ChristianMatch
 


Forum

waar bleef de blikseminslag????
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 17:44
 
ANNETTE050 schreef:
Het spijt me dat ik me kwetsbaar heb opgesteld.
Ik trek me uit de discussie terug.
Ja, God zij dank kon ik bij Hem terecht en heeft Hij me niet laten vallen.
In de Liefde blijven is goed, maar mensen behagen niet.

Nee mensen behagen daar schiet je op den duur niet veel mee op.
En naar iedereen kwetsbaar zijn is ook niet goed. Dat kan ik maar bij enkelen die ik echt vertrouw. En als ik kwetsbaar ben, dan moet ik er rekening mee houden dat ik wellicht geraakt kan worden. Als ik daar (nog) niet mee kan omgaan, moeten de deurtjes maar beter dichtblijven naar die persoon toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 18:19
 
ANNETTE050 schreef:
Iedereen heeft ook zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn/haar hart zuiver te houden. Dus als iemand, die het al niet zo makkelijk heeft, zo boos gemaakt wordt dat die persoon wel wil dat iemand met een bliksem getroffen wordt, dan is er iets aan de hand, dunkt me.
Het onderwerp van dit topic is, hoe ga je met dat soort mensen om, die hun gang maar gaan en zich boven alles verheven voelen.

Daar moet je mee omgaan, zoals Jezus deed, dat is nu net soms zo moeilijk in zo,n situatie

Maar jammer dat je je terug trekt,
ik denk dat er dingen hier in dit topic verkeerd worden begrepen, ander soort mensen word opgevat als veroordelend lijkt me,
voor me zelf, we zijn allemaal mensjes( wel verschillend dus sommigen heel anders als jezelf) en maken allemaal fouten en zondigen allemaal, als ik me irriteer aan iemands fouten wil niet zeggen dat ik d e persoon zelf afkeur, bepaald gedrag bij de persoon keur ik af.
En dan kun je in een situatie komen van hoe ga ik daarmee om? En ja ik ben ook maar een mensje, toen ik het bovenste stuk schreef van dit topic, zat ik echt in de kerk en dacht, waarom doet God niks??
God weet toch wat die persoon doet ? waarom laat God geen blikseminslag uit de hemel komen oFzo??

Eigenlijk is het in 1 woord te antwoorden, genade!!!!
En jezus leert ons net zoals hem ook genadig na anderen te zijn, wat in de praktijk soms wel eens wat moeilijker is dan het effe lezen in theorie en het er mee eens zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:08
 
Op een discussieforum mag een ieder zeggen wat zijn/haar mening is. En dan kan het gebeuren dat iemand het niet met je eens is en een andere mening heeft. Het moet toch niet zo zijn dat men zich daarom genoodzaakt ziet om zich terug te trekken uit een discussie. Verschillende meningen kunnen toch naast elkaar bestaan? En als iets niet duidelijk is of als je denkt dat je verkeerd begrepen wordt, dan kun je daar toch een vraag over stellen of iets uit leggen. Juist omdat mensen zo verschillend zijn kunnen er mooie discussies ontstaan. Prima toch?
Ik zou zelf de term `zulk soort mensen` of `een anders soort mensen`, niet zo snel gebruiken. Daarom stelde ik ook aan het begin van deze discussie de vraag: Wat bedoel je met 'zulk soort mensen'? Zijn die heel anders dan jij en ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:15
 
ROADY558 schreef:
Nee mensen behagen daar schiet je op den duur niet veel mee op.
En naar iedereen kwetsbaar zijn is ook niet goed. Dat kan ik maar bij enkelen die ik echt vertrouw. En als ik kwetsbaar ben, dan moet ik er rekening mee houden dat ik wellicht geraakt kan worden. Als ik daar (nog) niet mee kan omgaan, moeten de deurtjes maar beter dichtblijven naar die persoon toe.

