ChristianMatch
 


Forum

Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:55
 
PETRA373 schreef:
daarvoor kan je kiezen.... voor een goed of slecht mens te zijn...
zet me tot denken die woorden,
hoeveel mensen doen slecht een ander pijn, vanuit reactie op hun eigen pijn?

hai Petra, Bedankt voor je reactie!

Ja, idd, sommigen kunnen niet kiezen, als het een automatische reactie is op hun eigen pijn.
Je hebt denk ik twee wegen in deze categorie die je beschrijft: mensen die anderen pijn(omdat ze zelf gekwetst zijn) doen en daarop kicken, het zogenaamde leedvermaak, en mensen die anderen pijn doen(omdat ze zelf gekwetst zijn), terwijl ze dat niet willen, en daar zelf ook onder lijden.
De laatste groep daarvan werkt het geweten denk ik. en ze zullen er indien mogelijk alles aan doen om het gedane(automatisch gedane leed als reactie op hun eigen pijn)leed te verzachten, weg te nemen, etc. Dat is mi ook een groep die vergeven kan worden, omdat ze er berouw van hebben. Ook al konden ze er zelf, op dat moment niets aan doen.


Quote:
en:
In hoe verre kun je bepaalde slechte dingen van mensen kwalijk nemen?
een vb bv is, kind soldaten, ja ze doen veel slechte dingen, maar als je hun verhaal kent, in hoeverre kun je het hun dan nog kwalijk nemen???
daarom ben ik zo blij dat jezus ook onze advocaat is....

Ja, wat je hier zegt bedoel ik in voorgaande reactie van mij. idd, kind soldaten kunnen er niets aan doen.
Anders wordt het als hun wordt uitgelegd, hoe het komt dat ze zo deden, en ze blijven het desondanks toch doen als ze volwassen zijn.



Quote:
ik heb een tijdje over je vraag zitten nadenken en een antwoord op de vraag?? Die kan ik beter aan God over laten. gelukkig is god een genadig God met een onvoorwaardelijke liefde.
Dat is hoopvol ... voor mij in ieder geval wel Knipoog smiley

Dank voor je antwoord, ja, ik kan wel merken dat je erover nadacht!

En idd, God heeft onvoorwaardelijke liefde, wat je ook wel ziet bij bv moeders tov hun kinderen.

Ik denk, God is genadig indien er berouw is, en dan natuurlijk alleen als en dader inzicht heeft waardoor, anders kan er ook geen berouw zijn.
Ja, of mensen die leedvermaak hebben, ja, zich beter voelen naarmate anderen lijden...Ik weet niet of God dan, als ze zich niet bekeren daarvan, genadig is aan hun.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 11:01
 
Hai Woman!

Bedankt voor je linken, ja Henk binnendijk kan mooi spreken, ik heb de linken in je profiel ook bekeken van YouTube, over dat meisje die over haar verkering en huwelijk vertelde, vond ik erg mooi en een stukje van Henk Binnendijk, op een mannenbijeenkomst.

Ik ga zeker de linken verder bekijken. ja, ik reageer nu even tussen mijn werk door.

iig Bedankt!!! en tot laterz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 11:27
 
SHANITA130 schreef:
Hai Woman!

Bedankt voor je linken, ja Henk binnendijk kan mooi spreken, ik heb de linken in je profiel ook bekeken van YouTube, over dat meisje die over haar verkering en huwelijk vertelde, vond ik erg mooi en een stukje van Henk Binnendijk, op een mannenbijeenkomst.

Ik ga zeker de linken verder bekijken. ja, ik reageer nu even tussen mijn werk door.

iig Bedankt!!! en tot laterz!


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:32
 
Zit hier de laatste tijd best vaak over te denken.
Zelf denk ik dat je dat als mens niet zo moet stellen, ik weet het wordt in alle kerken verkondigd, maar ik merk vaak dat mensen alle aandacht geven aan geloven in de opgestane Heer en (zoals het voorbeeld van de barmhartige samaritaan) vergeten dat er mensen zijn die in de goot liggen. Hoe rijm je dat dan met elkaar?

Ik denk dat we mogen getuigen, maar ik geloof persoonlijk dat het oordeel aan God is.
(En God is barmhartiger en liefdevoller dan wij denken)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 00:51
 
FREEDOM687 schreef:
Zit hier de laatste tijd best vaak over te denken.
Zelf denk ik dat je dat als mens niet zo moet stellen, ik weet het wordt in alle kerken verkondigd, maar ik merk vaak dat mensen alle aandacht geven aan geloven in de opgestane Heer en (zoals het voorbeeld van de barmhartige samaritaan) vergeten dat er mensen zijn die in de goot liggen. Hoe rijm je dat dan met elkaar?

Ik denk dat we mogen getuigen, maar ik geloof persoonlijk dat het oordeel aan God is.
(En God is barmhartiger en liefdevoller dan wij denken)

juist wie zijn wij om daar over te oordelen , misschien is mijn buurvr die niet naar de kerk gaat en niet gelooft wel beter dan ik , ook mensen die niet naar de kerk gaan weten best veel over het geloof te vertellen , daar verbaas ik me weleens over
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 01:20
 
FREEDOM687 schreef:
Zit hier de laatste tijd best vaak over te denken.
Zelf denk ik dat je dat als mens niet zo moet stellen, ik weet het wordt in alle kerken verkondigd, maar ik merk vaak dat mensen alle aandacht geven aan geloven in de opgestane Heer en (zoals het voorbeeld van de barmhartige samaritaan) vergeten dat er mensen zijn die in de goot liggen. Hoe rijm je dat dan met elkaar?

Ik denk dat we mogen getuigen, maar ik geloof persoonlijk dat het oordeel aan God is.
(En God is barmhartiger en liefdevoller dan wij denken)


Daar zeg ik amen op...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 13:31
 
Er is maar 1 naam gegeven waardoor alle mensen behouden moeten worden en dat is de naam van Jezus.
Zonder Jezus is er dus geen behoudenis. Zo simpel is het.

Als er een mogelijkheid was om zonder Jezus behouden te kunnen zijn dan was Hij niet gestorven aan het Kruis.

Ja en nu wat anders: God is Rechtvaardig.
Wil iemand niet leven met de Here Jezus dan is dat een keus die die mens zelf maakt. Er staat in de Bijbel dat wanneer iemand tot Hem komt Hij hem geenzins zal uitwerpen. Of iemand dat doet of niet is dus 100 % de verantwoording van de mens zelf.
En ja, als iemand niks met Jezus te maken wil hebben zegt God dan van dan kom je wel in de Hemel om altijd bij de Here Jezus te zijn ?
Nee als iemand dat niet wil dan gaat die naar de hel en dat is eigenlijk gewoon de plaats waar die mens altijd zonder de Here zal zijn, en dat is dan ook precies de plek waar ze wilden zijn.

Het is keihard zoals ik het zeg maar op een andere manier kan ik dit niet zeggen. Stoot ik hiermee iemand voor zijn of haar hoofd ? Dat zou kunnen maar dan denk ik dat die mensen zich moeten afvragen of ze wel of niet bij de Here willen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 14:26
 
ITSME497 schreef:
Er is maar 1 naam gegeven waardoor alle mensen behouden moeten worden en dat is de naam van Jezus.
Zonder Jezus is er dus geen behoudenis. Zo simpel is het.

