ChristianMatch
 


Forum

Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 09:17
 
WILMA729 schreef:
Ik ontwricht de bijbel niet, ik geef alleen antwoord op je vraag. Wat de achterliggende gedachte is van het dragen van een hoedje.
Ik voeg er alleen een stukje achtergrond aan toe.
De reden van de brief van Paulus aan die gemeente. Ik zet gewoon een feit neer.
Is dat de Bijbel ontwrichten?? Ik denk eerder dat dat verdiepen is.
Als je dit Bijbelgedeelte dan maar gewoon wist uit je bijbel, zou het inderdaad verschrikkelijk zijn.
Maar dat doe ik niet in mijn antwoord op je vraag.
Kan zijn dat het zo overkomt, maar zo bedoel ik het dus niet.

Ik geef toe, mijn ervaring die ik eerder neer had gezet, kleurt mijn mening wel over het nut van deze manier van onderscheiden van "de wereld", maar denk dat je dat wel begrijpt.

Als ik nu in deze tijd in een hoeren-outfit, zoals je die op de wallen tegenkomt, de kerk binnen zou lopen, zou de brief van Pualus er anders uitzien. Het gaat naar mijn idee om de boodschap erachter.
Je onderscheiden als christelijke gemeente,van de andere culturen. En naar mijn mening kan dat ook zonder hoedje.

Samen met je eerdere bijdrage over dit onderwerp, ben ik het helemaal met je eens.
Sommige dingen moet je zien in de tijd en cultuur waarin ze zijn geschreven, en vanuit die wijsheid kun je het toepassen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:06
 
WILMA729 schreef:
Ik ontwricht de bijbel niet, ik geef alleen antwoord op je vraag. Wat de achterliggende gedachte is van het dragen van een hoedje.
Ik voeg er alleen een stukje achtergrond aan toe.
De reden van de brief van Paulus aan die gemeente. Ik zet gewoon een feit neer.
Is dat de Bijbel ontwrichten?? Ik denk eerder dat dat verdiepen is.
Als je dit Bijbelgedeelte dan maar gewoon wist uit je bijbel, zou het inderdaad verschrikkelijk zijn.
Maar dat doe ik niet in mijn antwoord op je vraag.
Kan zijn dat het zo overkomt, maar zo bedoel ik het dus niet.

Ik geef toe, mijn ervaring die ik eerder neer had gezet, kleurt mijn mening wel over het nut van deze manier van onderscheiden van "de wereld", maar denk dat je dat wel begrijpt.

Als ik nu in deze tijd in een hoeren-outfit, zoals je die op de wallen tegenkomt, de kerk binnen zou lopen, zou de brief van Pualus er anders uitzien. Het gaat naar mijn idee om de boodschap erachter.
Je onderscheiden als christelijke gemeente,van de andere culturen. En naar mijn mening kan dat ook zonder hoedje.

Een duidelijke uitleg, Wilma. Zo denk ik er ook over. 'k Heb heel erg slechte herinneringen (bijna een trauma) aan een bordje bij de ingang van de kerk, waarop stond dat vrouwen en meisjes een hoed moesten dragen. En als je het niet deed, dan werd je er - ook als kind - op een felle manier op aangesproken. En als je dan als kind al erg verlegen en onzeker bent, dan is dat iets wat je bij blijft. Heel erg ongastvrij en niet erg liefdevol, vind ik deze manier van doen.

Ook in de uitleg van Imre, kan ik me vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:17
 
Vrouwen zonder hoedjes was in die tijd een teken van onzedelijkheid. De les die ik daarin zie, is dat vrouwen in hun kleding geen aantstoot mogen geven aan de man. Vooral niet in erediensten. En die toepassing is nog steeds actueel. Een vrouw met ontblote navel is in mijn ogen niet gepast in de eredienst. Hoewel het in de mode is, zou men eens goed moeten nadenken hoe men voor het aangezicht van God en Zijn gemeente verschijnt. Laat de kleding geen aanleiding zijn om mannen op andere gedachten te brengen tijdens de eredienst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:43
 
Ik denk dat er een tijd zal komen dat donkaard en hoeren onze kerken binnen zullen komen. Ik zou zeggen graag zelfs, ik wacht op ze met open armen. Zodat ik Papa`s Liefde kan uitdelen over deze verwonde zielen.
Als Papa mij midden op straat zegt. Zeg tegen die persoon dat Jezus Hem lief heeft, en hij geeft na een tijdje zijn hart aan Jezus. Wie ben ik dan om te oordelen hoe hij gekleed moet gaan. Hij vroeg aan mij; kan ik zo als ik gekleed ben in de kerk komen en gelukkig kan ik JA zeggen want dat is on onze kerk geen probleem, hij zal met open armen ontvangen worden. Zonder veroordeling, maar gekoesterd in Papa`s Liefde!!

