ChristianMatch
 


Forum

Wat is er mis met volslanke mensen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 00:13
 
ROELANDE345 schreef:
ja haha heb jij ze in de aanbieding? Clown smiley

Je kunt ze van rauw eten krijgen, ik kan wel een rauwe cake bakken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 00:17
 
KLUS667 schreef:
Je kunt ze van rauw eten krijgen, ik kan wel een rauwe cake bakken?

ik eet altijd rauwe sla tomaat komkommer haring enz Gefrustreerde smiley
moet er toch eerst zo'n beest een eitje ingelegd hebben Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 00:20
 
ROELANDE345 schreef:
ik eet altijd rauwe sla tomaat komkommer haring enz Gefrustreerde smiley
moet er toch eerst zo'n beest een eitje ingelegd hebben Gefrustreerde smiley

Smiley die vol vragen zit Ik eet altijd sla met een eitje Clown smiley

En in een cake......gaan er 4!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 00:41
 
KLUS667 schreef:
Smiley die vol vragen zit Ik eet altijd sla met een eitje Clown smiley

En in een cake......gaan er 4!!

ik geef het op.
Geen zinnig iets met jou te beginnen Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 00:50
 
Dwalen we niet af?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 01:48
 
ZEELAND736 schreef:
Dwalen we niet af?

Ja, sorry Zeeland Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 05:14
 
Ja, ik heb ff opgezocht op Wikipedia, en die dingen zijn ook niet zonder gevaar....maar komen bijna niet meer voor, vanwege de verbeterde hygiëne i.v.m. het bereiden van voedsel.

Idd, rauw vlees is niet zo verstandig, met name rundvlees; filet americain.

Roelande:
Quote:
Smiley die vol vragen zit welke problemen hebben ze het dan over...

Ze bedoelen hart en vaatzieken, en suikerziekten. Daar heb je blijk/schijnbaar meer kans op als je wat dikker bent.

En ja, er wordt ook gedacht dat het erfelijk is, dat bedoelen ze met als er gezondheidsproblemen in de familie zich voordoen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 05:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALIJA166





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 18:09
 
KLUS667 schreef:
Ff de link: https://www.youtube.com/watch?v=tR9plmBSOFQ

super dankjewel voor het plaatsen van de link!


Laatst aangepast door
ALIJA166
op dinsdag 30 juli 2013, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:49
 
NATASCHA642 schreef:
oke geen oordeel maar zo kwam het wel over maar neem mijn woorden terug overigens dit had ook anders gekund bijv. via de mail toch ?

Soms komen dingen anders over dan ze bedoeld zijn. Het helpt om de ander te vragen hóe hij iets bedoeld heeft.

We hadden ook via de mail kunnen reageren (is inmiddels gebeurd), maar soms reageren we via het forum. Omdat we dergelijke reacties niet zomaar willen laten staan. We willen graag op een respectvolle en vriendelijke manier met elkaar communiceren. Ook als we het totaal niet met elkaar eens zijn. Dat is de kunst Lachende smiley met blinkend witte tanden

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 16:02
 
THOMAS968 schreef:

Quote:
Geslacht, lengte, leeftijd en gewicht inbrengen en je krijgt je BMI en een omschrijving van hoe je er voor staat:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx

Een gezonde waarde is onder de 25. Boven de 30 ben je echt te zwaar. tussen de 25 en 30 is wat afvallen wenselijk. Overigens moet je bij 25 of 26 nou ook weer niet meteen in de stress schieten. Als wat groffe maat geldt dat bij elke kilo die je afvalt, je BMI met ongeveer 0,3 punt daalt.

Thomas, BMI -1,5.

Mijn BMI is in 5 dagen gedaald van 27,3 naar 26,6 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVERDINA396





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 17:34
 
NATASCHA642 schreef:
oke geen oordeel maar zo kwam het wel over maar neem mijn woorden terug overigens dit had ook anders gekund bijv. via de mail toch ?

