ChristianMatch
 


Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 16:52
 
Petra:
Quote:
De homo wereld is heel hard, het is niet alleen samen vlindertjes hand in hand bekijken
Nee parkeerplaatsen vol met mannen die nog niet voor hun homo zijn goed durven uitkomen en studie is op d eparkeerplaats met wisselende contacten van alles doen, wat puur sexueel is, heeft niks met liefde te maken
Dus homo,'s kunnen nog wel Es' sexueeel aardig verkeerd bezig zijn, daardoor in een web komen van sexverslavind met mannelijke geslacht
Deze bekeerde, ging niet mis door dat hij liefdevolle relatie miste
Hij miste sex. Ging op ongezonde manier sexuele relaties dus aan met meerderen.
Om daar de oorzaak te leggen bij, het komt doordat hij zijn Gevoelens niet kon uiten....
Ik denk dat er meer achter zit, zoiets als een spinnenweb van de tegenstander met daarbij een afdwaling op het gebied van sex.

Zo, nou dan moet je eens kijken in sommige grote steden, wat daar aan wisselende contacten is, seksueel, niets met liefde.
Ja, en dan heb ik het nu over 20 jaar geleden, ja, dus nu zou het nog veel erger zijn.
Ik was echt stomverbaasd wat je tegenkomt in clubs ed. Hele orgies, open en bloot voor hetero's. Clubs voor jongeren, waar iedereen open en bloot....
Parenclubs Zieke smiley Neehee, wat dat betreft is dat echt niet meer dan bij homo's...

Ik denk dat is menselijk, en ja als je niet bekeerd bent, ja, kan je daarin mee, discotheken met thema, dat iedereen in zijn lingerie moet komen...
Ja, dan kan je je wel indenken, en dan met een extasie pilletje...

Ja, ook gewone kantoormensen, managers, etc. die daar komen in het weekend. En dat is zelfs, onder de niet christenen zelfs heel normaal, als je zo in het weekend uit je dak gaat, met wisselende contacten, extasie en wat al niet meer pilletjes. En dan doel ik nu alleen op hetero's.

En ja, in de homo scene kom je dezelfde zaken tegen maar dan voor homo's.

Maar geen een christelijke homo die zich daar gaat vertonen.

Ja, behalve als ze niet gewoon worden geaccepteerd, en daar wel, ja dan jaag je ze daar naar toe als het ware.

S. Het is mooi als iemand tot bekering komt, en deze zaken niet meer doet, of dat nu een hetero of homo is.

Trouwens, Homo's zijn leuke mannen, ze doen altijd leuk, grappig en kunnen juist ook heel serieus zijn.
S. Vindt homo mannen leuke vrolijke mensen en wordt er blij van.

Het is hun aard. Aangeboren of aangeleerd, zie nature of nurture, ja, ik hou van mannelijke homo's en de enige vrouwelijk homo die ik ken daar zie je niets aan, je moet het weten, en die is zoo aardig heeft respect en haalt het niet in d'r hoofd om advances te maken.

Komt bij, voor homo-zijn kies je niet, dat bén je. Itt stelen of manipuleren, daar kan je voor kiezen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 augustus 2013, 16:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 17:07
 
THOMAS968 schreef:
Quote:
Homofilie is aantoonbaar aangeboren, daarover bestaat geen enkele twijfel meer. Het is ook geen ziekte, dus het kan ook niet worden genezen, of je zou een deel uit de hersens moeten weghalen, wat in dit geval overgens vanuit het standpunt van de hersenschirurg niet kan,

Mensen die zeggen dat ze het kunnen 'genezen', liegen aantoonbaar.


Ahum, ja en als het nurture is, aan zou het theoretisch genezen moeten kunnen worden. Als degene dat zelf zou willen natuurlijk, anders niet natuurlijk.

Iemand die een verkeerd vaderbeeld heeft gekregen etc. Bijvoorbeeld iemand die heeft gezien hoe vader met zijn zus(en), zusjes 'omging', die zag hoe zijn moeder werd mishandeld, al dan niet verbaal of non verbaal of beide....etc.

Maar ja, ik zeg ook theoretisch, dat zou uren per dag, jaren kosten, alles onder ogen moeten willen zien, opnieuw trauma's openbreken, huisjes die zijn opgebouwd omverwerpen...pffffft.

En...dan blijft dus ook nog steeds niet te verklaren waarom er dus ook velen homo's voorkomen in lieve, harmonieuze, gezellige, goede families en gezinnen. Die zijn zo geboren denk ik.

Iig, ik moet er echt niet aan denken om een homo te moeten veranderen, of degene zou het zelf moeten willen en dan kan dat mi alleen in geval van nurture.
Ik vind het leuke en positieve mensen, kan lachen met ze! En er ook een hele hoop van leren! Juist omdat ze zo positief in het leven staan!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 augustus 2013, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 18:29
 
SHANITA130 schreef:
THOMAS968 schreef:



Ahum, ja en als het nurture is, aan zou het theoretisch genezen moeten kunnen worden. Als degene dat zelf zou willen natuurlijk, anders niet natuurlijk.

