ChristianMatch
 


Forum

heren, waar knappen jullie op af bij dames tijdens 1e date?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 10:22
 
In het kader van tegenwicht maar es een topic over de ervaringen van mannen en waar die op afknappen tijdens een 1e date.

Ik zal een schot voor de boeg geven met argumenten die mij soms echt overkomen zijn en ja, dat waren echt christelijke vrouwen, van keurige komaf.

1) Wat voor werk doe je? En als dat in hun ogen niet stabiel of 'normaal' is verdwijnt direct de aandacht, geen oogcontact meer. (financiën gaan voor liefde?)
2) Na een gezellig gesprek kom je samen tot conclusie dat het best leuk is en vertelt ze je haar laatste liefde nog niet te hebben losgelaten of nog contact mee te hebben.
3) Tijdens de date maakt ze veel lichaamscontact, in mijn ogen grensoverschrijdend.
4) Ze is vaag over wat nou de echte reden is dat ze is ingegaan op deze date, kortom, wat was haar echte drijfveer? Wil ze vriendschap alleen, een maatje of staat ze echt open voor een volledige liefdesrelatie. Natuurlijk moeten deze dingen groeien, maar het is wel prettig vooraf te weten wat je kunt verwachten..of niet.
5) Ze doen zich beter voor dan ze werkelijk zijn, ofwel, zijn niet eerlijk...waar je veel later pas achterkomt natuurlijk.

Zo, dit zijn er een paar, op 2e dates gebeuren soms nog wel gekkere dingen trouwens.

Moraal: Is het zo moeilijk om jezelf te zijn, ten alle tijde? Open en eerlijk te zijn? Als je start door nieuwe date te hebben je schepen achter je te hebben verbrand?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 10:43
 
CORNE927 schreef:
In het kader van tegenwicht maar es een topic over de ervaringen van mannen en waar die op afknappen tijdens een 1e date.

Ik zal een schot voor de boeg geven met argumenten die mij soms echt overkomen zijn en ja, dat waren echt christelijke vrouwen, van keurige komaf.

1) Wat voor werk doe je? En als dat in hun ogen niet stabiel of 'normaal' is verdwijnt direct de aandacht, geen oogcontact meer. (financiën gaan voor liefde?)

Verkijk je niet: voor sommige vrouwen ben je een mogelijkheid om uit de bijstand te komen, het komt helaas voor.

2) Na een gezellig gesprek kom je samen tot conclusie dat het best leuk is en vertelt ze je haar laatste liefde nog niet te hebben losgelaten of nog contact mee te hebben.

Daarom kunnen mensen beter niet daten als ze nog niet los van hun ex zijn.

3) Tijdens de date maakt ze veel lichaamscontact, in mijn ogen grensoverschrijdend.

Een eigen verantwoordelijkheid van beide partijen, moeilijk te bepalen. Bepaal je eigen grens, dat is het enige.


4) Ze is vaag over wat nou de echte reden is dat ze is ingegaan op deze date, kortom, wat was haar echte drijfveer? Wil ze vriendschap alleen, een maatje of staat ze echt open voor een volledige liefdesrelatie. Natuurlijk moeten deze dingen groeien, maar het is wel prettig vooraf te weten wat je kunt verwachten..of niet.

Verken dit dus met chatten, bellen e.d.

5) Ze doen zich beter voor dan ze werkelijk zijn, ofwel, zijn niet eerlijk...waar je veel later pas achterkomt natuurlijk.

Het is altijd zo dat mensen bij een eerste ontmoeting goed over willen komen. Dat is ook normaal in de omgang en eerste indrukken zijn vaak bepalend. Je kunt in de eerste seconden tenslotte al her gevoel hebben van nou, nee en vaak blijft dat zo. Mensen zijn dan niet volledig maar in hoeverre het oneerlijk is, vind ik lastig te bepalen.


Zo, dit zijn er een paar, op 2e dates gebeuren soms nog wel gekkere dingen trouwens.

Moraal: Is het zo moeilijk om jezelf te zijn, ten alle tijde? Open en eerlijk te zijn? Als je start door nieuwe date te hebben je schepen achter je te hebben verbrand?

Loesje had ooit een kreet: Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.


