ChristianMatch
 


Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 30 september 2013, 23:05
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
Er zijn goede dingen over geschreven maar sommige topics zijn ook gesloten door CM omdat het er door de bekende types, die veelal geband zijn, wat onsmakelijk aan toeging. De conclusie was veelal dat de kinderdoop in de meeste gevallen als plaatsvervangend werd gezien voor de besnijdenis. De volwassendoop gaat en ging gepaard met een al in de Joodse cultuur bestaand reinigingsritueel. Bijbels gezien is de onderbouwing van de kinderdoop niet erg sterk maar het heeft wel waarde gekregen doordat het met de christelijke cultuur verweven is geraakt. Verder wijs ik er op dat in elke kerk de volwassendoop mogelijk is. De kinderdoop niet, al kun je het opdragen in de evangelische kerken zien als een soort ritueel dat er (een beetje) voor in de plaats komt. Evangelische kerken zien veelal de doop als een persoonlijk iets en die wordt weloverwogen gemaakt. Hoe je het wendt of keert: de kinderdoop is dat niet, het is hoe dan ook een keuze van de ouders. Lastig is dan de doop bij volwassenen als de kinderdoop al bediend is. Zelf zie ik dat niet als een probleem. Als iemand het verlangen heeft als volwassene gedoopt te worden en dat zo te ervaren, dan is dat geen minachting voor de ouders indertijd, lijkt me. Ook niet voor de geloofsgemeenschap waar de kinderdoop plaatsvond. Op de keuze voor de kinderdoop heb je ook geen invloed gehad indertijd.

Hoe je er ook over denkt: Mijn ouders en vele ouders met hen stonden vol overtuiging bij het doopvont. Ik kan dat alleen maar respecteren als een overtuigende en gelovige keuze. Omdat als iets van geen enkele waarde af te schilderen gaat me veel te ver - en het gaat ook tegen mijn gevoel in.

Maar er is veel meer over te zeggen, dat is eerder wel gebleken. Een fatsoenlijke en inhoudelijke discussie is zinvol zolang het er over gaat meer inzicht te verkrijgen en niet vooral het eigen gelijk te willen benadrukken. Wie weet is dat nu wel mogelijk.

Wel grappig dat aan de ene kant begrip ontstond voor de volwassendoop, maar uit de andere hoek die toenadering er niet was. Wie weet gaat het nu beter. Eerlijk gezegd vind ik de Bijbelse argumenten voor de kinderdoop niet zo sterk, maar ik vind het wel altijd een mooi gebeuren. Persoonlijk ervoer ik het als baby kennelijk niet als een zegen want ik heb de kerk bij elkaar gebruld en ze hebben me toen van pure ellende maar naar buiten gebracht. Een grote mond, net als zijn vader, werd er geglimlacht, lol.

Thomas, vroeger was niet alles beter.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 1 oktober 2013, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 17:50
BerichtOnderwerp: Terug van weggeweest.......
 
MARY052 schreef:
Hoi allemaal,

Na een lange tijd afwezig te zijn, weer een poosje lid van CM.
Wat valt me op?

De overheersende stilte in de chat!
En dat is zo jammer! Daar kun je met elkaar in gesprek en mensen beter leren kennen.
Kunnen we de chat nieuw leven inblazen met elkaar?

Ik hoop het, ben benieuwd!

Hartelijke groet,
Mary

De weg naar een verre bestemming, begint met een enkele stap. Het enige wat je kunt doen, is denk ik, in de chatbox zijn en het gezellig maken. Chatuliem is een paar dagen terug geweest en was een van de chattijgers indertijd. Maar mensen zullen het zelf weer moeten opbouwen. Zelf ben ik geen mens voor de chatbox al kwam ik er wel eens binnenhollen. Gezelligheid maak je zelf en wie weet komen de gangmakers van de chat indertijd, Hannah en zo, weer terug.

