ChristianMatch
 


Forum

Gebed gevraagd ivm met overspannenheid' .
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:13
 
Hallo,

Ik kan niet tegen het vrolijke gedoe rond feestdagen. Understatement....want juist kerst ed, herinnert me aan dingen, waardoor ik nu ptss heb

Willen jullie voor me bidden, ben overspannen overspannenheid , en nee daar helpt nu, op dit moment geen relatie mee, sterker het kan erger worden omdat men juist verwacht dat je overal mee naartoe gaat(en soms is weer uitleggen al teveel ook, ook omdat je een verbrijzeld been kan zien, en iets psychisch niet.......Dit is al elk jaar zo, huil veel, kan niets hebben, lichtjes triggeren, etc.


Vast Bedankt!



Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 19:49
 
Ja Shanita, ik herken het wel van een vriend die PTSS heeft.
Moeilijk hoor. ik bid voor je dat je de rust kaan vinden en voor begrip bij je vriend en familie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 20:26
 
ROELANDE345 schreef:
Ja Shanita, ik herken het wel van een vriend die PTSS heeft.
Moeilijk hoor. ik bid voor je dat je de rust kaan vinden en voor begrip bij je vriend en familie

Dank je wel Roelande!

Deze reactie van jou doet mij zo goed!(ik denk/weet wel zeker dat je half niet weet hoe goed deze reactie me doet!)

Dank voor je gebed!

!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 21:54
 
neem je mee in gebed tot die stomme feestdagen weer voorbij zijn Shanita.

Ik heb ook een tijd erg veel moeite met kerst gehad, niet zo erg als jouw, maar en geloof me ben nooit niet agressief, maar kreeg gewoon zin om kerstmannen kapot te slaan ofzo als ik ze in de winkel zag, werd er zo moe van, gewoon wekenlang 1 grote trigger over het geweldigge kerstfeest...
Twijfelende smiley

met trillende handen de kerstboom versieren...laatse jaren is het voorbij, vier het nu relaxed, met me kinderen, kan er weer van genieten, maar van mij hoeft het niet al wekenlang van te voren, want ja slechte herinneringen aan kerst.

Dus als ik jouw zo lees denk ik ach, arme Shanita.kan het me een klein beetje voorstellen hoe het voor je voelt misschien en neem je zeker mee in gebed. doe rustig aan, en zorg goed voor jezelf.
Ook dit jaar kom je er door heen, ook al is het moeilijk.

En als ik jouw was, zou niet met je vriend na uitgebreidde kerstgedoe, s gaan, gewoon een kerstdag rustig samen met hem, lekker eten, of wat ik eerste jaren deed, gewone dag van maken ondanks kerstboom, zoiets als met piama op de bank en boek. lekker eten met kinderen en klaar.

Of koop zo,n stomme kerstman, en reageer je daar effe eens op af, trap zon ding in tien stukken of gooi hem met geweld tegen de muur... misschien lucht het op, kan je daarna effe huilen om alles. en weer een stukje rust vinden. huilen lucht op.

liefs voor sterke lieve vrouw, jij dus Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 22:03
 
En weet je, je denkt misschien dat je vriend van jouw verwacht dat jullie gezellig samen kerstfeest gaan vieren, probeer het hem uit te leggen, en blijf lekker met kerst thuis, met die piama, lekker eten en alleen met je vriend wat doen, zoals samen lekker thuis op de bank... wat lekkers eten, eh cadootje is misschien ook best leuk???

Als ik terug denk hoe ik de eerste jaren me er door heen sleepte: mijn kinderen wisten het moeilijk was, vonden het zelf ook moeilijk, wij hielden soort dippie dip, laat kerst voor bij zijn en alles weer normal feesten , duh gelde ook voor nieuwjaar en oudjaar, vreselijk Knipoog smiley

Maar dat samen met elkaar dippen was beetje rouwproces ook, beetje verwerken, dus hoop dat je met je vriend ook een weg kan vinden om samen door die dagen te komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 23:20
 
Ik zal voor je bidden.

