Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 maart 2014, 17:20
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
Jammer, maar begrijpelijk dat je je lidmaatschap niet verlengt, Roelande. Ik zal je stukjes missen op het forum! Een goede tijd toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 maart 2014, 19:27
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Als je ergens voor gaat, heb je kans om te verliezen. Als je niet gaat, heb je al verloren. (Barack Obama)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 maart 2014, 16:06
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA373 schreef: | Dus het standpunt is hier bij sommigen, minder beveiligen met die belangrijke vergadering, waar veel belangrijke mensen komen die ook onder bedreigingen staan, wat ik een goede zaak vind. maar niet bezuinigen op zo,n figuur als Wilders met beveiliging. Tja interessant blijft het soms om een forum te volgen , wat mij betreft, laat je die man gewoon 112 bellen, en zien dat hij een kwartier overleeft, de tijd gemiddeld tot de politie komt. Das de beveiliging die de gemiddelde burger heeft hier in nederland. |
Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp, Petra. Ik vind een opmerking als: ``wat mij betreft, laat je die man gewoon 112 bellen, en zien dat hij een kwartier overleeft``, op zijn zachts gezegd nogal onprettig overkomen en ik schrik er nogal van. Wilders is vogelvrij verklaard en heeft al 9 jaar beveiliging nodig. Wat je ook vindt van zijn uitlatingen, hem blootstellen zonder beveiliging aan bedreigingen met de dood, lijkt mij niet de manier om hem het zwijgen op te leggen.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 23 maart 2014, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 maart 2014, 08:00
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wel misschien kunnen we beginnen met bezuinigen door de beveiliging van Geert Wilders af te schaffen. Hem wat minder loon te geven, zoiets als bijstands nivaue. |
De beveiliging van Geert Wilders is er natuurlijk niet voor niets. Iedereen die bedreigd wordt, moet kunnen rekenen op beveiliging en dan mag het niet uitmaken of je het met zijn standpunten eens bent of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 19:44
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Het is vandaag 21 maart Happy-Bach-dag, de geboortedag van J.S. Bach! Op meer dan 100 plekken in Amsterdam kon je de muziek van Bach beluisteren: in winkels, parkeergarages, sportscholen, cafeetjes en restaurants. Ook waren er Bachconcerten op bijzondere locaties.
http://www.youtube.com/watch?v=E2j-frfK-yg&feature=related
Air -Bach
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 21 maart 2014, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 maart 2014, 18:25
Onderwerp: dementie
|
|
|
Mooi geschreven Jol, en tevens heel triest als je merkt dat mensen in je nabije omgeving steeds meer het besef van de werkelijkheid verliezen. En het voor jezelf werkelijkheid wordt, dat je de ander meer en meer kwijtraakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 maart 2014, 06:07
Onderwerp: Happy birthday!
|
|
|
Van harte gefeliciteerd, Jol, maak er een mooie dag van!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 20 maart 2014, 06:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 maart 2014, 22:21
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
stempotloden van het merk Samsom weggehaald uit stembureaus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 18:10
Onderwerp: beproeft mij toch daarmee
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Beproevingen genoeg hier,hét kankergen woekert door mijn schoonfamilie en maakt vele slachtoffers......... Ik heb er mijn hele hebben en houden voor over om dat gen kwijt te raken(mijn kinderen weten al bijna zeker dat ze kanker zullen krijgen),maar of het helpt dat ik alles in het collectezakje gooi? |
Nee Leanne, dat helpt niet. God beloont ons ook niet als wij maar geld geven. Je krijgt niet meer als je veel geeft. En niets tekort komen is niet het logische gevolg van het geven van je tienden, zelfs niet van alles geven wat je hebt. God eist ook nergens van ons dat wij nu een tiende deel van ons inkomen zouden moeten weggeven. Het weggeven van je tienden kan je een goed gevoel geven, maar je krijgt echt geen streepje voor bij God. Daarmee wil ik niet zeggen dat geven voor je naaste ver weg of dichtbij niet goed is, integendeel.
Leanne, fijn dat je even terug bent en heel veel sterkte toegewenst.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 18 maart 2014, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 maart 2014, 11:34
|
|
|
Zullen we het allereerst eens even op gaan nemen voor de slachtoffers van het pesten, voordat we excuses gaan aanbieden aan de pestkoppen?! Pesten is nooit ofte nimmer goed te praten. Excuses aanbieden aan pestkoppen? Het moet toch niet gekker worden. Als in onze liberale maatschappij de vrijheid van het individu ten koste gaat van de vrijheid van een ander is er toch echt iets mis. Mag er nog corrigerend worden opgetreden?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 16 maart 2014, 11:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 22:09
|
|
|
Dominee Montfoort: dood Borst straf van God
RTV Utrecht - nieuwsredactie · geplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 12:55 uur (update: 16:06 uur)
MONTFOORT - De dood van Els Borst is de wraak van God, zegt dominee Van Andel van de Hersteld Hervormde Kerk in Montfoort. Dit komt volgens hem doordat Borst de meest 'goddeloze wetten' heeft aangenomen.
