ChristianMatch
 


Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:09
 
CHRISTIAN542 schreef:
Maar dat wil niet zeggen dat we ze niet moeten liefhebben..


En hoe maak je die liefde dan concreet?


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 augustus 2013, 21:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:09
 
JOL252 schreef:
Ik werd net erop attent gemaakt dat je Willemijns tekst inderdaad quote en zij had dus ook niet echt goed gequote. Vandaar dat mijn tekst en die van haar tegelijk door jou werden neergezet en op gereageerd. Excuus.

Excuses aanvaard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:10
 
Wat ik hier sommigen zie doen is plaats nemen op Gods Rechterstoel om zo de medemens eens lekker te kunnen veroordelen. Mijn vraag hebben wij het recht om sowieso op die stoel te gaan zitten en zo misschien wel Jezus Levenswerk (onze redding) te niet te doen?

Beste mensen leef in de Liefde die Jezus ons beveelt, gebruik d eBijbel als leerboek en neem niet Gods recht in eigenhandom anderen te veroordelen, je zo boven de vader , Zoon en Geest te plaatsen.

Als er iemand is die zijn eigen boontjes wel kan doppen is het God wel en heeft ons daar niet voor nodig, met Zijn Woord misbruikend in de hand.

Bedenk eens wat God deed met Nineve, waar mensen waren afgedwaald en wat het lot van hun was, waar Jona zich kwaad om maakte. Ondansk dat God wel eens kwaad wordt is ne blijft hij een Liefhebbende Vader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:11
 
JOL252 schreef:
En hoe maak je die liefde dan concreet?

Sorry maar ik ga liever niet inhoudelijk ergens over discussieren of het Forum..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:16
 
CHRISTIAN542 schreef:
Sorry maar ik ga liever niet inhoudelijk ergens over discussieren of het Forum..


Ja dan begrijp ik niet waarom je nog punten in brengt hier op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:24
 
JOL252 schreef:
Ja dan begrijp ik niet waarom je nog punten in brengt hier op het forum.

En daar gaat weer dat vingertje.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op zondag 11 augustus 2013, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:28
 
CHRISTIAN542 schreef:
Kan je dat niet gewoon respecteren.

Het is alleen een beetje merkwaardig. Je zet posten neer en mensen stellen vragen of verzoeken om uitleg als ze het niet begrijpen omdat ze het graag willen snappen. En vervolgens zeg je er niet op in te gaan omdat je hier niet wilt discussiëren. Smiley die vol vragen zit Dat houdt het gesprek dus niet gaande maar verstoort het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:31
 
JOL252 schreef:
Het is alleen een beetje merkwaardig. Je zet posten neer en mensen stellen vragen of verzoeken om uitleg als ze het niet begrijpen omdat ze het graag willen snappen. En vervolgens zeg je er niet op in te gaan omdat je hier niet wilt discussiëren. Smiley die vol vragen zit Dat houdt het gesprek dus niet gaande maar verstoort het.

Dat doe ik bewust omdat anders het hele onderwerp waar het topic over gaat ,ondergesneeuwd word,,En dan gaat het van de hak op de tak enz
Voor de algemene duidelijkheid zou zmen ook gewoon prive met hem of haar over zaken inhoudelijk kunnen discussieren om de andere lezers niet te vermoeien,Vandaar ........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:37
 
CHRISTIAN542 schreef:
Dat doe ik bewust omdat anders het hele onderwerp waar het topic over gaat ,ondergesneeuwd word,,En dan gaat het van de hak op de tak enz
Voor de algemene duidelijkheid zou zmen ook gewoon prive met hem of haar over zaken inhoudelijk kunnen discussieren om de andere lezers niet te vermoeien,Vandaar ........

Dat ben ik niet met je eens. Als je publiekelijk iets neerzet of een topic opstart kun je reactie verwachten. Een topic is om met elkaar te delen, ook van mening te verschillen, en van elkaar te leren. Daar is het forum dus voor opgezet. Wat je nu steeds doet is steeds iets lanceren en vervolgens je terug trekken. Dan kun je beter niets neerzetten want dit frustreert gewoon het proces.