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:14
 
JILL658 schreef:
Ik denk dat er een tijd zal komen dat donkaard en hoeren onze kerken binnen zullen komen. Ik zou zeggen graag zelfs, ik wacht op ze met open armen. Zodat ik Papa`s Liefde kan uitdelen over deze verwonde zielen.
Als Papa mij midden op straat zegt. Zeg tegen die persoon dat Jezus Hem lief heeft, en hij geeft na een tijdje zijn hart aan Jezus. Wie ben ik dan om te oordelen hoe hij gekleed moet gaan. Hij vroeg aan mij; kan ik zo als ik gekleed ben in de kerk komen en gelukkig kan ik JA zeggen want dat is on onze kerk geen probleem, hij zal met open armen ontvangen worden. Zonder veroordeling, maar gekoesterd in Papa`s Liefde!!

Shaloom Jill

Zeker weten Jill....Jezus was dat wel gewend m.i., want Hij ging met de hoeren en de tollenaren om......... en Hij had ze lief. Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET107





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:24
 
CARIEN982 schreef:
Bij mij in de kerk ben je altijd welkom,
maakt niet uit in wat je aan hebt.
Het zit hem echt niet in de kleren,
dat is alleen maar de buitenkant.
Ik zorg wel dat ik er netjes uit zie,
dat doe je toch ook als je naar een feest gaat.
Maakt mij niet uit of het een rokje is of lange broek,
heb zondags best veel een rok of jurkje aan.
Vind mn oma zo mooi, dan zegt ze Carien wat ben je weer netjes, leuk toch om dat van een oma van 86 te horen.

Ja Lachende smiley mooi

Waar de Geest van God is, is vrijheid.
Ik geloof dat wanneer je vervult bent met de Geest van God en je laat leiden door Hem, je vanzelf wel weet wat je het beste kunt dragen om te laten zien dat je respect hebt voor Hem en je medemens.


Laatst aangepast door
MARGREET107
op woensdag 10 maart 2010, 14:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 19:42
 
MARGREET107 schreef:
Ja Lachende smiley mooi

Waar de Geest van God is, is vrijheid.
Ik geloof dat wanneer je vervuld bent met de Geest van God en je laat leiden door Hem, je vanzelf wel weet wat je het beste kunt dragen om te laten zien dat je respect hebt voor Hem en je medemens.

En zo is het maar net. En verder: Ik heb wel eens leerlingen in de prostitutie zien wegglijden en sommigen ervan hebben het nu prima in een meer evangelische kerk. Zeker op dat punt doen de evangelischen het in de praktijk goed. Een kerkgenootschap dat Wilma vanwege haar ontbrekende hoedje weigerde, zal toch voor deze meisjes een grotere barriere zijn. Ik denk ook eerlijk gezegd dat het niet voor zal komen dat vrouwen in hoerenoutfit naar de kerk gaan. En grenzen opzoekende pubers met zichtbare navels, ach, ga er in wijsheid mee om en behoudt ze voor het geloof. Er zijn al veel te veel jongeren uit de kerk weggejaagd, wees blij dat ze nog komen.

Wat netjes is, verschuift ook. Ik ging vroeger als kind in wat de zondagse kleren heette naar de kerk. Mijn vader altijd in pak. Wat ik nu zie is veelal verzorgde maar niet speciaal nette kleding. Wat zo hoort in het huis van God is klaarblijkelijk toch ook tijdgebonden. En dat lijkt me prima. De eerbied voor God is echt niet minder geworden.

Thomas, nog regelmatig een stropdas overigens.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 11 maart 2010, 23:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 23:06
 
Ik denk ook eerlijk gezegd dat het niet voor zal komen dat vrouwen in hoerenoutfit naar de kerk gaan.

Ik denk ook niet dat dat veel voorkomt, Thomas.......alhoewel,het zou zomaar kunnen dat een hoertje spontaan, zonder er bij na te denken haar gevoel volgt en een kerk bezoekt.

