ChristianMatch
 


Forum

Laat uw geluk niet afhangen van anderen
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JANE866





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 20:32
 
-

Laatst aangepast door
JANE866
op maandag 11 februari 2013, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 20:40
 
[quote=JANE866-[/quote]

Als de meeste Christen nu werkelijk eerlijk zouden zijn, dan zouden ze moeten toegeven dat er helemaal niets onherstelbaar fout zit in hun huwelijk. Wat er fout zit is hun relatie met God.]


Je zegt hiermee nogal wat, Jane!


Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 11 februari 2013, 20:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 20:42
 
O, ik reageerde op je tekst, maar die heb je verwijderd, zie ik nu??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 20:45
 
JANS221 schreef:
Je zegt hiermee nogal wat, Jane!


Meestal hoor je dit van mensen die gelukkig zijn getrouwd... en/of niet weten wat er binnen een huwelijk verloren kan gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 21:31
 
Mmm ik vind het wel wat hebben, er zit best een hoop waarheid in........
Zijn er dan eigenlijk niet een hoop zoek binnen een huwelijk, zoals ......
Als je niet eerlijk bent in een huwelijk, of niet houd van elkaar..............
Dan ben je in alles niet.............................................eerlijk tegen God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 17:37
 
JANE866 schreef:
-

Ja, leuk weer hoor, nou ga ik de hele tijd denken van wat zou daar nou hebben gestaan....alsnog bedankt Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 17:52
 
SHANITA130 schreef:
Ja, leuk weer hoor, nou ga ik de hele tijd denken van wat zou daar nou hebben gestaan....alsnog bedankt Huilende smiley, smiley in tranen

Nies so moeilijk toch, kijk maar naar de eerste quote Gefrustreerde smiley nie slecht he voor een lbootje Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 19:36
 
JOL252 schreef:
Meestal hoor je dit van mensen die gelukkig zijn getrouwd... en/of niet weten wat er binnen een huwelijk verloren kan gaan.

klopt, ze weten niet hoe het kan zijn, hoe je in je eentje vecht, maar er moeten twee vechten voor een mooie relatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 19:57
 
GERRIT084 schreef:
Mmm ik vind het wel wat hebben, er zit best een hoop waarheid in........
Zijn er dan eigenlijk niet een hoop zoek binnen een huwelijk, zoals ......
Als je niet eerlijk bent in een huwelijk, of niet houd van elkaar..............
Dan ben je in alles niet.............................................eerlijk tegen God



Dat is wel heel boud gesproken. Er bestaat meer dan zwart of wit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:56
 
JOL252 schreef:
Dat is wel heel boud gesproken. Er bestaat meer dan zwart of wit.

Het was slechts een voorbeeld, en inhoudelijk ga ik niet over wat er wel, of wat er niet in een huwelijk allemaal de revue zou kunnen passeren.
Heb ik wat dat aan gaat geen jota verstand van, en geen ervaring mee.
En als ik het allemaal zo hoor (uit het verleden) gelukkig niet.

Dan nog dit, wat mij in vorige topic,s wel eens opviel, dat als je meegaand met gescheiden mensen iets zette was het goed.
Maar zo gauw je iets zette wat, er tegen in ging, dan werden je oren gewassen, en werd je bijna helemaal door iedereen verbannen van de site.

En of iets dan bout is wil ik in de midden laten, meer neutraal...........
Maar meer er van uitgaande wat meneer pastoor of voorganger uit den beginselen voor las.
Wat er daar onder een huwelijk werd verstaan (das dan ook bout zeker) ja dan kan ik mij vinden in de uitspraak waar de auteur van dit topic over begon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:14
 
GERRIT084 schreef:
Het was slechts een voorbeeld, en inhoudelijk ga ik niet over wat er wel, of wat er niet in een huwelijk allemaal de revue zou kunnen passeren.
Heb ik wat dat aan gaat geen jota verstand van, en geen ervaring mee.
En als ik het allemaal zo hoor (uit het verleden) gelukkig niet.