Ik ben het wel met je eens als het gaat om de functie van de chatbox. Daar kun je even ingaan als er niemand is en met meerderen contact maken. Ik ben meer van de een op een chat omdat er dan wat meer een gesprek ontstaat. Zie de chatbox als een café en de chat als je samen aan een tafeltje gaat zitten. In de chatbox kan dat nog tegelijk ook. Voor veel mensen had het een grote functie indertijd. Blaas het leven in, dat is goed voor de contacten op CM. Het voldeed aan een behoefte en waarom zou dat niet terug kunnen komen?

mvrgr

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 27 september 2013, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 22:22
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
Pieter.

Met alle respect Pieter, je kunt wel geloven in God maar niet in wetenschap. Als je in wetenschap moet geloven, is het namelijk geen wetenschap meer. Ik heb het in reformatorische kringen ook wel eens horen zeggen: gelooft u in God of in (de) wetenschap. Maar die vraag is onzinnig, Sanne stelt terecht dat haar uitgangspunt is dat de feiten over het ontstaan van de kosmos wetenschappelijk verantwoord en juist zijn. Ze studeert natuurkunde en natuurwetenschappen zijn exact. Je kunt geen uitspraken doen die niet onderbouwd zijn in dat vak.

Eigenlijk weet iedereen diep in zijn hart wel dat de wetenschappelijke feiten juist zijn. Evolutie is onmiskenbaar. Voor heel veel christenen is het onbestaanbaar dat alles in zes dagen geschapen is en dat zijn geen slechtere of betere christenen dan die dat wel geloven. Als Christus zegt een ieder die Mij aanneemt stelt hij ook nadrukkelijk niet de reformatorische voorwaarden dat het alles letterlijk moet interpreteren. Zo dachten de Joden niet.

Neem het volgende eens in gedachten: de Bijbel gaat over God en de mensen, niet over wetenschap. In de Bijbel staat dat de Zon om de Aarde draait. Welnu het is aantoonbaar niet waar. Is de Bijbel daarmee onwaar?
Welnee, het was toen het werd opgeschreven de algemene opvatting dat het zo was. Letterlijk klopt dat natuurlijk niet. Alleen een idioot beweert dat de Zon om de Aarde draait, ook al staat het in de Bijbel.

Eeuwen geleden moest Galilei zijn bewering dat de Aarde een baan om de Zon beschreef en om zijn as roteerde, herroepen. De kerk stelde dat in de Bijbel stond dat de Zon om de Aarde draaide. Wist Galilei het beter dan God zoals in sommige kringen nog steeds gesteld wordt om je als gelovige onder druk te zetten? Welnu, de katholieke kerk zal deze achterlijke stommiteit nooit meer uithalen en wetenschap op de Bijbel baseren. Toen Darwin kwam heeft de Paus ook wijselijk niet gereageerd.

Geloof en wetenschap vormen geen tegenstelling. Je kunt er ook zeker van uitgaan dat de kosmos is ontstaan zoals dat door talloze wetenschappers is ontdekt en bewezen. Daarnaast kun je prima geloven dat God een duidelijke bedoeling met zijn Schepping had, want dat is het zoals ik geloof, nog steeds.

Het heil van Christus is voor ons allemaal. Intellectueel begaafd of niet. Als je vast wilt houden aan het Scheppingsverhaal is dat prima. Je bent er alleen geen betere of meer echte Christen door. Ik vind dat we de kerk niet moeten degraderen tot iets waartoe je alleen mag behoren als je er geen wetenschappelijke verantwoorde standpunten op na mag houden. Gun elkaar de ruimte. Je kunt niet vragen van iemand die de wetenschappelijke feiten kent, die te loochenen. Er zijn al genoeg begaafde mensen de kerk uitgegaan - of geschopt. En wat het meeste gebeurt: mensen die zo denken daar kan en wil ik met de beste wil van de wereld niet voor kiezen. Mensen die alleen in termen van de eigen waarheid en interpretatie denken, beseffen niet hoeveel mensen die voor het Christendom zouden kunnen kiezen, we hiermee kwijtraken. Dat geldt ook bij de opvattingen over intimiteit. Het heil van Christus is ook voor het intellect dat de letterlijke interpretatie afwijst.

