ChristianMatch
 


Forum

Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 23:25
 
MAT170 schreef:
Dat Jezus liefde is, dat is absoluut waar maar hij is ook volmaakt rechtvaardig. Jezus heeft de volle toorn van God de vader over zich heen gekregen op het kruis, zijn bloed was nodig tot vergeving van zonden.

Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben

Jezus verbrijzelde de overspelige vrouw ook zeker en ook die misdadiger naast hem aan het kruis toen Hij zei, "vanaf heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn?

Leer wie Jezus is, wat het Nieuwe Verbond inhoud, Jezus geeft nieuw leven, Hij beschikt er nu over door zijn overwinning op de dood. God de verschrikking uit het oude testament heeft door Zijn Zoon zijn Liefde aan ons getoont.

Nogmaals , gebruik de Bijbel als leerboek, God geeft joou nergens in de Bijbel het recht om anderen te veroordelen


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 25 februari 2013, 23:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 01:03
 
MAT170 schreef:
Ik vind het een mooi getuigenis.


Er zijn meer van dit soort getuigenissen. Ik herinner me eentje waar de EO destijds triomfantelijk mee rondtroonde en die persoon als mascotte gebruikte. Jaren later bleek hoe ongelukkig hij was en nog steeds homo. Gevolg: zijn gezin, (want ja hij was genezen dus getrouwd) naar de knoppen en verder van Jezus af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 07:23
 
MAT170 schreef:
Dat Jezus liefde is, dat is absoluut waar maar hij is ook volmaakt rechtvaardig. Jezus heeft de volle toorn van God de vader over zich heen gekregen op het kruis, zijn bloed was nodig tot vergeving van zonden.

Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben

Helemaal waar Mat. Alzo lief heeft God de wereld gehad...
De wereld, niet alleen de 'goeien'.
Jezus heeft Gods toorn voor deze wereld gedragen en weggewassen met zijn bloed. Rest ons de Liefde. En niet de toorn of de wraak, of whatever..

Joh. 15
9 Gelijk de Vader Mij heeft liefgehad, heb ook Ik u liefgehad; blijft in mijn liefde. 10 Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in mijn liefde blijven, gelijk Ik de geboden mijns Vaders bewaard heb en blijf in zijn liefde.
11 Dit heb Ik tot u gesproken, opdat mijn blijdschap in u zij en uw blijdschap vervuld worde. 12 Dit is mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijk Ik u heb liefgehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 08:23
 
Als we vlak voor de wederkomst leven en ons, zoals deze topic begon, nog van alles te wachten staat, dan lijkt het mij beter om als christenen samen op te trekken en niet elkaar de maat te nemen. Niet een ieder die leeft naar de letter van de wet is behouden, maar een ieder die Hem aanneemt. En dan hoeven wij gelukkig geen oordeel uit te spreken over anders-geaarden, gescheiden mensen en alle andere mensen die niet aan ons grote-gelijk-denken voldoen. Met de wet in de hand is het makkelijker om de ander te veroordelen, dan wanneer je leeft in en uit de liefde tot Christus en je naaste. Daar heb je je handen al vol aan en kom je niet meer toe aan stenen gooien naar de ander die niet volgens jouw normen leeft, maar wel een persoonlijke relatie met God heeft. Leef in vertrouwen op God en probeer Gods boodschap van Liefde uit het Woord te verstaan, en dat evangelie houdt meer in dan een paar teksten waardoor je in angst moet leven.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 26 februari 2013, 15:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 09:06
 
JANS221 schreef:
Als we vlak voor de wederkomst leven en we zoals deze topic begon nog van alles te wachten staat, dan lijkt het mij beter om als christenen samen op te trekken en niet elkaar de maat te nemen. Niet een ieder die leeft naar de letter van de wet is behouden, maar een ieder die Hem aanneemt. En dan hoeven wij gelukkig geen oordeel uit te spreken over anders-geaarden, gescheiden mensen en alle andere mensen die niet aan ons grote-gelijk-denken voldoen. Met de wet in de hand is het makkelijker om de ander te veroordelen, dan wanneer je leeft in en uit de liefde tot Christus en je naaste. Daar heb je je handen al vol aan en kom je niet meer toe aan stenen gooien naar de ander die niet volgens jouw normen leeft, maar wel een persoonlijke relatie met God heeft. Leef in vertrouwen op God en probeer Gods boodschap van Liefde uit het Woord te verstaan, en dat evangelie houdt meer in dan een paar teksten waardoor je in angst moet leven.

