ChristianMatch
 


Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:00
 
RELLOK036 schreef:
Eeeeh als je samenwoont doe je toch ook aan sex voor het huwlijk???
Of blijft het dan enkel bij het in 1 bed slapen???

samenwonen is toch het openlijk er voor uit komen dat je aan sex doet (voor het huwelijk) ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:09
 
JONATHAN890 schreef:
samenwonen is toch het openlijk er voor uit komen dat je aan sex doet (voor het huwelijk) ?

niet per sé. de sex is niet 'onvermijdelijk'. (en mag van mij ook. denk aan het elfde gebod)

maar om nou te zeggen dat je door samenwonen er openlijk voor uitkomt....béétje kort door de bocht


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 28 april 2010, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:35
 
GRIFFIN748 schreef:
niet per sé. de sex is niet 'onvermijdelijk'. (en mag van mij ook. denk aan het elfde gebod)

maar om nou te zeggen dat je door samenwonen er openlijk voor uitkomt....béétje kort door de bocht


ik ben niet kort door de bocht hoor.....
ik zet graag dingen beetje op scherp.... als je mij beetje snapt, beetje doorhebt zou je dat wel snappen.
Er zijn er hier die dat weten hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:46
 
MARIANNE378 schreef:
Hoe denken jullie dan over samenwonen voor dat je gaat trouwen? Dat trouwen duurt wel even een paar jaar zeg maar.
Samen in 1 bed slapen en dergelijken.

Nee Bijbels gezien mag het niet. Het is een onchristelijke levenshouding.

@ Henk: ik hoor iemand vragen... ben ik mijns broeders hoeder?

@ Griffin: Jij gaat over het randje... geniet van de spiegel der wet met haar tien geboden, tot eer van God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 06:36
 
NISHA834 schreef:

@ Griffin: Jij gaat over het randje... geniet van de spiegel der wet met haar tien geboden, tot eer van God

naar jouw maatstaven ga ik over het randje. dan ga ik maar over het randje, ik ben toch inmiddels 'fijn heiden' Engeltje smiley en naar oordeel van anderen samen met Mariska 'verdorven', en gedoemd te branden in de buitenste duisternis.

ik denk dat je ook wel een beetje eigen invulling mag geven aan de tien geboden. gelukkig interpreteert iedereen die op zijn/haar eigen manier. daar zal God echt 'geen probleem' mee hebben, denk ik. en bovendien heeft de mens een eigen verantwoordelijkheid. ik zie geen bezwaar in het genieten van de goede en mooie dingen des levens.

cru gezegd: ik hoef me niet tegenover mensen te verantwoorden. Clown smiley
(gelukkig ben ik opgegroeid in een kerk waar niet aan scherpslijperij/muggenziften/haarkloverij werd gedaan)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:14
 
JONATHAN890 schreef:
samenwonen is toch het openlijk er voor uit komen dat je aan sex doet (voor het huwelijk) ?

Is dat zo Jonathan?
Samenwonen kan toch ook zonder????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:23
 
HENK710 schreef:
Is dat zo Jonathan?
Samenwonen kan toch ook zonder????

doe mij er maar eentje met
ohh we hadden het niet over eten hier Verlegen lachende smiley
sorry Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:25
 
RENSKE067 schreef:
doe mij er maar eentje met
ohh we hadden het niet over eten hier Verlegen lachende smiley
sorry Clown smiley

Kom die shoarma MET maar halen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 10:17
 
een ieder handeld naar eigen eer geweten als ze samenwonen.
als je het niet goed vind dat men samen woont, zeg het dan op een gewone manier: de bijbel zegt dat niet kan.(eventeel tekst)
en laat het daarbij.
een ieder van ons interpreteerd de bijbel weer anders.
dat wil niet zeggen dat we de bijbel naast ons neerleggen.
vergeet ook niet dat velen van ons een verschillende bijbelvertaling hanteren.
het woordgebruik verschilt nog al.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:41
 
GRIFFIN748 schreef:
de een vindt dat het wel kan, de ander vindt dat het niet kan. dat is nou het mooie van de diversiteit van mensen.

maar als je je mening ('het kan/mag niet') gaat opleggen aan de ander ('het kan wel'), dan ben je (denk ik) verkeerd bezig.