En nee dat is geen vingertje (weet trouwens niet wat je daar steeds mee bedoelt) maar een welwillende uitleg. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 augustus 2013, 21:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:42
 
[quote=JOL252]Dat ben ik niet met je eens. Als je publiekelijk iets neerzet of een topic opstart kun je reactie verwachten. Een topic is om met elkaar te delen, ook van mening te verschillen, en van elkaar te leren. Daar is het forum dus voor opgezet. Wat je nu steeds doet is steeds iets lanceren en vervolgens je terug trekken. Dan kun je beter niets neerzetten want dit frustreert gewoon het proces.


En nee dat is geen vingertje (weet trouwens niet wat je daar steeds mee bedoelt) maar een welwillende uitleg. Knipoog smiley[/quot

geen behoefte aan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:05
 
CHRISTIAN542 schreef:
.

Ja wie weet! Nou God die weet het. En Hij heeft in ZIJN woord aangegeven
hoe het in elkaar steekt.Maar ik merk dat mensen de waarheid verdraaien,eigen theorienen bedenken...

Zo komt het dat hier eindeloos gediscussiert word.

Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”


Maar dat wil niet zeggen dat we ze niet moeten liefhebben..

Als ik het zo zie ben jij God en weet je daarom wat God denkt en wat Hij wil, mede daarom gat voor jou d eregel van "veroordeel niet opdat gij niet veroordeeld worde "op.

Ben je God, of ben je hier momenteel hypocriet bezig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE155





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:32
 
Quote:
Willemijn232 schreef:
"Jij houdt je dus aan alle wetten die in de Bijbel staan? Vooral die van Leviticus? Dat zijn nogal wat eisen waar je dan aan moet voldoen.........Jij mag dan ook geen vrouw begeren, zelfs niet in gedachten want dan voldoe je al niet aan die wetten......
Ik ben blij dat ik lid ben van een kerkgenootschap waar ze ieder verbintenis van liefde en trouw inzegenen.......
En in de tien geboden zie ik niets staan over homo"s?"


Ik houd me er maar aan twee, althans, die probeer ik wel na te leven:


"Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand."

en

"Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven."

En die twee geboden omvatten alle andere wetten volgens Jezus Christus (Mattheus 22: 36-40).


In de 10 geboden zie ik net zo min iets staan over homoseksualiteit.
Maar jij weet net zo goed als ik (en alle anderen die dit lezen), dat uitspraken van God niet stoppen bij slechts de 10 geboden. Hij heeft veel meer gezegd.

Heb je heel Leviticus 18 gelezen? Ik raad je aan dat eens te doen.
Daar is God zelf aan het woord. Vers 22 vertelt iets over Gods tolerantie met betrekking tot het huidige discussie-onderwerp.

Alleen, Gods eigen woorden maken in onze tijd en maatschappij blijkbaar niet meer zoveel indruk. En als je die woorden aanhaalt, nou dan haal je wat op je hals! Smiley die vol vragen zit

Enfin, er is denk ik voldoende over gezegd als stof tot nadenken.
Lees en bid om leiding van de Heer omtrent dit onderwerp, mocht je ondanks de aangedragen bijbelgedeelten er nog niet uit zijn, zou ik zeggen.

Ik taai af uit deze discussie…

O.. en hou het vreedzaam hier, he! Knipoog smiley
(Er verschijnen wat donkere wolkjes aan de lucht hier! Woedende smiley ) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:51
 
Als het gaat om de verhouding van het Oude tot het Nieuwe Testament, dan heeft Jezus gezegd dat Hij niet gekomen is om de wet af te schaffen, maar juist om hem te vervullen. Vervullen betekent hier: op een hoger niveau brengen. Dus niet: letterlijk zo laten, maar kijken naar de eigenlijke bedoeling, kijken naar de achterliggende principes. Zo is het mogelijk om recht te doen aan de historische context, maar ook recht te doen aan het gedrag wat God vraagt van de mens, gedrag gebaseerd op principes als heiligheid, rechtvaardigheid en liefde. De vormgeving van de wetten kan verschillend zijn, maar de door God gegeven normen gelden nog steeds en daar hebben we ons aan te houden. Als je het principe van de wetten laat staan, maar ze niet meer letterlijk leest, dan is dat niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft namelijk onveranderd. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf, daar heb je je handen al vol aan. Ik wel in ieder geval!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:54
 
CALLIE155 schreef:
Ik houd me er maar aan twee, althans, die probeer ik wel na te leven:


"Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand."

en

"Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven."

