ChristianMatch
 


Forum

beproeft mij toch daarmee
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 17:31
 
Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige Lachende smiley


Laatst aangepast door
PETRA373
op maandag 17 maart 2014, 17:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 18:18
 
PETRA373 schreef:
Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige Lachende smiley

Nice Lachende smiley Super stoer!



Wat doe ik toch verkeerd ... ach nou ja, God heeft gewoon LieveHeersbeestjes. Gefeli Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 maart 2014, 18:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 18:27
 
PETRA373 schreef:
Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige Lachende smiley

Nou Petra, ik hoop als ik ooit zo ervoor kom te staan dat ik dat ook zo zal doen, zal dan aan jou denken en m`n laatste muntjes weggeven in vol vertrouwen op de Heer Knipoog smiley Wel gaaf hoor


Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 17 maart 2014, 18:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 10:21
 
jaa, gaaf he Lachende smiley en hij voorzag zelfs in chocolade, wetende hoeveel ik daarvan hou, petra die chocolade zit te eten achter de pc Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 12:34
 
Er is een boek he: Vrouwen hebben chocolade nodig en er zit inderdaad een werkzaam stofje in dat voor vrouwen prettig is. De meest werkzame stof voor mij lijkt overigens het vet te zijn, ahum, maar het is wel lekker.

Thomas, proeven is bepaald nog niet altijd een beproeving


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 18 maart 2014, 13:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 16:29
 
THOMAS968 schreef:
Er is een boek he: Vrouwen hebben chocolade nodig en er zit inderdaad een werkzaam stofje in dat voor vrouwen prettig is. De meest werkzame stof voor mij lijkt overigens het vet te zijn, ahum, maar het is wel lekker.

Thomas, proeven is bepaald nog niet altijd een beproeving

Whauw, Thomas, hoe kom ik aan dat boek? Knipoog smiley

By the way: wat hebben mannen nodig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 16:32
 
Maar het klopt Petra. Ik ben altijd tienden blijven geven, hoe hoog of laag mijn inkomsten ook waren. Ik ben nooit te kort gekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 16:55
 
IESJE369 schreef:
Whauw, Thomas, hoe kom ik aan dat boek? Knipoog smiley

By the way: wat hebben mannen nodig?

Volgens mij wc papier
Dat zijn de basis behoeften voor een man... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 17:23
 
Beproevingen genoeg hier,hét kankergen woekert door mijn schoonfamilie en maakt vele slachtoffers.........
Ik heb er mijn hele hebben en houden voor over om dat gen kwijt te raken(mijn kinderen weten al bijna zeker dat ze kanker zullen krijgen),maar of het helpt dat ik alles in het collectezakje gooi?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 18:10
 
LEANNE226 schreef:
Beproevingen genoeg hier,hét kankergen woekert door mijn schoonfamilie en maakt vele slachtoffers.........
Ik heb er mijn hele hebben en houden voor over om dat gen kwijt te raken(mijn kinderen weten al bijna zeker dat ze kanker zullen krijgen),maar of het helpt dat ik alles in het collectezakje gooi?

Nee Leanne, dat helpt niet. God beloont ons ook niet als wij maar geld geven. Je krijgt niet meer als je veel geeft. En niets tekort komen is niet het logische gevolg van het geven van je tienden, zelfs niet van alles geven wat je hebt. God eist ook nergens van ons dat wij nu een tiende deel van ons inkomen zouden moeten weggeven. Het weggeven van je tienden kan je een goed gevoel geven, maar je krijgt echt geen streepje voor bij God.
Daarmee wil ik niet zeggen dat geven voor je naaste ver weg of dichtbij niet goed is, integendeel.

Leanne, fijn dat je even terug bent en heel veel sterkte toegewenst.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 18 maart 2014, 18:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 21:14
 
LEANNE226 schreef:
Beproevingen genoeg hier,hét kankergen woekert door mijn schoonfamilie en maakt vele slachtoffers.........
Ik heb er mijn hele hebben en houden voor over om dat gen kwijt te raken(mijn kinderen weten al bijna zeker dat ze kanker zullen krijgen),maar of het helpt dat ik alles in het collectezakje gooi?