'men' zou het bij mij ook niet hebben moeten proberen, toen ik met mijn huidige ex samenwoonde. da's nou iets dat valt onder het kopje 'zelf verantwoordelijk zijn voor wat je doet', en dan kom je dus weer uit bij het begin van mijn reactie:

de een vindt dat het wel kan, de ander vindt dat het niet kan.

(en zo is het cirkeltje weer rond Verlegen lachende smiley )
Weet je wat me opvalt in deze redenatie? Dat we allemaal Gods Woord zeggen belangrijk te vindn, maar uieindelijk ons er niets van aantrekken en vooral de ander daar ook niet op willen wijzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 14:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je wat me opvalt in deze redenatie? Dat we allemaal Gods Woord zeggen belangrijk te vindn, maar uieindelijk ons er niets van aantrekken en vooral de ander daar ook niet op willen wijzen.




Het is een ieder zijn verantwoordelijkheid, wat men zegt en doet.
We hebben niet te oordelen, over wat een ander doet en laat.
Ik hou niet van wijzende vingers.
Ik ben verantwoordelijk voor MIJN daden en NIET de daden van een ander.
Als ik wil samenwonen dan doe ik dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY025





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 14:37
 
over oordelen gesproken,
velen onder ons weten wel wat er staat in
. 1 Korintiërs 5
maar lees het nog eens door
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 17:29
 
JONATHAN890 schreef:
samenwonen is toch het openlijk er voor uit komen dat je aan sex doet (voor het huwelijk) ?

In de meeste gevallen kun je dat zo wel stellen, al zullen er vast enkele uitzonderingen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 17:31
 
GRIFFIN748 schreef:
naar jouw maatstaven ga ik over het randje. dan ga ik maar over het randje, ik ben toch inmiddels 'fijn heiden' Engeltje smiley en naar oordeel van anderen samen met Mariska 'verdorven', en gedoemd te branden in de buitenste duisternis.
ik denk dat je ook wel een beetje eigen invulling mag geven aan de tien geboden. gelukkig interpreteert iedereen die op zijn/haar eigen manier. daar zal God echt 'geen probleem' mee hebben, denk ik. en bovendien heeft de mens een eigen verantwoordelijkheid. ik zie geen bezwaar in het genieten van de goede en mooie dingen des levens.

cru gezegd: ik hoef me niet tegenover mensen te verantwoorden. Clown smiley
(gelukkig ben ik opgegroeid in een kerk waar niet aan scherpslijperij/muggenziften/haarkloverij werd gedaan)

Waarom zo'n reactie? Dat begrijp ik niet. Komt op mij een beetje zielig over, eerlijk gezegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:42
 
NISHA834 schreef:
Nee Bijbels gezien mag het niet. Het is een onchristelijke levenshouding.

@ Henk: ik hoor iemand vragen... ben ik mijns broeders hoeder?

@ Griffin: Jij gaat over het randje... geniet van de spiegel der wet met haar tien geboden, tot eer van God

Wat is eigenlijk een onchristelijke levenshouding ?
Stel dat liefde wederzijds is en 't gaat maanden goed, misschien jaar, misschien nog wat langer, en je besluit te gaan samenwonen... (als je een end uit elkaar woont ben je blij als je eindelijk wat vaker bij elkaar mag zijn), is het dan een onchristelijke levenshouding als je beiden serieus bent in de relatie en het bed met elkaar deelt ?
Sorry hoor, maar ik ben geen 20 meer, en ja ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, want als mens wil je vaak te snel (ik spreek ff voor mezelf), maar dat is het hem juist, ik ben een mens en ik heb gevoelens en tjonge hee, als die beantwoord worden en ik zou na maanden, misschien jaar, misschien jaren gaan samenwonen, zou God niet als geen ander mijn gevoelens begrijpen ?
Tja, misschien krijg ik nu wel een stroom van reacties over me heen dat het niet zo hoort... ik denk dat God verder kijkt...