Breng dit alles bij God alleen Hij kan jou helpen en je rust geven zodat het weer ziet zitten. Het fijnste is als je samen met je vriend dit bij God kan brengen en Hij wil je ook kracht geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 16:19
 
Dank je wel lieve mensen, ik ben ontroerd....

!!!

En voel me gesterkt, ondanks het Verdriet.....
Wat nu minder aan het worden is!

Ja, ik kwam onbegrip tegen ook al had ik het uitgelegt, me relatie wou me overal mee naartoe nemen, en ik wil juist niet, hij mag wel alleen maar/en wou juist met mij en ja, dan kan ik vaak en juist niet met deze dagen.

Zegens! en Bedankt!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 2 december 2013, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 19:09
 
SHANITA130 schreef:
Dank je wel lieve mensen, ik ben ontroerd....

!!!

En voel me gesterkt, ondanks het Verdriet.....
Wat nu minder aan het worden is!

Ja, ik kwam onbegrip tegen ook al had ik het uitgelegt, me relatie wou me overal mee naartoe nemen, en ik wil juist niet, hij mag wel alleen maar/en wou juist met mij en ja, dan kan ik vaak en juist niet met deze dagen.

Zegens! en Bedankt!

Lieve shanita wanneer jou relatie echt om je geeft dan zal hij je de ruimte geven. Ook al zal dat voor hem niet altijd even mee vallen.
Ik zal voor jou bidden dat God je kracht en rust mag geven. Ik zal ook bidden voor je vriend dat hij wijsheid van God mag krijgen om zodat hij je kan geven wat je nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 19:15
 
SHANITA130 schreef:
Dank je wel lieve mensen, ik ben ontroerd....

!!!

En voel me gesterkt, ondanks het Verdriet.....
Wat nu minder aan het worden is!

Ja, ik kwam onbegrip tegen ook al had ik het uitgelegt, me relatie wou me overal mee naartoe nemen, en ik wil juist niet, hij mag wel alleen maar/en wou juist met mij en ja, dan kan ik vaak en juist niet met deze dagen.

Zegens! en Bedankt!
Wou dat ik even met je kon chatten, soms is het wel goed je vriend een heel klein beetje tegemoet te komen, misschien ben je al meer genezen dan je denkt.....samen met hem kan het zijn bij een bepaalde vrolijkheid, waar je zelf de ruimte hebt om stil te zijn bijvoorbeeld, juist veel genezing geven.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 19:47
 
VLINDER656 schreef:
Lieve shanita wanneer jou relatie echt om je geeft dan zal hij je de ruimte geven. Ook al zal dat voor hem niet altijd even mee vallen.
Ik zal voor jou bidden dat God je kracht en rust mag geven. Ik zal ook bidden voor je vriend dat hij wijsheid van God mag krijgen om zodat hij je kan geven wat je nodig hebt.

Goed gezegd, en ik denk dat je relatie het niet helemaal begrijpt hoe het is om ptts te hebben. kun je hem niet kwalijk nemen,
gewoon nog een keer uitleggen en je grenzen aangeven.
Ach als hij zijn been breekt of 40 graden koorts heeft, zou hij ook niet met je mee willen na druk kerstgedoe,
volgens mij kun je nog beter gebroken been trouwens hebben en flink in de koorts dan met ptts.
sterkte lieverd.

Plus blijf erbij, ga wel voor het cadootje met kerst, maakt het leuk, de rest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt , doe je wat jij wil, denk je in dit aan je zelf, is belangrijk...
oh en die lekkere witte, bruine, rondjes,van suiker, en chocolade is ook wel heel lekker..... en koop zo,n stomme kerstman en gooi hem van het balkon...


Laatst aangepast door
PETRA373
op maandag 2 december 2013, 19:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 december 2013, 05:43
 
ANNETTE050 schreef:
Wou dat ik even met je kon chatten, soms is het wel goed je vriend een heel klein beetje tegemoet te komen, misschien ben je al meer genezen dan je denkt.....samen met hem kan het zijn bij een bepaalde vrolijkheid, waar je zelf de ruimte hebt om stil te zijn bijvoorbeeld, juist veel genezing geven.....