Ik vind wel dat je alles erg makkelijk stelt onder vergeving en genade, en er is ook een verschil van denken, over deze dingen.
Ik meen ook dat onze Lieve Heer altijd iets zei, gaat heen, en zondig niet meer, ons kennende, maar dat wil beslist niet zeggen, dat wij alles onder de mantel der liefde hoeven te bedekken.

Een leef er maar op los gedachte, en ga vrolijk verder, met het geen waar je mee bezig bent, het is, of wordt toch wel vergeven.
Het alles van elkander tolereren, omdat ons niet is gegeven, te oordelen over elkaar, maar er staat ook geschreven, dat wij elkaar mogen, zelfs moeten waarschuwen.

Het aannemen van de wet, en er verder niets mee doen, vind ik wel heel goedkoop.
En heeft ook niets met stenen gooien te maken, je zit hier op cm al zo wie zo, met een stelletje, heel lieve mensen, die er allemaal anders over denken.
De liefde en genade is er gelukkig wel, maar de zonde overheerst er ook net als de vergeving hier, die is nm ver te zoeken, onder elkaar.

En dan nog, volgens mij wordt die gene die dit topic begon, door iedereen sterk veroordeeld, mag dat dan wel?!
Wat zijn wij toch lief voor elkaar Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 09:30
 
GERRIT084 schreef:
Ik vind wel dat je alles erg makkelijk stelt onder vergeving en genade, en er is ook een verschil van denken, over deze dingen.
Ik meen ook dat onze Lieve Heer altijd iets zei, gaat heen, en zondig niet meer, ons kennende, maar dat wil beslist niet zeggen, dat wij alles onder de mantel der liefde hoeven te bedekken.

Een leef er maar op los gedachte, en ga vrolijk verder, met het geen waar je mee bezig bent, het is, of wordt toch wel vergeven.
Het alles van elkander tolereren, omdat ons niet is gegeven, te oordelen over elkaar, maar er staat ook geschreven, dat wij elkaar mogen, zelfs moeten waarschuwen.

Het aannemen van de wet, en er verder niets mee doen, vind ik wel heel goedkoop.
En heeft ook niets met stenen gooien te maken, je zit hier op cm al zo wie zo, met een stelletje, heel lieve mensen, die er allemaal anders over denken.
De liefde en genade is er gelukkig wel, maar de zonde overheerst er ook net als de vergeving hier, die is nm ver te zoeken, onder elkaar.

En dan nog, volgens mij wordt die gene die dit topic begon, door iedereen sterk veroordeeld, mag dat dan wel?!
Wat zijn wij toch lief voor elkaar Engeltje smiley Knipoog smiley

Waar gebeurt dit? Er wordt van gedachte gewisseld, ja. En de één denkt wat genuanceerder over bepaalde zaken dan de ander. Dat mag toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 09:37
 
GERRIT084 schreef:
Ik vind wel dat je alles erg makkelijk stelt onder vergeving en genade, en er is ook een verschil van denken, over deze dingen.
Ik meen ook dat onze Lieve Heer altijd iets zei, gaat heen, en zondig niet meer, ons kennende, maar dat wil beslist niet zeggen, dat wij alles onder de mantel der liefde hoeven te bedekken.

Een leef er maar op los gedachte, en ga vrolijk verder, met het geen waar je mee bezig bent, het is, of wordt toch wel vergeven.
Het alles van elkander tolereren, omdat ons niet is gegeven, te oordelen over elkaar, maar er staat ook geschreven, dat wij elkaar mogen, zelfs moeten waarschuwen.

Het aannemen van de wet, en er verder niets mee doen, vind ik wel heel goedkoop.
En heeft ook niets met stenen gooien te maken, je zit hier op cm al zo wie zo, met een stelletje, heel lieve mensen, die er allemaal anders over denken.
De liefde en genade is er gelukkig wel, maar de zonde overheerst er ook net als de vergeving hier, die is nm ver te zoeken, onder elkaar.