En die twee geboden omvatten alle andere wetten volgens Jezus Christus (Mattheus 22: 36-40).


In de 10 geboden zie ik net zo min iets staan over homoseksualiteit.
Maar jij weet net zo goed als ik (en alle anderen die dit lezen), dat uitspraken van God niet stoppen bij slechts de 10 geboden. Hij heeft veel meer gezegd
.

Heb je heel Leviticus 18 gelezen?
.......


Houd jij je ook aan Leviticus 17 en 19?
Gewoon een hoofdstuk er voor en er na.
Want God heeft inderdaad veel meer gezegd.
Welke regels gelden nog wel en welke niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 23:26
 
Ik blijf het maar vreemd vinden dat als je hier iets citeerd uit de bijbel dat
dat overkomt voor God spelen.

Dan moeten we maar stoppen met discussieren en ophouden met de bijbel te citeren.


Passen we ons leven aan aan de bijbel, of passen we de bijbel aan ons leven?

In het oude testament werden er wetten uitgeschreven offers voor boetedoening.
In het nieuwe testament werden die wetten in vervulling gebracht.
Heden ten dage hoeft men geen offers meer te doen voor boetedoening.

En hoe zit het met de 10 geboden moeten we die ook maar aan de kant schuiven omdat de wet volbracht is?

Is homoseksualteit nu ineens wel toegestaan?

In mijn ogen is Levitucus en Romeinen er duidelijk over.

Ik vind dat Gods wetten nog altijd boven de wetten van de staat staan.

We moeten God meer gehoorzaam zijn dan de staat.

Mij maakt het niks uit wat de homoseksueel doet in zijn leven, het is zijn verantwoordelijkheid en niet die van mij.
Maar ik mag hem er toch wel op wijzen hoe God er over denkt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 00:25
 
MARA540 schreef:
Ik blijf het maar vreemd vinden dat als je hier iets citeerd uit de bijbel dat
dat overkomt voor God spelen.

Dan moeten we maar stoppen met discussieren en ophouden met de bijbel te citeren.


Passen we ons leven aan aan de bijbel, of passen we de bijbel aan ons leven?

In het oude testament werden er wetten uitgeschreven offers voor boetedoening.
In het nieuwe testament werden die wetten in vervulling gebracht.
Heden ten dage hoeft men geen offers meer te doen voor boetedoening.

En hoe zit het met de 10 geboden moeten we die ook maar aan de kant schuiven omdat de wet volbracht is?

Is homoseksualteit nu ineens wel toegestaan?

In mijn ogen is Levitucus en Romeinen er duidelijk over.

Ik vind dat Gods wetten nog altijd boven de wetten van de staat staan.

We moeten God meer gehoorzaam zijn dan de staat.

Mij maakt het niks uit wat de homoseksueel doet in zijn leven, het is zijn verantwoordelijkheid en niet die van mij.
Maar ik mag hem er toch wel op wijzen hoe God er over denkt?

Volstrekt niet ,maar wat we doen is wel veroordelen en doen zo zwaar tekort aan Jezus overwinning, Hij bepaald en niet wat wij menen te weten omdat het geschreven is, God kan vergeven zelfs wanneer wij dat niet half bedacht zouden kunnen hebben. Ik heb al zo vaak aangeven, we hebben de Bijbel om te leren wie God is.

Pas als we weten wie God is en wij Hem helemaal kunnen doorgronden, dus gelijk aan Hem zijn, mogen we doen wat we doen, gelijk homo's veroordelen, mits Hij dat zou doen, ik denk dat Zijn Liefde toch overwint en men behoudn blijft na bellijden zonden .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 06:54
 
Voor de mannen die vinden dat de wetten uit het O.T. nog steeds gelden en je ze letterlijk moet nemen: vergeet Leviticus 12:3 niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 09:39
 
PIETER619 schreef:
Volstrekt niet ,maar wat we doen is wel veroordelen en doen zo zwaar tekort aan Jezus overwinning, Hij bepaald en niet wat wij menen te weten omdat het geschreven is, God kan vergeven zelfs wanneer wij dat niet half bedacht zouden kunnen hebben. Ik heb al zo vaak aangeven, we hebben de Bijbel om te leren wie God is.