Ja...ik was hem al, behoorlijk, zelfs voor een "gezond" iemand tegemoetgekomen met vanalles en nog wat.

"Gezond" staat tussen haakjes want eigenlijk is ptss een normale reactie op gebeurtenissen.

Van sommige ptss genees je niet, wel kan je tools meekrijgen om ermee te leren leven en laatjes om open te trekken. Feit is, je hebt gewoon veel meer rust nodig dan een "normaal" iemand.

Het vervelende was als je al weken, de eerste weken welteverstaan, het uit loopt te leggen, wat waarom en hoe, dat je het niet kan zien, en dat meerdere keren, dan vraag je waarom ging je over me grenzen, en dan van 'ja, ik zag het niet'.

Ja, nu las ie het, toevallig, ik laat cm bijna nooit openstaan....

Dus ja, nu afsraken gemaakt, kijk, als ik meeging naar die en die ja, dan kan ik goed overkomen mensen lachen om me, met me, goede gesprekken ed. er is niets te merken.
Tis namelijk ook niet te zien.

Dan denkt iemand al gauw van dat het wel meevalt, ja, totdat je overspannen wordt.

Bedankt voor je reactie!

Ps: Kijk, ik kan, en zou het ook niet wilen hem tegenhouden, hij heeft veel toffe vrienden. alleen ja, ik kan niet altijd mee, en als ze hier zijn niet altijd erbij zitten.
Andersom, als ik daar of daar zou willen gaan en hij kan niet zou ik ook zeggen van ik ga wel ff alleen, dat en dat is belangrijk voor je en ik kan het wel alleen, zoiets.

En, er wordt nu aan gewerkt.

Bedankt voor je reactie! Lachende smiley

Feit was als ik zei dit en dat trek ik er niet bij, wel alleen dat, dat dat niet serieus genomen werd....

Als hij zou zeggen ja tis te zwaar iemand met officeel 'ernstige psych. aandoeningen' zou ik dat helemaal begrijpen hem ook loslaten, feit is dat hij wel wou, en ook vechten en weet ik wat allemaal.....

.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 3 december 2013, 05:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 december 2013, 12:10
 
PETRA373 schreef:
En weet je, je denkt misschien dat je vriend van jouw verwacht dat jullie gezellig samen kerstfeest gaan vieren, probeer het hem uit te leggen, en blijf lekker met kerst thuis, met die piama, lekker eten en alleen met je vriend wat doen, zoals samen lekker thuis op de bank... wat lekkers eten, eh cadootje is misschien ook best leuk???

Als ik terug denk hoe ik de eerste jaren me er door heen sleepte: mijn kinderen wisten het moeilijk was, vonden het zelf ook moeilijk, wij hielden soort dippie dip, laat kerst voor bij zijn en alles weer normal feesten , duh gelde ook voor nieuwjaar en oudjaar, vreselijk Knipoog smiley

Maar dat samen met elkaar dippen was beetje rouwproces ook, beetje verwerken, dus hoop dat je met je vriend ook een weg kan vinden om samen door die dagen te komen

Mijn vriend doet in principe alles voor me zo'n beetje alles in zijn vermogen.

Gewoon, een onderhuids diep verdriet gevoel, wat niet weg gaat.

Wat er soms is, soms niet, wisselt mekaar af.

Dank Petra voor je stukjes, doen me zoooooo goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 december 2013, 16:01
 
Dank iedereen die heeft gereageerd, via forum en via mail!

Voel me(echt dus :)al een stuk beter, eigenlijk zelfs gewoon weer goed!

En, dit is niet de 1ste keer dat ik gebed vroeg en me daarna goed voelde, en ook dingen oploste en goed werden, waarmee ik wil zeggen gebed helpt, men wordt niet altijd beter maar/en men kan leren omgaan met dingen.

Ben zowaar gelukkig, het 'God laat alles ten goede meewerken voor degene die Hem liefhebben', ja, dat ervaar ik :)

En ja, het idee dat medechristenen aan me denken, ook al reageren ze niet.