En dan nog, volgens mij wordt die gene die dit topic begon, door iedereen sterk veroordeeld, mag dat dan wel?!
Wat zijn wij toch lief voor elkaar Engeltje smiley Knipoog smiley

Om met je laatste zin te beginnen: Het niet eens zijn met elkaar houdt niet per definitie een veroordeling in. En ik dacht niet dat ik gezegd had dat we er maar op los kunnen leven. Ik heb juist geschreven dat je er je handen vol aan hebt om te leven in en uit liefde tot Christus. En dat ook ik daarin tekort schiet weet ik ook, maar het offer van Christus was ook genoeg voor al die tekorten. En leven vanuit die bevrijding en vergeving is niet goedkoop, maar duur betaald. Jezus zei inderdaad tegen de overspelige vrouw: ``gaat heen en zondig niet meer``, daar doe ik niets van af, maar Hij zei ook: ``zo, veroordeel ik u ook niet.`` Hij ging hiermee dus in tegen de letter van de wet, want daar stond wel degelijk dat een overspelige vrouw gestenigd moest worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:02
 
JANS221 schreef:
Om met je laatste zin te beginnen: Het niet eens zijn met elkaar houdt niet per definitie een veroordeling in. En ik dacht niet dat ik gezegd had dat we er maar op los kunnen leven. Ik heb juist geschreven dat je er je handen vol aan hebt om te leven in en uit liefde tot Christus. En dat ook ik daarin tekort schiet weet ik ook, maar het offer van Christus was ook genoeg voor al die tekorten. En leven vanuit die bevrijding en vergeving is niet goedkoop, maar duur betaald. Jezus zei inderdaad tegen de overspelige vrouw: ``gaat heen en zondig niet meer``, daar doe ik niets van af, maar Hij zei ook: ``zo, veroordeel ik u ook niet.`` Hij ging hiermee dus in tegen de letter van de wet, want daar stond wel degelijk dat een overspelige vrouw gestenigd moest worden.


Oké, maar dan heb je het over, veroordelen van, of oordelen over, en het, ons grote doen denken.
Anders geaarden, gescheiden mensen e.v.a zonden, je kan stellen wat je wil, een zonde is een zonde.
Maar we mogen niet op de of nooit op de persoon gaan spelen, en veroordelen, maar wel de daad, anders raak je wel, het één en ander kwijt.

Tegenwoordig begin ik al aardig het gevoel te krijgen dat, de Christenen van deze tijd, die Jezus Christus hebben aangenomen als hun verlosser en zalig maker, alles op een voetstuk te willen plaatsen.
En dan vooral, dat gene waar God de Vader, steden en mensen in zoutpilaren veranderde, en de wereld onder water zette.
Ik geloof toch echt niet dat wij braver aan het worden zijn, maar wel heel wat makkelijker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:16
 
GERRIT084 schreef:
Oké, maar dan heb je het over, veroordelen van, of oordelen over, en het, ons grote doen denken.
Anders geaarden, gescheiden mensen e.v.a zonden, je kan stellen wat je wil, een zonde is een zonde.
Maar we mogen niet op de of nooit op de persoon gaan spelen, en veroordelen, maar wel de daad, anders raak je wel, het één en ander kwijt.

Tegenwoordig begin ik al aardig het gevoel te krijgen dat, de Christenen van deze tijd, die Jezus Christus hebben aangenomen als hun verlosser en zalig maker, alles op een voetstuk te willen plaatsen.
En dan vooral, dat gene waar God de Vader, steden en mensen in zoutpilaren veranderde, en de wereld onder water zette.
Ik geloof toch echt niet dat wij braver aan het worden zijn, maar wel heel wat makkelijker.

Ja die indruk krijg ik ook wel 's.
God als een lieve teddybeer die "toch wel altijd aardig en lief zal blijven, wat ik ook doe of niet doe, want ik heb Jezus toch aangenomen?"

Een zonde blijft een zonde inderdaad. En hoe groot of klein een zonde ook is, hij zal scheiding brengen tussen God en de mens... en de mensen onderling...

