ChristianMatch
 


Forum

Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 14:19
 
CAROLA686 schreef:
Ik denk inderdaad net als Zeeland, dat je huwelijk net zoveel waarde heeft als je het zelf geeft. Voor mij betekent een huwelijk nog wel veel en om het huwelijk bijzonder te maken is het mooi om het mooiste wat God ons gegeven heeft, gemeenschap, ook voor het huwelijk te bewaren. Daarmee ben ik het wel eens dat dat geen makkie is, maar als je er met z'n tweeën voor gaat, zal het des te mooier zijn binnen het huwelijke.

Die gedachte is zeker al een goed begin...
Fijn dat jonge mensen hier ook hun stem laten horen...
Natuurlijk geeft het allemaal geen garantie...
Maar wel samen veel praten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 18:25
 
en misschien is het ook handig om God erbij te betrekken want uit jezelf zal je in de fout gaan. En als je in de fout gaat, mag je altijd bij God komen en Hem vragen je te vergeven en te helpen.
De vraag blijft wel: wat valt er allemaal onder seks? Is zelfbevrediging ook seks? Is dit lust of een behoefte?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIN732





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 18:28
 
ZEELAND736 schreef:
En een huwelijk zegt tegenwoordig ook niet meer zoveel, in deze tijd gaan er teveel huwelijken kapot. En wat een moeilijke discussie trouwens haha :P



Nu je dit schrijft...zou je er juist vanuit moeten gaan...dat jij niet mee moet gaan in die woorden...er juist voor wil gaan...om een huwelijk / verkering zuiver...eerlijk en open te gaan beginnen
Als je nu al zegt...een huwelijk zegt niet zoveel...is dat niet een echt een goed startpunt...of begin...

Dus...omdat huwelijken niet niet zoveel meer zeggen....(????)

Daar heb je helemaal gelijk in, juist omdat er zoveel huwelijken stuk gaan kan een goed huwelijk heel veel waarde krijgen. Het is inderdaad een beetje krom wat ik zei. Het is gewoon jammer dat heel veel mensen zich er te snel bij neerleggen en gaan scheiden. Mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn vader is gelukkig met zijn nieuwe vriendin en ik kan ook goed met haar opschieten :) Soms is het ook gewoon beter om te scheiden dan bij elkaar te blijven, als het elke dag schelden en ruzie is, is het nu veel beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIN732





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 18:31
 
BAPPI605 schreef:
en misschien is het ook handig om God erbij te betrekken want uit jezelf zal je in de fout gaan. En als je in de fout gaat, mag je altijd bij God komen en Hem vragen je te vergeven en te helpen.
De vraag blijft wel: wat valt er allemaal onder seks? Is zelfbevrediging ook seks? Is dit lust of een behoefte?

De bijbel is er vrij duidelijk over dat je eerst moet trouwen volgens mij. Iedereen kan het anders zien maar het blijft een feit dat je eerst moet trouwen voordat je met elkaar heb bed in duikt.
Zou zelfbevrediging niet mogen voor het huwelijk dan? haha, na het trouwen heb je het minder nodig als het goed is :P
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 19:01
 
zelfbevrediging, is iets anders als je lichaam met een ander persoon delen..... en eh als je het zelf niet doet, komt je lichaam vanzelf wel.....
in mijn ogen niets mis mee, God heeft zelf ons lichaam zo gemaakt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 20:22
 
HEIN732 schreef:
De bijbel is er vrij duidelijk over dat je eerst moet trouwen volgens mij. Iedereen kan het anders zien maar het blijft een feit dat je eerst moet trouwen voordat je met elkaar heb bed in duikt.
Zou zelfbevrediging niet mogen voor het huwelijk dan? haha, na het trouwen heb je het minder nodig als het goed is :P

Er is niets maar dan ook niets in de Bijbel wat zich tegen zelfbevrediging verzet. Onan verspilde zijn zaad op de grond maar dat was coitus interruptus en hij was daarmee ongehoorzaam aan de opdracht. Dit is jarenlang misbruikt om dat te koppelen aan zelfbevrediging. Wie zelfbevrediging op Bijbelse gronden afwijst, kan de Bijbel niet lezen, begrijpen en goed interpreteren. Zelfbevrediging is noch fout, noch zondig, ook bij vrouwen niet. Alleenstaande mannen doen het allemaal en de meeste vrouwen ook. Daar is niks mis mee.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 31 mei 2013, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 20:27
 