Me Topic heb ik voor de helft pas gelezen, ja ik lees namelijk heel nauwkeurig ;), en ook ff snel een keer.
De reacties waren zo waardevol, bedankt!

En ja, ik wil alleen reageren weloverdacht en niet even zomaar daar zijn de reacties te waardevol voor.

Dus dat doe ik later, als ik meer tijd heb, ja, werk slokt ook tijd op, merk ik.

Zegens en Zoo Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 december 2013, 16:19
 
SHANITA130 schreef:
Dank iedereen die heeft gereageerd, via forum en via mail!

Voel me(echt dus :)al een stuk beter, eigenlijk zelfs gewoon weer goed!

En, dit is niet de 1ste keer dat ik gebed vroeg en me daarna goed voelde, en ook dingen oploste en goed werden, waarmee ik wil zeggen gebed helpt, men wordt niet altijd beter maar/en men kan leren omgaan met dingen.

Ben zowaar gelukkig, het 'God laat alles ten goede meewerken voor degene die Hem liefhebben', ja, dat ervaar ik :)

En ja, het idee dat medechristenen aan me denken, ook al reageren ze niet.

Me Topic heb ik voor de helft pas gelezen, ja ik lees namelijk heel nauwkeurig ;), en ook ff snel een keer.
De reacties waren zo waardevol, bedankt!

En ja, ik wil alleen reageren weloverdacht en niet even zomaar daar zijn de reacties te waardevol voor.

Dus dat doe ik later, als ik meer tijd heb, ja, werk slokt ook tijd op, merk ik.

Zegens en Zoo Bedankt!

Fijn dat je je gedragen weet door alle gebeden. Het doet altijd goed te weten dat mensen voor je bidden is mijn ervaring ook. Ik hoop voor je dat je dit vast kunt houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 10:31
 
VLINDER656 schreef:
Fijn dat je je gedragen weet door alle gebeden. Het doet altijd goed te weten dat mensen voor je bidden is mijn ervaring ook. Ik hoop voor je dat je dit vast kunt houden.

Is ook zo! Bedankt!

Ik wou alsnog, weer gebed vragen, voel me ingestort, bedankt vast!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 14:00
 
SHANITA130 schreef:
Is ook zo! Bedankt!

Ik wou alsnog, weer gebed vragen, voel me ingestort, bedankt vast!!!

Ach meid, niet instorten hoor, ja je hebt opeens zo`n druk leven, ik heb dat ook een tijdje gehad toen ik een relatie had. Was best intensief, had toen nog een baan en in het weekend altijd weg, m`n vriendinnen boos dat ik geen tijd meer voor ze had. Wel een hele mooie tijd maar o zo anders als je al een hele tijd alleen bent geweest.

Wens je sterkte Shanita Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 15:12
 
SHANITA130 schreef:
Is ook zo! Bedankt!

Ik wou alsnog, weer gebed vragen, voel me ingestort, bedankt vast!!!

doe ik hoor. Weet dat God je vast houd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 18:17
 
JANE410 schreef:
Ach meid, niet instorten hoor, ja je hebt opeens zo`n druk leven, ik heb dat ook een tijdje gehad toen ik een relatie had. Was best intensief, had toen nog een baan en in het weekend altijd weg, m`n vriendinnen boos dat ik geen tijd meer voor ze had. Wel een hele mooie tijd maar o zo anders als je al een hele tijd alleen bent geweest.

Wens je sterkte Shanita Knipoog smiley

Hai Jane,

Dank je voor je lieve en begripvolle reactie! En gebed!

Het gaat alweer een stuk beter.

Had ook niet direct te maken met veel weg oid.

Gewoon, door redenen waarom iemand ptss heeft, ja, daardoor 'heb je levenslang', dat hoor je weleens. Dat ís ook zo.

Natuurlijk, God helpt, en ja net zoals je tegen een boom skiet en je been is verbrijzeld, ja, je moet toch met een stalen pin een half jaar in het ziekenhuis liggen.
Even bidden en hupakee, been direct gezond...Ja, misschien in Afrika, Nigeria, maar ik heb dat nog nooit mogen meemaken, in al die jaren vanaf me 18de.

