farizeeen waardoor gelovigen niet durfden te getuigen.
Ik zelf ben blij dat iemand mij erop gewezen heeft .... de vreze des Heeren die wijsheid als vrucht heeft. De wijze maagden, die vreesden zelf niet genoeg olie te hebben om de komst van de Bruidegom mee te maken, gaven daarom hun olie niet aan de dwaze maagden.
Ik zou waarschijnlijk wel mijn olie gedeeld hebben.
Je kunt iemand toch ook zo intens liefhebben, dat je alles doet om diegene niet te kwetsen, die vrees bedoel ik.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 21 januari 2013, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 15:27
 
ALTJE848 schreef:
Vandaar het enigste kaartje van mijn moeder
op mijn verjaardag met een vlinder
Nu weet ik wat er in haar hart omgaat,
Maar ik blijf wel binnen in de cocon veilig en wel tot de oorlog begint.
Dan zal ik komen om te doen wat ik moet doen.

sorry denk er over ook c m te verlaten dan heb ik niets meer om te praten ja hoor mensen van de kerk kan ik wel benaderen maar ik wil niet meer heb mijn advocaat net gesproken de oorlog is begonnen leven zal niet eerder voor mij beginnen dan over 18 jaar
mits ik dan nog hier ben.


Zo hebben we allemaal wel wat Anita....sprak eens een CM lid tegen mij.... En zo is het ook....we hebben allemaal ons pakje te dragen ook al zetten we dat niet zo uitgebreid op het forum.....en als je schrijft ik wil niet meer leven en de oorlog is begonnen, weet je dan wel wat je schrijft? Dat er misschien mensen zijn die dolgraag willen blijven leven en tegen de bierkaai vechten om maar te kunnen blijven leven? Of die iemand in een oorlogsgebied hebben zitten......?
Je eigen leed is je eigen leed maar druk je in Godsnaam wat genuanceerder uit....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 15:57
 
ALTJE848 schreef:
Heb al gebeld voor een opname ik kan niet meer....
Ik wil donderdag niet thuis zijn
Ik wil hier weg
Ik leef niet meer
Ik hield van iemand de wereld zegt niet doen
dit is niet goed dat is niet goed niets op deze wereld is goed alleen houden van toch liefde toch toch toch toch
Ik voel het niet ik wil het niet meer zo .
Ik zie het nut er niet meer van in ja nu gevangen woestijn reis tot de dood me scheid van de wereld want niet iedereen word genezen gelukkig heeft pret in het leven niet iedereen voelt zich altijd blij
en daar ben ik er één van
Het maakt me niet uit wat er gebeurd maar denk dat ik donderdag gewoon niet thuis ben ik wil de uitslag niet horen
Ik blok alle instanties vandaag niemand komt er meer in
NIEMAND MEER
De advocaat belt me zo ja jaj aja krijg je dan kan ik verder niets meer doen waar worden ze voor betaald wat denken ze wel niet Ik heb zeker geen rechten en zelfs niet over mijn kind sorry het word me echt te veel nu
ik wil niet in de wereld meer zijn

Mooi lied geweldig wat je me stuurde maar ik heb maar één lied in gedachten THIS WORLD IS NOT MY HOME

Gegroet allen

Lijkt me niet slim om zo te reageren,zo bewijs je de instanties dat je te labiel bent om het leven aan te kunnen. Neemt jeugdzorg het gezag over, of worden je kinderen uit huis geplaatst? Bij de eerste zie dat je met de voogd die het gezag overneemt overweg kan, bij de tweede, knok voor dat je nog veel recht krijgt om je kinderen te bezoeken.
met de boel opgeven kom je er niet, je staat er niet alleen voor, je kan meer dan je denkt, was het niet elia die bij een braamstruik ging zitten en effe niet meer kon? en dat er een engel kwam en zei sta op, eet wat ga door?
Was het niet hagar die helemaal hopeloos in de woestijn zat, weg van haar zoon ging zitten omdat ze het niet kon aanzien dat haar zoon op sterven was? en kwam er toen niet een engel die zei, sta op, hagar vond de kracht om op te staan en vond een waterput.(Die er misschien de hele tijd wel was, maar die zie in haar wanhoop gewoon niet zag?)

Ik ben geen engel, maar ik z eg je wel sta op, wat je vriend betreft, ik neem aan dat jezelf de keuze hebt gemaakt om niet met die vriend verder te gaan, wat betreft de vervelende miscommunicatie tussen mensen in een ander topic, dat kan gebeuren, we zijn allemaal mensjes hier op cm, ook ik heb dat wel es gehad, blijf na de goede dingen kijken en vergeef,trek het je niet te veel aan.

