ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HARALD940
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 20:36
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
MARIANNE338 schreef:
Dit topic brengt heel wat terweeg.
Ook ik bleef in mn maag zitten met het feit dat God Adam EN Eva schiep, als levensgezellin.
Ik heb Romeinen 1 vers 26 en 27 opgezocht en daar staat;

Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegen natuurlijke,
en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten
en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand.
Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Ook ik heb geen problemen met homo's, maar God denkt daar toch anders over. Het mag niet...
En als we de Bijbel niet lettelijk nemen, zoals sommige onder ons...waarom lezen we hem dan nog?
En wat nemen we dan nog wel letterlijk??
Wie bepaalt wat we letterlijk moeten nemen, en wat niet?
Pakken we dan alleen de dinger er nog uit, die in onze ogen belangrijk zijn?
Een voorganger preekt wat God zegt in Zijn woord.
We mogen dan in 2012 leven...God is er al vanaf het beginne, en Zijn Woord duurt tot in der eeuwigheid.
Als een voorganger moet preken wat wij mensen willen horen........kan hij beter stoppen.

Ik oordeel niet.......dat laat ik aan God over...
Zijn Woord......we kunnen er niet omheen.

Je legt dan wel de tekst van Romeinen hier wel verkeert uit, want het gaat in Romeinen juist om de verloederde samenleving die in Rome de hoofdtoon voerde, en waar Paulus terecht tegen ageerde, niet specifiek alleen om homo's. Als je even goed leest lees je dat heteroseksuele mannen sex hebben met heteroseksuele mannen, en heteroseksuele vrouwen sex hebben met heteroseksuele vrouwen. Dat is waar Rom1: 26, 27 overgaat. Dat is wat er bedoelt word met; natuurlijke omgang verruild voor de tegen natuurlijke Het word verruild van het een (heteroseksuele) naar het ander (homoseksuele). Ze geven zich over aan homofiele sex, maar het waren heterofiele personen.

En over de bijbel letterlijk lezen, dan moet hij wel zo geschreven zijn dat wij er letterlijk uit kunnen leren wat God van ons wil.
Laat dat nou niet gebeurt zijn.......
De bijbel is door God geïnspireerde mensen die 2000 jaar en langer terug leefden geschreven, die in een tijd leefden die niet de onze is.
En daar lezen wij dan een vertaling van die niet geheel accuraat te maken is, en elke bijbel vertaling heeft zijn eigen woordkeus waardoor er nuanceverschil kan ontstaan, wat iedereen weer moet leren lezen wat er geschreven staat in elke bijbeltekst.

Zijn Woord.....we moeten leren hoe we die moeten lezen, elke dag weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 22:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf.

http://www.youtube.com/watch?v=ShN8UIk5-mw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 21:58
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
ZEELAND736 schreef:
Het is nog steeds...

VAN DIE DAG EN URE....weet NIEMAND!!!

Wel dat het zal komen...als een dief in de nacht...

Chat, met deze reactie van Zeeland, waarin ze woorden van Jezus zelf aanhaalt over dit onderwerp, hoe kan een mens dan de tijd en ure berekenen of uitzoeken en uitleggingen erover doen op grond van de bijbel. Het lijkt mij dat een mens dat dan niet kan.
In Openbaringen staat ook geschreven; "Ik kom spoedig", dus laten we elke dag bereid zijn op Zijn komst.

Profetieën uitleggen aan het huidige wereldbeeld en gebeurtenissen, zoals Frank doet, dat kun je over elk jaar wel doen sinds de hemelvaart van Jezus.
Dat word er ook niet specifiek met die tekenen van de tijd bedoelt dat je ze kan misbruiken voor huidige gebeurtenissen, want de afgelopen 2000 jaar hebben we altijd al oorlogen en geruchten van oorlogen gehad, en als Jezus de komende 2000 jaar nog niet terugkomt dan hebben we dan ook nog oorlogen en geruchten van oorlogen.

Kun je dan nog wel spreken dat een persoon als hij met dit onderwerp op een dergelijke manier bezig is, dan bezig is met Gods Koninkrijk? Ik vraag het me af.......

In de eerste 2 eeuwen waren de eerste Christenen ook al klaar voor Jezus terugkomst, oa gezien hoe het er in het rijk van Rome aan toe ging, maar niet met de datum van Jezus terugkomst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 22:39
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
 
Ach, mocht Visser niet komen, dan heb ik zin aan de picknick.

En mocht Visser wel komen dan heb ik zeker zin aan de picknick.

Clown smiley Clown smiley


Laatst aangepast door
HARALD940
op vrijdag 13 juli 2012, 22:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 22:25
BerichtOnderwerp: Pesten...
 
YES356 schreef:
Woensdag 27 jun 2012 11:17
De kogel is door de kerk: pedofielenclub Martijn wordt verboden. Niemand die daar een traan om laat natuurlijk, maar toch zijn er twijfels of het wel zo'n goed idee is.

Volgens de rechtbank 'verheerlijkte Martijn seks met kinderen en zet het ook neer als normaal en acceptabel."

Eerder pogingen
Vorig jaar constateerde het Openbaar Ministerie nog dat het Martijn niet strafrechtelijk kon vervolgen. Nu heeft de civiele procedure van het OM wel succes gehad.

In dit geval wel een juiste beslissing lijkt mij, want de stichting Martijn is gespleten in hun beweegredenen.

