ChristianMatch
 


Forum

liefde en opleidingsniveau
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:20
 
PIETER649 schreef:
Ik zie in mijn vorige bericht geen enkele reden waarom jij je aan de kant gezet zou moeten voelen.
En geloof me, als dat mijn bedoeling was geweest, hadden er wel 7 redenen aan te wijzen geweest! Coole smiley met zonnebril
Je teentjes zijn momenteel n stuk langer dan strikt noodzakelijk, doe maar ff knippen die nageltjes Knipoog smiley

mijn bijl is wat bot, heb je iets beters voor mij?

nou jij gaf reactie op mijn reactie,dus daarom. en omdat er verder niks bizonders is of was,vond ik het in mijn ogen die posting van Vincent niet nodig. en enigzins vragen om zo'n reactie. maar dat is dan mijn opvatting
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLOEMPJE880





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 16:14
 
Ik vind dat vincent het keurig netjes heeft afgehandeld:P
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA472





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 17:34
 
Ik heb een keer een leuk experiment gedaan. Ik stond als proef een tijdje op een (christelijke) datingsite, met vermeld dat ik arts ben. Heb daar nauwelijks reakties gekregen op mijn profiel.
Na dat proefabonnement heb ik tijd niet op de site gestaan. Na een paar maanden nam ik opnieuw een proefabonnenment, met precies hetzelfde profiel als eerder. Met 1 verschil: er stond niet in dat ik arts ben, maar dat ik in de gezondheidszorg werk (wat gewoon waar is natuurlijk).
Resultaat: VEEL meer reakties.

Ik heb absoluut het idee dat een vrouw met een hoog opleidingsniveau mannen kan afschrikken. Ikzelf zou wel graag een man met HBO/uni willen, maar uiteindelijk hangt het gewoon van de persoon af. Een universitaire man kan heel dom overkomen, terwijl er heel slimme MBO'ers zijn. Ik mag het graag per individu bekijken.

Groetjes, Jessica
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 19:03
 
ANNA472 schreef:
Ik heb een keer een leuk experiment gedaan. Ik stond als proef een tijdje op een (christelijke) datingsite, met vermeld dat ik arts ben. Heb daar nauwelijks reakties gekregen op mijn profiel.
Na dat proefabonnement heb ik tijd niet op de site gestaan. Na een paar maanden nam ik opnieuw een proefabonnenment, met precies hetzelfde profiel als eerder. Met 1 verschil: er stond niet in dat ik arts ben, maar dat ik in de gezondheidszorg werk (wat gewoon waar is natuurlijk).
Resultaat: VEEL meer reakties.

Ik heb absoluut het idee dat een vrouw met een hoog opleidingsniveau mannen kan afschrikken. Ikzelf zou wel graag een man met HBO/uni willen, maar uiteindelijk hangt het gewoon van de persoon af. Een universitaire man kan heel dom overkomen, terwijl er heel slimme MBO'ers zijn. Ik mag het graag per individu bekijken.

Groetjes, Jessica


Het zegt wel iets over onze samenleving: Mannen met weinig en vrouwen met veel opleiding, komen moeilijk aan de bak. Ben je tussen de vijftig en zestig dan is het nog lastiger. Het is niet alleen een idee van je, het is aangetoond. Ik gaf al eerder in het draadje hier iets over aan.

Toch succes Knipoog smiley

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 mei 2010, 20:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 19:33
 
THOMAS968 schreef:
Het zegt wel iets over onze samenleving: Mannen met weinig en vrouwen met veel opleiding, komen moeilijk aan de bak. Ben je tussen de vijftig en zestig dan is het nog lastiger. Het is niet alleen een idee van je, het is aangetoond. Ik ga al eerder in het draadje hier iets over aan.

Toch succes Knipoog smiley

Thomas

Heb ik even mazzel dat ik geen universiteit heb en nog geen 50 ben.Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD285





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 19:48
 
ANNA472 schreef:
Ik heb een keer een leuk experiment gedaan. Ik stond als proef een tijdje op een (christelijke) datingsite, met vermeld dat ik arts ben. Heb daar nauwelijks reakties gekregen op mijn profiel.
Na dat proefabonnement heb ik tijd niet op de site gestaan. Na een paar maanden nam ik opnieuw een proefabonnenment, met precies hetzelfde profiel als eerder. Met 1 verschil: er stond niet in dat ik arts ben, maar dat ik in de gezondheidszorg werk (wat gewoon waar is natuurlijk).
Resultaat: VEEL meer reakties.

