ChristianMatch
 


Forum

Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 09:37
 
JOL252 schreef:
[/b]Je mag vinden en denken Knipoog smiley en een mening neerzetten ook al verschilt die van de ander. Dat maakt het forum boeiend.

De balans blijkt in de praktijk een stuk weerbarstiger dan alle goede, vaste en naar eigen aanneming bijbelse voornemens en uitspraken.

De uitspraak God weet wie het beste bij je past... tja mooi inderdaad. Maar hoeveel mensen hier bij CM hebben dit gedacht en gemeend de ware gevonden te hebben? Ik denk dat het meer om eigen antennes en keuzen gaat en een ontdekken dat het in het leven soms anders loopt dan je denkt.

Klopt die verschillende meningen, maken het boeiend en leerzaam, omdat je soms ontdekt dat je in je eigen kringetje een beetje bekrompen aan het denken ben.
en tuurlijk horen er ook eigen antennes en keuzes bij,
alleen ik bid er dan bij, voor wijsheid, inzicht, en ha ha als god het wil ik ooit nog een man krijg... met me eigen antennes ben ik niet ver gekomen, dus beetje hulp van boven is welkom.
En wie kent me beter dan God? En weet beter dan God wie bij me past???

weetje drie dates gehad hier op cm, eh is allemaal niks geworden en dan denk ik, ik zit te zoeken, maar wie weet heeft God allang iemand voor me bestemd? dus zoek niet meer, blijf hier voor de goede discussies en wel als God het wil, kom ik wel tegen die mij me hoort.
En natuurlijk gebruik ik daarbij me antennes enzo ook...

hmmm zoals het er nu uitziet... toekomst: zonder man
Knipoog smiley Petra die tijdje terug nog dacht : dit is de ware... ha ha Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Maar om weer ontopic te komen, als ik gevonden heb: voornemen: pas gemeenschap met de belofte aan elkaar dat we samen door het leven willen gaan( of dat nu samen ieder in ander huis is, of wel whatever...)voor God ben je dan getrouwd. denk ik....
En god krijgt dan zeker heel veel gebeden van me over zelfbeheersing.... en wie weet , kom ik later ooit op me woorden terug... word ik verliefd, trouw ik en denk ik na trouwen ehhhh , maar tot nu toe hebben Gods geboden enzo, me alleen maar geholpen in het leven, gaat me leven beter dankzij God.
Ook al heeft me dat heel wat worstelingen wel eens gegeven, eer ik me daar aan kon houden.

heb bijna medelijden met Shanita... als die online komt en haar topic ziet, moet ze heel wat bij lezen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 10:03
 
Ja Shanita heeft inderdaad een boeiend onderwerp aangesneden en heeft veel te lezen.

Ha Shanita, alles goed met je Knipoog smiley Wens je wijsheid toe in je eigen keuze hierin

Fijn en gezegend weekend alvast in het mooie Zeeland Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 10:05
 
PETRA373 schreef:
.

Ja ik begrijp wat je zegt en er is niks mis mee om dit als voornemen te hebben en te houden.

Toch denk ik ook dat God de mens een redelijke mate van autonomie heeft gegeven, eigen beslissingen te nemen. Er zijn zoveel mensen die maar wachten en wachten op Zijn aanwijzingen en "go for it" en ze wachten nog omdat ze zelf niet durven. Waarom? Omdat ze bang zijn fouten te maken.
Voor wat? Voor de gij zult niets die hun leven benauwt en beperkt. (En daarbij de hel-en-verdoemenisvingertjes van die en gene.)

Maar goed dat is off topic maar ging even door me heen bij je tekst. Ik heb zoiets van, als je van elkaar houdt vul dan samen naar eer en geweten en relatie met God je relatie in. En geniet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 12:26
 
JOL252 schreef:
Waarom? Omdat ze bang zijn fouten te maken.
Voor wat? Voor de gij zult niets die hun leven benauwt en beperkt. (En daarbij de hel-en-verdoemenisvingertjes van die en gene.)