Ik ben het met je eens Natascha, dit had CM ook per email aan je kunnen zeggen, vind het prettiger om reacties te lezen die over het topic gaan. Verlegen lachende smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EVERDINA396
op maandag 5 augustus 2013, 17:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVERDINA396





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 17:38
 
Dus mensen kom op, er kunnen nog meer reacties, meningen, tips e.d. bij over topic: Wat is er mis met volslanke mensen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 19:43
 
EVERDINA396 schreef:
Dus mensen kom op, er kunnen nog meer reacties, meningen, tips e.d. bij over topic: Wat is er mis met volslanke mensen?

Hai Everdina!

Er is mi echt he-le-maal niet mis mee, met volslanke mensen Lachende smiley

Ook niet met te dunne mensen, klein, of grote mensen Lachende smiley

Ik hou om met mensen te zijn, en ja, ik kijk daar niet naar.

Kijk, ik ben me hele leven tussen de 45 en 50 kilo geweest, en ja, toen raakte ik even in de war, en ja sindsdien was ik aangekomen, schrik niet, tot wel 74 kilo.
Dat is dus, als je van de 45 naar de 74 gaat een derde+6,5 kilo, wat natuurlijk, in verhouding wel erg veel is, aangekomen!!!

Nou moet ik zeggen, mijn bouw is zo dat ik een smal bekken heb(tengere bouw), ja, het gaat bij mij in mijn buik zitten, mensen dachten ja, zelfs artsen, dat ik zwanger was.

En ja, ik voel me daar zelf niet goed bij, en ja, ook voor mijn hoge bloeddruk is het erg verstandig als ik op het maximale zit wat ik volgens de BMI index mag wegen, en ja, dat ik voor mij 63,5 kilo.

Maar ja, ik was recent al van de 74 naar de 66,5 gegaan, en ja toch wéér aangekomen, tot wéér 70 kilo.
Dus weer gaan 'lijnen' onder toezicht van een diëtiste, en ja, nu tot mijn grote vreugde, weeg ik nu dus weer 67.

En ja daar zit geen ijdelheid bij, ik voel me beter en pas broeken weer, en andere kleding.

Ja, met geen ijdelheid bedoel ik, ja op therapie hadden wij geleerd om tevreden met jezelf te zijn en van jezelf te houden, dik, dun, klein, groot, etc. En ook zelfvertrouwen te hebben, ook al ben je te dik oid.

Dus ja, ik accepteerde mezelf wel helemaal(acceptatie is trouwens de basis voor elke verandering, maar dat is nu off topic) en die buik van mij stond mij psychologisch dan ook helemaal niet in de weg.

Maar ja, voor me gezondheid, en ja, als bijkomstigheid dat ik de kleding waar ik van hou weer aankan, en ook dat ik me fitter voel.

Dat is alles, zo zit het bij mij in elkaar. En ja, in het dagelijkse leven maakt het mij helemaal niets uit als iemand volslank is, nee hoor, heel belangrijk vind ik dat ik met diegene een fijn gesprek kan hebben, en vriendschap voel. Knipoog smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Kortom ik ben blij dat ik goed bezig ben met afvallen voor mezelf, omdat het beter is voor mijn gezondheid, en als bijkomstigheid ook veel kleding weer pas, die ik graag aanheb.

Fijne Avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 00:41
 
ANNA415 schreef:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/inbeweging/21765648/__Sporten_en_overgewicht__.html

vond 2 dingen in dit artikel wel interessant:
- Een nauwkeuriger manier om te bepalen of er sprake is van overgewicht is door meting van het vetpercentage via de huidplooimeting.
Daarbij wordt niet alleen rekening gehouden met lengte en gewicht, maar ook met de daadwerkelijke lichaamssamenstelling, want hoeveel je weegt wordt natuurlijk sterk beïnvloed door je lichaamsbouw en hoeveelheid spiermassa

Waarheid als een koe. Had vorig jaar een bedrijfskeuring, heb de hometrainer zowat in brand getrapt dus uitstekende conditie (van een duursporter), maar mijn BMI was niet goed. Ik heb de beste man gevraagd waar ik het gewicht dan moest afschrapen Gefrustreerde smiley Woedende smiley
Overigens staat de BMI al heel lang ter discussie.