Op hun website hebben ze het over om pedofilie in elk geval bespreekbaar te hebben, maar in hun statuten juist meer de acceptatie voor pedofilie, dat is toch net even een stap verder, en dan ook strafrechtelijk te vervolgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:07
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
TESSYBEAR731 schreef:
Witlof met kerriesausje, aardappelpuree en een slavinkje. Lekker makkelijk! Lachende smiley

En hier ook al lekker makkelijk, spaghetti met saus en vlees Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: Pesten...
 
CHATULIEM619 schreef:
Zelfs dat woord verstoten heb ik moeite mee. Welke christen zet daadwerkelijk homo's aan de kant? En wat bedoel je daar precies mee? Ik lees dat er mensen zijn die hun levensstijl niet goedkeuren, en zoals je weet ben ik één van hen. Maar wat ik merk, is dat er altijd een hele aggressieve houding is, als we hier wat van durven te zeggen. We moeten vooral medelijden met deze mensen hebben en dat gaat me echt te ver. Ik vind het zelfs wreed worden op een gegeven moment. Ik kan een homoseksuele levensstijl niet goedkeuren en zeker niet gelijk stellen aan een huwelijk. Ik heb in vorige bijdrages uitgelegd wat voor gevolgen het zou hebben voor de boodschap aan anderen. En ik ben absoluut niet bereid die boodschap daarvoor in de waagschaal te stellen. Dat is, omdat ik nog steeds geloof dat er verlossing is voor elke zondaar. En dat die verlossing kan betekenen dat er bevrijding komt van zonde en ongerechtigheid. Zelf beschouw ik homofilie als een gebondenheid. En ik geloof dat ook daar bevrijding voor mogelijk is.

In de topic's over homo's en homofilie heeft niemand er over dat homo's zielig zijn, en dat je meer rekening met hen moet houden dan anderen, maar je moet wel met ze erover praten, maar niet in de trant dat er maar 1 weg mogelijk is, terwijl die weg niet 100% duidelijk is vanuit de bijbel.

En je kunt homofilie gebondenheid noemen, en dat genezing mogelijk is.
Maar wij waren ook gebonden door de zonden die wij doen, totdat Jezus daarvoor aan het kruis daarvoor betaalde met zijn vlees en bloed. Nu zijn wij vrijgekocht en niet meer gebonden, toch doen wij nog zonde. En pas nadat Jezus terugkomt worden wij volledig van zonde ontdaan in een nieuw verheerlijkt lichaam, en niet eerder.

Dan zie ik in jou beschouwing van homofilie toch wel een probleem.

Maar ik dacht dat dit topic over Pesten ging?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:40
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
FLOWERFUL304 schreef:
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het over de homofiele praktijken had, dat dat bijbels gezien zonde is. Hoe ik zelf tegen die mensen sta daar heb ik me niet over uitgelaten, maar men heeft allerlei conclusie voor mij getrokken of in mijn mond gelegd, hoe je het ook zegt.

Ik heb wel aangegeven dat als men homofiele praktijden wil doen dat ze dat zelf mogen weten daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor. Ik ga hun leven niet voor ze bepalen m.a.w. ik geef er niet om hoe ze willen leven m.a.w. dat moeten ze zelf weten.

De bijbel geeft wel degelijk aan wat er met zulke mensen gebeurt die homofiele praktijken uitoefen en ook dat heb ik aan de oorde gebracht waarbij men dus allerlei conclusie trok naar mijn persoon. Ook heb ik aangegeven dat God wil dat zij zich bekeren en de homofiele praktijden niet meer doen. Maar ja, blijkbaar schrijf ik grieks of zo. Maar schrijven is lastiger dan praten. Afen.

En ja idd, ook ik heb genoeg gelezen en geschreven hier. Ik probeer het dan af ook te sluiten want binnenkort ben ik niet meer in cm. hahaha, Ik hoor sommigen nu al juichen van blijdschap. Nog even geduld! Knipoog smiley succes.

Als je denkt dat sommige mensen nu blij worden als jij weggaat......

Je geeft je mening zwart wit, alleen is de wereld is niet zwart wit, en God weet dat ook, God heeft Zijn wet gegeven, maar weet ook dat wij die niet kunnen houden, wat we ook doen, Daarom gaf Jezus Zijn leven voor ons.
Als God rekening houd met onze plus en minpunten, zouden wij dat dan ook niet naar elkaar doen?
Dat betekent niet dat wij alleen maar lief tegen anderen moeten zijn, maar soms ook de woorden hard uitspreken, maar wel met de intentie dat het ze duidelijk word.
Maar door mensen zwart wit te zeggen wat wel mag en niet, dat helpt niemand, en voor je met mensen over hun minpunten kun spreken, zul je ze eerst moeten kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:46
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
judas 1:1-17> Geliefden, ik was volop bezig u te schrijven over de redding waaraan u en ik deelhebben, toen ik mij genoodzaakt zag u deze brief te sturen, met de aansporing het geloof dat eens en voorgoed aan de heiligen werd overgeleverd, krachtig te verdedigen. 4 Want bepaalde mensen, van wie het vonnis allang staat opgeschreven, zijn erin geslaagd heimelijk uw gemeente binnen te dringen; goddeloze mensen zijn het, die de genade van onze God misbruiken als voorwendsel voor losbandigheid, en die zowel de enige meester als onze Heer Jezus Christus verloochenen.

