ChristianMatch
 


Forum

NEDERLAND GAAT EEN GROTE VROUW MISSEN!
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 10:03
 
Ik heb gezegt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 10:10
 
ZEKER WETEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 11:19
 
HEIDE936 schreef:
ZEKER WETEN!

We krijgen er een mooie lieve, ik denk krachtige Maxima voor terug!

En niet te vergeten onze nieuwe Koning Willem Alexander!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 12:51
 
sa is't en net oars. Zij had Fries bloed, vandaar Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:16
 
MAMALOE463 schreef:
We krijgen er een mooie lieve, ik denk krachtige Maxima voor terug!

En niet te vergeten onze nieuwe Koning Willem Alexander!

Een Roomse koningin! Ik vind het heel erg... Dit gaat me echt aan het hart...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:27
 
IFAN841 schreef:
Een Roomse koningin! Ik vind het heel erg... Dit gaat me echt aan het hart...

Wat Rooms?
Ja van huis uit, maar met haar trouwen met Willem Alexander in de hervormde kerk, heeft zij ingestemd met een hervormde protestantse opvoeding voor hun eventuele kinderen later.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 14:27
 
MAMALOE463 schreef:
Wat Rooms?
Ja van huis uit, maar met haar trouwen met Willem Alexander in de hervormde kerk, heeft zij ingestemd met een hervormde protestantse opvoeding voor hun eventuele kinderen later.

Ondertussen stond ze innig grienend voor haar landgenoot in Rome die zich de plaatsvervanger van Christus noemt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:48
 
IFAN841 schreef:
Ondertussen stond ze innig grienend voor haar landgenoot in Rome die zich de plaatsvervanger van Christus noemt!



Wat zegt dat?


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 april 2013, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:53
 
IFAN841 schreef:
Ondertussen stond ze innig grienend voor haar landgenoot in Rome die zich de plaatsvervanger van Christus noemt!

Zeer domme uitspraak die je hier doet en getuigd van weinig respect voor de medemens. Er is volgens mij nog nooit een paus geweest die zich zelf als plaatsvervanger van Jezus heeft gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 21:37
 
PIETER619 schreef:
Zeer domme uitspraak die je hier doet en getuigd van weinig respect voor de medemens. Er is volgens mij nog nooit een paus geweest die zich zelf als plaatsvervanger van Jezus heeft gezien.

Wel, dat is juist de functie van de paus in de RK. Niks respectloos aan. Gewoon de waarheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 21:39
 
JOL252 schreef:
Wat zegt dat?

AHUM??? Ik meen te weten dat Christus de enige Weg is om zalig te worden... Kan me vergissen hoor... Zoveel zegt dat dus!


Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 30 april 2013, 21:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:28
 
IFAN841 schreef:
Wel, dat is juist de functie van de paus in de RK. Niks respectloos aan. Gewoon de waarheid.

is de functie niet van de paus petrus vervangen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit of zoiets? gewoon de leider van de kerk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:38
 
PETRA373 schreef:
is de functie niet van de paus petrus vervangen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit of zoiets? gewoon de leider van de kerk

Check dit eens? http://www.gotquestions.org/Nederlands/vicaris-van-Christus.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:41
 
IFAN841 schreef:
AHUM??? Ik meen te weten dat Christus de enige Weg is om zalig te worden... Kan me vergissen hoor... Zoveel zegt dat dus!


Rustigjes an dan breekt het lijntje niet. Wat ik bedoel met mijn "wat zegt dat" is dat wanneer Maxima, mooi en emotioneel ze (ook vanuit haar cultuur) is, huilt dat nog niets zegt over eventuele verering van een mens (dat hoor ik achter jouw woorden). Hoogstens zegt het iets over haar intense beleving. Zo stroomde het ook bij haar op haar trouwdag toen er muziek klonk vanuit haar vaderland. Meer zie ik er momenteel niet achter. Ik heb haar nog niet de Verlosser horen verloochenen dus ik zou wat voorzichtig zijn met dergelijke uitlatingen. Je kan daarmee zomaar een medemens verketteren en daar is in de geschiedenis zo het een en ander in geblunderd.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 april 2013, 22:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:46
 
JOL252 schreef:
Rustigjes an dan breekt het lijntje niet. Wat ik bedoel met mijn "wat zegt dat" is dat wanneer Maxima, mooi en emotioneel ze (ook vanuit haar cultuur) is, huilt dat nog niets zegt over eventuele verering van een mens (dat hoor ik achter jouw woorden). Hoogstens zegt het iets over haar intense beleving. Zo stroomde het ook bij haar op haar trouwdag toen er muziek klonk vanuit haar vaderland. Meer zie ik er momenteel niet achter. Ik heb haar nog niet de Verlosser horen verloochenen dus ik zou wat voorzichtig zijn met dergelijke uitlatingen. Je kan daarmee zomaar een medemens verketteren en daar is in de geschiedenis zo het een en ander in geblunderd.