Dan nog dit, wat mij in vorige topic,s wel eens opviel, dat als je meegaand met gescheiden mensen iets zette was het goed.
Maar zo gauw je iets zette wat, er tegen in ging, dan werden je oren gewassen, en werd je bijna helemaal door iedereen verbannen van de site.

En of iets dan bout is wil ik in de midden laten, meer neutraal...........
Maar meer er van uitgaande wat meneer pastoor of voorganger uit den beginselen voor las.
Wat er daar onder een huwelijk werd verstaan (das dan ook bout zeker) ja dan kan ik mij vinden in de uitspraak waar de auteur van dit topic over begon.

En dat was dus deze uitspraak:
Quote:
Als de meeste Christen nu werkelijk eerlijk zouden zijn, dan zouden ze moeten toegeven dat er helemaal niets onherstelbaar fout zit in hun huwelijk. Wat er fout zit is hun relatie met God.

Het enige dat ik stel is dat er zwart-wit gedacht en gesproken wordt over zaken waar soms jaren over geworsteld, gehuild, gebeden en gezocht en gewerkt is naar herstel juist omdát het huwelijk serieus wordt genomen; het jawoord tot de dood ons scheidt. Om dan te stellen, wanneer mensen dan toch uit elkaar gaan, dat het ligt aan een "foute relatie" met God veegt dat een heleboel mensen op één hoop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:25
 
Wat ik in veel reacities terug zie zo hier en daar in de topics, is dat velen hun uiterste best hebben gedaan om het huwelijk toch naar beste kunnen te hebben willen volhouden, mede omdat men van christelijk standpunt uitging.

Ondanks dat men haar/zijn best heeft gedaan en ander zijde misbruik heeft gemaakt van die situatie, kan men geen goed huwelijk in standhouden.
Mijn ex en ik hebben altijd elkaar, in liefde, met respect behandeld en elkaar bij gestaan als dat nodig was.Soms kon zij even niet geven (bijv bij overspannen zijn of ik niet als ik ziek was) en daar hebben we absoluut geen moeite mee gehad. Ons huwelijk was goed, er voor elkaar zijn elkaar dragend wanneer dat nodig was.

Wanneer gaat het mis, dat is wanneer de één of de ander, afwijkt van het pad der liefde en eigen ik voorop gaat zetten. Het alles voor elkaarover hebben ebt weg en men meent dat men soms te kort komt , meestal gevoed door wat men zich laat inprenten door dez een gene of wat er op tv of internet te zien is. Om het even simpel te stellen, een goede soap trekt veel kijkcijfer als er zoveel mogelijk rotzooi in voor komt, hoe meer list en bedrog hoe beter de soap. Toch laten we ons soms ongemerkt meeevoeren met wat daar allemaal gebeurd, en alle gedachtes wat dat dan oproept.

Ook wat men aan "vrouwonvriendelijke" zooi op internet en tv kan vinden, kan bij een man de behoefte op wekken om dat ook te willen, weg respect voor elkaar. In liefde is alles geoorloofd, mits het in liefde gebeurd, niets moet alles mag. Ik zeg weleens we waren 27 jaar samen en niet aan sex gedaan, maar wel de liefde bedreven. Soms snapt men die redenering niet, maar op die manier is het wel zo het hoort, of niet dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:52
 
JOL252 schreef:
En dat was dus deze uitspraak:


Het enige dat ik stel is dat er zwart-wit gedacht en gesproken wordt over zaken waar soms jaren over geworsteld, gehuild, gebeden en gezocht en gewerkt is naar herstel juist omdát het huwelijk serieus wordt genomen; het jawoord tot de dood ons scheidt. Om dan te stellen, wanneer mensen dan toch uit elkaar gaan, dat het ligt aan een "foute relatie" met God veegt dat een heleboel mensen op één hoop.