5 Ofschoon u dit alles al weet, wil ik u er toch aan herinneren, dat de Heer het volk wel eens en voorgoed bevrijd heeft uit Egypte, maar later hen die weigerden te geloven, verdelgd heeft. 6 Ook de engelen die hun waardigheid niet bewaard hebben en hun hemels verblijf verlieten, houdt God met onverbrekelijke boeien gevangen in het duister van de onderwereld, in afwachting van het oordeel op de grote dag. 7 Denk ook aan Sodom en Gomorra en de naburige steden: evenals die engelen hebben zij ontucht bedreven en zijn ze achter wezens aangelopen met een andere natuur; nu liggen zij daar voor het oog van allen als een afschrikwekkend voorbeeld, gestraft met een eeuwig vuur. 8 Maar dit alles belet die lieden met hun droomgezichten niet om precies hetzelfde te doen: zij bevlekken het lichaam, verachten de heerschappij en lasteren de hemelse machten.9 Zelfs de aartsengel Michaël heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken, toen hij met hem een woordentwist had en streed om het lichaam van Mozes; hij zei slechts: ‘ De Heer moge u straffen.’ 10 Maar deze mensen lasteren wat zij niet begrijpen, en wat zij met het instinct van redeloze dieren wél begrijpen, wordt hun ondergang. 11 Wee hun! Ze zijn de weg van Kaïn opgegaan. Net als Bileam hebben zij zich voor geld overgegeven aan bedrog, en evenals Korach hebben zij zich door hun weerspannigheid in het verderf gestort.12 Die mensen zijn een schandvlek op uw liefdemaaltijden, waaraan zij zich schaamteloos te goed doen terwijl ze alleen voor zichzelf zorgen. Wolken zijn het, door de wind voorbijgejaagd, die geen regen geven; bomen zonder vruchten in de herfst, tweemaal gestorven, ontworteld; 13 woeste golven van de zee, die hun eigen schande opschuimen; dwaalsterren, voor wie het diepste duister is weggelegd voor eeuwig.
14 Over hen ook heeft Henoch, de zevende na Adam, geprofeteerd, toen hij zei: ‘Zie, de Heer is gekomen met zijn heilige tienduizendtallen, 15 om over allen recht te spreken en alle goddelozen te straffen voor al de goddeloze daden die zij in hun goddeloosheid bedreven hebben, en voor al de drieste woorden die de goddeloze zondaars tegen Hem hebben gezegd.’ 16 Zij zijn het die morren en mokken om hun lot; zij leven naar hun lusten; hun mond is vol grootspraak, terwijl zij de machtigen vleien om voordeel te behalen. 17 U echter, geliefden, denk aan wat door de apostelen van onze Heer Jezus Christus voorspeld is, 18 toen zij u zeiden: ‘Op het einde van de tijd zullen er spotters zijn, die leven naar hun eigen goddeloze begeerten.’ 19 Dat zijn de mensen die scheuring veroorzaken, in de wereld opgaan en de Geest niet bezitten.

Flowerful, ik haal uit je tekst even 2 stukjes om daar de kern mee te vormen.

losbandigheid
Zijn Christelijke homo's standaard losbandig?

hun eigen goddeloze begeerten
Zijn Christelijke homo's standaard uit op hun eigen begeerten?

Leg mij dat eens uit in eigen bewoording, tekstverwijzingen mag, maar gooi aub geen hele lappen tekst neer.
Want de lap die je hier neergooit spitst zich op een losbandig en goddeloos leven, zonder te specificeren of dat nu toevallig op homofilie van toepassing is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
NICKY298 schreef:
Gruwel = wat afschuw opwek bijbels.


een afschuwelijke DAAD in Gods ogen.

Daar zie ik niet echt liefde in!!!!

maar misschien dat jullie er iets mooi van kunnen maken!

In het OT word er gesproken over veel zonden en verkeerde praktijken dat het een gruwel in God's ogen is. Bv. het sjoemelen met de gewichten om anderen te belazeren is in het OT al een gruwel in God's ogen.
Maar in het NT word er over zonden niet meer gesproken over een gruwel in God's ogen, maar eerder in de intentie om ze in liefde tot God/de ander niet te willen doen.

WILLEMIJN232 schreef:
Je mag geen kerkelijk ambt vervullen schrijf je? Ik vind dat wel discriminerend hoor......wat denk je van alles incestgevallen in de kerken? Ook de buitenkant mooi maar de realiteit was toch wel wat anders....
Er staat ook in de Bijbel dat mannen meer vrouwen mogen hebben en dat doen we toch ook niet?

Die incestgevallen binnen de kerk mogen zeker niet. Helaas worden dit soort gevallen het liefst direct weggestopt onder de "mantel der liefde".
En mannen meerdere vrouwen, dat doen wij inderdaad niet meer, maar dat is nog niet zo "heel lang" geleden hoor, ~16-17e eeuw. Het was toen niet standaard, nooit geweest, maar het was ook niet opvallend. Luther had er bv ook geen problemen mee, zolang je het met maar je geweten tegenover God vanuit de bijbel maar kon verantwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 23:43
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Vandaag kadootjes gegeven aan mijn nichtje die 8 geworden was, krijg ik (en de rest van de familie) ook een kadootje, mijn zusje is zwanger, dus ongeveer dec/jan voor de 2de keer oom worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 23:01
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat je helemaal niet in termen van zondes moet praten als je het over homo's hebt........
Het is pas zonde als je dat wel doet.......

Maar dat doe ik hier ook niet, ik beschuldig geen homo van zondigen door het hebben van homofiele gevoelens, of het praktiseren ervan.
Ik geef alleen aan dat elk persoon zondig is. homo, hetero, gelovig en ongelovig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 22:21
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
SHANITA130 schreef:
Hoe kan je trouwens een homo vergelijken met inbrekers en moordernaars?
Prostituees moet je ook mee uitkijken daar meer dan de helft gedwongen is. En de mannen die naar prostituees gaan, worden die niet genoemd?

Jij vindt dat het duidelijk in de bijbel staat.
Ik vind dat het niet duidelijk in de bijbel staat.