Het blijkt maar weer dat wat verkennend chatten zo gek nog niet is. Of je achter alle verborgen doelstellingen komt, denk ik niet maar je krijgt je vinger wel achter sommige dingen. Ik denk, of weet eigenlijk wel zeker, dat de klik of de chemie bepalend is bij de ontmoeting maar een beetje voorkennis kan geen kwaad. Waarom je elkaar wel of niet wilt, is meestal geen rationele keuze. De beste is ook niet die aan je eisen voldoet maar voor wie je wat eisen opgeeft. Elkaar van te voren bellen en een gesprek voeren is ook zinvol. Maar ik moet toegeven dat ondanks dat een date toch niet goed kan gaan. Het is niet zo erg, je bent misschien een illusie armer maar het had toch niet gewerkt dus zo erg is het nou ook weer niet. Wees blij dat je er op tijd achter komt. Wat voor mij een slechte ervaring is geweest is dat sommige vrouwen er niet in berusten en je in je privesituatie lastig vallen na de tijd. De schepen achter je verbranden? Lijkt me niet. Het is vaak wel goed met een beter schip een andere koers te varen.


Thomas, neem je verlies als het niet lukt en trap niet na door te stalken.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 januari 2013, 14:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 16:38
 
CORNE927 schreef:
In het kader van tegenwicht maar es een topic over de ervaringen van mannen en waar die op afknappen tijdens een 1e date.

Ik zal een schot voor de boeg geven met argumenten die mij soms echt overkomen zijn en ja, dat waren echt christelijke vrouwen, van keurige komaf.

1) Wat voor werk doe je? En als dat in hun ogen niet stabiel of 'normaal' is verdwijnt direct de aandacht, geen oogcontact meer. (financiën gaan voor liefde?)
2) Na een gezellig gesprek kom je samen tot conclusie dat het best leuk is en vertelt ze je haar laatste liefde nog niet te hebben losgelaten of nog contact mee te hebben.
3) Tijdens de date maakt ze veel lichaamscontact, in mijn ogen grensoverschrijdend.
4) Ze is vaag over wat nou de echte reden is dat ze is ingegaan op deze date, kortom, wat was haar echte drijfveer? Wil ze vriendschap alleen, een maatje of staat ze echt open voor een volledige liefdesrelatie. Natuurlijk moeten deze dingen groeien, maar het is wel prettig vooraf te weten wat je kunt verwachten..of niet.
5) Ze doen zich beter voor dan ze werkelijk zijn, ofwel, zijn niet eerlijk...waar je veel later pas achterkomt natuurlijk.

Zo, dit zijn er een paar, op 2e dates gebeuren soms nog wel gekkere dingen trouwens.

Moraal: Is het zo moeilijk om jezelf te zijn, ten alle tijde? Open en eerlijk te zijn? Als je start door nieuwe date te hebben je schepen achter je te hebben verbrand?

Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat vrouwen ook mogen reageren. Zo niet, tja...sorry! Engeltje smiley

Ga vooral even op de twee dik gedrukte argumenten in:


Bij de eerste roept voornamelijk de reactie van Thomas nogal wat tegenstand op bij me. Natuurlijk zal ik niet beweren dat er geen vrouwen bestaan die hier op uit zijn, dat is nou eenmaal zo. Maar gezien de beroepsgroep waar Corne in werkt lijkt het me sterk dat het een vrouw daar om zou gaan. Hij verdient hoogst waarschijnlijk genoeg om uit de bijstand te komen. Waar hij dat mee verdient is voor een vrouw met die instelling niet van belang. Dus geef ik een tegenwerping op de reactie van Thomas; Voor veel vrouwen is het belangrijk te weten dat een man een doel heeft in zijn leven en bereid is om ergens aan/voor te 'werken'. (Die kun je dus op meerdere manieren opvatten.) Een man die 'werkloos' is. Tja, dat kan meerdere kanten op. Dat kan een 'fase' zijn, tenslotte leven we in tijden van crisis. Maar het kan ook meer 'gewoonte' zijn en ook vrouwen zullen dan sneller afhaken dan wanneer iemand gewoon baan heeft.

Bij argument twee vraag ik me af; Is ze echt zo vaag? Of wil ze het contact gewoon open aan gaan en nog niet te veel invullen voor de toekomst? Misschien heeft ze dat zelfs al wel aangegeven maar wil jij eigenlijk iets anders (concreet) horen en valt het tegen dat ze je dat niet kan geven. Dat is mij namelijk nogal eens overkomen.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 23 januari 2013, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 17:46
 
THOMAS968 schreef:
Loesje had ooit een kreet: Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.