- Nog opmerkelijker is dat bijna 6% van de sterfte in Nederland wordt veroorzaakt door inactiviteit. Dit betekent dat je eigenlijk beter iets te zwaar, maar actief kunt zijn, dan slank en inactief!
Ik ken slanke mensen met een cholesterol waar je u tegen zegt. Die liggen eerder op de intensive care dan iemand met een wat hogere BMI

Even nog ingaan op het bovenstaande. Ik heb al weer een tiental jaren een veel te hoog BMI gewicht. Maar het is wel een vrij constant gewicht. Het schommelt hooguit af en toe 1 à 2 kilo. Ik eet heel gezond, ben niet superactief, maar ook niet geheel inactief. Ik heb vroeger wel gelijnd, maar zo werkt het bij mij niet. Rust helpt wel is mijn ervaring. Stress is denk ik voor mij m'n grootste dikmaker. En dan bedoel ik ongezonde stress. Zo'n 15 jaar geleden tijdens m'n scheiding, ging ik van maatje 50 naar maatje 40 - 42! Ik at niet maar vr..! Snoepte gewoon. Als m'n kinderen chips of wat zoetigheid hadden, deed mama gewoon lekker mee terwijl ik helemaal geen snoeper ben. Alles wat ik van m'n ex niet mocht omdat hij zo graag slanke dennen zag (..). In een paar maanden tijd vlogen de kilo's eraf. En ik deed er werkelijk niets voor, integendeel zelfs. Ik had wel stress, maar dat was andere stress. Door allerlei nare omstandigheden later begon m'n gewicht weer te bewegen. Ik weet niet wat m'n vetpercentage aan zou geven, maar heb een goede bloeddruk, hart is okè en cholesterol ook. En zoals ik in het topic over zaterdag schreef, kan ik nog een wandeling op laarzen van 2 1/2 uur aan door een hobbelig natuurgebied en daarna met een volle maag nog een forse uitkijktoren beklimmen. En ja dan ben ik wel even buiten adem, maar niet eens moe. Waarmee ik maar wil zeggen dat dik zijn allerlei faktoren kan hebben. En ook ik heb de nare ervaring dat je er toch op afgerekend wordt. En ja, ook door christenen! Al dan niet met goede bedoelingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 06:04
 
EVERDINA396 schreef:
Ik ben het met je eens Natascha, dit had CM ook per email aan je kunnen zeggen, vind het prettiger om reacties te lezen die over het topic gaan. Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Dank tis inmiddels opgelost Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 07:00
 
MAMY994 schreef:
Even nog ingaan op het bovenstaande. Ik heb al weer een tiental jaren een veel te hoog BMI gewicht. Maar het is wel een vrij constant gewicht. Het schommelt hooguit af en toe 1 à 2 kilo. Ik eet heel gezond, ben niet superactief, maar ook niet geheel inactief. Ik heb vroeger wel gelijnd, maar zo werkt het bij mij niet. Rust helpt wel is mijn ervaring. Stress is denk ik voor mij m'n grootste dikmaker. ........
.........

En ook ik heb de nare ervaring dat je er toch op afgerekend wordt. En ja, ook door christenen! Al dan niet met goede bedoelingen.

Ik heb wel eens in oude boekjes gekeken. Moet je nu zeg maar bij 1.70 60 kg wegen, was dat vroeger 70-80 kg.

De wetenschap is er al lang achter dat BMI en waardeloos meetmiddel is. Ook het bekende middeltje meten levert vraagtekens op. Een tenger gebouwd iemand heeft een ander formaat middel dan een 'grof paard'.

Mijn BMI is niet goed, mijn middelmaat is niet goed. Maar mijn bloeddruk, cholesterol en conditie gelukkig wel.

Laat de wetenschappers maar lekker klooien met de schijf van vijf (of wat het tegenwoordig mag zijn), ik blijf gewoon lekker eten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 07:11
 
ANNA415 schreef:
Ik heb wel eens in oude boekjes gekeken. Moet je nu zeg maar bij 1.70 60 kg wegen, was dat vroeger 70-80 kg.

De wetenschap is er al lang achter dat BMI en waardeloos meetmiddel is. Ook het bekende middeltje meten levert vraagtekens op. Een tenger gebouwd iemand heeft een ander formaat middel dan een 'grof paard'.

