ChristianMatch
 


Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 22:03
 
ROLF230 schreef:
Komt er nog eens een zinnig topic hier ipv dit gezeur over homos?

Waar blijft jouw zinnige bijdrage, Rolf?
En mocht je die doen, uit je dan graag respectvol over homo's.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 22:17
 
MAT170 schreef:
.... Dan zou je namelijk iets wat slecht is goedkeuren.

Ik ben het hier absoluut niet mee eens...als christen ook nog! Want... hóe kun je nou zeggen dat wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot een ander van hetzelfde geslacht, zeggen dat dit 'slecht' is...

Ik vind dat de mensen met een andere geaardheid daarmee niet geaccepteerd worden zoals ze zijn en dus zeker wel (deels) gediscrimineerd... Het is een gevoel en de persoon in kwestie doet zelf niks 'fout'.

Elkaar veroordelen, dát vind ik pas fout! Vingerwijzen als iemand het lef en de moed heeft om er bij christenen voor uit te durven komen dat hij of zij zich 'anders' voelt... Ik vind dit soort uitspraken echt erg en absoluut verreweg van een christelijke houding.

IK vind namelijk dat het helemáál niet om onze méning gaat, maar dat we het lekker bij God kunnen (en zouden moeten) neerleggen! En als HIJ het nodig vind dat iemand daarin zou 'moeten' veranderen, dat dit door Zijn Geest gaat en niet door dit soort keiharde (en dus veroordelende) uitspraken en acties.

We vergeten onze houding: Niet door kracht of geweld, maar door mijn Geest, zegt de Heer...

Waarom vinden we het dan zóóó belangrijk om ons gelijk te halen over homo seksualiteit enzo? Is dat nou nodig? Zonde vd energie! Gebruik het liever positief en heb iedereen gewoon lief en laat het aan God over...

Je moest eens weten hoeveel schade deze houding aanricht bij mensen die zich anders ge- aard voelen... En ze dus juist weg lopen v God en de kerk...ipv in Zijn liefdevolle armen!

Ik hoop echt dat deze eeuwige discussie eens stopt en we gaan nadenken over onze houding ipv wat we allemaal vinden hoe het zou moeten...

Groetjes Shannah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 22:20
 
CHANNAH042 schreef:
Ik ben het hier absoluut niet mee eens...als christen ook nog! Want... hóe kun je nou zeggen dat wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot een ander van hetzelfde geslacht, zeggen dat dit 'slecht' is...

Ik vind dat de mensen met een andere geaardheid daarmee niet geaccepteerd worden zoals ze zijn en dus zeker wel (deels) gediscrimineerd... Het is een gevoel en de persoon in kwestie doet zelf niks 'fout'.

Elkaar veroordelen, dát vind ik pas fout! Vingerwijzen als iemand het lef en de moed heeft om er bij christenen voor uit te durven komen dat hij of zij zich 'anders' voelt... Ik vind dit soort uitspraken echt erg en absoluut verreweg van een christelijke houding.

IK vind namelijk dat het helemáál niet om onze méning gaat, maar dat we het lekker bij God kunnen (en zouden moeten) neerleggen! En als HIJ het nodig vind dat iemand daarin zou 'moeten' veranderen, dat dit door Zijn Geest gaat en niet door dit soort keiharde (en dus veroordelende) uitspraken en acties.

We vergeten onze houding: Niet door kracht of geweld, maar door mijn Geest, zegt de Heer...

Waarom vinden we het dan zóóó belangrijk om ons gelijk te halen over homo seksualiteit enzo? Is dat nou nodig? Zonde vd energie! Gebruik het liever positief en heb iedereen gewoon lief en laat het aan God over...

Je moest eens weten hoeveel schade deze houding aanricht bij mensen die zich anders ge- aard voelen... En ze dus juist weg lopen v God en de kerk...ipv in Zijn liefdevolle armen!

Ik hoop echt dat deze eeuwige discussie eens stopt en we gaan nadenken over onze houding ipv wat we allemaal vinden hoe het zou moeten...

Groetjes Shannah...