Luister eens, ze maakte een een knieval voor hem. Heel simpel...
http://nos.nl/koningshuis/video/486233-korte-ontmoeting-willemalexander-en-maxima-met-paus-franciscus.html


Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 30 april 2013, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:55
 
IFAN841 schreef:
Luister eens, ze maakte een een knieval voor hem. Heel simpel...
http://nos.nl/koningshuis/video/486233-korte-ontmoeting-willemalexander-en-maxima-met-paus-franciscus.html

Mensen maken ook een buiging voor een koning uit respect. Ik weet niet waar jij je nu sappel over maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:57
 
JOL252 schreef:
Mensen maken ook een buiging voor een koning uit respect. Ik weet niet waar jij je nu sappel over maakt.

Maar voor iemand die zichzelf plaatsvervanger van Christus noemt hoor je geen buiging te maken. En al helemaal niet als je Protestant bent! Schande!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:02
 
IFAN841 schreef:
Maar voor iemand die zichzelf plaatsvervanger van Christus noemt hoor je geen buiging te maken. En al helemaal niet als je Protestant bent! Schande!


Wat hoort en wat niet hoort. En zo komen de oordelen in de wereld. Als je je zorgen maakt over het zieleheil van Maxima zou ik veel meer zorg en liefde in je reactie verwachten.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 april 2013, 23:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:26
 
JOL252 schreef:
Wat hoort en wat niet hoort. En zo komen de oordelen in de wereld. Als je je zorgen maakt over het zieleheil van Maxima zou ik veel meer zorg en liefde in je reactie verwachten.

Hoorn ligt bij Enkhuizen en ik dacht dat jij alleen de Bijbel als richtlijn had??? En hoeveel zorgen heb je zelf over Maxima's zieleheil? Het maakt je blijkbaar niks uit waar het met Maxima naartoe gaat.. Check jezelf dus eerst maar eens...


Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 30 april 2013, 23:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:32
 
Waar gaat deze discussie eigenlijk nu over? Maxima is nog steeds Rooms Katholiek. Dat heeft ze zelf aangegeven. Het lijkt in deze discussie net of het niet goed kan komen met je zieleheil als je RK bent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 00:08
 
ROELANDE345 schreef:
Waar gaat deze discussie eigenlijk nu over? Maxima is nog steeds Rooms Katholiek. Dat heeft ze zelf aangegeven. Het lijkt in deze discussie net of het niet goed kan komen met je zieleheil als je RK bent?

Bedankt voor je bijval. Die zieleheil is er ff bijgehaald als zijweg. Maar je hebt gelijk: God kan ook met een kromme stok een rechte slag slaan. Dat is inderdaad niet aan ons mensen. Dat neemt niet weg dat WA zijn verantwoordelijkheid had moeten kennen en dus nooit voor Maxima had mogen kiezen. Derhalve is Maxima gewoon Rooms. Katholiek ben ik namelijk ook omdat Katholiek Algemeen Christelijk betekend.


Laatst aangepast door
IFAN841
op woensdag 1 mei 2013, 00:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 00:20
 
Een grote Vrouw schreef Ifan..

Ik wil daar wat over zeggen,

Zij,zo ik dacht en zag..
Leefde in afhankelijkheid,en van daaruit handelde zij ook.


Ook op deze dag blijft het waar;
Zo God de stad niet bouwt,tevergeefs bouwen de bouwlieden daaraan.


Laatst aangepast door
HEIDE936
op woensdag 1 mei 2013, 00:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 00:27
 
HEIDE936 schreef:
Zo God de stad niet bouwt,tevergeefs bouwen de bouwlieden daaraan.

Van harte mee eens. Als je daarmee wilt zeggen dat wij mensen maar van alles zitten te bedenken maar dat God het laatste woord heeft, dan kan ik je niet anders dan gelijk geven! En toch blijf ik moeite houden met een Roomse koningin...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 00:38
 
IFAN841 schreef:
Van harte mee eens. Als je daarmee wilt zeggen dat wij mensen maar van alles zitten te bedenken maar dat God het laatste woord heeft, dan kan ik je niet anders dan gelijk geven! En toch blijf ik moeite houden met een Roomse koningin...


Deze tijd..modern genoemd of niet
Kan net zo goed niet zonder God of gebod!

Hoop dat God ons nabij blijft.
Als HIJ zich terug trekt,dan zijn we overgeleverd..

Verwacht meer van God Ifan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 05:29
 
IFAN841 schreef:
Hoorn ligt bij Enkhuizen en ik dacht dat jij alleen de Bijbel als richtlijn had??? En hoeveel zorgen heb je zelf over Maxima's zieleheil? Het maakt je blijkbaar niks uit waar het met Maxima naartoe gaat.. Check jezelf dus eerst maar eens...


