ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 21:01
BerichtOnderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem

FRANKT627 schreef:
Ik denk, en zo heb ik het ervaren, dat wanneer de innerlijke stem spreekt de afwegingen dan al gebeurd zijn. Het is die stem die zegt wat te doen.

Een stem die zich laat horen na de beslissingen. Een stem die zijn woorden en klank vond in de innerlijke stilte. Zelf gaf ik dan ook wel gehoor aan die stem.

Het voorafgaande is inderdaad een heel proces dat soms onaangenaam kan zijn.

Frank

De innerlijke stem spreekt volgens mij de hele tijd...of eigenlijk beide stemmen, welke zorgen voor de afweging. Want de afweging is als het ware gewoon het toepassen van hoor en wederhoor voor jezelf...

Wat betreft het gehoor geven aan de innerlijke stem: welke stem geef je gehoor? Ik denk dat daarin inderdaad het vinden van vrede met een keus wel als bepalend gezien kan worden, waarbij de uitwerking ook zeker nog wat onaangenaam kan zijn, aangezien je soms bepaalde zaken/personen los moet laten, zoals Leanne genoegen neemt met minder...

Leanne, ik hoor ook een weloverwogen keus bij je, die inderdaad best wat reactie op kan roepen die je aan het twijfelen probeert te brengen. Ik hoop dat je staande mag blijven in de door jezelf gevonden vrede!

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 12 september 2010, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:16
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

Zou het daarbij werkelijk gaan om de specifieke dag of meer om het in acht nemen van een speciaal moment met God en met elkaar? De sabbat is er immers voor de mens, zoals Jezus dat verwoordde op het moment dat de mensen bij hem kwamen mopperen over het aren plukken op de sabbat...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:07
BerichtOnderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem

Je innerlijke stem betekent afwegingen maken en knopen doorhakken. Soms geheel tegen je eerste eigen gedachte in. Het is daarmee best een pijnlijk proces. Dit wordt nog versterkt doordat het altijd nog zoeken is of het wel de 'juiste' stem is. Want er zijn altijd twee krachten die in een mens werken en het is niet altijd even makkelijk om de stem te herkennen. Dit vraagt veel zelfonderzoek en, zoals Frank ook al aangeeft, een goede studie naar voors en tegens...

En zelfs dan kan het nog altijd zijn dat je een keus maakt waar je later alsnog spijt van hebt. Toch kun je dan niet altijd concluderen dat er een verkeerde beslissing is genomen. Want het kan juist ook zijn dat je door dit leerproces heen gegaan bent juist om ervan te leren.

Luisteren naar je innerlijke stem blijft in die zin een continu proces....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 21:03
BerichtOnderwerp: Op zoek naar geluk

Inderdaad Hannah, hobbels genoeg...
...en toch is er dan geregeld wel dat gevoel van geborgenheid!
Een mens blijft toch een wonderlijk wezen (met nadruk op WONDER Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 20:16
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

PIETER649 schreef:
die andere redenen zijn echt niet nieuw hoor
niks nieuws onder de zon

het is tegenwoordig wat geaccepteerder en men wil geen kruisdragen maar zoekt de makkelijke weg
Ik snap wat je bedoelt te zeggen, Pieter. Alleen zoals je het nu neerzet lijkt het erop alsof het aangaan van een tweede huwelijk 'makkelijk' is...het moge duidelijk zijn dat dit niet direct het geval is...het is een aardige werkopdracht Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 11:33
BerichtOnderwerp: mij werd vrboden om met mannen t praten,

WIEPPIE764 schreef:
maar ik zoek ze nietik praat mt wie voor mijn neus komt.ik was 4 kr bij d gemeente d deur gweestn de vvoorgannngr zei nog behoorlijke leugens van mij,dAt ik ga daar maar niet meer heen.
na de oordelen van hem recht gezet te hebben.en dat van mannen heb ik maar niks meer van geshreven te zot voor woorden.ik zag er op mij slechtst uitt nl en ik kwam voor pastoraat.jammr zo'n voorgangr want die mensen waren wel lief.

Mensen menen nogal eens te moeten bepalen wat jij wel en niet zou mogen. Het is natuurlijk goed om met elkaar dingen te bespreken die je minder goed vindt bij een ander, maar dan moet dat wel in alle openheid voor andere gedachten, zeker als je wel met elkaar erkent vanuit dezelfde basis te leven.