Iemand die een verkeerd vaderbeeld heeft gekregen etc. Bijvoorbeeld iemand die heeft gezien hoe vader met zijn zus(en), zusjes 'omging', die zag hoe zijn moeder werd mishandeld, al dan niet verbaal of non verbaal of beide....etc.

Maar ja, ik zeg ook theoretisch, dat zou uren per week, jaren kosten, alles onder ogen moeten willen zien, opnieuw trauma's openbreken, huisjes die zijn opgebouwd omverwerpen...pffffft.

En...dan blijft dus ook nog steeds niet te verklaren waarom er dus ook velen homo's voorkomen in lieve, harmonieuze, gezellige, goede families en gezinnen. Die zijn zo geboren denk ik.

Iig, ik moet er echt niet aan denken om een homo te moeten veranderen, of degene zou het zelf moeten willen en dan kan dat mi alleen in geval van nurture.

quote:
Ik vind het leuke en positieve mensen, kan lachen met ze! En er ook een hele hoop van leren! Juist omdat ze zo positief in het leven staan!

Dat kan ik ook in een circus met een clown..
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 18:39
 
PETRA373 schreef:
r

Omdat ik vrijgezelle cristen ben, begin ik toch ook geen sexuele relaties met anderen uit mijn gemeente
De homo wereld is heel hard, het is niet alleen samen vlindertjes hand in hand bekijken
Nee parkeerplaatsen vol met mannen die nog niet voor hun homo zijn goed durven uitkomen en studie is op d eparkeerplaats met wisselende contacten van alles doen, wat puur sexueel is, heeft niks met liefde te maken
Dus homo,'s kunnen nog wel Es' sexueeel aardig verkeerd bezig zijn, daardoor in een web komen van sexverslavind met mannelijke geslacht
Deze bekeerde, ging niet mis door dat hij liefdevolle relatie miste
Hij miste sex. Ging op ongezonde manier sexuele relaties dus aan met meerderen.
Om daar de oorzaak te leggen bij, het komt doordat hij zijn Gevoelens niet kon uiten....
Ik denk dat er meer achter zit, zoiets als een spinnenweb van de tegenstander met daarbij een afdwaling op het gebied van sex.

Ps. Wil niet zeggen dat er ook homo,'s zijn met liefdevolle oprechte relaties en monogaam.
Maar eh ha ha in de homowereld is ook een heel duistere kant, waar veel homo,'s mee inaanraking komen.

Dat mis ik altijd in de discusies, als of alle homo,'s samen altijd geweldigge relatie hebben, Samen vlindertjes kijken.... E ha ha , heb toch aardig wat homo,'s gekend in me leven, viel mij op dat hun sexuele leven erg heftig is
, wat ik me wel Es' afvraag is of dat toch ook niet komt doordat als we afdwalen op de weg van een gezonde sexuele relatie, we steeds verder zakken en dieper

En ja ook hetero,'s dwalen aardig wat af.
En begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen homo,'s, Wel denk ik dat het Gods bedoeling niet was, Moeilijk onderwerp, vooral voor ons, want wij hebben die gevoelens niet en wat kunnen wij er over oordelen???.


Daaruit blijkt maar weer dat homo's net gewone mensen zijn, die doen ook niet altijd leuk en maken zich ook schuldig aan allerlei zaken die God verboden heeft.
Je zal maar homo zijn en dit topic maar lezen, door mensen die overal wat van vinden., vooral over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben en weinig liefdevol.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 13 augustus 2013, 18:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 18:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Daaruit blijkt maar weer dat homo's net gewone mensen zijn, die doen ook niet altijd leuk en maken zich ook schuldig aan allerlei zaken die God verboden heeft.
Je zal maar homo zijn en dit topic maar lezen, door mensen die overal wat van vinden., vooral over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben en weinig liefdevol.

dat zeg je goed...dat Homo,s net gewone mensen zijn..

behalve dat ze met hun geslachtsgemeenschap de weg van de natuur kompleet kwijt zijn..

Ik heb niks tegen mannen die elkaar liefhebben,maar als je als man niet meer weet waarvoor de geslachtsgemeenschap dient..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 19:37
 
WILLEMIJN232 schreef:
Daaruit blijkt maar weer dat homo's net gewone mensen zijn, die doen ook niet altijd leuk en maken zich ook schuldig aan allerlei zaken die God verboden heeft.
Je zal maar homo zijn en dit topic maar lezen, door mensen die overal wat van vinden., vooral over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben en weinig liefdevol.

Heel wat homo,'s die hun hart uitstorten, vertellen zelf over deze ervaringen en hoe hard de homo wereld is willemijn.
Jij vind het niet liefdevol, ik kaart gewoon de werkelijkheid aan, die hier niet meegenomen word in de discusie.

