ChristianMatch
 


Forum

welk boek lees jij momenteel?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 20 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:39
 
ZINGA672 schreef:
Sja... ik doe niet echt aan ontspanning. Behalve dan cm Knipoog smiley Maar je hebt wel gelijk dat het goed is om af en toe iets luchtigs te doen. Ik kom er alleen niet aan toe.


ik werk me overdag een slag in de rondte, heb veel verantwoording, maar ik heb door schade en schande geleerd dat de boog niet altijd gespannen kan zijn, dan moet het koppie ff leeg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:44
 
CHATULIEM619 schreef:
De meeste evangelische boeken ontstijgen voor mij het niveau niet van de Libelle. Ik lees ze dus ook niet vaak. Of er zitten een paar vreemde theoriëen in, waardoor ik helemaal kriebelig wordt. Vooral die zgn profetische boeken over de eindtijd. Ga ik persoonlijk van over mijn nek.
Boeken die ik lees zijn detectives en thrillers

Fraai... Een voorganger die alleen detectives en thrillers leest Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 23:21
 
ZINGA672 schreef:
Fraai... Een voorganger die alleen detectives en thrillers leest Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley



spannende diensten joh... en t blijft boeien tot de laatste zin van de preek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 09:54
 
PIETER649 schreef:
spannende diensten joh... en t blijft boeien tot de laatste zin van de preek


Jah? Mogen de boeien er daarna weer af dan Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 14:55
 
ZINGA672 schreef:
En in vergelijking met de boeken van Neil T. Anderson (De Bevrijder e.a.) welke vind je beter (als je ze kent)?

GrZing


Ik lees enorm veel overeenkomsten in de boeken van beide schrijvers.
De basislijnen van Neil T. Anderson vind je terug in de boeken van Wilkin van der Kamp.
En ook in de groepstherapie van bijv. Celebrate Recovery vind je deze basislijnen terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WADRIAAN370





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:00
 
ik ben met het boek grenzen en kinderen bezig van dr Henri Cloud en Dr John Towsend en als ik dat lees vind ik het jammer dat ik het niet eerder gelezen heb ik heb een heerlijke puber en die heeft echt wel grenzen nodig groetje Willy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:01
 
TESSYBEAR731 schreef:
Jah? Mogen de boeien er daarna weer af dan Smiley die vol vragen zit

Nee, joh hij is rechercheur Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En nu weer on-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:13
 
ZINGA672 schreef:
Fraai... Een voorganger die alleen detectives en thrillers leest Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley
Denk eens verder na. Mag ik als voorganger helemaal geen normale dingen doen, geen normaal leven hebben ofzo? Eerlijk gezegd sta ik anders in het leven dan mensen van mij verwachten, ik ben nl. mezelf.
Voor mij is dat ook de belangrijkste reden dat je me nooit op christelijke campings zult zien staan, omdat mensen er gewoon niet tegen kunnen dat je ook gewoon kunt zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Denk eens verder na. Mag ik als voorganger helemaal geen normale dingen doen, geen normaal leven hebben ofzo? Eerlijk gezegd sta ik anders in het leven dan mensen van mij verwachten, ik ben nl. mezelf.
Voor mij is dat ook de belangrijkste reden dat je me nooit op christelijke campings zult zien staan, omdat mensen er gewoon niet tegen kunnen dat je ook gewoon kunt zijn.

Ging het hier niet over boeken die je las?
Trouwens Chatuliem, ik hou ook erg van thrillers en detectives...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:57
 
Weer on-topic Knipoog smiley

‘k Heb De eeuw van mijn vader van Geert Mak net uit, dit boek wilde ik al veel langer lezen. Een prachtig boek!

Nu ben ik bezig in Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Zijn boek De vliegeraar heeft ook veel indruk op me gemaakt, meer dan de film. Dit boek schijnt nog heftiger te zijn, waar ik inmiddels achter ben. Gisteren ben ik bewust even gestopt, maar ‘k ga ‘m vandaag uitlezen. Het gaat over de positie van de vrouw in Afghanistan, aangrijpend hoe veel vrouwen daar ‘gevangen’ zitten in hun huwelijk (land).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:26
 
MARIJAN072 schreef:
Weer on-topic Knipoog smiley

‘k Heb De eeuw van mijn vader van Geert Mak net uit, dit boek wilde ik al veel langer lezen. Een prachtig boek!

