ChristianMatch
 


Forum

Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 10:38
 
Redactie CM: Gedaan.

CHRISTIAN542 schreef:
Geslachtsgemeenschap is veel meer dan een gevoel alleen ..
alleen al dat twee verschillende mensen bij elkaar komen die van elkaar houden is al iets wat ons verstand te boven gaat..daar komt geen behoefte
aan te pas..
Vergeet niet dat het altyd GODS wil is .
Al verlangd men niet of heeft men geen behoefte aan een man of kind,Als Gods wil is dat het kind geboren moet worden dan is niets wat het tegenhoud..God kan van de ene moment op het andere moment gedachten en gevoel scheppen in de mens.
Hoe vaak hebben we niet hehoord van een vrouw:Ik wil geen kind heben,
en dat er later toch en kind geboren word en de moeder ineens wel gevoelens heeft die er voordien niet waren voor het moederschap..

Tis maar een voorbeeld..

Als de behoefte en/of verlangen, als God dat nou in de mens heeft gelegd?
Zeg maar, de mens zo gemaakt heeft.
Dan is het ook God's wil.

Of God dat van het ene moment op het andere kan, gevoel scheppen, ja kan. En het kan ook een proces zijn.

En hoevaak hebben wij gehoord, dat een vrouw juist een kind wou en dat er toch geen moedergevoelens waren.

Als men geen behoefte heeft aan een man?

Iemand moet er ook aan toe zijn, om moeder te worden.

Quote:
Vergeet niet dat het altyd GODS wil is .
Al verlangd men niet of heeft men geen behoefte aan een man of kind,Als Gods wil is dat het kind geboren moet worden dan is niets wat het tegenhoud..

Vergeet niet, dat God ons, de mens een wil heeft gegeven.

Als iemand een moeilijke bevalling heeft gehad, dan kan diegene ervoor kiezen om voorbehoedsmiddelen te gebruiken.
Dus, dan houdt het voorbehoedsmidel het tegen door de mens, omdat die dat wil, en die wil, heeft de mens van God gekregen.

En mannen en vrouwen kunnen mi op verschillende leeftijden, leefdtijdsfases van mekaar verschillen.


Maar ja, ik kan me, wel indenken dat het een verlangen is, wat zelfs een behoeft kan worden.

En dat is mooi, dat heeft God in de mens gelegd.

En ja, mi, kan je ook leven zonder partner, met enkele goede vrienden. en dan ook er gelukkig zijn, zonder seksueel contact.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 augustus 2013, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 15:24
 
En maar weer terug naar het onderwerp anders wordt dit topic inderdaad gesloten.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 19:46
 
Laten we maar eens beginnen bij de beginvraag; is seks een behoefte of verlangen? Het is geen van beide, het is een drift die in de mens gelegd is.
In het algemeen kun je zeggen, dat iedereen een bepaalde drang heeft naar voortplanting/seksualiteit. Maar de mens is wel in staat om ermee om te gaan.
Wat mij eigenlijk tegenstaat in deze discussie, is dat er weer op een negatieve manier naar seksualiteit gekeken wordt. Ik krijg de indruk dat seksualiteit in één woord samen genoemd wordt met zonde. En dat bestrijd ik.
Seksualiteit is iets wat God aan de mens gegeven heeft om zijn liefde te uiten naar de ander. Het verstevigt de band tussen man en vrouw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 21:17
 
CHATULIEM368 schreef:
Laten we maar eens beginnen bij de beginvraag; is seks een behoefte of verlangen? Het is geen van beide, het is een drift die in de mens gelegd is.
In het algemeen kun je zeggen, dat iedereen een bepaalde drang heeft naar voortplanting/seksualiteit. Maar de mens is wel in staat om ermee om te gaan.
Wat mij eigenlijk tegenstaat in deze discussie, is dat er weer op een negatieve manier naar seksualiteit gekeken wordt. Ik krijg de indruk dat seksualiteit in één woord samen genoemd wordt met zonde. En dat bestrijd ik.
Seksualiteit is iets wat God aan de mens gegeven heeft om zijn liefde te uiten naar de ander. Het verstevigt de band tussen man en vrouw.

