ChristianMatch
 


Forum

Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 23:24
 
SHANITA130 schreef:
Ja, ik had nog even een stukje erbij geschreven, over reanimeren, dat dat ook een vorm van doden opwekken is, etc.



Ja, dat bedoel ik.




Ja, dat bedoel ik dus, en zelfs als diegene dan nog steeds vrolijk en gelukkig kan zijn, in de tijd die die over heeft, en weet dat hij naar God gaat, dat is het echte wonder, vind ik ook.



Ja, dát bedoel ik, als het hoogste goed, en dat is het nou juist niet, het geloof in God en het eeuwige leven is het hoogste, want ook al geneest iemand hij gaat toch dood na enkele tientallen jaren.

Dank je Jol, voor je reactie!

Ps: En dat demonen uitdrijven, ik denk daar hebben we de psychologie en de psychiatrie voor.
En daar hoeven mensen niet zo mensonterend te lopen krioelen op de vloer, of schreeuwen, in een dienst.
Juist daar houden ze er iets aan over.
Mijns inziens en denk ik.


ik citeer:

En dat demonen uitdrijven, ik denk daar hebben we de psychologie en de psychiatrie voor.
En daar hoeven mensen niet zo mensonterend te lopen krioelen op de vloer, of schreeuwen, in een dienst.
Juist daar houden ze er iets aan over.
Mijns inziens en denk ik.

Het nadeel nog is dat mensen en ook psychologen enz.niet in de ziel van de mens kunnen kijken...en niet zo goed kunnen achterhalen of ontdekken waarom mensen die bezeten zijn door bozere geesten dan ze zelf,en dat die hun onrustig maken bv..Ze kunnen alleen hooguit met scans afwijkingen zien in de hersenen ,maar daar lossen ze het niet mee op..

het is al een hele kunst om een "gezond"iemand die boos is ,om die tot vermanen te brengen! besef maar dan hoe byzonder en mooi het is als iemand zich gezegend mag en kan voelen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 05:42
 
CHRISTIAN542 schreef:
ik citeer:

En dat demonen uitdrijven, ik denk daar hebben we de psychologie en de psychiatrie voor.
En daar hoeven mensen niet zo mensonterend te lopen krioelen op de vloer, of schreeuwen, in een dienst.
Juist daar houden ze er iets aan over.
Mijns inziens en denk ik.

Het nadeel nog is dat mensen en ook psychologen enz.niet in de ziel van de mens kunnen kijken...en niet zo goed kunnen achterhalen of ontdekken waarom mensen die bezeten zijn door bozere geesten dan ze zelf,en dat die hun onrustig maken bv..Ze kunnen alleen hooguit met scans afwijkingen zien in de hersenen ,maar daar lossen ze het niet mee op..

het is al een hele kunst om een "gezond"iemand die boos is ,om die tot vermanen te brengen! besef maar dan hoe byzonder en mooi het is als iemand zich gezegend mag en kan voelen!

Quote:
Het nadeel nog is dat mensen en ook psychologen enz.niet in de ziel van de mens kunnen kijken...en niet zo goed kunnen achterhalen of ontdekken waarom mensen die bezeten zijn door bozere geesten dan ze zelf,en dat die hun onrustig maken bv..Ze kunnen alleen hooguit met scans afwijkingen zien in de hersenen ,maar daar lossen ze het niet mee op..

het is al een hele kunst om een "gezond"iemand die boos is ,om die tot vermanen te brengen! besef maar dan hoe byzonder en mooi het is als iemand zich gezegend mag en kan voelen!

Oh, je moest eens weten wat psychologen allemaal kunnen.

Linken leggen van hier naar daar.

Waarom zou je een gezond iemand die boos is moeten vermanen? Misschien is tie wel terecht boos...

?

Soms, als het echt niet anders kan, kan een psycholoog zeggen van beter die of die nooit meer zien, zelfs al is het een van je ouder(s), of, beide.

Maar, dat wordt dan fijn teniet gedaan door een paar christenen die vinden dat dat niet kan, ouders(s), die moet je eren en vergeven en dergelijke.