Je maakt hier een uitglijder en spint hier door op de zijweg die jij noemde in de privé-chat waar je gisteravond zonder voeten te vegen mee binnen zeilde. Je noemde, voor de goede orde, de Heidelbergse catechismus als een soort van heilig en door de Heilige Geest geïnspireerd woord naast de bijbel. Hier heb ik mijn vraagtekens bij gezet. Lijkt me goed dit nog even te noemen want anders wordt het zo'n steek van opzij en verwarrend voor de luisteraars.

Hoeveel zorg ik zelf heb over Maxima's zielenheil? Dat was niet de vraag. Jij gaf aan dat je moeite had met een "grienende" Maxima bij de paus en het feit dat je moeite hebt met een roomse koningin (wat leidt tot jouw veroordeling van de persoonlijke keuze van WA). Ik dacht achter deze woorden te horen dat het niet goed kan komen met deze dame als ze dit etiketje draagt en dat ze eigenlijk al met één been in de hel staat als lid van de antichrist. Dat moet toch als christen zijnde tot bezorgdheid leiden voor deze medemens. En uiteindelijk dus ook tot respectvolle bejegening in bewoordingen om haar te laten zien hoe onze God van liefde naar haar verlangt.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 1 mei 2013, 05:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 05:38
 
HEIDE936 schreef:
Een grote Vrouw schreef Ifan..

Ik wil daar wat over zeggen,

Zij,zo ik dacht en zag..
Leefde in afhankelijkheid,en van daaruit handelde zij ook.


Ook op deze dag blijft het waar;
Zo God de stad niet bouwt,tevergeefs bouwen de bouwlieden daaraan.

Ja Heide, dat klopt. God bouwt en dat ondanks welke kerk we toebehoren. De enige waarachtige kerk is wereldbreed en draagt de naam van Christus in het vaandel. Overal in welke kerk van steen of hout dan ook zijn de leden van die kerk vertegenwoordigd. God maakt af waar Hij aan begon en ook in Nederland.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 07:57
 
JOL252 schreef:
Ja Heide, dat klopt. God bouwt en dat ondanks welke kerk we toebehoren. De enige waarachtige kerk is wereldbreed en draagt de naam van Christus in het vaandel. Overal in welke kerk van steen of hout dan ook zijn de leden van die kerk vertegenwoordigd. God maakt af waar Hij aan begon en ook in Nederland.

mooi gezegd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 08:13
 
JOL252 schreef:
Ja Heide, dat klopt. God bouwt en dat ondanks welke kerk we toebehoren. De enige waarachtige kerk is wereldbreed en draagt de naam van Christus in het vaandel. Overal in welke kerk van steen of hout dan ook zijn de leden van die kerk vertegenwoordigd. God maakt af waar Hij aan begon en ook in Nederland.

En zo is het. Mooie woorden! God alleen kent ieder mens door en door en kan er over recht spreken.Is de van oorsprong Hervormde christen die zn naaste niet liefheeft daadwerkelijk beter dan de van oorsprong roomse die zich inzet voor haar medemens? Laten we niet oppervlakkig op naampjes gaan wegstrepen. Vooral niet, omdat God een God van liefde is!

En nu terug naar het onderwerp: We hebben een prachtige koningin gehad en in mijn optiek heeft ze plaatsgemaakt voor een even prachtig koningspaar. Ik vond het prachtig om te zien gisteren hoe het haast leek alsof de last letterlijk van Beatrix afviel, ze weer kon ontspannen, oma voor haar kinderen kon zijn. Ik vond het ook mooi om door de hele dag heen de kleine liefdesbetuigingen in het hele gezin te zien: de handen die elkaar vasthielden met een extra kneepje, de knipoogjes hier en daar, de armen om de kinderen heen. We hebben een mooi Koningshuis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 09:53
 
JOL252 schreef:
Ja Heide, dat klopt. God bouwt en dat ondanks welke kerk we toebehoren. De enige waarachtige kerk is wereldbreed en draagt de naam van Christus in het vaandel. Overal in welke kerk van steen of hout dan ook zijn de leden van die kerk vertegenwoordigd. God maakt af waar Hij aan begon en ook in Nederland.

Zijn we het hier redelijk eens met elkaar...

He' das fijn...

Prachtig en waarheid
God maakt af..

Maar dat neemt die weg ,dat onze verantwoordelijkheid blijft
Wie God verlaat..heeft smart op smart te vrezen.

Ook persoonlijk voor mij..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 10:52
 
HEIDE936 schreef:
Zijn we het hier redelijk eens met elkaar...

He' das fijn...

Prachtig en waarheid
God maakt af..

Maar dat neemt die weg ,dat onze verantwoordelijkheid blijft
Wie God verlaat..heeft smart op smart te vrezen.

Ook persoonlijk voor mij..


Ja, onze verantwoordelijkheid blijft. Klopt. En dan daarboven de belofte dat God niet loslaat wat Zijn hand begonnen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2