Enfin sta op meid, krabbel over eind en doe je best, je kan meer dan dat je denkt, met wegvluchten kom je er niet. En vergeet niet dat je een kind van god bent, die je ondersteunt met zijn hand als jij effe niet meer kan en een heel elger macht aan engelen die je helpen. vertel dit tegen god, wat je hier net schreef, vraag hem om hulp en vecht door voor je kinderen om er het beste van te maken en ook voorjezelf, kom op, sta op en klim uit die put waar je nu inzit. je kan het, kan meer dan je denkt , vooral met god aan je zijde. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 16:01
 
Kijk...dat is in liefde Petra!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 16:09
 
ZEELAND736 schreef:
Kijk...dat is in liefde Petra!!!!!




Ja Zeeland, zo zouden meer mensen moeten doen he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 16:10
 
ALTJE848 schreef:
Zo slecht luister ik toch niet dat dit allemaal nodig is daarvoor???????
Anita

Hmm. Verleidelijk he om het om te draaien?
Ik bedoel even als parallel: God wil graag door geloof genezen. Als ik nu niet genees geloof ik dan niet goed?

Ik heb geleerd om niet meer te denken in goed of fout maar in goed of beter. Het gaat niet om straf of oordeel.

Zwem ik met de stroom mee (leef ik het leven op de manier zoals God bedoeld heeft?) of zwem ik er tegen in (geeft erg veel tegenstand)?

Alle tegenstand is een kans om mezelf te spiegelen. Dank U Heer dat u me weer een kans geeft om iets te leren. Maar leuk vind ik dit niet Heer. Maar hoe meer ik in de goede richting beweeg, hoe rustiger/vrediger het wordt.

Een arend zoekt naar een thermiekbel waar hij rustig kan zweven zonder al te veel energie. En te genieten van het uitzicht. Tot hij die thermiekbel heeft gevonden moet hij wel even met zijn vleugels wapperen.

Je zult op het punt komen waar je leert zien waar dit voor nodig was, hoe het leven werkt en zul je Hem er dankbaar voor zijn. Dat kan een ander je niet vertellen Anita. Luister naar Zijn stem, Zijn vrede. Wandel heel dicht bij hem.

Er draait nu net een toepasselijk lied op de radio; Remco Hakkert: Dicht Bij U.

Dat bid ik je toe!!


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 21 januari 2013, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 16:24
 
ZOEKER064 schreef:
Hmm. Verleidelijk he om het om te draaien?
Ik bedoel even als parallel: God wil graag door geloof genezen. Als ik nu niet genees geloof ik dan niet goed?

Ik heb geleerd om niet meer te denken in goed of fout maar in goed of beter. Het gaat niet om straf of oordeel.

Zwem ik met de stroom mee (leef ik het leven op de manier zoals God bedoeld heeft?) of zwem ik er tegen in (geeft erg veel tegenstand)?

Alle tegenstand is een kans om mezelf te spiegelen. Dank U Heer dat u me weer een kans geeft om iets te leren. Maar leuk vind ik dit niet Heer. Maar hoe meer ik in de goede richting beweeg, hoe rustiger/vrediger het wordt.

Een arend zoekt naar een thermiekbel waar hij rustig kan zweven zonder al te veel energie. En te genieten van het uitzicht. Tot hij die thermiekbel heeft gevonden moet hij wel even met zijn vleugels wapperen.

Je zult op het punt komen waar je leert zien waar dit voor nodig was, hoe het leven werkt en zul je Hem er dankbaar voor zijn. Dat kan een ander je niet vertellen Anita. Luister naar Zijn stem, Zijn vrede. Wandel heel dicht bij hem.

Er draait nu net een toepasselijk lied op de radio; Remco Hakkert: Dicht Bij U.

Dat bid ik je toe!!


Ja geeft me te denken tegenstand mmm
moet ik dan voor alle mensen op de knieën
Daar geloof ik niet in ik heb en mag ook mijn eigen inzicht gebruiken die God me gegeven heeft .( wil ik niet aan twijfelen)
En zijn dan teksten uit de bijbel die ik krijg van Hem waar ik wel in geloof en al een jaar heb geroepen tegen Jz , vond het een bevestiging van de HEER moet ik daar tegen in gaan
Ik wacht geduldig af wat de HEER gaat doen in deze situatie.
Ik ben niet bij machte te doen Hij zal mijn tegenstanders dat geven wat ze toekomt op een dag.
Jesaja 49 dat zal uitkomen daar geloof ik in.
En verder kan ik niets doen.