Het blijkt maar weer dat wat verkennend chatten zo gek nog niet is. Of je achter alle verborgen doelstellingen komt, denk ik niet maar je krijgt je vinger wel achter sommige dingen. Ik denk of weet eigenlijk wel zeker dat de klik of de chemie bepalend is bij de ontmoeting maar een beetje voorkennis kan geen kwaad. Waarom je elkaar wel of niet wilt is meestal geen rationele keuze. De best is ook niet die aan je eisen voldoet maar voor wie je wat eisen opgeeft. Elkaar van te voren bellen en een gesprek voeren is ook zinvol. Maar ik moet toegeven dat ondanks dat een date toch niet goed kan gaan. Het is niet zo erg, je bent misschien een illusie armer maar het had toch niet gewerkt dus zo erg is het nou ook weer niet. Wees blij dat je er op tijd achter komt. Wat voor mij een slechte ervaring is geweest dat sommige vrouwen er niet in berusten en je in je privesituatie lastig vallen na de tijd. De schepen achter je verbranden? Lijkt me niet. Het is vaak wel goed met een beter schip een andere koers te varen.


Thomas, neem je verlies als het niet lukt en trap niet na door te stalken.

Bedankt Thomas,

Chatten en/of bellen is inderdaad een goede voorbereiding op wat komen gaat in 1e date en een eerste filter om wel of niet af te spreken, eens.

Aangaande werk: Ik moest denken aan een oude leus van mijn nog levende oma van 97 die tiener was in de jaren dertig (crisis). "Als er geen of weinig geld meer binnenkomt, vliegt de liefde net zo hard door de brievenbus naar buiten" Knipoog smiley
Ze geeft ermee aan dat financien (althans destijds en de rol van de vrouw was ook heel anders in de maatschappij toen) best cruciaal is...wat het niet zou moeten zijn natuurlijk, tenzij de man lui is of afgekeurd etc.

Niet eerlijk zijn : Ik heb het helaas meegemaakt een zogenaamde 'kat in de zak' te trouwen. Je kan zeggen, naief van mij en je kan ook zeggen, waarom was ze niet eerlijk over haar psychische achtergrond. Iedereen heeft wel wat en omdat je niet (te snel) wilt (be)oordelen bedek je zulke eigenaardigheden met de mantel der liefde. Achteraf stom natuurlijk, maar wel menselijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 17:53
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat vrouwen ook mogen reageren. Zo niet, tja...sorry! Engeltje smiley

Ga vooral even op de twee dik gedrukte argumenten in:


Bij de eerste roept voornamelijk de reactie van Thomas nogal wat tegenstand op bij me. Natuurlijk zal ik niet beweren dat er geen vrouwen bestaan die hier op uit zijn, dat is nou eenmaal zo. Maar gezien de beroepsgroep waar Corne in werkt lijkt het me sterk dat het een vrouw daar om zou gaan. Hij verdient hoogst waarschijnlijk genoeg om uit de bijstand te komen. Waar hij dat mee verdient is voor een vrouw met die instelling niet van belang. Dus geef ik een tegenwerping op de reactie van Thomas; Voor veel vrouwen is het belangrijk te weten dat een man een doel heeft in zijn leven en bereid is om ergens aan/voor te 'werken'. (Die kun je dus op meerdere manieren opvatten.) Een man die 'werkloos' is. Tja, dat kan meerdere kanten op. Dat kan een 'fase' zijn, tenslotte leven we in tijden van crisis. Maar het kan ook meer 'gewoonte' zijn en ook vrouwen zullen dan sneller afhaken dan wanneer iemand gewoon baan heeft.

Bij argument twee vraag ik me af; Is ze echt zo vaag? Of wil ze het contact gewoon open aan gaan en nog niet te veel invullen voor de toekomst? Misschien heeft ze dat zelfs al wel aangegeven maar wil jij eigenlijk iets anders (concreet) horen en valt het tegen dat ze je dat niet kan geven. Dat is mij namelijk nogal eens overkomen.

Tessy, natuurlijk mag je reageren, graag zelfs en dank ervoor.