Ik ben het met je eens, de zondagse kleren waren er vroeger nog. Die droeg je vooral niet door de week, alleen als je jarig was, of met kerst.
Dat was zo in die tijd.......pffffff,wat klink ik oud nu zeg Clown smiley ........ tijdgebonden dus. Zo zie ik ook de hoedjes in de kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 09:11
 
WILMA729 schreef:
De zondagse kleren waren er vroeger nog. Die droeg je vooral niet door de week, alleen als je jarig was, of met kerst.
Dat was zo in die tijd.......pffffff,wat klink ik oud nu zeg Clown smiley ........ tijdgebonden dus. Zo zie ik ook de hoedjes in de kerk.

Eens.... Zo draag ik per definitie geen pak naar de kerk. Doe ik in mijn dagelijks leven al genoeg en als ik een jasje aantrek, kom ik meteen in werksferen.

Dus ik zit veel liever in mijn lekkere sweater in de kerk. Dus wat zondagse kleren zijn, is tegenwoordig heel verschillend. Voor mij is dat kleding waarin ik mij lekker voel.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 21:12
 
CHATULIEM619 schreef:
Vrouwen zonder hoedjes was in die tijd een teken van onzedelijkheid. De les die ik daarin zie, is dat vrouwen in hun kleding geen aantstoot mogen geven aan de man. Vooral niet in erediensten. En die toepassing is nog steeds actueel. Een vrouw met ontblote navel is in mijn ogen niet gepast in de eredienst. Hoewel het in de mode is, zou men eens goed moeten nadenken hoe men voor het aangezicht van God en Zijn gemeente verschijnt. Laat de kleding geen aanleiding zijn om mannen op andere gedachten te brengen tijdens de eredienst.

Ik geloof Chat dat God het hart aanziet.
En God weet ook waarom je die kerk instapt en waar je je op wilt richten.
Ik vind het verhaal van Samuel altijd zo mooi. God wijst hem een koning aan en laat Samuel weten dat Hij het hart aan ziet. Uiteindelijk komt hij bij David en die mag hij zalven tot koning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 23:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Vrouwen zonder hoedjes was in die tijd een teken van onzedelijkheid. De les die ik daarin zie, is dat vrouwen in hun kleding geen aantstoot mogen geven aan de man. Vooral niet in erediensten. En die toepassing is nog steeds actueel. Een vrouw met ontblote navel is in mijn ogen niet gepast in de eredienst. Hoewel het in de mode is, zou men eens goed moeten nadenken hoe men voor het aangezicht van God en Zijn gemeente verschijnt. Laat de kleding geen aanleiding zijn om mannen op andere gedachten te brengen tijdens de eredienst.

Sorrij hoor Chat, maar nu leg je de verkeerde gedachten van de mannen bij de vrouwen neer. Geschokte, onthutste smiley
Als ik het omdraai en bijv zegt een meisje in een korte rok fiets langs de weg. En een man ziet dat en krijgt verkeerde gedachtens en verkracht dit meisje dan heeft het meisje dat gedaan, Want zij heeft hem verleid met haar kleren. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Ik denk dat mannen net zo goed rein van gedachten moeten zijn, even als vrouwen, Chat.
Als een man dat niet kan, kan hij bidden en vragen aan God of Hij zijn ogen met ogenzalf wil zalven om rein te blijven en te zien wat God ziet in die vrouw of meisje. Zoals Job dat ook vroeg aan God. Lachende smiley

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 00:52
 
JILL658 schreef:
Sorrij hoor Chat, maar nu leg je de verkeerde gedachten van de mannen bij de vrouwen neer. Geschokte, onthutste smiley
Als ik het omdraai en bijv zegt een meisje in een korte rok fiets langs de weg. En een man ziet dat en krijgt verkeerde gedachtens en verkracht dit meisje dan heeft het meisje dat gedaan, Want zij heeft hem verleid met haar kleren. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Ik denk dat mannen net zo goed rein van gedachten moeten zijn, even als vrouwen, Chat.
Als een man dat niet kan, kan hij bidden en vragen aan God of Hij zijn ogen met ogenzalf wil zalven om rein te blijven en te zien wat God ziet in die vrouw of meisje. Zoals Job dat ook vroeg aan God. Lachende smiley

Shaloom Jill

Klip en klaar, Jill Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 01:10
 
Dat een vrouw luchtig gekleed gaat mag nooit en reden zijn voor de man om dat als uitdaging/uitdagend te zien.
Dat zegt meer over de denkwijze van die man, dan over de vrouw.
Met die denkwijze bedoel ik, de vrouw als lustobjekt zien, en niet als zuster in een gemeente.