Mijn BMI is niet goed, mijn middelmaat is niet goed. Maar mijn bloeddruk, cholesterol en conditie gelukkig wel.

Laat de wetenschappers maar lekker klooien met de schijf van vijf (of wat het tegenwoordig mag zijn), ik blijf gewoon lekker eten

Waarom dan meteen voor iedereen waardeloos, het kan een richtlijn zijn.
Bij mij klopt het. Ik heb nu een toch wel te dikke buik, die is wel weg als ik het hoogste weeg van ik van de BMI kan wegen.

Maar ja, idd ik ben tenger gebouwd, dus ja, misschien is het teveel daarop gericht, op de wat meer tengere lichaamsbouw?

Igg, het kan (kan, hoeft niet) een richtlijn zijn, voor mensen die wel iets te dik zijn en voor gezondheidsredenen willen afvallen, of zelfs moeten afvallen, want ja, juist vet op je buik is niet gezond.

En ja, ik ken ook zo iemand als jij, ook een duursporter, en ja ze is ook wat breder gebouwd, en ja, daar is ook die hele BMI niet op van toepassing, ja je hebt nu eenmaal uitzonderingen; mensen die niet te dik zijn, en ja, gewoon breder gebouwd zijn, ook spieren hebben, en ja, daar gaat het niet voor op.

Het kán een richtlijn zijn, zo zie ik het en voor mij gaat het wel op.

Mijn cholesterol is goed, mijn conditie is normaal, ja en mijn bloeddruk is alleen hoog bij stress. En dat laatste daar kan alleen ik zelf iets aan doen.
Ik weet het ook, want als ik me bloeddruk laat/liet meten als ik rustig was/ben, was hij altijd goed.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 augustus 2013, 07:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MRSUNSHIN953





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 12:23
 
Interessante discussie.

Mijn mening is kortgezegd; uiterlijk telt wel degelijk mee en kan dus gebruikt worden als motivatie om het eea niet door te zetten m.i.

Persoonlijk ben ik graag aan het sporten en zie mijzelf dit graag samen met mijn partner doen deels.

Nu wil ik de volgende uitspraak niet generaliseren, maar blijkt vaak wel waar te zijn: volslanke vrouwen sporten aanzienlijk minder en zijn er minder snel toe te zetten.

Voor mij zou het dus een motivatie kunnen zijn om het e.e.a. ook niet door te zetten. Maar niet na weken/maanden van daten, haha, dat lijkt me echt vals!

Daarnaast zijn er vast ook redenen voor anderen ten aanzien van mij waarom ze geen relatie met mij zien zitten. Dat is akkoord, zolang je maar vrede hebt met wie je zelf bent, daar gaat het m.i. om!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 19:25
 
Everdina schreef:

Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?


Hoe denk ik erover. Dat is de vraag. Eerste wat ik me bedacht is: Waarom wordt je boos als iemand zegt dat die liever een slanker iemand heeft?
Bij mij kan het gebeuren dat iemand bijvoorbeeld zegt: Ik wil iemand met een extraverter karakter. Dan wordt ik niet boos. Waarom in hemelsnaam zou ik. Als iemand iemand zoekt die dat is, zeg ik: Succes! En zelf maar weer op zoek naar iemand die wèl bij me past.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:33
 
Big Girls,You Are Beautiful

Ach ja,het zal altijd wel een dingetje blijven in onze perfectiemaatschappij maar mij boeit het echt niet of iemand nu dik,dun,krom of scheef is.
M'n ex was zowat het dubbele van mijn gewicht (mede dankzij medicijnen) en ik heb met liefde haar verzorgd,smetplekken inclusief. (sudocreme verzacht trouwens de schraalheid goed maar bij bacterie toch ff een zalfje bij de huisarts halen)
Om gezondheidsredenen kan een beetje afvallen geen kwaad mits je daarbij geen stress ervaart want anders gaat het niet werken. En juist de druk van anderen maakt het zo stressvol. Al die vooroordelen die er zijn,ik kan me er mateloos aan irriteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 19:02
 
EVERDINA396 schreef:
Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?