Daarbij helemaal voorbij gaand aan het feit dát iemand niet eens kan vergeven als er en ontkend wordt en dus al zeker helemaal niet als er niet om vergeving wordt gevraagd.

En, als er wel om vergeving wordt gevraagd is het vaak in de trant van 'nou dan moet je me maar vergeven'.

Waar haalt men toch het idiote idee vandaan, dat er zich veel slechte mensen onder de mensheid bevinden, maar dat dat nooit iemand ouder(s) zouden kunnen zijn?

En ja dáár komt alle ellende vandaan, men mag de eigen waarheid niet onder ogen zien, men moet vergeven(Bijbelse opdracht?), zelfs als er geen vergeving is gevraagd.

Men kan derhalve zijn eigen gevoelens niet meer voelen, die worden onderdrukt, maar die boosheid moet er toch uit, en kan niet naar degene voor wie het is bedoeld, vader, moeder, oid.

Dus, die boosheid gaat er op een andere manier uit: verslaving, zonder aanwijsbare reden woedend worden op de partner.(verplaatste agressie)


Nou is natuurlijk niet zo dat iedereen die verslaafd en onredelijk woedend wordt op de partner meteen een probleem heeft dat hij onder psychische druk heeft 'vergeven'.

Maar, misschien kunt u zich wel voorstellen wat voor een schade dat teweeg brengt.

Dus, hoe mooi is het dat iemand zijn eigen kindertijd onder ogen mag zien...en later als die volwassen is, kan breken, wat als kind niet kon.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 06:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 10:15
 
Bij mij in de kerk is iemand genezen van de ziekte van crohn, na 18 jaar.....
ik zag hem na voren gaan voor gebed, en w eken later getuigde hij zijn verhaal. herrinnerde me het goed , omdat me opviel dat er zoveel licht om de man heen was met gebed.
dan kun je je afvragen, warom pas na 18 jaar???
warom geneest een ander niet?
ik leg die vraag maar voortaan bij jezus neer en bid maar gewoon voor zieken, of het resultaat heeft of niet, er staat bid voor zieken dus....

Zelf heb ik me rib gekneusd, god genas niet, veel pijn, dus dacht zondag laat ik maar es voor me bidden, er veranderde niets
maandag bad een ander voor me, en het brandde daar binnen in me, en sindsdien kan ik me arm bewegen zonder dat het meer pijn doet.
begin van herstel dacht ik en moet zeggen dat ik vandaag weer wakker word en denk beter heb niet de halve nacht wakker gelegen van d e pijn.
het roept vragen wel es op, warom wel, warom niet????
eh met mij nu, warom niet helemaal genezen, maar kan ik me arm beter bewegen???


god die dingen toelaat? zoals bij job???? eh in jobs tijd, was jezus nog niet aan het kruis gegaan
wat zou job hebben gedaan als dat alles hem was overkomen, nadat jezus aan het kruis was gegaan, vroeg ik me af?
zou hij genezing proclameren??? zich zelf onderzoeken voor eventuele zonden nog? allerlei boeken lezen, met verschillende theorieën???
en op het eind hebben gedacht, oke jezus geneest me nu niet, maar het warom leg ik bij jezus neer? en zijn geloof was er niet door gaan wankelen??

en dan denk ik ook dat geloof niet theoretisch echt goed is met een soort rekenformule, van 1 plus 1 is twee
van dat en dat en dan genees je
geloof is geloven, geloven in gods woorden
en dan denk ik weer aan petrus in d e gevangenis en jacobus en johannes, wat zal die gedacht hebben, bent u het??? degene die gevangene vrijlaat???? ja antwoordde jezus, onderhand bleef johannes gevangen...
en hoe meer ik met geloof bezig ben, hoe meer ik denk, er blijft over, vertrouwen in god, en theoretisch is het gewoon niet echt te verklaren.
duidelijkheid over genezing vind ik niet, wel een opdracht.
als ik voor een ziek iemand bid en die geneest niet, heb ik naar de opdracht geluistert en verder leg ik het bij jezus neer.

enfin gewoon wat gedachten van me...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 10:40
 
CHRISTIAN542 schreef:
ik citeer:

En dat demonen uitdrijven, ik denk daar hebben we de psychologie en de psychiatrie voor.
En daar hoeven mensen niet zo mensonterend te lopen krioelen op de vloer, of schreeuwen, in een dienst.
Juist daar houden ze er iets aan over.
Mijns inziens en denk ik.

