ChristianMatch
 


Forum

Uitnodiging koningsmaal.
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:37
 
Het gaat over deze gelijkenis

matteus22vers1 En Jezus antwoordde en sprak wederom in gelijkenissen tot hen en zeide: 2 Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan een koning, die voor zijn zoon een bruiloft aanrichtte. 3 En hij zond zijn slaven uit om de ter bruiloft genodigden te roepen, doch zij wilden niet komen. 4 Wederom zond hij andere slaven uit, met de boodschap: Zegt de genodigden: Zie, ik heb mijn maaltijd bereid, mijn ossen en gemeste beesten zijn geslacht en alles is gereed; komt tot de bruiloft. 5 Maar zij sloegen er geen acht op en gingen heen, de een naar zijn akker, de ander naar zijn zaken. 6 De overigen grepen zijn slaven, en zij mishandelden en doodden hen. 7 En de koning werd toornig, en hij zond zijn legers uit en verdelgde die moordenaars en stak hun stad in brand. 8 Toen zeide hij tot zijn slaven: De bruiloft is wel gereed, maar de genodigden waren het niet waard. 9 Gaat daarom naar de kruispunten der wegen en nodigt allen, die gij aantreft, tot de bruiloft. 10 En die slaven gingen naar de wegen en verzamelden allen, die zij aantroffen, zowel slechten als goeden. En de bruiloftszaal werd vol met hen, die aanlagen. 11 Toen de koning binnentrad om hen, die aanlagen, te overzien, zag hij daar iemand, die geen bruiloftskleed aanhad. 12 En hij zeide tot hem: Vriend, hoe zijt gij hier gekomen zonder bruiloftskleed? En hij verstomde. 13 Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.

14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.


De koning is Jezus en de slaven zie ik dan als de personen die Jezus uitzendt om mensen uit te nodigen voor zijn maal. Dan zie je dat mensen het afwijzen en zogenaamd een excuus hebben om niet te komen. Ik zie het zo dat Jezus iedereen uitnodigt om binnen te komen in zijn koningkrijk maar dat er maar weinig zijn die de uitnodiging aannemen en ook echt komen.

Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren Die velen die geroepen zijn ik geloof dat dat ieder mens is maar dat er uiteindelijk maar weinig mensen de uitnodiging van Jezus aannemen (het offer van hem om gered te worden)

Dit is een waarschuwing Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars voor de personen die niet gered en vergeven zijn door Jezus.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 februari 2013, 13:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 17:17
 
Wat wil je nu met al die bijbelteksten Smiley die vol vragen zit
kan je niet eens wat openen zonder dat alles en dan eens duidelijk zijn wat je wil en wat je eigen mening is? dat zou wel eens een verademing zijn moet ik zeggen... Ik lees alles maar echt wijzer sorry nee niet echt Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:30
 
Onze broeder Mat verschuilt zich als het ware achter de bijbel...

Beste Mat, kom maar tevoorschijn, en laat jezelf zien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 13:24
 
ROADY558 schreef:
Onze broeder Mat verschuilt zich als het ware achter de bijbel...

Beste Mat, kom maar tevoorschijn, en laat jezelf zien...

Tja zo ken het ook hij is alweer pleite Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 19:21
 
ERIKA129 schreef:
Tja zo ken het ook hij is alweer pleite Verraste, verbaasde smiley

Das wel weer Smiley die vol vragen zit !! mat he Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 22:17
 
GERRIT084 schreef:
Das wel weer Smiley die vol vragen zit !! mat he Gefrustreerde smiley
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:11
 
ERIKA129 schreef:
Tja zo ken het ook hij is alweer pleite Verraste, verbaasde smiley

Ben er weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:15
 
ROADY558 schreef:
Onze broeder Mat verschuilt zich als het ware achter de bijbel...

Beste Mat, kom maar tevoorschijn, en laat jezelf zien...