Als er een mogelijkheid was om zonder Jezus behouden te kunnen zijn dan was Hij niet gestorven aan het Kruis.

Ja en nu wat anders: God is Rechtvaardig.
Wil iemand niet leven met de Here Jezus dan is dat een keus die die mens zelf maakt. Er staat in de Bijbel dat wanneer iemand tot Hem komt Hij hem geenzins zal uitwerpen. Of iemand dat doet of niet is dus 100 % de verantwoording van de mens zelf.
En ja, als iemand niks met Jezus te maken wil hebben zegt God dan van dan kom je wel in de Hemel om altijd bij de Here Jezus te zijn ?
Nee als iemand dat niet wil dan gaat die naar de hel en dat is eigenlijk gewoon de plaats waar die mens altijd zonder de Here zal zijn, en dat is dan ook precies de plek waar ze wilden zijn.

Het is keihard zoals ik het zeg maar op een andere manier kan ik dit niet zeggen. Stoot ik hiermee iemand voor zijn of haar hoofd ? Dat zou kunnen maar dan denk ik dat die mensen zich moeten afvragen of ze wel of niet bij de Here willen zijn.

Met deze laatste zin snoer je gelijk iedereen de mond die niet denkt zoals jij! Jouw interpretatie en Godsbeeld leg je zo als norm aan anderen op, een vrij fundamentalistische houding. Je mag je mening geven en die hoeft niet gelijk te zijn aan mijn mening, maar een meer open houding naar christenen die wat anders kunnen denken als jij zou je niet misstaan.

Het is voor jou zo simpel als wat, je spreekt grote woorden, weet precies hoe God het allemaal bedoeld heeft. Je spreekt zo gemakkelijk over de hel waar bepaalde mensen terecht zullen komen. Wat ik in je bijdrage vooral mis is compassie met mensen. Het is inderdaad keihard wat je zegt. Het klinkt heel vroom en rechtzinnig, maar ik mis de bewogenheid van Jezus. Ik schreef eerder:

Is het niet beter om wat terughoudender te zijn met dat antwoord en wat minder grote woorden te spreken? Kunnen we dat antwoord niet beter aan God over laten? God denkt misschien wel heel anders dan wij (jij) met ons beperkte verstand kunnen bevatten. Misschien ook wel heel anders dan al die antwoorden die wij (zo gemakkelijk) geven. En alles wat wij zo zeker denken te weten, kan misschien weleens heel anders zijn. Wij zijn mensen en God is God. Laat dat zo. Wij hoeven niet overal een antwoord op te hebben, laat gewoon ook eens wat open. En vooral laat het aan God over.
Genade is inderdaad genoeg en zelfs misschien wel veel groter en grootser dan wij denken of begrijpen kunnen.

Wat mij het meest tegenstaat in je bijdrage is het gemak waarmee je zulke grote woorden schrijft, zonder compassie met je medemens. God heeft zich laten zien in Jezus. Jezus was bewogen met mensen. Laten wij anderen dan niet te snel afschrijven en in de hel doen belanden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 18:14
 
JANS221 schreef:
Met deze laatste zin snoer je gelijk iedereen de mond die niet denkt zoals jij! Jouw interpretatie en Godsbeeld leg je zo als norm aan anderen op, een vrij fundamentalistische houding. Je mag je mening geven en die hoeft niet gelijk te zijn aan mijn mening, maar een meer open houding naar christenen die wat anders kunnen denken als jij zou je niet misstaan.

Het is voor jou zo simpel als wat, je spreekt grote woorden, weet precies hoe God het allemaal bedoeld heeft. Je spreekt zo gemakkelijk over de hel waar bepaalde mensen terecht zullen komen. Wat ik in je bijdrage vooral mis is compassie met mensen. Het is inderdaad keihard wat je zegt. Het klinkt heel vroom en rechtzinnig, maar ik mis de bewogenheid van Jezus. Ik schreef eerder:

Is het niet beter om wat terughoudender te zijn met dat antwoord en wat minder grote woorden te spreken? Kunnen we dat antwoord niet beter aan God over laten? God denkt misschien wel heel anders dan wij (jij) met ons beperkte verstand kunnen bevatten. Misschien ook wel heel anders dan al die antwoorden die wij (zo gemakkelijk) geven. En alles wat wij zo zeker denken te weten, kan misschien weleens heel anders zijn. Wij zijn mensen en God is God. Laat dat zo. Wij hoeven niet overal een antwoord op te hebben, laat gewoon ook eens wat open. En vooral laat het aan God over.
Genade is inderdaad genoeg en zelfs misschien wel veel groter en grootser dan wij denken of begrijpen kunnen.

Wat mij het meest tegenstaat in je bijdrage is het gemak waarmee je zulke grote woorden schrijft, zonder compassie met je medemens. God heeft zich laten zien in Jezus. Jezus was bewogen met mensen. Laten wij anderen dan niet te snel afschrijven en in de hel doen belanden.

Het is niet zo dat ik grote woorden spreek maar dit staat gewoon klip en klaar in de Bijbel en daar kan ik echt niks anders van maken dan wat er gewoon staat. Compassie voor mensen mis je bij mijn bijdrage zei je, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik geen compassie heb voor mensen.
Ik heb juist wel zeer veel compassie voor mensen die (nog) niet geloven.
Het is alleen wel zo dat iedereen op moet passen dat we onder het mom van de mensen te zeggen dat we ze liefhebben niet radicaal durven zeggen wat er in de Bijbel staat en zo hun afhouden van een definitieve keuze die elk mens moet maken. Als je niet zegt waar het op staat en daardoor maken die mensen geen keuze voor Jezus Christus kan je dan echt eerlijk zeggen dat je compassie voor hen hebt of houd je dan alleen jezelf en de anderen voor de gek ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 23:08
 
ITSME497 schreef:
Het is niet zo dat ik grote woorden spreek maar dit staat gewoon klip en klaar in de Bijbel en daar kan ik echt niks anders van maken dan wat er gewoon staat. Compassie voor mensen mis je bij mijn bijdrage zei je, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik geen compassie heb voor mensen.
Ik heb juist wel zeer veel compassie voor mensen die (nog) niet geloven.
Het is alleen wel zo dat iedereen op moet passen dat we onder het mom van de mensen te zeggen dat we ze liefhebben niet radicaal durven zeggen wat er in de Bijbel staat en zo hun afhouden van een definitieve keuze die elk mens moet maken. Als je niet zegt waar het op staat en daardoor maken die mensen geen keuze voor Jezus Christus kan je dan echt eerlijk zeggen dat je compassie voor hen hebt of houd je dan alleen jezelf en de anderen voor de gek ?

Ik vind je heel grote woorden spreken als je zegt dat mensen die je voor het hoofd stoot met jouw keiharde woorden, zich maar eens moeten afvragen of ze wel met God willen leven. Ook vind ik het nogal jammer dat je geen andere mogelijkheden ziet dan het op die manier te zeggen, zoals jij doet.
Het schijnt dat je geen enkele vraag meer hebt, maar dat voor jou alles klip en klaar in de Bijbel staat. Je begrijpt God volkomen en weet precies hoe Hij alles zou moeten doen.
Ik zou geen uitspraken durven doen over het verloren gaan van mensen. Wij kunnen God niet ten volle begrijpen, God is zoveel groter dan wij denken, ons denken over God is maar zo beperkt. Dus datgene wat we denken en menen te begrijpen kan weleens heel anders uitpakken……..
Ik vind daarom terughoudendheid op zijn plaats met het doen van uitspraken over mensen waarvan wij denken (zelfs als je denkt dat dat zo in de Bijbel staat) dat die vast wel in de hel zullen belanden.