Weetje leanne, ik heb echt niet overal een antwoord op! schreef hier alleen een stukje getuigenis, Als God tegen me zegt dat ik moet geven, dan doe ik dat, vaak heb ik me laatste geld ook aan zwervers gegeven, de eerste keer dat ik dacht dat God tegen me zei, geef die man je geld, hij heeft het nodig, dacht ik, maar God, ik moet daar nog zoveel dagen mee eten met de kinderen? Toch gaf ik en God voorzag op allerlei manieren .
toen ik een half jaar geleden bijna financieel er aan onder doorging door wat financiële tegenslagen , daarbij de inboedel verzekering had laten lopen en ik buiten op de stoep zat te kijken hoe de brandweer me huis in ging, me hele inboedel bijna verloor, voelde ik god heel dicht bij me en hijzelf zei me, maak je geen zorgen! ik Zorg voor je, geef je wat je nodig hebt,
nu een half jaar later, heb ik geen dreigende deurwaarders meer, me hele huis en inboedel op orde, nog nooit zo,'n mooi huis gehad sinds me scheiding en etc geweldige ervaring gehad hoe god op allerlei manieren voorzag in de dingen die ik en me kinderen nodig hadden. En zo zat ik afgelopen zondag in de kerk bij de collecte, god ik heb nog maar drie euro vijftig tot donderdag........ En wel schreef gewoon heel blij en dankbaar een stukje getuigenis hoe God weer voor me zorgde.

nergens zeg ik bv. dat als je je geld in de collecte zak doet, dat je geen kanker krijgt. sterkte ermee trouwens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 23:23
 
PETRA373 schreef:

nergens zeg ik bv. dat als je je geld in de collecte zak doet, dat je geen kanker krijgt. sterkte ermee trouwens.

Weet ik petra,zo bedoelde ik het ook niet.
Soms zijn mensen zo afgehard door het leven dat 'kleine" dingen geen beproeving meer zijn maar alleen de mensen om je heen nog tellen........en dan wil je zo graag tegen beter weten in alles geven om ze maar bij je te houden .........dat het zo niet werkt weet iedereen maar toch........
Soms voel ik God heel dichtbij maar soms is Hij onvindbaar.Dat Hij toch bij me was besef ik dan achteraf wel eens maar op het moment zelf had ik dat gevoel juist nodig.

ps.het is niet persoonlijk bedoeld petra,echt niet,het is maar een gedachtengang van mij,meer niet Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 18 maart 2014, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 23:34
 
LEANNE226 schreef:
Weet ik petra,zo bedoelde ik het ook niet.
Soms zijn mensen zo afgehard door het leven dat 'kleine" dingen geen beproeving meer zijn maar alleen de mensen om je heen nog tellen........en dan wil je zo graag tegen beter weten in alles geven om ze maar bij je te houden .........dat het zo niet werkt weet iedereen maar toch........
Soms voel ik God heel dichtbij maar soms is Hij onvindbaar.Dat Hij toch bij me was besef ik dan achteraf wel eens maar op het moment zelf had ik dat gevoel juist nodig.

Hugs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 19 maart 2014, 20:07
 
LEANNE226 schreef:
Weet ik petra,zo bedoelde ik het ook niet.
Soms zijn mensen zo afgehard door het leven dat 'kleine" dingen geen beproeving meer zijn maar alleen de mensen om je heen nog tellen........en dan wil je zo graag tegen beter weten in alles geven om ze maar bij je te houden .........dat het zo niet werkt weet iedereen maar toch........
Soms voel ik God heel dichtbij maar soms is Hij onvindbaar.Dat Hij toch bij me was besef ik dan achteraf wel eens maar op het moment zelf had ik dat gevoel juist nodig.