En als in een zonde wordt volhard, dan zal ze vroeg of laat de dood baren. Ongeacht hoe Genadig en Barmhartig God dan ook is... dat doet er niets van af. Liefde en gehoorzaamheid gaan tenslotte hand in hand...
Mag ik daarmee een andere zondaar veroordelen/oordelen/....??
Nee, ik mag niet veroordelen. Ik mag wel de zondaar in alle liefde en vriendelijkheid vermanen, zodat hij/zij zich hopelijk zal bekeren en de weg van het Leven zal kiezen... tot z'n eigen behoud...
Daarbij kan ik blijven bidden in mijn binnenkamer dat God het de persoon zelf zal aanwijzen op Zo'n manier, zoals Hij alleen dat kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:19
 
ROADY558 schreef:
Ja die indruk krijg ik ook wel 's.
God als een lieve teddybeer die "toch wel altijd aardig en lief zal blijven, wat ik ook doe of niet doe, want ik heb Jezus toch aangenomen?"
Een zonde blijft een zonde inderdaad. En hoe groot of klein een zonde ook is, hij zal scheiding brengen tussen God en de mens... en de mensen onderling...

En als in een zonde wordt volhard, dan zal ze vroeg of laat de dood baren. Ongeacht hoe Genadig en Barmhartig God dan ook is... dat doet er niets van af. Liefde en gehoorzaamheid gaan tenslotte hand in hand...
Mag ik daarmee een andere zondaar veroordelen/oordelen/....??
Nee, ik mag niet veroordelen. Ik mag wel de zondaar in alle liefde en vriendelijkheid vermanen, zodat hij/zij zich hopelijk zal bekeren en de weg van het Leven zal kiezen... tot z'n eigen behoud...
Daarbij kan ik blijven bidden in mijn binnenkamer dat God het de persoon zelf zal aanwijzen op Zo'n manier, zoals Hij alleen dat kan.

Dat is de boel aardig tegenover elkaar zetten en uitvergroten. Er wordt alleen wat genuanceerder gedacht en wat meer uitgegaan van God die Gods genoeg is om ons te leiden. Zijn Geest overtuigd van zonde, gerechtigheid en oordeel, niet de mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:24
 
JOL252 schreef:
Dat is de boel aardig tegenover elkaar zetten en uitvergroten. Er wordt alleen wat genuanceerder gedacht en wat meer uitgegaan van God die Gods genoeg is om ons te leiden. Zijn Geest overtuigd van zonde, gerechtigheid en oordeel, niet de mens.

Ik chargeerde het even...
Dan worden de dingen soms ineens wat helderder :)

Tuurlijk, de Geest overtuigt van zonde... maar we worden ook opgeroepen om in alle liefde te vermanen...
Soms is "niets doen" en "niets zeggen" juist de zonde die ik bega....
Dan is het liefdevoller om de ander de waarheid te zeggen, ja dat kan soms pijn doen, maar als hij/zij daarmee tot inkeer komt, dan is er meer gewonnen dan wanneer ik niets had gezegd "omdat God het wel zal leiden"...
Maar dat blijft zoeken naar woorden, en naar Zijn leiding, en timing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:40
 
ROADY558 schreef:
Ja die indruk krijg ik ook wel 's.
God als een lieve teddybeer die "toch wel altijd aardig en lief zal blijven, wat ik ook doe of niet doe, want ik heb Jezus toch aangenomen?"

Een zonde blijft een zonde inderdaad. En hoe groot of klein een zonde ook is, hij zal scheiding brengen tussen God en de mens... en de mensen onderling...

En als in een zonde wordt volhard, dan zal ze vroeg of laat de dood baren. Ongeacht hoe Genadig en Barmhartig God dan ook is... dat doet er niets van af. Liefde en gehoorzaamheid gaan tenslotte hand in hand...
Mag ik daarmee een andere zondaar veroordelen/oordelen/....??
Nee, ik mag niet veroordelen. Ik mag wel de zondaar in alle liefde en vriendelijkheid vermanen, zodat hij/zij zich hopelijk zal bekeren en de weg van het Leven zal kiezen... tot z'n eigen behoud...
Daarbij kan ik blijven bidden in mijn binnenkamer dat God het de persoon zelf zal aanwijzen op Zo'n manier, zoals Hij alleen dat kan.