Omdat het weer een zinloze discussie lijkt te worden heb ik spijt dat ik iets persoonlijks gedeeld heb omdat het gewoon geen waarde blijkt te hebben voor anderen.
Jammer, het topic begon met zo een mooi verhaal over een oprechte strijd in iemands hart, gewoon oprecht.
Ik krijg veel verzoeken om mee te blijven discussiëren, bedankt voor de waardering, maar ik wil deze discussie niet.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 mei 2014, 23:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:20
 
ANNETTE050 schreef:
Daar heeft het niets mee te maken. Ik kan wel tegen een stootje, maar de ondertoon in de discussie zoals deze nu gaat staat me niet aan...het wordt een welles/nietes gedoe en dat is zinloos, volgens mij en daar besteed ik mijn tijd niet aan. Omdat het een zinloze discussie lijkt te worden heb ik spijt dat ik iets persoonlijks gedeeld heb omdat het gewoon geen waarde blijkt te hebben voor anderen.
Vrome woorden....weinig echtheid...zinloze discussie.
Jammer, het topic begon met zo een mooi verhaal over een oprechte strijd in iemands hart, gewoon oprecht.
En ik ga niet meer mee in deze discussie! Ik ben vrij om mijn discussies te kiezen. Kan mijn tijd beter besteden.

Ik begrijp echt niet welke ondertoon je nu bedoeld. We zijn volgens mij gewoon van gedachten aan het wisselen met alle respect voor elkaars mening. Volgens mij vullen we elkaar in dit gesprek aan en kunnen we zelfs nog van elkaar leren. Dat jij er de benaming vroomheid en onechtheid aan geeft is jammer, daarmee zet je je gesprekspartners wel ergens neer.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 26 mei 2014, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:26
 
ANNETTE050 schreef:
Komt niet prettig over, je punt is duidelijk. Maar daar heeft het niets mee te maken. Ik kan wel tegen een stootje, maar de ondertoon in de discussie zoals deze nu gaat staat me niet aan.Omdat het weer een zinloze discussie lijkt te worden heb ik spijt dat ik iets persoonlijks gedeeld heb omdat het gewoon geen waarde blijkt te hebben voor anderen.
Vrome woorden....weinig echtheid...zinloze discussie.
Jammer, het topic begon met zo een mooi verhaal over een oprechte strijd in iemands hart, gewoon oprecht.
En ik ga niet meer mee in deze discussie! Ik ben vrij om mijn discussies te kiezen. Kan mijn tijd beter besteden.

Hey, wat is dat nu?
Neem het niet te persoonlijk alsjeblieft.
En als je je gekwetst voelt of aangevallen voelt, dan mag je dat van mij gerust aangeven. Verder verbaas ik me over je reactie als ik heel eerlijk ben.

En je bent natuurlijk vrij om wel of niet aan een discussie deel te nemen Annette. En als je het niet eens bent met anderen, kun je toch gewoon jouw mening of visie geven? Je hoeft het niet eens te zijn met anderen, daar is het een "discussie" voor nietwaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 07:45
 
Ik vind het bijzonder lastig in een discussie als datgene wat geschreven is, constant aangepast/veranderd wordt. Natuurlijk kun je altijd iets verduidelijken in je tekst, maar het wordt er niet makkelijker op voor anderen die meediscussiëren als hele teksten gewijzigd worden. Hun reacties lijken nu een beetje uit de lucht gegrepen en nergens op te slaan, omdat je het alleen kunt begrijpen als je het ongewijzigde gequote gedeelte meeleest. Datgene waarop men reageerde staat er opeens niet meer. Ik zelf vind de discussie er zou niet duidelijker op worden en het kan dan wat zinloos overkomen. Zou het de discussie niet ten goede komen als men datgene wat men geschreven heeft laat staan en eventueel in een volgende posting verduidelijkt wat men bedoelt heeft te zeggen?

(ik plaats het nu in dit topic, maar het is uiteraard ook bedoeld voor andere topics)


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 mei 2014, 07:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 07:58
 
Zo gaat dat nu eenmaal op cm jans,
maar beter terug ontopic:

hoe ga jij er mee om als andere mensen een fout maken, of zondigen bij jou in de kerk,gemeente?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:04
 
PETRA373 schreef:
Zo gaat dat nu eenmaal op cm jans,
maar beter terug ontopic:

hoe ga jij er mee om als andere mensen een fout maken, of zondigen bij jou in de kerk,gemeente?