Lijkt wel als of hier alleen over samen vlindertjes kijken en handje vasthouden word gedacht tussen twee mannen.
Beetje romantisch beeld van de homo man, werkelijkheid is hard, ten eerste de maatschappij die je veroordeelt als mens, ten twede je zoekt een liefdevolle partner, maar komt heel veel hardheid tussen homo,'s tegen.

En veel homo,'s die beetje...... over de grens gaan met sex.

Maar je denkt maar , en veroordeelt me schrijven maar. Als jij er een probleem mee hebt is dat jouw probleem.
Dit zijn mijn ervaringen die ik heb met homo,'s in het leven, maar als je goed leest zie je ook dat ik schrijf, misschien ik toevallig alleen die groep homo,'s tegen ben gekomen????

Enfin laat de discusie aan jullie over, en aan degenen die denken alles beter te weten.... Vreemd wel dat sommigge van jullie nooit een homo zijn tegengekomen die jullie deze kant vertelt heeft.

En nogmaals , lees goed wat ik schrijf, ik heb niks tegen homo,'s, wel me vraagtekens over hun geaardheid, is die echt, of een afdwaling?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:02
 
CHRISTIAN542 schreef:
dat zeg je goed...dat Homo,s net gewone mensen zijn..

behalve dat ze met hun geslachtsgemeenschap de weg van de natuur kompleet kwijt zijn..

Ik heb niks tegen mannen die elkaar liefhebben,maar als je als man niet meer weet waarvoor de geslachtsgemeenschap dient..

Je doet me denken aan de quiz de slechtste echtgenoot van Nederland , daar was ook een man die sex alleen nodig vond voor de voortplanting en niet iets vond van verlangens en behoeftes als je elkaar liefhebt, of je nu homo, lesbisch of hetro bent. Nee, functioneel, nou ja, dat kan natuurlijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:03
 
PETRA373 schreef:
Heel wat homo,'s die hun hart uitstorten, vertellen zelf over deze ervaringen en hoe hard de homo wereld is willemijn.
Jij vind het niet liefdevol, ik kaart gewoon de werkelijkheid aan, die hier niet meegenomen word in de discusie.

Lijkt wel als of hier alleen over samen vlindertjes kijken en handje vasthouden word gedacht tussen twee mannen.
Beetje romantisch beeld van de homo man, werkelijkheid is hard, ten eerste de maatschappij die je veroordeelt als mens, ten twede je zoekt een liefdevolle partner, maar komt heel veel hardheid tussen homo,'s tegen.

En veel homo,'s die beetje...... over de grens gaan met sex.

Maar je denkt maar , en veroordeelt me schrijven maar. Als jij er een probleem mee hebt is dat jouw probleem.
Dit zijn mijn ervaringen die ik heb met homo,'s in het leven, maar als je goed leest zie je ook dat ik schrijf, misschien ik toevallig alleen die groep homo,'s tegen ben gekomen????

Enfin laat de discusie aan jullie over, en aan degenen die denken alles beter te weten.... Vreemd wel dat sommigge van jullie nooit een homo zijn tegengekomen die jullie deze kant vertelt heeft.

En nogmaals , lees goed wat ik schrijf, ik heb niks tegen homo,'s, wel me vraagtekens over hun geaardheid, is die echt, of een afdwaling?

Petra, deze discussie gaat over het hebben van een relatie van liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Wat jij hier allemaal schrijft, heeft hier niets mee te maken.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 13 augustus 2013, 20:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:09
 
JANS221 schreef:
Petra, deze discussie gaat over het hebben van een relatie van liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Wat jij hier allemaal schrijft, heeft hier niets mee te maken.


Daar heb ik het ook over en ik weet ook wel wat er in de wereld te koop is , maar inderdaad ik heb het over relaties van liefde en trouw en niet over incest, overspel enz enz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:21
 
CHRISTIAN542 schreef:
Dat kan ik ook in een circus met een clown..
Clown smiley

Ik haat circussen Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:37
 
SHANITA130 schreef:
Ik haat circussen Woedende smiley

Hadden we het er niet over homo's, heel wat anders dan circussen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:44
 
PETRA373 schreef:
Heel wat homo,'s die hun hart uitstorten, vertellen zelf over deze ervaringen en hoe hard de homo wereld is willemijn.
Jij vind het niet liefdevol, ik kaart gewoon de werkelijkheid aan, die hier niet meegenomen word in de discusie.

Lijkt wel als of hier alleen over samen vlindertjes kijken en handje vasthouden word gedacht tussen twee mannen.
Beetje romantisch beeld van de homo man, werkelijkheid is hard, ten eerste de maatschappij die je veroordeelt als mens, ten twede je zoekt een liefdevolle partner, maar komt heel veel hardheid tussen homo,'s tegen.