En vind je dat het niet hoort, of dat het in de bijbel staat vermeldt ? prima, ik respecteer de opvatting van een ander, maar beschuldig mij alsjeblieft niet van een onchristelijke levenshouding.
God is een God van orde en ja er zijn regels voor, maar laat me ook christen zijn in die opvatting dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:06
 
SUSANNAH475 schreef:
Wat is eigenlijk een onchristelijke levenshouding ?
Stel dat liefde wederzijds is en 't gaat maanden goed, misschien jaar, misschien nog wat langer, en je besluit te gaan samenwonen... (als je een end uit elkaar woont ben je blij als je eindelijk wat vaker bij elkaar mag zijn), is het dan een onchristelijke levenshouding als je beiden serieus bent in de relatie en het bed met elkaar deelt ?
Sorry hoor, maar ik ben geen 20 meer, en ja ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, want als mens wil je vaak te snel (ik spreek ff voor mezelf), maar dat is het hem juist, ik ben een mens en ik heb gevoelens en tjonge hee, als die beantwoord worden en ik zou na maanden, misschien jaar, misschien jaren gaan samenwonen, zou God niet als geen ander mijn gevoelens begrijpen ?
Tja, misschien krijg ik nu wel een stroom van reacties over me heen dat het niet zo hoort... ik denk dat God verder kijkt...

En vind je dat het niet hoort, of dat het in de bijbel staat vermeldt ? prima, ik respecteer de opvatting van een ander, maar beschuldig mij alsjeblieft niet van een onchristelijke levenshouding.
God is een God van orde en ja er zijn regels voor, maar laat me ook christen zijn in die opvatting dan.


voor mij is er gewoon geen verschil tussen samenwonen en trouwen
en dan bekijk ik t vanuit t oog van God.
het enige verschil is dat je niet publiekelijk de zegen hebt gevraagd

Maar als je nu eens samen een heel goed gebedsleven
En samen bid voor de relatie? Welk gebed is nu meer? Er is voor mij geen verschil.
Huwelijk is een burocratisch gedoe waar de regering rijk van wordt. je vrienden dronken.
Huwelijk in de kerk is mooi, heel mooi om God erbij te betrekken, maar soms is t misschien wel eens beter en kan t soms niet makkelijk anders

Ik blijf erbij dat t voor God niet uitmaakt, samenwonen of trouwen, ik weet wel dat God heel graag betrokken wil zijn in de relatie die je hebt.
relatie met je man/vrouw en God erbij !!!
En ik weet zeker dat God zijn zegen geeft, als je samen er om vraagt en je beiden leven deelt met God erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE378





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:11
 
Volgens mij kijkt God naar je hartsgesteldheid en niet of je alles precies volgens de regels doet.
Ik vind dat je moet doen wat je hart je ingeeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:23
 
JONATHAN890 schreef:
voor mij is er gewoon geen verschil tussen samenwonen en trouwen
en dan bekijk ik t vanuit t oog van God.
het enige verschil is dat je niet publiekelijk de zegen hebt gevraagd

Maar als je nu eens samen een heel goed gebedsleven
En samen bid voor de relatie? Welk gebed is nu meer? Er is voor mij geen verschil.
Huwelijk is een burocratisch gedoe waar de regering rijk van wordt. je vrienden dronken.
Huwelijk in de kerk is mooi, heel mooi om God erbij te betrekken, maar soms is t misschien wel eens beter en kan t soms niet makkelijk anders

Ik blijf erbij dat t voor God niet uitmaakt, samenwonen of trouwen, ik weet wel dat God heel graag betrokken wil zijn in de relatie die je hebt.
relatie met je man/vrouw en God erbij !!!
En ik weet zeker dat God zijn zegen geeft, als je samen er om vraagt en je beiden leven deelt met God erbij.
Dus jij gelooft niet in de heiligheid van het huwelijk? Dat het door God ingesteld is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:25
 
MARIANNE378 schreef:
Volgens mij kijkt God naar je hartsgesteldheid en niet of je alles precies volgens de regels doet.
Ik vind dat je moet doen wat je hart je ingeeft.

je hart is een slechte raadgever.... soms kan je hart alleen maar geleid worden door verlangens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:28
 
GRIFFIN748 schreef:
niet per sé. de sex is niet 'onvermijdelijk'. (en mag van mij ook. denk aan het elfde gebod)

maar om nou te zeggen dat je door samenwonen er openlijk voor uitkomt....béétje kort door de bocht
Griff, denk je nu echt dat er mensen zijn die samenwonen en geen seks hebben????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus jij gelooft niet in de heiligheid van het huwelijk? Dat het door God ingesteld is?


gen 24 : 67 Daarna bracht Isaak Rebekka naar de tent van Sara, zijn moeder. Hij nam haar tot vrouw en ging van haar houden. Zo vond Isaak troost na de dood van zijn moeder.



eh....... en dit dan??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 01:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Griff, denk je nu echt dat er mensen zijn die samenwonen en geen seks hebben????