Zelfde geldt voor een verbrijzelde geest, en idd, hetzelfde, 'voor het leven getekend', door dingen, meestal in de kindertijd. Ja, ik hou het even algemeen.

Ja, het is genade dat ik er nog zo 'goed' vanaf ben gekomen. Ja, en helaas, ja, nu en dan eens behoorlijk overspannen.....

Ja, dan kan ik die en die, en ook nog 'die' want die zéi 'dat', bijvoorbeeld,. wel de schuld gaan geven, feit blijft, dat er een hele andere reden aan de overspannenheid ten grondslag ligt.

Dát heb ik gelukkig wel door en ja, dan heb ik even een moeilijke tijd, waar ik, als een Godswonder, wat het ook is natuurlijk, vanmiddag weer voor het overgrote deel van ben hersteld.

En ja, wat idd zeker helpt is even hier gebed vragen want ik weet men leest en men bidt, ook al reageert niet iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 18:36
 
VLINDER656 schreef:
doe ik hoor. Weet dat God je vast houd.

Ja, dat wéét ik dan idd wel, God houdt je vast, idd.

En ja, dat is dan idd in die gevallen ook me enige lichtpuntje, ja mensen, vrienden, enzo, ja, kunnen dan ook weinig doen.

In die zin, als dingen rechtstreeks het gevolg zijn, van dingen waar je doorgaans 'levenslang mee hebt'.

En ja, dan kom ik er weer uit, en ja, dan krabbel ik weer omhoog, en ja weer wat wijzer, en ja, dan gaat het leven verder. Even een dieptepunt gehad, ja, helaas heb ik wel meer, en ja, dan ook nog vaak onverwacht.

En ja, achteraf en tijdens, ja, dan is het erg belangrijk om voor mezelf te denken, ja, zo en zo kwam het en toen nog dit en dat, zo kan ik het zeg maar een soort van reconstrueren, wat me teveel was, wat triggers waren, en waar ik over grenzen ging.

Ach, en dan kan ik, juist omdat ik gelovig ben, weer verder.

Ja, de prijs die ik moet betalen voor wat een ander deed in mijn kindertijd, en ja, ik ben lang niet de enige.

Iig erg bedankt voor het bidden, ja deze reacties deden me erg goed!!!

Gewoon het idee, ja, christenen die voor me bidden!

En nu gewoon verder.....en wéér dingen geleerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LABJE613





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 20:08
 
Sterkte Shanita!
Ook ik zal voor je bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 20:32
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jane,

En ja, wat idd zeker helpt is even hier gebed vragen want ik weet men leest en men bidt, ook al reageert niet iedereen.

Ja, dat geloof ik zeker dat er vele zijn die voor je bidden Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 december 2013, 22:50
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat wéét ik dan idd wel, God houdt je vast, idd.

En ja, dat is dan idd in die gevallen ook me enige lichtpuntje, ja mensen, vrienden, enzo, ja, kunnen dan ook weinig doen.

In die zin, als dingen rechtstreeks het gevolg zijn, van dingen waar je doorgaans 'levenslang mee hebt'.

En ja, dan kom ik er weer uit, en ja, dan krabbel ik weer omhoog, en ja weer wat wijzer, en ja, dan gaat het leven verder. Even een dieptepunt gehad, ja, helaas heb ik wel meer, en ja, dan ook nog vaak onverwacht.

En ja, achteraf en tijdens, ja, dan is het erg belangrijk om voor mezelf te denken, ja, zo en zo kwam het en toen nog dit en dat, zo kan ik het zeg maar een soort van reconstrueren, wat me teveel was, wat triggers waren, en waar ik over grenzen ging.

Ach, en dan kan ik, juist omdat ik gelovig ben, weer verder.

Ja, de prijs die ik moet betalen voor wat een ander deed in mijn kindertijd, en ja, ik ben lang niet de enige.