Dit staat bij bijbelstudie en wat ik me afvraag is de dingen te zien zoals
Jezus ze zag, anders krijg je misschien iets wat er totaal niet mee bedoeld is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:34
 
Mat, het is maar zeer de vraag of het zo bedoeld is als jij het ziet. Je gaat daar zonder meer vanuit, lijkt het en je noemt jezelf een ware christen. Dat gaat me veel te ver maar is nog daar aan toe - echter mensen die anders denken dan jij zijn dan in je ogen kennelijk geen ware christenen. Welnu dat vind ik grof naar je medechristenen toe. Iedereen mag zijn mening uiten, jij dus ook, maar ik zou het wel prettig vinden als je andersdenkende medechristenen, die met enige levenswijsheid naar de dingen kijken en meer redeneren vanuit liefde dan vanuit een letterlijke interpretatie, toch op zijn minst als mensen beschouwt die ook Gods rijk op aarde gestalte willen geven. Farizeisme - het staat in het Woord dus de vrouw moet gestenigd worden - is een keuze als het gaat om toepassing van wetten maar de navolging van Christus is dat ook.

Thomas, de vrucht van jouw opvattingen is angst. Maar we hoeven niet bang te zijn voor Christus.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 8 maart 2013, 14:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:38
 
MAT170 schreef:
Dit staat bij bijbelstudie en wat ik me afvraag is de dingen te zien zoals
Jezus ze zag, anders krijg je misschien iets wat er totaal niet mee bedoeld is.

Probeer Zijn Liefde te begrijpen en ook de waarom's (meer dan één reden) waarom Hij hier kwam. Ga het Nieuwe Verbond leren begrijpen, het zet het doemdenken aan de kant .

Leve onze Heer overwinnaar van het "kwade"
ALLE ERE KOMT TOE AAN DE HERE, Zijn overwinning is zo groot, daar kunnen wij met ons (al hoe geleerd ook) simpel verstand niet bij Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:45
 
THOMAS968 schreef:
Mat, het is maar zeer de vraag of het zo bedoeld is als jij het ziet. Je gaat daar zonder meer vanuit, lijkt het en je noemt jezelf een ware christen. Dat gaat me veel te vrt maar is nog daar aan toe echter mensen die anders denken dan jij zijn dat dan in je ogen dan kennelijk niet. ...
Thomas

Ik toets dingen aan de bijbel en in de gemeente van Galaten was Paulus heel duidelijk galaten1vers8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!

Dat zegt hij ook van zichzelf als hij ineens een ander evangelie gaat verkondigen wat geen evangelie is. Hoe belangrijk het is om daarin niet verkeerd te zitten.


Laatst aangepast door
MAT170
op vrijdag 8 maart 2013, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:55
 
MAT170 schreef:
Ik toets dingen aan de bijbel en in de gemeente van Galaten was Paulus heel duidelijk galaten1vers8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!Dat zegt hij ook van zichzelf als hij ineens een ander evangelie gaat verkondigen wat geen evangelie is. Hoe belangrijk het is om daarin niet verkeerd te zitten.


Andersdenkenden dan jij zijn dus vervloekt en dat leid jij uit deze tekst af? Jij toetst wel aan de bijbel en anderen niet? Weet je wel zeker dat jij het evangelie, ook op dit forum, verkondigt zoals het verkondigd is en dat je dus het recht mag nemen om mensen als vervloekt te beschouwen, dan wel ze te vervloeken?

En jij stelde eerder niemand te stenigen met deze teksten en bijbelbenadering? Weet je dat wel zeker?


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 8 maart 2013, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:30
 
THOMAS968 schreef:
Andersdenkenden dan jij zijn dus vervloekt en dat leid jij uit deze tekst af? Jij toetst wel aan de bijbel en anderen niet? Weet je wel zeker dat jij het evangelie, ook op dit forum, verkondigt zoals het verkondigd is en heb je dus het recht mag nemen om mensen als vervloekt te beschouwen, dan wel ze te vervloeken?

En jij stelde eerder niemand te stenigen met deze teksten en bijbelbenadering? Weet je dat wel zeker?