en dit durf ik ten zeerste in twijfel te trekken. Seksuele gemeenschap is een noodzakelijk kwaad geworden wat is ontstaan in het paradijs na de zondeval. Tot die tijd waren er mannelijke en vrouwelijk beesten, maar was Adam in het begin alleen. Toen hij iets miste schiep God Eva.

in Genesis 3 vs 6 eet Eva van de boom. In Genesis 3 vs 7 worden ze dan beide kenbaar gemaakt dat ze naakt waren. Vervolgens staat dan in Genesis 3 vs 16:
Quote:
Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren

God heeft dus in den beginne nooit de intentie gehad dat man en vrouw seks zouden hebben, echter vanwege de zondeval is het een noodzakelijk kwaad geworden om te kunnen voortplanten. Echter moet dat volgens de bijbel dat dan wel binnen het huwelijk gebeuren.

Een nadere uitleg zou ik graag willen geven dmv de volgende URL, waarin alles nog eens volgens Bijbelverzen nader wordt verklaart.
http://www.christipedia.nl/Artikelen/S/Seks_voor_het_huwelijk

p.s. CM komt mij dus toch ten goede, want nu ga ik toch nog dieper naar de dingen kijken en de ook uitzoeken als ik weet dat er iets over geschreven is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 21:28
 
MARCOVH807 schreef:
en dit durf ik ten zeerste in twijfel te trekken. Seksuele gemeenschap is een noodzakelijk kwaad geworden wat is ontstaan in het paradijs na de zondeval. Tot die tijd waren er mannelijke en vrouwelijk beesten, maar was Adam in het begin alleen. Toen hij iets miste schiep God Eva.

in Genesis 3 vs 6 eet Eva van de boom. In Genesis 3 vs 7 worden ze dan beide kenbaar gemaakt dat ze naakt waren. Vervolgens staat dan in Genesis 3 vs 16:


God heeft dus in den beginne nooit de intentie gehad dat man en vrouw seks zouden hebben, echter vanwege de zondeval is het een noodzakelijk kwaad geworden om te kunnen voortplanten. Echter moet dat volgens de bijbel dat dan wel binnen het huwelijk gebeuren.

Een nadere uitleg zou ik graag willen geven dmv de volgende URL, waarin alles nog eens volgens Bijbelverzen nader wordt verklaart.
http://www.christipedia.nl/Artikelen/S/Seks_voor_het_huwelijk

p.s. CM komt mij dus toch ten goede, want nu ga ik toch nog dieper naar de dingen kijken en de ook uitzoeken als ik weet dat er iets over geschreven is.
Ik vraag me af hoe je aan deze theorie komt. In de tekst staat dat haar dracht zwaarder gemaakt zou worden, daar kun je dus uit concluderen dat het wel degelijk in het plan van God lag dat men zich zou voortplanten.
Dus jij denkt over seks als een noodzakelijk kwaad, geen zegen van God? Een verrassende mening. Ik zie het als iets wat God aan man en vrouw geeft om de liefdesband te versterken en waarin kinderen dus veilig kunnen opgroeien. In mijn ogen is dit ook heilige liefde, door God bedoeld.
En wat bedoel je precies met die link? Daar gaat het over seks voor het huwelijk. Ik heb me daar nog nergens expliciet over uitgesproken. Waarom kom je dan tot de conclusie dat ik het goed vind dat seksualiteit buiten het huwelijk om kan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 21:36
 
MARCOVH807 schreef:
en dit durf ik ten zeerste in twijfel te trekken. Seksuele gemeenschap is een noodzakelijk kwaad geworden wat is ontstaan in het paradijs na de zondeval. Tot die tijd waren er mannelijke en vrouwelijk beesten, maar was Adam in het begin alleen. Toen hij iets miste schiep God Eva.