Ja klopt, ben ik ook wel met je eens, maar of dat ook in alle gevallen is, dat weet men niet, dus is alles zwart wit.
Dus ook wat meneer pastoor zegt bij een bevestiging van een huwelijk, men kan nu éénmaal niet in een leven kijken.

Maar er zit ook genoeg kaf onder het koren, als je alles mag geloven, zitten er op cm alleen maar schuldloos gescheiden mensen.
Dus zijn ook al de opmerkingen en reacties eigenlijk zwart wit op cm
en wees eerlijk, wie zet er nu zijn hele doopceel op cm, ik denk niemand.
Zoiets doe je misschien in een privé mail, maar niet op een forum dat iedereen kan lezen.

Dus ja, zijn mijn antwoorden ook zwart wit...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:59
 
PIETER619 schreef:
Wat ik in veel reacities terug zie zo hier en daar in de topics, is dat velen hun uiterste best hebben gedaan om het huwelijk toch naar beste kunnen te hebben willen volhouden, mede omdat men van christelijk standpunt uitging.

Ondanks dat men haar/zijn best heeft gedaan en ander zijde misbruik heeft gemaakt van die situatie, kan men geen goed huwelijk in standhouden.
Mijn ex en ik hebben altijd elkaar, in liefde, met respect behandeld en elkaar bij gestaan als dat nodig was.Soms kon zij even niet geven (bijv bij overspannen zijn of ik niet als ik ziek was) en daar hebben we absoluut geen moeite mee gehad. Ons huwelijk was goed, er voor elkaar zijn elkaar dragend wanneer dat nodig was.

Wanneer gaat het mis, dat is wanneer de één of de ander, afwijkt van het pad der liefde en eigen ik voorop gaat zetten. Het alles voor elkaarover hebben ebt weg en men meent dat men soms te kort komt , meestal gevoed door wat men zich laat inprenten door dez een gene of wat er op tv of internet te zien is. Om het even simpel te stellen, een goede soap trekt veel kijkcijfer als er zoveel mogelijk rotzooi in voor komt, hoe meer list en bedrog hoe beter de soap. Toch laten we ons soms ongemerkt meeevoeren met wat daar allemaal gebeurd, en alle gedachtes wat dat dan oproept.

Ook wat men aan "vrouwonvriendelijke" zooi op internet en tv kan vinden, kan bij een man de behoefte op wekken om dat ook te willen, weg respect voor elkaar. In liefde is alles geoorloofd, mits het in liefde gebeurd, niets moet alles mag. Ik zeg weleens we waren 27 jaar samen en niet aan sex gedaan, maar wel de liefde bedreven. Soms snapt men die redenering niet, maar op die manier is het wel zo het hoort, of niet dan?

he wat een mooie reactie weer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:01
 
JOL252 schreef:
En dat was dus deze uitspraak:


Het enige dat ik stel is dat er zwart-wit gedacht en gesproken wordt over zaken waar soms jaren over geworsteld, gehuild, gebeden en gezocht en gewerkt is naar herstel juist omdát het huwelijk serieus wordt genomen; het jawoord tot de dood ons scheidt. Om dan te stellen, wanneer mensen dan toch uit elkaar gaan, dat het ligt aan een "foute relatie" met God veegt dat een heleboel mensen op één hoop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:12
 
Oke!

Ik ga er later op in, zo nog ff bellen en dan mijn nestje in, jaja, morgen weer verder deze bende hier opruimen want ja, ben bijna jarig en dan komt me ene vriend, dag erna me andere, en me behandelaar(of hoe haar functie ook heet)....ja, en daarna me moeder....!!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:15
 
JANS221 schreef:
Als de meeste Christen nu werkelijk eerlijk zouden zijn, dan zouden ze moeten toegeven dat er helemaal niets onherstelbaar fout zit in hun huwelijk. Wat er fout zit is hun relatie met God.]Je zegt hiermee nogal wat, Jane!

tja en als nu 1 van de twee van god afdwaalt,,dwingt de ander dingen te doen die echt niet van god zijn, zou god dan er achter staan dat die ene de ander loslaat Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:23
 
