ChristianMatch
 


Forum

Hokjes
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:28
 
ELOY025 schreef:
Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.

Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURENS814





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:31
 
CHATULIEM619 schreef:
In veel profielen lees ik, ïk ben christen, maar ik denk niet in hokjes. Eigenlijk vind ik dat heel negatief. Wat is erop tegen om te zeggen: ik hoor bij een bepaalde kerk. Bovendien geeft het ook verkeerde info aan de ander, want iedereen heeft een bepaalde kerkelijke achtergrond. En die is vaak gevormd door opvoeding, theologie, ervaringen en kijk op de mens.
Voor mij betekent iemand die niet in hokjes denkt, iemand die zich niet ergens aan wil toewijden en het is voor mij een belangrijk criterium om met zo'n persoon niet verder te willen gaan.
Als je nu al niet weet waar je voor staat in je geloof, dan heb ik geen hoop dat dat in de toekomst wel zo zou zijn.
Die hokjes zijn belangrijk. Ze staan nl. voor je geloofsbeleving.

En daarom kiezen die mensen waarschijnlijk ook precies de optie 'ik denk niet in hokjes'. Een zeer goede categorie toch?
Want wie wil nu naar een kerk waar allerlei betweterige lieden rondlopen die het negatief vinden dat mensen graag voor zichzelf willen denken?


Laatst aangepast door
LAURENS814
op dinsdag 27 april 2010, 21:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:35
 
RENSKE067 schreef:
Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht.
Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht .
En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt .
Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.


volgens mij staat er hoekje en niet hokje Knipoog smiley

Dat klopt idd. Renske...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:45
 
RENSKE067 schreef:
Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht.
Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht .
En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt .
Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.


volgens mij staat er hoekje en niet hokje Knipoog smiley

In de ban van CM en dan ook nog in een hokje, tsjonge Mar, ik wens je veel sterkte...


Laatst aangepast door
NISHA834
op dinsdag 27 april 2010, 21:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:52
 
LAURENS814 schreef:
En daarom kiezen die mensen waarschijnlijk ook precies de optie 'ik denk niet in hokjes'. Een zeer goede categorie toch?
Want wie wil nu naar een kerk waar allerlei betweterige lieden rondlopen die het negatief vinden dat mensen graag voor zichzelf willen denken?

Nu zit je zelf in een hokje, als je niet naar een kerk wilt met betweterige lieden...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 00:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Chatuliem,

Ik lees met enige verbazing je stukje. Meen je dit nu echt?
Jij denkt in een bepaald hokje en dat is voor jou prettig, duidelijk en overzichtelijk. Is ook helemaal niets mis mee.
Maar ik denk breder en dus niet in hokjes. Ik ben geinteresseerd wat andere mensen vinden en geloven en denk dat je ook altijd kritisch moet kijken naar wat je gelooft en hoe je daar instaat. Meekijken in andere "hokjes" kan je daarom ook inzicht geven hoe anderen hun geloof beleven. Ik ga ook niet iedere zondag naar de kerk, zit op zondag ook wel gezellig op een terrasje maar wil dat zeggen dat ik een slechtere christen ben dan jij bent?
Ik hou zelf niet van evangeliediensten omdat ze mij te onrustig zijn, ik hou meer van de stilte.....Maar ik veroordeel het niet, heb ik ook absoluut geen reden toe en kom er ook wel eens bij sociale verplichtingen....
Ga ook heerlijk naar yoga en geniet er zelfs van! Maar ben ik een slechtere christen dan jij bent?
Probeer ook eens over de grenzen van je eigen kerk te kijken zonder te oordelen.........

Willemijn

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf


Laatst aangepast door
RIK120
op woensdag 28 april 2010, 00:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY025





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 10:34
 
NISHA834 schreef:
Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...

Ik vind dat je dit hier wel erg absoluut neerzet, alsof je de waarheid in pacht hebt.
Maak je om mij maar geen zorgen, God weet al 44jaar wat er in mijn hart is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 10:40
 
ELOY025 schreef:
Ik vind dat je dit hier wel erg absoluut neerzet, alsof je de waarheid in pacht hebt.
Maak je om mij maar geen zorgen, God weet al 44jaar wat er in mijn hart is.