in Genesis 3 vs 6 eet Eva van de boom. In Genesis 3 vs 7 worden ze dan beide kenbaar gemaakt dat ze naakt waren. Vervolgens staat dan in Genesis 3 vs 16:


God heeft dus in den beginne nooit de intentie gehad dat man en vrouw seks zouden hebben, echter vanwege de zondeval is het een noodzakelijk kwaad geworden om te kunnen voortplanten. Echter moet dat volgens de bijbel dat dan wel binnen het huwelijk gebeuren.

Een nadere uitleg zou ik graag willen geven dmv de volgende URL, waarin alles nog eens volgens Bijbelverzen nader wordt verklaart.
http://www.christipedia.nl/Artikelen/S/Seks_voor_het_huwelijk

p.s. CM komt mij dus toch ten goede, want nu ga ik toch nog dieper naar de dingen kijken en de ook uitzoeken als ik weet dat er iets over geschreven is.

En kunnen genieten van ``dat noodzakelijke kwaad`` is dat ook pas na de zondeval gekomen? Of is genieten ook al een kwaad?

Je beperkt hier het elkaar beminnen en het uiten van liefde wel min of meer tot de geslachtsdaad. Er is toch meer. Ieder mens heeft behoefte aan liefde; aan geliefd te zijn en lief te hebben. Als twee mensen elkaar lief hebben en zich geliefd weten, zal het verlangen om elkaar te beminnen er ook zijn. De behoefte om de ander, om elkaar te beminnen (incl. de geslachtsdaad) kun je dan toch echt geen noodzakelijk kwaad noemen en al helemaal geen zonde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 21:36
 
Meen je nu in ernst dat sex alleen een noodzakelijk kwaad is, nodig om kinderen te krijgen? En als dat niet meer hoeft, dan dus ook maar geen sexuele omgang meer? Het lijkt wel of sex voor jou hetzelfde is als de daad zelf - wat een armoede in bed. Je mag je aanstaande vrouw wel waarschuwen voor haar huwelijk met je dan. Van begeerte branden (als vrouw) IN het huwelijk vindt volgens mij zelfs de weinig met seksualitieit op hebbende Paulus geen goed idee.

Als je weer eens studeert, zou ik ook eens kijken naar de heilzame werking voor lichaam, geest en zelfvertrouwen van een goed liefdesleven. Christenen mogen in bed net zo gelukkig zijn als niet-christenen. Je bijbelse onderbouwing mbt de zondeval vind ik puur interpretatie, een eigen theologie en erg zwak. Het staat nergens en is pure inlegkunde.

Het Christendom kan mensen ook erg - en volstrekt onnodig - ongelukkig maken. Verder lijkt het me stug dat het onderzoek dat je aanhaalt wetenschappelijk valide is. Een gergemmeisje zal niet zomaar tegen een wildvreemde onderzoeker zeggen dat ze met een man naar bed is geweest.

Thomas, schrikt soms toch nog. Chat en ik zijn het zowaar eens, lol.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 27 augustus 2013, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 21:58
 
Seksualiteit is in de schepping besloten. De eraan gepaard gaande lust is er om de beiden ertoe aan te zetten, te verleiden zich voort te planten.

Adam en Eva waren zich na het eten van de vrucht van kennis van goed en kwaad bewust van hun naaktheid en van hun seksualiteit daarvoor waren ze dat blijkbaar niet in die mate.

Seksualiteit is an sich geen zonde en is ons gegeven door onze maker.
Het is sterk verbonden met liefde misschien wel het allermooiste van de schepping.

Seksualiteit wordt zonde als een mens het misbruikt en het tot zonde maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 22:04
 
JANS221 schreef:
En kunnen genieten van ``dat noodzakelijke kwaad`` is dat ook pas na de zondeval gekomen? Of is genieten ook al een kwaad?