Hoe ik erover denk?

Ik denk dat jij ook vast eisen stelt en als het niet goed genoeg is kan hij ook vertrekken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 16:06
 
Nossa!!!

Tjonge wat een bijzonder onderwerp.
Volslank is ok wat niet ok is een oordeel vellen op basis van superioriteirsgevoelens.
En helaas is in onze zeer opp en haastige maatschappij ook het openstaan voor elkaar
verworden total het naast elkaar leggen van wens lijsten.
En waar ligt het zwaartepunt veelal?
In de gemeenschappeijkheden.....wat ook heel voorstelbaar is.

En zoals Christian al zei.........gewogen en te ............bevonden,dus niet interessant.

Das de norm.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 17:39
 
Mardie:
Quote:
Om gezondheidsredenen kan een beetje afvallen geen kwaad mits je daarbij geen stress ervaart want anders gaat het niet werken. En juist de druk van anderen maakt het zo stressvol. Al die vooroordelen die er zijn,ik kan me er mateloos aan irriteren.

Ja, idd, dat klopt.

Om gezondheidsredenen, erg hoge bloeddruk , dan weer wel, dan weer niet, echt stress gerelateerd.

Ja, ik zag van de week een programma van Ivan Wolffers, toevallig bij een vriend, want ik zelf kijk eigenlijk nooit tv.

Wat mij erg aansprak was dat hij ook zei dat stress de grootste boosdoener is voor de gezondheid.

Ja, en roken ook, maar ja er is een verschil tussen iemand die drie á vijf sigaretten opsteekt per dag, of iemand die een pakje rookt, ca. dertig per dag.
Dat echte neurotische, obsessieve roken, de ene na de andere.
En ja, sommigen zeggen dat dat niet kan, drie of vijf per dag roken, dan denk ik, ja waarom niet?
Ik bedoel, chocolade toetjes, sommige gebakjes en bueno repen zijn ook erg lekker(en kunnen dus verslavend zijn, de zogenaamde eetverslaving, of het emotie-eten).
Ja, en normaal gesproken kan iemand zich ook inhouden en gaat niet elk uur een paar bueno repen eten bijvoorbeeld.
Dus, dat geldt voor mij dus voor sigaretten, ik steek er nu en dan eens eentje op, net als dat ik, nu en dan eens een bueno reepje zou kunnen eten.

Ja, ik ervaar geen stress bij het afvallen, ja, ik vind het regelmatig wel heel erg moeilijk, moet me zelf echt inhouden hoor, als ik door de supermarkt loop...Maar dat is geen stress, dat is gewoon zelf discipline opbrengen.

Ja, overal waar 'te' voorstaat is niet goed, behalve bij tevreden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVERDINA396





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 23:06
 
SHANITA130 schreef:
Hai Everdina!

Er is mi echt he-le-maal niet mis mee, met volslanke mensen Lachende smiley

Ook niet met te dunne mensen, klein, of grote mensen Lachende smiley

Ik hou om met mensen te zijn, en ja, ik kijk daar niet naar.

Kijk, ik ben me hele leven tussen de 45 en 50 kilo geweest, en ja, toen raakte ik even in de war, en ja sindsdien was ik aangekomen, schrik niet, tot wel 74 kilo.
Dat is dus, als je van de 45 naar de 74 gaat een derde+6,5 kilo, wat natuurlijk, in verhouding wel erg veel is, aangekomen!!!

Nou moet ik zeggen, mijn bouw is zo dat ik een smal bekken heb(tengere bouw), ja, het gaat bij mij in mijn buik zitten, mensen dachten ja, zelfs artsen, dat ik zwanger was.

En ja, ik voel me daar zelf niet goed bij, en ja, ook voor mijn hoge bloeddruk is het erg verstandig als ik op het maximale zit wat ik volgens de BMI index mag wegen, en ja, dat ik voor mij 63,5 kilo.

Maar ja, ik was recent al van de 74 naar de 66,5 gegaan, en ja toch wéér aangekomen, tot wéér 70 kilo.
Dus weer gaan 'lijnen' onder toezicht van een diëtiste, en ja, nu tot mijn grote vreugde, weeg ik nu dus weer 67.