Wat doet een homo voor schade aan de samenleving of aan iemand persoonlijk?

Vanuit het feit dat wij allemaal zondaars zijn, zijn wij allen gelijk, dit zegt Paulus ook (Rom 3:23). Onafhankelijk van wat wij doen, maar in de zonde zijn wij gelijk.
Buiten de zonde om is een homo niet te vergelijken met een moordenaar, net als een prostituee ook niet te vergelijken is met een prostitueebezoeker of een pooier.

Dat is ook wat Gloria zegt;
GLORIA404 schreef:
we zijn idd geen van allen zonder zonde, maar moeten er wel -in Gods kracht- tegen strijden!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 21:00
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
Wat gaan die pagina's snel.... niet bij te houden met het werk ernaast.... Knipoog smiley


TINK100 schreef:
ik heb nu zo'n beetje alles gelezen wat er geschreven is over homo en christen zijn.....en ik heb vastgesteld dat er mensen zijn die vinden dat het een onmogelijkheid is......en dat het zelfs te genezen is......
En er is een groep die vol van liefde om deze groep mensen heen wil staan om hen te helpen de worsteling te dragen.

Er zijn dingen gezegd en geschreven die niet hadden gezegd of geschreven mogen worden......

Feit is, er zijn mensen, door God geschapen, die een andere sexuele geaardheid hebben. Daar kunnen we niet om heen. Geef gehoor aan Jezus'opdracht: heb uw naaste lief als u zelf.

daarom : Zo resten ons dan: geloof, hoop en liefde. Deze 3. Maar de liefde is de grootste

Omring de zwakkeren in je omgeveing met liefde en steun, aan je daden herkent de ander de Christus in jou......wees een voorbeeld naar de naaste die Jezus nog niet kent.....Jij bent het visitekaartje van Jezus.....

Hier past alleen amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
NICKY298 schreef:
een chaperon lijkt mij wijzer hahahahha

Met als extra kwaliteit dat hij een ook BOB mag zijn zeker Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:36
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
 
I'm in, en de houtskool ligt al in de auto Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:18
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
Sorry harald, het is mij duidelijk dat jij mij totaal niet begrijpt wat ik bedoel of probeer te vertellen. Maakt niet uit. Aan de vruchten van de boom kan men zien met wat voor boom met te maken heeft.

En ik denk dat jij beter je suggesties over mijn muren opzetten en open meningen etc maar beter voor je zelf kunt houden over wat ik denk of doe of zeg of luister. Wat jij niet allemaal suggereert wat ik wel of niet doe of zeg of luister,gaat mij wat te ver! En gezien jij mij ook helemaal niet kent ben jij zeer zeker niet in staat om dat te beoordelen of te suggereren! Dus wordt niet persoonlijk !

En zoals ik al zei: Roelande mag en heeft zijn eigen overtuigen te volgen . En dat ik dat niet geloof is mijn recht toe . En idd ook ik en ieder ander mag zn eigen mening hebben dus houdt het op een informatie uitwisselen over het onderwerp, niet om de ander te zeggen wat die wel of niet moet doen of moet zeggen of denken of luitster of muren , whatever! Ik ben niet op dit forum om mensen te overtuigen. M.a.w. wordt aub niet persoonlijk!

Maar gezien je persoonlijk uitingen naar mijn adres wil ik daar dan ook even op reageren: "iemand die zulke uitingen naar mijn adres uit, getuigd van hoogmoed en van zo iemand kan ik zeer zeker niets van leren!". En zal ik even nog persoonlijker worden, van jouw kan ik zeer zeker niets leren!!

Mijn reactie was niet om je persoonlijk aan te vallen, maar je tot nadenken te stemmen.
Jou geloof is je recht inderdaad, maar geen wet van Meden en Perzen, waar niet aan te tornen valt, een geloof is geen vaststaand iets, maar moet juist groeien.

In je reactie heb je het over oordelen, en noem je een paar teksten die daar over zouden gaan. 1kor6: 3+5, 1kor 6 :9> 10, 1kor5:11, efe2:1-3.
En je zegt daarop, kijk in de bijbel veroordelen ze, dus mogen wij het ook.

Mijn reactie daarop aan jou was om daar de verantwoordelijkheden aan te geven die bij veroordelen horen, want als Jezus zegt in Matt 7:1 en 2:
Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden
En Rom 12:19b Het is aan Mij om wraak te nemen, Ik zal vergelden. Wraak nemen is gelijk aan (ver)oordelen.

Wie zijn jij en ik dan om tegen iemand te zeggen; met deze levensstijl en toch in God gelovend word je niet behouden.
Daarbij kunnen wij mensen niet altijd een goed oordeel over iemand vellen, wij zien de buitenkant aan van een geloof, God ziet het hart aan van een geloof.
Jezus zei in Joh 8:11 Ik veroordeel u ook niet, als Jezus, terwijl Hij ook het hart kan aanzien, al het oordelen aan de Vader overlaat, voor wie maakt het dan rechtsgeldig om te oordelen over de mens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:28
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
Oordelen:oordelen:
En dan moet ik denken aan de zaak waarin paulus oordeelt velt over de man die met zn stiefmoeder leeft in 1kor5. Zo ik uit de bijbel kan opmaken zijn de dingen die dit leven aangaan, dat we die wel mogen oordelen met de bijbel als maatstaf en als je het zelf niet doet. Oordelen heeft de bijbel al gedaan, ik hoef het alleen maar te citeren, samen te vatten of de conclusie eruit te halen.