Ik heb absoluut het idee dat een vrouw met een hoog opleidingsniveau mannen kan afschrikken. Ikzelf zou wel graag een man met HBO/uni willen, maar uiteindelijk hangt het gewoon van de persoon af. Een universitaire man kan heel dom overkomen, terwijl er heel slimme MBO'ers zijn. Ik mag het graag per individu bekijken.

Groetjes, Jessica

Leuk experiment, en dat zal voor redelijk wat mannen gelden wat je zegt, dat vrouwen met een hoog opleidingsniveau mannen afschrikt.
Ik denk dat het voor een ieder (M/V) gewoonlijk beter de open vragen zouden gaan lezen, daar haal je veel meer uit over een individu dan de meerkeuzevragen.

Harald (die vrouwen met betere opleiding, hoger salaris, dikkere auto niet afschrikwekkend vind Geschokte, onthutste smiley )

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:21
 
MARIJAN072 schreef:
Heb ik even mazzel dat ik geen universiteit heb en nog geen 50 ben.Knipoog smiley Lachende smiley

Ach Marian,

Het is statistiek en zegt niks over individuele gevallen. En je weet het: er zijn leugens, grove leugens en statistieken.

Thomas, who knows how to lie with statistics.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 23:40
 
THOMAS968 schreef:
Het zegt wel iets over onze samenleving: Mannen met weinig en vrouwen met veel opleiding, komen moeilijk aan de bak. Ben je tussen de vijftig en zestig dan is het nog lastiger. Het is niet alleen een idee van je, het is aangetoond. Ik gaf al eerder in het draadje hier iets over aan.

Toch succes Knipoog smiley

Thomas

Er is een boek met als titel 'Trouw nooit een vrouw met grote voeten'. Deze titel is ontleend aan een spreekwoord dat zowel in China als in Mozambique voorkomt. Het wil zoveel zeggen als: trouw nooit een vrouw met meer talent, hersens, ambitie of geld dan je zelf hebt.

Niet iets typisch Nederlands dus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 00:51
 
LIESBETH326 schreef:
Er is een boek met als titel 'Trouw nooit een vrouw met grote voeten'. Deze titel is ontleend aan een spreekwoord dat zowel in China als in Mozambique voorkomt. Het wil zoveel zeggen als: trouw nooit een vrouw met meer talent, hersens, ambitie of geld dan je zelf hebt.

Niet iets typisch Nederlands dus...


Lees dan ook even het boek, "de nieuwe rollen van Mars en Venus"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 10:47
 
THOMAS968 schreef:
Het zegt wel iets over onze samenleving: Mannen met weinig en vrouwen met veel opleiding, komen moeilijk aan de bak. Ben je tussen de vijftig en zestig dan is het nog lastiger. Het is niet alleen een idee van je, het is aangetoond. Ik gaf al eerder in het draadje hier iets over aan.

Toch succes Knipoog smiley

Thomas

Ik zou toch het positieve willen benadrukken. Want er zijn ook hoogopgeleide vrouwen die een succesvolle relatie hebben met een minder hoog opgeleide man.
Er zijn natuurlijk wel mannen die er niet tegen kunnen dat hun vrouw/vriendin meer macht en aanzien (dankzij opleiding en beroep)
heeft dan zijzelf. Maar zo zijn ze echt niet allemaal!
Misschien komen de mannen die wel goed bij de hoogopgeleide vrouwen passen, niet vanzelf naar die vrouwen toe. Maar ik vind dat een hoge of lage opleiding in principe geen belemmering hoeft te zijn op de relatiemarkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 11:22
 
MARIJAN072 schreef:
Heb ik even mazzel dat ik geen universiteit heb en nog geen 50 ben.Knipoog smiley Lachende smiley

Het kan alletwee nog, Marijan: een titel voor je naam en 50 worden. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 22:04
 
Het kan alletwee nog, Marijan: een titel voor je naam en 50 worden.
Ja bij mij gaat dat niet meer als je 65 bent.
Met een vriendelijke groet van mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 00:20
 
Hallo allemaal,

Een interessante discussie is hier gaande.
Er worden onderzoeken bij gehaald, praktijkervaringen uitgewisseld en theoriën en meningen geuit.