Ik denk: bang om weer opnieuw dezelfde pijn te moeten ervaren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 14:34
 
ROADY558 schreef:
Ik denk: bang om weer opnieuw dezelfde pijn te moeten ervaren?

Tja , gods gebod om het alleen t e doen met de man waarmee je je leven deelt, beschermt ons natuurlijk ook tegen een stuk pijn. Die je krijgt als je toch uit elkaar gaat.
En tegen soa,s ,kind wat opgroeit zonder vader.Want ook met voorbehoedmiddel kun je in verwachting raken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 14:37
 
PETRA373 schreef:
Tja , gods gebod om het alleen t e doen met de man waarmee je je leven deelt, beschermt ons natuurlijk ook tegen een stuk pijn. Die je krijgt als je toch uit elkaar gaat.
En tegen soa,s ,kind wat opgroeit zonder vader.Want ook met voorbehoedmiddel kun je in verwachting raken

Inderdaad Petra, in al Gods geboden zie ik Zijn liefde en bescherming om mij voor pijn te behoeden......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 16:17
 
ROADY558 schreef:
Ik denk: bang om weer opnieuw dezelfde pijn te moeten ervaren?


Ik zet graag de door jou gequote tekst van mij, even in de context:

Toch denk ik ook dat God de mens een redelijke mate van autonomie heeft gegeven, eigen beslissingen te nemen. Er zijn zoveel mensen die maar wachten en wachten op Zijn aanwijzingen en "go for it" en ze wachten nog omdat ze zelf niet durven. Waarom? Omdat ze bang zijn fouten te maken.
Voor wat? Voor de gij zult niets die hun leven benauwt en beperkt. (En daarbij de hel-en-verdoemenisvingertjes van die en gene.)

Maar goed dat is off topic maar ging even door me heen bij je tekst (de tekst van Petra waar ik hier op reageerde). Ik heb zoiets van, als je van elkaar houdt vul dan samen naar eer en geweten en relatie met God je relatie in. En geniet.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 29 november 2013, 16:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 16:19
 
ROADY558 schreef:
Inderdaad Petra, in al Gods geboden zie ik Zijn liefde en bescherming om mij voor pijn te behoeden......


En ook al zou je je eraan houden, het is geen garantie om voor pijn behoedt te worden. Zelfs dan niet. Waar lees jij ergens in de bijbel dat Zijn geboden je voor pijn behoeden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 16:27
 
JOL252 schreef:
En ook al zou je je eraan houden, het is geen garantie om voor pijn behoedt te worden. Zelfs dan niet. Waar lees jij ergens in de bijbel dat Zijn geboden je voor pijn behoeden?

Waarom denk je dat Jezus ons oproept (meerdere malen en op diverse manieren) om in Zijn liefde te blijven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 16:30
 
JOL252 schreef:
Ik zet graag de door jou gequote tekst van mij, even in de context:



Ja en?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 16:32
 
ROADY558 schreef:
Waarom denk je dat Jezus ons oproept (meerdere malen en op diverse manieren) om in Zijn liefde te blijven?


Om dicht bij Hem te leven.

Maar dat is geen garantie om geen pijn te ondervinden, wel of niet je aan Zijn geboden houdend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 17:43
 
ROADY558 schreef:
Ja en?


Omdat ik hier de autonomie aanhaalde die God ook aan een mens geeft. In de context lees je dan dat mensen soms zo bang zijn zelf stappen te zetten en maar wachten op aanwijzingen van boven terwijl God al zoveel vertrouwen in hen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 19:17
 
JOL252 schreef:
Omdat ik hier de autonomie aanhaalde die God ook aan een mens geeft. In de context lees je dan dat mensen soms zo bang zijn zelf stappen te zetten en maar wachten op aanwijzingen van boven terwijl God al zoveel vertrouwen in hen heeft.