Zegt paulus niet in:

1kor6: 3+5->Weet gij niet, dat wij de engelen oordelen zullen? Hoeveel te meer de zaken, die dit leven aangaan?
5 Ik zeg u dit tot schaamte. Is er dan alzo onder u geen, die wijs is, ook niet één, die zou kunnen oordelen tussen zijn broeders?

Dus velt hij ook zn oordeel in:
1kor 6 :9> 10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven (m.a.w komen niet in de hemel).

Oordelen is niet zomaar iets wat je in je eentje kunt doen, en dat is ook wat Paulus hier aangeeft; de hele gemeente van Korinthe heeft hierover in de geest en kracht van Christus te oordelen
1 Kor 5:3-5Wat mijzelf betreft, in persoon ben ik afwezig, maar in de geest ben ik aanwezig; en alsof ik bij u was, heb ik in de naam van onze Heer Jezus de man die dit doet al veroordeeld. Wanneer u en ik dus in de geest bij elkaar zijn, en de kracht van onze Heer Jezus bij ons is, moet u die persoon aan Satan uitleveren. Dan gaat zijn huidige bestaan verloren, opdat hij zal worden gered op de dag van de Heer.

Paulus geeft hier aan dat hij in de geest en kracht van Christus deze man veroordeeld, Paulus heeft het dus niet alleen gedaan, en zo moet de gemeente dat ook doen. Dan oordeel je recht.

En dat oordelen over engelen..... dat betreft het oordelen over de gevallen engelen, niet de engelen die God zijn blijven dienen.
2 Petr 2:4 Want indien God engelen, die gezondigd hadden, niet gespaard heeft, maar hen, door hen in de afgrond te werpen, aan krochten der duisternis heeft overgegeven om hen tot het oordeel te bewaren

FLOWERFUL304 schreef:
En wie komen in de hemel? joh 3:5>
Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan.

En wie is dat oordeel gegeven om iemand als wedergeboren te bestempelen? De mens, of God? God en God alleen.
Deze tekst is hier van geen nut voor dit onderwerp.

FLOWERFUL304 schreef:
1kor5:11->GNB 5 Nee, ik bedoelde dat u niet moest omgaan met iemand die zich een christen noemt en toch onzedelijk leeft of een geldschraper is, een afgodendienaar, een kwaadspreker, een dronkaard, of een uitbuiter. Met zo iemand moet u ook niet samen eten. 12 Is het soms mijn taak te oordelen over buitenstaanders? U oordeelt toch ook alleen over hen die tot uw gemeente behoren!

En hiermee wil je dan iemand gaan veroordelen? Wat is voor God het nut van veroordelen?
2 Tess 3:14,15 en wees op uw hoede voor wie geen gehoor geven aan wat wij in deze brief schrijven. Ga niet met hen om, dan zullen ze zich schamen. Als iemand niet luistert naar wat wij door onze brief zeggen, tekent hem en gaat niet met hem om, opdat hij beschaamd worde; Behandel hen echter niet als vijanden, maar wijs hen als uw broeders en zusters terecht.
Dus praat met het gemeentelid erover, en laat jou standpunt zien, vermaan, maar veroordeel niet.
God wil dat de persoon terug naar Hem komt, niet dat zo iemand word uitgestoten.

FLOWERFUL304 schreef:
oordeel in efe2:1-3>Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, 2 waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, 3 – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –,

En Paulus zegt hier? Oordeelt God hier? Nee!
Ef 2:4-9 Maar omdat God zo barmhartig is, omdat de liefde die hij voor ons heeft opgevat zo groot is, God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, heeft hij ons, die dood waren door onze zonden, samen met Christus levend gemaakt. Ook u bent nu door zijn genade gered. ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden. Hij heeft ons samen met hem uit de dood opgewekt en ons een plaats gegeven in de hemelsferen, in Christus Jezus. en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus, Zo zal hij, in de eeuwen die komen, laten zien hoe overweldigend rijk zijn genade is, hoe goed hij voor ons is door Christus Jezus. om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar (zijn) goedertierenheid over ons in Christus Jezus. Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God. Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan.

FLOWERFUL304 schreef:
m.a.w. een homo die zegt gelovig te zijn maar nog in zn oude levenstijl door gaat is niet wedergeboren. Hij leeft vanuit zn vlees en vlees is geen geest. Dat staat niet als zodanig zo in de bijbel maar 1+1=2! gezien 1 kor 6:9, 1 kor5:11 en efe 2:1-3 en ergens anders in de bijbel staan nog meer vergelijkbare versen.

Maaaarrrr Roelande, als jij wilt geloven dat een praktiserende homo wel wedergeboren is dan moet je dat zeker geloven maar ik geloof dat niet.
Ieder moet zn eigen overtuigen volgen zoals paulus in rom 14 zegt.

rom 14:22> Behoud intussen je eigen overtuiging, ten overstaan van God. Gelukkig is hij die zich bij zijn beslissing niets heeft te verwijten.

rom14:5>De een maakt onderscheid tussen de dagen, voor de ander zijn ze alle gelijk. Gun ieder zijn eigen overtuiging.

En welke zonde praktiseer jij elke dag weer? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.....
Of zoals mij geleerd is; Als je naar iemand wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf

FLOWERFUL304 schreef:
Dus als jullie vinden dat mijn overtuigen die niet in jullie straatje past, bepaalde mensen oordeelt, tja jammer dan. Ook ik heb recht om mn eigen overtuiging te hebben en te volgen! Wie zijn jullie dan om mij te komen zeggen dat ik aan het oordelen ben. Doordat jullie zeggen dat ik aan het oordelen ben zijn jullie zelf ook bezig met oordelen nl jullie oordelen en veroordelen mij en mijn soort!