Precies, er zijn gelukkig al heel wat Christenen, maar nog lang niet iedereen is bekeerd.
Wij hebben als Christenen ook een taak gekregen, en geen afwachtende houding, en het goede voorbeeld geven is daar één van.
Veroordelen beslist niet, maar vermanen mag, of moet soms, of onderwijzen en niet beleren.
Maar zeker niet goed keuren, wat in de ogen van de Vader, niet goed is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:49
 
GERRIT084 schreef:
Precies, er zijn gelukkig al heel wat Christenen, maar nog lang niet iedereen is bekeerd.
Wij hebben als Christenen ook een taak gekregen, en geen afwachtende houding, en het goede voorbeeld geven is daar één van.
Veroordelen beslist niet, maar vermanen mag, of moet soms, of onderwijzen en niet beleren.
Maar zeker niet goed keuren, wat in de ogen van de Vader, niet goed is.


Afwachtend mag je best zijn, in die zin dat je weet wat je eigen positie is, dat maakt je wat bescheidener en voorzichtiger de ander "te vermanen" zoals dat zo mooi heet. Confrontatie zonder relatie brengt overigens frustratie. Luisteren is de boodschap, relatie is het middel en misschien heb je dan het recht verkregen de ander es na te vragen waar een bepaald gedrag of keuze uit vandaan komt. Vermaning heeft te maken met relatie en onderscheidingsvermogen, met name dat je weet wanneer je moet zwijgen.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 26 februari 2013, 10:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Niet letterlijk nee.....maar figuurlijk ben je nog erger bezig dan met stenigen......

Nog erger zelfs. De reden dat ik het aanhaalde was omdat God het in zijn woord zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:08
 
JOL252 schreef:
Er zijn meer van dit soort getuigenissen. Ik herinner me eentje waar de EO destijds triomfantelijk mee rondtroonde en die persoon als mascotte gebruikte. Jaren later bleek hoe ongelukkig hij was en nog steeds homo. Gevolg: zijn gezin, (want ja hij was genezen dus getrouwd) naar de knoppen en verder van Jezus af.

Iemand kan zich ook weer afkeren van Jezus maar ik vind het juist moedig en een mooi getuigenis van deze vrouw. Jezus is ook gekomen om mensen te bevrijden van zonden in hun leven en ik vind het mooi dat
deze vrouw o.a. van haar levensstijl is bevrijdt door hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:13
 
MAT170 schreef:
Iemand kan zich ook weer afkeren van Jezus maar ik vind het juist moedig en een mooi getuigenis van deze vrouw. Jezus is ook gekomen om mensen te bevrijden van zonden in hun leven en ik vind het mooi dat
deze vrouw o.a. van haar levensstijl is bevrijdt door hem.

De vraag is of hij verder van het geloof af was geraakt als hij zichzelf had mogen accepteren. Ik denk dat je meer wint als mensen met of zonder homoseksualiteit gewoon bij God mogen horen zonder eerst van alles te moeten opgeven, je mag toch komen zoals je bent?

God is Gods genoeg om iemand te overtuigen. Hij heeft mensen zelfs helemaal niet nodig maar is zo groots om ons wel in te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:24
 
JOL252 schreef:
Afwachtend mag je best zijn, in die zin dat je weet wat je eigen positie is, dat maakt je wat bescheidener en voorzichtiger de ander "te vermanen" zoals dat zo mooi heet. Confrontatie zonder relatie brengt overigens frustratie. Luisteren is de boodschap, relatie is het middel en misschien heb je dan het recht verkregen de ander es na te vragen waar een bepaald gedrag of keuze uit vandaan komt. Vermaning heeft te maken met relatie en onderscheidingsvermogen, met name dat je weet wanneer je moet zwijgen.