Op je 1e argument valt weinig af te dingen inderdaad. Je 2e argument ligt wat genuanceerder:

Als ik date met iemand, bijvoorbeeld van CM, dan ga ik uit van de situatie dat er een relatie uit voort kan komen, wat doe je anders op een single-site. Natuurlijk kan je expliciet aangeven enkel vriendschap te willen of zo, maar je bent toch met me eens dat we hier allemaal ons geluk hopen te vinden door een (christelijke) partner te vinden?

De mate van tempo- ontwikkeling is weer wat anders natuurlijk. Waarom niet met een vriendschap starten (is dat niet altijd zo?) wat uitgroeit (of niet) tot een liefdesrelatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 06:35
 
CORNE927 schreef:
Bedankt Thomas,

Chatten en/of bellen is inderdaad een goede voorbereiding op wat komen gaat in 1e date en een eerste filter om wel of niet af te spreken, eens.

Aangaande werk: Ik moest denken aan een oude leus van mijn nog levende oma van 97 die tiener was in de jaren dertig (crisis). "Als er geen of weinig geld meer binnenkomt, vliegt de liefde net zo hard door de brievenbus naar buiten" Knipoog smiley
Ze geeft ermee aan dat financien (althans destijds en de rol van de vrouw was ook heel anders in de maatschappij toen) best cruciaal is...wat het niet zou moeten zijn natuurlijk, tenzij de man lui is of afgekeurd etc.

Niet eerlijk zijn : Ik heb het helaas meegemaakt een zogenaamde 'kat in de zak' te trouwen. Je kan zeggen, naief van mij en je kan ook zeggen, waarom was ze niet eerlijk over haar psychische achtergrond. Iedereen heeft wel wat en omdat je niet (te snel) wilt (be)oordelen bedek je zulke eigenaardigheden met de mantel der liefde. Achteraf stom natuurlijk, maar wel menselijk!

Er wordt weleens gezegd: als je als vrouw een goede man wil kijk dan naar de relatie met zijn moeder, andersom geldt dat ook, kijk bij een vrouw naar de relatie met haar vader....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 06:42
 
CORNE927 schreef:
Bedankt Thomas,

Chatten en/of bellen is inderdaad een goede voorbereiding op wat komen gaat in 1e date en een eerste filter om wel of niet af te spreken, eens.

Aangaande werk: Ik moest denken aan een oude leus van mijn nog levende oma van 97 die tiener was in de jaren dertig (crisis). "Als er geen of weinig geld meer binnenkomt, vliegt de liefde net zo hard door de brievenbus naar buiten" Knipoog smiley
Ze geeft ermee aan dat financien (althans destijds en de rol van de vrouw was ook heel anders in de maatschappij toen) best cruciaal is...wat het niet zou moeten zijn natuurlijk, tenzij de man lui is of afgekeurd etc.

Niet eerlijk zijn : Ik heb het helaas meegemaakt een zogenaamde 'kat in de zak' te trouwen. Je kan zeggen, naief van mij en je kan ook zeggen, waarom was ze niet eerlijk over haar psychische achtergrond. Iedereen heeft wel wat en omdat je niet (te snel) wilt (be)oordelen bedek je zulke eigenaardigheden met de mantel der liefde. Achteraf stom natuurlijk, maar wel menselijk!

Quote:
bellen is inderdaad een goede voorbereiding op wat komen gaat in 1e date en een eerste filter om wel of niet af te spreken, eens.

Ik zou nooit meer bellen, een keer gedaan, helemaal uitgehoord.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 06:49
 
CORNE927 schreef:
Tessy, natuurlijk mag je reageren, graag zelfs en dank ervoor.

Op je 1e argument valt weinig af te dingen inderdaad. Je 2e argument ligt wat genuanceerder:

Als ik date met iemand, bijvoorbeeld van CM, dan ga ik uit van de situatie dat er een relatie uit voort kan komen, wat doe je anders op een single-site. Natuurlijk kan je expliciet aangeven enkel vriendschap te willen of zo, maar je bent toch met me eens dat we hier allemaal ons geluk hopen te vinden door een (christelijke) partner te vinden?

De mate van tempo- ontwikkeling is weer wat anders natuurlijk. Waarom niet met een vriendschap starten (is dat niet altijd zo?) wat uitgroeit (of niet) tot een liefdesrelatie.