Die mensen zijn er zeker, Chatuliem! Waarom altijd ervan uitgaan dat dat niet mogelijk zou zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 05:22
 
HENK710 schreef:
Die mensen zijn er zeker, Chatuliem! Waarom altijd ervan uitgaan dat dat niet mogelijk zou zijn?

ik denk dat dat komt doordat mijn redenering en zienswijze (en die van velen met mij) niet past in het referentiekader van Chatuliem. hij kan het namelijk alléén maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. maar dat is nou juist het mooie van mensen: ze denken allemaal verschillend. mensen als Chatuliem vinden het dan nodig om hun zienswijze bij hen door de strot te duwen. 'gelukkig' is hij dan bij mij aan het verkeerde adres.

ik hoop dat hij een keer inziet dat je dat eigenlijk niet kunt maken (ik vrees echter van niet) Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op vrijdag 30 april 2010, 05:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:30
 
SUSANNAH475 schreef:
Wat is eigenlijk een onchristelijke levenshouding ?
Stel dat liefde wederzijds is en 't gaat maanden goed, misschien jaar, misschien nog wat langer, en je besluit te gaan samenwonen... (als je een end uit elkaar woont ben je blij als je eindelijk wat vaker bij elkaar mag zijn), is het dan een onchristelijke levenshouding als je beiden serieus bent in de relatie en het bed met elkaar deelt ?
Sorry hoor, maar ik ben geen 20 meer, en ja ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, want als mens wil je vaak te snel (ik spreek ff voor mezelf), maar dat is het hem juist, ik ben een mens en ik heb gevoelens en tjonge hee, als die beantwoord worden en ik zou na maanden, misschien jaar, misschien jaren gaan samenwonen, zou God niet als geen ander mijn gevoelens begrijpen ?
Tja, misschien krijg ik nu wel een stroom van reacties over me heen dat het niet zo hoort... ik denk dat God verder kijkt...

En vind je dat het niet hoort, of dat het in de bijbel staat vermeldt ? prima, ik respecteer de opvatting van een ander, maar beschuldig mij alsjeblieft niet van een onchristelijke levenshouding.
God is een God van orde en ja er zijn regels voor, maar laat me ook christen zijn in die opvatting dan.

...ik beschuldig jou niet van een onchristelijke levenshouding, dit is een forum, anders had ik je gemaild...
God is een God van orde...ga nu niet jezelf goedpraten...door te bagatelliseren dat God verder kijkt...

Dus om praktische redenen ga jij samenwonen, ook al keurt God het niet goed? Ik vind dit een hele foute gedachtegang van je.
...en weet je meis...God begrijpt je gevoelens echt wel...misschien krijg jij een relatie met iemand uit je eigen woonomgeving, die er nu misschien nog niet woont... Wens ik je toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:34
 
MARIANNE378 schreef:
Volgens mij kijkt God naar je hartsgesteldheid en niet of je alles precies volgens de regels doet.
Ik vind dat je moet doen wat je hart je ingeeft.

...dat zegt een crimineel ook, sorry rechter, mn hart gaf het me in om tot deze daad te komen....