Pas als we weten wie God is en wij Hem helemaal kunnen doorgronden, dus gelijk aan Hem zijn, mogen we doen wat we doen, gelijk homo's veroordelen, mits Hij dat zou doen, ik denk dat Zijn Liefde toch overwint en men behoudn blijft na bellijden zonden .


Wij zullen nooit gelijk zijn aan God.
Dat was wat satan tegen Eva zei in het paradijs.
Satan wilde evenveel macht hebben als God.

En ik veroordeel de homo helemaal niet.
Wat wordt dat woord hiet te pas en te onpas gebruikt.

Ik zeg alleen hoe God er over denkt.
Als ik niet mag zeggen hoe God er over denkt kunnen we maar stoppen met discussieren over alles.

Echtscheiden mag ook niet van God.
Veroordeel ik dan ook degenen die gescheiden zijn?

Vloeken mag ook niet van God.
Veroordeel ik dan ook degenen die dagelijks vloeken?

Stelen mag ook niet van God.
Veroordeel ik dan ook degenen die stelen?


Zomaar even een paar voorbeeldjes...


Gode veroordeeld ons gedrag en niet op wie en wat we zijn.


Laatst aangepast door
MARA540
op maandag 12 augustus 2013, 09:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 11:07
 
[quote=MARA540]Wij zullen nooit gelijk zijn aan God.
Dat was wat satan tegen Eva zei in het paradijs.
Satan wilde evenveel macht hebben als God.

En ik veroordeel de homo helemaal niet.
Wat wordt dat woord hiet te pas en te onpas gebruikt.

Ik zeg alleen hoe God er over denkt.

Ik zeg alleen hoe God er over denkt quote jij hier.
Volgens mij zeg je alleen hoe jij uit de Bijbel denkt op te kunnen maken hoe God er over denkt.
Natuurlijk heeft God ons leefregels gegeven in Zijn Boek
Maar God ziet het hart aan Hij corrigeerde Samuel al toen hij een koning moest zalven. De mens kijkt naar de buitenkant naar wat ie alleen maar kan zien en trekt dan snel zn conclusies. Maar God kijkt naar je hart naar wat daar in is.


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 12 augustus 2013, 11:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 11:50
 
[quote=ROELANDE345]


Jij zegt God ziet ons hart aan.....

Oftewel doe maar wat je prettig prettig vind en wat je gelukkig maakt?
God vergeeft ons alles wel?
Dat is mij te simpel beredeneerd.
Dan hebben we eigenlijk helemaal geen leefregels nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:01
 
[quote=MARA540]Doe maar wat je prettig vind?
Denk je dat je God voor de gek kunt houden? Hij ziet toch wat er in je hart leeft voor Hem.
Ik denk dat er voor zorgen dat je hart rein is en altijd op Hem gericht en bereid te doen wat Hij wil uit liefde voor Hem iets is waar je je handen aan vol hebt


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 12 augustus 2013, 12:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:30
 
kreet van de week:

"Wees niemand iets schuldig, dan elkaar lief te hebben; want die de ander liefheeft, die heeft de wet vervuld."

Groetjes,

Paulus


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 12 augustus 2013, 12:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 15:02
 
JOL252 schreef:
kreet van de week:

"Wees niemand iets schuldig, dan elkaar lief te hebben; want die de ander liefheeft, die heeft de wet vervuld."

Groetjes,

Paulus

Volgens mij hebben sommigen hier de mensen ook lief, maar de zonde niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 16:49
 
PETRA373 schreef:
Volgens mij hebben sommigen hier de mensen ook lief, maar de zonde niet.


Mijn insteek is: hoe ben je in eerste instantie naar anderen toe, wat hun identiteit, geaardheid of wat dan ook is. Komen mensen eerst de liefde tegemoet die ik hoop uit te stralen? Zo nee, dan moet ik ook zwijgen over de rest.