Quote:
Als ik date met iemand, bijvoorbeeld van CM, dan ga ik uit van de situatie dat er een relatie uit voort kan komen, wat doe je anders op een single-site. Natuurlijk kan je expliciet aangeven enkel vriendschap te willen of zo, maar je bent toch met me eens dat we hier allemaal ons geluk hopen te vinden door een (christelijke) partner te vinden?

Juist door daar al vanuit te gaan gebeurd er niets, omdat het niet spontaan IS.
Deze site is ook om te forummen over zaken aan geloof gerelateerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 09:09
 
ha ah reactie op een verkeerd topic. stom Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
PETRA373
op zondag 17 februari 2013, 09:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COBY648





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 april 2013, 13:31
 
Mijn laatste date knapte af op m'n kinderen en de afstand, zei hij. Maar misschien wou ie gewoon aardig zijn, kan ook.

Laatst aangepast door
COBY648
op vrijdag 12 april 2013, 15:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COBY648





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 april 2013, 13:38
 
dubbel

Laatst aangepast door
COBY648
op vrijdag 12 april 2013, 15:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 april 2013, 16:58
 
Het hebben van kinderen is toch vaak een verborgen argument waardoor de relatie stopt. We moeten helaas ook onder ogen zien dat de rol van de nieuwe partner niet altijd eenvoudig is. Er zijn hier ook stellen gevormd waar het wel goed ding. Maar een relatie beginnen met een vrouw of man met kinderen moet wel een zorgvuldige afweging zijn. Of dit past onder het topic waar je op af zou kunnen knappen bij een eerste date, dat vraag ik me wel af.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 13 april 2013, 13:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 09:58
 
dat ze ieder moment naar fitness moet..
en mij ook direct lid wil maken;)


Laatst aangepast door
HEIDE936
op zaterdag 13 april 2013, 10:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 14:20
 
HEIDE936 schreef:
dat ze ieder moment naar fitness moet..
en mij ook direct lid wil maken;)

Dus een gezellige vervolg-fitness-date gehad?? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 14:27
 
STEENTJE178 schreef:
Dus een gezellige vervolg-fitness-date gehad?? Clown smiley

ik steek de gek,zoals vaker Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 14:51
 
HEIDE936 schreef:
ik steek de gek,zoals vaker Knipoog smiley

Nah....... een afgetraind fitnesslijf is anders voor veel vrouwen best datewaardig hoor.....

Tip??

Coole smiley met zonnebril

Maar goed, ik zal jullie, mannen, je eigen topic hier verder gunnen, en zal dus Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zaterdag 13 april 2013, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 18:22
 
Maar om even op de eerste date terug te komen..
Het lijkt me ook belangrijk,waar de date wordt gehouden:)
De omstandigheden kan soms veel invloed hebben op de eerste date
of zeg ik iets geks?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 21:29
 
STEENTJE178 schreef:
Nah....... een afgetraind fitnesslijf is anders voor veel vrouwen best datewaardig hoor.....

Tip??

Coole smiley met zonnebril

Maar goed, ik zal jullie, mannen, je eigen topic hier verder gunnen, en zal dus Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril


Samen met dit topic is de damesvariant ervan ook gestart. Dat topic leeft wat minder kennelijk, lol

Thomas, efkes in stjintsje smyte....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 14:27
 
CORNE927 schreef:
In het kader van tegenwicht maar es een topic over de ervaringen van mannen en waar die op afknappen tijdens een 1e date.

Ik zal een schot voor de boeg geven met argumenten die mij soms echt overkomen zijn en ja, dat waren echt christelijke vrouwen, van keurige komaf.

1) Wat voor werk doe je? En als dat in hun ogen niet stabiel of 'normaal' is verdwijnt direct de aandacht, geen oogcontact meer. (financiën gaan voor liefde?)
2) Na een gezellig gesprek kom je samen tot conclusie dat het best leuk is en vertelt ze je haar laatste liefde nog niet te hebben losgelaten of nog contact mee te hebben.
3) Tijdens de date maakt ze veel lichaamscontact, in mijn ogen grensoverschrijdend.
4) Ze is vaag over wat nou de echte reden is dat ze is ingegaan op deze date, kortom, wat was haar echte drijfveer? Wil ze vriendschap alleen, een maatje of staat ze echt open voor een volledige liefdesrelatie. Natuurlijk moeten deze dingen groeien, maar het is wel prettig vooraf te weten wat je kunt verwachten..of niet.
5) Ze doen zich beter voor dan ze werkelijk zijn, ofwel, zijn niet eerlijk...waar je veel later pas achterkomt natuurlijk.