Iig erg bedankt voor het bidden, ja deze reacties deden me erg goed!!!

Gewoon het idee, ja, christenen die voor me bidden!

En nu gewoon verder.....en wéér dingen geleerd.

ik vind het wel erg dapper van je shanita dat je hier zo open durft te spreken. Respect. En ik zal voor je blijven bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 10:32
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat wéét ik dan idd wel, God houdt je vast, idd.

En ja, dat is dan idd in die gevallen ook me enige lichtpuntje, ja mensen, vrienden, enzo, ja, kunnen dan ook weinig doen.

In die zin, als dingen rechtstreeks het gevolg zijn, van dingen waar je doorgaans 'levenslang mee hebt'.

En ja, dan kom ik er weer uit, en ja, dan krabbel ik weer omhoog, en ja weer wat wijzer, en ja, dan gaat het leven verder. Even een dieptepunt gehad, ja, helaas heb ik wel meer, en ja, dan ook nog vaak onverwacht.

En ja, achteraf en tijdens, ja, dan is het erg belangrijk om voor mezelf te denken, ja, zo en zo kwam het en toen nog dit en dat, zo kan ik het zeg maar een soort van reconstrueren, wat me teveel was, wat triggers waren, en waar ik over grenzen ging.

Ach, en dan kan ik, juist omdat ik gelovig ben, weer verder.

Ja, de prijs die ik moet betalen voor wat een ander deed in mijn kindertijd, en ja, ik ben lang niet de enige.

Iig erg bedankt voor het bidden, ja deze reacties deden me erg goed!!!

Gewoon het idee, ja, christenen die voor me bidden!

En nu gewoon verder.....en wéér dingen geleerd.

Verlies jezelf niet Shanita.
God heeft je ook een gezond verstand gegeven. Daar mag je de dingen mee overzien en gezonde keuzes mee maken. Keuzes die in de eerste plaats goed voor jouzelf zijn en jouzelf beschermen. Keuzes die je rust en stabiliteit kunnen geven. Keuzes om lekker uit te waaien in een bos, gezond te eten en te bewegen. De alledaagse dingen dus.

Ik bid al een poosje met de anderen mee voor jou.

Groet,
Road
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 14:23
 
ROADY558 schreef:
Verlies jezelf niet Shanita.
God heeft je ook een gezond verstand gegeven. Daar mag je de dingen mee overzien en gezonde keuzes mee maken. Keuzes die in de eerste plaats goed voor jouzelf zijn en jouzelf beschermen. Keuzes die je rust en stabiliteit kunnen geven. Keuzes om lekker uit te waaien in een bos, gezond te eten en te bewegen. De alledaagse dingen dus.

Ik bid al een poosje met de anderen mee voor jou.

Groet,
Road

Ha Road,

Idd, gezond verstand.

Die gebruik ik dus ook.

Is gewoon zo, ja, een soldaat die erge dingen heeft gezien(voorbeeld), Ja, kan een gezond verstand hebben.

Toch, waarom schrikt zo iemand zich te pletter als de buren een container wegbrengen, wat lawaai maakt....omdat het hem triggert naar schoten in oorlogsgebied, en dan meteen wat hij daar heeft gezien en meegemaakt.

Dan kan zoiemand uren, zelfs dagen alleen daarvan al van slag zijn.

Zo ook met mensen die andere dingen hebben meegemaakt, die dan idd, door een trigger(iets wat ergens sterk aan doet denken/herinneren, overspannen kunnen raken als er dan ook nog dit speelt, en dat, en dan bedoel ik gewoon dingen die iedereen kan hebben.

Dus ja, nu leer ik weer iets bij, kan dingen reconstrueren, wat erg belangrijk is, en ja, nu moet ik gewoon dagen rusten, letterlijk.
Wat natuurlijk fijn is dat ik die mogelijkheid heb, en een vriend, die emphatisch is, en voor me klaarstaat.

Kijk, overspannenheid is niets anders dan dat dingen je teveel worden..dan merk je dat, je geest wordt onrustig, nadenken lukt niet meer zo, en ook, ja je rust en geluksgevoel enzo zijn weg, en ja, dat slaat weer op je lichaam die stress, en ja, regelmatig en steeds vaker zie je dingen aankomen, kan je anticiperen.