Toch is het handig om wanneer je aan het discussiëren bent de gesprekslijn aan te houden en niet meer je tekst aan te passen zodra die is gequote.
Ondertussen bleven we aardig on topic toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:10
 
JOL252 schreef:
Toch is het handig om wanneer je aan het discussiëren bent de gesprekslijn aan te houden en niet meer je tekst aan te passen zodra die is gequote.
Ondertussen bleven we aardig on topic toch? Knipoog smiley

Klopt, maar voor de rest van het topic gaat over d e manier van discussiëren .
trouwens goed onderwerp voor een nieuw topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:47
 
PETRA373 schreef:
Zo gaat dat nu eenmaal op cm jans,
maar beter terug ontopic:

hoe ga jij er mee om als andere mensen een fout maken, of zondigen bij jou in de kerk,gemeente?

Ja, juist omdat het zo gaat (op CM), gaf ik het ook aan.

Ik denk dat het allereerst belangrijk is om in gesprek te gaan met diegene van wie jij meent dat hij een fout maakt en zondigt. Probeer er achter te komen wat er aan de hand is en probeer in alle liefde te zeggen waar jij mee zit. Het kan zo zijn dat je zelf iets als zonde ziet, wat de ander niet als zonde ziet en omgekeerd. Een gesprek hierover kan wellicht een hoop misverstanden wegnemen. Jouw norm over wat zonde is hoeft niet de norm voor anderen te zijn, zelfs niet voor andere christenen. Soms is het echter overduidelijk dat iemand een grote fout maakt. Als het gesprek dan niet mogelijk blijkt te zijn, blijft voor mij bidden voor die persoon over. Misschien is dat zelfs wel het belangrijkste wat je kunt doen. Aan een blikseminslag wil en moet ik even niet denken.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 mei 2014, 08:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 09:21
 
PETRA373 schreef:
Zo gaat dat nu eenmaal op cm jans,
maar beter terug ontopic:

hoe ga jij er mee om als andere mensen een fout maken, of zondigen bij jou in de kerk,gemeente?

Oke ontopic maar weer:

Zoals ik al zei: degene persoonlijk aanspreken op hun gedrag (als eerste stap).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 10:27
 
PETRA373 schreef:
Hoe ga jij er mee om als andere cristenen fouten maken, of dingen verkeerd doen???


Waar bleef de bliksem inslag????
Voor degenen die hier ook wel eens mee worstelen, een stukje over me worsteling met God die ik heb gehad:
Ik begon te worstelen omdat ik er moeite mee had, dat soms mensen
in de kerk helemaal niet zo christelijk zijn zoals ik soms verwacht van christenen. En oké, de kerk is Gods werkterrein door mensen heen, met mensjes zoals ik ook erbij, waar God soms nog veel aan moet werken. Maar sommige mensen soms......
Irritatie overheerste bij mij...
Jezus nam de plaats van barabas in aan het kruis, met een onvoorwaardelijke liefde
En barabas werd bevrijd van de straf die hij eigenlijk verdiende. Dat we onze naam kunnen invullen inplaats van de naam van Barabas is iedereen wel duidelijk. Maar wat doen we als onze broeder of zuster zien in de kerk en weten dat die zonden heeft?
Voor mezelf ik raak geïrriteerd: heb een enorme worsteling ermee gehad met God.
Ja maar God? ik snap het niet? Zie die persoon nu? Die zondigt is niet eerlijk!!!!!!
En waarom werkt uw geest nog door die persoon???
Waarom laat u niet gewoon een bliksem inslag van uit de hemel komen op die persoon???????
Zie die persoon nu, biddend in de kerk en onderhand... waar blijft die bliksem inslag?????
En wat genade???? Ik weet dat die persoon nog steeds niet eerlijk is!!!!
En ja, oke, ik geef toe God, ik heb ook nog zonden, en u laat me niet vallen en u moet ook nog heel veel aan me werken, maar... heeft u die zonden van die persoon gezien????
Na een tijd worstelen eindigde ik weer bij het kruis, vol schaamte en op me knieën.
Jezus zei tegen me: weet je nog die ene persoon, waar je je ook ooit aan irriteerde? Heb je gezien hoe die is gegroeid? veranderd positief???
Ik Jezus, heb die persoon niet weggegooid, losgelaten. Ik blijf genadig, net zoals ik met jouw deed toen je voor de zoveelste keer weer eens afdwaalde.
En blijf dit doen als je weer eens afdwaalt. Ik blijf je zoeken als het schaapje wat dreigt te verdwalen van de kudde.
Ik verzorg je wonden en draag je terug na de stal. En blijf het schaapje leren, loop nu op die weg. En als het schaapje weer eens afdwaalt, haal ik het weer terug.
het is allemaal genade
genade van Jezus die gekomen is om zondaren te redden waar jij ook bij hoort. Dus wat probeer ik voortaan te doen als ik weer eens geïrriteerd over een persoon in de kerk zit? Bid voor die gene en wees genadig en jaaaa jaaaa deze worsteling van mij was ook een zonde... irritatie en veroordeel... schaam....
de blikseminslag bleef weg, wel kwam er een inslag in mij van Jezus die me eens effe aansprak en terug bracht bij het kruis.