[quote=HEIN732]Daar heb je helemaal gelijk in, juist omdat er zoveel huwelijken stuk gaan kan een goed huwelijk heel veel waarde krijgen. Het is inderdaad een beetje krom wat ik zei. Het is gewoon jammer dat heel veel mensen zich er te snel bij neerleggen en gaan scheiden. Mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn vader is gelukkig met zijn nieuwe vriendin en ik kan ook goed met haar opschieten :) Soms is het ook gewoon beter om te scheiden dan bij elkaar te blijven, als het elke dag schelden en ruzie is, is het nu veel beter.

Dat is weer een ander onderwerp..een scheiding..dan gaan we off topic..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 20:30
 
Allemaal interessante reacties,

Simpel gesteld, toen ik samenwoonde hadden we wel lichamlijk contact en toch voelde ik mij er niet helemaal goed bij, pas na mijn jawoord in de kerk, besefte ik dat het nu goed was en hebben we geen sex meer gehad. Pas toen kon het (voor mijn gevoel) een samensmelten door de liefde van 2 lichamen zijn, die zo samen één worden, gelijk beschreven staat.

Helaas word er zoveel verkeerds op ons pad gebracht dat er zo stadig aan te veel voor "normaal" wordt gezien en gaan we er zo ongemerkt in mee.

God heeft de liefde gegeven en die is puur en eerlijk en mooi en wordt helaas door het vele bagger op oa tv te niet gedaan, op tv gaat het om pure lust en daar behoor je aan toe te geven anders telt men niet mee.
In bijv soaps moeten veel geruil van partners zijn en zo scheidingen, du sis he tnormaal als je nu ook al reclame krijgt van datingsite voor een dubbel date of zoiets, kun je als getrouwd persoon ook eens meteen ander op stap.

Ik ben geen helig boontje, maar gelukkig als ik mij meer focus op, Heer Uw wil geschiede is de drang naar die "zonde" wel veranderd, en de liefde groot goed geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 21:21
 
Ik persoonlijk vind het wel mooi, je pas aan elkaar geven als je ook echt je helemaal aan elkaar geeft, om te beslissen dat je samen door het leven gaat met een huwelijk.


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 22:50
 
PIETER619 schreef:
Allemaal interessante reacties,

Simpel gesteld, toen ik samenwoonde hadden we wel lichamlijk contact en toch voelde ik mij er niet helemaal goed bij, pas na mijn jawoord in de kerk, besefte ik dat het nu goed was en hebben we geen sex meer gehad. Pas toen kon het (voor mijn gevoel) een samensmelten door de liefde van 2 lichamen zijn, die zo samen één worden, gelijk beschreven staat.

Helaas word er zoveel verkeerds op ons pad gebracht dat er zo stadig aan te veel voor "normaal" wordt gezien en gaan we er zo ongemerkt in mee.

God heeft de liefde gegeven en die is puur en eerlijk en mooi en wordt helaas door het vele bagger op oa tv te niet gedaan, op tv gaat het om pure lust en daar behoor je aan toe te geven anders telt men niet mee.
In bijv soaps moeten veel geruil van partners zijn en zo scheidingen, du sis he tnormaal als je nu ook al reclame krijgt van datingsite voor een dubbel date of zoiets, kun je als getrouwd persoon ook eens meteen ander op stap.

Ik ben geen helig boontje, maar gelukkig als ik mij meer focus op, Heer Uw wil geschiede is de drang naar die "zonde" wel veranderd, en de liefde groot goed geworden.

Ja Pieter,

Groot gelijk, wb de tv.

En ja, omdat ik nauwelijks TV kijk, ja des te meer valt het mij op, vallen mij dingen op, ja, dingen die anderen dan niet meer merken.
Merk ik.
Ja, men kan afgestompt worden door overmatig TV gebruik, is mijn eigen ervaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 00:49
 
CAROLA686 schreef:
Voor mij betekent een huwelijk nog wel veel en om het huwelijk bijzonder te maken is het mooi om het mooiste wat God ons gegeven heeft, gemeenschap, ook voor het huwelijk te bewaren. Daarmee ben ik het wel eens dat dat geen makkie is, maar als je er met z'n tweeën voor gaat, zal het des te mooier zijn binnen het huwelijke.