PETRA373 schreef:
tja en als nu 1 van de twee van god afdwaalt,,dwingt de ander dingen te doen die echt niet van god zijn, zou god dan er achter staan dat die ene de ander loslaat Smiley die vol vragen zit


Even een andere kant belicht... zou God willen dat je jarenlang strijdend en lijdend in die relatie blijft zonder dat er enige welwillendheid, inzicht of verandering komt bij je partner? Zonder dat hij of zij het goede voor de ander zoekt? Alles maar accepteert als vanzelfsprekend en de ander als verlengstuk ziet in plaats van gelijkwaardige partner/lover? ... toch zeg ik niet dat er een duidelijk antwoord is... die lijkt een ieder voor zichzelf samen met God te moeten vinden ...


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 14 februari 2013, 22:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:30
 
JOL252 schreef:
Even een andere kant belicht... zou God willen dat je jarenlang strijdend en lijdend in die relatie blijft zonder dat er enige welwillendheid, inzicht of verandering komt bij je partner? Zonder dat hij of zij het goede voor de ander zoekt? Alles maar accepteert als vanzelfsprekend en de ander als verlengstuk ziet in plaats van gelijkwaardige partner? ... toch zeg ik niet dat er een duidelijk antwoord is... die lijkt een ieder voor zichzelf samen met God te moeten vinden ...

klopt , maar wanneer je kinderen gesloopt worden door die partner lijkt het me heel duidelijk dat god wel achter de scheiding staat. jee wat heb ik jaren lopen strijden, vergeven,hopende op verandering, tot dat ik dacht eh me kids gaan hier aan onderdoor. dingen die sommigge cristenen vaak niet inzien en je veroordelen omdat je gescheiden bent. Ik ben e r van overtuigd dat ik gods zegen heb in me scheiding....en een hoop mensen meer. dat heb ik het niet over alle gescheiden mensen, ik heb zelf een hekel aan scheiden. vind dat je door slechte tijden heen moet vechten voor je relatie, maar er zijn grenzen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:46
 
PETRA373 schreef:
klopt , maar wanneer je kinderen gesloopt worden door die partner lijkt het me heel duidelijk dat god wel achter de scheiding staat. jee wat heb ik jaren lopen strijden, vergeven,hopende op verandering, tot dat ik dacht eh me kids gaan hier aan onderdoor. dingen die sommigge cristenen vaak niet inzien en je veroordelen omdat je gescheiden bent. Ik ben e r van overtuigd dat ik gods zegen heb in me scheiding....en een hoop mensen meer. dat heb ik het niet over alle gescheiden mensen, ik heb zelf een hekel aan scheiden. vind dat je door slechte tijden heen moet vechten voor je relatie, maar er zijn grenzen


Ja, eens. En al helemaal als er kids in het geding zijn. Jezus kwam ook op voor de kwetsbare en degene die bescherming nodig had en al helemaal voor de kids.
Wb oordeel van mensen.., ik schuil maar achter de Lover of my soul. Ik heb zelf ook ervaren dat ik achter Hem aan ging, een weg eruit en een nieuw leven tegemoet. Laat ze dan maar oordelen, als ik het voor mezelf maar weet.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 14 februari 2013, 23:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 07:03
 
PETRA373 schreef:
klopt , maar wanneer je kinderen gesloopt worden door die partner lijkt het me heel duidelijk dat god wel achter de scheiding staat. jee wat heb ik jaren lopen strijden, vergeven,hopende op verandering, tot dat ik dacht eh me kids gaan hier aan onderdoor. dingen die sommigge cristenen vaak niet inzien en je veroordelen omdat je gescheiden bent. Ik ben e r van overtuigd dat ik gods zegen heb in me scheiding....en een hoop mensen meer. dat heb ik het niet over alle gescheiden mensen, ik heb zelf een hekel aan scheiden. vind dat je door slechte tijden heen moet vechten voor je relatie, maar er zijn grenzen

En wat als je de kans niet krijgt om te vechten voor je relatie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 07:36
 
ANNA415 schreef:
En wat als je de kans niet krijgt om te vechten voor je relatie?