Nee is een zwak argument, je moet het verder toetsen en onderzoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:38
 
kleine nuancering weer;
susannah praat zich niet goed; maar ziet het als goed, nisha
daar zit verschil tussen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:42
 
GRIFFIN748 schreef:
ik denk dat dat komt doordat mijn redenering en zienswijze (en die van velen met mij) niet past in het referentiekader van Chatuliem. hij kan het namelijk alléén maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. maar dat is nou juist het mooie van mensen: ze denken allemaal verschillend. mensen als Chatuliem vinden het dan nodig om hun zienswijze bij hen door de strot te duwen. 'gelukkig' is hij dan bij mij aan het verkeerde adres.

ik hoop dat hij een keer inziet dat je dat eigenlijk niet kunt maken (ik vrees echter van niet) Gefrustreerde smiley

Foute reactie Griffin, je praat over hem terwijl hij hier lid is. Niet zo heel proffessioneel. Verder zet je hier een toon neer die niet goed is voor het forum.
Chatuliem heeft opvattingen die goed en doordacht zijn. Omdat hij ze wat direkt neer zet, vinden mensen met andere meningen geen ruimte en raken ze wat gefrustreerd, omdat lijkt dat zij hun verhaal en mening niet meer kwijt kunnen. Maar dat kan echt wel.

Wat een opmerking: hij kan het alleen maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. Is dat inwezen niet met ons allemaal aan de hand? Met jou, met mij?....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:07
 
SUSANNAH475 schreef
Sorry hoor, maar ik ben geen 20 meer, en ja ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, want als mens wil je vaak te snel (ik spreek ff voor mezelf), maar dat is het hem juist, ik ben een mens en ik heb gevoelens en tjonge hee, als die beantwoord worden en ik zou na maanden, misschien jaar, misschien jaren gaan samenwonen, zou God niet als geen ander mijn gevoelens begrijpen ?
Tja, misschien krijg ik nu wel een stroom van reacties over me heen dat het niet zo hoort... ik denk dat God verder kijkt...
En vind je dat het niet hoort, of dat het in de bijbel staat vermeldt ? prima, ik respecteer de opvatting van een ander, maar beschuldig mij alsjeblieft niet van een onchristelijke levenshouding.
God is een God van orde en ja er zijn regels voor, maar laat me ook christen zijn in die opvatting dan.


Weet je, dit heb ik ook gezegd, ik ken de tweestrijd die er is wanneer je verliefd bent. Ik ken de smoezen die er zijn en die gezegd worden. (Ik neem nu dit voorbeeld van Susannah, maar zo zijn er vele reacties hier op het forum.)
Maar wanneer je zegt christen te zijn dan wil je toch leven naar Zijn wil!?
God wil dat het samenleven tussen man en vrouw, een afspiegeling van Zijn Liefde naar ons is. God zegt in Zijn woord, ga niet onechtelijk met elkaar naar bed, zorg ervoor dat je je verbindt aan elkaar. Doe het gewoon niet, het is niet goed voor jullie, Hij zegt dit vanuit Zijn liefde voor ons, niet om ons te onderdrukken.(dat maakt satan ervan) Teken voor elkaar, (letterlijk in het gemeente huis), sta borg voor elkaar, op die manier verbindt je je aan elkaar.
Wanneer je zegt dat je Hem wilt volgen in je leven, en je hebt dit openlijk getuigd door je doop of belijdenis, (zo heb jeje verbonden aan God) waarom willen, wij mensen, dan toch steeds onze eigen weg blijven gaan??
Wanneer in een huwelijk ieder zijn eigen weg maar blijft gaan en denkt, ach hij houd wel van mij, hij begrijpt me wel, hij weet wel dat ik dit nodig heb, wat ik ook doe, dan handel je niet volgens de overeenkomst(regels) die je hebt gemaakt, dan loopt het toch stuk!!??
Wanneer je op een voetbal/handbal/polo-(what ever)club bent speel je als team samen. Je houd je aan de regels die er gesteld zijn. Doe je dit niet dan wordt je daarop aangesproken en eventueel berispt, ga je daarna weer in de fout, wordt je geschorst.
Maar…zo gauw we als broers en zussen van Jezus Christus elkaar berispen op grond van God’s Woord, is ineens het huis te klein. We willen gewoon ons eigen leven leiden zonder gezag van wie dan ook. Ik begrijp dit niet… God is een machtig God, met verschrikkelijk veel liefde voor Zijn maaksels, (daar heeft hij alles voor over gehad) maar Hij is ook een Heilige God. Moeten wij, zijn kinderen dan ook niet alles voor Hem over hebben!!?? Ook als het ons een tijdje pijn doet, en we onze lusten en verlangens een poosje moeten uitstellen??