HEIN732 schreef:
De bijbel is er vrij duidelijk over dat je eerst moet trouwen volgens mij. Iedereen kan het anders zien maar het blijft een feit dat je eerst moet trouwen voordat je met elkaar heb bed in duikt.


Ik sluit me volkomen aan bij bovenstaande reacties van Carola en Hein.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 00:54
 
Wáár staat dát dán Smiley die vol vragen zit

In de Bijbel, bedoel ik Smiley die vol vragen zit

Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 01:06
 
SHANITA130 schreef:
Wáár staat dát dán Smiley die vol vragen zit

In de Bijbel, bedoel ik Smiley die vol vragen zit

Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril Smiley die vol vragen zit

Het één vlees worden is een referentie naar de seksuele omgang met elkaar.
Seksuele omgang in een belangrijk principe in een huwelijk. Seksuele omgang word in de Bijbel beschreven als één vlees worden. We zien dat Paulus dit zo gebruikt in 1 Kor. 6: 16.

Paulus schreef ook dat omwille van hoererij een ieder zijn eigen partner moest hebben. (1 Kor. 7: 1- 6)

Paulus beschrijft in die passage dat de man geen macht heeft over zijn eigen lichaam maar de vrouw, en de vrouw heeft geen macht over haar lichaam, maar de man.

Zo is er op het seksuele vlak een verplichting naar elkaar toe om elkaar op seksueel gebied tegemoet te komen. Dit natuurlijk binnen de grenzen van Gods wil.

We zien hier ook iets waar getrouwde mensen goed naar moeten luisteren.
De man heeft geen macht over het eigen lichaam, maar de vrouw. De vrouw heeft geen macht over het eigen lichaam, maar de man.

Dit laat zien dat er goede communicatie moet zijn over wederzijdse behoeften op het seksuele vlak. Seksuele behoeften moeten vervuld worden.

We zien hier een probleem wat zich kan voordoen in huwelijken.

Als er niet goed naar elkaar geluisterd word op het seksuele vlak kan dit leiden dat deze behoeften niet vervuld worden, dit is een reden dat mensen soms intimiteit gaan zoeken buiten het huwelijk om. Als dit gebeurd is dit nooit gerechtvaardigd maar de partner zou toch eens moeten gaan vragen waarom de ander dit heeft gedaan. Vaak zijn beiden schuldig.

Laat dit een goddelijke waarschuwing zijn. Geef elkaar wat de ander nodig heeft. Je lichaam is niet van jezelf. Ook hier zien we egoisme hoogtij vieren.

De één vlees-wording is verder een teken van liefde in het huwelijk. Sexuele intimiteit is de gave van God tussen twee mensen, man en vrouw, die voor het leven aan elkaar verbonden zijn. (Spreuken 5: 15- 19; 1 Kor. 7: 2- 5)

Conclusie:

We lezen in deze dingen dat God een man en een vrouw heeft gemaakt met een duidelijk beeld voor ogen. God heeft deze twee mensen gemaakt om tot elkaar te komen en de mensheid voort te zetten, om deze twee mensen één te maken, om deze twee mensen de bescherming van een verbond te geven en om te genieten van die nieuwe éénheid.

Bron: http://www.webbijbel.nl/bijbelstudies/Studies%20algemeen/Samenwonen%20of%20trouwen.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 08:28
 
KLUS667 schreef:
Het één vlees worden is een referentie naar de seksuele omgang met elkaar.
Seksuele omgang in een belangrijk principe in een huwelijk. Seksuele omgang word in de Bijbel beschreven als één vlees worden.

..........

Conclusie:

We lezen in deze dingen dat God een man en een vrouw heeft gemaakt met een duidelijk beeld voor ogen. God heeft deze twee mensen gemaakt om tot elkaar te komen en de mensheid voort te zetten, om deze twee mensen één te maken, om deze twee mensen de bescherming van een verbond te geven en om te genieten van die nieuwe éénheid.

Dus een vlees worden = gehuwd?

De teksten die je aanhaalt wijzen er niet op dat je netjes moet huwen. Of hoe een huwelijk eruit ziet

Dus samenwonen, trouwen, LAT relatie kan allemaal een door God gezegende relatie zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 08:46
 
ANNA415 schreef:
Dus een vlees worden = gehuwd?