Het nadeel nog is dat mensen en ook psychologen enz.niet in de ziel van de mens kunnen kijken...en niet zo goed kunnen achterhalen of ontdekken waarom mensen die bezeten zijn door bozere geesten dan ze zelf,en dat die hun onrustig maken bv..Ze kunnen alleen hooguit met scans afwijkingen zien in de hersenen ,maar daar lossen ze het niet mee op..

het is al een hele kunst om een "gezond"iemand die boos is ,om die tot vermanen te brengen! besef maar dan hoe byzonder en mooi het is als iemand zich gezegend mag en kan voelen!


wat doet de psychiatrie enzo met mensen die echt bezeten zijn??? kalm houden door middel van medicijnen. niet genezen....
een iemand die wat verder is met demoon uitdrijving, bestraft een demoon, wanneer hij via echt akelige nare demonstraties wil uitgaan, om het slachtoffer nog meer te kwellen.
ziet ook onderscheid tussen bezetenheid en geen bezetenheid en
mensen die door een aanraking van gods geest reageren, of puur door emotie.

wat ook vast een leer proces is, voor die bidders, waar mee ze in hun weg daarmee, ook wel es fouten zullen maken denk ik. blijven mensjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:00
 
Iemand kan ook bezeten zijn, en door afstand te nemen van het eea en inzicht in waardoor, er vanaf komen.

Groetjes Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 13:50
 
en toch geloof ik nog steeds dat God geneest zoals 2000 jaar gelden. Al is het dan uiteraard niet meer via Jezus, maar heden ten dage gebruikt hij hier de artsen, psychologen, andere soortige heelmeesters en jou er voor.

In die afgelopen 2000 jaar zijn er vele ziektes ontwikkeld. Velen zijn er al overwonnen door medische onderzoeken, maar er zijn er nog legio te gaan.

Er staat ook in de Bijbel dat de Heer de mensen geneest op zijn tijd en wijze. Ook gebruikt hij de mens, om een ander te genezen. Dat kan heel extreem zijn dmv kennis omtrent orgaandonatie, maar ook door kleine dingen, zoals een vriend krijgen die je begrijpt en je kan helpen.

Zelf heb ik ook zoiets bijzonders meegemaakt. Na een hele lang tijd van twijfel over geloof en het de 3 eenheid, heeft God ooit tot mij gesproken. Een goede kennis van me wist van deze twijfel. Echter toen ik dit met haar deelde dat God tot mij gesproken had, kreeg zij zelf ook weer het geloof en kracht terug, nadat ze, bleek later, zeer recent daarvoor een miskraam had.

Zelf zie ik dat als dat God mij heeft mogen gebruiken om haar te herstellen/genezen.

Zo zijn er wel legio kleine dingen, zonder dat men dat soms realiseert, waarbij God jou gebruikt om een ander te helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:10
 
Ja Marco dat geloof ik ook.
Als je er op let zie je daar steeds meer voorbeelden van
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 15:31
 
Marco,

Mooi geschreven, goed verwoord vind ik, zo zie ik het ook.

Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 20:55
 
Ja, Jezus geneest nu net zo als 2000 jaar geleden. Ik den kzelfs dat Hij het nog meer wil doen dan wij toelaten. Niet dor Jezus als persoon toentertijd, maar door anderen heen, gelijk de discipelen, die met behulp van God ( de Drieëenheid) nu Zijn Helper dit nog steeds doet.