ps.het is niet persoonlijk bedoeld petra,echt niet,het is maar een gedachtengang van mij,meer niet Knipoog smiley

liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 20 maart 2014, 14:24
 
LEANNE226 schreef:
Weet ik petra,zo bedoelde ik het ook niet.
Soms zijn mensen zo afgehard door het leven dat 'kleine" dingen geen beproeving meer zijn maar alleen de mensen om je heen nog tellen........en dan wil je zo graag tegen beter weten in alles geven om ze maar bij je te houden .........dat het zo niet werkt weet iedereen maar toch........
Soms voel ik God heel dichtbij maar soms is Hij onvindbaar.Dat Hij toch bij me was besef ik dan achteraf wel eens maar op het moment zelf had ik dat gevoel juist nodig.

ps.het is niet persoonlijk bedoeld petra,echt niet,het is maar een gedachtengang van mij,meer niet Knipoog smiley


Zo vergaat het mij ook vaak...(helaas???)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 11:55
 
BerichtGeplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 11:51 Reageer met quote Bewerk dit bericht

Gods plan: so wie so wil hij graag een relatie met ons, met ons omgaan, als een vader met zijn kinderen.

brengt me op de vraag hoe vaak zoeken wij God? maken we tijd voor hem?

In een ander topic lees ik over mensen die God niet voelen op bepaalde momenten in hun leven, dan vraag ik me af, hoe veel tijd breng je met God door?
Ben je je bewust dat God bij je is? Of ben je ooit heel verbaasd als je later in de hemel Jezus tegen komt en hij bv zegt, ik zag je toen zitten onder die boom? net zoals die ene discipel die geroepen werd en zeer verbaasd volgens mij was , dat Jezus hem had zien zitten onder een boom en zei:
Rabbi, Gij zijt de zoon van God, Gij zijt de koning van israel. Jezus antwoordde en zeide tot hem: omdat ik tot u gezegd heb: Ik zag u onder de vijgeboom, gelooft gij? Lucas 1-49 het begint met de vraag aan Jezus: vanwaar kent gij mij??? en Jezus zegt: ik zag u onder de vijgeboom.

En dan denk ik aan mozes,
Mozes wandelde de hele dag samen met God, volgde de wolk, maakte een tent buiten de legerplaats om hem iedere dag t e ontmoeten, tijd met hem door te brengen. En toen was `jezus nog niet aan het kruis gegaan voor ons, sinds `jezus aan het kruis gestorven is, kunnen we allemaal via `jezus tot God naderen.
maar hoe vaak maken we daar gebruik van? 1 keer in de week op zondag in de kerk, of zoeken wij hem ook dagelijks zoals mozes?
En leren wij zoals mozes dagelijks met god door het leven te wandelen?
Mozes wist dat God bij hem was ,
en dan denk ik aan het volk wat Mozes volgde en dat niet zo door had, ging morren, waar is God nu? het begint al als ze net uit Egypte weg trekken en voor de zee staan, achter hun aan komt een enorm leger van egypte
exodus:14-10
toen werden de israelieten zeer bevreesd en schreeuwden tot de here.en zij zeiden tot mozes: waren er soms geen graven in egypte, dat gij ons hebt meegenomen in de woestijn? wat hebt gij ons aangedaan door ons uit egypte te leiden?

Ondanks al de wonderen van te voren,en de wolk die voor hun uitging
zagen ze maar 1 ding volgens mij: het leger wat hun achterna kwam, angst overheerste, men keek maar na 1 ding d enk ik, na het leger en voelde zich denk ik verlaten van God .
maar mozes zeide tot het volk: vrees niet , houdt stand, dan zult gij de verlossing des heren zien. Mozes keek niet na de omstandigheden, had een relatie met God, kon hem al ene beetje beter, vertrouwde hem, hij was niet bang voor het leger. voelde zich niet van god effe verlaten

en hoe vaak hebben wij dit in ons leven? Er zijn klote omstandigheden, we zijn net zoals het volk wat mozes achterna ging, denken dat God ons verlaten heeft? voelen hem niet?
kennen hem niet goed genoeg om hem te blijven vertrouwen. kijken alleen vooral na het gevaar. en zeggen dan: waar is god???
Mozes deed het anders: zag het gevaar, hoe kon hij niet bang zijn??? Hij wist gewoon God is met mij, ook al lijkt het effe van niet, misschien voelde het voor hem ook wel effe van ehhhhh, ik voel God niet zo dichtbij, voel het leger eerder dichterbij, maar hij wist, god is er bij. of hij nu nog een wolk zag of niet op dat moment.