Dooddoener eerste klas, Je eigen muren opzetten, en tegen de ander zeggen, praat maar raak, ik luister toch niet....
Je mag een eigen mening hebben, maar sta dan ook open voor meningen van anderen, uit meningen van anderen kun je ook veel leren.


Laatst aangepast door
HARALD940
op vrijdag 22 juni 2012, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:31
BerichtOnderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)
 
WILLEM618 schreef:
Ben het hierin niet met je eens, Harald. Als God geloof geeft, dan heb je geloof. Want Hij spreekt als machthebbende, niet als schriftgeleerde.

Geven als in een kado dat je krijgt, je krijgt het, het is dan wel aan jou als ontvanger om ook het kado uit te pakken en ermee aan de gang te gaan, of niet.
Ef 2:8: Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God

WILLEM618 schreef:
Dat de Heilige Geest je helpt om een keus te maken tegen God, kan mijns inziens niet. Dan zou voor God hetzelde gelden, als wat Jezus tegen de farizeën zei: Een ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een iedere stad, of huis, dat tegen zichzelf verdeeld is, zal niet bestaan.

Dat heb ik inderdaad verkeert neer gezet, de Heilige geest helpt je om voor God te kiezen, en inderdaad niet tegen hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:42
BerichtOnderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)
 
PIETER619 schreef:
En niet Abraham slaagde, maar God die dat geloof in hem gegeven had. En in dat vertrouwen, dan is het leven nooit hulpeloos.
Dus is ons geloof gegeven door God, waarom geeft hij dan niet iedereen het geloof?

Wat dat feestje betreft is meer bedoelt op wat ons te wachten staat, maar er word door vervolgde christenen uit Noord Korea gevraagd om vooral te bidden voor hen die hun alle kwaad aandoen, opdat zij ook God mogen leren kennen en hun hart er voor open zetten. Zelfs vervolgde christenen kunnen blij zijn met wat God hun geeft

God geeft ieder het geloof, en geeft daarbij ook ieder de keus dit geloof te aanvaarden, en geeft daarnaast ook nog eens de Heilige Geest om ieder te helpen die keus te maken voor of tegen God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:23
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
Je hebt wel een punt daar, Yes.

joh3:3+5-7->nbg 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. + 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.

Daar homosexualiteit een geestelijk iets is is er bevrijding en genezing bij God mits die zich dan ook werkelijk bekeerd en dat ook wil. Er lopen genoeg getuigen die genezen zijn van homosexualiteit in de christelijke wereld.

Zondigen is ook een geestelijk iets, is er bij bevrijding en genezing door God hiervan ook genezing van zonde bij de mens? Wie kan er getuigen van genezing van zonde in dit leven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:55
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
LIEKE000 schreef:
Passen deze wel op de BBQ morgen.... Lachende smiley .... Knipoog smiley

Ze pasten er net tussen op de BBQ, alleen niet in mijn maag meer Twijfelende smiley
Er is er zaterdag maar 1 op gegaan, die andere 2 heb ik zondag thuis lekker opgepeuzeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:44
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
PIETER619 schreef:
Waar in de Bijbel staat da twij als Nederlanders onze naaste moge uitsluiten tenzij hij of zij bewezen hulp nodig heeft?

Waar in de Bijbel staat dat jij hier in weelde mag leven en hen die omkomen van honger (econimische slachtoffers) of oorlogsgeweld niet hier een fatsoenlijk leven mogen opbouwen?

Welk recht verschaft ons dat op grond van de Bijbel dus, of staat die onder onze eigen wetten?

Als hier iemand komt omdat het in zijn/haar land hopeloos is, waarom mag men dan elders op Gods gebied (deze wereld dus) het niet beter krijgen?

Gewoon even om over na te denken alvorens een persoon met lichte kuif met donkere tint, achterna te hollen

Heb jij mijn postings wel goed gelezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
ROBBEDOES873 schreef:
Mijn inziens kunnen homo's wel christelijk zijn...
Ik zou niet weten waarom niet...
Maar ja dat ben ik weer Knipoog smiley
En als men het dan als "fout" of "zonde" wil zien,
Wie van ons is er zonder "fouten" of "zonden"?

Inderdaad
Homo, hetero of lesbienne, we zijn toch allemaal kinderen van God?
Homo, hetero of lesbienne, Jezus is toch voor de zonden van iedereen gestorven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 23:18
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
HANNAH810 schreef:
die krijg je vast niet alleen op, hahaha Knipoog smiley


(just a joke; remembering last time............)


Je hebt nog niet gezien hoe groot ze zijn....... Knipoog smiley
een hapje meehelpen kon misschien nog wel eens nodig zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Nou, nog niet vandaag, maar wel morgen op de BBQ....



Zelf gedraaide hamburgers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 23:00
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
YES356 schreef:
Wat ik een paar maal tegen kom in de stukjes is de benaming “profiteurs.” ( niet persoonlijk naar jou bedoeld HARALD)
dat hoor je heel veel mensen vaak zeggen.

Yes, ik snap je punt volledig.

En ik zit met mijn posting ook niet alleen maar af te geven op alle asielzoekers.
Alleen vind ik het zo schrijnend dat wij groepen mensen niet gaan helpen die onze hulp in Christus juist wel zo hard nodig hebben, maar hen onze rug toekeren omdat onze regelgeving zo door ons is aangepast dat wij ze niet willen helpen, maar terugsturen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 21:44
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
CARMEN073 schreef:
Dank Harald voor je bijdrage. Ik kan daar voor het overgrote deel in meegaan. Heb nog wel een paar vragen dr bij.