Helaas willen velen er niet aan omdat bombarieschoppers het verknoeid hebben, schreeuwend "in Jezus naam genees" maar het tot eigen eer en rijkdom doen. Jammer dat zo van het rechte pad afwijken. De kans is groot dat Jezus hun niet zal kenneals Hij terugkomt enhun afwimpeld me td ewoorden"ik heb u netgekend. Ik denk blijf bidden dat men het rechte pad wer vindt en terug zal keren op de weg die Jezus ons voor heeft geleefd.

God wil en kan grote dingen doen, staan wij er voor open?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 21:25
 
PIETER619 schreef:
Ja, Jezus geneest nu net zo als 2000 jaar geleden. Ik den kzelfs dat Hij het nog meer wil doen dan wij toelaten. Niet dor Jezus als persoon toentertijd, maar door anderen heen, gelijk de discipelen, die met behulp van God ( de Drieëenheid) nu Zijn Helper dit nog steeds doet.

Helaas willen velen er niet aan omdat bombarieschoppers het verknoeid hebben, schreeuwend "in Jezus naam genees" maar het tot eigen eer en rijkdom doen. Jammer dat zo van het rechte pad afwijken. De kans is groot dat Jezus hun niet zal kenneals Hij terugkomt enhun afwimpeld me td ewoorden"ik heb u netgekend. Ik denk blijf bidden dat men het rechte pad wer vindt en terug zal keren op de weg die Jezus ons voor heeft geleefd.

God wil en kan grote dingen doen, staan wij er voor open?

Hij is zeker in staat tot grote dingen maar ik denk dat we moeten oppassen om geen verlanglijst van wensen voor God te hebben maar ook in stil vertrouwen te vertrouwen op Hem!


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 17 augustus 2013, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 21:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hij is zeker in staat tot grote dingen maar ik denk dat we moeten opassen om geen verlanglijst van wensen voor God te hebben maar ook in stil vertrouwen te vertrouwen op Hem!

Zeker waar, het hoeft niet te alle tijde van de daken geschreeuwd worden.
Maar we mogen op ook in bijvoorbeeld onze stilletijd (kan van alles zijn) Hem groot maken voor wat Hij voor ons betekend heeft en nog is..


Onze Vader in de hemel weet wat er in ons hart leeft en we mogen met ons lek en gebrek altijd blijven komen, niet alleen met grote zware dingen, maar ook de kleine dingen zoals het even goed gaat, simpel en alleen maar, "dank u Heer". Ik vind het prachtig dat Jezus leerde dat God als Vader van ons wil zijn. Als ik zie hoe mijn kinderen de liefde beantwoorden, en ik mij voor hun inzet, weet ik dat ik bij benadering niet toe kom aan wat God de Vader allemaal voor mij doet en heeft gedaan, Wat een onbeschrijfelijke Liefde.

Weet je de dankbaarheid wordt tijdens een gebed al gauw weer dat verlanglijstje en Hij weet wie we zijn en dat de bedoelingen van de meesten van ons toch oprecht zijn.

God geneest op velerlei manieren ook door gebeden die in stilte zijn verzonden. Zo ook ook dankzegging zal hij in stilte aanvaarden , Wat een grote liefdevolle God hebben wij.


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 23 augustus 2013, 12:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 23:25
 
PIETER619 schreef:
Ja, Jezus geneest nu net zo als 2000 jaar geleden. Ik den kzelfs dat Hij het nog meer wil doen dan wij toelaten. Niet dor Jezus als persoon toentertijd, maar door anderen heen, gelijk de discipelen, die met behulp van God ( de Drieëenheid) nu Zijn Helper dit nog steeds doet.

Helaas willen velen er niet aan omdat bombarieschoppers het verknoeid hebben, schreeuwend "in Jezus naam genees" maar het tot eigen eer en rijkdom doen. Jammer dat zo van het rechte pad afwijken. De kans is groot dat Jezus hun niet zal kenneals Hij terugkomt enhun afwimpeld me td ewoorden"ik heb u netgekend. Ik denk blijf bidden dat men het rechte pad wer vindt en terug zal keren op de weg die Jezus ons voor heeft geleefd.

God wil en kan grote dingen doen, staan wij er voor open?

