ChristianMatch
 


Forum

Stemmen......op..
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 23:59
 
een asiel zoeker moeten wij welkom heten..... mits het echt een asiel zoeker is.
t Is maar goed dat Engeland in 2e wereldoorlog al die nederlanders niet terug stuurde.
Weet je waar dit land van kapot gaat... van al die mensen waar geen beleid voor is om ze terug te krijgen. Probleem voorbij, u kunt weer gaan.
Helaas werkt dit ook niet altijd goed. Kinderen hebben op school gezeten, zijn hier geboren etc. Mensen hebben ook geen bestaan meer in eigen land.
Maar dan kunnen we ze toch mooi een smak geld meegeven??
FF een investering maar .....

Maar ik blijf erbij dat we asielzoekers moeten opvangen. vind t onze plicht dat te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 00:30
 
ARJAN007 (44)





Berichten: 168

Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 23:33

ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

dat soort volk

Dit soort uitspraken vind ik niet gepast, Roeltje. Het zou je sieren als je deze typering niet meer gebruikt.


00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

arjan, vertel mij ff wat je hier mee bedoeld, ik kan wzig zijn,maar ik volg je niet en gezien ik geprobeerd heb je prive te bereiken,is me dat niet gelukt.
mijn excuses voor het ongemak. en you know
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 08:27
 
PIETER649 schreef:
Het is zeer onwaarschijnlijk dat Wilders in een kabinet komt. Of hij moet zoveel van zijn programma inleveren dat hij ongeloofwaardig word.
Ik denk dat hij daar te slim voor is.

Wilders wil dat zijn partij groot wordt. Maar wat voor zin heeft het om groot te worden als hij niet aan regeringsdeelname wil doen?
Of is het de bedoeling om de andere partijen het regeren onmogelijk te maken door veel "schreeuwwerk"?

Natuurlijk is het goed om iets te doen aan de onvrede onder de bevolking. Probleem is alleen dat de politiek lang niet alles kan oplossen.
Met een beperkt budget kan je nou eenmaal niet alles doen, zeker niet nu er flink bezuinigd moet worden.
Natuurlijk kunnen overlastgevende criminelen in de cel worden gestopt, maar al die cellen kosten de samenleving ook veel geld.....

Overigens las ik gisteren op www.knmi.nl dat het deze winter wel in grote delen van Europa koud is geweest, maar zeer zacht in andere delen van de wereld. Het zou dus best kunnen dat de wereldgemiddelde temperatuur toch aardig hoog ligt. En daar hoor ik Wilders al helemáál niet over.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 10:12
 
ROELTJE813 schreef:
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

PVV-leider Wilders heeft in het Britse parlement zijn anti-islamfilm Fitna vertoond.

© ANPOp de daarop aansluitende persconferentie haalde hij opnieuw flink uit naar de islam, zo meldt RTL Nieuws.

De profeet Mohammed noemde hij 'een barbaar, een massamoordenaar en een pedofiel'. De Turkse premier Erdogan deed hij af als 'een mafkees'. Als Turkije lid wordt van de Europese Unie, dan wil hij dat Nederland er uit stapt.





Immigratie stoppen

Geert Wilders verklaarde te hopen premier van Nederland te worden. Hij zou dan meteen alle islamitische scholen sluiten, en de immigratie uit moslimlanden stoppen, zei hij.

Wilders zou ook een bouwstop voor moskees afkondigen en criminele moslims met een dubbel paspoort Nederland uitzetten.


Fitna

Bij de vertoning van Fitna waren in Londen zo'n 60 mensen aanwezig. Wat zij van de film vonden, is nog niet bekend. In Nederland kreeg de film een lauwe ontvangst van zijn collega-politici.

Wilders wilde de film vorig jaar al in Londen tonen, maar toen werd hij bij de douane tegengehouden. Volgens de regering vormden zijn ideeën over de islam een bedreiging voor de publieke veiligheid.

Wilders ging tegen het besluit in beroep en mocht daarom alsnog naar Groot-Brittannië reizen.