En veel homo,'s die beetje...... over de grens gaan met sex.

Maar je denkt maar , en veroordeelt me schrijven maar. Als jij er een probleem mee hebt is dat jouw probleem.
Dit zijn mijn ervaringen die ik heb met homo,'s in het leven, maar als je goed leest zie je ook dat ik schrijf, misschien ik toevallig alleen die groep homo,'s tegen ben gekomen????

Enfin laat de discusie aan jullie over, en aan degenen die denken alles beter te weten.... Vreemd wel dat sommigge van jullie nooit een homo zijn tegengekomen die jullie deze kant vertelt heeft.

En nogmaals , lees goed wat ik schrijf, ik heb niks tegen homo,'s, wel me vraagtekens over hun geaardheid, is die echt, of een afdwaling?

Hoe weet je dit? Waar haal je dit uit? Alsof anderen die kant van de wereld niet kennen uit verhalen of uit familie/vrienden contacten?

Ook is het een beetje een zwaktebod om gewild onverschillig tijdens een discussie te zeggen: "Enfin laat de discussie aan jullie over en aan degenen die denken alles beter te weten." Het voegt toch niets toe als je met elkaar praat (zowel live, als in een discussie op CM) om dit tegen elkaar te zeggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hadden we het er niet over homo's, heel wat anders dan circussen?

Ja, idd.

Ik mag die mensen graag, ja, soms zie je het meteen aan gedrag, en manier van praten, ja, dat vind ik bemoedigend. zo positief en vrolijk in het leven staan. Gewoon leuke mensen.

Ja, toen zei Christian daarop zoiets van dan ga ik wel naar een circus, als ik dat wil, leuke mensen oid.....Nou wil het geval ik hou niet eens van circussen, zou er nooit heen willen, dat is gespeelde domheid, wat clowns daar doen, ja, dat is mijn humor niet.

En ik denk, ja God vraagt niet het onmogelijke, en dat is een homo veranderen, want nature of nurture, het is namelijk wel de aard van iemand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:56
 
Seksuele uitspattingen komen zowel bij homo's als hetero's voor.Het is wel dat deze uitspattingen bij homo's misschien dan wat extremer is juist omdat het allemaal in het geniep moet gebeuren.Het lijkt me dat iedereen het erover eens zal zijn dat deze uitspattingen voor zowel homo's als hetero's tot de zonde "lust" behoren en hierbij hebben ook beide groepen een keuze in.
Sex op basis van ongelijkwaardigheid en puur vanuit lust van een kant is dat natuurlijk ook,maakt niet uit of dat nu pedofiel,homo of hetero is.
Naar mijn idee is sex alleen gerechtvaardigd als pure liefdesdaad.
Sex in de kern is er om voortplanting maar alleen de dieren gebruiken het geheel alleen om die reden,wij mensen hebben van God de liefde gekregen die daarbij ook een rol speelt en wat ons onderscheid van het dierenrijk.
Sex zonder liefde is alleen maar lust en lust is een der hoofdzondes en ik ben er ook zeker wel van overtuigd dat die lust een gruwel voor God is.
Maar is liefde ook een gruwel voor God? en alles wat er uit die liefde voortvloeit?Ik heb ook sterk het idee dat die bijbelse teksten ook meer op die lust doelen dan op de liefde en daarbij is het ook nog eens zo dat de homoseksuele relatie uit liefde pas vrij recentelijk bij mensen als zijnde een mogelijkheid bekend en geaccepteerd is.Ik denk dat in bijbelse tijd de uitspattingen der lust ook de enige weg was die een homo kon bewandelen en de enige weg die men toen ook kende.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 21:03
 
JOL252 schreef:
Hoe weet je dit? Waar haal je dit uit? Alsof anderen die kant van de wereld niet kennen uit verhalen of uit familie/vrienden contacten?

Ook is het een beetje een zwaktebod om gewild onverschillig tijdens een discussie te zeggen: "Enfin laat de discussie aan jullie over en aan degenen die denken alles beter te weten." Het voegt toch niets toe als je met elkaar praat (zowel live, als in een discussie op CM) om dit tegen elkaar te zeggen?

Ja, Jol,

Ik ben toen ik pas gelovig was gehersenspoelt met 'homo zijn is zonde, gruwel', wat al niet meer....

Ja, nu ik zelf nadenk, ja, denk ik genuanceerder.

Ik hou van mensen en ik denk ja God ziet het hart aan.

Deze maatschappij doet, gelukkig, nu zoveel moeite om de discriminatie van homo's uit te roeien.

En dan lees ik weer kritiek over de roze weet ik veel wat, in Amsterdam, met boten over de grachten, gezellig, mooie weer, mensen zijn vrolijk....Wat is dáar mis mee?