Enfin wat gedachten van me.....zelf heb iik ook vaak God zitten zoeken, maar inmiddels is em relatie steeds meer gegroeid, en denk terug aan de brand, akelig geluid van vuur waar ik wakker mee werd, drie kinderen in me huis onderhand, maar inmiddels wist ik God is erbij, er was geen angst, ik w as relaxed. en zo,n ervaring brengt me dan weer op mozes bv, zo iets moet hij ook gevoeld hebben daar bij de zee met een enorm leger achter hem en geen kant uit kunnende.
ha ha net zoals twee kinderen van me die sliepen, eentje geloofde, als ratten in de val, vlammen langs hun bedden. Nee mijn gelovige zoon was niet bang, God maakte hem wakker en leidde hem en zijn broertje door het vuur.
en hoeveel mensen zijn zich dat bewust, dat God veel dichter bij ons is dan we denken, ook al voelt het soms niet zo???
Ook al verliezen we soms geliefden? toen mijn kleindochtertje dood ging, ook God was er toen bij, hij liet het merken door het wonder wat hij deed met het medaillon wat ongeschonden door het vuur ging.

Wij mesnen zijn veelste veel zoals het volk wat mozes volgde, gaan gauw morren als het effe tegen zit: waar is God nu??? ik voel hem niet....


had hem geschreven, maar plaats hem toch ook op dit topic, past het stuk ook wel bij....voor de mensen die soms denken waar is god nu???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:18
 
PETRA373 schreef:
Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige Lachende smiley

Ja hoor...dus de oplossing voor alle hongerige christenen in Afrika is om hun laatste geld weg te geven, dan staat er morgen iemand met een flinke tas boodschappen voor de deur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:19
 
IRIZXX484 schreef:
Ja hoor...dus de oplossing voor alle hongerige christenen in Afrika is om hun laatste geld weg te geven, dan staat er morgen iemand met een flinke tas boodschappen voor de deur.

Ik vraag me af, als iedereen in de wereld die geld heeft, hun tiende deel weg zou geven, of er nog honger zou zijn in Afrika????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:57
 
PETRA373 schreef:
Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige Lachende smiley

Dat doet me denken aan wat in het evangelie staat Markus 12: 41-44

'41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist.
Het penningske der weduwe
41 En Hij ging tegenover de offerkist zitten en zag met aandacht, hoe de schare kopergeld wierp in de offerkist. En vele rijken wierpen er veel in.
42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 42 En er kwam een arme weduwe, die er twee koperstukjes in wierp, dat is een duit.
43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 43 En Hij riep zijn discipelen en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, deze arme weduwe heeft het meeste in de offerkist geworpen van allen, die er iets in geworpen hebben.
44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 09:18
 
PETRA373 schreef:
Ik vraag me af, als iedereen in de wereld die geld heeft, hun tiende deel weg zou geven, of er nog honger zou zijn in Afrika????



Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 27 mei 2014, 09:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 10:35
 
PETRA373 schreef:
Ik vraag me af, als iedereen in de wereld die geld heeft, hun tiende deel weg zou geven, of er nog honger zou zijn in Afrika????