Jol, zei al eens dat ze een boel te leren heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 00:42
 
MARA540 schreef:
Wij zullen nooit gelijk zijn aan God.
Dat was wat satan tegen Eva zei in het paradijs.
Satan wilde evenveel macht hebben als God.

En ik veroordeel de homo helemaal niet.
Wat wordt dat woord hiet te pas en te onpas gebruikt.

Ik zeg alleen hoe God er over denkt.
Als ik niet mag zeggen hoe God er over denkt kunnen we maar stoppen met discussieren over alles.

Echtscheiden mag ook niet van God.
Veroordeel ik dan ook degenen die gescheiden zijn?

Vloeken mag ook niet van God.
Veroordeel ik dan ook degenen die dagelijks vloeken?

Stelen mag ook niet van God.
Veroordeel ik dan ook degenen die stelen?


Zomaar even een paar voorbeeldjes...


Gode veroordeeld ons gedrag en niet op wie en wat we zijn.

Je mening ventileren is niest mis mee en dat het onderbouwd met de Bijbel ook niet, maar lees nu eens je eigen reacties terug, als ik ze lees, zie ik dat jij voor God kan spreken, met "uit de Bijbel gehaalde teksten".

Dat is nu precies waar alles om draait, jij kan onder geen beding weten hoe God denkt, puur om wat je leest in de Bijbel. Als ik een tip mag geven, probeer eens uit te vinden waar God anders handeld dan er geschreven staat of hij mensen opdracht gaf om iets te verkondigen (Jona bijv) en anders deed omdat Hij een liefdevolle God is.

Heb jij enig besef waarom Jezus naar het dodenrijk moest, Hij had een taak te volbrengen alvorens weer op t estaan. Dat alles had te maken met Zijn Gigantische Overwinnig op Satan. Letwel het zou voor mij zelf ook een gruwel zijn om de liefde te bedrijven met een man, maar we mogen onder geen beding het Grote Gebod, wat Jezus ons gaf vergeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 07:03
 
CHRISTIAN542 schreef:
.

Ja wie weet! Nou God die weet het. En Hij heeft in ZIJN woord aangegeven
hoe het in elkaar steekt.Maar ik merk dat mensen de waarheid verdraaien,eigen theorienen bedenken...

Zo komt het dat hier eindeloos gediscussiert word.

Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”


Maar dat wil niet zeggen dat we ze niet moeten liefhebben..


Deze tekst intrigeert me. Gaat het hier over vrouwen met vrouwen en mannen met mannen of gaat het hier zoals ik het lees over tegennatuurlijke omgang tussen mannen en vrouwen en zo ja, wat houd tegennatuurlijke omgang tussen man/vrouw dan in? Er staat dus: ze hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten, idem de vrouwen met de man. En dan: "ze zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand." Daarna krijg je de tekst dat mannen ontucht plegen met mannen.

Dus zoals ik dit lees bestaat er zowel onnatuurlijke omgang tussen man/vrouw en ook tussen man/man en dus ook vrouw/vrouw.

Of bestáát er soms geen verwerpelijkheid tussen man/vrouw in seksuele omgang ....

pppffff en dat op de vroege morgen.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 augustus 2013, 07:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:51
 
PIETER619 schreef:
Je mening ventileren is niest mis mee en dat het onderbouwd met de Bijbel ook niet, maar lees nu eens je eigen reacties terug, als ik ze lees, zie ik dat jij voor God kan spreken, met "uit de Bijbel gehaalde teksten".

Dat is nu precies waar alles om draait, jij kan onder geen beding weten hoe God denkt, puur om wat je leest in de Bijbel. Als ik een tip mag geven, probeer eens uit te vinden waar God anders handeld dan er geschreven staat of hij mensen opdracht gaf om iets te verkondigen (Jona bijv) en anders deed omdat Hij een liefdevolle God is.

Heb jij enig besef waarom Jezus naar het dodenrijk moest, Hij had een taak te volbrengen alvorens weer op t estaan. Dat alles had te maken met Zijn Gigantische Overwinnig op Satan. Letwel het zou voor mij zelf ook een gruwel zijn om de liefde te bedrijven met een man, maar we mogen onder geen beding het Grote Gebod, wat Jezus ons gaf vergeten.