En ja, niet altijd...

Overspannen is: ziek als gevolg van geestelijke druk...

Ook wel burn out genoemd. Het gevoel het (werk) niet meer aan te kunnen, maar vooral een gevoel van nutteloosheid en machteloosheid.
Verschijnsel van emotionele uitputting, depersonalisatie en een gevoel van verminderde persoonlijke bekwaamheid ten gevolge van....teveel stress.

In deze uitleggingen herken ik me.

Dus ja, dan is het veel slapen, ja, natuurlijk jezelf verzorgen, en ja, gewoon veel slaap, veel rust ook en juist overdag, kleine dingen doen, niets aan je hoofd, en ja, daarom is juist dan het geloof zo belangrijk want ja, dat geeft me veel Rust.
En dan ben ik binnen een tot drie/vier weken weer de oude..is mijn ervaring dat weet ik. En ja, nu voel ik me al stukken beter...en toch weet ik, ik heb die tijd nodig.

Mensen die hier voor me bidden, woorden schieten te kort, hoe goed die wetenschap me doet.

Dank!

Ps: Trouwens erg bedankt ook voor je reactie die doet me ook erg goed!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 11 december 2013, 14:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 17:11
 
Hey Shanita,

Ik herken het een en ander wel. Ik probeer dus vanuit mijn eigen ervaring te reageren. Triggers zijn me ook niet vreemd. Gelukkig mag ik ook weten en kennen dat je daar als mens uit kan groeien. Zodat de gevoeligheid van de trigger steeds meer afneemt (voor bepaalde dingen)

Burnout zegt me helaas ook wel iets. Je grenzen niet meer voelen, toch maar doorgaan, totdat je lichaam het uitroept: "Het is genoeg!"

Weet je wat zo mooi en gaaf is?
Misschien voel je je nutteloos, waardeloos, futloos. Voor God blijf je net zo waardevol als dat je altijd was. Zou een Vader een ziek kind afwijzen? NOOIT! Gebruik je tijd van ziek-zijn dan om je deze wetenschap nog meer eigen te maken, ik bedoel de wetenschap dat God van je houdt om wie je bent.

Wat mijzelf in een periode van overspannenheid heeft geholpen:
http://www.youtube.com/watch?v=DpslMkzFCuM

http://www.youtube.com/watch?v=dwdi3pnQ4aQ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 17:21
 
ROADY558 schreef:

Weet je wat zo mooi en gaaf is?
Misschien voel je je nutteloos, waardeloos, futloos. Voor God blijf je net zo waardevol als dat je altijd was. Zou een Vader een ziek kind afwijzen? NOOIT! Gebruik je tijd van ziek-zijn dan om je deze wetenschap nog meer eigen te maken, ik bedoel de wetenschap dat God van je houdt om wie je bent.

Wat mijzelf in een periode van overspannenheid heeft geholpen:
http://www.youtube.com/watch?v=DpslMkzFCuM

http://www.youtube.com/watch?v=dwdi3pnQ4aQ

mooi gezegd Roady, ik denk dat we ons dat veel te weinig realiseren steeds dst God van ons houd hoe we ook zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 21:16
 
Dank Vlinder, Annette, Roady, Labje en Jane en anderen!!!

Voor de gebeden en reacties!

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 16 december 2013, 16:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA448





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 22:04
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jane,

Dank je voor je lieve en begripvolle reactie! En gebed!

Het gaat alweer een stuk beter.

Had ook niet direct te maken met veel weg oid.

Gewoon, door redenen waarom iemand ptss heeft, ja, daardoor 'heb je levenslang', dat hoor je weleens. Dat ís ook zo.

Natuurlijk, God helpt, en ja net zoals je tegen een boom skiet en je been is verbrijzeld, ja, je moet toch met een stalen pin een half jaar in het ziekenhuis liggen.
Even bidden en hupakee, been direct gezond...Ja, misschien in Afrika, Nigeria, maar ik heb dat nog nooit mogen meemaken, in al die jaren vanaf me 18de.