Dan denk ik, nee, moet je eens kijken wat er 2 muisklikken verderop gebeurt aan onder andere mensenhandel...op 18+ sites, dát vind ik pas bedroevend....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 21:06
 
SHANITA130 schreef:
Ja, Jol,

Ik ben toen ik pas gelovig was gehersenspoelt met 'homo zijn is zonde, gruwel', wat al niet meer....

Ja, nu ik zelf nadenk, ja, denk ik genuanceerder.

Ik hou van mensen en ik denk ja God ziet het hart aan.

Deze maatschappij doet, gelukkig, nu zoveel moeite om de discriminatie van homo's uit te roeien.

En dan lees ik weer kritiek over de roze weet ik veel wat, in Amsterdam, met boten over de grachten, gezellig, mooie weer, mensen zijn vrolijk....Wat is dáar mis mee?

Dan denk ik, nee, moet je eens kijken wat er 2 muisklikken verderop gebeurt aan onder andere mensenhandel...op 18+ sites, dát vind ik pas bedroevend....

Tja en dat hoeft wat mij betreft nou weer niet, dat gewild demonstratieve extravagante overspoelende ... het is denk ik weer een uitvloeisel van datgene waar zij tegen aan proberen te beuken om erkend te worden maar wat mij betreft weer té.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 augustus 2013, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 21:16
 
Oh, heerlijk, gezellig samen met iemand, úren over de grachten zwalken, alleen maar mensen die lachen om je heen, vrolijke mensen, ja ook veel toeristen, ja, net zoiets al Koninginnedag, Héérlijk Kwijlende smiley

Ja, je moet wel de omwegen kennen anders zit je binnen no time vast op een hoofdweg in een menigte die bijna niet meer beweegt, maar ja, als je dat weet...en dan zonnetje erbij.... Engeltje smiley

Maar, off topic...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 10:05
 
PETRA373 schreef:
Heel wat homo,'s die hun hart uitstorten, vertellen zelf over deze ervaringen en hoe hard de homo wereld is willemijn.
Jij vind het niet liefdevol, ik kaart gewoon de werkelijkheid aan, die hier niet meegenomen word in de discusie.

Lijkt wel als of hier alleen over samen vlindertjes kijken en handje vasthouden word gedacht tussen twee mannen.
Beetje romantisch beeld van de homo man, werkelijkheid is hard, ten eerste de maatschappij die je veroordeelt als mens, ten twede je zoekt een liefdevolle partner, maar komt heel veel hardheid tussen homo,'s tegen.

En veel homo,'s die beetje...... over de grens gaan met sex.

Maar je denkt maar , en veroordeelt me schrijven maar. Als jij er een probleem mee hebt is dat jouw probleem.
Dit zijn mijn ervaringen die ik heb met homo,'s in het leven, maar als je goed leest zie je ook dat ik schrijf, misschien ik toevallig alleen die groep homo,'s tegen ben gekomen????

Enfin laat de discusie aan jullie over, en aan degenen die denken alles beter te weten.... Vreemd wel dat sommigge van jullie nooit een homo zijn tegengekomen die jullie deze kant vertelt heeft.

En nogmaals , lees goed wat ik schrijf, ik heb niks tegen homo,'s, wel me vraagtekens over hun geaardheid, is die echt, of een afdwaling?


De echte wereld is voor iedereen hard Petra. Als ik hoor dat in jouw gemeente iemand die een kinderhuis bestuurt ook van incest wordt beticht is dat ook erg. Maar zijn daarom alle mannen slecht? Dat is de nuance die ik in jouw betoog mis......
Ik denk zeker niet alles beter te weten, ik denk er anders over.
Verder ben ik het met Jol eens dat het bijzonder is dat je hier een heel stuk schrijft over homo"s en vervolgens zegt: jullie denken het beter te weten dus ik discussieer niet meer mee? Dus begrijp ik het goed dat je alleen even jouw mening wilt deponeren en als mensen het er niet mee eens zijn je dan stopt met verdere discussie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 10:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Daar heb ik het ook over en ik weet ook wel wat er in de wereld te koop is , maar inderdaad ik heb het over relaties van liefde en trouw en niet over incest, overspel enz enz

Ja inderdaad zou bijna vergeten dat het hier over homohuwelijken gaat Verlegen lachende smiley
Sorry ik heb er ook van alles bij gehaald. Maar het kwartje valt bij mij nu pas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 10:33
 
JANS221 schreef:
Petra, deze discussie gaat over het hebben van een relatie van liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Wat jij hier allemaal schrijft, heeft hier niets mee te maken.


mijn schrijven is na aanleiding van een stukje waar jol schrijft over een christelijke homo, die bekeerd was en vervolgens mis gaat met andere gemeente leden.
ik neem aan dat jol bedoelde dat hij sex met ze had.
dus dat was denk ik niks op zoek na liefdevolle relatie, maar iemand uit de homowereld,die verkeerd bezig was, die niet kon stoppen en zijn dingen binnen de gemeente doorzette. met de nadruk op denk he...