Ik weet ook niet hoe God denkt, maar ik lees duidelijk ZIJN WIL:
Mannen mogen geen seksuele omgang hebben met mannen en vrouwen niet met vrouwen.

God oordeeld alleen HUN GEDRAG en NIET HUN GEAARDHEID.
Dat zijn 2 verschillende dingen.

Maar blijkbaar mag ik mijn mening niet hebben dat hun gedrag niet strookt met Gods wil.
Dat is dan jammer.
Verder laat ik de homo gewoon in hun waarde.

Of ben ik een homohater omdat ik vind dat ze niet mogen trouwen?
Ik ken mezelf het beste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:58
 
JOL252 schreef:
Deze tekst intrigeert me. Gaat het hier over vrouwen met vrouwen en mannen met mannen of gaat het hier zoals ik het lees over tegennatuurlijke omgang tussen mannen en vrouwen en zo ja, wat houd tegennatuurlijke omgang tussen man/vrouw dan in? Er staat dus: ze hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten, idem de vrouwen met de man. En dan: "ze zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand." Daarna krijg je de tekst dat mannen ontucht plegen met mannen.

Dus zoals ik dit lees bestaat er zowel onnatuurlijke omgang tussen man/vrouw en ook tussen man/man en dus ook vrouw/vrouw.

Of bestáát er soms geen verwerpelijkheid tussen man/vrouw in seksuele omgang ....

pppffff en dat op de vroege morgen.


Ja er bestaat natuurlijk ook verwerpelijke omgang tussen vrouw/man. Maar hier heeft de Bijbel het over tegen-natuurlijk. Dat slaat volgens mij wel degelijk op man/man of vrouw/vrouw. Het is vooral de context wat maakt dat ik denk dat je voor een homostel wat elkaar trouw is een uitzondering kunt maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 10:19
 
Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”

Ik denk dat deze tekst van toepassing is op hetero's want er staat: natuurlijke omgang opgegeven voor onnatuurlijke.

Ze zijn daarmee van God afgedwaald. Ze achten het ook beneden hun waardigheid God te erkennen.

Ook in tegenspraak met de gelovige homo's.

Verder zie ik geen anti homo teksten, ja hehe, OT, daar staat ook dat als een vrouw niet meer ongesteld is ze twee runderen en anders duiven moet offeren en ze dan weer rein is.
En meer van die dingen waar we ons ook allang niet meer aan houden.

En de homo's die ik ken, ik ken voornamelijk mannelijk homo's, ja, dat ligt in hun aard.
Ik denk dat God iedereen accepteert met zijn aard.

En verwachten dat een homo niet praktiseert?

Dat is mi zo ongeveer hetzelfde als vragen dat een hetero niet praktiseert.

Door het geloof is iedereen behouden, homo's en hetero's.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 augustus 2013, 10:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 10:58
 
SHANITA130 schreef:
Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”

Ik denk dat deze tekst van toepassing is op hetero's want er staat: natuurlijke omgang opgegeven voor onnatuurlijke.

Ze zijn daarmee van God afgedwaald. Ze achten het ook beneden hun waardigheid God te erkennen.

Ook in tegenspraak met de gelovige homo's.

Verder zie ik geen anti homo teksten, ja hehe, OT, daar staat ook dat als een vrouw niet meer ongesteld is ze twee runderen en anders duiven moet offeren en ze dan weer rein is.
En meer van die dingen waar we ons ook allang niet meer aan houden.

En de homo's die ik ken, ik ken voornamelijk mannelijk homo's, ja, dat ligt in hun aard.
Ik denk dat God iedereen accepteert met zijn aard.

En verwachten dat een homo niet praktiseert?

Dat is mi zo ongeveer hetzelfde als vragen dat een hetero niet praktiseert.

Door het geloof is iedereen behouden, homo's en hetero's.



Dus een hetero man mag het niet doen met en hetero man?
Omdat hun geaardheid hetero is?

Een homo mag het doen met een homo?
Omdat hun geaardheid zo is?

Wat is dan het verschil tussen hun geslachtsdaden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 13 Volgende
Pagina 7 van 13