Thomas

Niet andersdenkenden dan mij, maar mensen die een ander evangelie dan wat paulus verkondigd .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:39
 
MAT170 schreef:
Ik toets dingen aan de bijbel en in de gemeente van Galaten was Paulus heel duidelijk galaten1vers8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!Dat zegt hij ook van zichzelf als hij ineens een ander evangelie gaat verkondigen wat geen evangelie is. Hoe belangrijk het is om daarin niet verkeerd te zitten.

1 Korintiërs 13 hoort niet thuis in de Bijbel dus, sinds wanneer heb jij het recht om zoiets te beweren, hou alsjeblieft op met zelf bepaalde teksten uit de Bijbel te halen en ga geloven als een kind. Voor de zoveelste keer, God is een God van Liefde en ga op zoek naar de Waarheid waarom Jezus hier gekomen is. geef Hem de eer die Hem toekomt en je zal behouden zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:39
 
MAT170 schreef:
Niet andersdenkenden dan mij, maar mensen die een ander evangelie dan wat paulus verkondigd .

Erg zwak als je bedenkt dat de discussie over het evangelie van Paulus en over het Christendom in zijn algemeenheid al 2000 jaar gevoerd wordt. En die vond niet plaats onder de minsten qua intellect en geloof. En jij stelt dat jouw interpretatie de juiste is als het over het evangelie gaat? Ik vind dat zacht gezegd hoogmoedig. Na tweeduizend jaar meningsverschillen met onvoorstelbare gevolgen, vertelt Mat wel even hoe het evangelie van Paulus werkelijk bedoeld is? Je moet wel durven. Zou echte studie, ook naar de achtergronden van de toenmalige denkwereld, niet wat voor je zijn? Als je daarvoor de mogelijkheden hebt dan zou je wel milder worden in je oordeel of, zoals in jouw geval, in je impliciete veroordeling.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 8 maart 2013, 16:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:48
 
@Thomas 1korintiers1vers21 Immers, de Joden verlangen tekenen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:59
 
Mat:
@Thomas 1korintiers1vers21 Immers, de Joden verlangen tekenen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid,



En jij stenigt niemand?

Kom eens met argumenten in plaats met uit het verband gerukte bijbelteksten die je even goed uit lijken te komen.


Nu suggereer je weer dat jij de gekruisigde Christus preekt. Aangezien het kennelijk als verweer wordt gesteld, zeg je daarmee dat anderen dat dus niet doen. Die wijze van krom argumenteren pas je consequent toe.
Wat geeft jou het recht te zeggen dat anderen dus kennelijk NIET de gekruisigde Christus prediken en jij wel?

Ze klinken vroom maar het is misbruik van teksten die inhoudelijk geen enkele waarde hebben in deze discussie. Denk je nou werkelijk dat het gezag van de bijbel zelf ook op je afstraalt als je een bijbeltekst gebruikt? Met bijbelteksten gooien en daardoor enige vroomheid hopen uitstralen, daar trapt niemand in. Mar deed dat al voor je en dat heeft uiteindelijk bepaald geen indruk gemaakt toen zijn praktijk naar een doodzieke vrouw was om haar voor leugenaarster uit te maken.

Graag nodig ik je uit om mijn argumenten inhoudelijk te ontkrachten. Dat moet voor jou toch een koud kunstje zijn.

Mijn opvatting is dat je de Naam van God maar ook het Woord van God, niet ijdel mag gebruiken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 8 maart 2013, 22:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:22
 
Paulus heeft heel veel geschreven, aanvaard elkaar, zoals Christus u heeft aanvaard, daar hoef je niets aan toe te voegen, laat staan af te houden.
En elkaar in de waarden laten, wij zijn geen gelijken, en iedereen beleeft het vaak anders Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:38
 
Mat, jij moet wel heel erg veel van jezelf houden. Nu is dat op zich niet verkeerd, zolang je ook maar oog voor anderen hebt en anderen liefhebt. Het kan aan mij liggen maar ik kan dit moeilijk ontdekken in je topics.