Ik draai het even om.
Er zijn vrouwen die mannen in pak aantrekkelijk vinden.
Of mannen die een te strak shirtje aan hebben waarin zijn gespierde lijf mooi aftekent.
Kom je daarvoor naar de kerk??
Kijk je daarnaar als je in de kerkbanken zit??

Sorry hoor, maar als je als man afgeleid wordt door de kleding van en vrouw in een kerkdienst, dan zegt dat wel wat over jezelf als man denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 01:21
 
WILMA729 schreef:
Dat een vrouw luchtig gekleed gaat mag nooit en reden zijn voor de man om dat als uitdaging/uitdagend te zien.
Dat zegt meer over de denkwijze van die man, dan over de vrouw.
Met die denkwijze bedoel ik, de vrouw als lustobjekt zien, en niet als zuster in een gemeente.

Ik draai het even om.
Er zijn vrouwen die mannen in pak aantrekkelijk vinden.
Of mannen die een te strak shirtje aan hebben waarin zijn gespierde lijf mooi aftekent.
Kom je daarvoor naar de kerk??
Kijk je daarnaar als je in de kerkbanken zit??

Sorry hoor, maar als je als man afgeleid wordt door de kleding van en vrouw in een kerkdienst, dan zegt dat wel wat over jezelf als man denk ik.

Ach...als broeders en zusters van elkaar, heb je nu eenmaal ook met de ander te maken....en ik kan me best wel voorstellen, als een vrouw erg...ehhh vrouwelijk gekleed is...biijv. behoorlijk decolleté en korte rokjes en sensueel gekleed dus, dat je het bepaald niet makkelijk maakt voor die arme mannen, die dat schoons voor zich uit geetaleerd krijgen.

Je kunt wat mij betreft toch echt wel het e.e.a. in gang zetten bij een man...... en dat doe je de ander dan dus ook aan.

Ik geloof dat het liefdevoller is, dat je daar als vrouw in een kerk rekening mee houdt.

Doe het elkaar niet aan. De ene broeder is de andere niet, de één is nu wat dat betreft zwakker dan de ander.

Kleedt je gewoon decent in een kerk...lijkt me veeeeeel verstandiger. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 09:00
 
SOLAFIDE630 schreef:
Je kunt wat mij betreft toch echt wel het e.e.a. in gang zetten bij een man...... en dat doe je de ander dan dus ook aan.

Ik geloof dat het liefdevoller is, dat je daar als vrouw in een kerk rekening mee houdt.

Kleedt je gewoon decent in een kerk...lijkt me veeeeeel verstandiger. Knipoog smiley

Wat dit betreft ben ik het helemaal met je eens, Solafide!
Overigens vind ik ook dat een man niet met zijn kleding de aandacht van vrouwen moet trekken.
Ik ben een keer in een net pak naar de kerk gegaan.... nou dat heb ik geweten! In het kleine kerkgebouw gonsde het want mijn pak had de aandacht van de vrouwen getrokken.....

Mede daardoor trek ik, als het even kan, nooit een pak aan voor de kerkdienst. Het lijkt mij dat kerkgangers in de kerkdienst komen voor het Woord en niet om uit te stralen: "kijk eens hoe aantrekkelijk IK ben!"


Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 12 maart 2010, 09:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 09:29
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ach...als broeders en zusters van elkaar, heb je nu eenmaal ook met de ander te maken....en ik kan me best wel voorstellen, als een vrouw erg...ehhh vrouwelijk gekleed is...biijv. behoorlijk decolleté en korte rokjes en sensueel gekleed dus, dat je het bepaald niet makkelijk maakt voor die arme mannen, die dat schoons voor zich uit geetaleerd krijgen.

Je kunt wat mij betreft toch echt wel het e.e.a. in gang zetten bij een man...... en dat doe je de ander dan dus ook aan.

Ik geloof dat het liefdevoller is, dat je daar als vrouw in een kerk rekening mee houdt.

Doe het elkaar niet aan. De ene broeder is de andere niet, de één is nu wat dat betreft zwakker dan de ander.

Kleedt je gewoon decent in een kerk...lijkt me veeeeeel verstandiger. Knipoog smiley

Toen ik veertien was, was ik hevig verliefd op een meisje bij ons in de kerk. Onder het bidden, door mijn wimpers, keek ik dan naar haar. In mijn kerk droegen meisjes geen hoedjes, maar het had voor mijn gevoel echt niet uitgemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat God er liefdevol om kon glimlachen. Later gaf Hij zijn zegen zelfs...