Komaan zeg, waar maak jij je eigenlijk druk om?

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt;

want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden.

Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?

Een is wetgever en rechter, Hij, die de macht heeft om te behouden en te verderven. Maar wie zijt gij, dat gij uw naaste oordeelt?


Ik heb zelf een hoop zonde gezien in mijn eigen omgeving, maar ik probeer niet teveel te oordelen! Ik bid voor hen die zonden begaan, maar tegelijkertijd besef ik dat niemand zonder zonde is. Zo heb ik in mijn eigen studentenhuis nogal wat seksuele losbandigheid aanschouwd, ik denk dat deze dingen in het niet vallen bij wat jouw mede-kerkgangers op hun kerfstok hebben. Laat het rusten en bid voor hen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 11:38
 
IRIZXX484 schreef:
Komaan zeg, waar maak jij je eigenlijk druk om?

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt;

want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden.

Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?

Een is wetgever en rechter, Hij, die de macht heeft om te behouden en te verderven. Maar wie zijt gij, dat gij uw naaste oordeelt?


Ik heb zelf een hoop zonde gezien in mijn eigen omgeving, maar ik probeer niet teveel te oordelen! Ik bid voor hen die zonden begaan, maar tegelijkertijd besef ik dat niemand zonder zonde is. Zo heb ik in mijn eigen studentenhuis nogal wat seksuele losbandigheid aanschouwd, ik denk dat deze dingen in het niet vallen bij wat jouw mede-kerkgangers op hun kerfstok hebben. Laat het rusten en bid voor hen!

Het gaat de Here niet om de zonde, maar het hart achter de zonde. Een ongelovige en een christen kunnen niet met elkaar vergeleken worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 11:45
 
Nog even een kleine aanvulling. De gave van onderscheid van de Heilige Geest is er toch niet voor niets. De gave van onderscheid signaleert iets en doet er iets mee...het is geen kritiek leveren...maar maakt onderscheid. Het hart achter kritiek geven is een heel ander hart dan het hart achter degene die de gave van onderscheid heeft. En het onderscheiden der geesten is iets heel anders dan oordelen.
Het farizeïsme is iets wat je niet moet onderschatten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 12:48
 
ANNETTE050 schreef:
Nog even een kleine aanvulling. De gave van onderscheid van de Heilige Geest is er toch niet voor niets. De gave van onderscheid signaleert iets en doet er iets mee...het is geen kritiek leveren...maar maakt onderscheid. Het hart achter kritiek geven is een heel ander hart dan het hart achter degene die de gave van onderscheid heeft. En het onderscheiden der geesten is iets heel anders dan oordelen.
Het farizeïsme is iets wat je niet moet onderschatten.