Draag het evangelie uit, leef door de geest en laat andere mensen zien, wie God is. Franciscus van Assisi zei: 'Predik het evangelie, desnoods met woorden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 23:47
 
JANS221 schreef:
Ik vind je heel grote woorden spreken als je zegt dat mensen die je voor het hoofd stoot met jouw keiharde woorden, zich maar eens moeten afvragen of ze wel met God willen leven. Ook vind ik het nogal jammer dat je geen andere mogelijkheden ziet dan het op die manier te zeggen, zoals jij doet.
Het schijnt dat je geen enkele vraag meer hebt, maar dat voor jou alles klip en klaar in de Bijbel staat. Je begrijpt God volkomen en weet precies hoe Hij alles zou moeten doen.
Ik zou geen uitspraken durven doen over het verloren gaan van mensen. Wij kunnen God niet ten volle begrijpen, God is zoveel groter dan wij denken, ons denken over God is maar zo beperkt. Dus datgene wat we denken en menen te begrijpen kan weleens heel anders uitpakken……..
Ik vind daarom terughoudendheid op zijn plaats met het doen van uitspraken over mensen waarvan wij denken (zelfs als je denkt dat dat zo in de Bijbel staat) dat die vast wel in de hel zullen belanden.

Draag het evangelie uit, leef door de geest en laat andere mensen zien, wie God is. Franciscus van Assisi zei: 'Predik het evangelie, desnoods met woorden.


Over het behouden zijn of verloren gaan van mensen doe ik geen uitspraken als het om individuele mensen gaat omdat ik niet in hun hart kan kijken. Nee ik denk niet dat ik God in alles begrijp en dat ik alles weet wat God doet en zo maar ik weet wel dat als God in Zijn Woord iets zegt dat wij dat 100 % serieus moeten nemen en niet even dan anders kunnen maken omdat wij dat misschien te hard vinden overkomen naar andere mensen. Als God het zegt dan is het zo.
Ja soms heb ik wel eens bepaalde vragen van stel iemand is geestelijk gehandicapt en die kan verstandelijk niet begrijpen wat Jezus voor hem gedaan heeft hoe gaat dat dan ? Maar dan kijk ik naar het beeld van mijn Hemelse Vader en als ik naar Zijn karakter kijk zoals dat omschreven staat dan weet ik wel dat zoals ik Hem als Vader ken hij zo liefdevol is dat hij rechtvaardig is en blijft en iemand die het niet kan begrijpen vanwege geestelijke beperkingen daar niet om gestraft zal worden met het eeuwig niet bij God kunnen zijn. Voor de mensen met gewoon verstand is het duidelijk wat God er over zegt en daar doe ik dus ook geen woord af van wat ik gezegd heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 13:36
 
ITSME497 schreef:
Het is niet zo dat ik grote woorden spreek maar dit staat gewoon klip en klaar in de Bijbel en daar kan ik echt niks anders van maken dan wat er gewoon staat. Compassie voor mensen mis je bij mijn bijdrage zei je, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik geen compassie heb voor mensen.
Ik heb juist wel zeer veel compassie voor mensen die (nog) niet geloven.
Het is alleen wel zo dat iedereen op moet passen dat we onder het mom van de mensen te zeggen dat we ze liefhebben niet radicaal durven zeggen wat er in de Bijbel staat en zo hun afhouden van een definitieve keuze die elk mens moet maken. Als je niet zegt waar het op staat en daardoor maken die mensen geen keuze voor Jezus Christus kan je dan echt eerlijk zeggen dat je compassie voor hen hebt of houd je dan alleen jezelf en de anderen voor de gek ?
we hebben allemaal het evangelie van de genade maar er is ook het evangelie van het oordeel .
dit is iets wat sommige mensen niet willen horen of er zelfs maar aan denken,zo geloof ik dat we allemaal op de dag des oordeels zullen verschijnen voor de rechterstoel en verantwoording moeten afleggen voor onze daden zelfs voor onze woorden staat er ergens geschreven.
zo moet ik denken aan de talenten die gegeven werden toen de landvoogd weg ging.
1 had er 1 de ander 3 en de andere had er 5.
nu is de vraag wat doen we met die talenten?
dat 1e talent is het geloof en wat deed die ene ermee? hij verstopte het onder de grond en wat gebeurde er met die man?het werd hem afgepakt en gegeven aan die de talenten heeft vermeerderd.
Als God Zijn Woord heeft gegeven en dan later iets anders zegt dan komt Hij niet geloofwaardig meer over .We leven nu in de genadetijd dat was anders als in het oude testament.als we zien wat er allemaal verkeerd is in deze wereld zou God dan ook niet zo afrekenen als toen?Het zou 1 grote grap zijn als Hij iedereen erdoor liet.
ik geloof in de opname en dat die overblijven nog een kans krijgen om zich te bekeren.die verdrukking zal geen pretje worden als ik dat zo lees.
als ze zich nog niet bekeren en verharden zelfs God vervloeken dan denk ik dat ze echt niet in het paradijs zullen komen
hier in nederland heb je in de poltiek rechts en links.
in spreuken staat dat de dwaas links gaat.
links is noem ik dan maar eventjes humanistisch.alles kan bijna en moet kunnen vrijheid enzovoort.
het probleem is denk ik dat sommige niet goed kunnen omgaan met die vrijheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 15:06
 
CORNEEL767 schreef:
we hebben allemaal het evangelie van de genade maar er is ook het evangelie van het oordeel .
dit is iets wat sommige mensen niet willen horen of er zelfs maar aan denken,zo geloof ik dat we allemaal op de dag des oordeels zullen verschijnen voor de rechterstoel en verantwoording moeten afleggen voor onze daden zelfs voor onze woorden staat er ergens geschreven.
zo moet ik denken aan de talenten die gegeven werden toen de landvoogd weg ging.
1 had er 1 de ander 3 en de andere had er 5.
nu is de vraag wat doen we met die talenten?
dat 1e talent is het geloof en wat deed die ene ermee? hij verstopte het onder de grond en wat gebeurde er met die man?het werd hem afgepakt en gegeven aan die de talenten heeft vermeerderd.
Als God Zijn Woord heeft gegeven en dan later iets anders zegt dan komt Hij niet geloofwaardig meer over .We leven nu in de genadetijd dat was anders als in het oude testament.als we zien wat er allemaal verkeerd is in deze wereld zou God dan ook niet zo afrekenen als toen?Het zou 1 grote grap zijn als Hij iedereen erdoor liet.
ik geloof in de opname en dat die overblijven nog een kans krijgen om zich te bekeren.die verdrukking zal geen pretje worden als ik dat zo lees.
als ze zich nog niet bekeren en verharden zelfs God vervloeken dan denk ik dat ze echt niet in het paradijs zullen komen
hier in nederland heb je in de poltiek rechts en links.
in spreuken staat dat de dwaas links gaat.
links is noem ik dan maar eventjes humanistisch.alles kan bijna en moet kunnen vrijheid enzovoort.
het probleem is denk ik dat sommige niet goed kunnen omgaan met die vrijheid.
zo wil ik dit er ook nog bij schrijven ik kom het net tegen romeinen 10 vers 9 en 10
want erkennen doen we met onze mond en ieder die belijd dat Jezus is de
Heer zal worden gered en geloven met ons hart dat rechtvaardigd ons
ik meen hier te zien dat er dus redding is en rechtvaardiging
als we geloven met ons hart zijn we gerechtvaardigd en dan denk ik aan het stuk vanhet gebed van een rechtvaardige vermag veel .
er zijn denk ik mensen die belijden met de mond maar in hun hart nog twijfelen dit is als een schip op hoge golven zoiemand moet niet denken dat hij verhoord word.zo staat het er lees ik,zo iemnd ben ik trouwens ook wel eens hoor dat twijfelen.dat zeg ik eerlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 17:39
 