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 16:30
 
ALTJE848 schreef:
Ja geeft me te denken tegenstand mmm
moet ik dan voor alle mensen op de knieën
Daar geloof ik niet in ik heb en mag ook mijn eigen inzicht gebruiken die God me gegeven heeft .( wil ik niet aan twijfelen)
En zijn dan teksten uit de bijbel die ik krijg van Hem waar ik wel in geloof en al een jaar heb geroepen tegen Jz , vond het een bevestiging van de HEER moet ik daar tegen in gaan
Ik wacht geduldig af wat de HEER gaat doen in deze situatie.
Ik ben niet bij machte te doen Hij zal mijn tegenstanders dat geven wat ze toekomt op een dag.
Jesaja 49 dat zal uitkomen daar geloof ik in.
En verder kan ik niets doen.

anita
Jawel Anita, je kunt handen die naar je uitgestoken worden, om je te steunen, vastpakken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:37
 
ALTJE848 schreef:
Ja geeft me te denken tegenstand mmm
moet ik dan voor alle mensen op de knieën
Daar geloof ik niet in ik heb en mag ook mijn eigen inzicht gebruiken die God me gegeven heeft .( wil ik niet aan twijfelen)
En zijn dan teksten uit de bijbel die ik krijg van Hem waar ik wel in geloof en al een jaar heb geroepen tegen Jz , vond het een bevestiging van de HEER moet ik daar tegen in gaan
Ik wacht geduldig af wat de HEER gaat doen in deze situatie.
Ik ben niet bij machte te doen Hij zal mijn tegenstanders dat geven wat ze toekomt op een dag.
Jesaja 49 dat zal uitkomen daar geloof ik in.
En verder kan ik niets doen.

anita
Toen ik straatangst zat, kreeg ik teksten van god dat hij me zal genezen, maar thuis zitten wachten op genezing, zo werkte het niet.
nee ,harstikke bang de straat op, met een tas met gods woorden opgeschreven op een briefje in me tas, me vasthoudend aan zijn belofte.
Dus met niets doen, kom je er niet, je zal toch ook effe uit die put moeten klimmen waar je effe in zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:38
 
PETRA373 schreef:
Lijkt me niet slim om zo te reageren,zo bewijs je de instanties dat je te labiel bent om het leven aan te kunnen. Neemt jeugdzorg het gezag over, of worden je kinderen uit huis geplaatst? Bij de eerste zie dat je met de voogd die het gezag overneemt overweg kan, bij de tweede, knok voor dat je nog veel recht krijgt om je kinderen te bezoeken.
met de boel opgeven kom je er niet, je staat er niet alleen voor, je kan meer dan je denkt, was het niet elia die bij een braamstruik ging zitten en effe niet meer kon? en dat er een engel kwam en zei sta op, eet wat ga door?
Was het niet hagar die helemaal hopeloos in de woestijn zat, weg van haar zoon ging zitten omdat ze het niet kon aanzien dat haar zoon op sterven was? en kwam er toen niet een engel die zei, sta op, hagar vond de kracht om op te staan en vond een waterput.(Die er misschien de hele tijd wel was, maar die zie in haar wanhoop gewoon niet zag?)

Ik ben geen engel, maar ik z eg je wel sta op, wat je vriend betreft, ik neem aan dat jezelf de keuze hebt gemaakt om niet met die vriend verder te gaan, wat betreft de vervelende miscommunicatie tussen mensen in een ander topic, dat kan gebeuren, we zijn allemaal mensjes hier op cm, ook ik heb dat wel es gehad, blijf na de goede dingen kijken en vergeef,trek het je niet te veel aan.

Enfin sta op meid, krabbel over eind en doe je best, je kan meer dan dat je denkt, met wegvluchten kom je er niet. En vergeet niet dat je een kind van god bent, die je ondersteunt met zijn hand als jij effe niet meer kan en een heel elger macht aan engelen die je helpen. vertel dit tegen god, wat je hier net schreef, vraag hem om hulp en vecht door voor je kinderen om er het beste van te maken en ook voorjezelf, kom op, sta op en klim uit die put waar je nu inzit. je kan het, kan meer dan je denkt , vooral met god aan je zijde. liefs

nog maar keer herhalen, sterkte met alles.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:55
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo hebben we allemaal wel wat Anita....sprak eens een CM lid tegen mij.... En zo is het ook....we hebben allemaal ons pakje te dragen ook al zetten we dat niet zo uitgebreid op het forum.....en als je schrijft ik wil niet meer leven en de oorlog is begonnen, weet je dan wel wat je schrijft? Dat er misschien mensen zijn die dolgraag willen blijven leven en tegen de bierkaai vechten om maar te kunnen blijven leven? Of die iemand in een oorlogsgebied hebben zitten......?
Je eigen leed is je eigen leed maar druk je in Godsnaam wat genuanceerder uit....