Dan ligt dat toch aan de ander anna, daar kan jij toch niks aan doe als de ander niet wil vechten, dan heb je gedaan wat je kon. loslaten en verder gaan toch...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 13:42
 
Ik lees zou niet meer reageren op topics maar ja het betreft ook mij

Ik die 17 jaar heeft gedacht dat ik terug moest naar mijn ex intussen mijn EIGEN leven heb ingevuld met wisselende gedachten goed nee niet goed wel doen nee niet doen, tot dat het een gewoonte werd.
Op zoek naar iemand die mijn liefde kon geven want ik kende dat niet.
Nu geloof ik waar het topic mee was begonnen dat als ik toen net als nu IN CHRISTUS geleefd had dat Hij alles ten goede wil keren dat staat in zijn woord ware het niet dat we krijgen wat we willen een liefdevol leven zonder al die dingen die kunnen gebeuren.
Ik denk nu nog steeds als een nieuwe liefde zich aankondigd dat ik dat niet kan en terug moet de woestijn in in de zekerheid dat God alle dingen ten goede kan keren Het zal ons niet makkelijk gaan staat in de bijbel en tegenwoordig scheiden mensen al om dat ze geen gevoel hebben voor elkaar ik geloof dat dat ook een taak is van God als diegene allebei in gebed gaan en geloven dat God alle dingen ten goede kan keren HIJ dat zeker doet .
Ja ik voel me nog steeds schuldig om een man achter te laten en te wijzen mijn vinger de grote BALK in mijn eigen oog niet te zien .
Ik ben ook niet perfect HIJ hield op zijn manier wel van mij ,
En ik geloof dat als we toen de juiste hulp hadden gehad wer er met Gods kracht uit waren gekomen.
Nu weet ik wat mijn man heeft en zie ik in dat het beter is zo maar houden van zit nog in mij en dat weten we allebei, ik ging en weg die God niet goed keurt en Hij ging een weg van eenzaamheid.
Beide niet tot een doel die goed is voor kids het leven erom heen
familie enz .
Nu terug naar de vraag waar hier alles begon ja ik geloof alleen nog maar bij de bron van levend water Hij zal alles witter maken dan sneeuw
Niet wij kunnen onze eigen weg bepalen en zoeken naar geluk dat zit in je zelf en als het er niet is vraag de Heer HIJ zal je geven wat je nodig hebt en toe komt zoals HIj het bedoelt heeft.
Ik kan mensen lief hebben die me hebben angevallen in hun nakie
'Die me verkracht hebben want ik weet waarom ze het niet op een andere manier konden doen.
En ik heb gezegd ik vergeef je want ik wil een volgeling zijn van Jezus
Ook die personen zijn kinderen van God ik mag kan en wil niet oordelen.
IK breng ze voor de rechterstoel al jaren en God zorgt zelfs als ik geen uitkomst zie zoals nu .
En niet kan keizen voor liefde , liefde voor mij is geen houden van liefde voor mij is zien hoe Jezus voor mij heeft geleden dwars door alles heen dat is liefde waarom zouden wij dat niet doen voor een man/vrouw waar je wel van houd maar om wille van zijn probleem de laan instuurt .
Met als gevolg zonde scheiding nog meer zonden stapelt alleen maar op en siert niemand te leven in een wereld te wijzen met een vinger en maar je eigen ik voorop te stellen.
Ik wil mij nederig en klein op te stellen zo voel ik me ook gebroken, maar ik weet Heb een God van herstel en ZIJN wegen zijn ondoorgrondelijk mooi ik hoop en geloof dat de liefde spoedig zal komen.
En als ik me als een bruid mag voorstellen bij HEM dan word mijn liefde bekroont daar zie ik naar uit dat de dag komt de de HEER mij thuis haalt en ik Zijn bruid mag zijn
En ja hoor ook Hij kent mijn gedachten misschien mag ik ooit nog liefde geven en ontvangen hier op aarde , voor nu heeft het voor mij geen waarde .
Wat is liefde voor elkaar in voor en TEGEN spoed maar dat laatste kennen , en willen we niet kennen. en ik geloof dat ik niet vertrouwt heb op de Heer toen ik ging scheiden want er stond in de bijbel dat iemand die niet geloofd mede gelovig is in Hem door het huwelijk , dat betekend ook voor diegene Thuis komen bij de bruid.
En ik wist het niet had een mosterdzaadje als geloof, heb er jaren mee gelopen Ja God heeft mij vergeven ,
Maar toch knaagt het nog steeds had ik maar vertrouwt ,
als ik zie hoe God me nu door de dalen laat gaan en er bij is dan had hij dat zeker kunnen doen met Hem is alles mogelijk .
Ook in een huwelijk dat Hij verbonden heeft als het niet is zoals je verwacht had Ik ben nu ruim 20 jaar verder.
En nog denk ik had het nooit zo moeten doen ik ben alles kwijt en zie nu in waarom en ja inzicht van de HEER ik weet niet welke plannen HIJ nog heeft maar hoop het spoedig te weten.