Ik moet tijdens dit schrijven steeds denken aan wat Paulus schrijft in Romeinen 6

1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven?

Nu weet ik niet of sex voor het huwelijk als zonde gezien wordt, maar ik weet wel dat het iets is wat God liever niet wil, Hij heeft het zo niet bedoelt.
En dan zie ik Romeinen 8: 5 en 8 de volgende teksten staan

5 Wie zich door zijn eigen natuur laat leiden is gericht op wat hij zelf wil, maar wie zich laat leiden door de Geest is gericht op wat de Geest wil.
8 Wie zich door zijn eigen wil laat leiden, kan God niet behagen.

Waar door willen we ons laten leiden... door ons vlees of door de Geest van God.
Het is een keuze, wel of geen sex voor het huwelijk, die je heel bewust moet maken denk ik, net zoals je heel bewust de keuze maakt om te trouwen.
Het is een heel epistel geworden en het is niet mijn bedoeling om te preken, of om iemand iets op te leggen, maar dit moest me van het hart nadat ik dit toppic al een tijdje volg.


Laatst aangepast door
IMKE917
op vrijdag 30 april 2010, 13:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:11
 
Ik denk dat we allemaal over samenwonen redeneren vanuit onze eigen achtergrond.
God heeft mij in mijn huwelijk stil doen staan bij mijn trouwbelofte,de laatste jaren vooral het tegenspoed gedeelte,niet vanwege scheiding maar vanwege ziekte,dat was een knetterharde les(maar ook een mooie,ik ben blij dat ik die taak heb mogen volbrengen Verlegen lachende smiley ).Dat vormt je(ten goede),verdiept je relatie en de gevoelens waarmee je een(eventuele) nieuwe relatie instapt.Ik neem de trouwbelofte erg serieus(en ik hoop dat iedereen dat doet)maar wel met de wetenschap dat God je nooit meer op je bordje geeft dan je aankunt.......en dat is het punt,God heeft mij,op dat punt,zeer sterk gemaakt,dus heeft Hij nog meer van hetzelfde voor mij in petto???Waar heb ik anders die kracht voor gekregen????Durf ik die belofte nog een keer te doen?
Of zou God het mij niet kwalijk nemen als ik dit keer zou kiezen voor het,in mijn ogen onzekere,samenwonen?Of is het weglopen voor je verantwoordelijkheden?(indien een nieuwe relatie mij gegeven mag worden,zo ver ben ik nog niet! Knipoog smiley )

Ik verwacht geen antwoorden hoor,het is een overdenking.Jaaaaaa ik pieker teveel,sorry Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:19
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat we allemaal over samenwonen redeneren vanuit onze eigen achtergrond.
God heeft mij in mijn huwelijk stil doen staan bij mijn trouwbelofte,de laatste jaren vooral het tegenspoed gedeelte,niet vanwege scheiding maar vanwege ziekte,dat was een knetterharde les(maar ook een mooie,ik ben blij dat ik die taak heb mogen volbrengen Verlegen lachende smiley ).Dat vormt je(ten goede),verdiept je relatie en de gevoelens waarmee je een(eventuele) nieuwe relatie instapt.Ik neem de trouwbelofte erg serieus(en ik hoop dat iedereen dat doet)maar wel met de wetenschap dat God je nooit meer op je bordje geeft dan je aankunt.......en dat is het punt,God heeft mij,op dat punt,zeer sterk gemaakt,dus heeft Hij nog meer van hetzelfde voor mij in petto???Waar heb ik anders die kracht voor gekregen????Durf ik die belofte nog een keer te doen?
Of zou God het mij niet kwalijk nemen als ik dit keer zou kiezen voor het,in mijn ogen onzekere,samenwonen?Of is het weglopen voor je verantwoordelijkheden?(indien een nieuwe relatie mij gegeven mag worden,zo ver ben ik nog niet! Knipoog smiley )

Ik verwacht geen antwoorden hoor,het is een overdenking.Jaaaaaa ik pieker teveel,sorry Verlegen lachende smiley


Heel herkenbaar Leanne.......(ook het piekeren daarover)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 97 Volgende
Pagina 6 van 97