De teksten die je aanhaalt wijzen er niet op dat je netjes moet huwen. Of hoe een huwelijk eruit ziet

Dus samenwonen, trouwen, LAT relatie kan allemaal een door God gezegende relatie zijn.


Maar ja Anna, als je het artikel (met eindeloze herhalingen) doorleest kun je zien dat er een bruidschat moet zijn, een ceremoniemeester, een tijd van 7 dagen voor de grote dag dat je elkaar niet ziet en op de trouwdag moet je vasten. Niet te vergeten moet je ook jong zijn zo te lezen en blijft alles perfect als je het op deze manier doet. Dan overkomt je dus niets.

vergeet even dat Rebekka na haar te zien gewoon de tent in werd gehaald.

Dus eerst een duur feest wat in deze tijd al niet meer echt haalbaar is, alle toeters en bellen en dan mag het een gezegende relatie heten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 09:42
 
KLUS667 schreef:
Het één vlees worden is een referentie naar de seksuele omgang met elkaar.
Seksuele omgang in een belangrijk principe in een huwelijk. Seksuele omgang word in de Bijbel beschreven als één vlees worden. We zien dat Paulus dit zo gebruikt in 1 Kor. 6: 16.

Paulus schreef ook dat omwille van hoererij een ieder zijn eigen partner moest hebben. (1 Kor. 7: 1- 6)

Paulus beschrijft in die passage dat de man geen macht heeft over zijn eigen lichaam maar de vrouw, en de vrouw heeft geen macht over haar lichaam, maar de man.

Zo is er op het seksuele vlak een verplichting naar elkaar toe om elkaar op seksueel gebied tegemoet te komen. Dit natuurlijk binnen de grenzen van Gods wil.

We zien hier ook iets waar getrouwde mensen goed naar moeten luisteren.
De man heeft geen macht over het eigen lichaam, maar de vrouw. De vrouw heeft geen macht over het eigen lichaam, maar de man.

Dit laat zien dat er goede communicatie moet zijn over wederzijdse behoeften op het seksuele vlak. Seksuele behoeften moeten vervuld worden.

We zien hier een probleem wat zich kan voordoen in huwelijken.

Als er niet goed naar elkaar geluisterd word op het seksuele vlak kan dit leiden dat deze behoeften niet vervuld worden, dit is een reden dat mensen soms intimiteit gaan zoeken buiten het huwelijk om. Als dit gebeurd is dit nooit gerechtvaardigd maar de partner zou toch eens moeten gaan vragen waarom de ander dit heeft gedaan. Vaak zijn beiden schuldig.

Laat dit een goddelijke waarschuwing zijn. Geef elkaar wat de ander nodig heeft. Je lichaam is niet van jezelf. Ook hier zien we egoisme hoogtij vieren.

De één vlees-wording is verder een teken van liefde in het huwelijk. Sexuele intimiteit is de gave van God tussen twee mensen, man en vrouw, die voor het leven aan elkaar verbonden zijn. (Spreuken 5: 15- 19; 1 Kor. 7: 2- 5)

Conclusie:

We lezen in deze dingen dat God een man en een vrouw heeft gemaakt met een duidelijk beeld voor ogen. God heeft deze twee mensen gemaakt om tot elkaar te komen en de mensheid voort te zetten, om deze twee mensen één te maken, om deze twee mensen de bescherming van een verbond te geven en om te genieten van die nieuwe éénheid.

Bron: http://www.webbijbel.nl/bijbelstudies/Studies%20algemeen/Samenwonen%20of%20trouwen.htm