en begrijp dat ik bot overkwam willenmijn, irriteer me er aan dat door sommiggen word het gedaan als of het allemaal rozen geur en manen schijn is.

en wou e r nou net van gedachten over wissellen. want zelf weet ik niet wat ik er van moet denken. om dan gelijk reacties te lezen van dit is niet liefdevol....
zo,n reactie van jol vind ik nou een mooie en eerlijke reactie, als of er geen minpunt over de homo,s mag worden besproken is het hier een beetje voor mijn gevoel,
maar jol schrijft gewoon eerlijk dat ze de roze dag in amsterdam iets te vind.
vind ik ook en vind ik ook als hetero,s zo iets doen.

maar wat heeft het voor nut om verder te discussiëren????
ik heb wat gedachten in het topic gegooid, waar in eerste instantie niet echt fijn op in word gegaan. kijk maar bv met de mening dat dat schrijven niet liefdevol is.
als of die kant niet mag worden besproken die zeker wel er is en waar homo,s zelf ook tegen aanlopen met hun zijn.
tenminste de homo,s die ik ben tegen gekomen en waar ik na geluisterd heb wel.

dus tot zover mijn bijdrage aan dit topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 11:07
 
PETRA373 schreef:
mijn schrijven is na aanleiding van een stukje waar jol schrijft over een christelijke homo, die bekeerd was en vervolgens mis gaat met andere gemeente leden.
ik neem aan dat jol bedoelde dat hij sex met ze had.
dus dat was denk ik niks op zoek na liefdevolle relatie, maar iemand uit de homowereld,die verkeerd bezig was, die niet kon stoppen en zijn dingen binnen de gemeente doorzette. met de nadruk op denk he...

Hij bleef dus uit de homoscene weg en richtte zich (in alle oprechtheid) op wat hij dacht dat hij voor God goed deed. Hij ging alleen op bepaalde zaken de mist in, jij vult in seks met gemeente leden, ik denk dat het niet zover kwam maar wel zijn er verwarrende dingen gebeurt.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat er binnen de christelijke wereld, met alle goede bedoelingen ten spijt maar zo schadelijk, geen plek is voor de andersgeaarden omdat ze of moeten genezen of bevrijd moeten worden. In plaats dat ze zichzelf gewoon mogen accepteren en er bij mogen horen. God zelf gaat wel met ze aan de slag net zoals met jou en mij.

Wat ik nog meer bedoel te zeggen is dat door de houding binnen de christelijke wereld met al die goede bedoelingen ten spijt de emoties en gevoelens van de anders geaarde broer of zus moeten onderduiken omdat zij onbegrip en afwijzing ontmoeten: "ze moeten veranderen en zich bekeren" in plaats dat ze (eerst) thuis mogen komen/zijn en geaccepteerd worden als ten eerste mens. De bijbel met alle gebezigde gruwelteksten wordt over hen uitgestort en de uitwerking is duidelijk: ze moeten zich bijzonder slecht en zondig voelen (met alle vooroordelen dat een homoseksueel vast ook pedo is of wordt en er in ieder geval aan gelijk staat). Hoe veilig is het voor hen bij ons?
Waar moeten al die onderduikende gedachten en emoties/gevoelens die ze niet mogen tonen heen? Ja naar Jezus, word er dan gezegd. Of trouw en ervaar hoe het "gezonde seksleven" is... Die onderduikende gevoelens/gedachten etc. vinden dan vaak een uitweg in het heimelijke omdat men er geen raad (meer) mee weet. En dan kunnen er dus ook excessen plaatsvinden.

Ik denk dat je gelijk hebt, wat weten wij er eigenlijk van. Jij hebt gesproken met homo's van die kant van hun wereld en ja er is veel hardheid en eenzaamheid. En nee het is niet allemaal rozeblaadjes en vlindertjes. Dat is dus 2 uitersten tegenover elkaar zetten. Hopelijk zijn wij er met zijn allen achter gekomen dat die twee uitersten een vertekend beeld geven en er meer kleuren op het palet zijn.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 14 augustus 2013, 11:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 11:31
 
Mardie881:
Quote:
De gruwel van homoseksualiteit zal iedere hetero wel kennen als die bijvoorbeeld homo's ziet kussen dus die gruwel bestaat maar is dat voor ons dan een reden deze mensen te veroordelen?

Ja, als je dat de 1ste keer ziet sta je raar te kijken, tenminste ik wel.

Maar ik ben er aan gewent vind het heel normaal nu, niets aan de hand!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 11:38
 
JOL252 schreef:
Hij bleef dus uit de homoscene weg en richtte zich (in alle oprechtheid) op wat hij dacht dat hij voor God goed deed. Hij ging alleen op bepaalde zaken de mist in, jij vult in seks met gemeente leden, ik denk dat het niet zover kwam maar wel zijn er verwarrende dingen gebeurt.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat er binnen de christelijke wereld, met alle goede bedoelingen ten spijt maar zo schadelijk, geen plek is voor de andersgeaarden omdat ze of moeten genezen of bevrijd moeten worden. In plaats dat ze zichzelf gewoon mogen accepteren en er bij mogen horen. God zelf gaat wel met ze aan de slag net zoals met jou en mij.