Hij noemt de oud-minister in het lokale kerkblad van Montfoort een 'engel des doods'. "God heeft gesproken en ze moest de Rechter ontmoeten, die ze zo ontzettend met haar goddeloze uitspraak heeft gekwetst", schrijft Van Andel in het blad van de Hersteld Hervormde Kerk. "Toen de euthanasiewet er door was, zei ze: "Het is volbracht."
"Els Borst heeft zoveel wetten ingevoerd die rechtstreeks tegen de bijbel ingaan. Een mens kan niet ongestraft doen en laten wat ze wil. Daar kan een mens niet mee door blijven gaan", zegt de predikant tegen RTV Utrecht.
Volgens Van Andel liet Borst een vijandelijk geluid horen tegenover christenen en heeft god wraak genomen. "Alles wat ze gedaan heeft aan kwetsende wetten en woorden, daarvoor heeft ze nu haar rechter ontmoet . God zei: 'deze vrouw zal geen natuurlijke dood sterven.'"
Burgemeester Bert Jansen van Montfoort vindt de uitspraak verwerpelijk. De Hersteld Hervormde Kerk noemt het "niet de taak van de dominee om Borst te veroordelen."
De kerk in Montfoort heeft zich afgescheiden van de Protestantse Kerk Nederland. De Hersteld Hervormde Gemeente heeft in Nederland 60.000 en in Montfoort zo'n 700 leden.
------------------
Soms denken dominees precies te weten wat God wil.....
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 14 maart 2014, 22:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 maart 2014, 17:27
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Weerplaza
Gisteren had Nederland nog te maken met een warmterecord, maar vanaf dit weekend lijkt het winterweer terrein te winnen. Maart roert zijn staart, zeggen ze niet voor niets. Op zondag nadert een koufront vanuit het noordoosten en zullen de temperaturen dalen tot rond het vriespunt.
De hele komende week krijgen we te maken met kwakkelend winterweer. De kans op een winterse bui is groot. De vraag is alleen wanneer en waar er precies sneeuw gaat vallen.
Vanaf zondag is de kans al aanwezig en ergens volgende week zit er misschien wel een dagje sneeuwpret in. Met een krachtige en zeer koude wind uit oost tot noordoost trekt de winter in het weekend vanuit Groningen het land binnen. Zaterdag wordt het nog 10 graden in Limburg, maar slechts 3 of 4 graden in het noorden. Vanaf zondag liggen de temperaturen rond het vriespunt en dat blijft de hele week zo. Overdag zal de temperatuur tot iets boven het vriespunt liggen en 's nachts er net onder.
Pfffff, gelukkig.....dit was de eerste week van maart van 2013.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 10 maart 2014, 17:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 08:50
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
JOL252 schreef: | Misschien helpen bij deze dame vooral de drie R's. Rust, reinheid, regelmaat. En de S van structuur. Plus de E van emoties (en de m van medicatie ). En waarom zit ze niet stil? Zelf omschrijft ze dat als ze niet heen en weer beweegt haar maag lijkt te ontploffen, ze plaatst het in een geestelijke betekenis (een vorm van "zalving"). Wil God dit? Wat zou de reden zijn dat Hij haar dit aandoet? Ze lijkt robotmatig te bewegen en te kijken, haar blik vind ik ook niet al te aangenaam. En dan kijk ik nog niet eens naar wat ze zegt. Eén van die dingen die ze zegt is dat geaborteerde baby's naar de hel gaan... welke oordelen heeft zij nog meer? Deze vrouw kan ik in ieder geval niet serieus nemen. Het lijkt mij meer een handige manier van geld verdienen.
http://youtu.be/2Kq3RxPErms |
Ja, zo lang er mensen zijn die in deze onzin geloven en er geld voor over hebben, zullen er altijd mensen zoals Choo opstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 22:23
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja ik vroeg me al af of iemand het gelezen heeft, had nooit van dit boek gehoord. Ik vond het bij de kringloop.
Ja er zijn meer mensen die beweren dat ze in de hemel zijn geweest, o.a. Jhon Piper.