Dat er gelovigen zijn die namens God spreken en hun eigen opvattingen en interpretaties als norm aan anderen willen opleggen, weet ik ook wel.
Maar als je de Bijbel letterlijk neemt, is dat net zo goed een interpretatie.

Sanne wilde een andere discussie dan tot nu toe gevoerd is, denk ik.

Er is geen tegenstelling tussen geloof en wetenschap. Christus is voor ons allemaal gestorven. Dat weet ik niet - maar dat geloof ik. Christus is er voor een ieder die Hem aanneemt.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 27 september 2013, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 19:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=4tEJDxl7uxo

Dat ik je mis, eigenlijk: ik mis je.

Onroerend liedje van Maaike Ouboter. Het begint bij 1.08.


Het is ook gespeeld bij de uitvaart van Prins Friso:

http://www.youtube.com/watch?v=_6MLrE1u2kI

De eenzame vragen van eindig geluk....


De tekst om na te lezen:

http://www.youtube.com/watch?v=5Ql8WkbBPNM

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 23 september 2013, 21:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 23:03
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Werkelijk prachtige tekst van Huub Oosterhuis.
Gij die de stomgeslagen mond verstaat. Diep Bijbels, als je goed leest.

Ik plaatste hem ooit in het Duits.


http://www.youtube.com/watch?v=7Ly_URJ9pjI

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 21 september 2013, 23:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 september 2013, 22:17
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
SCHAAPJE021 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=seKZRZSygYg#t=398


filmpje over de wederkomst. Centraal staat de vraag: 'Hoe leef jij?'

Thomas, ik heb de link voor Schaapje aangebracht, het filmpje is dus niet van mij.

De link exact selecteren, geen spatie voor of achter en dan op URL klikken.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 20 september 2013, 22:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 10:10
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Ze is het vergeten om te betalen, denk ik. En CM is een bedrijf, als je niet betaalt dan ga je op grijs.

Werkt je kampeerlijntjecommunicatie niet meer? Engeltje smiley

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 17:34
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
De term volslank is al een rare. Je bent niet slank maar het mag kennelijk niet dik heten dus we noemen het maar volslank. Maar ja vol en slank is tegengesteld dus die kreet klopt niet. Dat geeft al aan dat slank de norm is.

Goed beschouwd zeg je dan al dat volslank kennelijk als minder goed wordt gezien. Helaas is daar medisch-technisch ook wel wat voor te zeggen. Zeker als het dikker zijn niet door aanleg komt maar door ongezonde leefgewoonten.

Bij mij was het zo dat ik na het ingaan van de zomertijd wandelde, zeilde etc waardoor ik gewicht verloor. Door de uitgesproken slechte zomer en over het afgelopen herfstige voorjaar hoeven we het al helemaal niet te hebben, was ik stiekem aangekomen. Niet bewegen is meer thuiszitten en meer tussendoor eten en dan kun je aankomen. Ik ben nu elf kilo kwijt en eigenlijk bevalt me dat prima al kon ik door mijn 1m90 wel wat hebben. Te veel gewicht is niet gezond, hoe dan ook. Je lichaam wordt onnodig zwaar belast.

Er zal wel weer hevig tegen dit wetenschappelijk inzicht geprotesteerd worden maar mensen zoeken vaak ook onbewust naar een partner met goede overlevingskansen. Je kunt er niet omheen dat overgewicht die kansen niet vergroten. Voor mensen die al aan een chronische ziekte lijden is een wat geringer gewicht zeker beter, denk hierbij bijvoorbeeld aan hartziekten, diabetes en mensen met longproblemen. Het gaat ook niet om hoe je in de markt ligt maar in eerste instantie om je eigen gezondheid.