Helaas is de praktijk weerbarstig...en zo kan er ook allerlei achterklap ontstaan, waardoor er allerhande verhalen de ronde kunnen doen die niet op waarheid berusten, maar op insinuaties en dergelijke. Fijn dat je in elk geval een en ander hebt recht kunnen zetten...

...en dat je blijk geeft graag weer verder te willen vanuit vertrouwen in mensen. Want ja, je vertrouwen zal een flinke deuk opgelopen hebben. Hopelijk vind je hier een gezond evenwicht in, al zal dat met vallen en opstaan gaan. Houd goede moed!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:51
BerichtOnderwerp: evangelisatie tweede kamer

KATJA065 schreef:
Wie wil evangeliseren in de tweede kamer?

Met een beetje pech/geluk* (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn er binnenkort weer verkiezingen. Volop de ruimte dus dan om jezelf in de TK te laten kiezen en aan het werk te gaan Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Een felicitatieknuf voor P&A...
...en voor Chatuliem...

al is de reden in beide gevallen wel verschillend...
...het blijft beiden iets verheugends Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: De zon en de ZOON

CHATULIEM619 schreef:
Een aantal gedachtes van mijn kant.

Het allereerste wat ik me altijd afvraag, is wat is de betekenis en de bedoeling van een specifiek bjbelgedeelte? Hoewel ik waarschijnlijk een aantal heilige huisjes omver zal gooien, wil ik het volgende stellen. In mijn ogen gaat het scheppingsverhaal niet om te vertellen hoe de wereld precies ontstaan is. Dat is een gebeuren wat we toch niet allemaal kunnen bevatten, doorgronden en uitleggen. Dat is iets wat God alleen kan....
De schepping wordt bezongen, het klinkt als een lied, een lied van vreugde!!!! En het laat zien hoe God over de mens denkt. Want daar gaat het in mijn ogen om. God maakt de hele wereld en als kroon van Zijn werk maakt Hij de mens. Hij maakt hem verantwoordelijk, geeft een geweten, maakt hem naar Zijn evenbeeld. En daar ligt de kracht van het verhaal.
De mens wordt gemaakt naar het evenbeeld van God. De mens wordt stadhouder van de wereld, mag dieren een naam geven. De mens praat met God, gaat met Hem om als een vriend....De mens mag zelfs kiezen tussen God en zichzelf. We weten wat er toen gebeurd is.
Of die vergezochte therorieën over licht dan relevant is, in mijn ogen doet het er niet toe. Het leidt in mijn ogen zelfs af van de boodschap van het scheppingsverhaal.
Als ik met mensen praat over evolutie en schepping, zet ik ook altijd dit verhaal centraal, niet wie er gelijk heeft, maar meer, hoe denkt God over ons als mensen. En dan is de boodschap veel duidelijker, want evolutie laat de mens verworden tot een dier, de schepping verhoogt de status van de mens tot een evenbeeld van God. Een heel groot verschil vind ik.

Geneuzel over licht valt inderdaad in het niet bij het zien van het Licht Knipoog smiley
En dan is het scheppingsverhaal inderdaad een prachtige, liederlijke weergave van de Bron waar alles uit is ontstaan. En dan komt in het verhaal ook nog eens heel duidelijk naar voren welke speciale positie de mens heeft. Wat een zegen om zo je positie in deze wereld te mogen leren kennen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: begeren???

ALOUS961 schreef:
... gelezen...:

Voordat je ergens je zinnen op zet, kijk eerst eens hoe gelukkig diegenen zijn die het al bezitten. (La Rochefoucauld)

Ofwel:
geniet...
...van wat je zelf hebt
...van de manier waarop anderen genieten van hun bezit

(al is er best bij beiden ook op zijn tijd wel een vraagteken te zetten Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:28
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

MARIJAN072 schreef:
Samen is toch met z'n tweeën?