Enneeeeeh Sola, denk je dat alleen die arme mannen soms wat zwak zijn? Je weet wel beter Knipoog smiley

Menselijke gevoelens laten zich niet helemaal uitschakelen, ga er wijs en vooral zonder schuldgevoelens mee om in de kerk, concentreer je weer op het doel waarvoor je gekomen bent en het is allemaal niet zo'n probleem.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 12 maart 2010, 10:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:27
 
Je hebt gelijk, Sola.

Mij zal je niet met mini-rokje zien en de kerk. Al die mannen die dan afgeleid worden. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, ze dat aan te doen. Clown smiley
Misschien is een burka toch niet zo'n gek idee.
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILMA729
op vrijdag 12 maart 2010, 11:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:42
 
Wat mij opvalt is dat er in de hele bijbel gesproken word dat de vrouw zich kuis behoort te gedragen.
waar zijn de regels over mannenkleding en hoofddeksels?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 12:09
 
ARJAN007 schreef:
Wat dit betreft ben ik het helemaal met je eens, Solafide!


Mede daardoor trek ik, als het even kan, nooit een pak aan voor de kerkdienst. Het lijkt mij dat kerkgangers in de kerkdienst komen voor het Woord en niet om uit te stralen: "kijk eens hoe aantrekkelijk IK ben!"

Arjan , als je de Vader in je hebt, straal je vanzelf. Lachende smiley
Dan maakt kleiding geen verschil, je straalt van binnen uit Lachende smiley met blinkend witte tanden

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 12:48
 
WILMA729 schreef:
Je hebt gelijk, Sola.

Mij zal je niet met mini-rokje zien en de kerk. Al die mannen die dan afgeleid worden. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, ze dat aan te doen. Clown smiley
Misschien is een burka toch niet zo'n gek idee.
Knipoog smiley

tjoh, wilma; ik had nu toch echt verwacht dat je al heupwiegend, op naald-hakjes, al tikke-takkend de kerk door zou gaan,
beetje knipperend met je oogjes naar links en naar rechts, een vriendelijke smile naar iedereen die je tegenkomt,
en nee, natuurlijk verwachtte ik geen ienie minie rokje van je.....
zonder lukt je dat ook wel.......... Knipoog smiley

weet je; ik denk dat God echt wel weet hoe Hij de mens geschapen heeft;
inclusief hormonen.
en als een man t verschil niet meer zou zien tussen aantrekkelijk en minder aantrekkelijk, zou er dan niet iets gigantisch mis met hem zijn??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:38
 
WILMA729 schreef:
Je hebt gelijk, Sola.

Mij zal je niet met mini-rokje zien en de kerk. Al die mannen die dan afgeleid worden. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, ze dat aan te doen. Clown smiley
Misschien is een burka toch niet zo'n gek idee.
Knipoog smiley

Het is een idee....... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:40
 
ARJAN007 schreef:
Wat dit betreft ben ik het helemaal met je eens, Solafide!
Overigens vind ik ook dat een man niet met zijn kleding de aandacht van vrouwen moet trekken.
Ik ben een keer in een net pak naar de kerk gegaan.... nou dat heb ik geweten! In het kleine kerkgebouw gonsde het want mijn pak had de aandacht van de vrouwen getrokken.....

Mede daardoor trek ik, als het even kan, nooit een pak aan voor de kerkdienst. Het lijkt mij dat kerkgangers in de kerkdienst komen voor het Woord en niet om uit te stralen: "kijk eens hoe aantrekkelijk IK ben!"

Ik ben het ook wat dit betreft helemaal met je eens Arjan.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:50
 
THOMAS968 schreef:
Toen ik veertien was, was ik hevig verliefd op een meisje bij ons in de kerk. Onder het bidden, door mijn wimpers, keek ik dan naar haar. In mijn kerk droegen meisjes geen hoedjes, maar het had voor mijn gevoel echt niet uitgemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat God er liefdevol om kon glimlachen. Later gaf Hij zijn zegen zelfs...

Enneeeeeh Sola, denk je dat alleen die arme mannen soms wat zwak zijn? Je weet wel beter Knipoog smiley

Menselijke gevoelens laten zich niet helemaal uitschakelen, ga er wijs en vooral zonder schuldgevoelens mee om in de kerk, concentreer je weer op het doel waarvoor je gekomen bent en het is allemaal niet zo'n probleem.