Je beperkt hier het elkaar beminnen en het uiten van liefde wel min of meer tot de geslachtsdaad. Er is toch meer. Ieder mens heeft behoefte aan liefde; aan geliefd te zijn en lief te hebben. Als twee mensen elkaar lief hebben en zich geliefd weten, zal het verlangen om elkaar te beminnen er ook zijn. De behoefte om de ander, om elkaar te beminnen (incl. de geslachtsdaad) kun je dan toch echt geen noodzakelijk kwaad noemen en al helemaal geen zonde.

zo staat het toch uitgelegt in de Bijbel en volgens mij proberen wij die allemaal zoveel na te leven, of wil ik de bijbel volgen, maar dan wel op mijn manier? Het ik voor de bijbel en het Woord stellen? Want zo zit de mens echt in elkaar.
Quote:
Geslachtsgemeenschap buiten het huwelijk geldt in de Schrift als ontucht. Vandaar dat de (ongehuwde) apostel Paulus tot de 'singles' en weduwen zegt:
1Co 7:8 Maar tot de ongetrouwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, als zij blijven zoals ook ik.
1Co 7:9 Maar als zij zich niet kunnen onthouden, laten zij trouwen; want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.


Laatst aangepast door
MARCOVH807
op dinsdag 27 augustus 2013, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 23:03
 
MARCOVH807 schreef:
zo staat het toch uitgelegt in de Bijbel en volgens mij proberen wij die allemaal zoveel na te leven, of wil ik de bijbel volgen, maar dan wel op mijn manier? Het ik voor de bijbel en het Woord stellen? Want zo zit de mens echt in elkaar.

Quote:
21 Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. 23 Toen riep de mens uit:
‘Eindelijk een gelijk aan mij,
mijn eigen gebeente,
mijn eigen vlees,
een die zal heten: vrouw,
een uit een man gebouwd.’
24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.
25 Beiden waren ze naakt, de mens en zijn vrouw, maar ze schaamden zich niet voor elkaar

Zo simpel kan het zijn. God brengt 2 mensen bij elkaar en.....
Denk je nu echt dat God aan boterbriefjes doet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 23:04
 
THOMAS968 schreef:
Meen je nu in ernst dat sex alleen een noodzakelijk kwaad is, nodig om kinderen te krijgen? En als dat niet meer hoeft, dan dus ook maar geen sexuele omgang meer? Het lijkt wel of sex voor jou hetzelfde is als de daad zelf - wat een armoede in bed. Je mag je aanstaande vrouw wel waarschuwen voor haar huwelijk met je dan. Van begeerte branden (als vrouw) IN het huwelijk vindt volgens mij zelfs de weinig met seksualitieit op hebbende Paulus geen goed idee.

Als je weer eens studeert, zou ik ook eens kijken naar de heilzame werking voor lichaam, geest en zelfvertrouwen van een goed liefdesleven. Christenen mogen in bed net zo gelukkig zijn als niet-christenen. Je bijbelse onderbouwing mbt de zondeval vind ik puur interpretatie, een eigen theologie en erg zwak. Het staat nergens en is pure inlegkunde.

Het Christendom kan mensen ook erg - en volstrekt onnodig - ongelukkig maken. Verder lijkt het me stug dat het onderzoek dat je aanhaalt wetenschappelijk valide is. Een gergemmeisje zal niet zomaar tegen een wildvreemde onderzoeker zeggen dat ze met een man naar bed is geweest.

Thomas, schrikt soms toch nog. Chat en ik zijn het zowaar eens, lol.

wie zegt hier dat:
1. je niet mag branden van begeerte binnen het huwelijk?
2. een Christen niet zo gelukkig mag zijn als een niet Christen?