De vraag is natuurlijk voor psychologen of en in hoeverre dit een rol speelt, dan wel of volslanke mensen op basis daarvan eerder afgewezen worden.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 september 2013, 00:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 16:40
BerichtOnderwerp: Thermostaat of temperatuur
 
MARIO216 schreef:
Maar kwik kan toch haast niet bevriezen??? Clown smiley

Jawel hoor, alleen bij de werkelijk toch wel heel frisse temperatuur van -38, 7 graden, dat komt in Nederland niet voor. Bij mijn weten is -27,4 de koudste gemeten temperatuur in Nederland geweest. Overigens spreken we bij kwik van stollen, wat je denk ik ook bedoelt. Bevriezen is eigenlijk het stollen van water en wordt alleen voor deze stof gebruikt.

IJsland lijkt koud maar als je kijkt hoe noordelijk het ligt, valt het mee. In de winter is het in het zuiden gemiddeld nul graden. Kwik kan er wel bevriezen maar het is onwaarschijnlijk dat het nog gebeurt. Er is ooit een temperatuur van -39,7 gemeten en dan is kwik inderdaad (net) bevroren. Maar dat zal zich met de opwarmende Aarde wellicht niet meer voordoen, al is het niet zeker.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 16 september 2013, 18:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 12:10
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
Uit het hoofdartikel van Het Vermoeden:

'Zijn woord wil deze wereld omgekeerd" Deze regel van Huub Oosterhuis vormde de inspiratie voor dit nummer van Het Vermoeden. Allereerst als een bescheiden eerbetoon aan de dichter/theoloog die dit najaar zijn tachtigste verjaardag hoopt te vieren.
Maar ook omdat deze regel zo goed aansluit bij de tijdgeest. We leven in een periode van transitie, verandering, vernieuwing. Al onze zekerheden lijken op hun kop te worden gezet. Ons economische en financiële systeem wankelt. Sombere berichten domineren het journaal. Huizen staan 'onder water', velen verliezen hun baan, fraude lijkt in alle sectoren te floreren. Niemand lijkt aan deze crisis te kunnen ontsnappen. Het moet anders. Maar kán dat ook? Tijd voor omkeer. Van meer naar minder maar beter. Van de macht van groot naar de kracht van klein. Van ik naar wij. Van hebben naar delen. Van weten naar ervaren.

Deze tijd vraagt om een profetisch geluid, om mensen die durven geloven in een visioen. Er is moed voor nodig om de macht der gewoonte te doorbreken en een nieuw begin te maken. Vervolgens heb je een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen nodig om de verandering vol te houden. Het goede nieuws is dat wilskracht te vergelijken is met een spier. We kunnen ons hierin dus trainen. Hoopgevend is dat wijzelf de katalysator van de omkeer zijn. Wie goed kijkt, ziet overal “bouwstenen van een omgekeerde wereld”. Een techneut die een zorgboerderlj begint; een digitale marktplaats die hulpvraag en -aanbod bij elkaar brengt; de Youth Food Movement die actie voort tegen voedselverspilling, om er maar een paar te noemen. Initiatieven van mensen die zich omkeren en zo hun droom leven. Jesaja's oproep (Jes. 43,18)- hier in de woorden van Huub Oosterhuis- heeft nog niets aan actualiteit ingeboet: 'Blijf niet staren op wat vroeger was. Sta niet stil in het verleden. Ik, zegt Hij, ga iets nieuws beginnen. Het is al begonnen, merk je het niet?'


Thomas, dit stuk is dus niet door mij geschreven maar ik sta er wel achter.

Voor wie woord katalysator niet kent: je moet het hier lezen als hetgeen een ontwikkeling versnelt.

Een transitie is een overgang van het een naar het ander.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 15 september 2013, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 15:55
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
De interpretatie van Emma Kirkby en James Bowman zal wel nooit overtroffen worden maar de jonge sopraan Nurio Rial blijft verbazen in haar versie van het Stabat Mater van Pergolesi.

http://www.youtube.com/watch?v=ELXeLkkhfXk

Stabat mater: De wenende moeder (bij de dood van haar Zoon).