Dus al je met zijn drieën (of meer) bent ben je niet samen met elkaar? Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:20
BerichtOnderwerp: Nu jij er niet meer bent

Vragen...en toch ook een sterke hoop...
Dat is wat uit dit gedicht mag spreken.
Ik hoop dat ieder in rouw uit die krachtvolle hoop mag blijven putten...
in herinnering en dankbaarheid levend naar de toekomst toe.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:18

Zinga672 schreef:
Geen valse bescheidenheid, maar juist de dingen zoeken die “boven” zijn, de woorden spreken die Jezus sprak, de tekenen doen die Hij deed en mensen tot Zijn discipelen te maken. Geleid en toegerust door de Heilige Geest en Zijn Woord. Alles gewoon in het licht want wij hebben niets te verbergen.

Woorden spreken die Jezus sprak...
...dit is inderdaad wat we moeten doen, maar geven mensen in het doorgeven van woorden van anderen niet al te snel een eigen interpretatieslag mee, waardoor de boodschap anders kan overkomen? En dat is iets waar ALLE mensen mee behept zijn, dus wie spreekt nu werkelijk diezelfde woorden? Knipoog smiley

De tekenen doen die Jezus deed...
...we mogen ons inderdaad richten op het doen van geweldige dingen in Zijn Naam, maar ook hiervoor geldt weer een interpretatieslag, waarbij de jammerlijke oorlogen in Naam van God wel een dieptepunt mogen heten, denk ik...

Ja, we moeten ons blijven richten oo God en de doorwerking van Zijn Geest en Woord in ons leven. Maar 100% verworden tot Jezus/God is niet aan de orde, dus moeten we denk ik allemaal ook eerlijk genoeg zijn om niet zomaar de gedachten van een ander vanuit dezelfde basis opzij te schuiven middels een soort verkettering, maar proberen om onze eigen gedachten ernaast te zetten ter lering voor een ieder...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 10:14

CROSSROAD317 schreef:
Geef dan ook aan waarom niet ..... hier kan ik in elk geval, niets mee Twijfelende smiley

Jezus zag dat satan door Petrus zijn werk wou doen. Wij hebben de gave van "onderscheiding der geesten" gekregen, juist om dit soort dingen te doorzien. Maar goed dat is mijn idee, wil graag die van jou horen.

Onderscheiding van geesten is inderdaad een gave van God die we kunnen hebben/ontwikkelen. Dit is echter niet 100% puur in ons aanwezig, dus is het niet zomaar te zeggen dat ons onderscheidingsvermogen het bij het rechte eind heeft. Ik heb het idee dat dit is wat Willemijn probeert duidelijk te maken en waarom zij, in mijn ogen terecht, voorzichtiger omgaat met het doen van bepaalde uitlatingen dan anderen. Wij ZIJN tenslotte Jezus niet, maar mogen ons wel laten vullen met (meer van) Zijn Geest om zo beter te leren onderscheiden. Daarbij hoort denk ik ook dat we te allen tijde bereid zijn om te bedenken dat wij het niet altijd bij het rechte eind hebben...

If Nobody's perfect, Jesus is Nobody and I am not! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 23 augustus 2010, 22:41
BerichtOnderwerp: Ik mis je....

'Zee van genade' en 'Vrede'...

Onbedoeld wellicht, maar toch namen vol van betekenis in het geval van je dochter. We hopen dat je haar leven dat je met haar hebt mogen delen ondanks het gemis dat er ook is, toch mag ervaren als een zee van genade en dat je zo vrede mag vinden. Dit zal niet altijd even makkelijk zijn. Een zee is tenslotte ook geregeld wat onstuimig... Weet je dan gedragen door Hem in het gemis en dobber verder in je scheepje onder Jezus' hoede.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 23 augustus 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk

VISSER278 schreef:
En gisteren schreef je dat je mooiste moment van de dag was , om een Rooms Katholieke dienst te volgen voor de buis.
Dit kan ik dan even niet vatten.
Er is nl. toch wel een heel verschil tussen een dienst van de GKV en de RK lijkt mij.

Ondanks de verschillen, kan er blijkbaar wel een positieve beleving van beiden uitgaan. Blijkbaar staat een en ander minder ver van elkaar dan mensen nog wel eens willen doen voorkomen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 22:20
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Tja een 4 aan het begin...eerst stond daar een 3 en daarvoor een 2 en daarvoor een 1 en daarvoor was de leeftijd eencijferig...en dat allemaal in hetzelfde tempo (al hebben sommige jaren dan wel een dagje extra)...dus nee ben niet zo van de 40-sprookjes Knipoog smiley

Ik leef en daar ben ik blij mee...elke dag toch weer...en dat komt mooi uit, want elke dag ben ik een jaartje ouder dan een jaar geleden, dus verjaar ik elke dag Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?