CARMEN073 schreef:
Duidelijk. Lijkt me idd misbruik. Het moeilijke is alleen dat dit misbruik pas kan ontstaan op het moment dat iemand hier al is. Vind jij dit een gegronde reden om dan preventief de grenzen (bijna) helemaal dicht te doen? Immers worden hierdoor de goeden met de kwaden gestraft.

Dicht hoeven de grenzen niet, maar de regelgeving kan wel anders, want deze vormen van misbruik worden nu meestal ongestraft toegelaten (zie Ter Apel)
Dat je dit toelaat als land/asielzoekercentrum zegt de mensen die dit misbruik plegen, dat ze dit ongestraft kunnen blijven doen, en zullen dit dan ook blijven doen, zelfs al hebben ze een verblijfsvergunning gekregen.
Tegen dit soort en ander misbruik moet opgetreden worden, en indien nodig leiden tot uitzetting terug naar land van herkomst.

CARMEN073 schreef:
In de bijbel wordt idd over kaf en koren gesproken mbt mensen; maar daar is het Jezus die de wan ter hand heeft. Persoonlijk heb ik er een beetje moeite mee om mensen als 'kaf' aan te duiden. Maar dat ligt gevoelsmatig; wij zijn immers voor God allemaal 'kaf'. Van nature geneigd tot alle kwaad; so who am I? Maar ik begrijp de bedoeling wel.

Natuurlijk kan geen enkel land alle asielvragers opnemen (denk ik). Maar als de Europese landen op dit punt goed zouden samenwerken zou er veel meer en adequatere hulp geboden kunnen worden. Nu laten we als NL niet alleen die vluchtelingen zitten, maar ook Griekenland en Italie die nu 1x wat dichter bij het vuur zitten.

Met kaf en koren bedoelde ik ook niet zozeer de mensen zelf, maar dat er een maatstaf moet zijn wie, of beter gezegd, welk geval van asielaanvraag je wel toelaat en welke niet.
Het gaat in de asielaanvraag ook niet om wie je bent, maar de reden van je asiel aanvraag, en of die terecht is, daarin bepaal je kaf en koren.

CARMEN073 schreef:
Mee eens. Dan zouden de grenzen dus weer open moeten.
De grenzen hoeven niet open, want ze zijn niet dicht.
Maar wel betere regelgeving voor deze groep, en het toestaan van meer bronnen van informatie dan enkel de regering van dat land.
het IND heeft nu regelgeving om bij navraag in het thuis land alleen te communiceren met de regering ter plaatse, maar in het geval van bv. politiek asiel krijg je van de regering in het thuisland veelal niet de juiste informatie, waarbij dan dus besloten word door het IND tot het uitzetting naar land van herkomst, waarbij de regering ter plekke je wel op het vliegveld opwacht.
Voor deze gevallen zal er meer en beter onderzoek moeten plaatsvinden uit meerdere bronnen om hier een goed oordeel, zowel positief als negatief, te kunnen geven.

CARMEN073 schreef:
Waar baseer je jouw laatste uitspraak op? Mijn indrukken zijn namelijk geheel anders. Ik heb de indruk dat mensen uit de laatste door jouw genoemde 2 groepen voornamelijk via andere wegen en dus niet via een asielprocedure proberen binnen te komen. En dus ook niet in de opvangcentra terechtkomen. Ik schat dat op er op de 1000 asielzoekers mss 1 of 2 personen zijn met onzuivere bedoelingen. En die schatting is niet verifieerbaar; puur gemaakt op persoonlijke waarneming.

Maar het is goed om je als Christen (en gemeente) voor de eerste groep mensen in te zetten en die verder te helpen met hunzelf (en gezin), laten merken welkom te zijn in je gemeente, en in deze maatschappij.

Yezzz!! Geef je op! Lachende smiley Lachende smiley

Je geeft daar wel een heel voorzichtige schatting. we hebben laatst de "affaire" Mauro gehad, "heel schrijnend" allemaal.
Maar..... de reden dat hij hier al zo lang zielig zit te zijn, is vanwege dat zijn pleegouders en hun advocaat elke keer opnieuw een nieuwe procedure begonnen, of in de huidige met nieuwe "informatie" kwamen, met regelmatig een andere reden van asielaanvraag, en de hele gang van asiel aanvraag aan het vertragen waren met als enige reden, zorgen dat Mauro blijft.
Dit zorgt ervoor dat zo'n jongen hier al 10 jaar zit, maar geen echte reden van asiel heeft, en volgens de huidige richtlijnen, ook terecht aangegeven door Minister Leers, zou hij dus gewoon terug moeten naar land van herkomst, simpel weg omdat er geen reden is voor asiel.
En het geval Mauro, is daarin niet alleen, zo zijn er veel meer gevallen die om dezelfde redenen hier zitten, geen reden hebben voor asiel, maar wel alles doe om de asiel aanvraag te vertragen en zo hier maar zo lang mogelijk te blijven, zodat ten einde raad maar een verblijfsvergunning gegeven word, en in de meeste gevallen dan via een generaal pardon...

