ChristianMatch
 


Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat dit niet een zaak is waar God bij betrokken moet worden. Nog even dan geef je Hem ook nog de schuld dat je over de schreef gegaan bent. Je bent pas voor God getrouwd als je in Zijn gemeente een zegen gevraagd hebt over je huwelijk. De rest is in mijn ogen goedpraten van zonde.
Met de term God maak je de discussie onnodig beladen en dat geeft enorm veel misverstand. Wat doe je met een meisje dat tijdens een discoavond met een jongen naar bed gaat? Moet ze daar dan ook mee trouwen? Ik ken stelletjes, die met elkaar naar bed geweest zijn, waarbij de jongen het uitmaakte en het meisje nooit meer wilde trouwen omdat ze al voor God getrouwd waren.
Voor zulke mensen klinkt deze term als dwingend, je kunt er niet meer onder uit. Terwijl ik geloof, dat als je eens in de fout gegaan bent, je daar ook gewoon vergeving voor kunt ontvangen.


Ga er maar van uit dat je het niet zo bedoelt Knipoog smiley maar ik vind het er wel erg makkelijk staan: áls je eens in de fout gegaan bent, je daar ook GEWOON vergeving voor kunt vragen.......
Waar doe je dan toch nog zo moeilijk over?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:41
 
BENNY340 schreef:
elke keer dat je over slaat haal je nooit meer in dus waarom geen sex??????????

Is dat zo?????

Een vrouw die jou in haar hart opsluit in niet meer in te halen!!!!!!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:48
 
MAR907 schreef:
Ik denk er het zelfde over.
"die twee zullen èèn zijn" het mag niet zomaar verbroken worden.
Trouwen doe je voor de staat (maatschappij).
Gemeenschap hebben betekend dat je die vrouw of man tot je genomen hebt als man of vrouw.
Dat zijn de waarden en normen van God.


Daar ben ik het helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 19:58
 
MAR907 schreef:
Ik denk er het zelfde over.
"die twee zullen èèn zijn" het mag niet zomaar verbroken worden.
Trouwen doe je voor de staat (maatschappij).
Gemeenschap hebben betekend dat je die vrouw of man tot je genomen hebt als man of vrouw.
Dat zijn de waarden en normen van God.




En wat als je niet getrouwd bent geweest en wel relaties hebt gehad,
ben je dan voor God nog steeds"getrouwd" ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat dit niet een zaak is waar God bij betrokken moet worden. Nog even dan geef je Hem ook nog de schuld dat je over de schreef gegaan bent. Je bent pas voor God getrouwd als je in Zijn gemeente een zegen gevraagd hebt over je huwelijk. De rest is in mijn ogen goedpraten van zonde.
Met de term God maak je de discussie onnodig beladen en dat geeft enorm veel misverstand. Wat doe je met een meisje dat tijdens een discoavond met een jongen naar bed gaat? Moet ze daar dan ook mee trouwen? Ik ken stelletjes, die met elkaar naar bed geweest zijn, waarbij de jongen het uitmaakte en het meisje nooit meer wilde trouwen omdat ze al voor God getrouwd waren.
Voor zulke mensen klinkt deze term als dwingend, je kunt er niet meer onder uit. Terwijl ik geloof, dat als je eens in de fout gegaan bent, je daar ook gewoon vergeving voor kunt ontvangen.

sorry chat maar ik begrijp jouw verhaal absoluut niet
je spreekt jezelf nu wel heel erg tegen
je bent pas getrouwd als je in zijn gemeente een zegen hebt gevraagd over je huwelijk???
en je beweerde in de chatbox dat voor jou de kerkelijke inzegening niet belangrijk was
zelfs dat je dat bij een tweede huwelijk niet in ging laten zegenen in de kerk
snap je het zelf nog wel ?
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:20
 
MARISKA601 schreef:
En wat als je niet getrouwd bent geweest en wel relaties hebt gehad,
ben je dan voor God nog steeds"getrouwd" ?