Wat ik nog meer bedoel te zeggen is dat door de houding binnen de christelijke wereld met al die goede bedoelingen ten spijt de emoties en gevoelens van de anders geaarde broer of zus moeten onderduiken omdat zij onbegrip en afwijzing ontmoeten: "ze moeten veranderen en zich bekeren" in plaats dat ze (eerst) thuis mogen komen/zijn en geaccepteerd worden als ten eerste mens. De bijbel met alle gebezigde gruwelteksten wordt over hen uitgestort en de uitwerking is duidelijk: ze moeten zich bijzonder slecht en zondig voelen (met alle vooroordelen dat een homoseksueel vast ook pedo is of wordt en er in ieder geval aan gelijk staat). Hoe veilig is het voor hen bij ons?
Waar moeten al die onderduikende gedachten en emoties/gevoelens die ze niet mogen tonen heen? Ja naar Jezus, word er dan gezegd. Of trouw en ervaar hoe het "gezonde seksleven" is... Die onderduikende gevoelens/gedachten etc. vinden dan vaak een uitweg in het heimelijke omdat men er geen raad (meer) mee weet. En dan kunnen er dus ook excessen plaatsvinden.

Ik denk dat je gelijk hebt, wat weten wij er eigenlijk van. Jij hebt gesproken met homo's van die kant van hun wereld en ja er is veel hardheid en eenzaamheid. En nee het is niet allemaal rozeblaadjes en vlindertjes. Dat is dus 2 uitersten tegenover elkaar zetten. Hopelijk zijn wij er met zijn allen achter gekomen dat die twee uitersten een vertekend beeld geven en er meer kleuren op het palet zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 11:59
 
Goed stuk jol. En helemaal mee eens, En eh ik wil niet weten hoeveel hetero,'s er In de kerk zitten die worstelen met bv porno verslaving of noem maar op
Eh ik vergelijk homo,'s niet met pedofielen hoor.
Dus ben het er helemaal mee eens, homo,'s welkom in de kerk
Net zoals ieder ander mens, die ook niet perfect is..Oke geef eerlijk toe eh een pedofiel...... Maar daar gaat het niet over.
Alleen de vraag over huwelijk, moeilijk....
Kan er geen mening echt over vormen, lees de voors en de tegens hier en
Weet het antwoord niet.
en ben overtuigd van de oprechtheid van homo,'s die willen trouwen, alleen heeft het echt Gods goedkeuring????
enfin beter ga ik met me vraag na god, en bid om wijsheid en volg jullie meningen verder.

Ps me woorden over ieder ander mens die niet perfect is, wil ik niet mee zeggen dat homo, niet perfect zijn. Voor de goede orde, alleen volgens de meeste kerken is homo zijn een zonde. En dan denk ik. Welke kerkganger is zonder zonde?

Petra die echt oprecht worstelt met vragen over homo, 's die trouwen, wat moet ik er van vinden???? En Es' gaat beginnen..met opruimen


Laatst aangepast door
PETRA373
op woensdag 14 augustus 2013, 12:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 17:44
 
PETRA373 schreef:
Goed stuk jol. En helemaal mee eens, En eh ik wil niet weten hoeveel hetero,'s er In de kerk zitten die worstelen met bv porno verslaving of noem maar op
Eh ik vergelijk homo,'s niet met pedofielen hoor.
Dus ben het er helemaal mee eens, homo,'s welkom in de kerk
Net zoals ieder ander mens, die ook niet perfect is..Oke geef eerlijk toe eh een pedofiel...... Maar daar gaat het niet over.
Alleen de vraag over huwelijk, moeilijk....
Kan er geen mening echt over vormen, lees de voors en de tegens hier en
Weet het antwoord niet.
en ben overtuigd van de oprechtheid van homo,'s die willen trouwen, alleen heeft het echt Gods goedkeuring????
enfin beter ga ik met me vraag na god, en bid om wijsheid en volg jullie meningen verder.

Ps me woorden over ieder ander mens die niet perfect is, wil ik niet mee zeggen dat homo, niet perfect zijn. Voor de goede orde, alleen volgens de meeste kerken is homo zijn een zonde. En dan denk ik. Welke kerkganger is zonder zonde?