Hm, in principe niet. Maar denk je eens in, als dat geld is gegeven, wat dan? Er kan een tijd lang voedsel gekocht worden, maar worden de juiste investeringen gedaan of verdwijnt het geld als sneeuw voor de zon? De sleutel tot hulp ligt niet per se in het geven van geld, maar investeren in de juiste projecten. Ik ben ervan overtuigd dat 1000 euro directe investering in het bouwen van een school meer waard is dan 10000 euro voor één of andere malafide organisatie. Ik adviseer iedereen ook met klem niet klakkeloos geld te geven, maar je te verdiepen in projecten. Zo is de ontwikkelingshulp vanuit de overheid waardeloos. Giften zouden moeten plaatsvinden in de vorm van FDI(foreign direct investment). Bouw wegen, akkers, bouw scholen! Ik heb laatst gelezen over projecten die boeren helpen aan de hand van resistente gewassen tegen verschillende virussen die daar de oogst kunnen aantasten. Dit zijn waardevolle investeringen, omdat het ontwikkelingslanden in de toekomst kan helpen om op eigen benen te staan i.p.v. afhankelijk te zijn van ontwikkelingshulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 10:58
 
IRIZXX484 schreef:
Hm, in principe niet. Maar denk je eens in, als dat geld is gegeven, wat dan? Er kan een tijd lang voedsel gekocht worden, maar worden de juiste investeringen gedaan of verdwijnt het geld als sneeuw voor de zon? De sleutel tot hulp ligt niet per se in het geven van geld, maar investeren in de juiste projecten. Ik ben ervan overtuigd dat 1000 euro directe investering in het bouwen van een school meer waard is dan 10000 euro voor één of andere malafide organisatie. Ik adviseer iedereen ook met klem niet klakkeloos geld te geven, maar je te verdiepen in projecten. Zo is de ontwikkelingshulp vanuit de overheid waardeloos. Giften zouden moeten plaatsvinden in de vorm van FDI(foreign direct investment). Bouw wegen, akkers, bouw scholen! Ik heb laatst gelezen over projecten die boeren helpen aan de hand van resistente gewassen tegen verschillende virussen die daar de oogst kunnen aantasten. Dit zijn waardevolle investeringen, omdat het ontwikkelingslanden in de toekomst kan helpen om op eigen benen te staan i.p.v. afhankelijk te zijn van ontwikkelingshulp.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 11:24
 
IRIZXX484 schreef:
Ja hoor...dus de oplossing voor alle hongerige christenen in Afrika is om hun laatste geld weg te geven, dan staat er morgen iemand met een flinke tas boodschappen voor de deur.

Laten we het een dichter bij huis houden. Wat met hongerige christenen in ons eigen land?
Hoe is het te verklaren dat er in één gemeente mensen zitten die twee auto's hebben én mensen die naar de voedselbank moeten om eten te hebben????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:05
 
FFT360 schreef:
Dat doet me denken aan wat in het evangelie staat Markus 12: 41-44

'41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist.
Het penningske der weduwe
41 En Hij ging tegenover de offerkist zitten en zag met aandacht, hoe de schare kopergeld wierp in de offerkist. En vele rijken wierpen er veel in.
42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 42 En er kwam een arme weduwe, die er twee koperstukjes in wierp, dat is een duit.
43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 43 En Hij riep zijn discipelen en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, deze arme weduwe heeft het meeste in de offerkist geworpen van allen, die er iets in geworpen hebben.
44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’

Ik denk altijd met een glimlach aan de boeken van Corrie ten boom! ergens stond er dat in hun huis altijd genoeg voor iedereen was, ook al waren ze niet rijk.
jaren geleden las ik dat en dacht nog???? Nu heb ik zelf zo,'n huis.....
Er is altijd genoeg, ook al heb ik bijna niets, kom weer een zwerver tegen, denk ik zelf , oké zoveel dagen nog eten met zoveel kinderen! toch kan die gave aan die zwerver er weer bij.

En hoe me huis weer is opgeknapt, van woning waar brand was tot leuke woning is een en al wonder, dat ik niet anders kan denken dan dat de hemel openstaat en god me geeft wat ik nodig heb.

En natuurlijk krijg ik wel eens mensen die me vragen, en de mensen in africa dan????
Helaas heb ik niet alle antwoorden, spreek alleen over me eigen ervaringen die ik met God heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1