Ja, Pieter ik geloof zeker dat Jezus ook nu nog mensen geneest en wat je zegt er zijn veel valse profeten die het doen tot eer en eigen rijkdom. Ik heb gruwelijke beelden gezien dat mensen in hun buik werden getrapt om te worden genezen. Maar heb ook genezingen gezien waar het er rustig en met alle eerbied in Jezus naam gebeurde.
Ook eens een vrouw die was meegenomen door vrienden, ze geloofde er zelf niet zo in, maar ze zei tegen God: ik geef u het voordeel van de twijfel en ze werd genezen.

Ja, staan wij er voor open? We hebben een God van wonderen, Jezus is nog steeds dezelfde, ik denk wel dat we ons er naar mogen uitstrekken in vrijmoedigheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 10:20
 
Dit is zo'n mooi topic, en belangrijk ook, dat ik even wil reageren.
Hopelijk bouwt het de lezer/es op.

Geneest Jezus nu nog?
Ja dat doet Hij wis en waarachtig.
Jezus is dezelfde gebleven, toen en nu en voor altijd.
Zijn beloften zijn nog steeds van kracht. Hij belooft zelfs dat ze voor eeuwig van kracht zullen zijn. Dus daar hoeft niemand aan te twijfelen.

Je kunt de vraag ook omdraaien.
Wat maakt een mens ziek, waardoor hij gaat zoeken naar genezing, want blijkbaar wil niemand ziekte dragen.

Ik denk dat de grootste ziek-maker angst is.
Het gevoel dat er niet van je gehouden is. Of wordt.
Het gevoel dat je er niet bijhoort.
De angst dat je "het" niet zal redden.
De angst om lief te hebben = de angst voor afwijzing.
Angst, dat wat er in je zit, als je niet bent liefgehad....

Wat doet angst? Het doet me wegkruipen. Het laat me mijn hart verdedigen. Het geeft wantrouwen om iemand toe te laten.
Als iemand te dichtbij komt, haal ik uit.
Ik kan bitter raken van de teleurstellingen.
Ik kan wrok gaan koesteren naar degene die me gekwetst hebben.
Ik kan blijven schoppen en mokken tegen God dat het niet beter wordt.
En langzaam maar zeker wordt ik emotioneel ziek. Dat is: raak ik emotioneel verstopt. En dat maakt op den duur ziek. Ja ook lichamelijk.

Dan laat God zich horen. En zien in Jezus. Hij zegt:
Kind, ik geef zoveel om jou, dat ik daarvoor mijn eigen leven niet heb gespaard. Ik gaf alles op waar ik van hield, zodat ik misschien jouw liefde zou winnen. Kom toch bij Mij, Ik wil je zo graag helpen.

God als Pappa die me elke dag een knuffel geeft, dat geneest pas.
God als Pappa die me leert te vergeven. Dat geneest pas.
God als Pappa die er werkelijk altijd voor me is. Dat geeft pas rust.
God als Pappa die me opzoekt in m'n eenzaamheid. Dat geeft pas vrede.
God als Pappa, die alle geestelijke machten en krachten, overheden en geesten de Baas is. Dat geeft pas vrijheid. En... maakt vrij.
God die God is en om mij geeft. Ik hoef niet meer bang te zijn.

En dat alles ontvang ik in eenvoudig geloof.

Ik geloof meer dat genezing een voornamelijk geestelijk en emotioneel proces is. Al doet God ook wonderen (=een heel snelle verandering).

God en Jezus zijn nog altijd dezelfde. Maar geloven we nog wat Hij belooft? Ik bedoel: geloven we het ECHT?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 16:22
 
ROADY558 schreef:
Dit is zo'n mooi topic, en belangrijk ook, dat ik even wil reageren.
Hopelijk bouwt het de lezer/es op.

Geneest Jezus nu nog?
Ja dat doet Hij wis en waarachtig.
Jezus is dezelfde gebleven, toen en nu en voor altijd.
Zijn beloften zijn nog steeds van kracht. Hij belooft zelfs dat ze voor eeuwig van kracht zullen zijn. Dus daar hoeft niemand aan te twijfelen.