Wat versta je onder de gave van onderscheid van de Heilige Geest? Zoiets als gewoon logisch nadenken? En hoe weet je dan dat als je iets signaleert en er iets meedoet dat het geen kritiek leveren is, maar onderscheid maken? Stel je dat dan bij jezelf vast dat je die gave bezit? Lijkt me dat dat soms heel gevaarlijk kan zijn als mensen menen die gave te bezitten, terwijl dat ondertussen toch niet zo is. Misschien dachten sommige Farizeeërs ook wel van zichzelf dat ze die gave hadden.............
Kun je het wat uitleggen?


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 mei 2014, 12:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 15:37
 
ROADY558 schreef:
Oke ontopic maar weer:

Zoals ik al zei: degene persoonlijk aanspreken op hun gedrag (als eerste stap).

Klopt, is inderdaad de eerste stap met die persoon even praten erover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 09:10
 
JANS221 schreef:
Wat versta je onder de gave van onderscheid van de Heilige Geest? Zoiets als gewoon logisch nadenken? En hoe weet je dan dat als je iets signaleert en er iets meedoet dat het geen kritiek leveren is, maar onderscheid maken? Stel je dat dan bij jezelf vast dat je die gave bezit? Lijkt me dat dat soms heel gevaarlijk kan zijn als mensen menen die gave te bezitten, terwijl dat ondertussen toch niet zo is. Misschien dachten sommige Farizeeërs ook wel van zichzelf dat ze die gave hadden.............
Kun je het wat uitleggen?

Interesante vraag, alhoewel het eigenlijk meer hoort bij een topic over de heilige geest,
zat er over na te denken toen ik je vraag las,
de heilige geest helpt mensen en laat mensen soms inzicht zien, maar inderdaad is het echt van de heilige geest of zijn het je eigen gedachten???
Voor me zelf ben ik daar altijd heel voorzichtig mee, zijn het me eigen gedachten of is het Gods Geest die me iets laat inzien, versta ik God echt goed?
Voor me zelf als ik denk Gods stem te verstaan, als het uitkomt zie ik dat als bevestiging dat ik het goed verstaan heb.
wat betreft onderscheid van de heilige geest denk ik dat God die mensen soms geeft zodat je voor die persoon kan bidden. Voor bevrijding of of mensen te waarschuwen voor misleiding, dwaalleraars.

En dan kom ik op de gedachte dat onze relatie moet groeien met God, en hoe meer je hem kent, hoe meer je zijn stem, zijn heilige geest verstaat, moeilijk uit te leggen voor mensen die nog niet zover zijn in dat groeiproces. mensen die profeteren zijn bv, zijn wel makkelijk te toetsen, komen d e profetieeen uit? verstaan ze Gods stem echt goed?
ik ken 1 profeet die ongelooflijk is, dat je denkt... oké dit kan je niet weten, dit weet alleen God van mij en vervolgens komen zijn profetieën altijd uit.
Hij bid voor mensen, soms laat God hem dingen inzien, zodat hij voor bevrijding kan bidden.
maar ik ken ook mensen die inderdaad menen Gods stem te verstaan en zeggen de heilige geest zegt: bla bla en dat ik denk, ehhh je denkt dat het van de Heilige Geest is, maar het is duidelijk je eigen inzicht en het klopt niet.

So wie so laat d heilige geest mensen nooit iets inzien om kritiek te geven op een negatieve manier, Gods woorden zijn altijd opbouwend, dus als het kritiek is, opbouwende kritiek op een zachtmoedigge manier.

zo denk ik e rover, nadenkend over je vraag, ook al was hij niet na mij gericht, ga ik er toch op in, want goeie vraag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 11:09
 
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waar dit topic over gaat.
Ik heb een stukje teruggelezen en sommige reacties lijken uit de lucht gegrepen.
Waar moet de bliksem inslaan en waarom?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 11:27
 
IJSJE204 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waar dit topic over gaat.
Ik heb een stukje teruggelezen en sommige reacties lijken uit de lucht gegrepen.
Waar moet de bliksem inslaan en waarom?