Amén!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 22:30
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Waar blijft jouw zinnige bijdrage, Rolf?
En mocht je die doen, uit je dan graag respectvol over homo's.

Redactie CM


Top reactie!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 23:34
 
.

Laatst aangepast door
ROLF230
op dinsdag 23 juli 2013, 23:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 23:54
 
Ik zal me verder niet bemoeien met zaken die me niet aangaan, ik ging over mijn grenzen heen. Mijn excuses.

Fijne avond,
Rolf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 07:00
 
CHANNAH042 schreef:
Ik ben het hier absoluut niet mee eens...als christen ook nog! Want... hóe kun je nou zeggen dat wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot een ander van hetzelfde geslacht, zeggen dat dit 'slecht' is...

Ik vind dat de mensen met een andere geaardheid daarmee niet geaccepteerd worden zoals ze zijn en dus zeker wel (deels) gediscrimineerd... Het is een gevoel en de persoon in kwestie doet zelf niks 'fout'.

Elkaar veroordelen, dát vind ik pas fout! Vingerwijzen als iemand het lef en de moed heeft om er bij christenen voor uit te durven komen dat hij of zij zich 'anders' voelt... Ik vind dit soort uitspraken echt erg en absoluut verreweg van een christelijke houding.

IK vind namelijk dat het helemáál niet om onze méning gaat, maar dat we het lekker bij God kunnen (en zouden moeten) neerleggen! En als HIJ het nodig vind dat iemand daarin zou 'moeten' veranderen, dat dit door Zijn Geest gaat en niet door dit soort keiharde (en dus veroordelende) uitspraken en acties.

We vergeten onze houding: Niet door kracht of geweld, maar door mijn Geest, zegt de Heer...

Waarom vinden we het dan zóóó belangrijk om ons gelijk te halen over homo seksualiteit enzo? Is dat nou nodig? Zonde vd energie! Gebruik het liever positief en heb iedereen gewoon lief en laat het aan God over...

Je moest eens weten hoeveel schade deze houding aanricht bij mensen die zich anders ge- aard voelen... En ze dus juist weg lopen v God en de kerk...ipv in Zijn liefdevolle armen!

Ik hoop echt dat deze eeuwige discussie eens stopt en we gaan nadenken over onze houding ipv wat we allemaal vinden hoe het zou moeten...

Groetjes Shannah...

Ik heb als ik dit lees een vraag.
Is dan alles goed? Moet dan alles met de mantel der liefde bedekt worden? Mogen christenen dan helemaal geen mening hebben over goed en kwaad?

Is dat niet ontzettend lauw?

( Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen)

Jezus was ook heel rechtlijnig en scherp over zonden.

Waarom mag een christen geen mening hebben over homoseksualiteit? Zijn we bang dat de wereld het niet met ons eens is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 11:12
 
ANNA415 schreef:
Ik heb als ik dit lees een vraag.
Is dan alles goed? Moet dan alles met de mantel der liefde bedekt worden? Mogen christenen dan helemaal geen mening hebben over goed en kwaad?

Is dat niet ontzettend lauw?

( Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen)

Jezus was ook heel rechtlijnig en scherp over zonden.

Waarom mag een christen geen mening hebben over homoseksualiteit? Zijn we bang dat de wereld het niet met ons eens is?


Heel juist, we mogen voor onze mening en gedachtegoed uitkomen en niet bang zijn voor weerstand.

Maar dan heb ik een wedervraag... als homoseksualiteit dan zo'n halszonde is, volgens vele gelovigen onder ons, waarom zou Jezus daar niet speciaal aandacht aan hebben besteed tijdens zijn 3 jaar rondgang op aarde?


Jol, nog steeds op zoek naar antwoorden en waarheid.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 24 juli 2013, 11:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 11:49
 
ANNA415 schreef:
Ik heb als ik dit lees een vraag.
Is dan alles goed? Moet dan alles met de mantel der liefde bedekt worden? Mogen christenen dan helemaal geen mening hebben over goed en kwaad?

Is dat niet ontzettend lauw?

( Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen)

Jezus was ook heel rechtlijnig en scherp over zonden.

Waarom mag een christen geen mening hebben over homoseksualiteit? Zijn we bang dat de wereld het niet met ons eens is?


Heel goed dat je deze vraag stelt Anna.. Natuurlijk mag iedereen zijn of haar eigen mening hebben. De vraag is alleen of we 'onze mening' ook persé moeten UITEN en dan met name zo scherp, hard en veroordelend. En dáár doel ik op.. Ik heb ooit eens opgezocht wat het woord oordelen betekent. Het betekent letterlijk 'het hebben v een sterke mening over iets of iemand' Stel daar tegenover dat God zelf zegt dat wij niet MOGEN oordelen en ALLE oordeel Hém toekomt.

Als normale normen en waarden is mij (door de kerk notabene) geleerd om alleen mijn mening te geven wanneer deze gevraagd wordt. Juist omdat je mensen echt diep kunt kwetsen met je 'mening'.... We kunnen dus beter wat aan onze 'wijsheid' doen.. en onze houding en stoppen met dat oordelen.

Jezus trad op tegen de schijnheiligheid vd WETgeleerden, degenen die ie zonodig hun (scherpe) mening moesten uiten. En dus oordeelden...!

Dan over de mantel der liefde; dit is vaak in een ander verband bedoeld denk ik. Kijk, als iemand bv thuis slecht behandeld wordt, hoeft die echt niet alles te bedekken met de 'mantel der liefde' maar ook dit wordt wel vaak gedaan met alle schadelijke gevolgen v dien. Daarin mogen gezonde grenzen zijn ter bescherming..

In het geval v homoseksualiteit vind ik idd dat 'de mantel der liefde' juist een poort zal zijn om mensen binnen te brengen bij het koninkrijk v God, de God die LIEFDE is! Hij kan niet anders dan liefde ZIJN! Dat gaat zo ontzettend diep! En ja, ik geloof dat er in Zijn liefde dus zeker ook ruim voldoende plaats is voor mensen die zich anders geaard voelen...

En aan Hem komt alle oordeel toe, Jezus heeft korte metten gemaakt met alle oordeel! Door de vervulling aan het kruis (door liefde ook weer) En Hij, die zit op de troon, zal oordelen met Zijn liefde, hoe mooi is dat! Dus ook over MENSEN met een andere geaardheid :)

Gelukkig maar.....ik zou niet graag door mensen geoordeeld worden door mensen die het allemaal beter te denken weten met hun (menselijke mening) Gelukkig ziet God het totaalplaatje v mij, mijn binnenkant én complete leven...! Da's nét even ietsje meer dan wat mensen denken te weten over mij (en dus ook een ander...)

;) Shannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 11:52
 
ROLF230 schreef:
Ik zal me verder niet bemoeien met zaken die me niet aangaan, ik ging over mijn grenzen heen. Mijn excuses.

Fijne avond,
Rolf


Netjes v jou dat je je excuses ook durft te maken..respect hiervoor!

Groetjes Shannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:24
 
Mooi en goed geschreven Channah!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 25 juli 2013, 19:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:28
 
JOL252 schreef:
Heel juist, we mogen voor onze mening en gedachtegoed uitkomen en niet bang zijn voor weerstand.

Maar dan heb ik een wedervraag... als homoseksualiteit dan zo'n halszonde is, volgens vele gelovigen onder ons, waarom zou Jezus daar niet speciaal aandacht aan hebben besteed tijdens zijn 3 jaar rondgang op aarde?


Jol, nog steeds op zoek naar antwoorden en waarheid.