En ja daar zit geen ijdelheid bij, ik voel me beter en pas broeken weer, en andere kleding.

Ja, met geen ijdelheid bedoel ik, ja op therapie hadden wij geleerd om tevreden met jezelf te zijn en van jezelf te houden, dik, dun, klein, groot, etc. En ook zelfvertrouwen te hebben, ook al ben je te dik oid.

Dus ja, ik accepteerde mezelf wel helemaal(acceptatie is trouwens de basis voor elke verandering, maar dat is nu off topic) en die buik van mij stond mij psychologisch dan ook helemaal niet in de weg.

Maar ja, voor me gezondheid, en ja, als bijkomstigheid dat ik de kleding waar ik van hou weer aankan, en ook dat ik me fitter voel.

Dat is alles, zo zit het bij mij in elkaar. En ja, in het dagelijkse leven maakt het mij helemaal niets uit als iemand volslank is, nee hoor, heel belangrijk vind ik dat ik met diegene een fijn gesprek kan hebben, en vriendschap voel. Knipoog smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Kortom ik ben blij dat ik goed bezig ben met afvallen voor mezelf, omdat het beter is voor mijn gezondheid, en als bijkomstigheid ook veel kleding weer pas, die ik graag aanheb.

Fijne Avond!

Bij mij gaat het ook rond mijn buik, heupen en billen zitten.
Heb een peervormig figuur.
En het grootste nadeel bij mezelf vind ik, dat ik een erg holle rug heb.
Waardoor het lijkt, dat ik ontzettend dik ben.
Trouwens deze maand krijg ik een uitnodiging voor een eerste gesprek over een maagverkleining.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 23:38
 
Mag ik je waarschuwen...Everdina...
Weet goed wat je doet hoor!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 15:02
 
EVERDINA396 schreef:
Bij mij gaat het ook rond mijn buik, heupen en billen zitten.
Heb een peervormig figuur.
En het grootste nadeel bij mezelf vind ik, dat ik een erg holle rug heb.
Waardoor het lijkt, dat ik ontzettend dik ben.
Trouwens deze maand krijg ik een uitnodiging voor een eerste gesprek over een maagverkleining.

Dik zijn rond je heupen en billen is dus niet gevaarlijk, juist mensen die alleen/voornamelijk dik worden in hun buik, dat is juist gevaarlijk.

Je hebt een heel mooi gezicht, je bent nog erg jong, begin dertig....een goede diëtiste...?

Kijk, ja, het is afzien, en ontzettend moeilijk, maar ja, je kan een kilo per week afvallen, en dan ben je dus na een half jaar=26 weken dus 26 kilo kwijt, gelijk ook sportschool, met begeleiding, voor je spieren, ja...

Ik kan me voorstellen als je zo'n mooie gezicht hebt als dat jij hebt, dat je er wel even van baalt.... en ja, ik weet, afvallen is nog veel moeilijker dan minderen naar een paar per dag/stoppen met roken.

Afvallen kan het aller aller moeilijkste zijn dat er is.

Sterkte!!!

Ps: Waar ik zelf wonderen heb meegemaakt zijn mensen die naar weight wachters zijn geweest, dus echt erheen en niet alleen online natuurlijk.

Want je zit met 'lotgenoten'. Ons kent dan ons.

En, je moet elke week daar op de weegschaal staan en als je bent afgevallen krijg je applaus! en een lintje! die kan je ophangen in je slaapkamer bijvoorbeeld als herinnering.

Dat heb ik gehoord en gezien! bij meerderen, de vrouw van de baas van een vriend van mij, die samen met hem een bedrijf heeft, en van een tante van mij, en zo nog een paar die ik ken.

En...het allerbelangrijkste vond ik, je krijgt hele goede recepten mee, die je zelf kan bereiden, en die erg lekker zijn en erg gezond en waar je wel van afvalt.
Dus je voelt je ook fit tijdens het afvallen want je krijgt door die recepten wel alle stoffen, vitaminen en mineralen mee.