Zelfde geldt voor een verbrijzelde geest, en idd, hetzelfde, 'voor het leven getekend', door dingen, meestal in de kindertijd. Ja, ik hou het even algemeen.

Ja, het is genade dat ik er nog zo 'goed' vanaf ben gekomen. Ja, en helaas, ja, nu en dan eens behoorlijk overspannen.....

Ja, dan kan ik die en die, en ook nog 'die' want die zéi 'dat', bijvoorbeeld,. wel de schuld gaan geven, feit blijft, dat er een hele andere reden aan de overspannenheid ten grondslag ligt.

Dát heb ik gelukkig wel door en ja, dan heb ik even een moeilijke tijd, waar ik, als een Godswonder, wat het ook is natuurlijk, vanmiddag weer voor het overgrote deel van ben hersteld.

En ja, wat idd zeker helpt is even hier gebed vragen want ik weet men leest en men bidt, ook al reageert niet iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA448





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 11 december 2013, 22:07
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jane,

Dank je voor je lieve en begripvolle reactie! En gebed!

Het gaat alweer een stuk beter.

Had ook niet direct te maken met veel weg oid.

Gewoon, door redenen waarom iemand ptss heeft, ja, daardoor 'heb je levenslang', dat hoor je weleens. Dat ís ook zo.

Natuurlijk, God helpt, en ja net zoals je tegen een boom skiet en je been is verbrijzeld, ja, je moet toch met een stalen pin een half jaar in het ziekenhuis liggen.
Even bidden en hupakee, been direct gezond...Ja, misschien in Afrika, Nigeria, maar ik heb dat nog nooit mogen meemaken, in al die jaren vanaf me 18de.

Zelfde geldt voor een verbrijzelde geest, en idd, hetzelfde, 'voor het leven getekend', door dingen, meestal in de kindertijd. Ja, ik hou het even algemeen.

Ja, het is genade dat ik er nog zo 'goed' vanaf ben gekomen. Ja, en helaas, ja, nu en dan eens behoorlijk overspannen.....

Ja, dan kan ik die en die, en ook nog 'die' want die zéi 'dat', bijvoorbeeld,. wel de schuld gaan geven, feit blijft, dat er een hele andere reden aan de overspannenheid ten grondslag ligt.

Dát heb ik gelukkig wel door en ja, dan heb ik even een moeilijke tijd, waar ik, als een Godswonder, wat het ook is natuurlijk, vanmiddag weer voor het overgrote deel van ben hersteld.

En ja, wat idd zeker helpt is even hier gebed vragen want ik weet men leest en men bidt, ook al reageert niet iedereen.

Hoi,

Ik ken je niet, ben nog maar net lid van CM maar wil je meegeven dat je een parel in Gods hand bent en juist als wij zwak zijn hij heel dicht bij ons is en het beste met ons aan het werkt kan zijn.
Houdt moed want Gods liefde vergaat nimmer.

groetjes Mariska
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 12 december 2013, 13:51
 
Dank je Mariska!

Ja, deze woorden van je zijn erg bemoedigend, ja, ik krabbel weer even overeind.

Ook door vrienden, waar ik even me hart kan/kon luchten die luisteren, waardoor iets wat heel groot en ernstig lijkt weer naar normale proporties gaat.

Dank God voor vrienden, ja, die bellen en je kan je hat even luchten even zeggen van dit en dat en dan ook nog dat en ook waarom enzovoort.

Je kan dan als het ware, naast erg vervelende zaken óók weer de dingen zien die wel goed zijn en goed gaan. En ook denken van ja, ben niet de enige....

Wat ik wel denk: denk nooit ja, die en die hebben het nog beroerder dan ik, als je in een depressie/overspannenheid zit, want dat helpt namelijk niet. Wel van dat je niet de enige bent en ja, dat is wel even iets heel anders.

Door de toffe reacties hier; voel me gesteund, en voel begrip en inleving.

Dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2