Terug naar de vraag Ja ik geloof dat God alles welke vorm van verslaving of ziekte iemand heeft God alles ten goede wil keren
Wel geloof ik ook dat de zielen in geloof samen knielend voor het kruis mogen gaan net als in het huwelijk voor in de kerk
Knielend belijden je zonden je tekortkomingen je ziekte pijn frustratie
in gebed en dat je elkaar trouw wilt zijn opnieuw dan denk ik dat opnieuw beginnen zelfs goed kan zijn .

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 13:48
 
ANNA415 schreef:
En wat als je de kans niet krijgt om te vechten voor je relatie?


Lees mijn stukje ik heb jaren gevochten voor liefde voor mijn man en kids iedereen zegt anita je moet stoppen met strijden en vechten want dan komen dingen niet naar je toe je ben boos loopt tegen alles op irriteerd je omdat het niet lukt wat je zo graag wil,
Ik denk dat bidden alleen nog maar een oplossing is HIJ zal weten wat het goede voor je is (en ook voor mij)
En ja ik gaf het bidden op ging mijn eigen weg nu zie ik pas in dat ik God voor de voeten liep zo kan Hij niet in mij werken als ik zelf alles wil doen ten goede keren ( ik ben God niet)
Hij zal zal je dragen daar waar je door heen moet .

Wens je sterkte want loslaten en ziende op Hem is toch de beste weg .
Niet de makkelijkste maar wel mogelijk door Hem die jouw kracht geeft.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 06:32
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees zou niet meer reageren op topics maar ja het betreft ook mij