Ligt er maar net aan, uit welke hoek je een relatie belicht, waarmee met wie?
Als je gedrag voort komt uit een relatie, met een ander mens, hoeft dat niet bepalend te zijn voor een reactie.
De meeste frustraties kunnen voortkomen uit een mislukte relatie, en kunnen ook aardig frustrerend zijn, maar je hoeft niet blijvend afwachtend te zijn.
Als je alleen maar blijft luisteren, en nooit reageert, lijd dat juist tot een frustratie, reageren kan vrij maken, maar ook beklemmen.
Dus als je niet reageert, blijft die ander met opgekropte gevoelens en gedachten zitten, en dat is pas frustrerend .
En dan nog dit, een mens moet niet zwijgen, maar wel weten wanneer hij/zij beter kan zwijgen


Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 26 februari 2013, 11:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:34
 
JOL252 schreef:
De vraag is of hij verder van het geloof af was geraakt als hij zichzelf had mogen accepteren. Ik denk dat je meer wint als mensen met of zonder homoseksualiteit gewoon bij God mogen horen zonder eerst van alles te moeten opgeven, je mag toch komen zoals je bent?

God is Gods genoeg om iemand te overtuigen. Hij heeft mensen zelfs helemaal niet nodig maar is zo groots om ons wel in te zetten.


Ik denk dat er eens onderscheid mag gekaakt worden, tussen homoseksualiteit en homofiel Lesbies zijn.
Seksualiteit is een keuze, het zelfde als bv hoeren bezoek, voor hetero seksualiteit, dat is ook niet goed, of veroordeel baar.
Dat iemand gevoelens koestert is één, maar ze in praktijk brengt is weer wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:50
 
GERRIT084 schreef:
Ik denk dat er eens onderscheid mag gekaakt worden, tussen homoseksualiteit en homofiel Lesbies zijn.
Seksualiteit is een keuze, het zelfde als bv hoeren bezoek, voor hetero seksualiteit, dat is ook niet goed, of veroordeel baar.
Dat iemand gevoelens koestert is één, maar ze in praktijk brengt is weer wat anders.

Dus als jij gevoelens voor een ander koestert met wie je een liefdesrelatie hebt, mag jij dat wel in praktijk brengen, maar een anders-geaarde medemens met dezelfde gevoelens moet die gevoelens maar onderdrukken?Liefde en seksualiteit horen bij elkaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 12:45
 
MAT170 schreef:
Dat Jezus liefde is, dat is absoluut waar maar hij is ook volmaakt rechtvaardig. Jezus heeft de volle toorn van God de vader over zich heen gekregen op het kruis, zijn bloed was nodig tot vergeving van zonden.

Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben

Dat is een hele diepe tekst met veel meer inhoud dan wij beseffen.

Omdat de vader dat deed , gaf Hij jezus als dank vor dat Offer at Hij bracht alle zeggenschap over wie er wel of niet goed genoeg zijn om bij Zijn bruilofstmaal aanwezig te zijn. Als Jezus vindt dat homo's, lesbieénes moordenaars, overspel plegers er wel bij horen, kan en mag jij daar geen oordeel over hebben gestaaft op de Bijbel.

De Vader heeft Zijn Zoon alle macht gegeven omdat Hij gehoorzaam was aan de Vader. Laten wij gehoorzaam zijn aan de Zoon en het grote gebod gaan naleven en zo hen die Zijn vrede nog niet kenne voorleven hoe rijk we zijn in Christus, ipv anderen te veroordelen. Hij ging op bezoek bij overtreders Zijn gebod en liet hun Zijn liefde voelen. Zo kreeg Hij Zijn volgelingen, niet omdat Hij hen veroordeelde, maar Liefde liet zien en voelen.

Als wij met hel en verdoemenis dewereld ingaan zullen wij zeker geen volgelingen van Christus kunne werven, wel als we (als volgelingen van Hem) handelen uit Zijn onmetelijke liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:05
 
JOL252 schreef:
De vraag is of hij verder van het geloof af was geraakt als hij zichzelf had mogen accepteren. Ik denk dat je meer wint als mensen met of zonder homoseksualiteit gewoon bij God mogen horen zonder eerst van alles te moeten opgeven, je mag toch komen zoals je bent?

God is Gods genoeg om iemand te overtuigen. Hij heeft mensen zelfs helemaal niet nodig maar is zo groots om ons wel in te zetten.