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 15:33
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Voor de liefhebbers van verstilde oude religieuze muziek:

http://www.youtube.com/watch?v=5wVaD2_RmO8

Het is even zoeken maar vanaf ongeveer 4.20 ook het Kyrie en Gloria maar dan wel hetzelfde koor dat Jans al eens eerder deed opdraven, the Tallis Scholars:

http://www.youtube.com/watch?v=FpiiWFcOpSE

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 13 september 2013, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 14:59
BerichtOnderwerp: Thermostaat of temperatuur
 
Moet je wel altijd een thermostaat willen zijn? Altijd de ingestelde levensgesteldheid krampachtig vashouden en ogenblikkelijk reageren wanneer die verstoord raakt?
Een thermometer is koud als de omgeving koud is en warm als die warm is. Hij zal koud geweest zijn maar altijd wel weer warm worden en als de tijd er is de warmte ervaren. Groots en meeslepend wil ik leven, zei de dichter toch? Durf ook na kou warm te worden en dat te ervaren en te doorleven.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 13 september 2013, 15:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 20:12
BerichtOnderwerp: Thermostaat of temperatuur
 
We moeten wel beseffen dat de vergelijking een beetje mank is want een thermostaat werkt met een ingebouwde thermometer.


Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 21:45
BerichtOnderwerp: Thermostaat of temperatuur
 
JANS221 schreef:
Wie of wat is Victoria Osteen? Ik heb nog nooit van haar gehoord.

Kijk eens bij kreet van de week, Jans. Het forum wel bijhouden he, lol.

Thomas


Ok, daar komt hij en het is de achtergrond van dit topic:

MARIO216 schreef:
Victoria Osteen: "Are you a thermometer or a thermostat? Don’t just respond to your environment, affect your environment. Don’t just let life happen to you, be what’s happening!"


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 11 september 2013, 21:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 16:55
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
MARIO216 schreef:
Victoria Osteen: "Are you a thermometer or a thermostat? Don’t just respond to your environment, affect your environment. Don’t just let life happen to you, be what’s happening!"


Het is een hele mooie, Mario. En of je een thermostaat bent of niet, dan wel dat je stijl van leven die vergelijking oproept, daar kun je een hele boom over opzetten. Meet en reageer je alleen maar als een soort thermometer? Prikkelende vergelijking en om over na te denken.


Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 11 september 2013, 16:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 13:19
BerichtOnderwerp: Blokkeren
 
PETER535 schreef:
Dit probleem is vrij simpel te verhelpen. Indien je iemand blokkeert, moet je hem/haar natuurlijk ook geen berichten meer kunnen sturen!! Daarnaast moet iemand ook onzichtbaar voor je worden: dus niet terug komen in matches/lyncs/zoekresultaten! En andersom natuurlijk ook.

Op die manier kan hooguit een laatste bericht naar iemand gestuurd worden voordat de blokkade ingesteld wordt, en hoef je ook niet aan elkaar herinnert te worden ;)

Redactie: kan het systeem op bovenstaande manier gemaakt worden?? En dan een pagina bij account instellingen waarop blokkades in een lijst komen en ongedaan kunnen worden?


Blokkeren zonder reden is onbeschoft maar het probleem is: veel mensen hebben dat niet in de gaten. Zo van die zie ik niet zo zitten, die blokkeer ik dan maar.

Als iemand blokkeert voor er zelfs maar contact is geweest, dan is dat in strijd met elementair respect en fatsoen. Ik denk dat het goed is dat CM daar op wijst als iemand zich aanmeldt.

Veel makkelijker en met veel minder werk voor CM is een popup waarbij zodra je iemand blokkeert er even op gewezen wordt wat blokkeren is en waarvoor het is bedoeld. Weinig moeite en het voorkomt veel frustratie en huftergedrag. Een keuzeknopje er onder van toch blokkeren, camoufleren of ongedaan maken en alles is klaar. Iemand met wat benul van HTML of javascript heeft het zo voor elkaar.

Camoufleren doe je als iemand niet aan je criteria voldoet. Blokkeren als iemand herhaaldelijk vervelend is en dat gedrag niet wil veranderen.