CORNEEL767 schreef:
we hebben allemaal het evangelie van de genade maar er is ook het evangelie van het oordeel .
dit is iets wat sommige mensen niet willen horen of er zelfs maar aan denken,zo geloof ik dat we allemaal op de dag des oordeels zullen verschijnen voor de rechterstoel en verantwoording moeten afleggen voor onze daden zelfs voor onze woorden staat er ergens geschreven.
zo moet ik denken aan de talenten die gegeven werden toen de landvoogd weg ging.
1 had er 1 de ander 3 en de andere had er 5.
nu is de vraag wat doen we met die talenten?
dat 1e talent is het geloof en wat deed die ene ermee? hij verstopte het onder de grond en wat gebeurde er met die man?het werd hem afgepakt en gegeven aan die de talenten heeft vermeerderd.
Als God Zijn Woord heeft gegeven en dan later iets anders zegt dan komt Hij niet geloofwaardig meer over .We leven nu in de genadetijd dat was anders als in het oude testament.als we zien wat er allemaal verkeerd is in deze wereld zou God dan ook niet zo afrekenen als toen?Het zou 1 grote grap zijn als Hij iedereen erdoor liet.
ik geloof in de opname en dat die overblijven nog een kans krijgen om zich te bekeren.die verdrukking zal geen pretje worden als ik dat zo lees.
als ze zich nog niet bekeren en verharden zelfs God vervloeken dan denk ik dat ze echt niet in het paradijs zullen komen
hier in nederland heb je in de poltiek rechts en links.
in spreuken staat dat de dwaas links gaat.
links is noem ik dan maar eventjes humanistisch
.alles kan bijna en moet kunnen vrijheid enzovoort.
het probleem is denk ik dat sommige niet goed kunnen omgaan met die vrijheid.


Het evangelie van het oordeel? Evangelie betekent: blijde boodschap!! De blijde boodschap van het oordeel? Het moet toch niet gekker worden!

Ik begrijp werkelijk niet wat je hier allemaal bij haalt: de politiek? En links staat voor dwaas en humanistisch?


CORNEEL767 schreef:
er zijn denk ik mensen die belijden met de mond maar in hun hart nog twijfelen dit is als een schip op hoge golven zo iemand moet niet denken dat hij verhoord word.

En dat bepaal jij?


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 21 oktober 2014, 17:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 18:14
 
[quote=JANS221][i]Het evangelie van het oordeel? Evangelie betekent: blijde boodschap.
je hebt helemaal gelijk jans sorry


Laatst aangepast door
CORNEEL767
op dinsdag 21 oktober 2014, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 18:33
 
CORNEEL767 schreef:
sorry

dit is wel een heel erg gevoelig onderwerp en ik reageer niet goed soms wat ik nog wil meegeven is matheus 23 24 en 25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 19:40
 
Er is slechts 1 Weg ten leven en er zijn dus geen meerdere wegen die tot behoud leiden.
Er is slechts 1 Naam gegeven waardoor alle mensen behouden moeten worden.

Waar staat in Gods Woord dat je zonder Jezus behouden kunt worden ?
Wel zit er verschil in het Oude Testament en het Nieuwe Testament, omdat Jezus nog niet als Verlosser was gekomen in het Oude Testament.

Mensen konden toen behouden worden omdat ze het geloof hadden dat de Verlosser zou komen (ook voor hen persoonlijk).
De hele offerdienst was nodig om de mensen er op te wijzen dat het geen perfecte offers waren, maar dat God de Verlosser zou zenden die voor eens en altijd het Perfecte Offer te brengen dat genoeg is voor iedereen.
Jezus is gekomen voor de zondaars, dus heel duidelijk ook voor de mensen die niet geloofden en door Hem aan te nemen plaatst God ze van het koninkrijk van de duisternis In het Koninkrijk van het Licht, het Koninkrijk van Jezus Christus dus die Zelf zegt dat Hij het Licht is, DE Weg, de Waarheid en HET Leven. Mensen die tot geloof komen worden gered UIT DE WERELD, zodat de koning van de wereld, satan dus, geen macht meer over hen heeft. Helaas kennen heel veel mensen de satan te veel kracht en macht toe, omdat Jezus gezegd heeft MIJ is gegeven alle macht in de Hemel en op aarde. Later zegt Jezus dat die macht is gegeven aan de gelovigen, om daarmee de macht en de autoriteit te hebben om de werken te doen die Jezus Zelf ook deed.

Jezus is gekomen zodat de gelovigen VRIJHEID en LEVEN en OVERVLOED zullen hebben maar dan wel IN HEM en niet zelfstandig zonder Jezus.
Zo is iemand die tot geloof gekomen is zijn positie IN CHRISTUS en iemand die niet tot geloof is gekomen is BUITEN Christus en dus buiten het Koninkrijk.

Deze tweedeling is zo duidelijk dat ik daarom ook niet tot een andere conclusie kan komen dan dat iemand die niet geloofd in Jezus niet behouden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 16:07
 
- Tekst verwijderd -
Kijk uit wat je schrijft en zegt, tegen de mensen, je kan de mensen juist nog verder van God verwijderen.
Het zijn jouw woorden.
God is zo niet, Ik bid voor de mensen die ook niet geloven en ik weet dat God over hun bekomert.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 29 oktober 2014, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 16:57
 
ik kwam zo nu romeinen 11 vers34 tegen dit lijkt mij wel goed zo in deze discussie.
wie kan vertellen wat er in de gedachte van de Here omgaat?
wie zou Hem ooit raad kunnen geven?
we kunnen de gedachte van de Here een beetje begrijpen door Zijn Woord te lezen.
ik werd laatst bepaald door de gelijkenissen die Jezus vertelde in matheus 23 24 en 25.
en als Jezus zegt ik ben de weg de waarheid en het leven.en zegt niemand komt tot God de Vader dan door mij ik ben de deur .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 18:27
 
ITSME497 schreef:
Over het behouden zijn of verloren gaan van mensen doe ik geen uitspraken als het om individuele mensen gaat omdat ik niet in hun hart kan kijken. Nee ik denk niet dat ik God in alles begrijp en dat ik alles weet wat God doet en zo maar ik weet wel dat als God in Zijn Woord iets zegt dat wij dat 100 % serieus moeten nemen en niet even dan anders kunnen maken omdat wij dat misschien te hard vinden overkomen naar andere mensen. Als God het zegt dan is het zo.
Ja soms heb ik wel eens bepaalde vragen van stel iemand is geestelijk gehandicapt en die kan verstandelijk niet begrijpen wat Jezus voor hem gedaan heeft hoe gaat dat dan ? Maar dan kijk ik naar het beeld van mijn Hemelse Vader en als ik naar Zijn karakter kijk zoals dat omschreven staat dan weet ik wel dat zoals ik Hem als Vader ken hij zo liefdevol is dat hij rechtvaardig is en blijft en iemand die het niet kan begrijpen vanwege geestelijke beperkingen daar niet om gestraft zal worden met het eeuwig niet bij God kunnen zijn. Voor de mensen met gewoon verstand is het duidelijk wat God er over zegt en daar doe ik dus ook geen woord af van wat ik gezegd heb.