Ik die 17 jaar heeft gedacht dat ik terug moest naar mijn ex intussen mijn EIGEN leven heb ingevuld met wisselende gedachten goed nee niet goed wel doen nee niet doen, tot dat het een gewoonte werd.
Op zoek naar iemand die mijn liefde kon geven want ik kende dat niet.
Nu geloof ik waar het topic mee was begonnen dat als ik toen net als nu IN CHRISTUS geleefd had dat Hij alles ten goede wil keren dat staat in zijn woord ware het niet dat we krijgen wat we willen een liefdevol leven zonder al die dingen die kunnen gebeuren.
Ik denk nu nog steeds als een nieuwe liefde zich aankondigd dat ik dat niet kan en terug moet de woestijn in in de zekerheid dat God alle dingen ten goede kan keren Het zal ons niet makkelijk gaan staat in de bijbel en tegenwoordig scheiden mensen al om dat ze geen gevoel hebben voor elkaar ik geloof dat dat ook een taak is van God als diegene allebei in gebed gaan en geloven dat God alle dingen ten goede kan keren HIJ dat zeker doet .
Ja ik voel me nog steeds schuldig om een man achter te laten en te wijzen mijn vinger de grote BALK in mijn eigen oog niet te zien .
Ik ben ook niet perfect HIJ hield op zijn manier wel van mij ,
En ik geloof dat als we toen de juiste hulp hadden gehad wer er met Gods kracht uit waren gekomen.
Nu weet ik wat mijn man heeft en zie ik in dat het beter is zo maar houden van zit nog in mij en dat weten we allebei, ik ging en weg die God niet goed keurt en Hij ging een weg van eenzaamheid.
Beide niet tot een doel die goed is voor kids het leven erom heen
familie enz .
Nu terug naar de vraag waar hier alles begon ja ik geloof alleen nog maar bij de bron van levend water Hij zal alles witter maken dan sneeuw
Niet wij kunnen onze eigen weg bepalen en zoeken naar geluk dat zit in je zelf en als het er niet is vraag de Heer HIJ zal je geven wat je nodig hebt en toe komt zoals HIj het bedoelt heeft.
Ik kan mensen lief hebben die me hebben angevallen in hun nakie
'Die me verkracht hebben want ik weet waarom ze het niet op een andere manier konden doen.
En ik heb gezegd ik vergeef je want ik wil een volgeling zijn van Jezus
Ook die personen zijn kinderen van God ik mag kan en wil niet oordelen.
IK breng ze voor de rechterstoel al jaren en God zorgt zelfs als ik geen uitkomst zie zoals nu .
En niet kan keizen voor liefde , liefde voor mij is geen houden van liefde voor mij is zien hoe Jezus voor mij heeft geleden dwars door alles heen dat is liefde waarom zouden wij dat niet doen voor een man/vrouw waar je wel van houd maar om wille van zijn probleem de laan instuurt .
Met als gevolg zonde scheiding nog meer zonden stapelt alleen maar op en siert niemand te leven in een wereld te wijzen met een vinger en maar je eigen ik voorop te stellen.
Ik wil mij nederig en klein op te stellen zo voel ik me ook gebroken, maar ik weet Heb een God van herstel en ZIJN wegen zijn ondoorgrondelijk mooi ik hoop en geloof dat de liefde spoedig zal komen.
En als ik me als een bruid mag voorstellen bij HEM dan word mijn liefde bekroont daar zie ik naar uit dat de dag komt de de HEER mij thuis haalt en ik Zijn bruid mag zijn
En ja hoor ook Hij kent mijn gedachten misschien mag ik ooit nog liefde geven en ontvangen hier op aarde , voor nu heeft het voor mij geen waarde .
Wat is liefde voor elkaar in voor en TEGEN spoed maar dat laatste kennen , en willen we niet kennen. en ik geloof dat ik niet vertrouwt heb op de Heer toen ik ging scheiden want er stond in de bijbel dat iemand die niet geloofd mede gelovig is in Hem door het huwelijk , dat betekend ook voor diegene Thuis komen bij de bruid.
En ik wist het niet had een mosterdzaadje als geloof, heb er jaren mee gelopen Ja God heeft mij vergeven ,
Maar toch knaagt het nog steeds had ik maar vertrouwt ,
als ik zie hoe God me nu door de dalen laat gaan en er bij is dan had hij dat zeker kunnen doen met Hem is alles mogelijk .
Ook in een huwelijk dat Hij verbonden heeft als het niet is zoals je verwacht had Ik ben nu ruim 20 jaar verder.
En nog denk ik had het nooit zo moeten doen ik ben alles kwijt en zie nu in waarom en ja inzicht van de HEER ik weet niet welke plannen HIJ nog heeft maar hoop het spoedig te weten.


Terug naar de vraag Ja ik geloof dat God alles welke vorm van verslaving of ziekte iemand heeft God alles ten goede wil keren
Wel geloof ik ook dat de zielen in geloof samen knielend voor het kruis mogen gaan net als in het huwelijk voor in de kerk
Knielend belijden je zonden je tekortkomingen je ziekte pijn frustratie
in gebed en dat je elkaar trouw wilt zijn opnieuw dan denk ik dat opnieuw beginnen zelfs goed kan zijn .