Ik namelijk niet. Ik refereer alleen aan wat er in de bijbel staat. Er daar staat diverse malen heel duidelijk geschreven dat seks voor in het huwelijk behouden is. Bovendien ben ik als gelovige veel gelukkiger dan een niet gelovige, want ik mag weten dat er een God is die mij helpt en beschermt.

Daarnaast zijn er legio onderzoeken waaruit zelfs blijkt dat een niet gelovige minder seks heeft gehad dan iemand die gelooft dat wat in de Bijbel de waarheid is.

Ben ik alleen nog benieuwd hoe jij weet dat Paulus weinig op heeft met seksualiteit, want volgens mij geloven wij toch dat de Heilige Geest de bijbel geïnspireerd heeft en de apostelen heeft gebruikt om Zijn Woord uit te spreken? Leg je Paulus' woord naast de rest van de bijbel, dan zegt Paulus gewoon wat er eerder is opgetekend.

Oh en BTW, ik hoef mijn potentiele vriendin niet meer in te lichten, want dat hij jij ondertussen al gedaan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 23:38
 
hij hij? Heb jij, neem ik aan.

MARCOVH807 schreef:
wie zegt hier dat:
1. je niet mag branden van begeerte binnen het huwelijk?

Dat schrijf ik niet. De zin refereert aan de opvatting van Paulus dat het beter is te huwen dan van begeerte te branden. Dus als je van begeerte brandt, huw dan maar als het echt niet anders kan. Maar met jouw opvatting dat seksualiteit alleen dient voor de voortplanting en met de in mijn ogen zeer armzalige opvatting dat sex kennelijk niet meer dan de daarvoor noodzakelijke gemeenschap is, nou daar kan geen gezonde vrouw mee leven en ik denk dat ze dan van begeerte zal branden binnen het huwelijk. Dan schiet je als man ook bijbels tekort naar haar toe.

2. een Christen niet zo gelukkig mag zijn als een niet Christen?

Dat schrijf ik niet. Maar als ik jouw opvattingen lees, denk ik dat mensen die niet onder deze onnodige last van zonde en schuld bij elke seksuele daad gebukt gaan in hun leven en in de wisselwerking daarmee in bed en daarbuiten gelukkiger zijn. Schuldgevoel en het gevoel altijd tekort te schieten, is niet goed voor een mens.

Ik namelijk niet. Ik refereer alleen aan wat er in de bijbel staat. Er daar staat diverse malen heel duidelijk geschreven dat seks voor in het huwelijk behouden is. Bovendien ben ik als gelovige veel gelukkiger dan een niet gelovige, want ik mag weten dat er een God is die mij helpt en beschermt.

Dat is mooi, je vraagt je dan wel af wat die oprechte gelovigen die dan toch ongelukkig zijn, niet goed hebben gedaan. Geloven ze niet goed genoeg?


Daarnaast zijn er legio onderzoeken waaruit zelfs blijkt dat een niet gelovige minder seks heeft gehad dan iemand die gelooft dat wat in de Bijbel de waarheid is.


Ik ken geen onderzoeken waar speciaal over 'mensen die geloven dat wat in de Bijbel de waarheid is' gesproken wordt, wel over seksualiteit en geloof. Maar die eerste kun je me vast wel aanwijzen. Of niet natuurlijk.

Ben ik alleen nog benieuwd hoe jij weet dat Paulus weinig op heeft met seksualiteit, want volgens mij geloven wij toch dat de Heilige Geest de bijbel geïnspireerd heeft en de apostelen heeft gebruikt om Zijn Woord uit te spreken? Leg je Paulus' woord naast de rest van de bijbel, dan zegt Paulus gewoon wat er eerder is opgetekend.