Er denken wel meer mensen dat ze de waarheid in pacht hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 12:51
 
ELOY025 schreef:
Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.

nisha schreef;
Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...

en als God een leven ziet waar de vruchten van de Heilige Geest zichtbaar in zijn, nisha?
Hij zegt immers ook dat je geloof zichtbaar wordt uit je werken.
niet iedereen antwoordt "dogmatisch verantwoord" he?
maar dat hoeft nog niet te betekenen, dat iemand dan de Heere Jezus niet kent....
enne......je mag Hem al leren kennen in dit leven......kleine nuancering.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:42
 
MARISKA601 schreef:
Er denken wel meer mensen dat ze de waarheid in pacht hebben.

Nee hoor maris, dat denk ik niet, want de Waarheid komt uit God. Het enige wat ik van jou vraag is: respect.
Wat ik schrijf is mijn eigen beleving en bevinding...mag jij ook doen...

Als je persoonlijk wilt worden, stuur me dan evn een mailtje...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:44
 
ELOY025 schreef:
Ik vind dat je dit hier wel erg absoluut neerzet, alsof je de waarheid in pacht hebt.
Maak je om mij maar geen zorgen, God weet al 44jaar wat er in mijn hart is.

Sorry Eloy, zo had ik dat niet bedoeld...er zijn maar twee wegen..., daarom zet ik het misschien wat scherp neer... ik laat de Waarheid bij God liggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:49
 
HANNAH810 schreef:
ELOY025 schreef:
Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.

nisha schreef;
Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...

en als God een leven ziet waar de vruchten van de Heilige Geest zichtbaar in zijn, nisha?
Hij zegt immers ook dat je geloof zichtbaar wordt uit je werken.
niet iedereen antwoordt "dogmatisch verantwoord" he?
maar dat hoeft nog niet te betekenen, dat iemand dan de Heere Jezus niet kent....
enne......je mag Hem al leren kennen in dit leven......kleine nuancering.... Knipoog smiley

We denken allebei hetzelfde Hannah... Ik hoop dat ik je nu goed lees. Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom...
Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?

Inderdaad mag je Hem hier al leren kennen in dit leven. Hij openbaart Zich aan ons. Maar echt recht leren kennen bedoel ik hier. Zodat je bereidt bent Hem straks te ontmoeten. En daarvoor is meer nodig dan een goed leven....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:58
 
NISHA834 schreef:
Maar echt recht leren kennen bedoel ik hier. Zodat je bereidt bent Hem straks te ontmoeten. En daarvoor is meer nodig dan een goed leven....[/color]

Kom nu er maar eens met datgene dat de Heer zelf zegt over RECHT.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:27
 
MAR907 schreef:
Kom nu er maar eens met datgene dat de Heer zelf zegt over RECHT.

de Heer? Je richt je tot mij in deze reactie, dus mag ik zeggen dat ik Zijn Naam met 5 letters schrijf: Heere...

Het recht kan op verschillende manieren uitgelegd worden. Het ligt eraan in welke tekst God Zich uitspreekt.

De Heere recht leren kennen, bedoel ik mee in Zijn waarheid, zoals Hij Zich openbaart in Zijn Woord, in heerlijkheid, rechtvaardigheid...etc...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:47
 
NISHA834 schreef:
de Heer? Je richt je tot mij in deze reactie, dus mag ik zeggen dat ik Zijn Naam met 5 letters schrijf: Heere...

Het recht kan op verschillende manieren uitgelegd worden. Het ligt eraan in welke tekst God Zich uitspreekt.

De Heere recht leren kennen, bedoel ik mee in Zijn waarheid, zoals Hij Zich openbaart in Zijn Woord, in heerlijkheid, rechtvaardigheid...etc...


Het klopt niet dat ik mij tot jou richt maar tot de Heere (de Messias).
Waar spreekt Hij over "RECHT"?