-------------------------------------------------------------------------------------

groot gedeelte wel met hem eens, als je kijkt hoe de mensen hier op christian mach met elkaar al omgaan, hoe zou het dan ooit goed kunnen komen als die mesnen alles wordt goed gezegd en toegestemd wat hun willen en wat hun(allang dode afgod) wil. sorry wat dat betrefttttt ben ik het zeer zeker eeens met Geert. wel verklaar ike r bij dat ikniet alels eens ben met hem,maar wat dat aangaande. "een envelop,zonder postzegel, en dan hoppa, versturen retour zonder afzender.

sorry dat ik het zo zeg, de HIK!!!

Je bent het voor een groot deel met Wilders eens, terwijl je tegelijkertijd kritiek hebt op de omgangsmanieren van CM-leden? Ik begrijp de vergelijking niet zo goed. Vergeleken bij zijn manier van omgaan met andersdenkenden, zijn de meeste CM-ers lieverdjes. Knipoog smiley Lachende smiley (Al zijn er natuurlijk wel verbeterpunten voor een ieder van ons.)
Geert Wilders gaat zeker beter met andersdenkenden om. Smiley die vol vragen zit Van hem kunnen we leren. Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley

Sorry Roeltje, maar ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen. Naar mijn idee bevordert Wilders de onverdraagzaamheid. Ik las net in Trouw 'De PVV-kiezers verwachten alles, maar zullen niks krijgen.' Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Problemen benoemen en wijzen op de fouten van andere partijen, is totaal iets anders dan problemen oplossen.

Ik ben het wel met Pieter eens, dat er een taak ligt voor de gevestigde partijen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 6 maart 2010, 10:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 17:36
 
Wat zou er gebeuren als de PVV de grootste partij zou worden over een paar maand, en dat ze geen coalitie kunnen vormen ......

Mogen we dan met zijn allen weer stemmen, zou leuk zijn, val van het kabinet al voor er een kabinet is ...... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 17:47
 
CROSSROAD317 schreef:
Wat zou er gebeuren als de PVV de grootste partij zou worden over een paar maand, en dat ze geen coalitie kunnen vormen ......

Mogen we dan met zijn allen weer stemmen, zou leuk zijn, val van het kabinet al voor er een kabinet is ...... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond



Als de PVV als grootste partij geen coalitie kan smeden, geeft de formateur zijn opdracht terug aan de koningin, die daarop een andere formateur benoemd.
Begin jaren 80 ( of was het nou toch in 1977?) was de Pvda ook weleens de grootste partij en kreeg Joop den Uyl het ook niet voor elkaar. Van Agt wel, dus bleef de grootste partij in de 2e kamer buiten de coalitie... geen angst dus Crossy.. je hoeft niet alweeeer heel dat stuk naar het stembureau te lopen vanwege Wilders.

( slecht kortetermijngeheugen trouwens... juist dankzij Bakellende moest je vaak stemmen de laatste tijd )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 17:49
 
PIETER649 schreef:
Als de PVV als grootste partij geen coalitie kan smeden, geeft de formateur zijn opdracht terug aan de koningin, die daarop een andere formateur benoemd.
Begin jaren 80 ( of was het nou toch in 1977?) was de Pvda ook weleens de grootste partij en kreeg Joop den Uyl het ook niet voor elkaar. Van Agt wel, dus bleef de grootste partij in de 2e kamer buiten de coalitie... geen angst dus Crossy.. je hoeft niet alweeeer heel dat stuk naar het stembureau te lopen vanwege Wilders.

( slecht kortetermijngeheugen trouwens... juist dankzij Bakellende moest je vaak stemmen de laatste tijd )

Ik wist dat jij zou reageren Pieter, fijn he, hap hap hap Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 17:58
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik wist dat jij zou reageren Pieter, fijn he, hap hap hap Clown smiley Clown smiley Clown smiley



hap hap hap??? Smiley die vol vragen zit
ik trachtte slechts jouw gebrek aan staatsrecht wat bij te spijkeren, hoewel ik me realiseer dat dat onbegonnen werk is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 19:46
 
CROSSROAD317 schreef:
Wat zou er gebeuren als de PVV de grootste partij zou worden over een paar maand, en dat ze geen coalitie kunnen vormen ......