De overduidelijke tekst van de begeerte heb ik je al genoemd. Datgene wat hij daar stelt dat je beter kunt huwen dan van begeerte te branden is nergens anders terug te vinden en ook niet eerder opgetekend. Of dit met de handicap van Paulus te maken had, kunnen we niet weten. Ik denk inderdaad dat Paulus ondanks zijn verder grootheid niet zo veel inzicht had in liefdesrelaties en wat daarbij belangrijk is voor mensen, anders zeg je zoiets niet.

Oh en BTW, ik hoef mijn potentiele vriendin niet meer in te lichten, want dat hij jij ondertussen al gedaan. Knipoog smiley

Graag gedaan Knipoog smiley We zullen zien hoe leer en leven zich bij jou en je vriendin zullen gaan verhouden en ontwikkelen. Ik leef lang genoeg om te weten dat het in de praktijk bijna altijd anders gaat. Dat is een eigen keuze en een eigen verantwoordelijkheid. Een goede en volwassen liefdesrelatie is een bron van geluk. Als de begeerte er niet is of al voor het huwelijk is uitgedoofd omat je er niet veel meer van verwacht, kun je er ook beter niet aan beginnen. Israel kende in de meeste gevallen niet het grote verschil in jaren tussen de lichamelijke en maatschappelijke volwassenheid, zoals nu. Het Hooglied staat ook in de Bijbel en God heeft ons met deze natuur geschapen. Gelukkig wel. Een goed liefdesleven is goed voor je lichamelijke en geestelijke gezondheid, om nog niet te spreken van je gevoel van eigenwaarde.

Thomas, als je begeerte naar elkaar hebt, is dat niet zondig maar een noodzakelijk en vertrouwenwekkend teken voor een gelukkige relatie.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 28 augustus 2013, 01:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 00:07
 
[quote=MARCOVH807]en dit durf ik ten zeerste in twijfel te trekken. Seksuele gemeenschap is een noodzakelijk kwaad geworden wat is ontstaan in het paradijs na de zondeval. Tot die tijd waren er mannelijke en vrouwelijk beesten, maar was Adam in het begin alleen. Toen hij iets miste schiep God Eva.

in Genesis 3 vs 6 eet Eva van de boom. In Genesis 3 vs 7 worden ze dan beide kenbaar gemaakt dat ze naakt waren. Vervolgens staat dan in Genesis 3 vs 16:


God heeft dus in den beginne nooit de intentie gehad dat man en vrouw seks zouden hebben, echter vanwege de zondeval is het een noodzakelijk kwaad geworden om te kunnen voortplanten. Echter moet dat volgens de bijbel dat dan wel binnen het huwelijk gebeuren.

Ga ik ff werken kom ik terug en is hier opeens een hele discussie ontstaan

leuk

God heeft de mens geschapen MET geslachtsorganen, (die ook nog eens prachtig in elkaar passen) EN de uitdrukkelijke opdracht om vruchtbaar te zijn en de aarde te bevolken. Dit was direct aan het begin van de schepping dus nog voor de zondeval. Lijkt mij dat het dus wel degelijk in Gods plan besloten lag dat de mensen zich op deze manier voortplanten


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 28 augustus 2013, 00:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 15:05
 
ROELANDE345 schreef:
Ga ik ff werken kom ik terug en is hier opeens een hele discussie ontstaan

leuk

God heeft de mens geschapen MET geslachtsorganen, (die ook nog eens prachtig in elkaar passen) EN de uitdrukkelijke opdracht om vruchtbaar te zijn en de aarde te bevolken. Dit was direct aan het begin van de schepping dus nog voor de zondeval. Lijkt mij dat het dus wel degelijk in Gods plan besloten lag dat de mensen zich op deze manier voortplanten

Haha, lache! Ben het er wel mee eens!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 18:57
 
In het kader van het topic
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3711

quote ik Jans even in dit topic.



JANS221 schreef:
Er is over dit onderwerp al heel veel geschreven, o.a. op deze topic:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3563

Deze topic is nog niet gesloten, er staan wel goede bijdragen op, die zeker de moeite van het lezen waard zijn......