Zo, dit zijn er een paar, op 2e dates gebeuren soms nog wel gekkere dingen trouwens.

Moraal: Is het zo moeilijk om jezelf te zijn, ten alle tijde? Open en eerlijk te zijn? Als je start door nieuwe date te hebben je schepen achter je te hebben verbrand?

Quote:
Is het zo moeilijk om jezelf te zijn, ten alle tijde? Open en eerlijk te zijn? Als je start door nieuwe date te hebben je schepen achter je te hebben verbrand?

Ja, dat is heel moeilijk..

Quote:
2) Na een gezellig gesprek kom je samen tot conclusie dat het best leuk is en vertelt ze je haar laatste liefde nog niet te hebben losgelaten of nog contact mee te hebben.

O ja, dus als je toevallig wordt gebeld door een ex, waar je nog mee omgaat, tijdens die date, gebeld dus, ja, wat dan? (liegen dat het je moeder is? die je aan de telefoon had?)

Quote:
5) Ze doen zich beter voor dan ze werkelijk zijn, ofwel, zijn niet eerlijk...waar je veel later pas achterkomt natuurlijk.

Ja, natuurlijk doe je je zo goed mogelijk voor.

Ja, je gaat toch niet al je minpunten en zwakheden op een profiel neerzetten?

Ja, ik heb fotos gezet waar ik op lach en toen ook heel rustig en gelukkig was.

Ja, dan kom je er achter bij een date, dat ik ook weleens angstig kan kijken, of zoiets.

Ja, dáár kom je dan dus later achter(zucht), en ja, is dat dan zo erg?

Dat is andersom ook zo, ik kom er bijvoorbeeld ook achter dingen die niet op iemand ze profiel staan, zwakheden zo je wil, maar ja, heeft diegene zich dan beter voorgedaan?

TS is grijs, maar ja wou toch ff reageren omdat het actueel is denk ik.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 28 mei 2013, 14:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 14:33
 
HEIDE936 schreef:
Maar om even op de eerste date terug te komen..
Het lijkt me ook belangrijk,waar de date wordt gehouden:)
De omstandigheden kan soms veel invloed hebben op de eerste date
of zeg ik iets geks?

Denk, het wel, omstandigheden zijn toch bijzaak, gaat om de persoon toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 14:40
 
CORNE927 schreef:
In het kader van tegenwicht maar es een topic over de ervaringen van mannen en waar die op afknappen tijdens een 1e date.

Ik zal een schot voor de boeg geven met argumenten die mij soms echt overkomen zijn en ja, dat waren echt christelijke vrouwen, van keurige komaf.

1) Wat voor werk doe je? En als dat in hun ogen niet stabiel of 'normaal' is verdwijnt direct de aandacht, geen oogcontact meer. (financiën gaan voor liefde?)
2) Na een gezellig gesprek kom je samen tot conclusie dat het best leuk is en vertelt ze je haar laatste liefde nog niet te hebben losgelaten of nog contact mee te hebben.
3) Tijdens de date maakt ze veel lichaamscontact, in mijn ogen grensoverschrijdend.
4) Ze is vaag over wat nou de echte reden is dat ze is ingegaan op deze date, kortom, wat was haar echte drijfveer? Wil ze vriendschap alleen, een maatje of staat ze echt open voor een volledige liefdesrelatie. Natuurlijk moeten deze dingen groeien, maar het is wel prettig vooraf te weten wat je kunt verwachten..of niet.
5) Ze doen zich beter voor dan ze werkelijk zijn, ofwel, zijn niet eerlijk...waar je veel later pas achterkomt natuurlijk.

Zo, dit zijn er een paar, op 2e dates gebeuren soms nog wel gekkere dingen trouwens.

Moraal: Is het zo moeilijk om jezelf te zijn, ten alle tijde? Open en eerlijk te zijn? Als je start door nieuwe date te hebben je schepen achter je te hebben verbrand?

Dan zal ik ook kunnen zeggen, ja, kom ik er ff achter dat de man gescheiden is en een paar volwassen kinderen heeft.