Petra die echt oprecht worstelt met vragen over homo, 's die trouwen, wat moet ik er van vinden???? En Es' gaat beginnen..met opruimen

Ik denk ook weleens dat we niet overal wat van hoeven te vinden, vooral over zaken die we toch niet snappen. Je weet, ik ben ziek en dan krijg je ook altijd van die goedbedoelde adviezen die je eigenlijk meer bezeren dan goeddoen, je moet positief denken, je moet wel wat doen, terwijl je alle vormen van het beroerd zijn aan het ervaren bent. Dat doet zeer en ik denk als homo zijnde je dit topic leest je dezelfde ervaring kan hebben die ik heb als mensen dit soort zaken aan mij schrijven cq zeggen.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 14 augustus 2013, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 17:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk ook weleens dat we niet overal wat van hoeven te vinden, vooral over zaken die we toch niet snappen. Je weet, ik ben ziek en dan krijg je ook altijd van die goedbedoelde adviezen die je eigenlijk meer bezeten dan goeddoen, je moet positief denken, je moet wel wat doen, terwijl je alle vormen van het beroerd zijn aan het ervaren bent. Dat doet zeer en ik denk als homo zijnde je dit topic leest dezelfde ervaring kan hebben

Even off topic maar dit is wel het toppunt om van mensen die er niets van weten (neem ik tenminste aan) te horen te krijgen wat je als zieke moet doen en laten. En mág je af en toe even de vlag halfstok hangen? Verdorie zeg. Boze smiley Boze smiley Boze smiley

En vooral dat móeten ...


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 14 augustus 2013, 17:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 18:13
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk ook weleens dat we niet overal wat van hoeven te vinden, vooral over zaken die we toch niet snappen. Je weet, ik ben ziek en dan krijg je ook altijd van die goedbedoelde adviezen die je eigenlijk meer bezeren dan goeddoen, je moet positief denken, je moet wel wat doen, terwijl je alle vormen van het beroerd zijn aan het ervaren bent. Dat doet zeer en ik denk als homo zijnde je dit topic leest je dezelfde ervaring kan hebben

Ik vind dat altijd heel moeilijk, ook altijd heel moeilijk gevonden.

Wat zeg je, tegen iemand die zo ziek is? zoals jij...

Je kan niet, zoals iemand die griep heeft oid, zeggen van oooh wat erg, nou sterkte hoor, wordt maar snel beter.....

Uit onmacht probeer je iets te zeggen...wat dan ook...

Wat zou jij zeggen als iemand zo ziek is als jijzelf bent...

Komt bij, je ziet de uitdrukking niet op iemands gezicht als je iets mailt of schrijft. Of degene mailt of schrijft.

Je kan niet zien, van o, ik kan nu beter niets zeggen, of van o, degene is er zelf erg rustig over, en wil juist dat ik iets zeg..

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 19:31
 
SHANITA130 schreef:
Ik vind dat altijd heel moeilijk, ook altijd heel moeilijk gevonden.

Wat zeg je, tegen iemand die zo ziek is? zoals jij...

Je kan niet, zoals iemand die griep heeft oid, zeggen van oooh wat erg, nou sterkte hoor, wordt maar snel beter.....

Uit onmacht probeer je iets te zeggen...wat dan ook...

Wat zou jij zeggen als iemand zo ziek is als jijzelf bent...

Komt bij, je ziet de uitdrukking niet op iemands gezicht als je iets mailt of schrijft. Of degene mailt of schrijft.

Je kan niet zien, van o, ik kan nu beter niets zeggen, of van o, degene is er zelf erg rustig over, en wil juist dat ik iets zeg..

Zegens!


Het gaat op dit topic niet over mij, maar over homo's.
Hoe zou je als je als homo een liefdevolle relatie hebt je voelen als je dit topic leest. dat bedoelde ik aan te geven. je kan mensen zo onnodig bezeren met opmerkingen.
Een homo weet ook wel wat er in de wereld te koop is en niet iedere homo staat te springen om mee te doen aan de Gay parade.....en dan kunnen opmerkingen zoals wij ze maken zeer doen.....
ik had ook het voorbeeld kunnen gebruiken van opmerkingen tegen dikke mensen of die vooroordelen, die kunnen een ander ook zeer doen.Toevallig gebruikte ik mijn eigen situatie omdat ik ook regelmatig opmerkingen krijg.....niet om er verder op in te gaan. Liever niet zelfs......

k vraag mezelf af: 'Zou de wereld er niet een stuk mooier uitzien als we niet alleen maar rekening houden met onze eigen behoeftes. Meer durven kijken naar de anderen en hoe we er voor elkaar kunnen zijn?' Ik heb zo genoeg van dat veroordelen van andersdenkenden-voelenden....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 14 augustus 2013, 19:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 19:56
 
Misschien irrelevant maar hoe vinden jullie de discussie over homo en sport.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 21:04
 
MARIO216 schreef:
Misschien irrelevant maar hoe vinden jullie de discussie over homo en sport.


Bedoel je deze discussie die vandaag te lezen is?
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/288013_boskamp-homo-zijn-is-niet-gezond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende
Pagina 9 van 13