Zo Jans, zeker de moeite van het lezen waard. Leuke discussie ook.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 22 november 2013, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 15:59
 
Ja Jans, tof dat je de link van dit topic er even in had gezet, in topic 'sexs voor huwelijk, ed.'

Alleen ja, weekend en ja, als je dan een relatie hebt heb je het extra druk in, ja, juist het weekend Knipoog smiley

Dus, mijn reacties komen fijn deze week in de ochtend, voor ik moet werken ja, dan ben ik namelijk even een paar uurtjes alleen en ja, kan ik goed nadenken als ik alleen ben...

Fijn weekend en Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 23 november 2013, 16:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARR247





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 17:35
 
IFAN841 schreef:
Beste mensen,

Graag wil ik weten hoe jullie hierover denken. Zelf zie ik geslachtsgemeenschap als een verlangen. Het heet toch ook niet voor niets "de liefdesdaad" toch? Ik bedoel: het is een uiting van liefde en genegenheid, toch? Een behoefte vind ik namelijk toch redelijk dierlijk klinken en doet me gauw denken aan dezelfde behoefte aan eten en drinken. Maar goed, laat maar weten wat jullie ervan vinden...

Greetz,

iFan

Ik denk dat het zowel een behoefte als een verlangen is,dat zijn twee verschillende zaken.
De behoefte aan gemeenschap is bij de meeste mensen van nature aanwezig,het verlangen geeft daar als het ware richting aan,stuurt het in een bepaalde richting om de behoefte te bevredigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 21:35
 
MARR247 schreef:
Ik denk dat het zowel een behoefte als een verlangen is,dat zijn twee verschillende zaken.
De behoefte aan gemeenschap is bij de meeste mensen van nature aanwezig,het verlangen geeft daar als het ware richting aan,stuurt het in een bepaalde richting om de behoefte te bevredigen.

Een behoefte wil zeggen dat je niet zonder kunt????
Volgens mij is het geen behoefte, want je kunt best zonder...en verlangen??? hmmm nee, alleen wanneer je verliefd word en er verdere gevoelens ontwikkelen, dus
is geen verlangen en geen behoefte.vind ik....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:36
 
PETRA373 schreef:
Een behoefte wil zeggen dat je niet zonder kunt????
Volgens mij is het geen behoefte, want je kunt best zonder...en verlangen??? hmmm nee, alleen wanneer je verliefd word en er verdere gevoelens ontwikkelen, dus
is geen verlangen en geen behoefte.vind ik....


Maar Petra, als die gevoelens zich ontwikkelen ga je toch naar elkaar verlangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:40
 
ROADY558 schreef:
Maar Petra, als die gevoelens zich ontwikkelen ga je toch naar elkaar verlangen?

klopt en dan is het ook weer ergens een behoefte
Maar de vraag is toch van de topic starter of gemeenschap een behoefte of verlangen is?
Dan zeg ik nee, alleen als je verliefd bent.
Als je niet verliefd bent, heb je niet die behoefte en verlangen.

Als ik ja zeg, is het voor mijn gevoel als of er staat gemeenschap is ene behoefte en verlangen, als of we niet zonder kunnen.

petra die zich misschien weer es moeilijk verwoord Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:44
 
Oooow nou snap ik je weer Lachende smiley

Dus het is volgens jou:
1. je wordt verliefd
2. je ontwikkeld gevoelens
3. er ontstaat verlangen
4. er ontstaat een behoefte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:44
 
eigenlijk trouwens een hele stomme vraag hier dit topic. warom reageer ik er eigenlijk op??? Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:46
 
ROADY558 schreef:
Oooow nou snap ik je weer Lachende smiley

Dus het is volgens jou:
1. je wordt verliefd
2. je ontwikkeld gevoelens
3. er ontstaat verlangen
4. er ontstaat een behoefte.