Ah oke, zo bedoelde je.
Toch denk ik dat mensen ook bang zijn om vanwege eerdere pijn, opnieuw een stap te zetten.

En-en wellicht....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 20:22
 
JOL252 schreef:

Ivm het onderwerp haal ik het hier nog even aan wat ik bedoel:

Als je het lichamelijke aspect/ de intimiteit (met de grens die je hierin samen vaststelt en ook gericht op hoe je het woord van God hierin betrekt en verstaat) buiten de voorhuwelijkse relatie laat, kun je voor (onaangename) verrassingen komen te staan wanneer je je alleen hebt bezig gehouden op ziels- en geestelijk niveau. Zoals mijn voorbeeld (het is maar één voorbeeld, er zijn meerdere dingen te benoemen) die veel impact heeft op seksueel gebied en dús ook op ziels- en geestelijk level. Hiervoor moet je een eerlijke keuze kunnen krijgen als partner, hoe zakelijk dit misschien ook klinkt. Die eerlijke keuze heb je niet wanneer je opeens voor voldongen feit staat in dé huwelijksnacht waarin opeens alles zou moeten kunnen/mogen.

Ik denk dat wanneer er sexuele remmingen zijn ( ik realiseer me dat er ook andere remmingen kunnen zijn maar voor het topic laat ik het even bij de sexuele) iemand dat echt wel weet binnen in zichzelf. Je hoeft echt niet pas met elkaar naar bed te gaan om daar achter te komen. De vraag is alleen of iemand het kan opbrengen om er met de ander over te durven spreken. Kan je die moed opbrengen kan dat zeker de relatie op alle fronten
Beinvloeden. En geloof ik weet uit ervaring dat dit niet makkelijk is. Het kan zelfs het einde van je relatie betekenen maar je kan er ook samen goed doorheen komen en dan hoeft het in je huwelijk niet niet zo schokkend te zijn. Wanneer je niet voor je huwelijk er kan over spreken dan is er aan de basis al iets fout en moet je dus niet raar opkijken als het in het huwelijk een probleem word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 20:29
 
ROADY558 schreef:
Ah oke, zo bedoelde je.
Toch denk ik dat mensen ook bang zijn om vanwege eerdere pijn, opnieuw een stap te zetten.

En-en wellicht....



Ja en-en...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 20:44
 
VLINDER656 schreef:
Ik denk dat wanneer er sexuele remmingen zijn ( ik realiseer me dat er ook andere remmingen kunnen zijn maar voor het topic laat ik het even bij de sexuele) iemand dat echt wel weet binnen in zichzelf. Je hoeft echt niet pas met elkaar naar bed te gaan om daar achter te komen. De vraag is alleen of iemand het kan opbrengen om er met de ander over te durven spreken. Kan je die moed opbrengen kan dat zeker de relatie op alle fronten
Beinvloeden. En geloof ik weet uit ervaring dat dit niet makkelijk is. Het kan zelfs het einde van je relatie betekenen maar je kan er ook samen goed doorheen komen en dan hoeft het in je huwelijk niet niet zo schokkend te zijn. Wanneer je niet voor je huwelijk er kan over spreken dan is er aan de basis al iets fout en moet je dus niet raar opkijken als het in het huwelijk een probleem word.

Nee dat geloof ik ook, en dat is ook niet aan de orde, onder lichamelijk versta ik meer dan alleen dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 10:01
 
JOL252 schreef:
Ja ik begrijp wat je zegt en er is niks mis mee om dit als voornemen te hebben en te houden.

Toch denk ik ook dat God de mens een redelijke mate van autonomie heeft gegeven, eigen beslissingen te nemen. Er zijn zoveel mensen die maar wachten en wachten op Zijn aanwijzingen en "go for it" en ze wachten nog omdat ze zelf niet durven. Waarom? Omdat ze bang zijn fouten te maken.
Voor wat? Voor de gij zult niets die hun leven benauwt en beperkt. (En daarbij de hel-en-verdoemenisvingertjes van die en gene.)