Weet ook niet zo goed wat ik er van denk, ik ga het maar lezen, het lijkt me ook wel indrukwekkend. |
Uit een recensie: In het boek 'Heaven is so Real!' (2003) beschrijft Choo Thomas haar bijzondere ontmoeting met Jezus Christus, die haar vele malen meegenomen zou hebben naar de hemel en twee keer naar de hel. Jezus zou haar tevens hebben gezegd de mensen te waarschuwen voor het teken van het Beest - ook de christenen, omdat slechts minder dan 10% van alle christenen mee zou gaan met de 'Opname'. Jezus zou haar gezegd hebben dat alleen 'gehoorzame' christenen het Koninkrijk der Hemelen binnen zullen gaan. Dat gaat volgens Choo zo ver dat de christenen die niet hun 'tienden' geven, als 'ongehoorzaam' zullen worden beschouwd. Einde citaat.
Wat heeft Onze Lieve Heer toch vreemde kostgangers……….Ik hoop dat je je tienden betaalt, Jane. Veel leesplezier.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 10 maart 2014, 17:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 10:34
|
|
|
wat trek ik aan vandaag? Vanmorgen winterkleding? Vanmiddag zomerkleding?
(Nog een probleem met deze weekendtemperaturen....de winterkilootjes zijn er nog niet af nu )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 17:48
Onderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Eigenlijk ben ik wel blij dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.
Tien procent van elkaar zullen we nooit begrijpen en dat heb ik geaccepteerd. Ik heb een boel overhemden en zal nooit voor een kast vol kleren staan en zeggen dat ik echt niks heb om aan te trekken. Ik pak gewoon de bovenste van de stapel. Deze logica is aan veel vrouwen niet uit te leggen, kennelijk.
Thomas, die ondanks alle merkwaardige vrouwenlogica toch hartstikke hetero is. |
Pfff, nou zo gewoon is dat niet………….ik heb niet één stapel, maar heel veel stapels. Welke bovenste? Van welke stapel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 17:37
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik ga ook even weg |
Als het dan ook maar echt voor even is, Anna! We zullen je hier missen! Tot ziens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 maart 2014, 17:32
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nog 3 dagen en dan zeg ik : tot ziens! |
Zeg je dan alleen maar: Tot ziens? Of ga je ook weg van CM?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 6 maart 2014, 17:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 maart 2014, 07:00
Onderwerp: kledingvoorschriften
|
|
|
BASDH936 schreef: | Als ik sommige reacties hier boven lees, zijn er mensen die alles over een kam scheren of een vooroordeel hebben. dat vind ik jammer. Ik zit zelf in een Ger Gem in Ned, en ik heb, net als vele andere van onze gemeente, altijd geleerd (ook van de kerkenraad) om iedereen te respecteren en te accepteren. als er ook maar 1 is die iets fout doet word vaak de hele kerk er mee ingetrokken.
En ach, hoedjes en rokjes, als je daar moeite mee hebt kijk dan de andere kant op |
Het is mooi dat bij jullie in de Ger. Gem. in Ned. ieder meisje dat niet in rok en zonder hoed in de kerk komt volledig geaccepteerd en gerespecteerd wordt. In veel gemeenten van de Ger.Gem. in Ned. zal dat niet voorkomen. Goed ook dat de kerkenraad dat zo ook uitdraagt. Hoe komt het dat jullie plaatselijke gemeente daar zo anders over denkt?
En ik ben het met je eens: ach, geen hoedjes en geen rokjes, als je daar moeite mee hebt kijk dan de andere kant op.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 6 maart 2014, 07:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 18:29
Onderwerp: Invulling 40 dagentijd
|
|
|
Een traditie is een oude gewoonte van een groep mensen. Zo is het Sinterklaasfeest een traditie. Ook zijn er kerkelijke tradities. Tradities die je overneemt omdat het nu zo eenmaal hoort, zijn leeg en zinloos. Maar niet alle tradities in kerkelijk Nederland hoeven een negatieve klank te hebben. Tradities kunnen je helpen in je zoektocht naar God, tradities kunnen je geloof levend houden en je inspireren.
Voor veel christenen is de Veertigdagentijd een periode van vasten, inkeer, bezinning en gebed ter voorbereiding op Pasen. In de Veertigdagentijd op weg naar Pasen kun je stil staan bij wat je beweegt. Je bezinnen op het leven, op je leven, je bezinnen op je omgang met je naaste. Het getal veertig is in de Bijbel een getal dat staat voor voorbereiding, verwachting en verandering. Jezus was veertig dagen in de woestijn en de woestijntocht van het Joodse volk duurde veertig jaar. De woestijn staat symbool voor iets droogs en dors, voor tijden van eenzaamheid en verdriet, tegenslag of gemis. Zo staan we stil bij het lijden van Jezus en het lijden van mensen, je naaste dichtbij of ver weg.