ZIVAATJE309 schreef:
hoe denk jij over de vrije wil van de mens?
Als God alles al van tevoren weet hoe zit het daar dan mee?
Dan heb ik toch eigenlijk maar 1keuze nml datgene te doen wat God voor mij heeft uitgestippeld

God kent de grote lijn van de (heils)geschiedenis. Binnen dit kader heeft Hij de mens eigen levensruimte en daarmee verantwoordelijkheid gegeven om keuzes te maken...
...en zo te groeien in relatie tot Hem en tot onze medemens.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:06
BerichtOnderwerp: schatten in de hemel

Hemelse schatten...doet mij toch het meest denken aan de vruchten van de Geest die we mogen ontvangen...naast Jezus Zelf Knipoog smiley

Verder vind ik het lied dat Marieke plaatste wel heel sprekend.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 10 augustus 2010, 20:07
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 20:56
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILLEMIJN232 schreef:
Als ik bij jou op visite kom zal ik wel thee drinken denk ik....... Lachende smiley

Wel met pinkje hoog mag ik hopen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteektClown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:06
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk

CHATULIEM619 schreef:
Op het moment, dat de bevrijding van zonde uit je evangelie haalt, is het evangelie wat je vertelt niet zinnig in de ogen van de Bijbel. De reden dat in PKN kerken homoseksuelen ingezegend worden, hetzij in huwelijk, hetzij in het ambt, is dat ze zonde niet meer als zonde beschouwen.
Het evangelie is een sociaal evangelie geworden, met hulp aan de zwakkeren zonder oog te hebben voor de redding van de ziel

Zonde wordt door mensen in de PKN nog zeker wel als zonde gezien. Ook is de bevrijding van zonde door God nog steeds een essentieel onderdeel in leer en leven van de kerk en haar leden. Dat ze wellicht anders denken dan jij, betekent nog niet dat ze meteen geen zinnig evangelie kennen.

Wat me verder ook weer tegenstaat in deze discussie is het gemak waarin toch een bepaald soort zonde weer naar boven getrokken wordt alsof God in zondegradaties denkt. Want waarom zo hard reageren naar mensen die vallen voor hetzelfde geslacht en niet naar mensen die (geniepig) de boel belazeren door leugen en bedrog???
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??

PIETER649 schreef:
vloeken ook.... en zo kan ik er nog 8 bijzetten...

Wie tot 10 kan tellen...

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:21

EVA685 schreef:
Een kennis van mij zei daarop......dan heeft satan gewonnen, als velen niet in de hemel komen.

Gelukkig is er dan toch nog de nieuwe aarde die God voor ons bestemd heeft! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:18

EVA685 schreef:
Toch voel je je denk ik vertrouwder bij je eigen dominee, i.pv. Pastoraal werker, een dominee heeft toch iets meer gezag vind ik.

Wat heeft een predikant in principe meer dan een ander? Is het niet juist beter om te kijken naar de gaven en talenten? Ik denk echt dat kerkleden een predikant in de loop der eeuwen teveel op een soort 'hij-staat-altijd-voor-ons-klaar'-positie hebben neergezet, ook nog eens geposteerd op een soort voetstuk. Mede daardoor is men denk ik wel teveel gaan vragen van predikanten!

Daarnaast draait het niet zozeer om gezag, maar veel meer om vertrouwen, zoals denk ik het voorbeeld van Robbedoes ook wel aangeeft.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 4 augustus 2010, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:22

EVA685 schreef:
Dat klopt Arnold, maar scheiden is wel een zonde in GODS ogen.

Dan blijft er nog meer ruimte over in de hemel, aangezien er wel meer zonden zijn en we daar allemaal wel last van hebben Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: Geeft God naar kracht of naar behoefte?

IMKE917 schreef:
Wij zien vaak tegen een hele hoge berg op. Maar met God wordt die berg stukje bij beetje afgebroken. En dan mag je weer even uitrusten van het zware werk.

