ChristianMatch
 


Forum

Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 20:50
 
CLAUDIA469 schreef:
Moest wel lachen toen ik de reactie las over ontblootte navels.
De eerste keer dat ik in de vrij evangelische kerk kwam had ik me heel netjes aangekleed maar het bleek dat mn topje onder mn blouse iets minder strak was dan ik had gedacht en was de inkijk redelijk groot.
Wat ben ik blij dat ze me er niet over hebben aangesproken en me hebben aanvaard met mn rare kleding!
Want voorheen ging ik niet naar de kerk, was ik best boos op God en nu...........ik ben blij dat God in mn leven is.
En dat was niet zo geweest als ik aan de deur was aangesproken.......

En dat laat zien hoe fundamenteel fout het was toen men Wilma tegenhield in een wat behoudende kerk. Als je was geweigerd, was je misschien wel boos op God gebleven.

Thomas, die liefde en begrip beter vindt dan wetticisme.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 12:36
 
.............Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:42

Wat mij opvalt is dat er in de hele bijbel gesproken word dat de vrouw zich kuis behoort te gedragen.
waar zijn de regels over mannenkleding en hoofddeksels?

Ik ben poosje geleden naar de kerk gegaan in andere woonplaats, voor het eerst wel in dezelfe kerkverband waar mijn vriendin behoort.

In mijn omgeving zijn voor de vrouwen verplicht hoofddeksels te dragen en bij haar kerk is niet noodzakelijk. Ik raak echter in de war.

Heeft de kerk eigen regels? Dat geloof ik niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 14:42
 
HERMAN388 schreef:
.............Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:42

Wat mij opvalt is dat er in de hele bijbel gesproken word dat de vrouw zich kuis behoort te gedragen.
waar zijn de regels over mannenkleding en hoofddeksels?

Ik ben poosje geleden naar de kerk gegaan in andere woonplaats, voor het eerst wel in dezelfe kerkverband waar mijn vriendin behoort.

In mijn omgeving zijn voor de vrouwen verplicht hoofddeksels te dragen en bij haar kerk is niet noodzakelijk. Ik raak echter in de war.

Heeft de kerk eigen regels? Dat geloof ik niet




Ik denk dat juist heel veel kerken wél hun eigen regels en wetjes hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:26
 
Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit soort dingen lees (over hoedjes enzo wel / niet in de kerk).

Vreselijk wat een wettisch gebeuren word het dan.
Wordt iemand zonder hoofddeksel dan raar aangekeken?

Ik denk maar zo: De Heer ziet het hart aan!

En iemand die denkt iets aan het werk van Jezus te kunnen toevoegen door een hoedje te dragen, die moet dan maar de gehele wet houden....

Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij".....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:32
 
VISSER278 schreef:
Ik denk dat juist heel veel kerken wél hun eigen regels en wetjes hebben.

Je mag de internet niet gebruiken, dat is duivels zei de ene kerk en andere kerk dat mag wel maar wel met mate.
Weer andere kerk zegt maar niet op zondag internetten en aansluiten met kliksafe.
Nou ja, waarom zijn de kerken gescheurd? Er zijn geen volmaakte kerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:40
 
ROADY641 schreef:
Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit soort dingen lees (over hoedjes enzo wel / niet in de kerk).

Vreselijk wat een wettisch gebeuren word het dan.
Wordt iemand zonder hoofddeksel dan raar aangekeken?

Ik denk maar zo: De Heer ziet het hart aan!

En iemand die denkt iets aan het werk van Jezus te kunnen toevoegen door een hoedje te dragen, die moet dan maar de gehele wet houden....

Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij".....


Ik kan me je kriebel wel voorstellen maar aan de andere kant kom ik toch weer even terug bij het christelijk gedrag. Veel mensen hebben hun eigen christelijk gedrag en vinden HUN waarheid, DE WAARHEID........
Dat is nu eenmaal zo en dat mag een ieder weten......
Voor mij houdt dat eigenlijk ook in dat als mensen denken dat geloof van het dragen van een hoed afhangt dat ik dat prima vind, moeten ze vooral doen.....Het is niet mijn keuze, dat weer wel.......
Maar is het ook geen christelijk gedrag om eens toleranter naar de ander te kijken? Met name op geloofsgebied? Wij (ook ik) hebben allemaal van die meningen als mensen anders geloven dan dat jezelf doet.....lees het forum maar na.......waarom moeten we eigenlijk ons geloof en onze mening bijna dwingend aan de ander over brengen? Laten we elkaar respecteren in wat we geloven en waar we voor staan......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik kan me je kriebel wel voorstellen maar aan de andere kant kom ik toch weer even terug bij het christelijk gedrag. Veel mensen hebben hun eigen christelijk gedrag en vinden HUN waarheid, DE WAARHEID........
Dat is nu eenmaal zo en dat mag een ieder weten......
Voor mij houdt dat eigenlijk ook in dat als mensen denken dat geloof van het dragen van een hoed afhangt dat ik dat prima vind, moeten ze vooral doen.....Het is niet mijn keuze, dat weer wel.......
Maar is het ook geen christelijk gedrag om eens toleranter naar de ander te kijken? Met name op geloofsgebied? Wij (ook ik) hebben allemaal van die meningen als mensen anders geloven dan dat jezelf doet.....lees het forum maar na.......waarom moeten we eigenlijk ons geloof en onze mening bijna dwingend aan de ander over brengen? Laten we elkaar respecteren in wat we geloven en waar we voor staan......