Ja, en dat zet je wel in je profiel ja, en dan is het niet erg, als je je kinderen ziet, maar als ik me exen zie, omdat het mij zowaar gelukt is vrienden te blijven, ja, dan is dat weer niet goed, ja tis goed met jou!

Vind het trouwens ook heel raar, dat generaliseren van 'kat in de zak=iemand met psychische probs', want je hebt mensen met psychische dingen waar heel goed, en juist mee te leven is, júist doordat ze dingen wéten.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 28 mei 2013, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 16:50
 
CORNE927 schreef:
In het kader van tegenwicht maar es een topic over de ervaringen van mannen en waar die op afknappen tijdens een 1e date.

Ik zal een schot voor de boeg geven met argumenten die mij soms echt overkomen zijn en ja, dat waren echt christelijke vrouwen, van keurige komaf.

1) Wat voor werk doe je? En als dat in hun ogen niet stabiel of 'normaal' is verdwijnt direct de aandacht, geen oogcontact meer. (financiën gaan voor liefde?)
2) Na een gezellig gesprek kom je samen tot conclusie dat het best leuk is en vertelt ze je haar laatste liefde nog niet te hebben losgelaten of nog contact mee te hebben.
3) Tijdens de date maakt ze veel lichaamscontact, in mijn ogen grensoverschrijdend.
4) Ze is vaag over wat nou de echte reden is dat ze is ingegaan op deze date, kortom, wat was haar echte drijfveer? Wil ze vriendschap alleen, een maatje of staat ze echt open voor een volledige liefdesrelatie. Natuurlijk moeten deze dingen groeien, maar het is wel prettig vooraf te weten wat je kunt verwachten..of niet.
5) Ze doen zich beter voor dan ze werkelijk zijn, ofwel, zijn niet eerlijk...waar je veel later pas achterkomt natuurlijk.

Zo, dit zijn er een paar, op 2e dates gebeuren soms nog wel gekkere dingen trouwens.

Moraal: Is het zo moeilijk om jezelf te zijn, ten alle tijde? Open en eerlijk te zijn? Als je start door nieuwe date te hebben je schepen achter je te hebben verbrand?

Quote:
Ik zal een schot voor de boeg geven met argumenten die mij soms echt overkomen zijn en ja, dat waren echt christelijke vrouwen, van keurige komaf.
O Maar ik zie hier iets essentieels over het hoofd, zie ik, jij doelt op: 'echte christelijke dames van "keurige komaf".

Jaaaa, dan krijg je natuurlijk weer een heel ander verhaal, nee, dan vind ik dat ook allemaal niet kunnen.
Zeker niet als ze van "keurige komaf" zijn, ja ik schrik hier wel Verraste, verbaasde smiley van hoor.
Ja, als dat soort uitwassen al voorkomt bij 'echte christelijke vrouwen van 'keurige komaf', ja dan zie ik het heel somber in voor de toekomst. Smiley die vol vragen zit

Misschien iets voor een profiel: 'Vrouw moet wel van keurige 'komaf zijn',...'moet wel alle schepen achter zich verbrand hebben'.

Trouwens, ik dacht net, als jij nou vind dat het gezellig is en ze begint over een ex, dan zou je dus gewoon kúnnen zeggen dat je dat niet zo leuk vindt.

Dan creëer je duidelijkheid.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 28 mei 2013, 17:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 19:07
 
haha ja Shanita je hebt een punt. Bovendien heb ik wel eens een date gehad waarin in ik geen woord heb gezegd over mn ex. Kreeg ik achteraf commentaar dat het zo jammer was dat ik mn scheiding nog niet verwerkt had ik kon er nog helemaal niet over praten. Later met (dezelfde) man vertelde ik wel zo het e.e.a over mn ex, kreeg ik een mailtje dat ik wel heel veel over mn ex praatte had ik het wel al achter me gelaten......?
Toen diezelfde persoon ook nog een beetje zenuwachtig werd van zoveel kids leek mij het goed om er maar een punt achter te zetten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 19:14
 
ROELANDE345 schreef:
haha ja Shanita je hebt een punt. Bovendien heb ik wel eens een date gehad waarin in ik geen woord heb gezegd over mn ex. Kreeg ik achteraf commentaar dat het zo jammer was dat ik mn scheiding nog niet verwerkt had ik kon er nog helemaal niet over praten. Later met (dezelfde) man vertelde ik wel zo het e.e.a over mn ex, kreeg ik een mailtje dat ik wel heel veel over mn ex praatte had ik het wel al achter me gelaten......?
Toen diezelfde persoon ook nog een beetje zenuwachtig werd van zoveel kids leek mij het goed om er maar een punt achter te zetten Lachende smiley