Maar goed dat is off topic maar ging even door me heen bij je tekst. Ik heb zoiets van, als je van elkaar houdt vul dan samen naar eer en geweten en relatie met God je relatie in. En geniet.

Over je laatse zin heb ik zitten nadenken, mooi gezegd
Praktijk is wel Es' heel anders, goed bedoelde cristenen om je heen met verschillende meningen ook nog wel eens
Bv ha ha iemand zei me dat ik als alleenstaande vrouw niet alleen met ene man in huis mag zijn..... Ehhhhh
Of als je voor je laat bidden, niet door een man als vrouw
Want oh wee als ik zondig..... En weet je wat ik daarop heb gezegd, dat waar Jezus vrijheid is, ik me niet opnieuw een slavenjuk laat op leggen door bv cristenen om me heen.
Is beetje off-topic, maar op meerder gebieden kun je dit ervaren, bv als de vrouw die altijd verontwaardigd op me af komt als ik effe een sigretje rook, omdat ik rook...
En dan denk ik,al zouden ze gelijk hebben, de manier warop ze het brengen.... Met een soort veroordeel,,, en daarbij, geneen gelovige is perfect,ieder zit in zijn, haar geloofsfase, het is de manier warop ze het soms brengen, Jezus werkt wel doorde mensen heen, verandert ze beetje voor beetje na zijn beeld. En als je denkt dat iemand zondigt, de manier warop je het brengt... Zucht

En dan denk ik aan je laatste zin Jol, van elkaar genieten, soms word het je bijna niet gegund door goed bedoelde bezorgde mensen om je heen,
Die denken jouw t moeten beschermen zodra je een vriend hebt,
Zo druk ermee bezig sommigen zelfs dat ze hun eigen zonden , dingen waar god nog veel aan moet werken niet zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 11:23
 
PETRA373 schreef:
Over je laatse zin heb ik zitten nadenken, mooi gezegd
Praktijk is wel Es' heel anders, goed bedoelde cristenen om je heen met verschillende meningen ook nog wel eens
Bv ha ha iemand zei me dat ik als alleenstaande vrouw niet alleen met ene man in huis mag zijn..... Ehhhhh
Of als je voor je laat bidden, niet door een man als vrouw
Want oh wee als ik zondig..... En weet je wat ik daarop heb gezegd, dat waar Jezus vrijheid is, ik me niet opnieuw een slavenjuk laat op leggen door bv cristenen om me heen.
Is beetje off-topic, maar op meerder gebieden kun je dit ervaren, bv als de vrouw die altijd verontwaardigd op me af komt als ik effe een sigretje rook, omdat ik rook...
En dan denk ik,al zouden ze gelijk hebben, de manier warop ze het brengen.... Met een soort veroordeel,,, en daarbij, geneen gelovige is perfect,ieder zit in zijn, haar geloofsfase, het is de manier warop ze het soms brengen, Jezus werkt wel doorde mensen heen, verandert ze beetje voor beetje na zijn beeld. En als je denkt dat iemand zondigt, de manier warop je het brengt... Zucht

En dan denk ik aan je laatste zin Jol, van elkaar genieten, soms word het je bijna niet gegund door goed bedoelde bezorgde mensen om je heen,
Die denken jouw t moeten beschermen zodra je een vriend hebt,
Zo druk ermee bezig sommigen zelfs dat ze hun eigen zonden , dingen waar god nog veel aan moet werken niet zien.