Een paar uitspraken van je op andere topics:


-Gewoon als ik de reacties zie en ook op andere topics, begin me serieus af te vragen of mensen wel echt geloven.
-Het lijkt erop dat het plaatsen van de bijbelstudies weinig zin heeft hier. Zouden sommigen zich zo verhard hebben vraag ik me af?
-Ik denk dat mijn topics op ChristianMatch aan dovemans oren zijn gericht

Dit klinkt toch alsof je jezelf boven anderen verheft en daarmee jezelf het recht verschaft om ook anderen te vervloeken die niet denken zoals jij denkt.

Ik vraag me af wat toch de bedoeling van je is om zo te reageren op de topics. Misschien kun je daar eens over nadenken en dat dan in je eigen bewoordingen weergeven. Ook zou je je manier van reageren op anderen eens nader kunnen onderzoeken. Het respecteren van andermans meningen, die ook aan de bijbel getoetst zijn, is mijns inziens ver te zoeken.

Wie hier met Hem leeft en Hem volgt, mag straks ook met Hem leven. Het evangelie is die blijde boodschap.


Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 8 maart 2013, 18:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 19:09
 
MAT170 schreef:
Het gaat over deze gelijkenis

matteus22vers1 En Jezus antwoordde en sprak wederom in gelijkenissen tot hen en zeide: 2 Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan een koning, die voor zijn zoon een bruiloft aanrichtte. 3 En hij zond zijn slaven uit om de ter bruiloft genodigden te roepen, doch zij wilden niet komen. 4 Wederom zond hij andere slaven uit, met de boodschap: Zegt de genodigden: Zie, ik heb mijn maaltijd bereid, mijn ossen en gemeste beesten zijn geslacht en alles is gereed; komt tot de bruiloft. 5 Maar zij sloegen er geen acht op en gingen heen, de een naar zijn akker, de ander naar zijn zaken. 6 De overigen grepen zijn slaven, en zij mishandelden en doodden hen. 7 En de koning werd toornig, en hij zond zijn legers uit en verdelgde die moordenaars en stak hun stad in brand. 8 Toen zeide hij tot zijn slaven: De bruiloft is wel gereed, maar de genodigden waren het niet waard. 9 Gaat daarom naar de kruispunten der wegen en nodigt allen, die gij aantreft, tot de bruiloft. 10 En die slaven gingen naar de wegen en verzamelden allen, die zij aantroffen, zowel slechten als goeden. En de bruiloftszaal werd vol met hen, die aanlagen. 11 Toen de koning binnentrad om hen, die aanlagen, te overzien, zag hij daar iemand, die geen bruiloftskleed aanhad. 12 En hij zeide tot hem: Vriend, hoe zijt gij hier gekomen zonder bruiloftskleed? En hij verstomde. 13 Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.

14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.


De koning is Jezus en de slaven zie ik dan als de personen die Jezus uitzendt om mensen uit te nodigen voor zijn maal. Dan zie je dat mensen het afwijzen en zogenaamd een excuus hebben om niet te komen. Ik zie het zo dat Jezus iedereen uitnodigt om binnen te komen in zijn koningkrijk maar dat er maar weinig zijn die de uitnodiging aannemen en ook echt komen.

Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren Die velen die geroepen zijn ik geloof dat dat ieder mens is maar dat er uiteindelijk maar weinig mensen de uitnodiging van Jezus aannemen (het offer van hem om gered te worden)

Dit is een waarschuwing Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars voor de personen die niet gered en vergeven zijn door Jezus.



Volgens de Bijbel heeft de uitstorting en inwoning van de Heilige Geest de plaats van de wet heeft overgenomen.
Er staat immers, dat de Heilige Geest Zelf in het hart zal getuigen van oordeel, zonde en rechtvaardigheid.

Zo is de Heilige Geest de vervulling geworden van de wet, met de woorden dat je de Heere moet liefhebben boven alles en je naaste als jezelf.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 8 maart 2013, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1