Tja dat moet je degenen vragen die dat een halszonde vinden Knipoog smiley

ik denk niet dat Jezus die 3 jaar specifiek besteed heeft aan welke zonde dan ook. Hij was hier niet om een specifieke zonde aan te wijzen, maar om de straf van alle zonden te dragen. Dus ik zie het niet als onderbouwing dat iets wel of niet zondig zou zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:40
 
CHANNAH042 schreef:
Heel goed dat je deze vraag stelt Anna.. Natuurlijk mag iedereen zijn of haar eigen mening hebben. De vraag is alleen of we 'onze mening' ook persé moeten UITEN en dan met name zo scherp, hard en veroordelend. En dáár doel ik op.. Ik heb ooit eens opgezocht wat het woord oordelen betekent. Het betekent letterlijk 'het hebben v een sterke mening over iets of iemand' Stel daar tegenover dat God zelf zegt dat wij niet MOGEN oordelen en ALLE oordeel Hém toekomt.

Als normale normen en waarden is mij (door de kerk notabene) geleerd om alleen mijn mening te geven wanneer deze gevraagd wordt. Juist omdat je mensen echt diep kunt kwetsen met je 'mening'.... We kunnen dus beter wat aan onze 'wijsheid' doen.. en onze houding en stoppen met dat oordelen.

Jezus trad op tegen de schijnheiligheid vd WETgeleerden, degenen die ie zonodig hun (scherpe) mening moesten uiten. En dus oordeelden...!

Dan over de mantel der liefde; dit is vaak in een ander verband bedoeld denk ik. Kijk, als iemand bv thuis slecht behandeld wordt, hoeft die echt niet alles te bedekken met de 'mantel der liefde' maar ook dit wordt wel vaak gedaan met alle schadelijke gevolgen v dien. Daarin mogen gezonde grenzen zijn ter bescherming..

In het geval v homoseksualiteit vind ik idd dat 'de mantel der liefde' juist een poort zal zijn om mensen binnen te brengen bij het koninkrijk v God, de God die LIEFDE is! Hij kan niet anders dan liefde ZIJN! Dat gaat zo ontzettend diep! En ja, ik geloof dat er in Zijn liefde dus zeker ook ruim voldoende plaats is voor mensen die zich anders geaard voelen...

En aan Hem komt alle oordeel toe, Jezus heeft korte metten gemaakt met alle oordeel! Door de vervulling aan het kruis (door liefde ook weer) En Hij, die zit op de troon, zal oordelen met Zijn liefde, hoe mooi is dat! Dus ook over MENSEN met een andere geaardheid :)

Gelukkig maar.....ik zou niet graag door mensen geoordeeld worden door mensen die het allemaal beter te denken weten met hun (menselijke mening) Gelukkig ziet God het totaalplaatje v mij, mijn binnenkant én complete leven...! Da's nét even ietsje meer dan wat mensen denken te weten over mij (en dus ook een ander...)

;) Shannah

Duidelijke bijdrage, Channah!

Ik denk dat er niets mis is om duidelijk je mening te geven of je standpunt te formuleren. Dit is een discussieforum en op een forum wissel je meningen en standpunten uit. Je mening is je mening en je standpunt is je standpunt, die mag je geven en wat mij betreft niet alleen als het gevraagd wordt. Met het geven van je mening kwets je niet per definitie anderen, als je dat wel doet dan doe je toch echt wat fout. En je mening mag soms ook best scherp zijn.
Zolang er niet op de man gespeeld wordt, kan en mag iedereen zijn mening hier kwijt. Het er mee eens zijn hoeft niet. Benader en spreek anderen respectvol aan, ook als je het niet met zijn mening eens bent. Sta open voor elkaars mening, lees goed wat de ander schrijft. Blijf rationeel en reageer op de inhoud en speel niet op de persoon. Onderbouw je argumenten en roep niet zomaar wat. Discussiëren doe je niet om te winnen, je kunt van elkaars standpunten iets leren en zo nodig je eigen opvatting wat bijstellen.

En de Bijbel heeft nu eenmaal geen zaakregister waarin je snel kunt opzoeken waar je een kant-en-klaar antwoord op je ethische vragen kunt vinden. Zo kunnen christenen tot verschillende interpretaties van teksten komen. Vaak voelt men zich bedreigd door standpunten die haaks op eigen standpunten staan, uit angst stelt men zich defensief op en is niet bereid naar anderen te luisteren of om tegenstrijdige standpunten in overweging te nemen. Daardoor ontstaat onverdraagzaamheid en veroordeling van de ander en dat heeft al voor veel pijn en leed gezorgd, niet in de laatste plaats bij onze anders-geaarde broeders en zusters .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 21:42
 
SHANITA130 schreef:
Mooi en goed geschreven Channah!!!