Als je de ander liefhebt, dan zit je goed...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:54
 
ROADY641 schreef:
Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit soort dingen lees (over hoedjes enzo wel / niet in de kerk).

Vreselijk wat een wettisch gebeuren word het dan.
Wordt iemand zonder hoofddeksel dan raar aangekeken?

Ik denk maar zo: De Heer ziet het hart aan!

En iemand die denkt iets aan het werk van Jezus te kunnen toevoegen door een hoedje te dragen, die moet dan maar de gehele wet houden....

Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij".....
Ik denk dat het probleem meer op een ander vlak ligt. Hoe kan het dat de ene kerk het wel verplicht en bij een andere kerk, die wel bij dezelfde denominatie is, het niet zo is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 19:58
 
ROADY641 schreef:
Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit soort dingen lees (over hoedjes enzo wel / niet in de kerk).

Vreselijk wat een wettisch gebeuren word het dan.
Wordt iemand zonder hoofddeksel dan raar aangekeken?

Ik denk maar zo: De Heer ziet het hart aan!

En iemand die denkt iets aan het werk van Jezus te kunnen toevoegen door een hoedje te dragen, die moet dan maar de gehele wet houden....

Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij".....



ach, denk maar zo... tis overal wel wat Knipoog smiley

inderdaad word je als vrouw zonder hoofdbedekking raar aangekeken in sommige kerken, maar heb je weleens in een charismatische gemeente vooraan gestaan met je handen in je zakken terwijl iedereen tijdens een aanbidding met de handen omhoog staat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:04
 
PIETER649 schreef:
maar heb je weleens in een charismatische gemeente vooraan gestaan met je handen in je zakken terwijl iedereen tijdens een aanbidding met de handen omhoog staat?

Altijd Coole smiley met zonnebril
Alleen niet met mijn handen in mijn zakken, dat gaat net te ver Knipoog smiley

Je hebt inderdaad gelijk, het is allemaal buitenkant.
De een voelt zich beter thuis in een conventionele kerk en andere meer in de charismatische richting.

Het gaat om de relatie met God en niet om de uiterlijke tradities.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:28
 
V

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 27 juli 2011, 21:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:31
 
CHRISTEN307 schreef:
Van deze hele discussie heb ik geen hoge hoed op...


Hoeft niet ook. Zo'n hoge hoed wordt alleen bij speciale gelegenheden gedragen.
De één vind het wel interessant hier te reageren , de ander niet.
Lekker ieder in zijn/ haar waarde laten , Christen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:58
 
bBij hoeden voor dames moet ik altijd denken aan prinsjesdag.
de dag van de hoeden parade.

Je zal maar achter iemand zitten die een ufo op heeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:19
 
PIETER649 schreef:
ach, denk maar zo... tis overal wel wat Knipoog smiley

inderdaad word je als vrouw zonder hoofdbedekking raar aangekeken in sommige kerken, maar heb je weleens in een charismatische gemeente vooraan gestaan met je handen in je zakken terwijl iedereen tijdens een aanbidding met de handen omhoog staat?

Ik vind zelf dat het allemaal geen klap uit zou moeten maken of je nu wel of niet met je handen hoog geheven staat of dat niet doet, of je nou wel hoofdbedekking draagt (al vraag ik mij wel af of ze die tekst in de context lezen) of niet...
In die zin zou er wat meer respect moeten zijn voor de ander...

Het is te gek voor woorden als iemand raar aangekeken wordt omdat bijv. iemand uit de evangelische gemeente in een reformatorische kerk met zijn handen opgeheven staat, of als een reformatorische een evangelische kerk binnenkomt en daar raar aangekeken zou worden omdat die niet met de handen opgeheven staat, wat telt is of je een (levende) relatie hebt met de Here God (/Jezus)... dát is hetgeen wat van belang is... !!


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 27 juli 2011, 00:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4