Ja Maris, want je hebt dan geleefd als man en vrouw, als je binnen die relaties met elkaar naar bed bent geweest...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:27
 
NISHA834 schreef:
Ja Maris, want je hebt dan geleefd als man en vrouw, als je binnen die relaties met elkaar naar bed bent geweest...



De laatste relatie heb ik inmiddels bijna 2 jaar geleden verbroken.
Gevoelsmatig ben ik dus gescheiden.
Maar in Gods ogen nog steeds getrouwd.
Ik zou dan op mijn profiel moeten invullen dat ik getrouwd ben in Gods ogen.
En ik zou niet cm waardig zijn, om hier een partner te zoeken, aangezien ik dan overspel zou plegen.

Ik zou dus de rest van mijn leven als "non" moeten leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:33
 
MARISKA601 schreef:
De laatste relatie heb ik inmiddels bijna 2 jaar geleden verbroken.
Gevoelsmatig ben ik dus gescheiden.
Maar in Gods ogen nog steeds getrouwd.
Ik zou dan op mijn profiel moeten invullen dat ik getrouwd ben in Gods ogen.
En ik zou niet cm waardig zijn, om hier een partner te zoeken, aangezien ik dan overspel zou plegen.

Ik zou dus de rest van mijn leven als "non" moeten leven.

tja helaas maris Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ohhh maar hoe moet dat dan met mij? Geschokte, onthutste smiley
oeps Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:41
 
MARISKA601 schreef:
En wat als je niet getrouwd bent geweest en wel relaties hebt gehad,
ben je dan voor God nog steeds"getrouwd" ?

Ik herhaal maar weer eens mijn stelling, je bent niet voor God getrouwd als je alleen maar het bed gedeeld hebt. Je laat zelf zien hoe verwarrend die stelling is en bijbels gezien totaal niet te verdedigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:43
 
RENSKE067 schreef:
tja helaas maris Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ohhh maar hoe moet dat dan met mij? Geschokte, onthutste smiley
oeps Verlegen lachende smiley





je bent net zoals ik verloren rens Knipoog smiley

maar ik wens je veel geluk met bulletje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:49
 
MARISKA601 schreef:




je bent net zoals ik verloren rens Knipoog smiley

maar ik wens je veel geluk met bulletje.


tja dat denk ik dus ook
ik ben echt hopeloos verloren
maar de laatste telt toch nu ???

Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:49
 
RENSKE067 schreef:
sorry chat maar ik begrijp jouw verhaal absoluut niet
je spreekt jezelf nu wel heel erg tegen
je bent pas getrouwd als je in zijn gemeente een zegen hebt gevraagd over je huwelijk???
en je beweerde in de chatbox dat voor jou de kerkelijke inzegening niet belangrijk was
zelfs dat je dat bij een tweede huwelijk niet in ging laten zegenen in de kerk
snap je het zelf nog wel ?
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
In mijn eigen persoonlijke beleving ga ik een stapje verder dan wat ik aan andere mensen vertel. Voor mij geldt, één keer ben ik getrouwd met een kerkelijke inzegening. De tweede keer hoeft niet in een zelfde setting. Een zegen vragen voor God en Zijn gemeente kan ook op een andere manier plaatsvinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik herhaal maar weer eens mijn stelling, je bent niet voor God getrouwd als je alleen maar het bed gedeeld hebt. Je laat zelf zien hoe verwarrend die stelling is en bijbels gezien totaal niet te verdedigen.