Het huwelijk en wat daaronder verstaan werd in de tijd waarover de verhalen uit de bijbel gaan, is niet zondermeer toe te passen op situaties in deze tijd. En dat lijkt mij ook niet de bedoeling daarvan. Er is natuurlijk wel het e.e.a. veranderd in vergelijking met die tijd. Vroeger waren de verhoudingen tussen man en vrouw ook anders. Een vrouw hoorde vaak tot je bezit, ze komt ook voor in het rijtje van dat wat je niet mag begeren van je naaste.(Huis, os, vrouw, ezel) Huwelijken zag men toen meer als een zakelijke overeenkomst tussen een man en een vrouw, daarvoor hadden man en vrouw soms weinig tot geen contact gehad. Veel huwelijken waren ook niet gebaseerd op liefde. Ook de leeftijd waarop men als man en vrouw bij elkaar kwam lag veel lager.
Een zakelijke overeenkomst met een vrouw lijkt mij ook niet hetgeen waar jouw voorkeur naar uitgaat en dat zal jij nu ook afwijzen. Toch was dit vroeger wel gebruikelijk, maar dat gebruik neem je dan niet over.
Twee mensen die elkaar vinden, met elkaar verder willen, die een relatie van liefde en trouw voor ogen hebben, daar kan en hoef je niet van te verwachten dat zij wachten met het beleven van seksualiteit tot ze getrouwd zijn. Hoe je dat verder invult is iets wat je samen bespreekt. Een algemeen geldende norm kan niet gegeven worden.


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 1 juni 2013, 09:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 15:20
 
IK zou niet dagene wat vroeger gebruikelijk was maar de manier waarop God het "huwelijk" in het leven heeft geroepen. Er zijn genoeg Bijbelgedeelten te vinden waaruit blijkt dat God's standaard hiervoor echt wel hoger liggen dan dat een vrouw bij de man zn bezittingen hoort. En dat daaruit alleen dus de wetten en adviezen hierover zijn voortgekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 16:04
 
ROELANDE345 schreef:
IK zou niet dagene wat vroeger gebruikelijk was maar de manier waarop God het "huwelijk" in het leven heeft geroepen. Er zijn genoeg Bijbelgedeelten te vinden waaruit blijkt dat God's standaard hiervoor echt wel hoger liggen dan dat een vrouw bij de man zn bezittingen hoort. En dat daaruit alleen dus de wetten en adviezen hierover zijn voortgekomen.

Ja, er zijn inderdaad bijbelteksten te vinden waaruit blijkt dat het huwelijk meer is dan toegevoegd worden aan het bezit van je man. Waar het mij om gaat is dat niet zondermeer teksten uit de bijbel nu in deze tijd toegepast kunnen worden. De verhoudingen waren toen echt anders. Juist de Oudtestamentische wetten waren bedoeld om de vrouw te beschermen. Maar die wetten zou je nu echt niet meer toe willen passen. Ik heb geprobeerd verschillen aan te geven, uiteraard zullen er ook overeenkomsten zijn. Vrouwen werden niet alleen gezien als bezit, er kon wel degelijk sprake van liefde zijn. De leeftijd waarop men huwde lag ook veel lager, dus hoefde men ook geen jaren op elkaar te wachten. Het was ook niet gebruikelijk dat een man en een vrouw voor de huwelijkssluiting samen waren.
Ik heb proberen aan te geven dat men in een relatie in welke vorm dan ook die gebaseerd is op liefde en trouw elkaar mag liefhebben en beminnen. En dat het huwelijk zoals wij dat nu kennen niet zo zondermeer te vergelijken is met het sluiten van een huwelijk vroeger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 18:54
 
Ja ik denk ook dat je niet zomaar de oudtestamentische wet moet plaatsen en toepassen in het nu. In het nieuwe testament zijn ook aanwijzingen van hoe God een huwelijk ziet. Die wil ik zelf wel zoveel mogelijk toepassen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 18:03
 
Wel leuk aardig en lekker allemaal, maar denken jullie echt dat God zelfbevrediging goed vindt? Als je masturbeert komt er wel lust bij te pas; je krijgt allerlei erotische/pornografische beelden en gedachten bij die je opwinden. Volgens mij begeef je dan op gevaarlijk terrein; de vijand kan je in de val brengen en het kan leiden tot verslaving. Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 18:56
 
BAPPI605 schreef:
Wel leuk aardig en lekker allemaal, maar denken jullie echt dat God zelfbevrediging goed vindt? Als je masturbeert komt er wel lust bij te pas; je krijgt allerlei erotische/pornografische beelden en gedachten bij die je opwinden. Volgens mij begeef je dan op gevaarlijk terrein; de vijand kan je in de val brengen en het kan leiden tot verslaving. Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley

Heeft God vast een constructie fout gemaakt? Had Hij de hormonen dan niet moeten toevoegen?