Moet je het eerste stukje lezen ijsje Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 12:07
 
Nav de opmerkingen die in dit topic naar voren kwamen over het wijzigen van de tekst hebben we een forumregel toegevoegd:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3742&lastPage=t#184327

En terug maar weer naar de blikseminslag Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 13:02
 
PETRA373 schreef:
Moet je het eerste stukje lezen ijsje Knipoog smiley

Uit wat ik lees begrijp ik dat de bliksem moet inslaan op de persoon die een fout maakt???
Natuurlijk lees ik wel meer, maar omdat het vaag blijft wat er precies bedoeld wordt, blijven de reacties ietwat in de lucht hangen.
Elk mens maakt fouten, maakt keuzes, handelt vanuit zijn overtuiging, gevoel, vanuit reacties op een ander en noem maar op. Wat de één fout vindt, kan de ander juist waarderen.
Oordelen kan en wil ik niet, dit topic blijft wat in algemeenheden hangen en daarom is het bijna onmogelijk om een doordachte mening te geven.
Wat is fout? Wanneer ben je fout? In wiens ogen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 14:58
 
IJSJE204 schreef:
Uit wat ik lees begrijp ik dat de bliksem moet inslaan op de persoon die een fout maakt???
Natuurlijk lees ik wel meer, maar omdat het vaag blijft wat er precies bedoeld wordt, blijven de reacties ietwat in de lucht hangen.
Elk mens maakt fouten, maakt keuzes, handelt vanuit zijn overtuiging, gevoel, vanuit reacties op een ander en noem maar op. Wat de één fout vindt, kan de ander juist waarderen.
Oordelen kan en wil ik niet, dit topic blijft wat in algemeenheden hangen en daarom is het bijna onmogelijk om een doordachte mening te geven.
Wat is fout? Wanneer ben je fout? In wiens ogen?

De desbetreffende persoon deed iets wat echt niet oké was, dus vandaar dat ik dacht, God waarom grijpt u niet in, laat de bliksem op die persoon niet inslaan,ofzoiets
Smiley die vol vragen zit

Wanneer ben je fout? als je Gods geboden heftig overtreed toch????
het gaf voor mij een enorme worsteling en dacht deel het, misschien herkenbaar voor anderen, kijken hoe die daar mee omgaan,

maar inderdaad, het topic verloopt zeer vreemd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 15:19
 
PETRA373 schreef:
De desbetreffende persoon deed iets wat echt niet oké was, dus vandaar dat ik dacht, God waarom grijpt u niet in, laat de bliksem op die persoon niet inslaan,ofzoiets
Smiley die vol vragen zit

Wanneer ben je fout? als je Gods geboden heftig overtreed toch????
het gaf voor mij een enorme worsteling en dacht deel het, misschien herkenbaar voor anderen, kijken hoe die daar mee omgaan,

maar inderdaad, het topic verloopt zeer vreemd...

Dat vind ik dus wat lastig Petra. Wanneer ben je heftig fout of een beetje fout? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat?
Ben ik fout als ik iemand negeer (dat doet de ander pijn) of ben ik pas fout wanneer ik een ander mishandel (dat doet de ander pijn)?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 15:39
 
IJSJE204 schreef:
Dat vind ik dus wat lastig Petra. Wanneer ben je heftig fout of een beetje fout? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat?
Ben ik fout als ik iemand negeer (dat doet de ander pijn) of ben ik pas fout wanneer ik een ander mishandel (dat doet de ander pijn)?

das nou net het geen mij ook tot denken zet, wij mensen, tenminste ik oordeel (en ja soms ook veroordeel) anders als God.