Je kunt de vraag ook omdraaien.
Wat maakt een mens ziek, waardoor hij gaat zoeken naar genezing, want blijkbaar wil niemand ziekte dragen.

Ik denk dat de grootste ziek-maker angst is.
Het gevoel dat er niet van je gehouden is. Of wordt.
Het gevoel dat je er niet bijhoort.
De angst dat je "het" niet zal redden.
De angst om lief te hebben = de angst voor afwijzing.
Angst, dat wat er in je zit, als je niet bent liefgehad....

Wat doet angst? Het doet me wegkruipen. Het laat me mijn hart verdedigen. Het geeft wantrouwen om iemand toe te laten.
Als iemand te dichtbij komt, haal ik uit.
Ik kan bitter raken van de teleurstellingen.
Ik kan wrok gaan koesteren naar degene die me gekwetst hebben.
Ik kan blijven schoppen en mokken tegen God dat het niet beter wordt.
En langzaam maar zeker wordt ik emotioneel ziek. Dat is: raak ik emotioneel verstopt. En dat maakt op den duur ziek. Ja ook lichamelijk.

Dan laat God zich horen. En zien in Jezus. Hij zegt:
Kind, ik geef zoveel om jou, dat ik daarvoor mijn eigen leven niet heb gespaard. Ik gaf alles op waar ik van hield, zodat ik misschien jouw liefde zou winnen. Kom toch bij Mij, Ik wil je zo graag helpen.

God als Pappa die me elke dag een knuffel geeft, dat geneest pas.
God als Pappa die me leert te vergeven. Dat geneest pas.
God als Pappa die er werkelijk altijd voor me is. Dat geeft pas rust.
God als Pappa die me opzoekt in m'n eenzaamheid. Dat geeft pas vrede.
God als Pappa, die alle geestelijke machten en krachten, overheden en geesten de Baas is. Dat geeft pas vrijheid. En... maakt vrij.
God die God is en om mij geeft. Ik hoef niet meer bang te zijn.

En dat alles ontvang ik in eenvoudig geloof.

Ik geloof meer dat genezing een voornamelijk geestelijk en emotioneel proces is. Al doet God ook wonderen (=een heel snelle verandering).

God en Jezus zijn nog altijd dezelfde. Maar geloven we nog wat Hij belooft? Ik bedoel: geloven we het ECHT?
Kijk dat is nu een helder betoog. Neemt mij heel wat wind uit de zeilen. Wetende dat de Heer ons het bevel gaf het evangelie te verkondigen en zieken te genezen. Lijkt het mij duidelijk dat het probleem niet bij God zit maar in het lichaam van Christus. Eigenlijk het tweede lichaam van Christus. De eerste keer kwam Jezus de Zoon van God op aarde als mens maar ook God liet ons de Vader zien en genas zieken(niet altijd allen wegens ongeloof) . Na pinksteren ging de bediening van Jezus door in Zijn twee lichaam n.l. in dat van de discipelen. Hij vroeg het niet maar gaf hen het bevel om dit te doen. Dus waarom geneest Jezus niet zoals 2000 jaar geleden? Omdat Zijn lichaam dat niet doet. Wij moeten spreken, helpen geven, genezen. Maar...... dit alles moet onder Zijn leiding en in Zijn Geest gebeuren. Demonen uitdrijven is niet het werk van Psychiaters. Bedenk de zonen van Kefas die bevalen de demonen in de naam van Jezus die Petrus kent er uit te gaan. Alleen als wij het gezag hebben kunnen wij dit doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 18:21
 
En? Heeft een wedergeboren Christen dit gezag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVIDVDE498





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 21:14
 
ROADY558 schreef:
En? Heeft een wedergeboren Christen dit gezag?

Ik Geloof dat een Wedergeboren christen dit gezag heeft.
Doordat de Heilige Geest in Hem leeft.

Alleen ik geloof wel dat deze wedergeboren christen eerst moet weten wat hij doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 21:15
 
Dat geloof ik ook :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 06:55
 
ROADY558 schreef:
En? Heeft een wedergeboren Christen dit gezag?