En wie bepaalt wat gewoon verstand is? Zullen we dat over laten aan God?
Geloof is wel meer dan verstandelijk begrijpen of een kwestie van acceptatie van wat wij onder de juiste leer verstaan. Maak je geloof concreet, laat zien wat je beweegt en waaruit je leeft, zodat mensen zien waar je voor staat. Geloven is een levenshouding die zichtbaar wordt in je daden. Geloven is vertrouwen op God.

Als christenen woorden uit de Bijbel anders interpreteren dan jij, wil dat niet zeggen dat ze de Bijbel niet 100% serieus nemen, maar dat ze anders denken dan jij. Wees voorzichtig met woorden als `` als God het zegt, dan is het zo.`` Je kunt (onbedoeld) zo je eigen ideeën op een godheid projecteren en jezelf daarmee goedkeuring geven om zo te spreken en/of te handelen. De kruistochten zijn daar een voorbeeld van.

Ik begrijp het nut ervan niet om uitspraken te gaan doen over groepen mensen en daar mee impliciet over het individu. Wat bereik je daarmee? Niets! Mensen gaan niet geloven omdat ze bang zijn voor ``de hel``. Geloven volgt niet automatisch op de angst voor straf of een beloning bij goed gedrag. God wil geen mensen die uit angst in hem gaan geloven.

Laten we als christenen er zo voor onze medemens zijn en ons leven zo leven dat ze aan ons kunnen zien dat we christen zijn. En dat lijkt mij vele malen beter dan uitspraken doen over groepen mensen, waarvan wij -met de Bijbel in de hand- zeker menen te weten dat zij voor eeuwig verloren gaan.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 19:37
 
JANS221 schreef:
En wie bepaalt wat gewoon verstand is? Zullen we dat over laten aan God?
Geloof is wel meer dan verstandelijk begrijpen of een kwestie van acceptatie van wat wij onder de juiste leer verstaan. Maak je geloof concreet, laat zien wat je beweegt en waaruit je leeft, zodat mensen zien waar je voor staat. Geloven is een levenshouding die zichtbaar wordt in je daden. Geloven is vertrouwen op God.

Als christenen woorden uit de Bijbel anders interpreteren dan jij, wil dat niet zeggen dat ze de Bijbel niet 100% serieus nemen, maar dat ze anders denken dan jij. Wees voorzichtig met woorden als `` als God het zegt, dan is het zo.`` Je kunt (onbedoeld) zo je eigen ideeën op een godheid projecteren en jezelf daarmee goedkeuring geven om zo te spreken en/of te handelen. De kruistochten zijn daar een voorbeeld van.

Ik begrijp het nut ervan niet om uitspraken te gaan doen over groepen mensen en daar mee impliciet over het individu. Wat bereik je daarmee? Niets! Mensen gaan niet geloven omdat ze bang zijn voor ``de hel``. Geloven volgt niet automatisch op de angst voor straf of een beloning bij goed gedrag. God wil geen mensen die uit angst in hem gaan geloven.

Laten we als christenen er zo voor onze medemens zijn en ons leven zo leven dat ze aan ons kunnen zien dat we christen zijn. En dat lijkt mij vele malen beter dan uitspraken doen over groepen mensen, waarvan wij -met de Bijbel in de hand- zeker menen te weten dat zij voor eeuwig verloren gaan.


En wie bepaalt wat gewoon verstand is? Zullen we dat over laten aan God?
@@@ Ik meen te kunnen stellen dat iemand die zwaar geestelijk gehandicapt is niet een normaal functionerend verstand heeft.
Ik zeg niet dat iemand met een IQ lager dan wij aangeven dus niet kan geloven. Dat laat ik graag aan God Zelf over.
Stel dat iemand voor Gods rechterstoel staat en die weet helemaal niks omdat zijn of haar verstand zo beperkt is dat hij of zij nooit het Evangelie kon begrijpen kan die dan tegen God zeggen van dat is UW SCHULD omdat ik niet meer verstand gekregen heb van U ?? Nee, dat denk ik dus niet, daar houdt God echt wel rekening mee.

Geloof is wel meer dan verstandelijk begrijpen of een kwestie van acceptatie van wat wij onder de juiste leer verstaan.
@@@@@Het gaat niet om de leer maar om de HEER.
Wat er bijvoorbeeld in de leer van de Vrijgemaakte kerk staat in 1 van de formulieren daar staat dat je gelooft dat in de kerk alhier de ware leer der verlossing wordt gepredikt, en ja die leer is wel van belang maar daar gaat het over de leer der Verlossing en dat is dat je alleen behouden en verlost kunt worden door Jezus. (de HEER dus)

Maak je geloof concreet, laat zien wat je beweegt en waaruit je leeft, zodat mensen zien waar je voor staat. Geloven is een levenshouding die zichtbaar wordt in je daden. Geloven is vertrouwen op God.
@@@@ Helemaal mee eens.

Als christenen woorden uit de Bijbel anders interpreteren dan jij, wil dat niet zeggen dat ze de Bijbel niet 100% serieus nemen, maar dat ze anders denken dan jij.
@@@@@ Inderdaad zeg ik niet dat iemand die bepaalde dingen uit de Bijbel anders dan mij interpreteert de Bijbel niet serieus nemen maar op 1 punt zit wel de kern en dat is dat Jezus als ENIGSTE offer voldoende is en alleen door Hem de Weg tot de Vader geopend is. Niemand komt immers tot de Vader dan door Jezus ! Dat houdt gewoon heel duidelijk in dat je zonder Jezus niet tot de Vader kunt komen en er dus ook geen behoud is zonder Jezus.

Ik begrijp het nut ervan niet om uitspraken te gaan doen over groepen mensen en daar mee impliciet over het individu.
@@@@ Gezien de kop van deze topic is het wel nodig om daar een duidelijk rechtstreeks antwoord op te geven want de vraag is : Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemaal verloren. Antwoord daarop is dus ja.