Ik verbaas me altijd over al dat gepraat over exen tijdens een eerste date.....Het gaat er toch om dat je misschien wel wat heel moois ontmoet en dan gaat het toch over elkaar......Heb je overeenkomsten, vind je elkaar leuk? Die exverhalen komen dan evt later wel aan de orde....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 28 mei 2013, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik verbaas me altijd over al dat gepraat over exen tijdens een eerste date.....Het gaat er toch om dat je misschien wel wat heel moois ontmoet en dan gaat het toch over elkaar......Heb je overeenkomsten, vind je elkaar leuk? Die exverhalen komen dan evt later wel aan de orde....

Wat ik zelf bedoelde, is als je onbedoeld, over een ex begint, omdat er misschien een kleine aanleiding voor is. en je gaat er eventjes, onbedoeld een beetje langer(te lang?) over door.

Je hebt wel gelijk hoor; 'Het gaat erom dat je misschien iets heel moois ontmoet, en dan hoort het over elkaar te gaan'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik verbaas me altijd over al dat gepraat over exen tijdens een eerste date.....Het gaat er toch om dat je misschien wel wat heel moois ontmoet en dan gaat het toch over elkaar......Heb je overeenkomsten, vind je elkaar leuk? Die exverhalen komen dan evt later wel aan de orde....

mm als je goed gelezen had had je kunnen lezen dat ik juist een eerste date NIET en pas (een paar daten later) WEL over mn ex praatte.
Maar misschien reageerde je niet specifiek op mijn stukje?
Ik denk niet dat er regels zijn, elk persoon waarmee je date is weer anders.
En je moet vooral over datgene praten waar jij/jullie het over willen hebben.


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 28 mei 2013, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:01
 
Wat is je eigen instelling als je een date aangaat en waarom ga je een date aan?
Het is in eerste instantie een kennismaking en men wil zo zien wat voor vlees men in de kuip heeft, of niet dan?
We kunne allerlei regels bedenken en zeggenzo hoort het maar het verschilt per geval en geen geval is gelijk.
"Komt sa't komt", oftewel het komt zoals het komen gaat.
Het is verstandig om eerst maar eens te mailen en privechatten, als men eerlijk als christen een date wil, vind ik dat je geen leugens in je profiel moet zetten, zo is er al een indruk te verkrijgen.


Soms kan er wel een klik zijn en de rupsjes al in popstadium, maar liefde is een groei proces, daarom toch ze eerst maar laten ontpopppen alvorens vlinders te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:18
 
PIETER619 schreef:
Wat is je eigen instelling als je een date aangaat en waarom ga je een date aan?
Het is in eerste instantie een kennismaking en men wil zo zien wat voor vlees men in de kuip heeft, of niet dan?
We kunne allerlei regels bedenken en zeggenzo hoort het maar het verschilt per geval en geen geval is gelijk.
"Komt sa't komt", oftewel het komt zoals het komen gaat.
Het is verstandig om eerst maar eens te mailen en privechatten, als men eerlijk als christen een date wil, vind ik dat je geen leugens in je profiel moet zetten, zo is er al een indruk te verkrijgen.


Soms kan er wel een klik zijn en de rupsjes al in popstadium, maar liefde is een groei proces, daarom toch ze eerst maar laten ontpopppen alvorens vlinders te krijgen.

Een goede raad Pieter...ben het helemaal met je eens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:22
 
Als de dame een heer bleek te zijn zou ik wel afknappen...

hahahahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 16:34
 
ROELANDE345 schreef:
mm als je goed gelezen had had je kunnen lezen dat ik juist een eerste date NIET en pas (een paar daten later) WEL over mn ex praatte.
Maar misschien reageerde je niet specifiek op mijn stukje?
Ik denk niet dat er regels zijn, elk persoon waarmee je date is weer anders.
En je moet vooral over datgene praten waar jij/jullie het over willen hebben.



Het ging helemaal niet over jou. het was mijn eigen verhaal...vooral waar ik op afknap, en dat is zeker heel persoonlijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2