Wordt de berg persé afgebroken? Of kan God ons ook leren om tijdens de moeizame beklimming niet enkel de weg met losse stenen, doornen en dergelijke te zien, maar ook te genieten van het uitzicht dat er ook is, zowel om ons heen als richting de top. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:16

EVA685 schreef:
Nu heb ik weer wat gelezen, weet alleen niet meer waar het instond.
Alle gescheiden mensen zouden niet in de hemel komen.

Ben ik blij dat God voor ons, dus ook voor gescheiden mensen, plannen heeft voor een nieuwe aarde Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:10

EVA685 schreef:
Waren alle dominees maar zo, ze zouden nog een studie Pastoraat moeten doen, juist als het moeilijk is, laten velen je vallen, ook trekt de man vaak aan het kortste eind, is er meer begrip voor de vrouw en evt. kinderen. Als een man een fout maakt, moet hij dan gelijk verstoten worden door de kerk? Wat zou JEZUS doen?

Tijdens opleidingen voor predikanten is er al meer aandacht voor pastoraat annex maatschappelijk werk. Tegelijk zie je in kerken vaak een andere tendens, namelijk dat er meer gebruik gemaakt wordt van andere gemeenteleden middels een pastoraal team o.i.d. om zo de predikant te ontlasten danwel zich meer te kunnen laten richten op zijn onderwijzende herdersfunctie. Want in de loop der eeuwen is wel duidelijk geworden dat een predikant teveel aan taken toebedeeld heeft gekregen, die niet noodzakelijkerwijs bij hem hoeven te liggen.

Henk, die voorstander is van functioneren als lichaam in de gemeente, waarbij ieder zijn/haar taak heeft om er zo voor elkaar te zijn. Dit is zeker in situaties van scheiden van belang. Na mijn scheiding heb ik wel heel duidelijk mogen ervaren wat voor warm nest een kerkgemeenschap kan zijn. Zowel de ouderling als een aantal gemeenteleden waren er voor me zonder direct klaar te staan met allerhande donderpreken en zo. Ik kon mijn ei kwijt en ze ondersteunden me praktisch waar nodig en mogelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:58
BerichtOnderwerp: politieke discussies

CHATULIEM619 schreef:
pfff, wat een opluchting. De PvdA definitief aan de kant gezet. Ik geniet van die zure gezichten. Nu kan er eindelijk weer eens geregeerd worden en vliegt men elkaar niet meer bij iedere gelegenheid in de haren.

PvdA heeft nu eindelijk betaald voor de schade die ze ons land aangericht hebben. Gezichtsverlies in het buitenland. Het opportunisme heeft gefaald. Machtspolitiek heeft verloren.

Is het verleden enkel te wijten aan de PvdA????? En helemaal uitgerangeerd zijn ze nog niet. Er blijft gezocht worden naar mogelijkheden die als alternatief gezet kunnen worden naast de minderheidsformatie VVD-CDA met gedoogsteun van de VVD. Het zal vooral het CDA zijn dat een beslissende rol gaat spelen...wat ze eigenlijk al een tijdje doen in hun bootje afhouden richting PVV direct na de verkiezingen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 21:08
BerichtOnderwerp: De aarde beheren/beheersen, wat consumeer je bewust of niet?

CHATULIEM619 schreef:
Veganisme en esoterie ligt naast elkaar en vloeit in veel gevallen in elkaar over. God heeft ons dieren gegeven om te eten, net zo goed als fruit en groente.

Heeft Hij ze werkelijk te eten gegeven aan de mens? Of heeft Hij erin toegestemd dat ze gegeten worden? Ons gebit is nog steeds niet echt geschikt voor carnivorenvoer Knipoog smiley

En al zou het wel zo zijn, dan nog vind ik het te ver gaan om christenen die veganisme aanhangen als afgodendienaars af te schilderen. Daar was mijn reactie puur op gericht. Laten we elkaar als christenbroers en -zussen aub wel blijven respecteren, ook al denken we soms anders over bepaalde zaken!

En nee, ik ben geen veganist. Alleen al niet omdat ik het dubbel vind om te zeggen dat we geen levende dingen mogen eten en dan toch planten eten, want ook planten leven in mijn ogen. Lachende smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 1 augustus 2010, 21:09
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 ... 71 Volgende
Pagina 26 van 71