Ik weet dat er dominees zij die tegen hertrouwen zijn.
Zij geloven nl heel stellig dat als je 1 x getrouwd bent geweest dan is alleen de dood van de partner een rechtvaardige reden om weer te hertrouwen.
Eens getrouwd.. altijd getrouwd ook al leef/woon je niet meer samen.
Ik vind niet niet erg bemoedigend voor gescheiden mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:01
 
CHATULIEM619 schreef:
In mijn eigen persoonlijke beleving ga ik een stapje verder dan wat ik aan andere mensen vertel. Voor mij geldt, één keer ben ik getrouwd met een kerkelijke inzegening. De tweede keer hoeft niet in een zelfde setting. Een zegen vragen voor God en Zijn gemeente kan ook op een andere manier plaatsvinden.

maar volgens mij ging je nog een stapje verder in je verhaal toen
je vond ook dat je niet hoefde te wachten want je was al een keer getrouwd geweest
telde het niet meer omdat je al sex had gehad in je 1e huwelijk
en de kerkelijke inzegening was ook niet meer belangrijk
beetje rare redenatie vind ik persoonlijk
en daarbij praat je in de chat vaak heel anders over dit soort dingen dan je op het forum schrijft
vind ik wel een beetje hypocriet overkomen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:05
 
RENSKE067 schreef:
tja dat denk ik dus ook
ik ben echt hopeloos verloren
maar de laatste telt toch nu ???

Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Ik ben geen dominee, en ik hou niet van moeilijk doen.
Het is jullie keuze.
God zou niet willen dat wij door bepaalde belemmeringen
ongelukkig door het leven gaan.
Belemmeringen door de keuzes die we vroeger gemaakt hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ga er maar van uit dat je het niet zo bedoelt Knipoog smiley maar ik vind het er wel erg makkelijk staan: áls je eens in de fout gegaan bent, je daar ook GEWOON vergeving voor kunt vragen.......
Waar doe je dan toch nog zo moeilijk over?
Ikn probeer een principe neer te leggen. En vreemd genoeg denken mensen dat de seksuele zonden niet te vergeven zijn. Dat als je daar de fout ingaat, je je leven lang ervoor moet boeten. De term voor God getrouwd zijn werkt vaak beknellend en negatief en ik geloof daar niet zo in. Ik heb te vaak meegemaakt dat jongeren tot elkaar veroordeeld werden, terwijl je wist dat de relatie geen kans had.
Voor een huwelijk heb je meer nodig dan alleen maar seks. En heel vaak wordt seks wel als criterium gebruikt. Terwijl de vraag veel essentiëler is of men wel bij elkaar past. Of de kans tot een stabiele relatie aanwezig is of niet.
Met de term voor God getrouwd zijn, sta je deze ontwikkeling in de weg. Want dan is er geen weg meer terug. En dan te bedenken dat de beslissing om met elkaar naar bed te gaan vaak in the heat of the moment genomen wordt.
En ik geloof dat God zeer vergevingsgezind is. Ik wou dat we als mensen dat meer waren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:23
 
MARISKA601 schreef:
Ik ben geen dominee, en ik hou niet van moeilijk doen.
Het is jullie keuze.
God zou niet willen dat wij door bepaalde belemmeringen
ongelukkig door het leven gaan.
Belemmeringen door de keuzes die we vroeger gemaakt hebben.

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:30
 
Als je in een relatie met elkaar naar bed bent geweest, en je gaat, om welke reden dan ook, niet met elkaar verder. Vraag je dan alleen God om vergeving, kun je ook vergeving vragen aan de ander of vergeving geven aan die ander. Per slot van rekening heb je wel een band gehad met elkaar die dieper gaat dan alleen maar handjes geven.....
Ik ga er nu wel gemakshalve vanuit dat, je niet eerder met elkaar naar bed gaat dan dat er een gemeende wens is om samen "oud" te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE378





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:36
 
Ik zit momenteel niet in een relatie maar wil wel weten hoe jullie er allemaal over denken.
En hoe jullie denken als je sex wil voor het huwelijk.
Ik heb het er neer gezet zodat ik mijn mening kan bij schaven.
Niet dat ik geen eigen mening heb, maar tijdens mijn vorige relatie is mijn mening toch wat aan het veranderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:14
 
CHATULIEM619 schreef:
In mijn eigen persoonlijke beleving ga ik een stapje verder dan wat ik aan andere mensen vertel. Voor mij geldt, één keer ben ik getrouwd met een kerkelijke inzegening. De tweede keer hoeft niet in een zelfde setting. Een zegen vragen voor God en Zijn gemeente kan ook op een andere manier plaatsvinden.