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 28 april 2010, 17:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:13
 
MAR907 schreef:
Het klopt niet dat ik mij tot jou richt maar tot de Heere (de Messias).
Waar spreekt Hij over "RECHT"?


een andere omschrijving van "recht leren kennen" is om de Heere God "te leren kennen zoals Hij werkelijk is"
recht leren kennen is een "bevindelijk gereformeerde" term, die in reformatorische gemeenten wel vaker gebruikt wordt, mar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:20
 
NISHA834 schreef:
Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...

Of een goed leven niet genoeg is valt te betwijfelen. Het gaat tenslotte juist om het vruchtdragen. Ik vind de woorden uit Romeinen 2 daarin altijd heel interessant:
Quote:
Welnu, wanneer de heidenen, die de Wet niet bezitten, natuurlijkerwijze de voorschriften der Wet onderhouden, dan zijn ze zonder de Wet zichzelf tot wet. Ze tonen dan, dat de voorschriften der Wet in hun hart staan geschreven, en hun geweten legt dezelfde getuigenis af; zo ook hun gedachten, die beurtelings hen zullen aanklagen of vrijpleiten op de Dag, dat God de verborgen daden der mensen door Christus Jesus zal oordelen, naar mijn Evangelie.
Bron: Romeinen 2:14-16, Petrus Canisiusvertaling

Schijnbaar kun je God al kennen zonder je het bewust te zijn. God heeft Zijn Woord in de harten van alle mensen willen neerzetten. Zodoende zegt Hij elders ook:
Quote:
Zie, Ik sta aan de deur en klop; wanneer iemand luistert naar mijn stem en de deur zal ontsluiten, dan zal Ik bij hem binnenkomen, de maaltijd met hem houden, en hij met Mij.
Bron: Openbaring 3:20, Petrus Canisiusvertaling
God is op zoek naar iedereen!


Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 28 april 2010, 20:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:27
 
HANNAH810 schreef:
een andere omschrijving van "recht leren kennen" is om de Heere God "te leren kennen zoals Hij werkelijk is"
recht leren kennen is een "bevindelijk gereformeerde" term, die in reformatorische gemeenten wel vaker gebruikt wordt, mar.


Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:52
 
HANNAH810 schreef:
een andere omschrijving van "recht leren kennen" is om de Heere God "te leren kennen zoals Hij werkelijk is"
recht leren kennen is een "bevindelijk gereformeerde" term, die in reformatorische gemeenten wel vaker gebruikt wordt, mar.


Daar weet ik ik niks van Hannah.
Zoals het bij mij overkomt is het zoiets, om weer onder de wet van........ gesteld te worden zoals bij de fatrizeers en saduseers. Een menselijk aspect waar God en Zijn Zoon het niet over heeft. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:07
 
[quote=HENK710

Schijnbaar kun je God al kennen zonder je het bewust te zijn. God heeft Zijn Woord in de harten van alle mensen willen neerzetten. Zodoende zegt Hij elders ook:
[/quote]

Eerlijk gezegd valt het me op dat je vaker deze tekst op een verkeerde manier gebruikt. Daarom wil ik je erop attenderen wat er feitelijk staat. Er staat nl. niet dat ze God kennen, maar dat ze Gods wet kennen en dat ze daarop beoordeeld kunnen worden. In dit gedeelte gaat het om oordeel van God niet om het kennen van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:12
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd valt het me op dat je vaker deze tekst op een verkeerde manier gebruikt. Daarom wil ik je erop attenderen wat er feitelijk staat. Er staat nl. niet dat ze God kennen, maar dat ze Gods wet kennen en dat ze daarop beoordeeld kunnen worden. In dit gedeelte gaat het om oordeel van God niet om het kennen van God.




Door Gods wet te kennen, weten ze wie God is.
En hebben ze God leren kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd valt het me op dat je vaker deze tekst op een verkeerde manier gebruikt. Daarom wil ik je erop attenderen wat er feitelijk staat. Er staat nl. niet dat ze God kennen, maar dat ze Gods wet kennen en dat ze daarop beoordeeld kunnen worden. In dit gedeelte gaat het om oordeel van God niet om het kennen van God.