Ik geloof dat een ieder zijn/haar gave heeft, zoals Paulus die benoemd heeft. Niet iedereen heeft elke gave, dus naar mij mening heeft ook niet iedereen de gave om te genezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 10:31
 
Dat is waar, ieder ontvangt gaven naar de wil van de Vader.

Maar als het gaat om het gezag, de autoriteit, die heeft elke Christen. Omdat het gezag van Christus altijd boven het gezag van de duivel staat, is elke Christen die in deze autoriteit wil staan, in staat de duivel te binden, uit te drijven, weg te sturen etc. En dat hoeft echt niet gepaard te gaan met allerlei manifestaties. Soms is alleen het rustig uitspreken van de naam van Jezus al voldoende.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 10:39
 
ROADY558 schreef:
Dat is waar, ieder ontvangt gaven naar de wil van de Vader.

Maar als het gaat om het gezag, de autoriteit, die heeft elke Christen. Omdat het gezag van Christus altijd boven het gezag van de duivel staat, is elke Christen die in deze autoriteit wil staan, in staat de duivel te binden, uit te drijven, weg te sturen etc. En dat hoeft echt niet gepaard te gaan met allerlei manifestaties. Soms is alleen het rustig uitspreken van de naam van Jezus al voldoende.


Ik vraag me dan altijd af waarom een Corrie ten Boom, zich hiervan vol bewust, in Ravensbrück dan toch alles heeft moeten ondergaan waar je zou kunnen spreken van het werk van satan.

Misschien dan toch gewoon het overheersende en manipulerende en kwade in de mens zelf?


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 10:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 12:53
 
Ook zij bezat de autoriteit waar we het hier nu even over hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 12:59
 
Satan gaat rond al seen briesende leeuw en die wil je niet tegen komen, vooral als hij honger heeft. Je kan veel werk zien waar Satan zich meester heeft gemaakt en wordt aanbeden, oa als de ons wel bekende Mamom.

Soms blijft het een raadsel waarom God zo veel kwaad toe laat, maar we moeten bouwen op Zijn Zekerheden. Waar i kzeker van ben is dat God veel meer wil en kan doen, als wij Hem daartoe de kans zouden geven, maar we staan ons zelfs soms in de weg.

Klein voorbeeldje, ik voel me soms zo machteloos bij het horen van ernstig zieke mensen. Gisteren ook weer, hoor ik op afstand een zuster tegen iemand zeggen, ik heb God gister gevraagd of Hij er nog wel was (ze heeft al maanden last van ondragelijk veel pijn), ze zei, ik kreeg gelijk antwoord, ja Ik ben er nog.
Eigenlijk zou ik met 4 personen wel naar haar toe willen gaan en haar in het zelfde vertrouwen als de 4 vrienden die de verlamde bij Jezus en hij zo genezing kon schenken. Ik denk dat wij ook in gebed zo zieken mogen opdragen bij de Heer zo dat Hij nog meer kan doen dan wij beseffen.

In mijn machteloosheid denk ik wel eens, Heer kom mijn ongeloof te hulp en geef me een geloof als een mosterdzaadje, dan kon ik veel meer dan alleen bergen te verzetten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 13:14
 
Om even op de topicvraag terug te komen:



Ja ik geloof dat Jezus dat kan maar het gebeurt blijkbaar niet, getuige de praktijk. En wáár het gepraktiseerd wordt zijn er meestal excessen en scheuringen en mannetjesputters die zichzelf enorm vinden. Dus dan maar richten op dagelijks eenvoudig leven in geloof, God liefhebben bovenal en je naaste als je zelf, dat is al kluif genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 13:23
 
PIETER619 schreef:
Eigenlijk zou ik met 4 personen wel naar haar toe willen gaan en haar in het zelfde vertrouwen als de 4 vrienden die de verlamde bij Jezus en hij zo genezing kon schenken.