Ik denk dat de schatting van mensen die hier komen voor een asielaanvraag met onzuivere bedoelingen veel hoger zit.
In 2011 waren er 14.631 asiel aanvragen, en ik schat dat er daarvan zeker 20% van de asiel aanvragen ervan onzuivere bedoelingen hebben, en als het gaat om gezinshereniging daarna, dan gaat dat nog verder omhoog.
En dit leg ik even uit, want in verschillende gevallen komt eerst de man de EU binnen, gaat door de asielprocedure, en krijgt dan een verblijfsvergunning, komt hier te wonen, maar heeft om een of andere nep reden geen werk en zit dus in de bijstand.
Daarop dient hij een asielaanvraag in voor gezinshereniging met zijn vrouw en kinderen, die word dan na verloop van tijd ook goedgekeurd, dus komen die ook hierheen, wanneer de kinderen boven de 18 zijn, zijn ze dus werk gerechtigd, maar werken niet, maar zitten in de bijstand.
Er is een groot aandeel van mensen die zo hun asiel procedure met gezin later doorlopen, want als ze hier direct als gezin komen worden ze in veel gevallen rechtstreeks terug gestuurd, en op deze manier, doordat er al een verblijfsvergunning is afgegeven, word gezinshereniging in het gros van de gevallen zonder tegenstand gewoon doorgevoerd.
En het aandeel asiel aanvragen samen met latere aanvragen voor gezinshereniging, dat zit totaal tussen de 60 en 70~ van alle aanvragen per jaar, de afgelopen 10-20 jaar. En in die groep zitten helaas de meeste profiteurs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 22:51
BerichtOnderwerp: Vluchtelingen en asielzoekers
 
CARMEN073 schreef:
Herman ik vroeg je te verduidelijken wat je met misbruik bedoeld omdat ik me namelijk niet kan voorstellen hoe je misbruik kunt maken van een asielzoekerscentrum. Dazzal.

Ook daar kun je als asielzoeker misbruik van maken.
Heel simpel door daar alleen al eten en hulp te eisen of te nemen, ipv te krijgen, of meer nemen, of stelen, zodat anderen daardoor minder krijgen/hebben.
Vernielingen aanrichten aan gebouwen of meubilair.
En dan noem ik alleen nog materiële zaken hier op.

CARMEN073 schreef:
Verder heb ik het niet over het scheiden van kaf en koren, maar over het potdicht zitten van de NL grens terwijl mensen in en buiten Europa sterven, verdrinken en vermoord en aan hun lot worden overgelaten. Interessante vraag vanuit jouw inbreng is dan: mag je mensen als 'kaf' aanduiden? En zo ja; mag je ze dan als ze dat etiket eenmaal hebben zomaar laten kreperen?

Ja, je mag spreken over kaf en koren. Je gebruikt die uitspraak het ook niet om te discrimineren iod.
Je kan niet iedereen opnemen die om hulp en "hulp" vragen, dat is onmogelijk voor elk land ter wereld.

Waar het om zou moeten gaan met asielzoekers en de richtgeving en wetgeving daarvoor is om mensen die het vanuit onderdrukking op lichamelijk, materieel(voeding) en geestelijk vlak wel en echt nodig hebben hier op te vangen, vast of tijdelijk.

Maar ook dat je mensen die komen om de rest van hun leven hier bv. uit de bijstand(1 of meerdere....) te leven terwijl ze kunnen werken, zich misdadig gedragen, en misdragen het recht om hier te mogen gaan wonen ontzeggen en terug sturen.

En daarnaast ook mensen terug sturen die geen hulp nodig hebben, maar hier gewoon komen omdat ze denken hier het "beter" te hebben dan hun geboorteland, terwijl ze daar ook zonder problemen kunnen overleven.

En helaas komen er meer mensen van de laatste 2 groepen dan van de eerste.....

Maar het is goed om je als Christen (en gemeente) voor de eerste groep mensen in te zetten en die verder te helpen met hunzelf (en gezin), laten merken welkom te zijn in je gemeente, en in deze maatschappij.

Daarnaast kun je ook in landen die dat nodig hebben niet helpen met hulp op wat voor manier dan ook, als ze het niet willen aanvaarden, of als er dingen gebeuren die deze hulp indammen zodat het niet daar komt waar nodig is. Dit kan er dan inderdaad voor zorgen dat er mensen zonder die hulp komen te overlijden, maar bedenk dan wel dat zelf met hulp er een zeer grote kans is in dergelijke situaties dat diezelfde mensen nog steeds komen te overlijden.
En dat gebeurt op verschillende manieren, voornamelijk doordat materiële hulp op grote schaal (50-90% van alle hulpgoederen) word gestolen door bendes of regeringen en voor grof geld word verkocht zoals met veel hulpgoederen voor acties in Afrika gebeurde waardoor dezelfde mensen waar de acties voor gestart zijn alsnog overleden van de honger..
Of dat hulp wel geboden word maar in dusdanige hoeveelheden dat het gewoonweg niet verder komt nadat het is aangekomen in het land van node, bv. na de ramp in Haïti zijn er zoveel hulpgoederen gestuurd naar Haïti dat het gros in de haven bleef en niet verder kwam, medische artikelen konden daardoor niet gebruikt waar dat wel nodig was, en eten bleef net zo lang in hun afgesloten containers in die temperaturen dat het zelfs daar volledig voor consumptie ongeschikt was. Haïti heeft later ook gezegd dat ze meer hadden gehad aan geld om zelf alle hulpgoederen te regelen dan aan de miljoenen tonnen hulpgoederen die gewoon in de haven gedumpt werden zonder coördinatie.


Laatst aangepast door
HARALD940
op donderdag 14 juni 2012, 22:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 18:52
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
HERMAN968 schreef:
Fijn dat je'r zult zijn Harald ! Ik kom met de moto, dus geen BBQ-gesleur deze keer ! Knipoog smiley

Als je er maar bent.

En Hannah, ik zal ff kijken of ik wat kooltjes mee kan nemen op de fiets naar 't station, want bbq'en dat wil ik zeker Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 15 Volgende
Pagina 7 van 15