Nu ben ik bezig in Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Zijn boek De vliegeraar heeft ook veel indruk op me gemaakt, meer dan de film. Dit boek schijnt nog heftiger te zijn, waar ik inmiddels achter ben. Gisteren ben ik bewust even gestopt, maar ‘k ga ‘m vandaag uitlezen. Het gaat over de positie van de vrouw in Afghanistan, aangrijpend hoe veel vrouwen daar ‘gevangen’ zitten in hun huwelijk (land).

Duizend schitterende zonnen heeft zo'n indruk op me gemaakt omdat het zo intriest is en ook realiteit daar......

Ik ben nu de Keukenmeidenroman aan het lezen, gaat over de apartheid in Amerika rond de zestiger jaren......toen donkere mensen een apart toilet kregen omdat ze anders besmettelijk waren voor de blanken.......
Maar wel met humor geschreven.....een echte aanrader.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 juli 2010, 11:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURENS814





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 17:10
 
CARIN303 schreef:
Ik ben wel benieuwd welk boek je momenteel leest en wat je ervan vindt.

Zelf lees ik nu 3 boeken ( 1 op mn werk tijdens de pauze/ 1 voor het slapen gaan en 1 tussendoor).
De titels zijn; Liverpool street, gaat over de kindertransporten tijdens de 2-e wereldoorlog .
Doodgeslagen,doodgezwegen over de vervolging van homosexuelen tijdens de 2-e wereld oorlog en het laatste boek is een roman die gaat over de schaatsrevue.

Ik lees momenteel 'Der Antichrist' van Nietsche.
Ook lees ik Anton Lavey's 'Satanic Bible'. Duiveltje smiley
Daarnaast is mijn favoriet natuurlijk Charles Darwins 'The Origin of Species by Means of Natural Selection; Or the Preservation of Favored Races in the Stuggle for Life'.
Karl Marx staat ook in mijn top 10. 'Religie is opium voor het volk', heerlijk zo'n uitspraak.
O ja, Spinoza is ook goed leesvoer.

Nu nog even een mooie illustratie, en we zijn er klaar mee:


Ben hier natuurlijk sarcastisch. En mocht iemand niet tegen een beetje humor kunnen, bij deze een dikke Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
LAURENS814
op zondag 1 augustus 2010, 17:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 18:29
 
LAURENS814 schreef:
Ik lees momenteel 'Der Antichrist' van Nietsche.
Ook lees ik Anton Lavey's 'Satanic Bible'. Duiveltje smiley
Daarnaast is mijn favoriet natuurlijk Charles Darwins 'The Origin of Species by Means of Natural Selection; Or the Preservation of Favored Races in the Stuggle for Life'.
Karl Marx staat ook in mijn top 10. 'Religie is opium voor het volk', heerlijk zo'n uitspraak.
O ja, Spinoza is ook goed leesvoer.



Ben hier natuurlijk sarcastisch. En mocht iemand niet tegen een beetje humor kunnen, bij deze een dikke Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Je mag dan schrijven dat je sarcastisch (betekenis is; bijtend, hatelijk, honend, scherp) bent, maar ik meen me te herinneren dat je een hele tijd geleden daadwerkelijk van plan was hier stukken te citeren uit de "satanic bible" .... Twijfelende smiley
Dus wie zegt me dat je niet werkelijk die troep leest ..... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURENS814





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 19:08
 
CROSSROAD317 schreef:
Je mag dan schrijven dat je sarcastisch (betekenis is; bijtend, hatelijk, honend, scherp) bent, maar ik meen me te herinneren dat je een hele tijd geleden daadwerkelijk van plan was hier stukken te citeren uit de "satanic bible" .... Twijfelende smiley
Dus wie zegt me dat je niet werkelijk die troep leest ..... Boze smiley