Kom op he, we gaan toch niet bang zijn voor je eigen lichaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 19:18
 
BAPPI605 schreef:
Wel leuk aardig en lekker allemaal, maar denken jullie echt dat God zelfbevrediging goed vindt? Als je masturbeert komt er wel lust bij te pas; je krijgt allerlei erotische/pornografische beelden en gedachten bij die je opwinden. Volgens mij begeef je dan op gevaarlijk terrein; de vijand kan je in de val brengen en het kan leiden tot verslaving. Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley

Gevaarlijk terrein, de vijand, de val, verslaving. Nou, nou….ik heb zelfs weleens gehoord dat je er seniel van kan worden. Kijk maar uit!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 19:25
 
bappie:

Wel leuk aardig en lekker allemaal, maar denken jullie echt dat God zelfbevrediging goed vindt? Als je masturbeert komt er wel lust bij te pas; je krijgt allerlei erotische/pornografische beelden en gedachten bij die je opwinden. Volgens mij begeef je dan op gevaarlijk terrein; de vijand kan je in de val brengen en het kan leiden tot verslaving. Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley

Oh? Ik denk altijd aan het meubilair als ik eh...ach laat ook maar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 20:08
 
ROLF230 schreef:
Oh? Ik denk altijd aan het meubilair als ik eh...ach laat ook maar.

Ik zit hier even te gieren... Clown smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 2 juni 2013, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 20:14
 
BAPPI605 schreef:
Wel leuk aardig en lekker allemaal, maar denken jullie echt dat God zelfbevrediging goed vindt? Als je masturbeert komt er wel lust bij te pas; je krijgt allerlei erotische/pornografische beelden en gedachten bij die je opwinden. Volgens mij begeef je dan op gevaarlijk terrein; de vijand kan je in de val brengen en het kan leiden tot verslaving. Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley


Bij alles geldt volgens mij de vraag wat je focus is en waar je je mee vol giet. Voor vrijwel alles in je leven geldt waar je je leven mee vult. Je lijf ervaren op een gezonde manier kan dus ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 20:19
 
ROLF230 schreef:
bappie:

Wel leuk aardig en lekker allemaal, maar denken jullie echt dat God zelfbevrediging goed vindt? Als je masturbeert komt er wel lust bij te pas; je krijgt allerlei erotische/pornografische beelden en gedachten bij die je opwinden. Volgens mij begeef je dan op gevaarlijk terrein; de vijand kan je in de val brengen en het kan leiden tot verslaving. Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley

Oh? Ik denk altijd aan het meubilair als ik eh...ach laat ook maar.

Je gaat er kennelijk impliciet van uit dat lust fout is. God heeft het toch echt zelf ingebouwd. Waarom mag een mens daar niet van genieten? Als je denkt dat je lustgevoelens fout zijn, ontken je jezelf. Masturbatie gaat altijd gepaard met seksuele fantasie, zonder dat is het niet eens mogelijk. Alle alleenstaande mannen masturberen en de meeste alleenstaande vrouwen ook. Je houdt er een raar en wreed godsbeeld op na als je dan stelt dat het niet goed zou zijn en met zondebesef gepaard zou moeten gaan. Het hebben van een relatie met een goede seksuele omgang is juist goed voor een mens, het versterkt het zelfbeeld, is goed voor het zelfvertrouwen en is fysiek gezond. Je bent de moeite waard en het is niet zo slecht om dat te weten en begeerd te worden door je partner. Dat is beter dan je volslagen onterechte schuldgevoel want van onnodige angst wordt echt niemand beter. Zeker niet als het gekoppeld wordt aan zonde en hel. En een seksuele fantasie is geen pornografie hoor. Porno is heel wat anders, al kan het de neiging tot masturbatie opwekken.
De vijand? Wie is dat? En op grond waarvan zou God dat niet goed vinden? Je hebt niks in handen waar dat uit blijkt. Er is geen enkele Bijbeltekst aan te wijzen waar dat in staat. Waar jij aan refereert is niet meer dan scheefgegroeide traditie. De Victoriaanse tijd begon in de 19e eeuw en niet daarvoor.