Mensen gaan niet geloven omdat ze bang zijn voor ``de hel``. Geloven volgt niet automatisch op de angst voor straf of een beloning bij goed gedrag. God wil geen mensen die uit angst in hem gaan geloven.
@@@@@Wanneer iemand gaat "geloven" uit angst dan is daar geen vrijheid. Angst sluit namelijk de volkomen vrijheid uit zegt de Bijbel. Geloven komt voort uit het besef dat Jezus voor iemand persoonlijk Zijn Heilsdaden heeft verricht en daardoor ontstaat de liefde tot Jezus en God en ga je dingen doen die je anders misschien nooit zou gedaan hebben, uit dankbaarheid voor wat Jezus voor jou gedaan heeft. Stel dat iemand wel gaat geloven uit angst voor de hel dan zal daarna toch een stuk liefde ontstaan naar God toe uit dankbaarheid voor wat Jezus voor hem of haar gedaan heeft. Er staat ook in de Bijbel dat wanneer iemand zich tot God wend dan staat er ook nog dat God hem zeker niet zal uitwerpen dus pas op om te zeggen dat God iemand die uit angst gaat geloven niet wil. Er zijn heel veel mensen die niet echt heel veel zekerheid hebben over hun behoud en daar zit ook een stuk angst aan ten grondslag dus deze uitspraak van jou vind ik niet echt wijs om te plaatsen.

Laten we als christenen er zo voor onze medemens zijn en ons leven zo leven dat ze aan ons kunnen zien dat we christen zijn
@@@@ Helemaal mee eens.

En dat lijkt mij vele malen beter dan uitspraken doen over groepen mensen, waarvan wij -met de Bijbel in de hand- zeker menen te weten dat zij voor eeuwig verloren gaan.
@@@@ Gezien de vraag van deze topic loop ik daar niet voor weg om juist wel de uitspraken te doen die ik gedaan heb.

Graag wil ik nog van iemand een Bijbelse onderbouwing waarom iemand zonder het Evangelie van Jezus WEL behouden zou zijn en niet verloren zou gaan, omdat ik dat namelijk nog helemaal niet ben tegengekomen.
Heb je zelf deze mening toon dat dan aan met onderbouwing uit de Schrift.


Laatst aangepast door
ITSME497
op woensdag 22 oktober 2014, 19:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 20:02
 
ITSME497 schreef:
Laten we als christenen er zo voor onze medemens zijn en ons leven zo leven dat ze aan ons kunnen zien dat we christen zijn
@@@@ Helemaal mee eens.

En dat lijkt mij vele malen beter dan uitspraken doen over groepen mensen, waarvan wij -met de Bijbel in de hand- zeker menen te weten dat zij voor eeuwig verloren gaan.
@@@@ Gezien de vraag van deze topic loop ik daar niet voor weg om juist wel de uitspraken te doen die ik gedaan heb.

Ik vind het niet nodig om als christen overal pasklare antwoorden op te hebben. Als er een vraag op dit forum gesteld wordt, wilt dat niet zeggen dat we dan gelijk een antwoord klaar moeten hebben. Ik wil je dan ook graag verwijzen naar mijn eerdere antwoorden van 16 en 17 juli.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 20:15
 
JANS221 schreef:
Ik vind het niet nodig om als christen overal pasklare antwoorden op te hebben. Als er een vraag op dit forum gesteld wordt, wilt dat niet zeggen dat we dan gelijk een antwoord klaar moeten hebben. Ik wil je dan ook graag verwijzen naar mijn eerdere antwoorden van 16 en 17 juli.

Zelf vond ik het wel nodig om recht voor de raap te zijn en op deze specifieke vraag een antwoord op te geven.
Graag wil ik nog van iemand een Bijbelse onderbouwing waarom iemand zonder het Evangelie van Jezus WEL behouden zou zijn en niet verloren zou gaan, omdat ik dat namelijk nog helemaal niet ben tegengekomen.
Heb je zelf deze mening toon dat dan aan met onderbouwing uit de Schrift.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 26 oktober 2014, 19:06
 
ITSME497 schreef:


Waar staat in Gods Woord dat je zonder Jezus behouden kunt worden ?

Waar staat in Gods Woord dat je zonder compassie aan je medemens (incl. ongelovige of anders gelovige) behouden kunt worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 26 oktober 2014, 19:18
 
JANS221 schreef:
Ik vind het niet nodig om als christen overal pasklare antwoorden op te hebben. Als er een vraag op dit forum gesteld wordt, wilt dat niet zeggen dat we dan gelijk een antwoord klaar moeten hebben. Ik wil je dan ook graag verwijzen naar mijn eerdere antwoorden van 16 en 17 juli.

Mooie bijdragen Jans! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 26 oktober 2014, 22:39
 
FREEDOM687 schreef:
Waar staat in Gods Woord dat je zonder compassie aan je medemens (incl. ongelovige of anders gelovige) behouden kunt worden?

Wanneer je suggereert dat ik geen compassie heb voor andere mensen dan moet ik je echt zeggen dat je daarmee echt fout zit.
Iedereen die mij ook maar een beetje kent in real life die zal gelijk beamen dat ik dat juist wel heb.
Nu staat er niet in de Bijbel dat je behoud afhangt van of je wel of geen compassie voor andere mensen moet hebben maar je behoud is slechts door het offer te aanvaarden dat Jezus voor je heeft gebracht en te leven in een levende relatie met God.

Behouden wordt je niet op basis van compassie naar andere mensen.
Wel is het zo dat het als het goed is een voortvloeisel is dat wanneer je in een levende relatie met God leeft compassie krijgt voor andere mensen en aangezien het een hartsverlangen is van iemand die tot geloof is gekomen om meer op de Here Jezus te gaan lijken is het dus wel goed om compassie te hebben voor andere mensen omdat er over Jezus geschreven staat dat Hij met ontferming bewogen was over de grote schare mensen die Hij zag.
Compassie is dus helemaal niks mis mee, en het is goed dat we dat als Christen hebben voor anderen maar daarmee is dat niet de oorzaak van je behoud maar juist een direct gevolg van je behoud en je levende relatie met God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 27 oktober 2014, 20:37
 
ITSME497 schreef:
Wanneer je suggereert dat ik geen compassie heb voor andere mensen dan moet ik je echt zeggen dat je daarmee echt fout zit.
Iedereen die mij ook maar een beetje kent in real life die zal gelijk beamen dat ik dat juist wel heb.
Nu staat er niet in de Bijbel dat je behoud afhangt van of je wel of geen compassie voor andere mensen moet hebben maar je behoud is slechts door het offer te aanvaarden dat Jezus voor je heeft gebracht en te leven in een levende relatie met God.

Behouden wordt je niet op basis van compassie naar andere mensen.
Wel is het zo dat het als het goed is een voortvloeisel is dat wanneer je in een levende relatie met God leeft compassie krijgt voor andere mensen en aangezien het een hartsverlangen is van iemand die tot geloof is gekomen om meer op de Here Jezus te gaan lijken is het dus wel goed om compassie te hebben voor andere mensen omdat er over Jezus geschreven staat dat Hij met ontferming bewogen was over de grote schare mensen die Hij zag.
Compassie is dus helemaal niks mis mee, en het is goed dat we dat als Christen hebben voor anderen maar daarmee is dat niet de oorzaak van je behoud maar juist een direct gevolg van je behoud en je levende relatie met God.

Wat ik bedoel te zeggen dat alle aandacht van veel christenen en kerken altijd maar uitgaat naar de hemel en de hel en zo niet dan toch over de opstanding als ze het over behoud hebben.

Allereerst is de bijbel een handvat, geen wetboek van regels en straf maar een verkondiging van een blijde boodschap afkomstig van een God die liefde hoog in het vaandel heeft staan. Maar dat blijkt een vergeten hoofdstuk!