En wat leert God ons? dat we genadig moeten zijn, net zoals hij voor ons genadig is. Niet moeten veroordelen en we ons druk maken om een splinter bij een ander , terwijl zie de balk in je eigen oog....
en wij mensen denken wel eens van ja maar die zonde.... die is heftig... volgens mij is voor God zonde zonde... of het nu vreemd gaan is, of iemand negeren. iemand mishandelen of een appel stelen bij de albert hein.
En tenminste ik ben dan geneigd om te denken,ach die appel is niet zo erg als vreemdgaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 20:41
 
Toch snap ik jouw noodkreet naar God over die blikseminslag wel.
Denk ook dat je dit zo met God mag bespreken. In de Bijbel vind je hier ook wel voorbeelden van, met name in de psalmen. Voor mij ook wel heel herkenbaar. Heb ook God wel gevraagd om een bepaald persoon te vervloeken. Denk dat God het wel begrijpt, hij weet immers welke pijn er in je hart zit?
Wel was het zo dat toen ik het helemaal los kon laten en het oordeel over die persoon echt helemaal aan God over kon laten het gek genoeg met die persoon ook beter ging
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 20:56
 
Weet je wat ik zo gek vind?
Dat ik hier op een christelijke site zit en lees dat men mensen kan vervloeken of dodelijk wil laten treffen door overmacht.
En degene die die wensen dan moet uitvoeren, is God.
Nu betwijfel ik mijn eigen algemeen christelijk geloof nogal, maar wat ik in dit topic lees, komt voor mijn gevoel niet overeen met hoe ik denk dat je je geloof 'moet' uiten.
Wanneer heeft een mens zoiets ergs gedaan, dat hij daarvoor de doodstraf moet krijgen? En uit wiens naam? Uit die van God??? Dat lijkt mij ijdel gebruik van deze naam.
Ik schrik echt van de onverdraagzaamheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 20:59
 
ROELANDE345 schreef:
Toch snap ik jouw noodkreet naar God over die blikseminslag wel.
Denk ook dat je dit zo met God mag bespreken. In de Bijbel vind je hier ook wel voorbeelden van, met name in de psalmen. Voor mij ook wel heel herkenbaar. Heb ook God wel gevraagd om een bepaald persoon te vervloeken. Denk dat God het wel begrijpt, hij weet immers welke pijn er in je hart zit?
Wel was het zo dat toen ik het helemaal los kon laten en het oordeel over die persoon echt helemaal aan God over kon laten het gek genoeg met die persoon ook beter ging

Ik schrik hier toch wel heel erg van. Natuurlijk weet God van de pijn die er in ons hart kan zijn, maar dat is toch geen vrijbrief om iemand te vervloeken of te wensen dat iemand door de bliksem getroffen wordt? En God zou dat dan wel begrijpen?


Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 28 mei 2014, 21:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:03
 
ROELANDE345 schreef:
Toch snap ik jouw noodkreet naar God over die blikseminslag wel.
Denk ook dat je dit zo met God mag bespreken. In de Bijbel vind je hier ook wel voorbeelden van, met name in de psalmen. Voor mij ook wel heel herkenbaar. Heb ook God wel gevraagd om een bepaald persoon te vervloeken. Denk dat God het wel begrijpt, hij weet immers welke pijn er in je hart zit?
Wel was het zo dat toen ik het helemaal los kon laten en het oordeel over die persoon echt helemaal aan God over kon laten het gek genoeg met die persoon ook beter ging

Jij snapt hem, het was alleen niet dat ik die persoon wou vervloeken, maar God accepteert u dat? zoals die persoon doet?
Kijkt u toe hoe die persoon hier zit terwijl die en die zonde bla bla bla.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:04
 
JANS221 schreef:
Ik schrik hier toch wel heel erg van. Natuurlijk weet God van de pijn die er in ons hart kan zijn, maar dat is toch geen vrijbrief om iemand te vervloeken of te wensen dat iemand door de bliksem getroffen wordt? En God zou dat dan wel begrijpen?

ik verbaas me , hoe sommigge mensen dingen uit mijn woorden halen, die niet van toepassing waren, zijn.
hoe sommige alleen al veroordelen over de woorden een ander soort mensen... en zo denken en zijn we allemaal verschillend, maar dat maakt een discussie ook boeiend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3