God ken je ook door Zijn leefregels die in ons hart geschreven staan. Dat is wat in de tekst gezegd wordt. En het oordeel van God is zeker wel gerelateerd aan het kennen van God. God kennen betekent weten hoe je Hem in je leven toe kunt laten en hoe je Zijn vruchten kunt dragen in dit leven. En dat is waar God ons op zal 'afrekenen'...immers "aan de vrucht herkent men de boom" en we zijn allen geënt op Zijn stam als we Hem aannemen in ons leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:17
 
HENK710 schreef:
God ken je ook door Zijn leefregels die in ons hart geschreven staan. Dat is wat in de tekst gezegd wordt. En het oordeel van God is zeker wel gerelateerd aan het kennen van God. God kennen betekent weten hoe je Hem in je leven toe kunt laten en hoe je Zijn vruchten kunt dragen in dit leven. En dat is waar God ons op zal 'afrekenen'...immers "aan de vrucht herkent men de boom" en we zijn allen geënt op Zijn stam als we Hem aannemen in ons leven.
Henk, ik begrijp niet goed waarom je nu niet gewoon zegt, he, daar heb ik overheen gelezen. Nu probeer je je er weer uit te draaien en dat vind ik jammer. Er is een verschil tussen het kennen van God en het kennen van Gods wet. En daar wou ik je op attenderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Henk, ik begrijp niet goed waarom je nu niet gewoon zegt, he, daar heb ik overheen gelezen. Nu probeer je je er weer uit te draaien en dat vind ik jammer. Er is een verschil tussen het kennen van God en het kennen van Gods wet. En daar wou ik je op attenderen.

Ik heb nergens overheen gelezen. God kennen kun je ondermeer via de wet. Dat is wat in die tekst duidelijk wordt gemaakt. Dus Chatuliem, ik begrijp niet goed waarom je niet gewoon zegt, he, daar heb ik overheen gelezen. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:25
 
Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom...
Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?




dat kun je in de bijbel vinden in galaten 5 vers 22;
(en in efeze 5 vers 9)
de vrucht van de Geest is;
- blijdschap
- vrede
- lankmoedigheid/geduld
- goedertierenheid/het goede zoekend
- goedheid
- geloof
- zachtmoedigheid
- matigheid

je kunt het ook eens nakijken in de brieven van Johannes, nisha....
daar staan enorm veel kenmerken op rij;
1 JOH 1;
- indien we in het Licht wandelen zo hebben wij gemeenschap met elkaar.
- belijden wij dat wij zonden hebben.

1 JOH 2
- hieraan kennen wij dat wij Hem gekent hebben, zo wij zijn geboden bewaren.
- zo wie Zijn woord bewaart, in die is de liefde Gods volmaakt geworden hieraan kennen wij (weten wij zeker), dat wij in Hem zijn!
- die in het licht is, heeft zijn broeder lief en geen ergernis is in hem...(oeps, ik heb het er echt niet om gedaan!! wie de schoen past......)
- wie deze wereld liefheeft, de liefde van de Vader is niet in hem, want deze wereld gaat voorbij
- als je weet dat HIj rechtvaardig is, dan weet je dat een ieder die rechtvaardig doet, uit Hem geboren is.

1 JOH 3
- die de zonde doet, heeft Hem niet gekent...
- die de rechtvaardigheid doet is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is.
- die uit God geboren is, zondigt niet; hij kan niet zondigen want hij is uit God geboren
- die de rechtvaardigheid niet doet is niet uit God geboren, en die zijn broeder niet liefheeft.
- wij weten dat wij van de dood overgegaan zijn in het leven, omdat wij de broeders liefheben. die zijn broeder niet liefheeft blijft in de dood.
- zo wie het goed in de wereld heeft, en ziet zijn broeder gebrek lijden, en sluit zijn hart toe voor hem, hoe blijft de liefde van God in hem?
- laat ons niet liefhebben met de tong, maar met daad en waarheid, hierdoor zullen wij onze harten verzekeren voor Hem
- hieraan weten wij, dat ;Hij in ons blijft, namelijk uit de Geest die Hij ons gegeven heeft.