Ik vind ook dat bij mijn 2de en dit keer zelfs 3de huwlijk geen kerkelijkhuwlijk hoeft...Dit is heel persoonlijk, Wel wil ik graag een zegen over men huwlijk maar dit hoeft van mij niet per defenitie in de vorm van een kerkelijkhuwlijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:20
 
NISHA834 schreef:
Ja Maris, want je hebt dan geleefd als man en vrouw, als je binnen die relaties met elkaar naar bed bent geweest...




Bij zulke reacties kunnen mensen gaan twijfelen of ze er wel goed aan doen om een partner te zoeken.
En hoeveel leden telt cm en hoeveel mensen zitten wel niet in het zelfde schuitje als ik?
Als het waar is , dat men nog steeds getrouwd zou zijn,, dan kan cm met ingang van vandaag wel stoppen met het bestaan.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 22 april 2010, 22:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:25
 
Wil toch nog even reageren...
Weet alleen voor de verandering weer eens niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen, Maar ga het toch proberen...
Mijn eerste huwlijk ben ik ingegaan omdat MEN ( met name mijn ouders) vonden dat het moest, Ik had immers sex voor het huwlijk gehad(woonde samen) Zelf hoefde ik niet per defenitie te trouwen... Ik was nog "jong"en vond samenwonen destijds ook prima... Mijn 2de huwlijk ben ik wederom in gegaan omdat MEN vond dat ik moest trouwen...zelf stond ik er ergens kompleet niet achter...Maar wederom wou ik men ouders niet teleurstellen,
Ik was immers christelijk opgevoed en dan moest ik toch eigenlijk wel trouwen...
Vaak heb ik het toch moeilijk gehad met de keuzes die ik destijds gemaakt heb...Want wat wou ik nu eigenlijk zelf??
Ik deed wat MEN vond wat ik doen moest...
Nu met mijn 3de huwlijk in het verschiet...Durf ik eindelijk zeggen JA ik wil dit JA ik sta hier volledig achter!! En ookal stonden men ouders niet bepaald te trappelen dat ik nu ging trouwen... want wat zou MEN wel niet zeggen van een 3de huwlijk...dit keer heb ik er voor de verandering geen twijfel over...Dit keer trouw ik omdat IK het wil, omdat het GOED voelt en NIET omdat het MOET.
Dus ja ergens is het hele vehaal over sex voor het huwlijk best moeilijk...
Want ergens weet je dat het niet goed is, (dat je zondig bezig bent) Maar zoals Cross al zei.. Je gaat niet zomaar met iemand naar bed...tenminste ik niet...En zoals Rell al zei meer Bloot dan dat kun je je niet geven...
Ik heb het nooit zomaar gedaan...en denk achteraf dat het ook niet goed was om te gaan trouwen omdat MEN vond dat het moest...Of omdat het MOEST omdat ik christelijk ben...
Of je nu wel of niet sex voor je huwlijk hebt gehad...Je MOET pas gaan trouwen als je er zelf volledig achterstaat en NIET omdat het MOET omdat je sex hebt gehad... en dat is wat ik toch wel een beetje proef hier en daar en dat vind ik persoonlijk heel erg jammer, Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:30
 