Thnks Shanita!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 21:44
 
JANS221 schreef:
Duidelijke bijdrage, Channah!

Ik denk dat er niets mis is om duidelijk je mening te geven of je standpunt te formuleren. Dit is een discussieforum en op een forum wissel je meningen en standpunten uit. Je mening is je mening en je standpunt is je standpunt, die mag je geven en wat mij betreft niet alleen als het gevraagd wordt. Met het geven van je mening kwets je niet per definitie anderen, als je dat wel doet dan doe je toch echt wat fout. En je mening mag soms ook best scherp zijn.
Zolang er niet op de man gespeeld wordt, kan en mag iedereen zijn mening hier kwijt. Het er mee eens zijn hoeft niet. Benader en spreek anderen respectvol aan, ook als je het niet met zijn mening eens bent. Sta open voor elkaars mening, lees goed wat de ander schrijft. Blijf rationeel en reageer op de inhoud en speel niet op de persoon. Onderbouw je argumenten en roep niet zomaar wat. Discussiëren doe je niet om te winnen, je kunt van elkaars standpunten iets leren en zo nodig je eigen opvatting wat bijstellen.

En de Bijbel heeft nu eenmaal geen zaakregister waarin je snel kunt opzoeken waar je een kant-en-klaar antwoord op je ethische vragen kunt vinden. Zo kunnen christenen tot verschillende interpretaties van teksten komen. Vaak voelt men zich bedreigd door standpunten die haaks op eigen standpunten staan, uit angst stelt men zich defensief op en is niet bereid naar anderen te luisteren of om tegenstrijdige standpunten in overweging te nemen. Daardoor ontstaat onverdraagzaamheid en veroordeling van de ander en dat heeft al voor veel pijn en leed gezorgd, niet in de laatste plaats bij onze anders-geaarde broeders en zusters .


Ik snap wat je bedoeld. Ik doel echter niet zozeer op het feit meningen gegeven mogen worden, maar meer de manier waarop.. Het topic is al geopend met een complete (in mijn ogen) veroordeling en geen liefdevolle benadering naar/ over mensen met een andere geaardheid ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 19:15
 
CHANNAH042 schreef:
Ik snap wat je bedoeld. Ik doel echter niet zozeer op het feit meningen gegeven mogen worden, maar meer de manier waarop.. Het topic is al geopend met een complete (in mijn ogen) veroordeling en geen liefdevolle benadering naar/ over mensen met een andere geaardheid ;)


Goed dan zal ik ook maar even iets zeggen..

Waarom staat er in de bijbel dat God het een gruwel vind dat een man gemeenschap heeft met een andere man.? Iemand daar al een keer wijs over nagedacht??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOKE969





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 19:27
 
In het boek 'Moderne wetenschap in de bijbel' staat een heel stuk over allerlei wetten etc. komt dit ook aan bod. Zeker een aanrader eens door te lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:17
 
JOKE969 schreef:
In het boek 'Moderne wetenschap in de bijbel' staat een heel stuk over allerlei wetten etc. komt dit ook aan bod. Zeker een aanrader eens door te lezen


Nu ben ik wel benieuwd... wat heeft je daarin aangesproken wat op dit topic van toepassing is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:44
 
@ christian
Ik ben het met je eens ......echter dat wat wij lezen schijnt niet zo bedoeld te zijn.
Dar moet je anders zien.

Zo is de hele bijbel open ter herinterpretatie.
En de reden daarvoor is oa dat men en met de tijd mee moet gaan en dat homosexuele relaties niets anders zijn dan hetero, behalve eeehm dar je eeeehm geen gezin kunt vormen zonder kunst en vliegwerk en dat wij heteroseksuelen er geen last van hebben toch?