Anita

Klinkt misschie nmoeilijk, maar ik weet niet precies hoe anders te stellen. Hangen blijven in zonden die men heeft begaan en zelfs zal beleden heeft en Jezus zelfs ook al vergeven heeft, toen men het Hem vroeg, is het nog steeds niet los kunnen laten en niet compleet over gedragen aan Jezus. Hij wil dat je het bij het kruis laat liggen.

Natuurlijk heel begrijpelijk, me nvergeet niet gauw, maar als Jezus vergeeft, zijn we aan ons zelf verplicht om dat ook te doen naar ons zelf, houdnewe he tvast , zal Jezus het misschien terug geven???. Zelfs voor de zwaarste misdadiger is er vergeving, gelijk die ene misdadiger aan het kruis naast Hem. De kruisdood was de zwaarste straf toentertijd

Zoals je aangeeft is bidden de beste optie, Hij wil je heus geven wat je nu nodig hebt, maar mischien kan datpas als jij je zelf hebt vergeven, blijf God om hulp daarbij vragen. Je bent en parel in Gods hand, je mag er naar leven gaan, gelukkig worden, want dat wenst hij als goed Vader ook jou toe.

In de Bijbel staat: 12 Gelukkig is de mens die in de beproeving staande blijft. Want wie de proef doorstaat, ontvangt als lauwerkrans het leven, zoals God heeft beloofd aan iedereen die hem liefheeft. 13 Wie in verleiding komt, moet niet beweren: ‘Die verleiding komt van God.’ Want God stelt niemand aan verleiding bloot, zoals hij zelf ook niet door iets slechts in verleiding kan worden gebracht.
God geeft het goede, jij mag dat goede ook ontvangen door door het kwade heen toch het Go(e)de van God te gaan zien, bid daar vooral voor.

Alle goeds en Gods zegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 11:03
 
Dankjewel Pieter

Het klopt wat je zegt ik kan me zelf niet vergeven deze week al een paar keer gesproken met iemand die het zelfde zei je moet stoppen met je boosheid
ppff ja adem halen door gaan en leven en mezelf vergeven .
Mijn pastoraal medewerkster zei ook dat als je gelooft en je bid, het bij het kruis legt , dan is het ook weg en hoef je er niet meer onder te lijden.
Dat heeft Jezus voor jou gedaan en ja dat weet ik heel goed maar vind het zo moeilijk de knop om te draaien vandaag ga ik het doen , en zal een ommekeer in mijn leven worden.
Ik ga Jezus volgen en niets anders meer wil niet van de wereld zijn.
Maar ja dat betekend dat ik dingen moet doen die HEM welgevallig zijn maar ik van dacht dat het goed was .
Ik lees waar gaat het hier over ook al weer voor ik weer een hele bladzij vol klieder ja ik liet mijn geluk van iemand afhangen.
Ik ben steeds zieker aan het worden dus denk ik nu dat is niet goed om door te gaan .
En kwam een leesblad tegen waar opstond waar deuren dicht gaan zal God anderen weer openen en dat ga ik doen een deur dicht
En vertrouwen op Hem in alle dingen want ja ik was en ben mijn weg een beetje kwijt door de vele dingen die gebeuren maar ik sta op ga morgen weer naar mijn gemeente dan maar met zere oren rug en wat nog meer
maar ik zal d vijand verslaan die mij laat geloven dat goed is waar ik mee bezig ben.
Nee ik geef God niet de schuld Heb juist inzicht gekregen en belijd dat ook ik het niet goed gedaan heb in mijn onwetendheid in die tijd .
Hij laat me wel weten hoe het was tja als de landman aan het wieden is van onkruid krijg je even losse grond maar als Hij klaar is sta ik op een rots en het zal niet lang meer duren
Ik ga voor goud


zomaar een groet van mij Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1