Een lijst van mensen die door jou geblokkeerd zijn en vooral een lijstje van mensen die jou blokkeren vind ik zeker een goed idee. Dat hoeft daarmee geen hufterlijst te zijn. Chatten en berichten na blokkeren sturen kan al niet meer nu, dus dat geeft geen verandering.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 11 september 2013, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 12:45
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Een jaarabonnement is per maand omgerekend ook veel goedkoper, je betaalt dan 5 euro voor een maand. Kun je ook wat langer nadenken en minder opzegstress. En CM is meer dan alleen daten, tenslotte.

Thomas, partner gevonden op CM is geen pech want dan nog is je geld niet weg.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 17 september 2013, 10:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 september 2013, 22:04
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
Heeft iemand al ervaring opgedaan met Office 2013 op een windowsmachine?
Het interface is helemaal Windows 8 met dat blokjesgedoe.


Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 9 september 2013, 14:10
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Varifocus is zo gek nog niet en een computerbril met leesgedeelte is helemaal een zegen, en ondanks mijn niet al te grote gezichtsafwijking toch een heerlijkheid als je veel leest en scherp wilt zien. Geringere vermoeidheid en geen hoofdpijn zijn mooie neveneffecten. Hans Anders heeft ze in de aanbieding lol. Onder de vijftig ben je een oudere jongere en boven de vijftig een jongere oudere, of je dat nu leuk vindt of niet.

Thomas, met vloeiglazen, zo de Vlamingen ze noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 22:04
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben benieuwd of er nu ook een note van de redactie komt: net als engels kan ook niet iedereen dit lezen Engeltje smiley


Het is in de tweede rijkstaal en mag officieel gebruikt worden. Engeltje smiley Met een beetje taalgevoel is het wel te lezen. De gevoelswaarde steekt heel nauw in het Fries en aangezien er sprake is van beeldspraak is het lastig te vertalen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 4 september 2013, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 21:52
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
FREEK734 schreef:
Jammer, dacht dat we na al dat gekissebis en geoordeel eindelijk een fatsoenlijke discussie gekregen hadden... Ik vind het lasterlijk: "op de stoel van God, zogenaamd uit liefde....... " Stoppen dus.


Lasterlijk vind ik nogal ver gaan en ik vind dat ook niet van toepassing. Laster vooronderstelt kwade trouw en onzuivere intenties. Je moet de weerzin die veel christenen hebben bij deze standpunten - wij zijn de echte christenen want wij volgen de Bijbel - niet onderschatten. CM zit vol met mensen waarbij wonden zijn geslagen doordat ze met dit soort opvattingen en benaderingswijze zijn opgegroeid en vaak ook zijn uitgestoten na een scheiding of wat dan ook. Voordat je een term als lasterlijk gebruikt, zou je minstens enige empathie kunnen hebben met mensen die door kerken met deze opvattingen beschadigd zijn. En empathie kan ook als je het niet met elkaar eens bent, dan wel elkaar niet weet te overtuigen.

Verder mag je zelf weten of je met een discussie wilt stoppen of niet maar dat hoeft voor anderen niet te gelden. Dat mogen mensen zelf uitmaken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 4 september 2013, 22:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 20:47
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
It beste mar wer, famke. Tige tank foar 'e moaie stientjes dy st' yn it wetter sprankelje litten hast mei dyn bydragen.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 22:54
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Vooral de tweede link van Jans is fraai. Ik zag wel dat ik dit het meeste heb afgespeeld, het affettuoso uit nr. 5


http://www.youtube.com/watch?v=_Pq_wOvg18U

De vorst van Brandenburg heeft Bach er nooit voor betaald en ik vrees dat het er ook niet meer van zal komen. Cultuurbarbaar! Knipoog smiley

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 3 september 2013, 22:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 22:49
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=GssMS-fypiU

Niet helemaal zuiver gespeeld door het orkest maar wel een sfeertje.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 13:22
BerichtOnderwerp: Blokkeren
 