Hoe je het vasten, bezinning, stil worden etc. vorm geeft kan voor een ieder anders zijn, ik zelf hou erg van muziek, de Mattheus Passion kun je natuurlijk het hele jaar beluisteren, maar juist in de Veertigdagentijd krijgt deze muziek een extra dimensie.
Meer nog dan anders in deze veertig dagen ervaren wat rust is, wat stilte zegt, wat leegte doet...
Meer nog dan anders in deze veertig dagen beseffen: geven en delen is meer van de mens dan hebben en halen.
Meer nog dan anders in deze veertig dagen bereid om los te laten wat overbodig is en bij de kern van ons leven te komen: om mens en wereld alle leven op aarde in ere te houden.
Bidden - meer nog dan anders.
( Peer Verhoeven)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 13:06
Onderwerp: Humor
|
|
|
Ook in België :
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 maart 2014, 19:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Toedeloe, Nederlandse vrijheid van meningsuiting. |
Als je als universiteit inhoudelijk achter de inhoud van een proefschrift staat doet een verwijzing naar God in een dankwoord daar toch niets aan af? De kwaliteit van een persoonlijk dankwoord hoeft toch niet wetenschappelijk beoordeeld te worden?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 2 maart 2014, 19:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 maart 2014, 11:42
Onderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
|
|
|
JOL252 schreef: | Nou, dat moet toch te doen zijn? |
Ja, ik zie het probleem ook niet zo. En ach, op 1 puntje meer of minder kijk ik nu ook niet. Als 50 van de 53 punten voldoende zijn, is het nog wel goed, vind ik......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 februari 2014, 18:13
Onderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
|
|
|
KIDSFIRST917 schreef: | Tussen verlangen en geloof: Dat verlangen dat je van God iemand mag vinden, waarmee je verder wilt, ook na een scheiding.
Een verlangen tussen vrees en hoop: Vergetende hetgeen achter me ligt, uitzien naar wat komen gaat. Mag dat? Niet willen dat die pijn er nog is en dat je daarmee die ander misschien onbedoeld kwetst.
Dat geloof, die hoop dat het mag, dat het kan, met iemand verder gaan, maar dan wel in Zijn Naam. Dat God Zijn goedkeuring er aan geeft. Dat verlangen kan er zijn, maar het doet ook gelijk pijn. Net alsof het niet mag.
Met dit onderwerp wil ik kijken of forum-leden hier elkaar in kunnen bemoedigen en steunen. In de hoop dat God hun hierin meer vrijheid geeft. En ze hierin meer van Hem durven te verwachten. |
Allereerst een paar vragen: Waarom vraag je je af of je van God iemand mag vinden met wie je verder wilt en mag gaan. Waarom de vraag of je mag uitzien naar wat komen gaat. Waarom de vraag of God er wel zijn goedkeuring aan willen geven? Waar komen die vragen vandaan? God heeft ons niet gemaakt om alleen te zijn, Hij zag dat dat niet goed was! God kent zijn mensen, weet wat ze nodig hebben en is geen boeman die iemand nieuw geluk en liefde wil onthouden. Zo`n beeld van God doet God tekort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 16:54
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Sommige mensen vullen hun geslacht per ongeluk verkeerd in op hun profiel. Na verloop van tijd ontdekken ze dat of worden ze daar door anderen op gewezen. Via ons wordt dit dan gewijzigd.
Ondertussen zijn er soms al matches gemaakt, die dus niet kloppen. De kans is groot dat degene met wie je een match had nu opeens een man of vrouw geworden is |
OK, maar mag ik dan toch nog even eigenwijs zijn? (ja, ik ben een vrouw ) Ik kan nooit een match hebben met een man die per ongeluk invult dat hij vrouw is en dus een profiel van een vrouw heeft, want bij matchcriteria heb in ingevuld dat ik een man zoek. Wel zou ik kunnen matchen met een vrouw die per ongeluk ingevuld heeft dat ze een man is en dus het profiel van een man heeft. Wie het nog begrijpt mag het zeggen!
Pff….Stel dat ik ga daten, hoe weet ik dan zeker dat de man met wie ik ga daten ook echt man is?
|
|
Naar boven |
|
|