ROBBEDOES873 schreef:
Wil toch nog even reageren...
Weet alleen voor de verandering weer eens niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen, Maar ga het toch proberen...
Mijn eerste huwlijk ben ik ingegaan omdat MEN ( met name mijn ouders) vonden dat het moest, Ik had immers sex voor het huwlijk gehad(woonde samen) Zelf hoefde ik niet per defenitie te trouwen... Ik was nog "jong"en vond samenwonen destijds ook prima... Mijn 2de huwlijk ben ik wederom in gegaan omdat MEN vond dat ik moest trouwen...zelf stond ik er ergens kompleet niet achter...Maar wederom wou ik men ouders niet teleurstellen,
Ik was immers christelijk opgevoed en dan moest ik toch eigenlijk wel trouwen...
Vaak heb ik het toch moeilijk gehad met de keuzes die ik destijds gemaakt heb...Want wat wou ik nu eigenlijk zelf??
Ik deed wat MEN vond wat ik doen moest...
Nu met mijn 3de huwlijk in het verschiet...Durf ik eindelijk zeggen JA ik wil dit JA ik sta hier volledig achter!! En ookal stonden men ouders niet bepaald te trappelen dat ik nu ging trouwen... want wat zou MEN wel niet zeggen van een 3de huwlijk...dit keer heb ik er voor de verandering geen twijfel over...Dit keer trouw ik omdat IK het wil, omdat het GOED voelt en NIET omdat het MOET.
Dus ja ergens is het hele vehaal over sex voor het huwlijk best moeilijk...
Want ergens weet je dat het niet goed is, (dat je zondig bezig bent) Maar zoals Cross al zei.. Je gaat niet zomaar met iemand naar bed...tenminste ik niet...En zoals Rell al zei meer Bloot dan dat kun je je niet geven...
Ik heb het nooit zomaar gedaan...en denk achteraf dat het ook niet goed was om te gaan trouwen omdat MEN vond dat het moest...Of omdat het MOEST omdat ik christelijk ben...
Of je nu wel of niet sex voor je huwlijk hebt gehad...Je MOET pas gaan trouwen als je er zelf volledig achterstaat en NIET omdat het MOET omdat je sex hebt gehad... en dat is wat ik toch wel een beetje proef hier en daar en dat vind ik persoonlijk heel erg jammer, Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer te zeggen.



Heel duidelijk does.. ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:31
 
MARISKA601 schreef:


Heel duidelijk does.. ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:18
 
MARISKA601 schreef:
En wat als je niet getrouwd bent geweest en wel relaties hebt gehad,
ben je dan voor God nog steeds"getrouwd" ?

Yep!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:23
 
MAR907 schreef:
Yep!
Nee dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik herhaal maar weer eens mijn stelling, je bent niet voor God getrouwd als je alleen maar het bed gedeeld hebt. Je laat zelf zien hoe verwarrend die stelling is en bijbels gezien totaal niet te verdedigen.

Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.

Ik heb dit dus meegemaakt, maar ik moet er niet aan denken, dat ik dan ook nog met die engert zou moeten trouwen, vreselijk toch. Ben je dan voor God wel of niet getrouwd, ik kan me hier echt niets bij voorstellen. Van liefde is in elk geval op dat moment geen sprake.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:30
 
MARIANNE129 schreef:
Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.

Ik heb dit dus meegemaakt, maar ik moet er niet aan denken, dat ik dan ook nog met die engert zou moeten trouwen, vreselijk toch. Ben je dan voor God wel of niet getrouwd, ik kan me hier echt niets bij voorstellen. Van liefde is in elk geval op dat moment geen sprake.




Er zullen velen vrouwen zijn die dat hebben meegemaakt.
Ik zou er ook niet aan moeten denken om met die k******k,
die mij misbruikte te moeten trouwen.
Die k******k was notabene getrouwd.
Ik treed maar niet in verder details, want dan word ik te persoonlijk.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 22 april 2010, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:38
 
MARIANNE129 schreef:
Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.
Er staat dus niet Heeft hij haar tot vrouw genomen. Een heel groot verschil....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 03:16
 
CHATULIEM619 schreef:
Er staat dus niet Heeft hij haar tot vrouw genomen. Een heel groot verschil....

Ik vraag mij af waar je ubberhaupt in gelooft? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 97 Volgende
Pagina 2 van 97