Alleen, ja, je zal, idd je hele leven moeten blijven opletten als je bent afgevallen, je zal wel alles kúnnen eten maar in proporties=kleine hoeveelheden.


En, misschien een vertrouwens iemand die helpt, buiten de reguliere familie en vrienden.

En, kijken hoe kwam het, in de eerste plaats dat dat ik zoveel ging eten, was het emotie eten wat was de oorzaak, en daar kan een psycholoog je weer heel goed mee helpen, ook negen sessies vergoed.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 augustus 2013, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 16:59
 
THOMAS968 schreef:


Quote:

Geslacht, lengte, leeftijd en gewicht inbrengen en je krijgt je BMI en een omschrijving van hoe je er voor staat:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx

Een gezonde waarde is onder de 25. Boven de 30 ben je echt te zwaar. tussen de 25 en 30 is wat afvallen wenselijk. Overigens moet je bij 25 of 26 nou ook weer niet meteen in de stress schieten. Als wat groffe maat geldt dat bij elke kilo die je afvalt, je BMI met ongeveer 0,3 punt daalt.

Thomas


Hai Thomas,

Ik heb een 'bereken uw bmi' site gevonden, waar je ook cijfers achter de komma kan invullen zoals 70,5 of 70,7.
Dus dat geeft een nauwkeuriger beeld, je hoeft dan niet naar beneden of naar boven af te ronden, wat erg moeilijk is als je bijvoorbeeld 70,5 weegt. Smiley die vol vragen zit

En het is heel duidelijk, in de zin van, er is een geel gedeelte(veels te licht), daarna een groen gedeelte(goed), daarna een oranje gedeelte (tussen goed en te zwaar in), daarna een rood gedeelte(te zwaar) en daarna een donkerrood gedeelte (veels te zwaar).

Ik las ook dat de bmi niet geschikt is voor kinderen, sporters(vanwege de spiermassa die ook zwaar kan wegen) en body builders.

http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/bmi_berekenen/

Mijn bmi is in zeven! dagen gedaald van 26,6 naar 26,4....dus ja, dat gaat in het begin heel snel, de 1ste drie, vier of vijf kilo gaat heel snel, en ja, daarna gaat het héeeeel langzaam.
En is idd een kilo in de week het hoogst haalbare.

Iedereen die af moet vallen; Sterkte!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 augustus 2013, 19:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:02
 
We zijn toch nu wel een beet je.....UIT-GE-BE-EM-IET????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:08
 
fout

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 10 augustus 2013, 20:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:13
 
Shanita schreef:

Alleen, ja, je zal, idd je hele leven moeten blijven opletten als je bent afgevallen, je zal wel alles kúnnen eten maar in proporties=kleine hoeveelheden.

Dit is gewoon niet zo. Afvallen is zeer goed mogelijk, maar je moet wel goed blijven eten. 3 voorbeelden van goede info hierover zijn:

1) de voedzelzandloper van wetenschapper Kris Verburg. Hij zegt dat dieeten nooit helpt, alleen een blijvend ander eet-en leefpatroon helpt, waarbij je gewoon genoeg kunt eten

Stel je voor dat je altijd te weinig moet eten. In de praktijk houdt niemand dat vol.

2) Julia Kang, worstelde haar hele leven met overgewicht totdat ze ook radicaal anders ging eten, nl. gifvrij. Zij eet nog steeds 2500-3000 calorieen per dag, maar wordt niet meer volslank. Zij schreef hierover oa het boekje 100% gifvrij - slank en gezond.

3) de planteneter, Boele Ytsma. Staat veel op het internet. Erg leuke man (vind ik), vader en leraar en christen. Woog 120 kilo en door zijn manier van levensstijl veranderen, waarover hij uitgebreid verteld, zit hij nu op 80 kilo maar eet dagelijks massa's eten.

Dus: Hoeveel je eet maakt niet uit, de oorzaken liggen bij wat je eet.
Niemand wordt ook dik van groenten en fruit bijvoorbeeld.

Als ik jou was zou ik niet zomaar zo'n heftige ingreep op je lichaam laten doen Everdina. Er zijn andere mogelijkheden, ik raad je aan daar eerst eens naar te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 6 van 8