Liefde en opleidingsniveau is het thema.

Liefde, wat is liefde?
Is dat verliefdheid of is dat houden van, is dat door dik en dun voor elkaar klaarstaan, is dat intimiteit, ... ?
Liefde is in mijn ogen een bereikbaar goed dat ieder mens in zich draagt.
Hoe dat tot uiting komt, wanneer dat tot uiting komt, wordt het ook beantwoord, etc... is bij elk mens weer verschillend.

Zo ook opleidingsniveau.
Wat zegt opleidingsniveau over liefde?
Wat zegt opleidingsniveau over karakter?
Wat zegt opleidingsniveau over vaardigheden, competenties?
Wat is dan vervolgens de relatie tussen liefde en opleidingsniveau?
Heeft dat überhaupt iets met elkaar te maken?
Waarom zou er een verband tussen beiden zijn?

Nog ff doorgaan met vragen stellen? ...ha..ha.. kan gerust nog ff doorgaan.

Oh .. .moet ik kort zijn? Heb ik moeite mee, omdat er geen eenduidig antwoord te geven is op al deze vragen en op het thema "liefde en opleidingsniveau".

Wel kan het zo zijn dat je verliefd wordt op iemand met een ander opleidingsniveau. Maar opleidingsniveau zegt dat dan iets over werk- en denkniveau?
Hoeveel mensen werken (ver) onder hun kunnen, onder hun denkniveau?
Er zijn zat mensen die dat bewust doen om bijv. relax te blijven en tijd over te hebben onder de baas zijn tijd om privé zaakjes te kunnen regelen. Anderen zijn gedwongen om onder hun niveau te werken en/of hebben geen mogelijkheid om hun opleidingsniveau aan te passen aan hun denkniveau.
En dan heb je nog een groep die om wat voor reden of door wat voor omstandigheid dan ook boven hun denkniveau aan het werk zijn.

Op elke opleiding tref je namelijk studenten aan die of lui zijn, geraffineerd zijn of het eigenlijk niet aankunnen en meeliften op het kunnen van anderen. Da vakken waarbij dat niet kan hebben ze alle herkansingen nodig om het te halen. En dan ... dan heeft zo iemand uiteindelijk zijn diploma toch behaald, bijv. een bachelordiploma.
"Ik ben HBO geschoold" mag die dan zeggen. Ja, maar vraag niet wat het heeft gekost aan energie.
Heeft zoiemand dan echt hbo denkniveau? Ik vind van niet, daar heeft die teveel energie voor moeten inzetten. Cursussen om op niveau en actueel te blijven worden een absolute crime voor zo iemand. Net als al dan niet onder druk moeten presteren op hbo niveau. Gevolg is dat de persoon stress ophoopt en uitvalt met een flinke burnout. Dan heb je wat met je diploma en ingebeelde status.

Terug naar het thema.
Het kan behoorlijk botsen als partners niet ongeveer hetzelfde denkniveau hebben, omdat ze beiden een andere ontwikkeling in hun gedachtegoed hebben, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn. Er zijn genoeg echtparen waar de niveau's qua opleiding nogal uit elkaar liggen en dat het toch goed gaat.

Conclusie?
Liefde en opleidingsniveau kan goed gaan, maar kan ook fout gaan.
Is er een grotere kans op foutgaan dan bij gelijk opleidingsniveau?
Per persoon en per stel verschillend.
Het aanpassingsvermogen van beide partners is van groter belang dan het IQ van de partners.

Ja, ik stop nu.


Groetjes,

André
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:39
 
Goed verhaal, André! Toppie!

Als ik naar mezelf kijk: dom geboren, suf gewiegd en niks bij geleerd....
Wat zien vrouwen toch in mij? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:45
 
IMRE695 schreef:
Goed verhaal, André! Toppie!

Als ik naar mezelf kijk: dom geboren, suf gewiegd en niks bij geleerd....
Wat zien vrouwen toch in mij? Smiley die vol vragen zit

Een goede afwasser?

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:59
 
TESSYBEAR731 schreef:
Een goede afwasser?