Nou ook weer opgelost.......het is zo simpel joh .......
Echt!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:15
 
CHRISTIAN542 schreef:
Goed dan zal ik ook maar even iets zeggen..

Waarom staat er in de bijbel dat God het een gruwel vind dat een man gemeenschap heeft met een andere man.? Iemand daar al een keer wijs over nagedacht??

Heb jij al een keer wijs over nagedacht over waarom in de bijbel staat..

...oordeelt niet opdat je niet geoordeeld wordt
... en iets over een balk en een splinter

Er staan zoveel zonden in de bijbel. Waarom dit onderwerp eruit pikken en eens lekker naar die ander staan wijzen: zo zeg wat doe jij een gruwel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 23:32
 
ANNA415 schreef:
Heb jij al een keer wijs over nagedacht over waarom in de bijbel staat..

...oordeelt niet opdat je niet geoordeeld wordt
... en iets over een balk en een splinter

Er staan zoveel zonden in de bijbel. Waarom dit onderwerp eruit pikken en eens lekker naar die ander staan wijzen: zo zeg wat doe jij een gruwel

Sjonge wat doen we weer aardig ..

word tyd voor vakantie ..

En lees goed WAT er staat .


Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op donderdag 8 augustus 2013, 23:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 00:10
 
Christian schreef:

Goed dan zal ik ook maar even iets zeggen..

Waarom staat er in de bijbel dat God het een gruwel vind dat een man gemeenschap heeft met een andere man.? Iemand daar al een keer wijs over nagedacht??

Waarom staat in de Bijbel "Toen waren er reuzen op aarde". Nou.....ik denk dat er toen reuzen op aarde waren. Deze logica is ook wel door te trekken hier natuurlijk. God is een heilig God, in feite is alles wat maar een beetje onheilig is, een gruwel voor Hem. De kleinste verkeerde gedachte huivert Hij van, daar Hij compleet zuiver is. Het is alleen jammer dat er vaak zo'n nadruk wordt gelegd op homo zijnde als een soort hoofdzonde. Nee, God vind het een gruwel ja, zo heeft Hij het niet bedacht.

Mat170 schreef op 26 maart:
Als volgeling van Jezus kun je niet voor het homohuwelijk zijn. Ik geloof dat God in de bijbel er heel duidelijk over is.

Leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

Daar begon dit topic mee, Christian, meer dan 4 maanden geleden alweer, maar toen al was dit geen nieuw topic. "Iemand daar al wijs over nagedacht"? vraag je. Nou, ik denk dat dit wel het onderwerp is waar het meest over afgedacht wordt hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 06:35
 
Ik denk dat men zich eens meer moet gaan nadenken over de feiten dan telkens zich maar blind te staren op dat wat er letterlijk in de bijbel staat geschreven.
Homoseksualiteit is geen keuze of ziekte maar een afwijking op het "normale". Afwijkingen op het "normale" komen veel voor in diverse vormen en maten en om deze mensen dan maar met bijbelteksten buitenspel te zetten of als zonde weg te zetten dat vind ik pas een gruwel. Enig idee wat men deze mensen aandoet door ze zo weg te zetten?Heeft niets meer met de liefde van Jezus te maken!
Als homo's voor de wet willen trouwen uit het liefde's principe dan vind ik dat hun goed recht.Wat mij betreft heeft ieder mens gelijke rechten en staat niemand boven een ander.
God oordeelt niet over of je homo,trans of wat dan ook bent maar hij oordeelt over je daden en de ander lief hebben kan niet bij de een goed zijn en bij de ander zonde alleen omdat de ander nu net even anders in elkaar zit.
En ik geloof nooit dat God Satan zoveel macht heeft gegeven dat hij de schepping letterlijk in lichaam kan veranderen.Satan is misleiding en maakt zelfs christenen wijs dat hij de macht van God heeft,zo lijkt het mij wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 06:39
 
CHRISTIAN542 schreef:
Sjonge wat doen we weer aardig ..

word tyd voor vakantie ..

En lees goed WAT er staat .