Maar hij wil niet dat je blijft zoals je bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:08
 
MAT170 schreef:
Maar hij wil niet dat je blijft zoals je bent.


Dat is een open deur hé Knipoog smiley We mogen ALLEMAAL veranderen naar het beeld van Jezus. Dus wie of wat je ook bent.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 26 februari 2013, 13:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:09
 
Nee inderdaad...

God wil ons vormen en leiden naar de persoon zoals Hij ons bedoeld heeft...
Echt, puur, heel, vredig, blijmoedig, liefdevol...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:19
 
PIETER619 schreef:
Dat is een hele diepe tekst met veel meer inhoud dan wij beseffen.

Omdat de vader dat deed , gaf Hij jezus als dank vor dat Offer at Hij bracht alle zeggenschap over wie er wel of niet goed genoeg zijn om bij Zijn bruilofstmaal aanwezig te zijn. Als Jezus vindt dat homo's, lesbieénes moordenaars, overspel plegers er wel bij horen, kan en mag jij daar geen oordeel over hebben gestaaft op de Bijbel.

De Vader heeft Zijn Zoon alle macht gegeven omdat Hij gehoorzaam was aan de Vader. Laten wij gehoorzaam zijn aan de Zoon en het grote gebod gaan naleven en zo hen die Zijn vrede nog niet kenne voorleven hoe rijk we zijn in Christus, ipv anderen te veroordelen. Hij ging op bezoek bij overtreders Zijn gebod en liet hun Zijn liefde voelen. Zo kreeg Hij Zijn volgelingen, niet omdat Hij hen veroordeelde, maar Liefde liet zien en voelen.

Als wij met hel en verdoemenis dewereld ingaan zullen wij zeker geen volgelingen van Christus kunne werven, wel als we (als volgelingen van Hem) handelen uit Zijn onmetelijke liefde

Jezus zelf waarschuwde heel vaak voor de hel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:24
 
MAT170 schreef:
Jezus zelf waarschuwde heel vaak voor de hel.

Ja, maar dat is niet de essentie van het evangelie. Zou Christus willen dat wij Hem volgen uit angst? Dan zou door zijn offer de verhouding met God nog niet volledig hersteld zijn. Wij hoeven niet meer bang te zijn voor een straffend God als wij Hem navolgen. Wij mogen hier en nu al in vertrouwen leven en nu al delen in Zijn toekomst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:30
 
Moest hieraan denken 2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen,

Een gevaar om alleen nog maar dat te horen wat je wilt horen en niet meer naar de gezonde leer te luisteren.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 februari 2013, 14:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:31
 
MAT170 schreef:
Moest hieraan denken 2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen,

Oh ja... die kennen we al, de bekende koker met de bekende pijlen op de boog om de net even op een andere manier denkenden in de hoek te zetten. Gaat je niet lukken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:48
 
JOL252 schreef:
Oh ja... die kennen we al, de bekende koker met de bekende pijlen op de boog om de net even op een andere manier denkenden in de hoek te zetten. Gaat je niet lukken Knipoog smiley

Wat ik me afvraag is wat Jezus bedoeld met bepaalde dingen en dat betekend ook dat ik open sta voor correctie. Ik geloof dat wijsheid en inzicht door Gods geest komt en zonder dat zie je het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:52
 
MAT170 schreef:
Wat ik me afvraag is wat Jezus bedoeld met bepaalde dingen en dat betekend ook dat ik open sta voor correctie. Ik geloof dat wijsheid en inzicht door Gods geest komt en zonder dat zie je het niet.

Ik hoor tussen de regels door dat jij claimt die wijsheid en dat inzicht te bezitten. Dan is het moeilijk om van gedachten te wisselen en meerdere kanten van de zaak te beschouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:58
 
JOL252 schreef:
Ik hoor tussen de regels door dat jij claimt die wijsheid en dat inzicht te bezitten. Dan is het moeilijk om van gedachten te wisselen en meerdere kanten van de zaak te beschouwen.

Ik geloof dat wijsheid en inzicht van God komt, vanuit je zelf zie je het niet. Zelfde als iemand tot geloof en bekering komt in Jezus dan geloof ik
dat het, het werk van de heilige geest in die persoon is.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 februari 2013, 14:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4