Mijn advies voor mensen (dus ook jou en niet alleen jou) is om eens te kijken naar wat Jezus deed i.p.v. er een tekst bij te halen en dan te verkondigen dat God dat zegt.
Wat ik ook apart vond is dat jij wel ineens mensen op een andere manier kunt zien als je het hebt over zwakbegaafden, dan ineens komt er geen letterlijke tekst uit de bijbel waarvan je even zelf beweert wat God wil, dan blijk je ineens toch het vermogen te hebben je in te leven in een situatie en ZELF na te denken! Doe dat alsjeblieft vaker! Dan lijk je (om het in jouw woorden te omschrijven) m.i. meer op Jezus, die dienende Jezus die omging met mensen die door mensen met een grote boog erom heen werden ontlopen of genegeerd.

En nog iets, jouw schrijven komt vind ik niet vanuit een liefdevolle benadering of/ en een bewogenheid en volgens mij is dat nou juist de bedoeling.
Het kan uiteraard zijn dat ik dat mis heb want ik ken je verder niet, maar zo vind ik (en dat is een mening) je wel overkomen via je schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 11:12
 
FREEDOM687 schreef:
Wat ik bedoel te zeggen dat alle aandacht van veel christenen en kerken altijd maar uitgaat naar de hemel en de hel en zo niet dan toch over de opstanding als ze het over behoud hebben.

Allereerst is de bijbel een handvat, geen wetboek van regels en straf maar een verkondiging van een blijde boodschap afkomstig van een God die liefde hoog in het vaandel heeft staan. Maar dat blijkt een vergeten hoofdstuk!

Mijn advies voor mensen (dus ook jou en niet alleen jou) is om eens te kijken naar wat Jezus deed i.p.v. er een tekst bij te halen en dan te verkondigen dat God dat zegt.
Wat ik ook apart vond is dat jij wel ineens mensen op een andere manier kunt zien als je het hebt over zwakbegaafden, dan ineens komt er geen letterlijke tekst uit de bijbel waarvan je even zelf beweert wat God wil, dan blijk je ineens toch het vermogen te hebben je in te leven in een situatie en ZELF na te denken! Doe dat alsjeblieft vaker! Dan lijk je (om het in jouw woorden te omschrijven) m.i. meer op Jezus, die dienende Jezus die omging met mensen die door mensen met een grote boog erom heen werden ontlopen of genegeerd.

En nog iets, jouw schrijven komt vind ik niet vanuit een liefdevolle benadering of/ en een bewogenheid en volgens mij is dat nou juist de bedoeling.
Het kan uiteraard zijn dat ik dat mis heb want ik ken je verder niet, maar zo vind ik (en dat is een mening) je wel overkomen via je schrijven.

Het allereerste wat je zegt over dat veel kerken het alleen maar hebben over hemel en hel wanneer er over behoud gesproken wordt daarin moet ik je helaas gelijk geven. Het woord behoud is eigenlijk heel vrij vertaald dat je langer mee gaat dan algemeen gebruikelijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat iemand die behouden is dat is met een doel. Ik heb een keer een Rabbijn gehoord die uitlegde wat het verschil is tussen stoffelijk en geestelijk leven. Dat kwam er op neer dat omdat God Geest is Hij op een ander niveau is dan wij mensen die stoffelijk zijn.
Wat mij daarin aansprak was dat de tijd dat wij stoffelijk zijn wij handen en voeten hebben en daar mee de helpende hand kunnen uitsteken naar andere mensen en met de voeten naar de mensen toe kunnen lopen die zorg en steun nodig hebben. Wanneer wij overlijden zijn wij niet meer stoffelijk dus was zijn conclusie dat de tijd op aarde van de mens bedoeld was om zoveel mogelijk te doen met de handen en voeten naar de anderen toe om op die manier Gods handen en voeten te zijn.
DAARVOOR zijn we behouden om Zijn Glorie te laten zien en Zijn liefde te laten merken aan andere mensen zodat die "jaloers" worden wanneer ze zien dat wij anders zijn en zeggen: Ik wil graag wat jij ook hebt, hoe kan ik zo worden.

De Bijbel is niet een boek met slechts alleen regels en straf, dat klopt. De Bijbel is echter meer dan alleen een handleiding. We moeten het wel degelijk serieus nemen als God iets zegt.
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat mijn jongste zoon vragen had over de Wet van Mozes. Ik legde het als volgt uit bij Gij zult niet stelen:
Als je geld pakt dat van mij is en dat doe je elke dag bijvoorbeeld 5 euro per dag dan voel heb je misschien geen schuldgevoel omdat het hebben van dat geld je wel goed uitkomt op dat moment. Stel ik geef je na twee week 10 euro, wat voor waarde heeft dat dan voor je als je dan al 70 euro gestolen hebt ? Zijn antwoord was toen pappa eigenlijk is dat dan niks meer waard. Toen zei ik daarom staat er gij zult niet stelen omdat je daarmee jezelf dus ook beroofd van andere dingen die waarde hebben.
God heeft bepaalde regels gemaakt omdat het beter voor jou is en dus niet om jou het moeilijk te maken.

Door op die manier naar bepaalde regels te kijken maak je het praktisch en laat je zien dat regels niet voor niks gemaakt zijn en God die regels juist heeft gemaakt omdat Hij van de mensen houdt die Hij gemaakt heeft en het leven heeft gegeven maar ook HET LEVEN wil geven.

Het grote verschil tussen dingen schrijven op een forum en het in real life met mensen omgaan is dat woorden vaak anders overkomen dan daden dus daar kunnen misverstanden door ontstaan of je iemand omschrijft als liefdevol of weinig liefdevol en dat is op zich zelf best jammer.


Laatst aangepast door
ITSME497
op dinsdag 28 oktober 2014, 11:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 17:57
 
ITSME497 schreef:
Het allereerste wat je zegt over dat veel kerken het alleen maar hebben over hemel en hel wanneer er over behoud gesproken wordt daarin moet ik je helaas gelijk geven. Het woord behoud is eigenlijk heel vrij vertaald dat je langer mee gaat dan algemeen gebruikelijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat iemand die behouden is dat is met een doel. Ik heb een keer een Rabbijn gehoord die uitlegde wat het verschil is tussen stoffelijk en geestelijk leven. Dat kwam er op neer dat omdat God Geest is Hij op een ander niveau is dan wij mensen die stoffelijk zijn.
Wat mij daarin aansprak was dat de tijd dat wij stoffelijk zijn wij handen en voeten hebben en daar mee de helpende hand kunnen uitsteken naar andere mensen en met de voeten naar de mensen toe kunnen lopen die zorg en steun nodig hebben. Wanneer wij overlijden zijn wij niet meer stoffelijk

Ik zag in een eerdere reactie dat je eerder bij de vrijgemaakte kerk hebt behoord, dat is wel op te maken uit je reactie, nee ik behoor niet meer tot de vrijgemaakte kerk maar die hebben niet ALLEEN de bijbel als leidraad maar ook de formulieren en weet ik nog meer. (zondagen enz.) en ik geloof alleen in de bijlbel als leidraad.

Ik vraag me af wat je bedoelt met stoffelijk en daarbij dan gelijk een vraag aan jou? Denk je dat mensen na de dood niet meer eten? En waarom denk jij dat we alleen geestelijk zouden zijn?