Thomas, van masturberen word je niet doof en je handen vallen er ook niet af. Van mij hoef je ze ook niet boven de lakens te houden, nergens voor nodig.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 2 juni 2013, 22:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 21:39
 
BAPPI605 schreef:
Wel leuk aardig en lekker allemaal, maar denken jullie echt dat God zelfbevrediging goed vindt? Als je masturbeert komt er wel lust bij te pas; je krijgt allerlei erotische/pornografische beelden en gedachten bij die je opwinden. Volgens mij begeef je dan op gevaarlijk terrein; de vijand kan je in de val brengen en het kan leiden tot verslaving. Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley

Wanneer jij zelfbevrediging gaat gebruiken met porno, kun je inderdaad in de val van porno verslaving vallen. daar ben ik het wel mee eens dat dat geen gezonde manier van zelfbevrediging is.

verder vind ik dat thomas hier voor me een goed stuk erover schrijft, waar ik het ook mee eens ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 21:43
 
ROLF230 schreef:
bappie:

Wel leuk aardig en lekker allemaal, maar denken jullie echt dat God zelfbevrediging goed vindt? Als je masturbeert komt er wel lust bij te pas; je krijgt allerlei erotische/pornografische beelden en gedachten bij die je opwinden. Volgens mij begeef je dan op gevaarlijk terrein; de vijand kan je in de val brengen en het kan leiden tot verslaving. Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley

Oh? Ik denk altijd aan het meubilair als ik eh...ach laat ook maar.

Hee Rolf,
heb je zulke opwindende meubels? Waar heb je die gekocht? Misschien heb ik die wel nodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 21:46
 
THOMAS968 schreef:
Je gaat er kennelijk impliciet van uit dat lust fout is. God heeft het toch echt zelf ingebouwd. Waarom mag een mens daar niet van genieten? Als je denkt dat je lustgevoelens fout zijn, ontken je jezelf. Masturbatie gaat altijd gepaard met seksuele fantasie, zonder dat is het niet eens mogelijk. Het hebben van een relatie met een goede seksuele omgang versterkt het zelfbeeld, is goed voor het zelfvertrouwen en is fysiek gezond. Je bent de moeite waard en het is niet zo slecht om dat te weten en begeerd te worden door je partner. Dat is beter dan je volslagen onterechte schuldgevoel, van onnodige angst wordt echt niemand beter. En seksuele fantasie is geen pornografie hoor. Porno is heel wat anders. De vijand? Wie is dat? En op grond waarvan zou God dat niet goed vinden? Je hebt niks in handen waar dat uit blijkt. Er is geen enkele Bijbeltekst aan te wijzen waar dat in staat. Waar jij aan refereert is niet meer dan scheefgegroeide traditie. De Victoriaanse tijd begon in de 19e eeuw en niet daarvoor.

Thomas, van masturberen word je niet doof en je handen vallen er ook niet af. Van mij hoef je ze ook niet boven de lakens te houden, nergens voor nodig.

Ja misschien wel, maar bij mij in de gemeente moet je echt niet komen met het verhaal dat masturberen goed is. Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
BAPPI605
op zondag 2 juni 2013, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 21:54
 
BAPPI605 schreef:
Ja misschien wel, maar bij mij in de gemeente moet je echt niet komen met het verhaal dat masturberen goed is. Geschokte, onthutste smiley

Dat weet ik natuurlijk ook wel maar er is soms een verschil tussen het Christendom zelf en wat er in een aantal christelijke kerken vanuit de traditie wordt verondersteld. Veel mensen maken de fout het Christendom en de opvattingen. leefgewoonten en tradities in de eigen kerk als hetzelfde te beschouwen.
Christendom en seksualiteit is heel lang een lastig topic geweest omdat men het waarom van de Bijbelse wetten niet doorzag. De Bijbel is niet een verzameling losse teksten waarmee je elkaar om de oren kunt slaan in je Eigen Grote Gelijk maar een een logisch geheel met een goede bedoeling voor de mens. De Joodse wetten waren sterk preventief en dat is niet zo gek in een wereld met weinig medicijnen. Antibiotica hadden ze echt niet. Probeer je de consequenties daar eens van voor te stellen en er word je veel duidelijk. Sommige ziektes konden zich maar op een manier verspreiden en dat moest voorkomen worden. Ze waren ongeneeslijk en het begin van een lange lijdensweg. Dat zou het nu overigens zonder antibiotica nog steeds zijn. De wetten waren in eerste instantie gericht op de mens en cultuur van die tijd en in tweede instantie universeel goed als je de betekenis er achter begrijpt en naar de huidige tijd weet te vertalen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 juni 2013, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
Pagina 2 van 11