Mogen we dan met zijn allen weer stemmen, zou leuk zijn, val van het kabinet al voor er een kabinet is ...... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Ik denk dat met de PVV wel te regeren valt. Want voor 95% komt de PVV overeen met de standpunten van de VVD. In de media wordt natuurlijk die extreme 5% benadrukt, maar ik denk dat dat in de praktijk zal meevallen.
Het grootste rampscenario zie ik als PvdA het weer samen gaat proberen met het CDA. Het tweede rampscenario is m.i. een geheel links kabinet.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 6 maart 2010, 19:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 19:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat met de PVV wel te regeren valt. Want voor 95% komt de PVV overeen met de standpunten van de VVD. In de media wordt natuurlijk die extreme 5% benadrukt, maar ik denk dat dat in de praktijk zal meevallen.
Het grootste rampscenario zie ik als PvdA het weer samen gaat proberen met het CDA. Het tweede rampscenario is m.i. een geheel links kabinet.

nog es goed nakijken chat... economisch gezien, is de pvv mij te links Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 19:57
 
CROSSROAD317 schreef:
Wat zou er gebeuren als de PVV de grootste partij zou worden over een paar maand, en dat ze geen coalitie kunnen vormen ......

Mogen we dan met zijn allen weer stemmen, zou leuk zijn, val van het kabinet al voor er een kabinet is ...... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Als PVV de grootste wordt, is de PVV de eerstaangewezene om te gaan kijken naar coalitiemogelijkheden. Als deze mogelijkheden er niet blijken te zijn, Pieter verwees er al naar, wordt door de Koningin gehoord of er andere partijen zijn die ideeën over een coalitie hebben. Daarop zal dan ingezet worden. Hetzelfde zal gelden voor elke andere partij die de grootste wordt: je krijgt de eerste kans, maar als het niet lukt, wordt er met anderen verder gekeken. Dus niet enkel de PVV kan dit lot wachten...

Maar de vraag is of er werkelijk geen regering te maken is door en met PVV. Uiteindelijk zou dit best tot de mogelijkheden kunnen behoren. Het wordt overigens hoe dan ook een interessante verkiezing, aangezien vanuit de huidige peilingen tenminste 4 partijen nodig zijn voor een meerderheid. En ja, dan stuit je bij de grotere partijen op een mogelijk PVV-dilemma (er zijn wat partijen die nu roepen niet te willen met PVV), maar ook op een CDA/PvdA-dilemma (na de val van het laatste kabinet zijn deze twee niet echt meer geneigd om met elkaar samen te werken). Het wordt waarschijnlijk een werkintensieve periode voor onze Koningin Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 6 maart 2010, 20:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 21:09
 
Het beste zou zijn een zakenkabinet met deugdelijke bestuurders, liefst zonder politieke achtergrond en verborgen agenda.
Pim Fortuyn is hierbij trendsetter, hij wilde de juiste man op de juiste plek, zonder te zien of die persoon wel de juiste kleur had.
Zo is algemeen bekend dat Pim aan Hans Wiegel het premierschap wilde geven.

Maarja... Pim is dood en Nederland gaat richting afgrond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 21:28
 
PIETER649 schreef:
Het beste zou zijn een zakenkabinet met deugdelijke bestuurders, liefst zonder politieke achtergrond en verborgen agenda.
Pim Fortuyn is hierbij trendsetter, hij wilde de juiste man op de juiste plek, zonder te zien of die persoon wel de juiste kleur had.
Zo is algemeen bekend dat Pim aan Hans Wiegel het premierschap wilde geven.

Maarja... Pim is dood en Nederland gaat richting afgrond.

Pieter jij bent een zakenman, dus jij kan er zeker in Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 21:29
 
PIETER649 schreef:
Maarja... Pim is dood en Nederland gaat richting afgrond.

Sjongejonge.... wat somber allemaal.....
Overigens heeft Duitsland geen zakenkabinet, dus dat land slaat eigenlijk je advies in de wind! Clown smiley

We moeten niet doen alsof ons land naar de afgrond gaat, we kennen de uitdrukking: Luctor et Emergo! Een beetje meer vertrouwen in ons land kan geen kwaad, dacht ik zo.

Overigens hebben ook Zuid-Duitsland en de Alpenlanden last van sneeuw en gladheid..... tientallen botsingen en dus blikschade. Dus zelfs de Alpenlanden kennen hun sores......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5