Je zegt hele rake dingen!! Kunnen deze mensen zelf het zonnetje niet in het water zien schijnen misschien? Of zijn ze liever bezig met jouw leven te bemoeien om hun eigen heimelijke misstappen maar te verbergen en hun schaamte en schuldgevoelens maar over te brengen op een ander?
Je hebt gelijk, waar God is, is vrijheid. Een man met je te laten bidden is niks mis mee, dat krampachtige : "Ja maar mijn vrouw moet er wel bij" wekt eerder mijn lachlust op want is hij bang voor zijn eigen gedachten? Waar denkt zo'n man dan aan als er om gebed wordt gevraagd? Of is men bang dat anderen er wat van denken? Zijn we binnen ons vrijheid brengende geloof zó bang geworden dat we niet eens onszelf durven te zijn? Te doen wat in ons hart leeft (waar God heerst)?

Eigenlijk erg toch.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 december 2013, 11:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 14:06
 
ROADY558 schreef:

Ik kwam deze ook tegen. Voor de geinteresseerden.
http://www.christelijk-huwelijk.nl/huwelijk.pdf



Ik heb het even doorgelezen. Zieke smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 14:41
 
JOL252 schreef:
Ik heb het even doorgelezen. Zieke smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 18:35
 
Heb de link ook nog een keer doorgelezen. Krijg er geen groen gezichtje van Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 19:18
 
JANE410 schreef:
Heb de link ook nog een keer doorgelezen. Krijg er geen groen gezichtje van Smiley met dichtgeplakte mond



Als je hudje bij mudje legt kun je het Farizeeërschap anno 2013/2014 ontwaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 19:21
 
JANE410 schreef:
Heb de link ook nog een keer doorgelezen. Krijg er geen groen gezichtje van Smiley met dichtgeplakte mond


Ik heb de link ook maar eens bekeken. Ik kwam de volgende uitspraken tegen (en ik kreeg er niet alleen een groen gezichtje van):

Over ongehuwd samenwonen:

Samenwonen, ongeacht de reden, is tegen de Bijbel en in Gods ogen hoererij. De enige basis waarop de seksualiteit geoorloofd is, is binnen de veilige grenzen van de huwelijksband. Buiten deze grens bedrijven we hoererij en door deze zonden stelt men zich buiten het koninkrijk Gods. Daarom moet de Kerk van Jezus Christus niet mee doen met het ongehuwd samenwonen en het afwijzen als seculair (werelds) gedrag

Over trouwen na echtscheiding:

Omdat de Bijbel altijd weer hoopt op verzoening en herstel en dit is niet meer mogelijk als een van de partners na een scheiding weer trouwt. Gebeurt dit dan toch dan is sprake van de zonde van hoererij.

Je zou maar zo`n voorganger hebben, die dit durft te zeggen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARR247





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 19:25
 
JOL252 schreef:
En ook al zou je je eraan houden, het is geen garantie om voor pijn behoedt te worden. Zelfs dan niet. Waar lees jij ergens in de bijbel dat Zijn geboden je voor pijn behoeden?

Klopt,staat idd nergens in de bijbel.
Eerder lijkt het zo dat mensen die trachten Gods geboden te onderhouden meer leed te verduren krijgen dan anderen die maar raak leven(Zie de psalm van David over het raadsel van de voorspoed van goddelozen)
Juist op die mensen richt de tegenstander zijn pijlen,de goddelozen heeft hij immers al voor zich gewonnen!
Leven als Christen is niet de makkelijkste weg,wel de meest zekere.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 20:39
 
JANS221 schreef:
Ik heb de link ook maar eens bekeken. Ik kwam de volgende uitspraken tegen (en ik kreeg er niet alleen een groen gezichtje van):Over ongehuwd samenwonen:

Samenwonen, ongeacht de reden, is tegen de Bijbel en in Gods ogen hoererij. De enige basis waarop de seksualiteit geoorloofd is, is binnen de veilige grenzen van de huwelijksband. Buiten deze grens bedrijven we hoererij en door deze zonden stelt men zich buiten het koninkrijk Gods. Daarom moet de Kerk van Jezus Christus niet mee doen met het ongehuwd samenwonen en het afwijzen als seculair (werelds) gedrag

Over trouwen na echtscheiding:

Omdat de Bijbel altijd weer hoopt op verzoening en herstel en dit is niet meer mogelijk als een van de partners na een scheiding weer trouwt. Gebeurt dit dan toch dan is sprake van de zonde van hoererij.