Jouw toon komt hier en daar best aanmatigend over tegen je medeforummers. Ik denk dat Anna prima leest.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 9 augustus 2013, 06:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 07:50
 
JOL252 schreef:
Jouw toon komt hier en daar best aanmatigend over tegen je medeforummers. Ik denk dat Anna prima leest.

Wacht even........
even m'n oogjes uitwrijven.....







ja ik denk dat ik het goed gelezen heb.
volgens mij is er van 15 juli tot 25 juli een hele discussie geweest over wat er nu in de bijbel staat en wat je er mee doet. Daar hebben we letterlijk gehad over hoe heeft God het bedoeld en hoe gaan wij er mee om.

dus als het topic goed doorgelezen wordt ..........
.. is de worsteling bij eenieder leesbaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 08:30
 
Wat is nou respectvol omgaan met homo's?

Als je zou zeggen dat God zegt dat ze geen relatie mogen hebben, dan wordt er al gezegd je discrimineerd ze.

Wat je mening er ook over mag zijn, er zullen mensen zijn die
vinden dat je ze discrimineerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE155





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 12:57
 
Interessante discussie is hier gaande.

Een bijbelgedeelte uit Romeinen 1 (Statenvertaling):

--

16 Want ik schaam mij des Evangelies van Christus niet; want het is een kracht Gods tot zaligheid een iegelijk, die gelooft, eerst den Jood, en ook den Griek.
17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.
18 Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden.
19 Overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is; want God heeft het hun geopenbaard.
20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.
21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

--


Bovenstaande zegt meer dan voldoende over hoe God tegenover onder andere homoseksuele praktijken staat: niet positief!

Maar wat als je van 'nature' homoseksueel bent?

Ten eerste, wat wij tegenwoordig als 'natuurlijk' of 'aangeboren' beschouwen, wil absoluut niet zeggen dat dit in Gods heilige visie en wil past. Of dat dat dan ook zo hoort! Bovendien, zonder plat te willen overkomen, onze geslachtsdelen op zich zijn al een fysiek bewijs van hoe we als mens lichamelijk bedoeld/gemaakt zijn: man en vrouw, zo heeft God het bedoeld!

Ten tweede, we leven in een ontwrichte natuur. Na de zondeval in het paradijs werd de aardbodem en wat er op leeft, door God vervloekt. En in die ontwrichte natuur zijn we en worden we allemaal geboren. Gelukkig leven we niet onder die vloek, wanneer we Jezus Christus/God in ons leven toelaten: er is redding! Knipoog smiley

Ten derde (en het allerbelangrijkste), het gaat er zowiezo niet om wat wij zeggen of denken van 'nature' te zijn of wat een ander of een hele maatschappij er van vind, wanneer je kiest voor God en Jezus Christus volgt, dan wijdt je je leven, levensstijl aan Hem. En daar horen praktijken zoals beschreven in bovenstaand bijbelgedeelte vers 24 - 32 niet bij! Dat is duidelijk verwoord en daar valt ook niet aan te tornen.

Er wordt inderdaad opgeroepen om mensen niet te oordelen/veroordelen. Dat moeten we ook niet willen.
Als je verder leest in Romeinen 2 lees je ook waarom wij dat recht om te oordelen niet hebben.
Wanneer je als bekeerde mens of als volgeling van Jezus afdwaalt, dan ben je automatisch net zo overgeleverd of vatbaar voor zaken die tegennatuurlijk zijn en tegen Gods bedoelingen. In het licht van de bijbelse geschriften is dat logisch eigenlijk als je er goed over nadenkt: wij hebben als mens gewoon leiding nodig. En wanneer die leiding er niet is, dan gaan we onze eigen losgeslagen weg en bedenken we onze eigen waarheden. Wat dat betreft zijn we allemaal hetzelfde. Oordelen en veroordelen, nee dus!

Gods wil en Zijn bedoelingen, die moeten we (zeker als gelovigen) in het vizier houden. De aardbol draait om Hem, wij leven om en door Hem. Niet andersom.

In de oude heiligingsswetten voor het volk Israel is er het volgende opgenomen (was al eerder aangehaald door iemand op deze topic):
"Gij zult geen gemeenschap hebben met een die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het." (Lev. 18:22).