Clown smiley

En dweilen en stoffen en zuigen en kloppen en vegen... Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:02
 
IMRE695 schreef:
En dweilen en stoffen en zuigen en kloppen en vegen... Twijfelende smiley Knipoog smiley



Hoe zit het met je kookkunst?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:04
 
MARISKA601 schreef:
Hoe zit het met je kookkunst?

Ondermaats. Alleen als ik bezoek krijg. Verder rotzooi ik maar wat aan. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:08
 
IMRE695 schreef:
Ondermaats. Alleen als ik bezoek krijg. Verder rotzooi ik maar wat aan. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Lekker koken en goed voedsel is ook goed voor je als je alleen woont hoor Imre.

Thomas, die lekker kookt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:13
 
IMRE695 schreef:
Ondermaats. Alleen als ik bezoek krijg. Verder rotzooi ik maar wat aan. Lachende smiley met blinkend witte tanden




Word het san niet een keertje tijd om kookles te krijgen? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:19
 
MARISKA601 schreef:
Word het san niet een keertje tijd om kookles te krijgen? Knipoog smiley

Waarom? Jij kookt toch altijd lekker? Kussende smiley Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:23
 
IMRE695 schreef:
Waarom? Jij kookt toch altijd lekker? Kussende smiley Kwijlende smiley Knipoog smiley



Gisteren wilde jij mijn lunch niet hebben en het diner ook niet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:24
 
MARISKA601 schreef:
Gisteren wilde jij mijn lunch niet hebben en het diner ook niet. Knipoog smiley

Ik wil wel inspraak graag! Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:29
 
IMRE695 schreef:
Ik wil wel inspraak graag! Verliefde smiley




Je sliep toen ik vroeg wat je wilde eten. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:13
 
IMRE695 schreef:
Ik wil wel inspraak graag! Verliefde smiley

Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht.


Thomas, ziet de dingen ruim.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORRIEVN785





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:29
 
Als ik lees dat vrouwen met pubers nog minder kans hebben om een relatie te krijgen kan ik wel stoppen. Heb er twee rond lopen Hahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 07:55
 
THOMAS968 schreef:
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht.


Alleen als inzicht leidt tot doorzicht en vanuit doorzicht naar uitzicht.

(vrij naar Heere Heeresma)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:02
 
CORRIEVN785 schreef:
Als ik lees dat vrouwen met pubers nog minder kans hebben om een relatie te krijgen kan ik wel stoppen. Heb er twee rond lopen Hahaha

Nou Corrie, het scheelt als je pubers lange weekenden naar hun vader gaan, als ze dat nog willen. Want in het begin heb je vooral een weekendrelatie met je nieuwe vlam en dan is het wel rustig als ze even van de vloer zijn. Verder moet je niet verwachten dat jouw pubers een nieuwe man ook als een soort substituutvader gaan zien. Integendeel. Hun houding zal eerder zijn: wìj luisteren niet meer naar de nieuwe vriend van mama. Het beste wat je kunt afspreken is dat je nieuwe vriend jou op de achtergrond steunt en als een klankbord dient, ook bij de opvoeding. Het scheelt misschien wel als hij ook zelf kinderen heeft, liefst pubers. Tot slot: ik maakte in het begin veel grapjes met de pubers van een vroegere vriendin. Later zei ik gewoon wat ik vond of dacht. Dàt vonden ze ook wel interessant, vooral om eindeloze discussies te voeren en om mij weer onderuit te halen. Gefrustreerde smiley
Enfin, je kunt ook best als 'nieuwe vriend van' een leuk contact met de pubers van een ander opbouwen, mits je hun gebruiksaanwijzing een beetje kent.

Imre, die pubers geweldig vindt, mits ze op tijd naar bed gaan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DREEKE472





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:27
 
CORRIEVN785 schreef:
Als ik lees dat vrouwen met pubers nog minder kans hebben om een relatie te krijgen kan ik wel stoppen. Heb er twee rond lopen Hahaha

Hoe oud zijn die foto's in jou profiel dan? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 16:00
 
DREEKE472 schreef:
Hoe oud zijn die foto's in jou profiel dan? Knipoog smiley

Dr staat tekst boven de foto's Dre,ik had jou toch iets slimmer ingeschat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 3 van 7