ja, alhoewel zet die behoefte maar tussen aanhalingstekens... want is het echt wel een behoefte?? Als je van iemand houd en die gene word ziek ouzo, dan kun je best zonder. ligt e r maar net aan wat je onder het woord behoefte verstaat toch Smiley die vol vragen zit

petra die van dit stomme topic afgaat....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:51
 
Mja oke, maar ik denk dat "verse stellen" wel sterk naar elkaar verlangen.
Ik denk dat de Here God ons zo gemaakt heeft dat we willen samensmelten als het ware. Ik geloof wel dat dat een behoefte is. Zeker in de beginfase.
Misschien is het ook wel noodzakelijk zelfs om je aan de ander te "lijmen" zoals dat zo mooi in het andere topic werd uitgedrukt.

De man zorgt daarbij zoals gewoonlijk voor het plaksel....
Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:55
 
ROADY558 schreef:
Mja oke, maar ik denk dat "verse stellen" wel sterk naar elkaar verlangen.
Ik denk dat de Here God ons zo gemaakt heeft dat we willen samensmelten als het ware. Ik geloof wel dat dat een behoefte is. Zeker in de beginfase.
Misschien is het ook wel noodzakelijk zelfs om je aan de ander te "lijmen" zoals dat zo mooi in het andere topic werd uitgedrukt.

De man zorgt daarbij zoals gewoonlijk voor het plaksel....

Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley

hoezo de man??
nee hoef je niet uit te leggen.
de gemeenschap, het vrijen op zich is het plaksel Roady Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 23:20
 
ROELANDE345 schreef:
hoezo de man??
nee hoef je niet uit te leggen.
de gemeenschap, het vrijen op zich is het plaksel Roady Lachende smiley

ja mee eens. whaaa haaa haaaa haaa, moet toch wel erg om je lachen roady, met respect hoor wel.

maar b*llsh*t toch dat we die lijm nodig hebben in d e begin fase, dan zou het alleen daar om gaan, hoe zit het dan met liefde???
van iemand houden als hij na je lacht? de manier warop hij loopt? om de dingen die hij is???


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 26 november 2013, 15:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 09:24
 
ROELANDE345 schreef:
hoezo de man??
nee hoef je niet uit te leggen.
de gemeenschap, het vrijen op zich is het plaksel Roady Lachende smiley

hihi die Roelande toch....

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 09:28
 
PETRA373 schreef:
ja mee eens. whaaa haaa haaaa haaa, moet toch wel erg om je lachen roady, met respect hoor wel.

maar b*llsh*t toch dat we die lijm nodig hebben in d e begin fase, dan zou het alleen daar om gaan, hoe zit het dan met liefde???
van iemand houden als hij na je lacht? de manier warop hij loopt? om de dingen die hij is???

Ja je hebt gelijk Petra, zo bedoelde ik het ook niet hoor. Eerst verliefd worden en zeker weten dit is mn soulmate mn partner voor het leven.
En dan als je voor elkaar kiest en elkaar trouw beloofd,God er in betrekt. Dan pas............


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 26 november 2013, 15:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 10:09
 
ROADY558 schreef:
hihi die Roelande toch....

:)

heb in het andere topic over dit onderwerp gedachte over mannen geplaatst waar ik heel benieuwd over ben, wat mannen daar van vinden
dus lezen en antwoorden... ben benieuwd na de mening van mannen hier over dus....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FOUNDHIM704





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 09:07
 
MAMALOE463 schreef:
Waarom wil je weten hoe wij over geslachtsgemeenschap denken?
Beetje vreemd topic dit.
Nou mijn standpunt is dat ik dit lekker prive houd en het niet op een openbaar forum gooi.


Geschokte, onthutste smiley helemaal waar. Als dat niet meer privé is kan je beter op pornosite gaan kijken. Intimiteit deel je met hem waar je verder mee wilt en etaleert je niet op christelijke site.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 Volgende
Pagina 9 van 11