Blokkeren doe je als iemand herhaald hinderlijk is en niet reageert op verzoeken er mee te stoppen. Dat is dan een optie en een duidelijk signaal. Met blokkeren stop je het gesprek omdat er aan de andere kant geen bereidheid is. Overigens vind ik dat de bereidheid er ook moet zijn aan de overkant om te stoppen met halve preken en moraliserende uitspraken. Iemand kan het wel goed bedoelen dat hij vindt dat ik een bepaalde krant niet mag lezen. Het gaat me te ver om dan te stellen dat ik beinvloed wordt door het communisme omdat er ooit een journaliste bij Trouw had gewerkt die dertig jaar geleden(!) als gereformeerd meisje wel eens bij vergaderingen van de CPN was geweest. Belachelijk en het is altijd dezelfde denkrichting waar dit soort onzin uitgekraamd wordt als zijnde de waarheid. Ik heb als jongere ook wel eens een bijeenkomst van de SGP bijgewoond maar dat maakt me nog niet tot een bevindelijke refo met een dito gedachtengoed.

Met name nieuwe en/of jonge leden zou eigenlijk duidelijk gemaakt worden wat blokkeren op CM is. Camoufleren is een handige optie bij CM. Er zijn mensen die eigenlijk iemand willen camoufleren maar meteen op blokkeren drukken. Dat is ongepast want iemand die dan geblokkeerd wordt doet de ander helemaal geen kwaad alleen omdat de ander hem of haar niet ziet zitten.

Blokkeren hoort het laatste te zijn wat je doet en alleen als het echt niet anders kan. Lijkt me ook passen bij de levensovertuiging die de meeste mensen hier hebben.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 3 september 2013, 14:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 13:05
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
ANTA961 schreef:
Ik heb er wel over zitten denken. Er is ook niet iets te horen of te zien waar ze zo van geschrokken zouden kunnen zijn. Geen idee. Ik hoor van mijn ouders wel dat er wel vaker zulke grote koppels herten lopen (laatst ongeveer 140 ofzo...) maar waarom ze ineens als in een streep terug vliegen...!? Geen idee!


Het zijn prooidieren die in groepen leven omdat dit betere overlevingskansen biedt. Diergedrag wordt meestal gestuurd door de drang naar voedsel of voorplanting. Als ze voor de eerste keer over het hek springen zijn ze rustig en kennelijk op zoek naar voedsel (naar ik aanneem). Als ze terugkomen, zijn ze op de vlucht. De oorzaak is niet te achterhalen uit het filmpje dus ik hoopte dat een omwonende meer zou kunnen weten. Als dat niet zo is, genieten we maar van de prachtige beelden want dan komen we er moeilijk achter. Wel bijzonder dat ze zo dicht bij de menselijke bewoning komen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 13 september 2013, 14:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 10:54
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
ANTA961 schreef:
Ja, die is geweldig!
Het decor is ongeveer de achtertuin van mijn ouders. Prachtige plek! De Veluwe ten top! Ik had het voorrecht om daar te mogen opgroeien...

Heel bijzonder, heb je enig idee van het waarom van deze actie van de dieren? Ik heb op mijn vele wandelngen er wel eens een of een paar gezien maar dit slaat allles.
Heel mooi!

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 22:06
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
ANNA
Tevens hier een link met een andere zienswijze op de in dit topic veelvuldig aangehaalde homo teksten
http://www.tvandijk.nl/wp-content/uploads/2012/11/Homoseksualiteit-zondig-welnee.pdf


Goed stuk en voor de meesten ook wel te lezen en te begrijpen ondanks wat terminologie. Maar mensen moeten bij het begrijpen wel wat moeite doen voor daadwerkelijke bijbelstudie. Het et je in ieder geval weer eens aan het denken en het verbaasde me een beetje dat er na de verwijzing van Anna geen reactie kwam.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 1 september 2013, 23:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 23:40
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Freek:

En misschien ook wel hier, gezien de vileine heftigheid die hier tentoongespreid wordt.

Ik vind het prima als je het me me oneens bent maar de term vilein is ongepast.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 30 augustus 2013, 23:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 91 Volgende
Pagina 8 van 91