Pardon? Misschien verwar je mij met iemand anders? Voor zover ik weet heb ik nooit stukken geciteerd uit de 'satanic bible'. En inderdaad, die troep heb ik ook nog nooit in mijn leven gelezen! Boze smiley

Ik hou er alleen van om af en toe een beetje te provoceren. Vaak maken gesprekken met andere christenen mij juist erg sarcastisch. De 'closed mindedness' van sommige mensen doet mij dan de mond openvallen van verbazing. Dan denk ik vaak: leef een beetje, en neem niet alles meteen serieus. Een klein beetje eelt op je ziel kan niet veel kwaad, dunkt me.
Laat het oordelen dan maar aan God over. Die schijnt daar toch het beste in te zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 21:59
 
LAURENS814 schreef:
Pardon? Misschien verwar je mij met iemand anders? Voor zover ik weet heb ik nooit stukken geciteerd uit de 'satanic bible'. En inderdaad, die troep heb ik ook nog nooit in mijn leven gelezen! Boze smiley

Ik hou er alleen van om af en toe een beetje te provoceren. Vaak maken gesprekken met andere christenen mij juist erg sarcastisch. De 'closed mindedness' van sommige mensen doet mij dan de mond openvallen van verbazing. Dan denk ik vaak: leef een beetje, en neem niet alles meteen serieus. Een klein beetje eelt op je ziel kan niet veel kwaad, dunkt me.
Laat het oordelen dan maar aan God over. Die schijnt daar toch het beste in te zijn Knipoog smiley


Hm, dan was het zeker een andere Laurens...... Twijfelende smiley sorry
Als je trouwens goed had gelezen staat er in mijn posting, wou citeren en plaatsen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:35
 
Net gelezen: "Night" van Elie Wiesel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:36
 
ZINGA672 schreef:
Net gelezen: "Night" van Elie Wiesel.

net gelezen....

Flatner Cottage - Gaat over een vrouw van begin 30 die gehandicapt raakt door ongeluk, haar verloofde en haar ouders verliest. In worsteling raakt met dat verlies, de strijd van haar verlamd raken, de zin van het leven. maar dan nieuwe vrienden begint te maken. En dan haar strijd met haar verlangens als vrouw, liefde die ze gaat voelen, maar een stap niet durft te maken in haar leven, omdat ze gehandicapt is. Haar vriend constant op afstand houdt, omdat ze bang is voor haar gevoelens, verlangens, waar ze geen weg in ziet om dat te combineren met haar gehandicapt zijn. Hoe gaat ze om met deze gevoelens is de vraag voor haar en de draad door het boek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABEE354





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:09
 
Heb net 'Op de schouders van ouders' gelezen.
van Hans Groeneboer.

Hoe je beïnvloed kunt worden, belast, door je gezin van herkomst en door je familie in vorige generaties. En...,
hoe je daar het best mee om kan gaan.
Bewustwording van jezelf, je gedrag, gevoelens. Legt Gods bedoeling van het leven naast de werkelijkheid.

Voor de ontspanning hele ouwe: Havank's oa...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 10:30
 
KABEE354 schreef:
Heb net 'Op de schouders van ouders' gelezen.
van Hans Groeneboer.

Hoe je beïnvloed kunt worden, belast, door je gezin van herkomst en door je familie in vorige generaties. En...,
hoe je daar het best mee om kan gaan.
Bewustwording van jezelf, je gedrag, gevoelens. Legt Gods bedoeling van het leven naast de werkelijkheid.

Voor de ontspanning hele ouwe: Havank's oa...

Hey, das interessant...bij de gewone boekhandel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABEE354





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 11:52
 
TESSYBEAR731 schreef:
Hey, das interessant...bij de gewone boekhandel?
Ik weet het niet exact meer. adhv de uitgever kun je er vast wel aankomen: Uitgeverij Koinonia.
Succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 11:57
 
KABEE354 schreef:
Heb net 'Op de schouders van ouders' gelezen.
van Hans Groeneboer.

Hoe je beïnvloed kunt worden, belast, door je gezin van herkomst en door je familie in vorige generaties. En...,
hoe je daar het best mee om kan gaan.
Bewustwording van jezelf, je gedrag, gevoelens. Legt Gods bedoeling van het leven naast de werkelijkheid.