Wat houd je hierin tegen Pieter?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:19
 
ROADY558 schreef:
Ook zij bezat de autoriteit waar we het hier nu even over hebben.

Ja daar heb ik het (dus) ook over.

In de praktijk zie je er dus niet veel van, en dat mag best gezegd worden. Er zijn zoveel mensen die teleurgesteld rond lopen omdat er gouden bergen beloofd en verwacht zijn.

En dat zou mensen wel eens tegen kunnen houden om inderdaad spontaan zieken te bezoeken en te bidden voor herstel.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 14:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:51
 
ROADY558 schreef:
En? Heeft een wedergeboren Christen dit gezag?

Ja natuurlijk heeft hij dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:59
 
JOL252 schreef:
Ja daar heb ik het (dus) ook over.

In de praktijk zie je er dus niet veel van, en dat mag best gezegd worden. Er zijn zoveel mensen die teleurgesteld rond lopen omdat er gouden bergen beloofd en verwacht zijn.

En dat zou mensen wel eens tegen kunnen houden om inderdaad spontaan zieken te bezoeken en te bidden voor herstel.

Toch denk ik dat het meer voorkomt dan je denkt.
Ik geloof echt dat als we Gods beloften hierin serieus nemen, en gewoon maar gaan.... moet je 's kijken wat er allemaal nog kan gebeuren.

Maar als je bij voorbaat al denkt: "Pfff het helpt toch niet, want er zijn al zoveel mensen teleurgesteld op dit gebied" tja, dan hoef je zeker niks te verwachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:59
 
JOL252 schreef:
Om even op de topicvraag terug te komen:



Ja ik geloof dat Jezus dat kan maar het gebeurt blijkbaar niet, getuige de praktijk. En wáár het gepraktiseerd wordt zijn er meestal excessen en scheuringen en mannetjesputters die zichzelf enorm vinden. Dus dan maar richten op dagelijks eenvoudig leven in geloof, God liefhebben bovenal en je naaste als je zelf, dat is al kluif genoeg.

Waarom excessen en scheuringen? Omdat wij God niet serieus nemen. Laten delen uit de bIjbel of zeggen gewoon dat was vroeger maar nu niet meer. Ja er zijn helaas charlatans bezig maar..... Het echte werk is er nog steeds. Wat betreft demonen. Die gaan er pas uit als het huis(mens) de rechtmatige grond weg neemt. Ik heb mee gemaakt dat een demoon er niet uit wilde bij een broer. Het bleek dat hij een bloed eed had afgelegd. Toen hij dit beleed ging de demoon op ons woord direct er uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 15:00
 
ROADY558 schreef:
Toch denk ik dat het meer voorkomt dan je denkt.
Ik geloof echt dat als we Gods beloften hierin serieus nemen, en gewoon maar gaan.... moet je 's kijken wat er allemaal nog kan gebeuren.

Maar als je bij voorbaat al denkt: "Pfff het helpt toch niet, want er zijn al zoveel mensen teleurgesteld op dit gebied" tja, dan hoef je zeker niks te verwachten.

Wat schreef jakobus ook al weer? Als wij niet geloven lijken wij op de golven van de zee zulk een mens moet niet denken iets te ontvangen van de Heer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 15:15
 
ROADY558 schreef:
Toch denk ik dat het meer voorkomt dan je denkt.
Ik geloof echt dat als we Gods beloften hierin serieus nemen, en gewoon maar gaan.... moet je 's kijken wat er allemaal nog kan gebeuren.

Maar als je bij voorbaat al denkt: "Pfff het helpt toch niet, want er zijn al zoveel mensen teleurgesteld op dit gebied" tja, dan hoef je zeker niks te verwachten.


Ik hoor theorie ("dit zegt het woord") en ik hoor praktijk (die het tegendeel bewijst van alle jubel- en juichverhalen).
Als het moment zich voordoet zal ik zeker niet nalaten te bidden voor zegen en herstel maar niet meer in de termen van dat het vast en zeker zal geschieden. Ik laat het liever over aan God hoe en wat Hij wil doen en kweek geen valse hoop.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 15:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3