1 JOH 4
- een ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God (dat stelt God zelf dus vast; ruim he nisha? Knipoog smiley )
- indien we elkaar liefhebben, zo (ver)blijft God in ons, en de liefde van God is in hem volmaakt
- hieraan kennen wij dat wij in Hem bljven en Hij in ons, omdat Hij ons van Zijn Geest gegeven heeft. en wij getuigen dat de Vader Zijn Zoon gezonden heeft tot een zaligmaker der wereld.
- zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de zoon van God is, God blijft in hem en hij in God
- indien iemand zegt; ik heb God lief en haat zijn broeder die is een leugenaar
- een ieder die gelooft dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren
- al wat uit God geboren is, overwint de wereld (door het geloof)
- wij weten dat een ieder die uit God geboren is, niet zondigt

en dan het allermooiste stukje uit de hele brief;
de reden dat Johannes deze brief geschreven heeft, prachtig gewoon

deze dingen heb ik u geschreven, opdat gij wéét, dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in de Naam van de zoon van God.

(dus wij hoeven niet aan de genade van God te twijfelen, omdat ons gevoel zo slecht mee wil werken in ons geloofsleven, zodat wij het idee hebben dat God zo ver van ons vandaan is; wij mogen vertrouwen op wat de Heere God spreekt, en wéten, dat wij geloven en in het eeuwige leven met Hem mogen zijn: dat is pas een rotsvaste basis onder ons leven, en garantie op een heerlijke toekomst!!)

bedankt voor je vraag nisha; k heb mn stille tijd weer gehad; en kan er weer even van jubelen!! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 28 april 2010, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:31
 
HANNAH810 schreef:
Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom...
Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?




dat kun je in de bijbel vinden in galaten 5 vers 22;
(en in efeze 5 vers 9)
de vrucht van de Geest is;
- blijdschap
- vrede
- lankmoedigheid/geduld
- goedertierenheid/het goede zoekend
- goedheid
- geloof
- zachtmoedigheid
- matigheid


Ik heb pas eens gehoord dat "goedertierenheid" ongeveer hetzelfde zou betekenen als "trouw" ...

http://www.eo.nl/blogs/arievanderveer/2010/01/31/goedertierenheid/


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 28 april 2010, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:45
 
DIKKIE717 schreef:
onder het recht Gods, leren buken en buigen, nergens recht op,
de doods steek ontvangen,we zullen eerst moeten sterven,wil christus zich in ons kunnen openbaren.

weet je, dikkie, ik ben ook met die "dogmatische waarheid" grootgebracht.
maar ik wil je vragen; hoe ging dat bij lydia, de stokbewaarder en vele anderen in de bijbel.

wat ik een byzonder mooi voorbeeld vind, is de bekering van Henoch, die je terug kunt vinden in slechts één bijbeltekst.....
om precies te zijn; vijf woorden!
geen doodsteken, maar wel nieuw leven.

mooi raadseltje voor vanavond....
- wat betekent de naam van de zoon van Henoch,
- en op welke gebeurtenis wijst die naam?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:02
 
DIKKIE717 schreef:
onder het recht Gods, leren buken en buigen, nergens recht op,
de doods steek ontvangen,we zullen eerst moeten sterven,wil christus zich in ons kunnen openbaren.


hier gaat bij mij het licht uit........ Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:05
 
HANNAH810 schreef:
weet je, dikkie, ik ben ook met die "dogmatische waarheid" grootgebracht.
maar ik wil je vragen; hoe ging dat bij lydia, de stokbewaarder en vele anderen in de bijbel.

wat ik een byzonder mooi voorbeeld vind, is de bekering van Henoch, die je terug kunt vinden in slechts één bijbeltekst.....
om precies te zijn; vijf woorden!
geen doodsteken, maar wel nieuw leven.

mooi raadseltje voor vanavond....
- wat betekent de naam van de zoon van Henoch,
- en op welke gebeurtenis wijst die naam?


Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:11
 
GRIFFIN748 schreef:
hier gaat bij mij het licht uit........ Zieke smiley

hihi, en dat is nou net hoe het bedoeld is griffin; dan is t stikdonker, en kan het Licht pas aan gaan!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 4 van 7