Dat maak ik zelf wel uit hoor JIJ bent GOD niet die mijn weg bepaald

Anita zegen jouw in Jezus naam want dat heb je hard nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:02
 
ALTJE848 schreef:
Ja geeft me te denken tegenstand mmm
moet ik dan voor alle mensen op de knieën

Ah, jij denkt dat ik bedoel dat met de stroom meegaan betekend dat je altijd naar andere mensen moet luisteren en over je heen laten lopen?

Nee zus, je eigen grenzen aangeven is een van de regels in Gods schepping! En niet zomaar op andermans terrein komen is de keerzijde daarvan. Precies omgekeerd!

Met de stroom van God meegaan bedoel ik! Bijvoorbeeld door te stoppen met ongepast zorgen (als je dat doet natuurlijk ;) is zo maar een voorbeeld).

Dus nee, niet voor alle mensen op de knieeen en over je heen laten lopen, ja wel in heel wat situaties stil zijn en nederig. Maar dat is iets heel anders. Ik hoop dat je het verschil herkend!

Daarvoor zijn we als gelovigen aan elkaar gegeven om te vertellen over die andere manieren waarop God werkt. Werkt aan herstel, niet aan verdeeldheid. daardoor zijn we een licht in de duistere wereld!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:28
 
ANNETTE050 schreef:
Angst en vrees kunnen door elkaar gehaald worden.
Ik denk dat Shanita de vreze des Heeren bedoelt, het begin van de wijsheid. Die vrees heb ik wel eens ervaren. Er is wel verschil tussen vrees en angst, al kan ik het niet zo goed in woorden weergeven.
Zoeker heeft gelijk dat de wedergeboren mens onderscheiden kan tussen angst (van de oude mens) en de vreze des Heeren (hoort bij de wedergeboren mens, die de Heere als hoogste prioriteit heeft).
Onrust/vrees kan wel degelijk ingegegeven worden door de Heilige Geest, zoals vrede ook kan horen bij een bevestiging van de Here dat de ingeslagen weg de juiste is.
Het is dus zaak om de angstgevoelens goed te onderzoeken en de oorsprong van de angstgevoelens te onderzoeken. De vrees die de Heilige Geest kan geven is altijd zonder oordeel/veroordeling.
Angst van de oude mens heeft dat oordeel/zelfveroordeling wel in zich en dan is het een zeer slecht gevoel, dat overwonnen moet worden.

Hai Annette,

Ja, je benaderd het goed.

Kijk, als Amsterdammer wéét je dat als je op het Rokin gaat lopen, dat je als vrouw, je tas met alles erin niet zomaar losjes over je schouder moet hangen, maar een tas moet nemen die je om je heen kan doen. Zodat staatrovers die tas niet met een klein rukje van je af kunnen trekken
En als man je portemonnee niet zomaar in je achterzak, maar in je binnenzak.
Voor tasjesdieven ed.
Waarschuwingen staan overal in verschillende talen, in de tram, openbare gelegenheden etc.

Dus ja, als ik dan met iemand naar Amsterdam ga, zeg ik altijd bijvoorbeeld van doe die portemonnee in je binnenzak.
En ik denk niet van la maar zitten, want ik wéét dat het daar stikt van de zakkenrollers.
Kijk, dan zijn ze bijvoorbeeld met zijn tweeën, en de een botst tegen iemand aan keihard, zogenaamd per ongeluk, en de ander pakt zijn portemonnee.

Nou deze angst is een gevolg van logisch en verstandig nadenken, als ik wéét dat dat gebeurd, gewoon omdat ik een Amsterdammer ben, dan loop ik niet op me gemak(min of meer angstig), als een vriend met wie ik ben, zijn portemonnee in zijn achterzak heeft...

Dan heb je idd 'De Vreze Des Heren', ja, ik ga niet opzettelijk zondigen, ik wil zo eerlijk mogelijk leven. Maak ik weleens een fout, ja, dan biedt ik mijn excuses aan.
En dan wil ík het er ook niet meer over hebben, want 'het' ging niet expres én ik heb vergeving gevraagd.