Voor de ontspanning hele ouwe: Havank's oa...



een byzonder mooi en leerzaam boek, he, kabee?
hans groeneboer heeft meer titels op zijn naam, overigens, en vele daarvan zijn de moeite waard om eens door te nemen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:04
 
KABEE354 schreef:
Ik weet het niet exact meer. adhv de uitgever kun je er vast wel aankomen: Uitgeverij Koinonia.
Succes.

koinonia kun je vinden in gorinchem centrum..........
ik heb daar een namelijk een heel fijne huwelijkstherapeute gehad, waar ik heel veel van heb geleerd, en het boekenrek staat daar in de hal, zodat je eens rond kunt neuzen tussen alle titels.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 15 augustus 2010, 12:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:17
 
KABEE354 schreef:
Ik weet het niet exact meer. adhv de uitgever kun je er vast wel aankomen: Uitgeverij Koinonia.
Succes.

Heb em inmiddels al gevonden via bol.com Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:11
 
HANNAH810 schreef:
koinonia kun je vinden in gorinchem centrum..........
ik heb daar een namelijk een heel fijne huwelijkstherapeute gehad, waar ik heel veel van heb geleerd, en het boekenrek staat daar in de hal, zodat je eens rond kunt neuzen tussen alle titels.


Boeken van Hans Groeneboer zijn verplichte leeskost voor de mensen die bij Koinonia de cursus pastoraal werk doen.

Boek wat ik op dit moment lees: Max Lucado, Vrij van angst

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vrij-van-angst/1001004006540802/index.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABEE354





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 23:27
 
CROSSROAD317 schreef:
Boeken van Hans Groeneboer zijn verplichte leeskost voor de mensen die bij Koinonia de cursus pastoraal werk doen.

Boek wat ik op dit moment lees: Max Lucado, Vrij van angst

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vrij-van-angst/1001004006540802/index.html

Max Lucado, ook mooi. Sterren en stippen ook toch...? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 21:51
 
Weeskinderen, geschreven door Lody van de Kamp.

Een aangrijpend boek over de vervolging van Joden in de 2de Wereldoorlog, geschreven door een orthodox-Joodse rabbijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 21:59
 
KABEE354 schreef:
Max Lucado, ook mooi. Sterren en stippen ook toch...? Lachende smiley

'k Zag pas bij iemand Zijn naam is Jezus liggen, ook van Max Lucado.

Na het even doorgebladerd te hebben, trof het mij direct. 'k Vraag of ik het binnenkort mag lenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 30 augustus 2010, 06:49
 
MARIJAN072 schreef:
Weeskinderen, geschreven door Lody van de Kamp.

Een aangrijpend boek over de vervolging van Joden in de 2de Wereldoorlog, geschreven door een orthodox-Joodse rabbijn.



Heb ik ook recent gelezen, moest wel even wennen aan de vele joodse woorden.
Maar was wel een mooi boek, ook een aanrader over dit onderwerp is Liverpool Street, gaat over kindertransporten in de 2de wereldoorlog!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 21:43
 
Geen fictie, maar meer een studieboek, hoewel het wel prettig leest.

Een enorm boeiend boek en een aanrader voor ieder die zich voor het onderwerp interesseert:

"Gods kerk herontdekt" door Derek Prince.

Dit boek schetst hoe de kerk er eigenlijk uit zou moeten zien. Hoe het zou moeten zijn aan de hand van de bijbel. En dat is heel wat anders dan wat wij nu gewend zijn.

Overzichtje van de 6 hoofdthema's:

I Gods visie voor de Kerk
II Het karakter van de Kerk
III De structuur van de Kerk
IV Leiderschap binnen de Kerk
V De levensstijl van de Kerk
VI De toekomst van de Kerk

Een echte eye-opener.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 22:14
 
serie De Aardkinderen door Jean Auel-

Gaat over de opkomst van de moderne mens in een mammoetomgeving tijdens een ijstijd.
Het verschil tussen neanderthalers en de cro magnonmens en hun evolutie.
Een meesterwerk!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 20 Volgende
Pagina 4 van 20