Het is aan te raden heel Leviticus 18 eens te lezen voor de hele context. Het mag duidelijk zijn wie zich daar in weze uit: God zelf! En wat God afkeurt, kunnen wij (zeker als wij ons Zijn volgelingen noemen!) niet goedkeuren, ook niet een klein beetje!

Weet je, in dergelijke discussies/meningsverschillen onder christenen, zoals bijvoorbeeld deze, is het probleem vaak dat wij 'denken' te weten hoe God het heeft bedoeld. Daardoor vergeten we te lezen of beter gezegd zijn we selectief in het lezen zoals het er werkelijk staat.

Wanneer Hij, de allerhoogste autoriteit van hemel en aarde, kenbaar maakt dat seksueel contact met hetzelfde geslacht voor Hem een gruwel is, wie zijn wij dan om daar tegenin te gaan?

Een huwelijk tussen twee mannen of een huwelijk tussen twee vrouwen vanuit Gods visie/bijbels perspectief is dan inderdaad niet goed te keuren. Ook niet wanneer het gebaseerd is op echte liefde onderling. Wat dat aangaat, worden er geen uitzonderingen gemaakt. Als we dan zomaar aannemen dat God 'het even door de vingers' ziet wanneer er liefde mee gemoeid is, dan slaan we toch echt de plank flink mis!

Er staat kort door de bocht geschreven: "Geen seksuele omgang met hetzelfde geslacht! Punt!"
En tja, als je met elkaar bent getrouwd, dan is het vrijwel logisch dat van het een het ander komt, toch?

Voor diegenen die met dergelijke gevoelens/verlangens voor eenzelfde geslacht rondlopen, ik kan me slechts een beetje voorstellen hoe ontzettend moeilijk dit onderwerp kan zijn vooral in combinatie met het oprecht willen volgen van God/Jezus. De worstelingen die men doormaakt, de twijfels waar men mee zit… Ieder heeft z'n kruis: de een heeft dat op het gebied van seksualiteit, de ander heeft dat weer op een heel ander gebied.

Voor God maakt dat niets uit, Hij is bereid om wat voor kruis dan ook van je over te dragen, wanneer je je leven in Zijn handen legt.

Ik wens jullie veel wijsheid en Gods leiding toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 13:10
 
Mooi stukje Callie...!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 16:36
 
Ja Callie ......mooi en duidelijk.
En ik denk dat de crux niet zit in het oordelen.
Het is niet zo dat wij niet homosexuelen de homo's oordelen.
Het is veeleer zo dat de homobeweging en dezelfde rechten afdwingt , wat ñu anno 2013 iets anders was dan in begin jaren 70 en dat er vanuit wordt gegaan dat de heterogezindheid een variant is.
Waarop is niet duidelijk........wellicht past binnenkort in dit spectrum ook de zoofilie?
Want sex met een dier is, als het dier het ook wil, toch geen ziekte?
En wie heeft er last van?

Nee God heeft de zoofiel en de homofiel lief.....ja maar niet de abberante daad.
Dat geldt ook voor overspel en porno en drugs gebruik en stelen en egoisme
Wat is dan zo anders aan homoseksualiteit?
het wordt gebracht als zijnde normaal omdat het op liefde berust?
Tja zo is veel met de mantel der Liefde al bedekt.
Liefde is geen rechtvaardiging voor zondige levensstijl.
Noch de kreet : God heeft mij zo gemaakt.....
God heeft geen moordenaars pedos zuiplappen en leugenaars gemaakt.
De zonde komt niet van God
God is heilig en kan geen zonde velen ......dat Hij een mens als homo zou hebben gemaakt is een regelrechte belediging van Zijn grote Naam.
En een leugen uit de Hel





.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 17:17
 
Toch maar even opgezocht want abberant is niet een gangbaar woord en krijgt zelfs een rood lijntje onder het woord hier.

De betekenis van abberant is dus "afwijkend".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 13 Volgende
Pagina 5 van 13