Thomas

Wat je zegt Thomas...menselijke gevoelens laten zich niet helemaal uitschakelen...dussss......ga zo gekleed, dat je geen bombardement aan gevoelens of gedachten-fantasieen-interesse of wat dies meer zij kunt stimuleren bij een ander.....

En....misschien zijn bepaalde vrouwen of mannen juist dan wel geinteresseerd, wanneer iemand er juist zeer decent uitziet........wie zou het zeggen, waardoor iemands interesse voor een persoon gewekt wordt....charme bijv. kun je nu eenmaal niet verhelen met kleding lijkt me... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:53
 
HANNAH810 schreef:
tjoh, wilma; ik had nu toch echt verwacht dat je al heupwiegend, op naald-hakjes, al tikke-takkend de kerk door zou gaan,
beetje knipperend met je oogjes naar links en naar rechts, een vriendelijke smile naar iedereen die je tegenkomt,
en nee, natuurlijk verwachtte ik geen ienie minie rokje van je.....
zonder lukt je dat ook wel.......... Knipoog smiley

weet je; ik denk dat God echt wel weet hoe Hij de mens geschapen heeft;
inclusief hormonen.
en als een man t verschil niet meer zou zien tussen aantrekkelijk en minder aantrekkelijk, zou er dan niet iets gigantisch mis met hem zijn?
?

Wat bedoel je hiermee Hannah....daar gaat het m.i. n.l. niet over hier.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 15:27
 
SOLAFIDE630 schreef:
Wat bedoel je hiermee Hannah....daar gaat het m.i. n.l. niet over hier.... Knipoog smiley

precies wat je in je reactie naar thomas aangeeft; mannen zien vrouwen
en vrouwen zien mannen.
of je nu een aantrekkelijk gekleed persoontje bent of niet...toch?
that simple.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 18:17
 
MARISKA601 schreef:
Wat mij opvalt is dat er in de hele bijbel gesproken word dat de vrouw zich kuis behoort te gedragen.
waar zijn de regels over mannenkleding en hoofddeksels?

Goede vraag. Volgens mij staat er alleen beschreven hoe de hogepriesters gekleed hoorden te gaan en wellicht de priesters en levieten. Sommige mannen moesten zelfs lang haar houden, o.a. Simson (Nazireeërs) en mochten dit beslist niet af laten knippen of scheren.

Eh... ik denk dat veel kledingvoorschriften voor vrouwen door heel de geschiedenis heen voort komen uit patriarchale verhoudingen. Plus het feit dat vrouwen zich graag mooi willen maken, wellicht. Smiley die vol vragen zit

En verder, de mannen kennende, moest de vrouw zich ingetogen kleden om vreemde mannen het hoofd niet op hol te brengen. Maar ja, dat is de verantwoordelijkheid omdraaien, in zekere zin. Lachende smiley
Vrouwen werden vaak door de geschiedenis heen beschouwd als te verleidelijk, als wezens die beschermd moesten worden tegen mannelijke blikken en begeerten. Het zwakke geslacht, om het zo te zeggen.
Zwak, omdat ze mogelijk ook niet tegen de verleiding bestand zouden zijn. En waar dat weer op berust, houd ik hier verder maar onbesproken.... Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
IMRE695
op vrijdag 12 maart 2010, 18:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 19:00
 
[
Arjan:
Ik ben een keer in een net pak naar de kerk gegaan.... nou dat heb ik geweten! In het kleine kerkgebouw gonsde het want mijn pak had de aandacht van de vrouwen getrokken.....


Kijk, ik schreef dat mijn vader altijd in pak naar de kerk ging en nu weet ik pas waarom!!Knipoog smiley

Thomas, die zijn vader ineens in een ander licht ziet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 21:30
 
HANNAH810 schreef:
precies wat je in je reactie naar thomas aangeeft; mannen zien vrouwen
en vrouwen zien mannen.
of je nu een aantrekkelijk gekleed persoontje bent of niet...toch?
that simple.

ja......maar sommige mannen, zien mannen en sommige vrouwen...zien vrouwen. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 22:19
 
SOLAFIDE630 schreef:
ja......maar sommige mannen, zien mannen en sommige vrouwen...zien vrouwen. Clown smiley

haha das waar; maar daar heb ik gelukkig geen last van.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 22:56
 
HANNAH810 schreef:
haha das waar; maar daar heb ik gelukkig geen last van.........


mij is t wel gebeurd dat een vrouw mij zag......


maar niet in de kerk........ Clown smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 13 maart 2010, 00:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4