Ja, en dan kom ik op een punt; een voorbeeld van jaren geleden, ja, een ex van mij, zat elke keer weer, ja, dit en dat, dingen waar ik allang oprecht mijn excuses voor had gegeven. én, ik had zelf ook mijn portie verdriet van de scheiding..
En ja, als ik iets niet wou zei die, 'ja, maar ik deed toen ook dit en dat voor jou'. dan zou ik me onterecht schuldig moeten voelen.
Want, Ik zou 'dit en dat' ook meteen andersom, voor hem hebben gedaan.
Kijk, en dan was ik bang, dat ik weer ruzie zou krijgen, als ik hem zou zien, iets zou afspreken.
En ja, dat heb ik opgelost door me grenzen te stellen, of geen contact meer, of contact maar dan wel dit en dat en niet meer dat en dat, dit is een voorbeeld he


Quote:
Onrust/vrees kan wel degelijk ingegegeven worden door de Heilige Geest, zoals vrede ook kan horen bij een bevestiging van de Here dat de ingeslagen weg de juiste is.
Het is dus zaak om de angstgevoelens goed te onderzoeken en de oorsprong van de angstgevoelens te onderzoeken.
Ja, idd. bij mijn eerste voorbeeld was de angst gewoon dat mijn vriend berooft zou worden. Net als dat je je fiets op slot zet in een drukke winkelstraat.

2de voorbeeld, ja, de Vreze des Heren, ik wil God recht aan kunnen kijken, en geen geheimen hebben.
Ja, ik weet dat God alles weet en ziet; ik bedoel, bij wijze van spreken.

3de voorbeeld; angst voor emotionele onrust door ruzie met een ex, waar ik dan op een gegeven moment echt niet meer tegen kon, dus me grenzen aangaf: of dit en dat niet meer, en anders wil ik het contact verbreken.
En het is evident, dat de grenzen die ik aangaf, bijvoorbeeld niet meer over het verleden elkaar dingen verwijten, ja, dat ik me daar dan ook aan zou houden.

Het is een beetje lang geworden, ja, ik wou duidelijk zijn.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 21 januari 2013, 19:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo hebben we allemaal wel wat Anita....sprak eens een CM lid tegen mij.... En zo is het ook....we hebben allemaal ons pakje te dragen ook al zetten we dat niet zo uitgebreid op het forum.....en als je schrijft ik wil niet meer leven en de oorlog is begonnen, weet je dan wel wat je schrijft? Dat er misschien mensen zijn die dolgraag willen blijven leven en tegen de bierkaai vechten om maar te kunnen blijven leven? Of die iemand in een oorlogsgebied hebben zitten......?
Je eigen leed is je eigen leed maar druk je in Godsnaam wat genuanceerder uit....

Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!

Voor de rest ajuuu


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 22 januari 2013, 06:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:01
 
MARITIME853 schreef:
Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!
Ziek ben je zeker niet. Wel anders.
Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij een moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En om deze reden suicide gepleegd hebben. Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt.

Ik vind deze reactie van jou naar Willemijn niet kunnen!
de woorden: ``ziek ben je zeker niet en ``zgn. pijn`` vind ik ver beneden alle peil!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:03
 
MARITIME853 schreef:
Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!
Ziek ben je zeker niet. Wel anders.
Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben. Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt.

Zeg doe jij even tjes normaal, id@#$%!

Willemijn weet heel goed wat ze schrijft!

Anita zit eerst mij te beschuldigen dat ik mij ellende over haar uitstort, en ze had het bij elke zin die ze schreef over hoe de Heer haar helpt, en ja, nu wil ze ineens niet meer leven.

Ja, er zijn hier mensen die vechten om te mogen leven!

Ik heb op de niet okee knop gedrukt, je bent nu over mijn grens gegaan! Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:05
 
MARITIME853 schreef:
Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!
Ziek ben je zeker niet. Wel anders.
Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben. Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt.

Zeg hee! bepaal jij de diagnose of de deskundigen. Verraste, verbaasde smiley

En jij als bijbeldeskundige weet vast wat er staat over anderen uitschelden voor dwaas.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 21 januari 2013, 19:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:09
 
MARITIME853 schreef:
Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!
Ziek ben je zeker niet. Wel anders.
Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben. Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt.

Deze reactie kan echt niet!!!!
Dit is zeer beoordelend!! Hoe durf je zoiets misselijk makends te schrijven!! Ook ik heb een NOK gedaan... Wordt tijd dat jij eens pas op de plaats gaat maken!!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 21 januari 2013, 19:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 Volgende
Pagina 4 van 11