Je zou maar zo`n voorganger hebben, die dit durft te zeggen!

Niets mis met die uitspraken.
Heerlijk helder. Dat kom je vandaag de dag niet veel meer tegen.

Maar misschien kun je er inhoudelijk op ingaan en aangeven vanuit je eigen ervaringen/belevingen waar je weerstand zit?

Nu blijft het zo in de lucht hangen he? Het enige dat we nu weten is dat jullie "ergens" Zieke smiley van worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 20:56
 
ROADY558 schreef:
Niets mis met die uitspraken.
Heerlijk helder. Dat kom je vandaag de dag niet veel meer tegen.

Maar misschien kun je er inhoudelijk op ingaan en aangeven vanuit je eigen ervaringen/belevingen waar je weerstand zit?

Nu blijft het zo in de lucht hangen he? Het enige dat we nu weten is dat jullie "ergens" Zieke smiley van worden.



Hoezo niets mis met die uitspraken? Wie matigt zich de plek op de troon van God hier aan door te zeggen dat mensen een hoer zijn en/of zich buiten het koninkrijk van God stellen? Dit is één en al oordeel, autistisch geneuzel van mensen die niet verder kunnen kijken dan de letter. Het lijkt zo vroom en naar het Woord maar erachter zit de geest van mensen die niet verder kijken dan uiterlijkheden. Gelukkig ziet God het hart van mensen en zit de hemel wat voller dan zij denken of menen in te vullen voor Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:00
 
Een stukje over het huwelijk wat ik mooi vind uit de link:

Geestelijke èènwording betekent, elkaar verstaan,aanvoelen, willen dienen,aanvaarden etc. Natuurlijk kunnen we dat nooit in eigen kracht, maar dit is het werk van de Heilige Geest wat ook zijn vernieuwend werk wil doen in ons huwelijk.

En probeer nooit om die ander te veranderen, bid tot God: wilt U mij veranderen. Heb zelf ook die fout gemaakt om die ander te willen veranderen. Echt fout lukt ook niet.

Ik denk wel dat wij een voorbeeld voor de wereld mogen zijn, dus voor het huwelijk zijn. Het lijkt mij erg fijn om over je relatie de zegen van God te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:03
 
JOL252 schreef:
Hoezo niets mis met die uitspraken?

Nee ik heb er geen probleem mee.
Jij wel merk ik... Misschien kun je duidelijker zijn in wat de teksten met jou doen. Het blijft zo in de lucht hangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:08
 
ROADY558 schreef:
Nee ik heb er geen probleem mee.
Jij wel merk ik... Misschien kun je duidelijker zijn in wat de teksten met jou doen. Het blijft zo in de lucht hangen.


Ik dacht me anders wel duidelijk uit gedrukt te hebben en de afkeer van dit soort uitlatingen lijkt me ook helder.

Dit soort mensen blinkt niet uit in pastorale inzichten met alle gevolgen van dien.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 december 2013, 21:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:11
 
JOL252 schreef:
Ik dacht me anders wel duidelijk uit gedrukt te hebben en de afkeer van dit soort uitlatingen lijkt me ook helder.

Dit soort mensen blinkt niet uit in pastorale inzichten met alle gevolgen van dien.

Wat je uitdrukt is je eigen oordeel over de tekst. Vingertje wijzen dus.
Aangezien je laat zien dat je hierover struikelt, ben ik benieuwd waarom.
Want ik kan me uitstekend vinden in wat er aangehaald wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 Volgende
Pagina 8 van 11