ITSME497 schreef:
De Bijbel is niet een boek met slechts alleen regels en straf, dat klopt. De Bijbel is echter meer dan alleen een handleiding. We moeten het wel degelijk serieus nemen als God iets zegt.
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat mijn jongste zoon vragen had over de Wet van Mozes. Ik legde het als volgt uit bij Gij zult niet stelen:
Als je geld pakt dat van mij is en dat doe je elke dag bijvoorbeeld 5 euro per dag dan voel heb je misschien geen schuldgevoel omdat het hebben van dat geld je wel goed uitkomt op dat moment. Stel ik geef je na twee week 10 euro, wat voor waarde heeft dat dan voor je als je dan al 70 euro gestolen hebt ? Zijn antwoord was toen pappa eigenlijk is dat dan niks meer waard. Toen zei ik daarom staat er gij zult niet stelen omdat je daarmee jezelf dus ook beroofd van andere dingen die waarde hebben.
God heeft bepaalde regels gemaakt omdat het beter voor jou is en dus niet om jou het moeilijk te maken.

Door op die manier naar bepaalde regels te kijken maak je het praktisch en laat je zien dat regels niet voor niks gemaakt zijn en God die regels juist heeft gemaakt omdat Hij van de mensen houdt die Hij gemaakt heeft en het leven heeft gegeven maar ook HET LEVEN wil geven.

Het grote verschil tussen dingen schrijven op een forum en het in real life met mensen omgaan is dat woorden vaak anders overkomen dan daden dus daar kunnen misverstanden door ontstaan of je iemand omschrijft als liefdevol of weinig liefdevol en dat is op zich zelf best jammer.

Er zijn regels en regels maar volgens veel christenen zijn de 10 geboden inmiddels 100 geboden. Ook in mijn persoonlijk leven zie ik juist christenen oordelen. Ze weten precies wat je wel en niet moet laten en daarmee accepteren veel christenen andere gelovigen niet terwijl ik juist denk dat het onze OPDRACHT is om mensen te laten zien wat een liefdevolle God onze God is en verder ben ik er niet zo mee bezig met het hiernamaals, vind het belangrijker om me NU bezig te houden met de persoonlijke relatie met God en mensen die Hem nog niet kennen. Ik vind dat persoonlijk veel belangrijker om liefde te laten zien en ik vind het ongepast om mensen om de oren te slaan met het oordeel zoals jij het beschrijft.

Let op, ik heb het niet over alle christenen, maar er zijn er in mijn leven veel geweest waarvan ik me verbaasd heb dat juist zij niet die liefdevolle arm om me heen sloegen maar ik veroordeeld werd.
Mensen zijn er om de liefdevolle boodschap uit te dragen in deze gekke wereld, niet om elkaar te bekritiseren en met dreigementen te komen. Alsof je daar warm van zou lopen, bovendien geloof ik niet dat dat de bedoeling is van evangelisatie.

Mijn invulling van het geloof is een persoonlijke relatie met God hebben en van daaruit je houding laten zien aan de mensen.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op woensdag 29 oktober 2014, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 18:26
 
FREEDOM687 schreef:
Ik zag in een eerdere reactie dat je bij de vrijgemaakte kerk behoort, dat is vind ik wel op te maken uit je reacties, nee ik behoor niet meer tot de vrijgemaakte kerk maar die hebben niet ALLEEN de bijbel als leidraad maar ook de formulieren en weet ik nog meer. (zondagen enz.), daarom denk ik dat jij ga uitgaat van een andere leer om het nog maar niet te hebben wat ik daar meegekregen heb.. de enige ware kerk in vroegere tijden al zijn ze tegenwoordig daar gelukkig wel vanaf gestapt.

Ik vraag me af wat je bedoelt met stoffelijk en daarbij dan gelijk een vraag aan jou? Denk je dat mensen na de dood niet meer eten? En waarom denk jij dat we alleen geestelijk zouden zijn?



Er zijn regels en regels maar volgens veel christenen zijn de 10 geboden inmiddels 100 geboden. Ook in mijn persoonlijk leven zie ik juist christenen oordelen. Ze weten precies wat je wel en niet moet laten en daarmee accepteren veel christenen andere gelovigen niet terwijl ik juist denk dat het onze OPDRACHT is om mensen te laten zien wat een liefdevolle God onze God is en verder ben ik er niet zo mee bezig met het hiernamaals, vind het belangrijker om me NU bezig te houden met de persoonlijke relatie met God en mensen die Hem nog niet kennen. Ik vind dat persoonlijk veel belangrijker om liefde te laten zien dan mensen om de oren te slaan met het oordeel zoals jij het beschrijft.

Let op, ik heb het niet over alle christenen, maar er zijn er in mijn leven veel geweest waarvan ik me verbaasd hebt dat juist zij niet die liefdevolle arm om me heen sloegen maar ik veroordeeld werd.
Mensen zijn er om de liefdevolle boodschap uit te dragen in deze gekke wereld, niet om elkaar te bekritiseren en met dreigementen te komen. Alsof je daar warm van zou lopen, bovendien geloof ik niet dat dat de bedoeling is van evangelisatie.

Mijn invulling van het geloof is een persoonlijke relatie met God hebben en van daaruit je houding laten zien aan de mensen.

Vooral met het laatste sla je de spijker precies op zijn kop.
Iemand die geen compassie heeft voor een ander moet je vind ik dus niet evangelisatiewerk laten doen, dan is het eigenlijk "nep" en daar prikken de mensen gelijk, volkomen terecht ook, dwars door heen.

Er is wel in veel kerken en gemeenten een trend in gang gezet waar ik enkele kanttekeningen bij wil plaatsen.
Tegenwoordig hoor ik in veel kerken je mag niet oordelen dus als iemand de mist in gaat mag je daar niks van zeggen.
Volgens mij is dat dus niet Bijbels !
Wanneer iemand de mist in gaat dan mogen we de ander best aanspreken op zijn of haar daden, dat staat ook in de Bijbel.
Mogen wij een oordeel hebben ???
Ja dat mag, maar dan mogen we wel de daden veroordelen maar niet de persoon zelf.
Als wij iemand wijzen op de misstappen dan staat daarover in de Bijbel dat wij die dan terechtwijzen IN LIEFDE !
Heel kort door de bocht misschien maar als je iemand terecht wilt wijzen en je hebt de liefde niet dan zeg ik houd dan je mond (dit is niet tegen jou bedoeld hoor maar in het algemeen).
Waar de liefde ontbreekt kan Gods Geest niet werken in een Gemeente.

Andere extremen zijn dat wij het eindoordeel over die persoon willen uitspreken maar daar zegt God over dat het Laatste Oordeel alleen aan Hem toekomt dus daarover mogen en moeten wij ons de mond dus houden.
Wel is het zo dat er over het behoud van iemand heel duidelijk staat dat het alleen kan door Jezus Christus te aanvaardden als persoonlijke Verlosser en Zaligmaker dan nog kunnen wij niet in iemand zijn of haar hart kijken dus dergelijke uitspraken zal je mij dus nooit horen doen.

Juist door de onderlinge liefde in een kerk of Gemeente zullen de mensen zien dat Jezus Heer is en Koning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4